První čísla ukázala vliv omezení na vjezdech do Prahy 6. Starostové z okolí nadšeni nejsou
Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Srovnání ukázala, zda se preferencí veřejné dopravy skutečně podařilo snížit zpožďování spojů.
Ještě zavezt foto kontrolu buď pruhů a mýto a bude to ještě lepší. Jen Praze 6 to mýto nepomůže, protože jejich otcové řekli v 90. letech ne a Praha 6 tak leží skoro celá vně Městského okruhu.
Tato situace je důsledkem životního stylu spočívajícím v přespávání v „klidu“ venkova s „přírodou na dosah“ a současným žitím ve víru velkoměsta.
No jo, lidi jsou zpovykaný a už jim nestačí trávit celý život na vsi, prací od úmrou do úmoru na svém hektarovém hospodářství. To je zase moudro.
Na rozdíl od vás napsal opravdu moudrou připomínku.
Doufám, že se tímto moudrem tedy řídíte alepoň vy dva a vaše rodiny – žádné trajdání po světě, pekně sedět doma.
Trajdat muzete i verejnou dopravou…
Pavel psal o (zřejmě zavrženíhodném) životním stylu bydlení na venkově a žitím ve víru velkoměsta.
To, co píšete Váš předřečník nehájí, já osobně vážím v rámci možností co kupuji a jezdím veřejnou dopravou. A to neznamená, že sedím jen doma.
Když se autíčkářům sáhne na prostor, nejdřív je chvíli řev a kecy o nové totalitě, pak si to sedne a ti chytřejší přesednou do MHD. A světe div se, zmizí i kolony.
Z toho vyplývá, že bič na gumokolisty je jediný způsob jak se zbavit nekonečných kolon.
A který kolony zmizeli? Já pracuju v Dejvicích a nic teda nepozoruju. Silnice i MHD stále dost plné.
Asi opatření nebyla dost razantní. Dva betonové bloky doprostřed silnice a kolony zmizí jak pára nad hrncem. 😉
A koilik lidí teda do MHD přesedlo?
Teoreticky možná. Prakticky kolony pořád ne a ne zmizet.
Evropská by si od Veleslavína až na Kulaťák zasloužila 1+1. Autobusy končí má Veleslavíně, dva pruhy už tam nejsou potřeba.
Vznikl by naprostý kolaps
Ale kdepak. První dva měsíce by všichni nadávali a pal by si to sedlo, protože metro je rychlejší.
Byl by to ukázkový opak dopravní indukce. Baranovský most Praha také přežila. Doprava si sedla a snížená kapacita bylo v pohodě.
Doprava si sedla a snizena kapacita byla v pohode? A to ve kterem vesmiru?
Vzdyt jenom takovej najezd od Modran ke Smichovu byl zazitek na bratru 40 minut.
A i tak se autem jezdilo dál, přestože teoreticky měla při horší nabídce zafungovat dopravní redukce. A ono nic😃
Tak to dopadá, když si někdo myslí, že stačí někde provoz přiškrtit. Ale kvůli tomu tam těch aut nebude míň, pokud pro ně nebude existovat efektivní alternativní trasa. Sám bych klidně nejezdil přes Prahu 6 ani přes Troju, kdyby existoval severozápadní objezd, aby se dalo najet např. u Zdib a pokračovat směr D6, D5….
Jenomže pak jsou lidé, kteří nepotřebují jet kolem, ale jedou autem přímo do centra, i přesto, že mají k dispozici pohodlnou MHD
A majú kde na okraji Prahy nechať svoje auto na kapacitnom parkovisku pri stanici metra?
kdyby to vydělávalo peníze, tak by to již dávno stavěli soukromníci , třeba tak jako léta fungovala četná parkoviště obsluhující letiště Václava Havla …
No prece ve stredoceskem kraji u stanice kapacitni zeleznice, kterou svet nevidel!
Copak nectete diskuse? 😀
V Rudný naproti budově přes koleje. Na metro už dojdete 😀 😀
Ale bylo by méně aspoň o spoustu aut, jejichž řidiči by mohli a rádi by jeli kolem. Holešovičky ani třicítka s trojema retardérama v Troje nejsou žádný terno….
Jako občan Prahy 6 musím konstatovat, že opatření radnice mně škodí. Vyhrazený pruh na Evropské o víkendu a k večeru pouze zdržuje dopravu. Ve Vokovicích také žádný pokrok. Radnice hájí zájmy někoho jiného
Vzhledem k tomu, že jste upřesnil dobu, kdy jezdíte, se předpokládám k večeru jedná o dopravu z práce, ne o služební jízdy dodávkou apod. Co takhle přesednout do radnicí dopravně preferované hromadné dopravy?
Tuhle demagogii fakt nesnáším. MHD v Praze je na samé hranici svých kapacit a kvůli neustálému rozšiřování do polí akorát plýtvá řidiči. Kdyby třeba i jen desetina lidí z IAD chtěla přesednout do MHD, tak ta nejpíš zkolabuje úplně. Prostě nejsou tratě, nejsou vozidla, nejsou řidiči. Tudíž kapacitu MHD není v zásadě jak navýšit. Stávající kapacita by akorát byla ještě více přetížena.
Jako občan Prahy 6 musím konstatovat, že opatření radnice schvaluji. Bohužel ale ještě nejsou dostatečná, a je potřeba eliminovat i další zpoždění MHD (např. díky preferenci s pomocí SSZ)
Takze zlepseni situace MHD je na hranici statisticke chyby, a dramaticky se zhorsila prujezdnost IAD. A to se vyplati!
Vítězství není zvlášť výrazné😃
Nikoli, v článku prezentace TSK zmíněna nebyla, ale provoz IAD v týdnech, v nichž už nebyly uzavírky Lysolajského údolí či Papírenské zcela odpovídá loňskému roku. Ono do té doby prostě nemohlo na Prahu 6 projet více aut, Lysolajské údolí při uzávěře přitěžovalo Kamýcké o cca 250 aut v ranní špičkové hodině, což je delší kolona o více než kilometr, a zavřená Papírenská o cca 550 aut ve špičkové hodině, což je kolona dlouhá přes 3 kilometry. To skutečně jízdní doby IAD zvedlo zásadně, ale nikoli vlivem jakýchkoli opatření ve značení, prostě těmi uzavírkami.
Vzhledem k tomu, že se vyjadřuje Ropid a IDSK, nelze očekávat, že se budou zajímat o něco jiného, než dojezdové časy hromadné dopravy. Ale pan Borecký je tuším radní pro dopravu StČ a doprava zahrnuje i IAD, na tu ovšem všichni kašlou a tady na serveru si na ni bus-šotouši s radostí zanadávají. Řidiči jsou ovšem občané jako všichni ostatní a není jich zase tak málo, aby investice a úpravy v jejich prospěch měly být nula. Což jsou.
Za které období jsou investice nula?
Neznám to tam podrobně, ale je na západě Prahy nějaké P+R s významným počtem míst a od něj návazná kapacitní doprava?
Na Vypichu nic, na Veleslavíně nic, severní obchvat nic a železnice taky nic.
A na Zličíně tiež dosť obmedzená kapacita.
Do IAD se investuje víc než do všech ostatních módů dopravy dohromady. A to nepočítám nepřímé investice jako např. zábor cenného území ve městech. Auta nejezdí podle jízdního řádu, což má své výhody, ale i nevýhody, je třeba akceptovat obojí. Cestující v MHD ale spoléhají na to, že jejich dopravní prostředek bude jezdit na čas, tak, aby stihli např. přestup. Stojí snad auta v kolonách autobusů, nebo autobusy v kolonách aut?Naopak po dlouhá desetiletí nikoho moc nezajímala veřejná doprava, až v poslední dekádě se to začíná trochu měnit, ale stále máme co dohánět.
přesně, jen malá poznámka , automobilisté kteří tvoří kolony, nejezdí podle řádu, ale jezdí podle špiček čili ve vlnách, asi už jedinou , tedy pravděpodobně poslední zoufalou, možností jak to omezit je zregulovat ty vlny přímo. Tedy regulace typu dneska sudé zítra liché značky tak jak se to plánovalo při smogových situacích. Je mi jasné, že ve dvou a více “ autových“ rodinách to je jen otázka značky, ale popravdě napadá vás nějaké jiné řešení ?
To je pekné opatrenie, ale niečo tomu chýba:
a) okruh, aby tí, čo chcú len na druhú stranu za mesto nemuseli skrz mesto,
b) kapacitné P+R na metre (ktoré na západe A neexistujú a tie na Zličíně majú dosť obmedzenú kapacitu; naviac Zličín je dosť zlá voľba pri ceste na P6).
Třeba nabídnout atraktivní VHD? Zrovna ten diskutovaný segment okolí Prahy je na tom v tomto směru dost bledě.
jenže atraktivita VHD , krom již plných vlaků, končí právě v kolonách vzniklých díky IAD …
Takže to zřejmě bude chtít jiné řešení, než bus linky po stávajících komunikacích. Stávající železniční tratě v tomoto segmentu moc parády taky neudělají. Jsou použitelné – a intenzivně využívané – v Roztokách a to je tak vše.
Nojo, ale to je moc práce a málo uspokojení z toho, kolika lidem zkomplikovali život.
Jaci automobiliste tvori kolony, kdyz mate v Praze modal split s – na pomery zcela mimoradne vysokym – podilem cestujicich ve verejne doprave?
Nemuze on ten problem mit co delat treba, ja nevim, s nekompletni siti kapacitnich silnic, absenci zachytnych parkovist u problematickych lokalit, absenci rychle kapacitni kolejove dopravy, …?
Nemuze nejake zlepseni, namisto takovychto zcela bizarnich napadu, nastat prikladmo uvedenim kladenske zeleznice do civilizovanych pomeru?
jen pražská TSK vydává ročně kolem 6 miliard korun na ůdržbu a správu komunikací v Praze, naprostou většinu z toho na silnice nebo mosty…
Komunikace TSK snad slouží i jiným účelům, než IAD. Extremisti jste oba dva.
kde je extremismus v tom, že vyčíslím kolik TSK stojí veřejné komunikace , mimochodem ve špičkách zablokované IAD ?Ale díky za názornou ukázku , nejenom diskusní, fanatismu příznivců kolon a dopravní zácpy , kterým je úplně jedno, že tráví značnou část cesty v kolonách s rychlostí chodce, jen když sedí na zadečku …
Extremismus je v tom, že náklady na pražské komunikace považujete za výdaje pro IAD. Kdyby IAD neexistovala, ty komunikace by se mohly zrušit? Asi ne, že.
Jinak tě mohu uklidnit, autem do pražských kolon prakticky nejezdím a po Dejvicích, kde pracuju, se obvykle pohybuju pěšky a dojíždím tam vlakem či metrem, ty zadečku.
Každý řidič, který předjede kolonu vyhrazeným pruhem, a pak se do ní vrátí, vám prodlouží dojezd. Jenže mnohem více – zpětné řazení narušuje plynulost běžného pruhu a zvláště prudké brždění, když se do něj agresor cpe, způsobuje nárazovité zastavení kolony, které se jako vlna šíří i kilometry dozadu.
Leda by odbočil vpravo a tím z kolony zmizel, dále ji neovlivňoval.
Tak do Lysolaj od Roztok odboči tak 1 auto z 1000. Poměr stoupne, když u přívozu çíhají měšťáci 🙂
Konečně se autobusem dostanu trochu rychleji na metro. Ještě by teda mohli upravit ty semafory, aby brzdili IAD a autobusy projížděli s ještě menším zpožděním 🙂
To myslíte vážně, nebo jako ironii? Vždyť to „zlepšení“ je naprosto marginální, pokud to vůbec je nějaké zlepšení a ne statistická chyba. Jestli 107 má ve sledovaném úseku zpoždění 80 s místo 100 s, je úplně fuk, když pak poskakuje po partyzánech.
Myslím to zcela vážně. A přesně proto píšu, že je potřeba upravit semafory tak, aby kolony stály v místech BUS pruhů a ne tam, kde se nevejdou. Tudíž je přesunout k řece
Můžete, prosím, tu myšlenku na úpravu semaforů za účelem přesunu kolon nějak rozvinout?
Všichni zúčastnění ví, že z Nebušické a Horoměřické udělali těmito úpravami druhý pruh Evropské, jen dělají jakoby nic. Jsem zvědavý, jak budou 161/312 teleportovat z Nebušické na buspruh na Horoměřické, když auta stojí už z kraje Nebušic. Zároveň očekávám zvýšené parkování v Nebušicích, jelikož už to jinde nepůjde.
Pokud to stojí pravidelně už od Nebušic, tak má většina řidičů mentální poruchu (mimo ty, co jet autem musí a ty lituji stejně jako cestující v buse), když nechápe princip zácpy a jejich individuálního příspěvku do ní (ten schovává za kolektivní vinu všech řidičů, resp. vinu státu/města, že za kolektivní náklady nezaplatí dálnici, v horším případě z jejich nově postaveného baráku).
Je tam půlka aut z D7 do Prahy (Kladno, Slaný, Louny apod.), co byste občanům Nebušic poradil?
Zakázat tranzit.
Jak byste to udělal tak, aby se to dodržovalo?
Jednosměrkama přepažit Nebušice na půl. Vjezd je možný z obou směrů, skrz nejde
Úřad vydá povolenku proti žádosti povrzené zaměstnavatelem. TIce sice na silncii nic nezmění, jen bude potřeba více úředníků.
Leda by bylo na libovůli úřadu komu povolenku vydá, žádost-nežádost. To ale vyvolává dvě otázky a to jak legální i morální, jelikož taková pozice přitáhne charakterní mrzáky.
Což by mohlo fungovat, pokud Nebušickým nezakáže Praha 6 tranzit po Horoměřické a tak budou z Nebušic muse naokolo přes Kopaninu. A ta jim to už nesmí zakázat, jinak to Mezinárodní škola může zavřít.
A co kdyby děti do školy jezdili MHD :O
Jedním z razantnějších řešení by bylo přepažit Nebušice jednosměrkama tak, aby se do nich dalo vjet z obou stran, ale ne skrz (a transit musel přes Evropskou)
Ikdyby byli … pokrokoví, změnili kvůli tomu zaměstnání a dojíždět přestali úplně, tak asi sotva to zařídí do 10 dnů od zavedení regulace.
tak když nedokázali zachytit trend , trend postávání v každodenní koloně, koloně která se zřejmě pomalu, ale soustavně každý den, týden, měsíc , rok prodlužovala , tak si v podstatě ani nezaslouží ani takhle ubohoučkou obhajobu…
Většina těch lidí vám řekne, že dopravní indukce neexistuje. Přestože se sami chovají přesně podle vzoru a sami k ní sami přispívají.