První část Libeňského soumostí jde k zemi, demolice potrvá do září
Demolice inundačního mostu Libeňského soumostí. Foto: Jan Nevyhoštěný / Zdopravy.cz
Přípravy na demolici ukázaly špatný stav konstrukce inundačního mostu.
30 dní se bude bourat starý, ale kolik měsíců se bude stavět nový ani není známo?
Nevíte někdo, kde se dá sehnat ta helma s logem Prahy, ve které se dnes fotil před sutinami mostu, který po letech jeho neschopnosti spadl prakticky sám, náměstek primátora pro sebepropagaci?
…stojí na břehu a při záplavách pod ní může protékat voda…
A jako nahodou zrovna mistech, kde kdysi bylo hlavni rameno Vltavy… 🙂
A když už inundační most není potřeba, proč se to vlastně má obnovovat? Kvůli Janákovi a Scheinherrovi? Nestačily by kratší mosty pro ulice?
> A když už inundační most není potřeba
A při záplavách voda poteče kudy?
Mezi povodňovými zábranami, tj. mimo místa kde stával tento most – viz diskuzi níže.
Ona ta voda je potvora nestlačitelná, takže každé šířkové omezení rozlivu znamená zvýšení hladiny a/nebo zrychlení proudění, což v obou případech znamená potenciálně horší následky povodně.
Jak není potřeba? Kudy by jezdily tramvaje z Palmovky na Libeňský most – to by v místech bouraného inundačního mostu levitovaly?
Je někde zveřejněný časový plán, kdy se bude bourat část mostu přes Vltavu? Všude se teď píše o Libeňském mostu, ale rád bych uvítal více info o části přes Vltavu. Děkuji.
Až příští rok a detaily asi ještě nejsou známé.
Ona je otázka, zda se vůbec bude bourat.
Myslíte že do té doby spadne sám🤔
Část Libeňského mostu která vede přes Vltavu se bourat nemá, proběhne její rekonstrukce, ne?
Před pár týdny se všude psalo, že finální rozhodnutí je zbourat a postavit repliku. Možná ty původní pilíře zůstanou.
Bourání se týká snad jen jednoho oblouku.
Proč se pořád píše o tom, že toto je inundační most? Není, stojí v chráněné zóně za povodňovým hrazením. Pokud by tudy při povodni tekla nějaká voda, bude to hodně špatně. Jako třeba v roce 2013, kdy přetekla Rokytka, protože čerpací stanice nestíhala.
Ovšem tu čerpací stanici navzdory slibům dodnes neposílili, takže to možná je zpráva pro všechny, kdo si tu koupili byt v novostavbě 🙂
Tak ono to původně bylo stavěno jako ochranný přístav pri povodních… S bytama nikdo nepočítal… Jenže hned poté co se asi za 40 miliard postavil přístav, tak se pozemek prodal… Jak je to tam teď s přístavem to vám nepovím…
Stále je tam ochranný přístav. Jinak čerpací stanice na Rokytce je fakt vtipná epizoda, báli se velké vody a tak to zavřeli. Jenže velká voda nepřišla, zato zapršelo v Praze a voda se valila rokytkou. Tak už ty vrata otevřít nešly a díky starému dobrému festivalu neúdržby se to, že čerpadlo běží jen ?jedno z pěti? zjistilo až když bylo pozdě. Klasicky to mysleli dobře, ale dopadlo to jako vždycky…
Čerpadla běžela všechna, ale Rokytkou teklo víc vody než pojala. Na Vltavě velká voda přišla. A ta vrata otevřít šla, neb se otvírají proti řece, takže pak v přístavu byla povodeň jen stejná jako na řece a ne ještě větší.
Je to bývalý inundační most. Dneska už je postavená protipovodnová hráz podél celého břehu Vltavy. Takže v téhle části to je od Negrelliho viaduktu až po ZOO chráněno. Problém je, že když je povodeň na přítoku Vltavy (Rokytce) a zároveň na Vltavě, tak se musí z tohohle místa čerpat veškerá voda, co přiteče přítokem a naprší, přes povodňovou hráz do vzduté Vltavy. To je úplně normální a třeba v Nizozemí kvůli tomu mají větrné mlýny – nejsou na mletí obilí, ale na permanentní čerpání vody z oblastí pod hladinou moře a Rýna nahoru do moře. V roce 2013 čerpadla v… Číst vice »
Ústí Rokytky se musí při povodni vraty zavřít a vše, co přiteče čerpat přes hráz nahoru do vzduté Vltavy.
https://mapy.cz/s/cusatapeke
Stejně jsou čerpací stanice na dešťové kanalizaci všude v Karlíně. Když je ve Vltavě při povodni voda o X metru výš než ulice v Karlíně, Libni a Holešovicích, tak ta hráz je logicky neprostupná, ale voda, co naprší „za hráz“, tak se musí čerpat nahoru do Vltavy.
Děkuji .. máte pravdu vlastně okolo štorchovy tam jsou základy na přenosnou hráz… já to úplně zapoměl.. dekuju…
Ani bývalý inundační. Vedl pod tím plavební kanál do karlínského přístavu.
Tak tak na leteckých mapách z 50tek je ten kanál ještě vidět… ( jeho zbytky )
To protipovodňové hrazení se tam stavělo později, než ten stoletý most.
Pokud tudy při povodni poteče nějaká voda, bude to naopak jen dobře pro navazující úseky podél řeky. Jedná se o přirozenou říční nivu. Že si tam někdo prosadil kapacitní sídliště (za stálého vylidňování periferních oblastí země), je hodně špatně.
V době, kdy se Libeňský most projektoval byly Rohanský ostrov a Libeňský ostrov stále ještě ostrovy, v době výstavby Libeňského mostu se z nich staly poloostrovy a byly spojeny s karlínským pobřežím. Ale v té době při povodni těmito místy tekla voda, protože to bylo staré rameno řeky, takže tato část soumostí opravdu byla postavena a sloužila jako inundanční most. Dnes máte pravdu, že pokud pod ním teče voda, je to pro obyvatele libeňského přístavu problém.
Presne tak…
Mmch. most se stavel prakticky ve stejnou dobu, co se stavelo nove koryto reky Vltavy…
Moc nerozumím tomu, proč “se stavělo nové koryto Vltavy” – koho to vůbec napadlo a za jakým účelem.
Voda se bude snažit tudy téct, kdykoli to půjde.
Asanace byla strašně populární… Čast tehdejších konšelů chtěla nechat zbourat dokonce i Týnskej chrám protoze nezapadal do blokového uspořádání města … Podobnosti s nynějším vsehobouraci je čistě náhodná…
Protože to tenkrát bylo moderní. Poručíme větru, dešti. Koryta řek se napřímí, prohloubí a vybetonují, slepá ramena zasypou, mokřady vysuší a před povodněmi nás ochrání přehrady. Bohužel i dnes je spousta lidí, kteří si myslí, že se to s tím betonem jenom trošku přehnalo, ale opravdu jen malinko, a v zásadě to bylo správné.