První čínské trolejbusy prorazily do Evropy. Bukurešť nakoupí 22 parciálních vozů Yutong

Čínský bateriový trolejbus Yutong U12. Zdroj: Anadolu Automobil RomČínský bateriový trolejbus Yutong U12. Zdroj: Anadolu Automobil Rom

Dvanáctimetrové trolejbusy Yutong U12 mají kapacitu 93 cestujících.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jmeno

Čínské autobusy King něco na Kypru, věčně porouchane, ani technici vyrobce to nedali dohromady. Interier nepohodlny a laciny, tedy rychle degradujici.

Šunka

Jedině dobře, JSV ať jde ke dnu….

Vojtěch

Tak co na to říct, nikdo soudný nemá radost z číňanů v Evropě. Ale ignorací, tolerancí monopolu, který tady máme, a obcházením pravidel (viz zmíněný Zlín, ale příkladů je celá řada, Teplice, Budějovice…) jsme si to způsobili sami. Za chvíli budeme rádi, když bude Číňan schovaný za nějakou evropskou značku (například zmíněný Ikarus), abychom si mohli lhát do kapsy, že to je naše.

Na druhou stranu jako zastánce trolejbusů coby nejefektivnějšího elektrického prostředku veřejné dopravy jsem rád za každou konkurenci, která povede ke snížení cen. Rozhodně lepší, než aby to nenažranost monopolu přisátého na evropské dotace pohřbila trolejbusy definitivně.

SaulGoodman

Divím se, že Bozankaya taky nezkusí založit evropskou pobočku, resp. alespoň dealera, jako Yutong. Podle ČS Dopraváka jsou navíc Číňani schopni (minimálně formálně) plnit i podíl zapojení evropských výrobců, to by pro Bozankayu nemuselo být též složité.

Z vstupu čínských výrobců na EU trh zrovna radost nemám, zejména kvůli tomu, že to tamní vláda využívá jako vlivový nástroj a lze pochybovat o tržní realitě jejich nabídek. Nicméně turečtí výrobci za mě teda jsou naprosto legitimní konkurence zdejšího rybníčku. Kvalitu ať ošetří zadávací podmínky a sankce, ne pochybná ochranářská opatření na míru zdejším výrobcům (v případě ČR spíš jednomu).

MajsterN

Nejde dlouhodobě vydělávat na prodeji pod cenou. Ony ty samé věci totiž fakt jsou o 30% v Evropě dražší, o nějakých jejich vlastních designech vůbec nemluvím.. (Zároveň nevylučuju, že někam uplatnit Huawei se hodí nebo dát jednou něco pod cenou, aby si otevřeli vrátka, se taky děje)

David

No, referenci maji, teď už jen koupit nějakého krachujícího výrobce v EU pro finální montáž a budou v každým druhým tenderu.

Poskok

Třeba Ikarus? 🙂

Ondra

Do nedávna tytu značku autobusů provozoval ČSAD Vsetín. Jezdily jako příměstské spoje. Vůbec tam nebylo místo na nohy.
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zemkova-csad-vsetin-koupila-cinske-autobusy-maji-lepsi-zaruku-nez-iveco-1003850

Movia

Maďarský Volánbusz měl (možná ještě má) flotilu 52 čínských autobusů KingLong a taky to nebylo terno.

vlcacisko

Ano, měl jsem tu „čest“ několikrát jím jet.
Všechna místa pro cestující byla pohodlná možná tak pro 13leté děti, kdokoliv nad cca 160 cm si pohodlně nesedl.
Jízda poměrně hlučná, ale nejhorší byly silné vibrace, které na volnoběh roztřásaly autobus tak, že člověku samy cvakaly zuby.
Prostě „super kauf za evropské dotace“.

Jan Kavan

Mají super design

Tomáš V.

Proti zé zrůdnosti od Temsy, nedej bože ty příšernosti pro ČSAD Vsetín vypadají i daleko lépe uvnitř. Na to ovšem nejezdí.

Jan Kavan

Mají super