První čínská trať v Evropě otevírá. „Symbol neochvějného přátelství,“ prohlásil srbský prezident
Nový koridor Bělehrad - Subotica. Foto: Srbija Voz

Příští rok se má dostat jízdní doba z Bělehradu do Budapešti výrazně pod tři hodiny.
Dočkáme se protažení nějakého Comfortjetu z Prahy až do Bělehradu?
Btw. rozumím tomu správně, že Maďaři ten svůj úsek budují jen na 160 km/h? V tomto článku to není, ale mám pocit, že jsem z jiných zdrojů zaznamenal pouze tuto rychlost. Má někdo detailnější informace?
ano, 160 km/h
Šotouši znají a sledují, ostatním pro info aktuální železniční diskuze, z poslední doby převážně o této trati https://www.k-report.net/discus/messages/28/244893.html?1759864953#konec aneb čínský Balkán v praxi.
Jako já jim to přeju, dokonce jim přeju i to, aby to bylo v lepší kvalitě než jedna střecha na jistém nádraží, ale ty kecy o neochvějném přátelství by si mohli nechat od cesty. Takovej kýč Evropě nesluší…
Na to, že to mají položené a sjízdné už cca 10 měsícu mě překvapuje, že to otvírají až teď.
To tam mají tak blbé papírování na rozdíl třeba od nás? Nebo co to zdrželo?
Frajeři. V Česku by za ty peníze udělali studii a nakonec by se nestavelo vůbec kvůli Dětem země apod.
To jsou vážně frajeři, dobrovolně vydat vlastní zemi Číňanům.
Tedy to dokáže jet Vídeň-Bělehrad za rovných 5 hodin. Tedy stejných průměrných 100kmh, jako z Prahy do Vídně, hádám způsobeno více zastaveními. Bude to znamenat návrat lůžkového vozu do Černé Hory?
A funguje už stanice Novi Sad?
Přátelství tak neochvějné, jako přístřešek v Novim Sadu, který svým pádem usmrtil několik lidí.
Aby aj ta trat nedopadla podobne.
Ten ruskej úsek se jim celkem rozpadal, měli tam nějaký PJ…
Ty dvě hodiny čtyřicet jsou předpokládám bez pobytu na hranicích – schengenská pravidla prý už neumožňují kontrolovat doklady za jízdy jako bylo zvykem dřív, musí se to dělat PPS. A 16 € za jízdenku v zemi, kde je medián mzdy horko-těžko 800 € čistého je teda docela dost.
Tady kontrola za jízdy nebyla zvykem ani dřív…
Ve střední Evropě ano.
Tohle je Balkán. 🙂
Veď ono to nie je spojenie pre tých, čo zarábajú minimálnu mzdu
Medián ale přece není minimální mzda. To je naopak vlastně dost běžná mzda… autor tipm chtěl říct, že si to pravděpodobně nebude moct dovolit až na výjimky většina lidí. Ne jen “chudáci” nebo co to tady naznačujete.
Podle Seat61 se Schengen odbaví přestupem 😂 No možná si Maďaři z té lásky přesunou šengen z Kelebie do Hegyeshalom. 🤷
12. října se spouští EES (to jsou ty kontroly biometriky). A se skenerem asi do vlaku nepolezou…
Nutno ale rict, ze 400 Kc bude stat zpatecni jizdenka. Neprijde mi to jako drahe ani pro Srbsko.
400 Kč za zpáteční jízdenku Beograd – Budapest? To by znelo jako výhra.