První čínské trolejbusy prorazily do Evropy. Bukurešť nakoupí 22 parciálních vozů Yutong

Čínský bateriový trolejbus Yutong U12. Zdroj: Anadolu Automobil RomČínský bateriový trolejbus Yutong U12. Zdroj: Anadolu Automobil Rom

Dvanáctimetrové trolejbusy Yutong U12 mají kapacitu 93 cestujících.

Bukurešťská radnice podepsala v úterý smlouvu na nákup 22 parciálních (bateriových) trolejbusů Yutong U12. Výrobce z čínského města Čeng-čou je má dodat do 10 měsíců. Město bude zakázku financovat zejména z evropských dotací.

Jde o první dodávku Yutongu na poli trolejbusů do Evropy, značka se na kontinentu etablovala zatím zejména na poli dálkových autobusů. Už na veletrhu Busworld v roce 2023 překvapila tím, že designem a dílenským zpracování dokázala dohnat zavedené tradiční výrobce.

Yutongu se v Evropě daří i na poli elektrobusů, uspěl například v zakázkách pro Varšavu či Katovice, vždy prostřednictvím místního distributora.

Svět autobusů obrazem: Dominance elektřiny a vodíku, nástup Asie a (ne)skrývané obavy

V Bukurešti se značce podařilo obejít evropské regulace tím, že se do tendru přihlásila prostřednictvím místního prodejce Anadolu Automobil Rom. Ten do Rumunska dováží například i české autobusy SOR, soustředí se však zejména na tureckou produkci.

Naší společnosti se podařilo kromě technických požadavků úspěšně splnit všechna ostatní kritéria způsobilosti,“ ohlásila firma při podpisu smlouvy.

Dvanáctimetrové trolejbusy Yutong U12 pro Bukurešť mají kapacitu 93 cestujících, sedaček bude ve voze 32. Na baterie budou muset ujet minimálně 20 kilometrů, výrobce na ně poskytl šestiletou záruku.

V trolejbusovém tendru pro Bukurešť zůstala společnost sama, ostatní evropští výrobci se nepřihlásili. Cena za jeden bateriový trolejbus vychází na 3,2 milionu lei, což je v přepočtu přibližně 15,7 milionu korun.

Cena je přesto nižší, než za kolik nakupují trolejbusy některé dopravní podniky v Česku. Například do Zlína a Otrokovic zamíří bez soutěže v následujících letech až 60 trolejbusů od Škody Electric, cena jednoho je podle rámcové smlouvy 15,99 milionu Kč bez DPH.

Yutong s trolejbusy cenově uspěl i v zakázce na až 160 vozů pro maďarskou Budapešť, do které se přihlásil spolu s místním Ikarusem. Výsledky tamního tendru však ještě nebyly oficiálně potvrzeny.

Čínský bateriový trolejbus Yutong U12. Zdroj: Anadolu Automobil RomČínský bateriový trolejbus Yutong U12 pro Bukurešť. Zdroj: Anadolu Automobil RomČínský bateriový trolejbus Yutong U12 pro Bukurešť. Zdroj: Anadolu Automobil Rom
Tagy Bukurešť parciální trolejbusy Yutong
8 komentářů