dkv_obrazok

První čínská trať v Evropě otevírá. „Symbol neochvějného přátelství,“ prohlásil srbský prezident

Nový koridor Bělehrad - Subotica. Foto: Srbija VozNový koridor Bělehrad - Subotica. Foto: Srbija Voz

Příští rok se má dostat jízdní doba z Bělehradu do Budapešti výrazně pod tři hodiny.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.K.

Dočkáme se protažení nějakého Comfortjetu z Prahy až do Bělehradu?

Danny

Btw. rozumím tomu správně, že Maďaři ten svůj úsek budují jen na 160 km/h? V tomto článku to není, ale mám pocit, že jsem z jiných zdrojů zaznamenal pouze tuto rychlost. Má někdo detailnější informace?

Pavouk

Šotouši znají a sledují, ostatním pro info aktuální železniční diskuze, z poslední doby převážně o této trati https://www.k-report.net/discus/messages/28/244893.html?1759864953#konec aneb čínský Balkán v praxi.

Danny

Jako já jim to přeju, dokonce jim přeju i to, aby to bylo v lepší kvalitě než jedna střecha na jistém nádraží, ale ty kecy o neochvějném přátelství by si mohli nechat od cesty. Takovej kýč Evropě nesluší…

Alibaba

Na to, že to mají položené a sjízdné už cca 10 měsícu mě překvapuje, že to otvírají až teď.

To tam mají tak blbé papírování na rozdíl třeba od nás? Nebo co to zdrželo?

Martin

Frajeři. V Česku by za ty peníze udělali studii a nakonec by se nestavelo vůbec kvůli Dětem země apod.

Noscortas

To jsou vážně frajeři, dobrovolně vydat vlastní zemi Číňanům.

Flek

Tedy to dokáže jet Vídeň-Bělehrad za rovných 5 hodin. Tedy stejných průměrných 100kmh, jako z Prahy do Vídně, hádám způsobeno více zastaveními. Bude to znamenat návrat lůžkového vozu do Černé Hory?

Tomáš Záruba

A funguje už stanice Novi Sad?

Movia

Přátelství tak neochvějné, jako přístřešek v Novim Sadu, který svým pádem usmrtil několik lidí.

Noddy

Aby aj ta trat nedopadla podobne.

Nose Peak

Ten ruskej úsek se jim celkem rozpadal, měli tam nějaký PJ…

Caprad

Ty dvě hodiny čtyřicet jsou předpokládám bez pobytu na hranicích – schengenská pravidla prý už neumožňují kontrolovat doklady za jízdy jako bylo zvykem dřív, musí se to dělat PPS. A 16 € za jízdenku v zemi, kde je medián mzdy horko-těžko 800 € čistého je teda docela dost.

TSTT

Tady kontrola za jízdy nebyla zvykem ani dřív…

Tomáš Záruba

Ve střední Evropě ano.

Alibaba

Tohle je Balkán. 🙂

Mates

Veď ono to nie je spojenie pre tých, čo zarábajú minimálnu mzdu

O.K.

Medián ale přece není minimální mzda. To je naopak vlastně dost běžná mzda… autor tipm chtěl říct, že si to pravděpodobně nebude moct dovolit až na výjimky většina lidí. Ne jen “chudáci” nebo co to tady naznačujete.

Knížecí rada

Podle Seat61 se Schengen odbaví přestupem 😂 No možná si Maďaři z té lásky přesunou šengen z Kelebie do Hegyeshalom. 🤷

Nose Peak

12. října se spouští EES (to jsou ty kontroly biometriky). A se skenerem asi do vlaku nepolezou…

Zlinak

Nutno ale rict, ze 400 Kc bude stat zpatecni jizdenka. Neprijde mi to jako drahe ani pro Srbsko.

tomash

400 Kč za zpáteční jízdenku Beograd – Budapest? To by znelo jako výhra.