První čtyřpruh na I/9 je hotový, zmizela nebezpečná křižovatka

Rozšířená silnice I/9 Nový Bor - Svor. Foto: ŘSDRozšířená silnice I/9 Nový Bor - Svor. Foto: ŘSD

Ještě letos by měla začít stavba obchvatu Svoru.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J. Hrubeš

Já bych pochválil rychlost stavby. Jezdím tam 4x do roka a vždy se to posunulo pěkně kupředu. I když to bylo bylo docela obsáhlé dílo, ne stavba na rovném poli/louce.

Michal

Někde jsem to už psal ,skoro všechny prachy na infrastrukturu silnic , dálnic , jejich mostů a křižovatek tečou kolem Prahy a kus dál ,zbytek republiky je jak cesta do barbárie , hlavně Jižní Morava ,tam jsou na hlavních tazích na silnicích II tříd křižovatky v provedení ještě z druhé světové ,bez krajnic ,připojovacích pruhů a tak podobně často s povrchem ještě ze sedmdesátých let..v Čechách jsou nové silnice i k nějaké mi statku v lese..

Mirek

Tak si najdi jak lidi řvou u Nových mlýnů kdy bude dálnice,ale zároveň nikdo nechce aby mu zabraly kousek pozemku,to je potom těžké se domluvit.Ale hlavně v našem městě nechceme dopravu a zároveň proto ni neudělat.
Tak poraď.

SYN

Ale, takže jaképak byly hlasy třeba proti úpravě/rozšíření I/53, která se z naprosto šílené varianty 1+1 aspoň na poslední chvilku „zvetila“ na úžasných 2+1 a ještě ne všude MÚK (takže semtam kruháč (v čistém extravilánu, dodávám, ne na padesátce))… toto nikdo neodporoval, to viselo výhradně na financování. A Michal to tu holt srovnává s touto I/9 která ten čtyřpruh dostala… přitom podle pentlogramu jsou intenzity zhruba stejné, a též taková I/43 v oblasti Letovic… (ta má sice ve střednědobém výhledu „slíbenou“ I/73 ale ani to není jisté, plus těm Letovicím moc nepomůže)… I/38 (šnečí tempo)? obchvat Břeclavi, konečně? Silnice na… Číst vice »

Gotrek

Jestli tady spíš z někoho nemluví ublíženej moraváček… Třeba zrovna I/9 o které je článek vypadá v úseku Líbeznice – Mělník přesně jako ta cesta do barbárie, a to je tento úsek díky dojíždění lidí do Prahy za prací značně vytížený. A na úseku Mělník-Jestřebí by v tom asi nikdo nehledal silnici I. třídy ;o)))

Joseph

Několik let se mluví o vedení I/9 od Zahrádek u České Lípy mimo Kokořínské údolí. Dokonce mi vyprávěl kdysi jeden pamětník, že se v 60. letech 20. století mluvilo o zatopení Kokořínského údolí a vzniku vodní nádrže. Akorát čím by se to napouštělo?

Vojtech

To byl projekt už od Hitlera. Nutno mrknout na mapu, kde koncily Sudety. Hitler 15.3.1939 nespal v Praze, ale v České Lípě, protože to už bylo Německo . Je to stejně, jako elektrárny na Vltavě, měl to byl nějaký komponent, pro výrobu atomové bomby a k tomu bylo třeba to jezero

maskr

Dávám tomu měsíc než to první bambinot opře o ten beton u viaduktu směrem od Boru. Včera už byl ťukanec na kruháči u Svoru.

Krusty55

On taky ten kruhac vymyslelo naprosty jelito. Je dosti utlej, jsem uprimne zadostiv jak se tam budou vytacet kamiony. Taky mohli udelat prujezdny pruh smerem na Cvikov. Vseobecne bych zakazal stredove prekazky ve vyhledu, aby proste clovek celou dobu videl na vsechny vjezdy a vyjezdy.

Jiří Šrámek

Ten kruháč projíždím denně (Rbk – Lbc a zpět) a žádné problémy kamionů jsem nezaznamenal. To ale neznamená, že by vozovka nemohla být o něco širší. Už jsem tam ale viděl autobus, který jel levými koly po těch vyvýšených žulových kostkách blíž ke středu kruháče a jeho náklon byl fakt děsivý.
Přímý průjezd středem kruháče ve směru I/13 by se pro výjimečné situace určitě hodil.
A naopak si myslím, že by „skrz“ celý kruháč vidět být nemělo.

Joseph

To je v lidech, nikoliv v betonu.

Lípař

Jezdím tu celkem dost takže sem rád že je to konečně hotové. Nicméně když tam byly klasické 2 pruhy tak sem nikdy nezaregistroval nějaké kolony nebo že by se jelo pomalu. Tohle rozšíření dává smysl až bude hotový obchvat lípy, do té doby je to podle mě naddimenzované, což je určitě lepší než naopak. Co mě ale fascinovalo asi před 2-3 dny, že už tam byla nehoda. Někdo nedobrzdil a poslal do to auta před sebou. Jinak zakončení 2 pruhů jednoduchým kruhovým objezdem považuji za nepochopitelné. Ten kruháč je neuvěřitelně obrovský, tam měli být podle mě taky 2 pruhy. Spíš… Číst vice »

Jiří Šrámek

Obchvat Svoru je rozhodně ku prospěchu věci a opravdu pomůže. Obchvat Cvikova by byl skvělý, ale kudy ho vést? Severně od města těžko (zástavba, terén) a z jihu byste musel Cvikov obkroužit až někde v Lindavě a zpět k I/13 se napojit až někde u Kunratic.

Ing. Vladimír Bílý

Nechápu tu logiku ŘSD, kdy intenzity jsou tam dost vysoké na 2+2, ale ne tak vysoké na MÚK:⁠-⁠(

SYN

Přitom obvyklejší je MÚK i na vytíženější 1+1 než kruháč na 2+2 (kromě snad městského provozu 50kmh)…

MasoxCZ

Benešov: hold my beer

SYN

Tak (když teda neberu odbočovací a připojovací pruhy 50m před křižovatkou) on má Benešov někde silnici 2+2 (aby na ní mohl mít kruháč jako protipříklad)? Naopak má MÚK na 1+1 úseku…

Trumway

„Tento úsek silnice I/9 je místem častých dopravních nehod, jejichž příčinou jsou jednak nebezpečné předjíždění, jednak střety se zvěří.“

Super. Divokou zvěř lesní a polní (vysokou, černou a drobnou) jsme vyřešili plotem tak zbývá vyřešit ty kteří se chovají jako zvěř, ale říkají si řidiči a bude dobře.

SYN

Ale on tomu i tak dost pomůže ten druhý pruh ve stejném směru (možnost předjetí mnohem častěji než doposud) a střední zábrana (téměř nemožné vyjetí do protisměru).

Dálnice

Takova 4proudova jednicka by se mi libila z Plzne pres Tabor do Humpolce jako bypass Prahy…

Martin Verner

Tam si to dávno říká o dálnici.

SYN

Takových míst je kde by se hodila… třeba Brno – Znojmo.

Jaaa

One more lane, bro.

Jiří Kocurek

Ve formě cyklostezky to najednou řešení je.

SYN

One more track bro??

Miro Novak

Dalsi stinova dalnice 🙁

Kebab

Děláte jako kdybychom měli nejvíc dálnic na světě a přitom nemáme ani to, co se označuje za základní síť a co by stačilo možná před dvaceti lety. Stačí se podívat na mapu Evropy a i bez vyznačených hranic okamžitě vidíte kde končí západní civilizace, právě podle dálnic.

FrenkyUL

Tesat do kamene.

martinsad

To že je to čtyřpruh přeci neznamená dálnici. Teda tady nejdou intenzity ani na ten čtyřpruh, ale dle mého názoru by se zde hodil ucelený čtyřpruh od Liberce před Děčín až do Ústí n.L. Ne z důvodu intenzit, ale kvůli lepší dostupnosti, která způsobí větší konkurenci a lidem by pomohla ke zvýšení platů

Jaaa

Jasně, zase radši silnici než vlak…

MasoxCZ

Jistěže, protože mezi krajskými městy po jedné konkrétní trase to není většina provozu.

Aussiger

A co komplet 4pruh KV- UnL – Lb..? Roho jame už vzdali?

Aussiger

Toho jsme..

Tomek

Toho jsme se

PavelX

Tak v relaci KV-UnL je 4pruh na většině míst a další je v přípravě. S otazníkem je Ostrov – Klášterec nad Ohří, tam jsou poněkud složitější podmínky (hory, řeka, přírodní park, vojenský újezd…).
A mezi Ústím a Libercem, domnívám se, nic ve smyslu 4pruhu oficiálně plánovaného není ani od 90. let nebylo (úvahy, kterých jistě bylo mnoho, nepočítám).

Jiří Kocurek

Tak nebezpečná křižovatka? Povrch je vpořádku, takže stačí doržovat předpis. A nestěžovat si na rozhledové poměry, ikdyby se po hlavní někdo řítil o 60 km/h rychleji a po odbočení do Vás narval zezadu. Jste na vedlejší, je to váš problém a judikát …co si to dovolujte odporovat autoritě?!

Neznáme to odněkud?

Trumway

Přesně. Není nebezpečných křižovatek jenom nebezpečných řidičů. Stačí znát a dodržovat předpisy, věnovat se řízení a myslet a mělo by to stačit.

Jiří Kocurek

Tak světu vysvětlete, proč se po přestabě na kruháč u Kojetína nestal ani jeden smrťák. A proč nejsou na dálnicích železniční přejezdy.

Amity

Vzhledem k plánované přeložce by se měl čtyřpruh protáhnout do Francouzských Cikánovic (kdyby něco tak jsou to Manušice)

Aussiger

?

Jiří Šrámek

Co nechápete? Čtyřpruh až do Manušic, kde má odbočovat nová přeložka silnice I/13 směr Děčín, dává smysl.