První dálnice na leasing se otevřela. Z Prahy až do Písku bez kolon a zdržování v obcích
Otevření nového úseku dálnice D4 (prosinec 2024). Pramen: MDČR
Dálnice D4 patří v tuzemsku k nejstarším. Nyní se stala sedmou kompletní českou dálnicí.
😀 :-D:-D
Tak místo toho, aby jste byli rádi, že už je hotovo, hádáte se tady o pochopení textu v nadpisu článku. Však je to především učebnicová ukázka novinářské zkratky! 😉
Je úplně jedno, jaké označení má to, po čem jedu. Zajímá mne pouze to, že z Prahy až do Písku jedu po čtyřpruhu.
Smiřte se s tím, že D4 do Strakonic nikdy nepovede. Odklon od tohoto plánu je už více než zřejmý.
Tak nám „Strakonická“ vede do Písku…
To určitě ne. Do Písku vede I/20.
Já si nemohu pomoct… cituji: „První dálnice na leasing se otevřela. Z Prahy až do Písku bez kolon a zdržování v obcích“
Pochopení psaného textu je základ. Z Prahy až do Písku bez kolon znamená, že mezi Prahou a Pískem nejsou kolony. Co na tom nechápete?
Takže chcete říct, že první věta s druhou nesouvisí? Opravdu Vás takto učili chápat psaný text? Potažmo pouhé dvě věty bezprostředně za sebou? Nebo se Vám první věta prostě „nehodí do krámu“ tak ji jednoduše ve vysvětlení vynecháte/zamlčíte/popřete?
Tak ono napsat mezi Jílovištěm a Novou Hospodou je takové ne moc známé.. proto se to píše často k větším sídlům, aby se to lépe chápalo…
„aby se to lépe chápalo“…??? nebo aby se klamalo/zveličovalo (nechci napsat přímo lhalo, chápete…)
ono to mohu chápat třeba tak, že až do Písku mohu jet 130 km/h (po nové hotové dálnici) a není to pravda
No a?
Zeptám se tedy jinak: Odkud KAM vede HOTOVÁ D4?
Z Jíloviště na křižovatku s I/20.
OK. Podle Vás… Podle mapy… Podle ŘSD… Podle mě také…
Ale dnes podle médií a politiků vede z Prahy do Písku 😀 😀 😀
„Politikům se nevěří, politikové se kontrolují. Věří se v Boha, věří se v přírodu, věří se v krásu, věří se v myšlenku, ideu. V politika se nevěří, a kdo v něho věří, je idiot!“
Karel Kryl 😀
I přes Písek se lze dostat do Strakonic.
To bezpochyby… I přes Plzeň.
Před Pískem musíte odbočit na Nové hodpodě na Strakonickou….Takže maji pravdu, ačkoli se změní na konci číslo silnice.
To nic nemění na tom, že když vyjedu z Prahy po silnici jménem „STRAKONICKÁ“ a nebudu nikam odbočovat, dojedu do Písku… Mě to nevadí ani se nerozčiluji ani nic jiného, jen je to veselé 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Oni Pisecaci uz jsou s tim za ta leta smireni a vsem ostatnim je to jedno..
Nojo, a po LIBERECKÉ nedojedete do Liberce, po NOVOPACKÉ do Nové Paky atd., a to jsou jen příklady výpadovek…
Předem upozorňuji že následující věty nejsou kritika, pouze konstatování stavu s trochou veselosti…
To máte podobné jako s ulicí „Vídeňská“ (v Praze)… Naši předkové po ní vyráželi pravděpodobně do… ano, Vídně 😀 ovšem budeme-li tuto silnici sledovat, po čase změní jméno na „Budějovická“, takže cíl by se přiblížil 😀 ano, České Budějovice… Jedeme dále a najednou jedeme po „Benešovské“ 😀 takže už tato silnice už nevede ani do Vídně, ani do Budějic ale končí… v Mrači 😀 😀 😀
RegioJet nezkrátil ( nezkráti) jízdní dobu na Písek – ČB?
Oprava: Písek – Praha
Už zkrátil se změnou JŘ
Přestřižení pásky. https://www.stream.cz/embed/index?urlName=d4-opening-65198337 zdroj: https://www.pribram.cz/clanek/ridicum-ode-dneska-slouzi-novy-usek-dalnice-d4-mezi-pribrami-a-piskem/30937/
Kompletní bude, až bude úsek od křižovatky s D0 po Jiloviste taky dálnice… Chápu, že to není jednoduché řešení, ale zaslouzilo by to udělat… Anebo aspoň neuvádět tu nepravdu… Je to stejné jako u D7 – dokud nebude úsek u letiště a křižovatka s D0, ne? U D4 udělali aspoň už ten podchod a nezpomaluje se na 50…
D7 radši nevytahujme nebo to diskutující nevydrží. Nevede ani do Chomutova, ani na hranice, mění se před Chomutovem na SMV, protíná I/13, pokračuje estakádou do hor a tam se mění na třípruh a pak normální silnici. Jak to může být dálnice, když nevede až do Němec.
Měl by sis napřed něco zjistit o tématu, o kterém chceš mluvit, ale vzhledem k tvému mentálnímu znevýhodnění, se na tebe nezlobím – D7 do Chomutova vede, o tom tě můžu ujistit. Jezdím tam každý den.
A pokud je základní znak dálnice ten, že vede do Německa, pak na světě v podstatě skoro žádné dálnice neexistují 😀
A lidi na celém světě celou dobu žili v domnění, že jezdí po dálnicích 😀
Dalnice ma vest daleko. Takze aspon do Nemec.
No a?
Pravdu má náčelník…
Pokud něco není dálnice, tak je zbytečné čekat, až to bude dálnice. D4 je hotová, tečka. Je to dálnice z Jíloviště do km 84. Nic dalšího se v dohledné době na D4 neplánuje.
Ano, D4 není hotová a ani nevede do Písku, protože tam přeci vede silnice I/20. Jsou to prostě lháři a prospěcháři. Aneb zdejší diskuse opět nezklamaly…
Přesně tak nevede ani do Prahy.
přesně dálnice odnikud nikam 😀 končí zdí
Končí značkou.
Je to spiknuti a vy jste to odhalil 👍🤣
A viděl to Foltýn? Prý ještě nikdy nebyla situace tak vážná.
Jel jste po tý dálnici? Jedete furt rovně, furt 2 pruhy a najednou to není 4 ale 20. Kdyby jste nebyl hnidopich tak to vůbec nepoznáte.
… a když pojedete furt 130 km/h, dostanete pokutu. Protože to nepoznáte, všichni do vás hustí, že dálnice je „z Prahy do Písku“ ale policajti jsou hnidopiši a politikům a médiím nevěří 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Říkat že je D4 kompletní je tedy dost troufalé. To nemá ŘSD žádný plán na to dotáhnout dálnici alespoň k D0? Zvlášť když se jedná v podstatě jen o 2.5km dlouhou obslužnou silnici, úpravu sjezdů a nájezdů a PHS?
To co myslíte se projektuje, realizace cca po roce 2030.
Ano, tak pak ale není D4 kompletní, že?
Tím si nebudeme kazit hezké Vánoce…
Nevíte, projektuje se to včetně rozšíření na 3+3? Protože to bude hotové minimálně za 15 let, tak aby se nezjistilo, že už to zase nestačí…
To samé druhá strana D4 končící na Nové Hospodě. A pokračování na Strakonice, Vimperk, Strážný, Pasov se nedočkáme.
To asi nikdy nevyjde/neprojde. Ještě bych si dovedl představit D4 do Strakonic, plus obchvat ST, ale dál mají smysl jen asi přeložky mimo obce a obecně zlepšení směrových a výškových poměrů. Ono by stačilo, kdyby I/4 měla stejné parametry jako B12.
Resp. o dálnici by se dalo hypoteticky uvažovat, kdyby Němci stavěli A94 východně od A3, což se pravděpodobně nikdy nestane. To už je pravděpodobnější i to propojení A70, tam minimálně vede nějaká E.
Jako zkusil jste pokračovat z té Nové Hospody plynule dál? Nepoznáte že nejste na D4, až když vjedete do Písku. Pokračování hlavní trasy D4 je směr Budějice. Bude tam třípruh, MÚK tam už nějaké jsou teď a před Budějicemi bude 9km „dálničního“ čtyřpruhu, co se staví. Na Strakonice se musí sjet. A do nich vede dobrá silnice I. třídy.
Nedočkáme, protože tím směrem přes Šumavu dálnice není potřeba, kdy ani v DE nic takového nechtějí. Jezdím tam často a plně postačí v lepších parametrech modernizovaná silnice I. třídy, což se reálně připravuje (obchvat Volyně, úsek Strunkovice – Volyně, obchvat Strakonic atd.).
Nedockate a neni k tomu jediny rozumny duvod. Do Bavorska vede D5. Do prilehajici casti Rakouska (po)vede D3.
Souhlas, není důvod vést dálnici zbytečně přes Šumavu a to i vzhledem k tomu, že v DE dálnici přes Bavorský les do Pasova nechtějí. Plánují tam postupně odladěnou B12 jako 3 pruh pokud možno v celé délce s MUK, kde bude potřeba, nyní např. staví jednu u Freyungu. U nás je potřeba zmodernizovat a zlepšit parametry hlavně mezi Strakonicemi a Vimperkem , aby se z toho stala kvalitní silnice I. třídy, což plně postačí. Reálně se pak již připravují obchvat Volyně, úsek Strunkovice – Volyně, obchvat Strakonic atd.
Nebojte, jednou se to podaří. Možná ne v příštích 30 letech, ale jednou určitě. Dává smysl propojení s Bavorskem přes D6, D5 a D4 nejen z důvodu geografického směřování, ale i z důvodu zastupitelnosti infrastruktury při údržbě nebo v případě mimořádnosti. Pak tu máme nyní nově také další aspekt k přesunu vojsk v rámci NATO při obraně východního křídla. Je ale pravda, že teď jsou tu důležitější věci a páteřní síť ještě není ani zdaleka hotová.
Bohužel NATOnám už několikrát vyčetlo, že nemáme dopravní infrastrukturu připravenou v parametrech pro Host Nation Support.
Dálnice D4 nebyla a není mezinárodní tah. Její význam spočívá v rozvoji regionu a v odvádí místní dopravu. Tranzitní dálnice se z toho nestane. Snad jen pokud by se vyplatilo jezdit namísto přes Benešov přes Písek a nedokážu Vám říct, zda se to vůbec vyplatí. Ani na hranici nejsou takové počty aut a kamionů, které by odůvodňovaly dálnici. A jako, že za Strakonicemi by musel být sakra prokázán veřejný zájem, aby se uprostřed Šumavy postavila dálnice (pokud by nevedla více méně v tunelu, což by se ale nevyplatilo finančně).
K D0 já Zbraslavi se po ní v pohodě dostanete 4 pruhy a rychlost 90 v Praze 80 ani přechod na Zbraslavi už to nezdrzuje, není úplně jedno jak je označená hlavně že je a funkcni?Konec konců D 1 konci taky u Průhonic .
D1 končí až na Chodově (ale pravda, cestou od Brna často skončíte už v Průhonicích, někdy už u Říčan)
Omyl. Od Průhonic na Chodov je to šestiproudá místní komunikace vyznačená jako silnice pro motorová vozidla.
Jestli se nepletu, Jíloviště už schvállo změnu územního plánu, na základě kterého má dojít k modernizaci úseku v oblasti Jíloviště. Ve Zbraslavi se změna územního plánu přípravuje, měla by se přidat nová mimoúrovňová křižovatka. Obecně vzato ŘSD plánuje udělat D4 až do křížení s D0. Bohužel se to nestane hned a je to spíše na 30léta nebo později..
Nezdrzuje tam prechod. Ve smeru do Prahy tam stale uplne stejne zdrzuje alibisticka 50ka kvuli benzince.
Tudiz vysledkem dokonceni podchodu jsou konecne bezpecna cesta pro chodce (skvele, to melo byt pred dvaceti lety!) a smisene pocity na strane ridicu.
pozor, je to past na nepozorné řidiče, s ohledem na skutečnost, že od Jíloviště není dálnice a ani tam tam není jiný typ rychlostní komunikace, jedna se o běžnou silnici I.třídy s max rychlostí 90 km/hod. Z kopce dolů za sjezdem na Zbraslav je omezení na 70 km/hod. a hned na to následuje značka IS 12a začátek obce, tedy max. rychlost 50 km/hod., třebaže je přechod už pryč. Až za čs MOL je značka umožňující rychlost 80 km/hod. Viděl jsem tam již měřit civilní vozy PČR. V opačném směru je v celém úseku az po značku konec obce 80 km/hod.
Ale ta dálnice hotova není, ještě chybí dost podstatný kus Lahovice – Jíloviště.
A zatraceně problémový.
Ale je, jen není označen jako dálnice.
V prezentaci to jako D4 oznaceno je.
Na dálnici nebo přinejmenším SpMV by se měl přestavět především úsek I4 u Prahy. Je to velmi nepohodlná silnice.
V čem je výhodnější PPP oproti normálním dluhopisům, kterými by stát výstavbu financoval?
Stát by to stavěl dalších 30 let
Když vlastní dálnici stát, tak musí řešit údržbu, tady se o to nemusí starat, protože to řeší v rámci nákladů na PPP projekt a riziko inflace jde dodavatelem.
Jinak řečeno vy si naceníte cenu dálnice, při době výstavby se to dá odhadnout, zisk a náklady na údržbu a opravy. Pokud budete kalkulovat inflaci a tedy růst nákladů tři procenta ročně, aby zhruba dvě procenta vyděláte něco navíc. Pokud bude porostou náklady o 10 % ročně (růst mezd údržby, růst cen pohonných hmot) máte problém, aby celý projekt skončil v plusu.
PPP není samo o sobě lepší ani horší než stavba na dluh. Je to jiný přístup který má své plusy a své mínusy.
Plusem může být rychlost výstavby nebo zajištěná údržba, mínusem to že soukromník vsází na to že na tom něco vydělá (i když se mu nemusí vždy podařit).
průšvih je růst mandatorních výdajů. Zábava je, když pak různí experti prohlašují, že mandatorní výdaje jsou něco jako sociální dávky a ukazují, jak se rozrůstá státní byrokracie…
Přitom mandatorní výdaj jsou i ty 2 % HDP na obranu.
Účetní trik, i když drahý: nepočítá se to do státního dluhu.
Žádný trik. Nepočítá se to do dluhu, protože to dluh není.
závazek platit peníze je dluh
Tím, že uzavřete smlouvu o pronájmu, případně vystavíte objednávku čerpání služeb na x let dopředu, opravdu dluh ještě nevzniká. Vzniká tím jen smluvní vztah, ze kterého plynou určité povinnosti. Dluh vám vznikne až v momentě, kdy vám poskytovatel pronájmu a služeb vystaví fakturu. Tento dluh pak umoříte zaplacením faktury v krátkém období.
Představte si, že uzavřete nájemní smlouvu na byt včetně údržby společných prostor domu na dobu neurčitou. Jak velký vám podle té vaší teorie v tu chvíli vznikl dluh?
tak velký, kolik bych zaplatil během výpovědní lhůty
jestli dluh vzniká až s vystavením dokladu žádajícího o jeho splácení, tak není dluh ani hypotéka
Motáte dohromady naprosto nesouvisející věci. Úvěr se za dluh považuje vždycky. Nájem nikoliv. Při nájmu dluh vzniká pouze z neuhrazeného nájemného.
Inu když začnete s nesmyslným přirovnáním k nájmu…
Když vás to slovíčkaření baví…
navíc tady se to jako nájem nechová – už jen tím, že na konci to stát bude vlastnit, což samo o sobě napovídá, že ty platby nejsou jen nájemné, ale taky splátky onoho nákupu
Dluh je povinnost plnit, takže nájemné je dluh i před splatností (jen není splatný). Podobně povinnost pronajímatele nechat vás v bytě bydlet je taky dluh.
Tak hroch vám to již vysvětlil, tak doufám, že jste se dostatečně poučil a nebudete již rozšiřovat ty své bludy.
Z nájmu se muzu odstehovat. Muze stat rict, ze tubdalnici uz nechce?
Přesněji řečeno z hlediska okamžitého schodku vypadá lépe každý rok 25 let kalkulovat nějakou splátku, než během 3 let celou částku.
V ideálním případě je to jen účetní záležitost, ale v praxi se očekává, že to bude mít výhodu v tom, že bude stavitel více zainteresován v tom, že to co posataví je kvalitní a že nebude podveňovat údržbu. Stát totiž často nedostatečně kontroluje kvalitu (byť to se v posledních letech snad trochu zlepšilo) a často také šetří na údržbě protože pásky se stříhají u investic. Může být zainteresován to postavit tak aby nechodázelo k nehodám (které přináší velké náklady), například chytrou telematikou či hlídáním rychlosti. Současné politikaření o radarech je přímou ukázkou toho jak to dopadá, když se toho chopí… Číst vice »
Kde se to dá podepsat? 🙂
Cashflow. Rozložíte platbu na více let dopředu. Resp. když nemáte v rozpočtu prachy na stavbu, nemusíte čekat až budou, ale můžete stavět na dluh.
Je to dražší zato dřív
Může mi někdo prosím vysvětlit proč je tak důležitá dálnice na nějaký Písek, který má kolem 30 tisíc obyvatel a dálnice nepokračuje nikam dál? Například na Rakousko? Proč bylo tak důležité tuhle dálnici dokončit? Fakt se ptám protože nevím. Podle mě jsou tady důležitější dálnice například z Brna do Rakouska nebo D35 z Pardubic do Olomouce nebo třeba D0. Z nějakého důvodu se ale tlačila tady tahle dálnice, která pro mě končí vlastně nikde. Tak bych prosil znalejší o vysvětlení. Děkuji.
a v čem je důležitější dálnice od nějakého Brna do nějakého Rakouska, než napojení JZ Čech na dálniční síť? On to není jen Písek, taky máme poblíž Strakonice, dále Vimperk a Prachatice a další okolí a všichni obyvatelé toho kraje snad mají právo při cestě do Prahy a dál mít lepší spojení než jen po silnici první třídy. V neposlední řadě zde máme Prahu, která bobtná a mnoho lidí, sice chtějí přes týden město, ale na víkendy jedou na svoje víkendové chaty a chalupy, třeba na JZ Čech. Myslím, že dokonce jižní Čechy jsou kraj, kde se nejvíc chalupaří. A… Číst vice »
nebo snad začneme zpochybňovat moravské dálnice D1 vs. D46. A vůbec z Brna do Vídně se po dálnici dostanete (přes Blavu), tak co furt máte s tou D52 😉
Na Moravě je úplně jiná hustota osídlení než v jižních Čechách. A navíc je to tranzitní koridor.
však taky v čechách takovou hustotu dálnic nemáme, snad jen kolem Prahy 😉
Až za patnáct let bude tranzitní koridor D3 hotov a bude plný kamionů, tak za alternativní déčtyřku bude každý vděčný. Morava má i pořádnou železniční síť. Pošumavsko-podbrdská periferie má pouze tuto dálnici.
K tomu asi není co napsat, pokud je napojení nějakých městeček a vesniček důležitější než připojení republiky k okolním státům, tak se nedivím, že to tady vypadá tak, jak to vypadá.
tak napojení okolních státu je fajn, ale k čemu to bude, když nebude hotová i ta tuzemská. Za pár let nastane moment, že D3 bude napojená na Rakousko, ale ve Stř. Čechách nebude. Je to tak v pořádku dle Vás? Hlavní je udělat napojení na hranice a střed republiky nechat bez dálnic?
a hlavně tady se nenapojují vesničky a městečka, tady se pouze vylepšuje část infra, tak že se vám tato část země přiblíží ke zbytku, tomu regionu to může i prospět …
A ono nejde pokračovat přes hranice po méně kapacitních silnicích, když tam přirozeně není tak velká poptávka? Co máme pak říkat na železnici, kde ani koleje nejsou už nějakých skoro 80 let propojené (a byly)?
Dálnice pomáhá rozvoji regionu – oblast se stane aktrativní pro firmy i domácnosti. Spoustu lidi se ted bude divat na drive vzdalene (od drahe Prahy) obce jako sidlo pro podnikani/bydleni. To pak pritahne dalsi sluzby.
Ted je na tom nejhur oblast Sedlcany/Neveklov (beru Stredocesky kraj), kde by D3 ohromne pomohla rozvoji
A jak to tady tedy vypadá? Povídej a přeháněj
Právě jste odhalil důvod výstavby formou PPP.
I přes Písek lze dojet do Budějovic. D4 je částečná náhrada za nedokončenou D3. D35 se staví kromě nejdražšího úseku Opatovec – Mohelnice. Také musíte brát roli ceny za km a není jedno, jestli za stejné peníze postavíte 3x tolik km.
Brno – Rakousko má problém v odporu ekologistů.
Stran vytíženosti to bude v tom novém úseku jedna z těch nejslabších, ale to neznamená, že to nepomůže relativně velkému regionu. JZ Čechy jsou relativně řídce zastavěné bez větších sídel, ale zas odhaduji, že tím pádem je zde modal split více ve prospěch auta.
Jak se pozná, co se víc tlačilo? Na D0 i D35 se tlačí hodně, ale někde to jde víc ztuha než tady. V případě D4 nejde o typickou tranzitní komunikaci s mezistátní dopravou (i když část se na ni teď přelije), ale u stávající silnice docházelo k nárazovému přetěžování a některé křižovatky byly dost nešikovné. Takových silnic máme samozřejmě více.
Reálně to bude dál ICE do Budějovic,protože středočeská D3 bude odhadem nikdy,jen není žádoucí to říkat nahlas..
ICE do Budějovic? No proč ne, akorát do Lince stavíme přímější a kapacitnější (paradoxně i sídlům bližší) silnici, ne železnici. 😉
Dálnice (nevím proč z toho automatické opravy udělaly dál ICE)
Však tam ta dálnice nekončí zdí, ani v půlce mostu. Dál vedou 2 silncie I. třídy, do Budějovic se chystá přestavba na třípruh.
Písek má sice „jenom“ 30.000 obyvatel, ale za ním je hned několik dalších měst, které se jednou dálnicí obsloužit nedají, ale není tam takový provoz, aby vedla do každého z nich.
Protože laboratoř… V dobrým, i zlým. Napadá mne několik detailů – právě protože je lehce „bokem“ a s přimhouřením oka není úplně stěžejní, tak když se to začne při stavbě ale i následným provozu kazit, aby se předešlo echt velkým komplikacím, které by u DO, D3 ve StřK apod. nutily zaintersované úřady, de facto stát, jednat rychle, tím pádem i v možném nevýhodném postavení. Třeba by nemusela klapnou taková rozsáhlost stavby (prostě fyzicky dojdou nebo nepůjde sladit technologické zdroje nutné pro stavbu), zadrhla by se jednání o PPP a následně platbách (právníci by to u soudu předběžným opatřením stopli), v… Číst vice »
vy tu jste poprvé, že? Zkuste příště komentáře přímo přes seznam. Tam najdete pochopení a něhu určitě 🙂
Dálnice na nějaký Písek má v principu podobný přínos, jako dálnice na nějaké Brno. Obě končí vlastně nikde, ale zároveň dopravně připojují celý region – a o to jde.
Neřešme priority, ale když se podíváte do mapy, tak věřím, že jednou někdy nadejde čas na její prodloužení přes Strakonice na hranice a směr Pasov a ve spojení s D20 (Vary-Plzeň-Budějice-Jihlava/Brno) dojde tak k racionálnímu propojení dálniční sítě z evropského pohledu. Ty dopravní proudy nejsou nové, jsou tu po staletí a infrastruktura se jim časem přizpůsobí.
Ještě štěstí, že o tom nerozhodujete Vy. Protože to by dle vasi úvahy nikdy v Jižních Čechách žádná dálnice nebyla.
Myslím že z Brna na Rakousko by třeba už stála, kdyby jí neblokovali tzv. ekologové.
Ta D4 se asi dala postavit.
Sláva, po 48 letech jsem se konečně dočkal :-).
Už je konečně 130 km/h od sjezdu z okruhu v Lahovicích ven z Prahy??
Toho se sotva dočkáme. Viz „sjezd“ do ulice Za Dálnicí…
zatím není ani z Hospody do Písku 😉
Z Nové Hospody do Písku je R20, tedy 110 km/hod, i když by se tam 130 dalo jet a reálně i jezdí.
Označení R už není je to I/20
není a nebude. tedy pokud se to nenatrasuje úplně jinudy a stávající trasa nezůstane jako obslužná komunikace pro zbraslav a jíloviště. něco jako „zdibský čtyřpruh“ (II/608 od Kobylisského náměstí do Zdib))
Proč, ,130 tam nikdy nebude je to ve městě,-hluk. To je běžné opatření i na jiných dalnicich.
Beroun, Milín?