První čísla ukázala vliv omezení na vjezdech do Prahy 6. Starostové z okolí nadšeni nejsou
Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Srovnání ukázala, zda se preferencí veřejné dopravy skutečně podařilo snížit zpožďování spojů.
Protože máme zastupitele poněkud omezenější a snažící se takzvaně vytřískat pouze politické či „jiné“ body pro sebe jako malí hovniválkové, tak máme tyhle problémy. Takové věci jako doprava nebo třeba energetika by měli řešit JEN A POUZE odborníci s danou kvalifikací, tj, vzděláním a praxí a nikoliv laici, kterými mnohdy ti tzv. zastupitelé jsou. Existuje spousta exaktních matematických metod, kterými lze síťové systémy, jako je třena doprava, optimalizovat vzhledem ke kapacitě a nákladům. To za a). A za b). Problémy za P6 jsou hodně spojené s následujícími věcmi: a) v SZ segmentu okolo Prahy se nastavělo x „šmoulovů“, rozuměj sídlišť… Číst vice »
Tvrdit, že problém nejsou peníze, je docela úsměvné. Pamatujete si, jak Praha horko těžko kolem roku 2013 hledala peníze na dostavbu Blanky? A taky proto se potom dlouho nic nestavělo, prostě došly prachy. A vy byste ve stejné době protahoval metro někam na Dědinu. P+R stojí další milion korun na 1 parkovací místo, kolik jich tam chcete? To samé s D0, tam to sice staví stát, ale i teoreticky, kdyby to nikdo nebrzdil a povedlo se to, tak prostě nebude nějakých 50-100 km dálnic někde jinde. Holt málo platíte na daních. Snižování daní funguje lépe než blokáda dopravních staveb. Mně… Číst vice »
Spíš z těch daní živíme příliš mnoho parazitů, jejichž počet neustále a rychle stoupá, i za tzv. pravicových vlád. Za necelých 10 let o zhruba 70 000, což stojí vysoké desítky miliard ročně. A máte snad dojem, že se ve veřejném sektoru díky všem těm novým lidem zlepšila kvalita služeb? Že se to tedy vyplatí? Já rozhodně ne.
Ona ta technokracie taky moc nefunguje. Bolševik se po krachu lidového řízení snažil v 70. a 80. letech řídit hospodářství technokraticky a výsledkem jsou akorát zastaralé a přežité návrhy, protože to řídili ti “zasloužilí”… Občanská vazba je nezbytná, ostatně oni to platí…
Taky jak vyberete toho odborníka. Jsou i tací, kteří uvízli v těch 70. letech:
„„Chybí tu městský i dálniční okruh. Chybí tu radiály Radlická, Břevnovská. Hovoří se o tom desítky let, a kde nic tu nic,“ připomíná Petr Kumpošt, který vede mobilní laboratoř pro dopravní analýzy na ČVUT.“
A pak máte lidi s dopravním vzděláním, kteří si nasimulují, že ty radiály jen přivedou proudy vozidel do centra…
Ano, ani akademické instituce vůči nim nejsou imunní… Bohužel.
Ale to už jsou názory 2 odborníků, netřeba k nim přidávat odborníky z řad lidu.
Odborníkovi nepřísluší předkládat názory, nýbrž odborně podložená FAKTA.
To si trochu odporujete.
Nápověda: „chybí městský i dálniční OKRUH a DVĚ radiály. A pak někdo na simuluje, že ty radiály přivedou kolony aut do centra“.
Pokud vám to nedochází, vysvětlím. Ty OKRUHY totiž z centra ODVEDOU nebo zabrání tomu aby tam muselo daleko víc provozu, než tam ty radiály přivedou.
Přes Prahu zas nejezdí moc tranzitu.
Sám sebe jsi popřel. Přesně proto,že to řídili „zasloužilí“ soudruzi, to s technokracií nemělo společného vůbec nic, furt to byla jen politika a dosazováni byli sice formálně vzdělaní, ale pořád kovaní soudruzi,nikoli technici.
Problém tkví v tom, že Praha a Střední Čechy se neumí domluvit a netlačí na výrazně rychlejší výstavbu příměstských železnic s výstavbou P+R parkovišť u jejich zastávek v regionu místo na kraji Prahy
Pokud jsem něco v článku nepřehlédl, tak dost zásadní problém je i ten, že žádná strana sporu neuvedla BAU model, tzn. jak by situace vypadala, kdyby opatření nevznikla. V článku chybí data o vývoji celkového počtu cestujících na dané trase. V jednom grafu u Boreckého se to sice objevilo, ale jako konstantní hodnota. Dost pochybuju, že to v obou obdobích bylo stejné číslo. IAD konstantně situaci zpoždění zhoršuje, to je je bohužel celosvětový fakt. Je velmi pravděpodobné, že pokud by opatření nevznikla, tak by zpoždění dál narůstalo, takhle se „jen“ zpomalilo případně zastavilo. K tomu by mi přišlo relevantní porovnat… Číst vice »
Jsem rodák z Prahy 6. Stejně tak je to z velké části způsobeno tím, že nelze Prahu objet ze severu, a proto je nutné projíždět Holešovicemi, tunelem Blanka, Evropskou ulicí a Patočkovou. Proč? Protože Suchdol, Nebušice a další oblasti dlouhodobě blokují výstavbu okruhu. Další otázkou je, proč dosud neexistuje rychlodráha do Kladna? Má v tom opět prsty Praha 6? Nechceme stavět tranzitní stavby kvůli hluku, ale zároveň si stěžujeme, že se po jednoproudých silnicích nedá jezdit. Dále nechápu, proč autobusy a vozy IZS nejezdí po tramvajovém pásu jako dříve. Odpověď je jednoduchá – protože jsme tam nasázeli trávu. Obnovil bych… Číst vice »
Vaše opatření by nevyřešila vůbec nic. Jen by narostl počet aut a tedy i emisí v zástavbě, zhoršila by se bezpečnost chodců apod.
Mě se líbí, jak myslíte třeba na na chodce . Tuhle se u nás v naší městské části sešlo pár stejně moudrých lidí jako vy a řekli, že přechody přes silnici první třídy ( výpadovku na Kolín) lidem úplně stačí v průměru cca po 500 metrech jak jsou teď. To , že nám na hlavní silnici , dělící naši městskou část přesně v půli, ústí každých cca 150-200 metrů silnice Zóny 30 obytné čtvrti nevadí. Ty přechody na každé křižovatce by PŘECE BRZDILY PROVOZ, TO DÁ PŘECI motoROZUM COŽ ? A lidi si klidne těch 300 metrů zajdou, v podstatě… Číst vice »
Jo, tohle je v naší MČ pořád. Přechody brzdí dopravu… Máme přechod, který vede přímo k autobusové zastávce. A ještě k tržnici, kam většina lidí jezdí autem, ale taky se dá pěšky po tomhle přechodu. Takže řidičům vadí, že tam lidé přecházejí a BRZDÍ dopravu. Jeden myslitel navrhoval přechod zrušit a ať lidé přecházejí na jiném přechodu o pěkný kus dál. A už na zastupku byla debata o dopravě a i o frekvenci semaforu na tom přechodu – naprosto nikdo nezmínil pěší nebo MHD, protože zastupitelé jezdí jen autem.
Budete si muset zvolit jiné zastupitele, nebo alespoň „prudit“ z řad veřejnosti na zasedáních zastupitelstva. Toto nikdo jiný za občany nevyřeší.
Je mi to jasný, no. To zastupko jsem zjistil až po něm, poslouchal jsem jen záznam. Ale obávám se, že jsme fakt nezajímavá menšina. Tady i důchodci jezdí autem a pak jedou 100 m po chodníku, aby zaparkovali autem u zadního vchodu a měli to s nákupem co nejblíž.
No několikrát jsem viděl seniora, jak svým autem jezdil vybírat popelnice. To už byl solidní úlet.
Za chvíli se dostaneme do stavu auto každému bezdomovci.
Že jste rodák znamená, že jste něco víc nebo proč to uvádíte v první větě?
A k tomuhle „proč autobusy a vozy IZS nejezdí po tramvajovém pásu jako dříve. “ – Taky si tam budou zkracovat cestu kolem zácpy řidiči jako dříve. Proto se to nedělá.
Ano, nejde dělat dva pruhy přes nechráněný přejezd. Bylo to nebezpečné. Se s tím smiřte. Doprava není jen doprava autem, ale i třeba pěší.
Můžete mi vysvětlit,proč podle vás nejde dělat dva pruhy pres nechráněny přejezd ? Jak jste na to přišel ?
Přechod* asi nějaké normy, vycházející z toho, že neumíme vymáhat pravidla u přechodů.
Tak jsem trochu googlil, máte tu i číslo normy ČSN, kde si to taky můžete přečíst. Nemáte zač: „Nesignalizovaný přechod pro chodce přes dva jízdní pruhy je obecně považován za rizikový. Je v rozporu s normou ČSN 736110 a také s doporučením Ministerstva dopravy ČR. Je to jednoduché – auto v bližším jízdním pruhu chodce pustí, to vzdálenější již ne, protože řidič člověka často ani nevidí. Nové nesignalizované přechody přes dva souběžné jízdní pruhy se již nepovolují, ty stávající by se měly upravit do vyhovující podoby. V Praze je takových míst více než 200 a jejich úprava je někdy těžko… Číst vice »
A já myslel že to byl jeden z důvodů, proč se zřizovala městská policie. Parkování se převedlo na Eltodo a teď tu novou firmu, takže MP by mohli mít kapacitu dostatečnou. Nebo se tam taky můžou dát kamery (stejně jich je všude jak nas…) a vyhodnocovat to automatem.
Často se argumentuje stylem „kdyby to mělo zachránit byť jedinej život, stojí to za to“. Tohle je naopak důkaz, že na životy lidí všichni akorát se#ou a zajímá je jen jak protlačit svoji ideologii.
Druhý odstavec je úplně mimo. Zhoršením situace pro chodce odstraněním ostrůvků kolony nijak nevyřešíte, naopak se ještě mohou zhoršit tím, že chodce odradíte a přesednou do aut. Co se týče vyhrazených pruhů, tak jejich rušení je nesmysl, protože konfigurace pruh+tram+vyhrazený pruh má větší kapacitu než tram/bus/izs +2 pruhy. Takže pokud argumentujete nedostatkem místa, musíte logicky upřednostnit konfiguraci, která je efektivnější, tedy oddělený bus pruh. Pokud vám tolik jde o prostorovou efektivitu ve městech, podporujte v tomto pořadí: pěší,cyklisty,mhd a až na posledním místě automobily. Vy ale děláte, zdá se, přesný opak, a tudíž váš argument o nedostatku místa je pravděpodobně… Číst vice »
Vy řešíte přechody pro chodce ,ale nejak zapomínate,ze přechody pres tramvajovy pas neexistují . Coz je dobře ale aby tam jel bus je problém .jake je tedy vase řešení ?
Ještě zavezt foto kontrolu buď pruhů a mýto a bude to ještě lepší. Jen Praze 6 to mýto nepomůže, protože jejich otcové řekli v 90. letech ne a Praha 6 tak leží skoro celá vně Městského okruhu.
Tato situace je důsledkem životního stylu spočívajícím v přespávání v „klidu“ venkova s „přírodou na dosah“ a současným žitím ve víru velkoměsta.
No jo, lidi jsou zpovykaný a už jim nestačí trávit celý život na vsi, prací od úmrou do úmoru na svém hektarovém hospodářství. To je zase moudro.
Na rozdíl od vás napsal opravdu moudrou připomínku.
Doufám, že se tímto moudrem tedy řídíte alepoň vy dva a vaše rodiny – žádné trajdání po světě, pekně sedět doma.
Trajdat muzete i verejnou dopravou…
Pavel psal o (zřejmě zavrženíhodném) životním stylu bydlení na venkově a žitím ve víru velkoměsta.
To je vaše interpretace, tak ji ostatním nevnucujte a nepodsouvejte.
To, co píšete Váš předřečník nehájí, já osobně vážím v rámci možností co kupuji a jezdím veřejnou dopravou. A to neznamená, že sedím jen doma.
Napsal naprostou blbost. Kde by jako měli přespávat?
Ano, typickej malej čecháček.
Předřečník přesně pojmenoval zdroj problému – hromadnou změnu životního stylu. Absolutně nehodnotil, jestli je to dobře nebo špatně. Prostě jen objektivně pojmenoval stav věcí.
Ale pak přijde blbeček a prostě to shodí sarkastickým útokem.
Jestli se takhle podle vás má vést věcná diskuse, tak se vraťte do školy.
Zdrojem problému je Praha sama tím, že absolutně nezvládla svůj rozvoj. Všude nechala vyrůst kanceláře a teď se diví, že se tam na devátou lidé potřebují dostat. Tedy úplně přesně – nezvládla své územní plánování. Dojíždění je věc běžná, stejně jako je fakt, že VHD nespasí vše. Opačný názor je tak drobet řešení po ruském vzoru. Něco nařídit a nevytvořit na to podmínky. Když už, tak nechť těch 40% rezidentů co se po Praze pohybují autem přesedne na MHD, je prý téměř nejlepší na světě, tak není co řešit. Tedy nabídka tu zjevně je, rozpočet Prahy zatěžuje ve výši 28… Číst vice »
To není o Praze nebo satelitech.
To je o nátuře lidí, kteří od devadesátek velkohubě prohlašují, že jim nemá kdo co kecat do jejich podnikání nebo bydlení.
No a má snad jim nějaký pomatený úředník či radní kecat do toho kde budou žít a pracovat? To snad má jen Severní Korea. Praha a městské části měly se souhlasem s rozvojem „kancelářského byznysu“ řešit i navazující infrastrukturu, což se zjevně nedělo.
Tak ono je docela dobře možné žít na dědině a zároveň pracovat ve městě, jen prostě nemůžete žít u Prahy, ta je na tenhle styl života už příliš veliká…
Tento styl života funguje i kolem mnohem větších měst, než je Praha. Je to tak všude, že v metropoli je mnoho pracovních míst a lidé se do ní sjíždějí z širokého okolí. Není to žádná pražská specialita ani novinka 21. století.
A všechna velkoměsta s tímto modelem fungování mají problémy s dopravou a pravidelné ranní zácpy
A všechna ostatní je mají taky.
Tak já doufám, že si ti správní lidé z velkoměsta užívají jeho vír i o víkendu a nejezdí do přírody.
Ano, snaží se – tím, že si město zvelebí, aby se v něm o tom víkendu dalo vydržet.
Jenže to znamená mimo jiné omezení právě této IAD.
Jakoze omezenim IAD dojde k tomu, ze luftaci prestanou jezdit do sumavskych kopcu na kole, protoze jim tyhle zalesneny kopce zazracne vyrostou na osekanych jizdnich pruzich ve meste, a zmena bude natolik zasadni, ze ve 200 metrech nad morem zacnou rust boruvky?
Pozoruhodna uvaha.
Nebudou se tolik tlačit ven, což neznamená, že nebudou jezdit vůbec.
Ale jestli jste si nevšiml, tak životní styl lidí se mění dál. Autem “na vejlet” už ti mladí zas až tak nejezdí – auto nepotřebují i s dětmi. Tohle je prostě výsada Husákovejch dětí a starších, že musí nutně všude rajzovat autem a pak na Šumavu na kolo atd…
Do každého města se z okolí dojíždí, primárně za prací, sekundárně za dalšími potřebami. Jen Praha si to jaksi nechce připustit. A své dopravní problémy svádí na všechny okolo, přitom si za problém může sama. Čistě de iure je dnešní tristní stav doprav y v Praze obrazem třiceti let nezvládnutého územního plánování. Holt když všude musí být kancelář, lidi se tam na devátou potřebují dostat. A to třicet let nikdo neřešil a dnes to mají vyřešit bus pruhy, cyklopruhy… tedy restrikce. Že by IAD byl problém jen středočechů? A kde to auto před kanceláří dnes odstaví na celý den bez… Číst vice »
Souhlas a dobře napsaný.
Přesně tak. Je to ovšem až příliš logické a tedy logicky i málo ideologické.
Je to snůška nesmyslů. R16 ani stavbu železniční sítě rozhodně neřídí Praha. Bez těch kanceláří v Praze nemáte na dědinách na důchody.
Tak ono to chce začít od znalosti elementárních nástrojů, kterými se řídí rozvoj města nebo metropole. A potom jen pochopit, že třeba ta R16, či zaražení dalšího rozvoje P+R jsou pouhopouhé příklady nezvládnutí nejen rozvoje města ale i běžného řízení VHD. Platí v R16 tarif PID? No jestli ano je tupost Prahy neříci si k tomu své? Stejně jako Stejně jako pochopit to, že všechny kanceláře nemusely být v Praze a nebylo by ani tolik problémů. Tak třeba Lidl svůj celosvětový obchod řídí z Neckarsulmu, což je velikostně v českých poměrech okresní město. A jak vidno jde to bez problémů.… Číst vice »
Každý den do prahy za prací a studiem jezdí cca MILIÓN lidí. Kdyby neměli jezdí spát do svého klidu venkova, kde budou spát tady? Nevešli by se ani na Strahov,i kdyby celou noc stáli.
Když se autíčkářům sáhne na prostor, nejdřív je chvíli řev a kecy o nové totalitě, pak si to sedne a ti chytřejší přesednou do MHD. A světe div se, zmizí i kolony.
Z toho vyplývá, že bič na gumokolisty je jediný způsob jak se zbavit nekonečných kolon.
A který kolony zmizeli? Já pracuju v Dejvicích a nic teda nepozoruju. Silnice i MHD stále dost plné.
Asi opatření nebyla dost razantní. Dva betonové bloky doprostřed silnice a kolony zmizí jak pára nad hrncem. 😉
A koilik lidí teda do MHD přesedlo?
Teoreticky možná. Prakticky kolony pořád ne a ne zmizet.
Jakože lidi ze dne na den změní své padesát let budované a státem vší silou podporované návyky?
Bez dalších restrikcí to jednoduše nepůjde, ale to se vám samozřejmě nelíbí. Tohle je absolutní nic oproti tomu, co je potřeba udělat.
Lidem nevadí trčet v kolonách, proto v nic trčí. Stejně čumí do mobilu.
Evropská by si od Veleslavína až na Kulaťák zasloužila 1+1. Autobusy končí má Veleslavíně, dva pruhy už tam nejsou potřeba.
Vznikl by naprostý kolaps
Ale kdepak. První dva měsíce by všichni nadávali a pal by si to sedlo, protože metro je rychlejší.
Byl by to ukázkový opak dopravní indukce. Baranovský most Praha také přežila. Doprava si sedla a snížená kapacita bylo v pohodě.
Doprava si sedla a snizena kapacita byla v pohode? A to ve kterem vesmiru?
Vzdyt jenom takovej najezd od Modran ke Smichovu byl zazitek na bratru 40 minut.
A i tak se autem jezdilo dál, přestože teoreticky měla při horší nabídce zafungovat dopravní redukce. A ono nic😃
Jistě že se “jezdilo dál”. Ale celá řada lidí si tu jizdu rozmyslela, protože to riziko těch 40 minut navíc jim už za to nestálo.
Dopravní redukce samozřejmě začíná zácpama, jinak tu sníženou kapacitu ti lidi nepoznaj. Opět a zase povýšeně požadujete zázraky.
Víte jistě, že si “celá řada lidí tu jízdu rozmyslela”, nebo si to jen myslíte?
Na BM zůstaly 3 pruhy ze 4 a doprava na mostě byla skutečně plynulá. Problém byly ty průplety na mostě, které následně tvořily kolony na Modřanské a JS, není to vždy jen o množství pruhů, ale i o pohybech, křižovatkách, průpletech atd.
Lol. Jezdil jste tam někdy? Projeďte si to teď a srovnejte si, doprava v okolí není ideální ale prakticky všechny směry zásadní zlepšení. K tomu vašemu výkřiku na 1+1 na Evropské – na každé křižovatce se tam směrem na Kulaťák odbočuje L a P přes koleje – byla by to v podstatě nekonečná kolona, která by blokovala bus, tram a auta, protože by rovně neprojelo nic a čekalo by se až ty tři auta dokážou odbočit doleva přes koleje. Lidi co tam bydlí, by měly pod okny to co je v Patočkově nebo Jugo – nekonečnou stojící kolonu aut plnou… Číst vice »
“ ale prakticky všechny směry zásadní zlepšení”
Ano, týden po otevření. Pokud nechápete, že tyto změny mají vždy setrvačnost, těžko můžete cokoliv relevantně hodnotit.
Až bude na Veleslavíně kapacitné P+R, tak to fungovať môže. Ale ono nebude, pretože tam na to nie je miesto. Síce si ľudia robia srandu z MetroPole (metro do pole) Letňany, ale aspoň tam vznikla tá možnosť odstaviť auto na okraji mesta a ďalej pokračovať MHD.
Myšlenka, že parkoviště pro např. tisíc aut cokoliv vyřeší, je zcela úsměvná 🙂
Možno to bude chcieť väčšiu kapacitu a možno úplne nevyrieši, ale výrazne pomôže. Lebo v Středočeském kraji sa na intenzitu dopravy nesťažujú – tam sa tá individuálna doprava rozptýli do jednotlivých dedín a nikde jej nie je priveľa. Naopak, obslúžiť každú z tých dedín konkurencieschopnou VHD je nemysliteľné. Problém začína byť tam, kde sa tá doprava zlieva, tj. na vjazde do Prahy, alebo na nájazdoch na diaľnicu „pár“ kilometrov pred Prahou. To ale znamená, že tam začína byť hustota dopravy dostatočne veľká na to, aby mohla byť VHD konkurencieschopná (rýchla, kapacitná, s vysokou frekvenciou) a zároveň ekonomicky únosná. Preto najúčinnejšie… Číst vice »
No, až na to, že to parkoviště v Letňanech mělo mít kapacitu alespoň 3000 vozů, aby to k něčemu bylo.
A proč ne 30 000?
Tak to dopadá, když si někdo myslí, že stačí někde provoz přiškrtit. Ale kvůli tomu tam těch aut nebude míň, pokud pro ně nebude existovat efektivní alternativní trasa. Sám bych klidně nejezdil přes Prahu 6 ani přes Troju, kdyby existoval severozápadní objezd, aby se dalo najet např. u Zdib a pokračovat směr D6, D5….
Jenomže pak jsou lidé, kteří nepotřebují jet kolem, ale jedou autem přímo do centra, i přesto, že mají k dispozici pohodlnou MHD
A majú kde na okraji Prahy nechať svoje auto na kapacitnom parkovisku pri stanici metra?
kdyby to vydělávalo peníze, tak by to již dávno stavěli soukromníci , třeba tak jako léta fungovala četná parkoviště obsluhující letiště Václava Havla …
No ano, protože máme parkovací komunismus.
No prece ve stredoceskem kraji u stanice kapacitni zeleznice, kterou svet nevidel!
Copak nectete diskuse? 😀
V Rudný naproti budově přes koleje. Na metro už dojdete 😀 😀
Sice to P+R v Rudne neni u zadnyho dalnicniho sjezdu a musi se tam skrz obec, ale povazte ten #potencial pro #multimodalni dopravu pro nasi skvelou, progresivni a zelenou budoucnost… ten nesmi zustat nevyuzit!
Takze…. na metro samozrejme ne pesky, nybrz hodnotove, na bicyklu. Sdilenem, samozrejme.
Ty 4 kilaky jsou tak akorat, takze to az takovej nesmysl neni.
Ale bylo by méně aspoň o spoustu aut, jejichž řidiči by mohli a rádi by jeli kolem. Holešovičky ani třicítka s trojema retardérama v Troje nejsou žádný terno….
Problém je ten, že první místo, jak se dostaneš na druhou stranu řeky je v Praze Blanka. Takže věř tomu, že by ten okruh strašně pomohl.
Bramboro, co je pohodlneho na tom, jet od Zdib do centra 60 minut s 2-3 prestupy, proti 20 minutam v aute az ke kanclu?
Počkej až postavy tramvaj tak přibude jeden přestup na víc a plus 5 -10 minut to je kokrok 😉
Děkuji za mínus ale evidentně tím jezdit nebudete,stačí aby tram.tukla u vozovny a už se na metro nedostanu včas. Do Zdib prostě tram nepatří a Praze je víc míst kde je potřeba.
“ Ale kvůli tomu tam těch aut nebude míň, pokud pro ně nebude existovat efektivní alternativní trasa.”
Omyl, bude jich míň. 😉
A to právě proto, že bude těžší projet.
Jestli jste si jako myslel, že tak zůstane stejná plynulost provozu, nebo že ji tam stejnou někdo očekává, tak to jste si fakt myslel špatně.
Jako občan Prahy 6 musím konstatovat, že opatření radnice mně škodí. Vyhrazený pruh na Evropské o víkendu a k večeru pouze zdržuje dopravu. Ve Vokovicích také žádný pokrok. Radnice hájí zájmy někoho jiného
Vzhledem k tomu, že jste upřesnil dobu, kdy jezdíte, se předpokládám k večeru jedná o dopravu z práce, ne o služební jízdy dodávkou apod. Co takhle přesednout do radnicí dopravně preferované hromadné dopravy?
Tuhle demagogii fakt nesnáším. MHD v Praze je na samé hranici svých kapacit a kvůli neustálému rozšiřování do polí akorát plýtvá řidiči. Kdyby třeba i jen desetina lidí z IAD chtěla přesednout do MHD, tak ta nejpíš zkolabuje úplně. Prostě nejsou tratě, nejsou vozidla, nejsou řidiči. Tudíž kapacitu MHD není v zásadě jak navýšit. Stávající kapacita by akorát byla ještě více přetížena.
Také bydlím ve Vokovicích. Od Veleslavína směrem do centra je kapacita dostatečná. V metru mám většinou místo až do centra a tramvaje jsou také málokdy příliš plné. Navíc se brzy obnoví i železnice na Masaryčku. Problémem je, že se nepodařilo tyto tratě napojit na P&R (např. na Dlouhé míli) a velkou část odpovědnosti za to nese Pavel Bém, který paradoxně také stále bydlí ve Vokovicích. (Kdysi pro MfD uvedl, že tam má tak nízký nájem proto, že Vokovice jsou „špatná“ oblast. Měli jsme ho zažalovat za to, že snižuje hodnotu našich nemovitostí).
Vy si myslíte, že kdo může jezdit komfortně MHD, tak raději jezdí autem? Nebavím se o nějakých přeplněných autobusech z kraje, ale třeba o lidech co dojdou na tram nebo metro. IAD nikdy nezmizí, je ale kontraproduktivní zrovna tuhle skupinu úplně ničit. Takhle vždycky rozumujou borci co koukají z okna na metro, dělají na HO a denně přitom mají několik kurýrů – Rohlík s jídlem (auto), kurýr do Alzaboxu (auto) a Uber večer z hospody.
Jo, dělal jsem ve firmě na okraji, kam se dalo jezdit tramvají. Tím, že to bylo defacto proti špičce (ráno ven z centra), tak ta tramvaj byla poloprázdná i rychlá. Dalo se úplně v pohodě sednout a ještě něco dělat. A přesto bylo plno lidí, kteří bydleli na trase tramvaje někde v tom širším centru a odmítali s ní jet. Nadávali, že není kde zaparkovat ani tam, ani doma. Prostě jak si někdo zvykne jezdit autem, už jezdí pořád. A ano, právě tahle skupina brala Uber večer z hospody. Ne lidi, kteří jezdí MHD, ti byli zvyklí víc šetřit.
Jako občan Prahy 6 musím konstatovat, že opatření radnice schvaluji. Bohužel ale ještě nejsou dostatečná, a je potřeba eliminovat i další zpoždění MHD (např. díky preferenci s pomocí SSZ)
Ta čísla jsou jen statistika. Na celé Praze 6 a okolí, třeba u nádraží v Roztokách, není jediné parkoviště P+R. Do Suchdola neni za 30 let slušná doprava. Jediné co umí, je udělat pruh pro bus, ale neumí si ani vynutit jeho dodržování. A teď tvrdí, že to pomáhá. V protisměru bus pruh není a tam kolony nejsou. Odpoledne jsou k potkání kolony až k Lysolajum, protože tunel už je ucpaný. Na Kulaťáku slibovali po otevření tunelu spojku na Evropskou. Do dneška tam nic neni a nebude. Rozdíl mezi Prahou 6 v 80’ a dneškem je jen v typu tramvaji,… Číst vice »
V Roztokách není parkoviště, protože ho Roztočtí nechtějí kvůli strachu z nárůstu dopravu. Ukázkové NIMBY.
Já tedy parkoviště v Roztokách vidím, byť tedy ne v režimu oficiálního P+R. A stejně to funguje v Žalově, Úholičkách, Řeži a všech dalších zastávkách na téhle trati.
Jako občan Vokovic na Praze 6 opatření podporuji. Vůbec mi neškodí. Do centra a z centra jezdím většinou metrem nebo tramvají. V opačném směru občas použiji auto, ale nemohu říci, že by mi zpoždění nějak výrazně vadilo. Ze Šestky na Divokou Šárku je to asi o minutu déle. Jedna minuta. Get a life!
Takze zlepseni situace MHD je na hranici statisticke chyby, a dramaticky se zhorsila prujezdnost IAD. A to se vyplati!
Vítězství není zvlášť výrazné😃
Nikoli, v článku prezentace TSK zmíněna nebyla, ale provoz IAD v týdnech, v nichž už nebyly uzavírky Lysolajského údolí či Papírenské zcela odpovídá loňskému roku. Ono do té doby prostě nemohlo na Prahu 6 projet více aut, Lysolajské údolí při uzávěře přitěžovalo Kamýcké o cca 250 aut v ranní špičkové hodině, což je delší kolona o více než kilometr, a zavřená Papírenská o cca 550 aut ve špičkové hodině, což je kolona dlouhá přes 3 kilometry. To skutečně jízdní doby IAD zvedlo zásadně, ale nikoli vlivem jakýchkoli opatření ve značení, prostě těmi uzavírkami.
Vzhledem k tomu, že se vyjadřuje Ropid a IDSK, nelze očekávat, že se budou zajímat o něco jiného, než dojezdové časy hromadné dopravy. Ale pan Borecký je tuším radní pro dopravu StČ a doprava zahrnuje i IAD, na tu ovšem všichni kašlou a tady na serveru si na ni bus-šotouši s radostí zanadávají. Řidiči jsou ovšem občané jako všichni ostatní a není jich zase tak málo, aby investice a úpravy v jejich prospěch měly být nula. Což jsou.
Za které období jsou investice nula?
Neznám to tam podrobně, ale je na západě Prahy nějaké P+R s významným počtem míst a od něj návazná kapacitní doprava?
Na Vypichu nic, na Veleslavíně nic, severní obchvat nic a železnice taky nic.
A na Zličíně tiež dosť obmedzená kapacita.
Od zprovoznění tunelu Blanka, můžete jmenovat nějakou další investici ve prospěch řidičů? Novou silnici, rozšíření stávající, cokoliv?
A to ani nemluvím o tom, že P+R na kraji města je spíše pro přespolní a místním až tolik nepřinese, snad snížení provozu. Ale ani to P+R není.
Tamvaje se prodlužují kousek po kousku, metro se staví s náročností zhruba 200 mld investice, pro řidiče není 0,5 mld. na parkovací dům. Jestli máte jiné informace, pište, prosím, pište …
Především tunel Blanka není něco navíc, tzv. “ve prospěch řidičů”, ale část městského okruhu, který v nějaké podobě mají snad všechna světová města velikosti a významu Prahy. Zpravidla ho ovšem mají dávno dokončený… Pokud vůbec v Praze existuje stavba, která je tím “něčím navíc” ve prospěch řidičů, pak je to magistrála. Ta se ale stavěla před mnoha desítkami let a dnes nahrazuje celou řadu stále neexistujících úseků páteřní infrastruktury, běžné ve srovnatelných městech v Evropě i v zámoří.
Do IAD se investuje víc než do všech ostatních módů dopravy dohromady. A to nepočítám nepřímé investice jako např. zábor cenného území ve městech. Auta nejezdí podle jízdního řádu, což má své výhody, ale i nevýhody, je třeba akceptovat obojí. Cestující v MHD ale spoléhají na to, že jejich dopravní prostředek bude jezdit na čas, tak, aby stihli např. přestup. Stojí snad auta v kolonách autobusů, nebo autobusy v kolonách aut?Naopak po dlouhá desetiletí nikoho moc nezajímala veřejná doprava, až v poslední dekádě se to začíná trochu měnit, ale stále máme co dohánět.
přesně, jen malá poznámka , automobilisté kteří tvoří kolony, nejezdí podle řádu, ale jezdí podle špiček čili ve vlnách, asi už jedinou , tedy pravděpodobně poslední zoufalou, možností jak to omezit je zregulovat ty vlny přímo. Tedy regulace typu dneska sudé zítra liché značky tak jak se to plánovalo při smogových situacích. Je mi jasné, že ve dvou a více “ autových“ rodinách to je jen otázka značky, ale popravdě napadá vás nějaké jiné řešení ?
To je pekné opatrenie, ale niečo tomu chýba:
a) okruh, aby tí, čo chcú len na druhú stranu za mesto nemuseli skrz mesto,
b) kapacitné P+R na metre (ktoré na západe A neexistujú a tie na Zličíně majú dosť obmedzenú kapacitu; naviac Zličín je dosť zlá voľba pri ceste na P6).
Kolik kapacitních mostů mezi Kralupy a Prahu umístil Středočeský kraj? Nula.
Kolik tisíc míst v P+R vybudoval Středočeský kraj kolem železničních tratí (Budoucí rychlodráha na Kladno, trať na Kralupy) vybudoval Středočeský kraj? Myslím, že také nula.
Proč by měla zázemí pro Středočeský kraj budovat Praha?
Tady bych položil otázku, proč Praha a StČ dávno nejsou jeden společný kraj? Ale odpověď asi známe všichni …
No, môžeme sa pýtať aj tak, koľko vodičov električiek a autobusov pracujúcich v Praze býva mimo Prahu, koľko smetiarov, koľko doktorov… Keď na to príde, koľko „zbytočných“ ľudí, čo „len šúchajú poťahy na kreslách v kanceláriách“? (A tým, že vďaka kanceláriám v Praze niekde inde pracuje hromada ďalších ľudí vo výrobe, ktorá sa do Prahy nehodí, to tu nebudeme problematizovať…)
Opakováním se z nesmyslu nestane relevantní řešení 🙂
To platí aj na tie vaše. 😛 Ale nevidím nič nezmyselné na tom, že čím väčšia je plocha, ktorú treba pokryť, tým menšia je efektivita VHD a výhodnejšie nechať ľudí používať IAD na nejaké zberné parkovisko na kapacitnej a rýchlej doprave do centrálneho uzlu, kam väčšina z nich smeruje. Problém je, že na západ od Prahy je kapacitná a rýchla doprava zatiaľ hudbou ďalekej budúcnosti („vlakem do Kladna již brzy…“), takže jediná kapacitná a rýchla doprava na západnej strane je metro B okolo Zličína a metro A na Veleslavíně. Béčko je nepoužiteľné pre Prahu 6, Áčko zase nikde netrčí dostatočne… Číst vice »
Třeba nabídnout atraktivní VHD? Zrovna ten diskutovaný segment okolí Prahy je na tom v tomto směru dost bledě.
jenže atraktivita VHD , krom již plných vlaků, končí právě v kolonách vzniklých díky IAD …
Takže to zřejmě bude chtít jiné řešení, než bus linky po stávajících komunikacích. Stávající železniční tratě v tomoto segmentu moc parády taky neudělají. Jsou použitelné – a intenzivně využívané – v Roztokách a to je tak vše.
Řešením by bylo ve špičkách uzavřít silnice pro IAD. Třeba Horoměřickou a Tuchoměřickou. Povolena by byla jen místní vnitroměstská IAD a zvenku jen MHD.
Tak tenhle nápad občané jistě náležitě ocení u voleb. Ne, to není řešení.
Takže zlepšit ty tratě. Zatím ale raději dostavujeme v tom směru dálnice. Řešení se tak ve skutečnosti ještě více vzdaluje.
Samozřejmě, zlepšit stávající železniční tratě, vytáhnout tramvaje za hranice Prahy (ne v podobě T3 forever). Tohle samozřejmě jde částečně i na vrub P6, která teď strašně bojuje s dojížděči, ale zároveň blokuje rozvoj železniční infrastruktury.
Nojo, ale to je moc práce a málo uspokojení z toho, kolika lidem zkomplikovali život.
Jaci automobiliste tvori kolony, kdyz mate v Praze modal split s – na pomery zcela mimoradne vysokym – podilem cestujicich ve verejne doprave?
Nemuze on ten problem mit co delat treba, ja nevim, s nekompletni siti kapacitnich silnic, absenci zachytnych parkovist u problematickych lokalit, absenci rychle kapacitni kolejove dopravy, …?
Nemuze nejake zlepseni, namisto takovychto zcela bizarnich napadu, nastat prikladmo uvedenim kladenske zeleznice do civilizovanych pomeru?
Může, ale místo toho se jen stavějí další silnice. A čím dále tím více lidí pak bude volat po dalších demolicích Prahy a rozšiřování silnic ze 4 na 6, 8, 10 (?) pruhů. Bude to k žití? Nebude. Takže další stěhování a – protože ten centralismus neumíme opustit – dojíždění. Odpovědní bohužel setrvávají až na výjimky v zajetých trendech.
Máte na mysli Prahu? Kde se v Praze stavějí další silnice? Myslíte snad 20 let chybějící obchvat pro tranzit?
(protože všechny ostatní silnice se maximálně plánují, nestaví se nic, pokud vím – do IAD nedá město pokud možno ani korunu, jen minimum oprav, jinak všechno do MHD)
jen pražská TSK vydává ročně kolem 6 miliard korun na ůdržbu a správu komunikací v Praze, naprostou většinu z toho na silnice nebo mosty…
Komunikace TSK snad slouží i jiným účelům, než IAD. Extremisti jste oba dva.
kde je extremismus v tom, že vyčíslím kolik TSK stojí veřejné komunikace , mimochodem ve špičkách zablokované IAD ?Ale díky za názornou ukázku , nejenom diskusní, fanatismu příznivců kolon a dopravní zácpy , kterým je úplně jedno, že tráví značnou část cesty v kolonách s rychlostí chodce, jen když sedí na zadečku …
Extremismus je v tom, že náklady na pražské komunikace považujete za výdaje pro IAD. Kdyby IAD neexistovala, ty komunikace by se mohly zrušit? Asi ne, že.
Jinak tě mohu uklidnit, autem do pražských kolon prakticky nejezdím a po Dejvicích, kde pracuju, se obvykle pohybuju pěšky a dojíždím tam vlakem či metrem, ty zadečku.
Mohly by být přinejmenším redukovány, vzhledem k prostorovým nárokům IAD vs VHD. Nebo alespoň v částech opotřebovávány více chodci a cyklisty než těžšími auty. A doplněny třeba stromořadími, což by sice zase něco stálo, ale ušetřilo by se na zdraví.
Kdyby se snížila IAD, snížily by se i výdaje na silnice.
Pokud vezmeme ostatní provoz ve městě (zásobování, popeláři, MHD, IZS,….) bylo by potřeba daleko méně silnic s dvoupruhem (pár odbočováků, do kopce pruh pro líné vozy, okruhy a magistrála).
Opotřebení silnic je dané provozem.
Každý řidič, který předjede kolonu vyhrazeným pruhem, a pak se do ní vrátí, vám prodlouží dojezd. Jenže mnohem více – zpětné řazení narušuje plynulost běžného pruhu a zvláště prudké brždění, když se do něj agresor cpe, způsobuje nárazovité zastavení kolony, které se jako vlna šíří i kilometry dozadu.
Leda by odbočil vpravo a tím z kolony zmizel, dále ji neovlivňoval.
Tak do Lysolaj od Roztok odboči tak 1 auto z 1000. Poměr stoupne, když u přívozu çíhají měšťáci 🙂
Konečně se autobusem dostanu trochu rychleji na metro. Ještě by teda mohli upravit ty semafory, aby brzdili IAD a autobusy projížděli s ještě menším zpožděním 🙂
To myslíte vážně, nebo jako ironii? Vždyť to „zlepšení“ je naprosto marginální, pokud to vůbec je nějaké zlepšení a ne statistická chyba. Jestli 107 má ve sledovaném úseku zpoždění 80 s místo 100 s, je úplně fuk, když pak poskakuje po partyzánech.
Myslím to zcela vážně. A přesně proto píšu, že je potřeba upravit semafory tak, aby kolony stály v místech BUS pruhů a ne tam, kde se nevejdou. Tudíž je přesunout k řece
Můžete, prosím, tu myšlenku na úpravu semaforů za účelem přesunu kolon nějak rozvinout?
Je to jednoduché.Semafory které jsou u buspruhů budou na červené držet kolony mimo Prahu tak aby byl Kulaťák bez zpoždění průjezdný pro autobusy.
Ovšem v těch úsecích, kde buspruh není – což je skoro celá ulice Jugoslávských partyzánů a kus Kamýcké, se to stejně zablokuje.
Všichni zúčastnění ví, že z Nebušické a Horoměřické udělali těmito úpravami druhý pruh Evropské, jen dělají jakoby nic. Jsem zvědavý, jak budou 161/312 teleportovat z Nebušické na buspruh na Horoměřické, když auta stojí už z kraje Nebušic. Zároveň očekávám zvýšené parkování v Nebušicích, jelikož už to jinde nepůjde.
Pokud to stojí pravidelně už od Nebušic, tak má většina řidičů mentální poruchu (mimo ty, co jet autem musí a ty lituji stejně jako cestující v buse), když nechápe princip zácpy a jejich individuálního příspěvku do ní (ten schovává za kolektivní vinu všech řidičů, resp. vinu státu/města, že za kolektivní náklady nezaplatí dálnici, v horším případě z jejich nově postaveného baráku).
Je tam půlka aut z D7 do Prahy (Kladno, Slaný, Louny apod.), co byste občanům Nebušic poradil?
Zakázat tranzit.
Jak byste to udělal tak, aby se to dodržovalo?
Jednosměrkama přepažit Nebušice na půl. Vjezd je možný z obou směrů, skrz nejde
Úřad vydá povolenku proti žádosti povrzené zaměstnavatelem. TIce sice na silncii nic nezmění, jen bude potřeba více úředníků.
Leda by bylo na libovůli úřadu komu povolenku vydá, žádost-nežádost. To ale vyvolává dvě otázky a to jak legální i morální, jelikož taková pozice přitáhne charakterní mrzáky.
Což by mohlo fungovat, pokud Nebušickým nezakáže Praha 6 tranzit po Horoměřické a tak budou z Nebušic muse naokolo přes Kopaninu. A ta jim to už nesmí zakázat, jinak to Mezinárodní škola může zavřít.
A co kdyby děti do školy jezdili MHD :O
Jedním z razantnějších řešení by bylo přepažit Nebušice jednosměrkama tak, aby se do nich dalo vjet z obou stran, ale ne skrz (a transit musel přes Evropskou)
Volat po lepší železnici směr Kladno, Slaný, Louny apod. místo dalšího dostavování dálnic. Vždyť tam není ani přímější dvoukolejka. Spolu s podporovaným stěhováním všeho od krajů do Prahy je důsledek logický a nemá lepší řešení, než návrat o kus zpět a vydání se trochu jiným směrem.
Ikdyby byli … pokrokoví, změnili kvůli tomu zaměstnání a dojíždět přestali úplně, tak asi sotva to zařídí do 10 dnů od zavedení regulace.
tak když nedokázali zachytit trend , trend postávání v každodenní koloně, koloně která se zřejmě pomalu, ale soustavně každý den, týden, měsíc , rok prodlužovala , tak si v podstatě ani nezaslouží ani takhle ubohoučkou obhajobu…
Většina těch lidí vám řekne, že dopravní indukce neexistuje. Přestože se sami chovají přesně podle vzoru a sami k ní sami přispívají.
Vyhrazený pruh je na Evropské už několik let, takže se mimo noční hodiny a víkend opravdu nic nezměnilo. Problematika Nebušic je mezinárodní škola a nekontrolovaná výstavba ve Středočeském kraji v posledních 30 letech (sen o bydleni v zeleni, s realitou dvou aut v rodině a absenci jakékoliv občansko vybavenosti v místě bydliště).
Přesně tak.