První CityElefant s ETCS dorazil na okruh, do konce roku jich bude 20

První jednotka 471 vybavená ETCS. Foto: VUZPrvní jednotka 471 vybavená ETCS. Foto: VUZ

Do konce roku bude ETCS vybaveno dvacet jednotek.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Někdo

A co linka S7 ? Ta tam taky jezdí jezdí. v úseku Praha hlavní nádraží -český Brod.

Petr

První 471 se zabezpečovačem LS06, to bude žůůžo

Martin H.

Co je za problém? Sice je to v určitých situacích otravnější než by muselo, ale jinak je to otázka cviku….

Avlaky

Dostanou nekdy MSK elefanty zasuvky?

Martin H.

Že bude instalace dobrý, ale budou taky switch on? Podle termínu to bude o prsa korejské ženy…

Neodrážet Nespouštět

Doufám, že opět bude crash test.

vagonář

Ale no tak…

Martin H.

Trochu trapné. Vlastně ne trochu..

hroch obojživelný

Myslíte tu událost v Brodě, při které to strojvedoucího rozmačkalo na kaši?

A to jsem si o sobě myslel, že jsem cynik.

Leinad

Situace, kterou by ETCS L2 povolilo úplně stejně jako LS s AVV.
Až na ETCS L3 by k tomu pravděpodobně nebyl důvod.

vagonář

Nějaký Elephant měl přípravu na ETCS. To je ona jednotka?

Petr

Ne to byla 471 042 a to je již demontované

vagonář

Dík.

JiVe

jaké to je číslo Slona?

vbb

046

Kuba2

A co S7?
a) zajíždění do Českého Brodu se zruší bez náhrady
b) nasadí se 162 + patra
c) zlomí se na wilsonu

55p

nejpravděpodobnější varianta:
d) zavře se most na Výtoni

platamond

Díky S61 není průjezdná kapacita, zbytek navíc využije S2/S22, která díky výluce na TGM musí příští rok také na hlavák. Takže S1 po 15 min z TGM a S2 po 15 min z hlaváku.

šílenýšotouš

Ach jo. Sem doufal že (jako každodenní „esdvojkař“ a „šestadvacítkař“) nebudu muset na hlavák… Ten přestup na tramvaj je tam oproti Masaryčce tristní(na Masárně projdu halou a jsem na tram., na Hlaváku si dám první túru ze 7S k východu a druhou túru od východu přes Sherwood na tramvaj)… Ale na druhou stranu se asi najdou lidi kterým vyhovuje blízkost metra C a tramvaje jsou jim jedno… Jo a taky na hlaváku není delikomat Cafe + Co( nevim proč, ale ze všech instantních hor. čokolád mi ta z Cafe+Co chtná nejvíc), ale to je banalita nejzanedbatelnějnšího charakteru. Ale chápu, Masaryčka… Číst vice »

Juraj

Kapacita Masaryčky nestačí ani přesto, že tam teď nejezdí S5, R45. R24 a nově ani S3?! To jsem čekal, že už je dostatečné odlehčení…

WhtRbt

Říkám si, jaký má tohle smysl

Jarda V.

Zajímalo v mě zda se někdo nezabýval myšlenou natáhnout elefanty na šestidílnou soupravu dodáním dvou vlozaku (hv+4xvlotak+hv)a ze zbytků udělat pus-pull třeba a 162/362 teda po doplnění i další dva vložky .. (řidičák+2-3xvlozaky+persing/eso).

El Barto

Otázka je, co by to přineslo a (především) kolik by to stálo.

Zrzek

Aspoň zkušebně by to šlo, nebo jak dopadly ty 2 elefanty co se po nehodách už neopravovalo. Mohlo by to být zajímavý. Možná se z nich časem pushpully stanou. Záleží jak rychle bude pokračovat přepínání na 25kW.

pvvs

Nemaj náhodou mezi sebou pevný spřáhla ? Maji protokol, kterej by dokázal řídit 362 ? Má 362 vhodný zdroje napětí?

vbb

Protokol se do 362 dá doplnit (peníze, čas). Zdroj 550 V totéž. Ale význam to nemá.

MartinS.

A kde byste ty vložáky bral? Na jednu dlouhou soupravu a 2 push-pully byste potřeboval celé 2 elefanty a 6 vložáků navíc. Kde by se objevily?
Při 5 dlouhých soupravách by vzniklo 10 push-pullů (bylo by je čím tahat?) a bylo by potřeba 30 vložáků.
Zkoušet něco takového u strojů, které jsou mezi 1/3 – 1/2 své plánované životnosti není určitě ideální. Navíc elefantů je několik sérií. Pokud byste složil jednu soupravu, tak to neznamená, že by to fungovalo i u jiné. Všechno by to vlastně byly prototypy. Za moc peněz málo muziky.

Juraj

Když se podíváme na slovenské 951, tak sice to vypadá jako elefant, ale ve skutečnosti je to úplně jiné vozidlo s jinou výbavou. Má to šroubovku, jiné elektrické a vzduchové spojení, jiný řídicí systém, větší vozové baterie atd. atp. A ve výsledku nic moc spolehlivost, takže to často jezdí v režimu pull/pull s objížděním.

Co přesně by to přineslo oproti dnešku, kdy se běžně jezdí 2×471 a operativně se půlí mimo špičku?

Martin H.

Tak, ten poslední odstavec jste to trefil precizně.👍 Tyhle vzdušné zámky co někteří staví to je síla…

Jiří Kocurek

hv+4xvlotak+hv

Jaký provozní problém to řeší oproti dvojici Ešusů? Kraken už tady byl…

Milan

Otázka, jaké využití bude mít takový megaslon mimo přepravní špičky. Nahrazením řídících vozů za vložené sice o pár míst zvýšíte kapacitu, ale občas by to na některých spojích chtělo navíc celý vagón. Možná za pár let s postupující konverzí napájení vznikne ze zbytků nějaká push-pull souprava, ale spíš by to chtělo postupně obměňovat za něco, co bude svými parametry o něco výš, minimálně na 160 km/h.

Jiří Kocurek

Pro provoz S linek okolo Prahy je rozdíl 140 vs 160 km/h téměř zanedbatelný.
Chtělo by to spíš distribuovaný pohon, ať se to rychleji rozjíždí. Fírové mají problémy za mokra stíhat jízdní doby, jak jim ten CityElefant klouže při rozjezdu.

mates14

Byly úvahy o vložení vozu s transformátorem na 25kV~, takže by vznikla čtyřvozová jednotka (a 2×4 má 212m, takže by využila 200m peróny). Vzhledem k tomu, že se toho děje dost, ale nic nenaznačuje cestu podobným směrem, vypadá to spíš, že na ~ půjdou nové jednopodlažní jednotky a tyhle s koncem = skončí v důchodu. Osobně mě to mrzí, protože z horního patra je vidět na krajinu z betonového koryta protihlukových stěn. A peróny se prodlouží, aby zvládly režim jednotek 3×3.

Leinad

Jo osobně jsem radši v patře (pokud nemám kolo, s tím bývám u háku v 471).
A prakticky beru pokud jsou na lince všechny nástupiště rozumně přístrupné, je lepší dlouhý vlak. Akorát u vlaků na TGM se přeplňuje předek, zpátky se přeplňuje zadek.

tarten

V tom bude rekonstrukce TGM dost užitečná.

SaulGoodman

Tak nástupce budou EMU400, které budou taky minimálně částečně patrové, ne? Takže o výhledu z patra nepřijdeme…

Studý Chudent

Slibovaný kamery už tam jsou taky?