První Bardotka slaví 60 let. Mimořádně se objeví na rychlících

Lokomotiva T 478.1001 aneb první Bardotka. Autor: Zdeněk BartoňLokomotiva T 478.1001 aneb první Bardotka. Autor: Zdeněk Bartoň

Lokomotiva z produkce ČKD je ve stavu, který se blíží technicky i vzhledem době vzniku mašiny.

Odebírat
Upozornit na
guest
101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Duffy

Historie, nostalgie… Ale to USBčko v pultu je boží 🙂

David

Hmm, super, vlak s rudou hvězdou – je to aspoň na nějaký spoje na Slovensko?

Herold

Pro běžné cestující to není žádná nostalgická jízda…jediné, co si pomyslí je, že jedna z těch lokomotiv na běžném vlaku má poruchu, a proto je připojená druhá. Nevím, jestli je to nejvhodnější forma pocty tomu stroji…

Martin H.

Jediné, co zajímá obyčejné cestující, je zda jede jejich vlak včas, jestli je tam čisto a teplo. A jsou k dispozici garantované služby. Jestli jejich vlak táhne T 478 1001, nebo 754 077 je jim upřímně jedno…

126975

Jsem ze stejného století i desetiletí jako jednička ale, že je to tisíc jednička čtu poprvé, vzdycky když jsem jí potkal tak jednička nebo deset nula jednička.

Marťas

Tak úplně správně by to zřejmě mělo být Jednička (typ) nulanulajednička (číslo)

Kupa

Od r. 70 do r. 75 jsem sej jako el. mechanik v Brně na Dolním podílel na její údržbě. Měli jsme tam i 002. Pro nás to byl , i ostatní 478.1, vždy Cecek.

Happy

To je diskuze… To otevřeli brány ústavu pro chorobomyslné?

Marťas

Choromyslné…

Jirka 1963

Jinak v okolí Brna je to cecek nebo cecina

v

CecuLa je správně

Jirka 1963

V roku 1983 jsem byl na vojně,před zelenou magořinou už dělal pomocníka u ČSD.Byl vojenský transport z Okřížek na Libavu přes Brno a tyto báječné stroje to táhly.2 vpředu a jedna na postrku.Ten rachot do Kralic a Rapotic…To by dnešní šotouši učurávsli.

kámo

Já jsem na nich jezdil jako pomocník na nákladech na Posázavském Pacifiku v letech 92-93. V Čerčanech byly tehdy tři turnusové stroje ( 094, 219, 221 ), které se točili. Občas ještě nějaké postrky do Stránčic nebo Střezimíře. V Krhanicích z kamenolomu jsme někdy brali vagony s kamenem. Pak, když jsme stoupali do kopce nad Týncem nad Sázavou jsme byli pěkně slyšet 😉. V té době to byly dobré stroje. A jako pomocníci jsme je ještě museli leštit 😁 pucvolí a olejem. V létě místo klimatizace otevřený dveře😁.

Martin H.

Prosím vás, nemohl by někdo normálně napsat, že nasazení toho stroje do čela těch vlaků NEBUDE MÍT NA TY VLAKY ŽÁDNÝ NEGATIVNÍ VlIV? Normálně to pojede, bude to topit, svítit, houkat, brzdit. Protože co tady někteří lidi dokáží napsat je strašný…

Jirka 1963

To víš,takoví lidé jsou zblblî Novou. Primou.Tam jsou na vše velký problémy

Marťas

Upozorňujeme, že následující články budou drastické…😂😂

vbb

Když někde vyhrabou vozy s funkčním parním topením, tak to možná topit bude 🙂

Martin H.

Co na to napsat. Že asi neumíte číst, případně nechápete psaný text.😡

vbb

Pardon, někde V ČLÁNKU nebo zde nad mým příspěvkem (kde je t.č. 6, slovy šest příspěvků) se píše o tom, jak to bude vyřešeno?
Nebo vy nejprve přečtete celou diskusi (t.č. 70 příspěvků) a až poté ji procházíte znova a na vybrané příspěvky reagujete? Pokud ano, pak máte můj obdiv…

Jan

Prosím vás, myslíte, že se někdo zdržuje se čtením článku? Stačí přečíst nadpis, jen tak přelétnout fotku a hned můžeme komentovat, ne?

vbb

Pardon, někde V ČLÁNKU se píše o tom, jak to bude vyřešeno?
Vy jste ten článek nečetl, že?

Petr

A stejně je to nádherná lokomotiva, jak se říká, zamraca má být především slyšet! 👍👍👍

Rudolf

Na zdopravy.cz vyjde clanek a na CD Nostalii o akci nikde nic, takto ti vazeni Plochacek vede.. a vede to dal a dal protoze tam je Jirka Jesetuj. Mimoradne neschopny manager ten Marek.
Myslim si, ze kluci od cecka maji dostat poradnou gratulaci, dekovacku a nejakou korunku k vanocum. Nicmene to se asi u CD nestane……

Honza

Dobře, tak šotoušci si můžou stříknout do šasí, ale co normální lid prostý obecný v těch pravidelných vlacích? Asi si nebudou sundávat bundy, když to nemá VSETku na 3kV, aby to napájelo všech pět vozů s CZE.

Gwann

Jed si gumokolem

Honza

:'(

plechovka

Honzo, trochu zapojit mozek. Ne každý má autorizace na 751, tudíž pojede v soupravě 754 s kmenovým fírou a bude to vytápět. 751 je opravdu je na paráda.

Honza

Hehe. Mně to je jasné, jen jsem tu chtěl nasrat pár (aktuálně 81) šotoušků. Nic víc 😀

Jirka 1963

No Nově byla reportáž,že v těchto vozech budou kamínka na uhlí a cestující si budou přikládat.Jsko jediné televizi se jim to podařilo zjistit.A jistě to bude pravda.Niva nelže.

Honza

xD

Martin H.

Opravdu je někdo tak hloupý, že by si myslel, že plánované nasazení historického vozidla do čela vlaku, bude pro cestující obnášet zimu, tmu a omezení služeb ve vlaku? Opravdu? Nebo chce jenom trollit. Spíš to druhé, že?

Honza

:'(

Stráťa

Rok 2024 a v ČR budou ZDO zajišťovat vlaky s rudou hvězdou…z toho se člověku chce zvracet. To se dá trpět v muzeu nebo u nostalgických jízd ale kterého hňupa napadlo to poslat na běžné vlaky?
A legiovlak s rudou hvězdou je taky dobrej úlet.

Gwann

V zemi, kde slusna cast populace ma bolsevickou mentalitu, bych rudou zvezdu na masine fakt neresil.

Az Bures a rusa Jekaterina nebudou mit 40% tak prijd

Jouda

A ty budeš asi nějakej pan “ korektní „, z huby po ránu Euro 6 a duhový ručník v koupelně, ne ???

Petr

To je ono, jen do nich soudruhu!!

Petr

Zvykejte si, naši uvědomělý voliči si to přejí. Ps: už se opět učíte Ruštinu?

vbb

Vy jste zatím nezvládl ani češtinu. 🙁

Šestka

Taky nemám rád komunisty, ale rozhodně to takhle nehrotím. Ta mašina se s tím narodila a sluší jí to. Moc to řešíte.

Jaaa

Nj., s hákenkrajcem byste taky jezdil? Asi ne, co?

Někdo neznámý

Že to zrovna píše zelený bolševik. 😉

Jaaa

Říká skutečný bolševik – nálepkování je totiž to jediné, co se ve škole naučil.

Václav Petrů

Kdyby tam tento symbol patřil, tak ano, jezdil.
Ale nepatří. Tož to jste vymyslel blbé přirovnání. Na tuhle mašinu a v provedení této epochy hvězda neodmyslitelně patří. Komunisty v této souvislosti řeší jen omezenci.

Jaaa

Zajímavé, že na Němkách se nikdy neukazoval.

Mengo

No treba veterani z valky s nim bezne jezdi.

Jaaa

Můžu vidět příklad?

Jiří Kocurek

Vážně? Historici mají tyhle symboly na uniformách na suchý zip a mimo prostor akce je sundávají.

Wondon

Já jo, víte co je význam slova „historie“. Sakra já zapomněl dnes je dost trendy ji přepisovat🤬

Martin H.

Je to oslava narozenin úžasného stroje, která s politikou nijak nesouvisí. Jen hlupák v tomhle může vidět politiku.

Stráťa

Problém je že to není oslava ale běžný rychlík v závazku veřejné služby, na takovém vlaku nemají symboly hnutí vedoucího k potlačení práv a svobod vůbec co dělat.

Chleba Nakup

Jestli se stydíte za to, co předchozí generace dělaly, je to v pořádku, ale nějaké potlačování symbolů minulosti ničemu nepomůže. Jen ať to všichni vidí, prozkoumají, a sami následně jednají lépe. Ale chápu, že je lehčí zašlapat symbol, než změnit myšlení a chování.

Wondon

Historky And memory🤔

JanO

To není oslava rudé hvězdy, ale narozenin významné lokomotivy. Radši zůstaňte doma.

Stráťa

Není to oslava rudé hvězda ani lokomotivy, je to běžný vlak v závazku veřejné služby s totalitním symbolem 35 let po pádu totality.

Pavel47

Všichni víme, že v různých koutech republiky měly jedny řady lok různá pojmenování . A tak se „bavím“, jak nikdo nezmíní CECKA, nebo jak říkali kolegové z Veselí: že „jedů s Ceculů. Ale jejich zvuk motoru, to nemá chybu . Radost poslouchat . A někdy /kdysi, jak pomocník, to byla odměna se na ní svézt . Kluci DÍKY !!!!!!!!

Grozovič

Tak tak, správný veselák by ale řekl „jedú s ceculú“ To „ú“ s čárkou je pro tento dialekt naprosto příznačné 🙂

Bóbika

V Čechách má člověk jednu jedinou jistotu:
ať se udělá cokoli, pro některý jedince to bude vždycky blbě.

Jan Soukup

Proč myslíte, že na Moravě a ve Slezsku je tomu jinak?

Ortodoxní Šotoušek

Zdali už hujerský zaváděči ETCS do ní začali vyřezávat místo pro elektroniku ETCS?

platamond

Mělo by se již soutěžit. A místo po Pegasovi je tam dost, toho dnes fakt již nikdo udržovat nebude.

El Barto

Zrovna prototypová berta má pegase snad stále funkčního.

Jaaa

Aby si ale cestující všimli, že je to historie…

Petr

To mi připomělo M131.1 při jízdách k výročí trati. Bylo to v 91 roce a do zvláštního vlaku složeného z M131.1 nastoupil cestující a rozevřel noviny a četl. Mezi pořadateli hned vznikla diskuse zda vzpomíná na to jak jezdil do práce. Nakonec jsme zjistili, že jede z práce a rozdíl mezi 810 a 801 ho u dráhy nepřekvapil, prý si myslel, že dráha nasazuje nějaké nové stroje. 😀

Mengo

No prave. Uplne me polilo horko kdyz se zacalo povidat ze misto brejlaku se v Tu zacnou obnovovat zamraceny. To uz je opravdu sila. Neskutecny. Jak v muzeu.

libor

to je ale správná poznámka, pač takový šrot jezdí běžně …

Někdo neznámý

Sedněte jsi do vaší Škody 120 a můžete rovnou vyrazit na výlet. 😉

d@rkWolf

Bohužel nemám, jsou drahé jak prase.

Náhodný

Pěkná lokomotiva a dobrá myšlenka. Fotografové jistě uvítají. Ovšem co na to řekne objednavatel, když bude jiné řazení vlaků?

plechovka

Jiné řazen? Soupravy budou stejné, jen tam bude navíc 751.

F. Brabenec

Pěkně si chlapi mákli. 👍

ythomas_ct

…když vidím ty rychlíky, kde bude mašina nasazena – asi se předpokládá přípřež? Nebo snad má 001 elektrické topení?

Petr

Studený odchov, nebo to bude mít postrk.

Jarda Krapas

Vzadu by měl být Brejlovec, napsali z Vláry

El Barto

Klidně může být i vpředu jako vlakový a berta na přípřeži, jako na letošním RDŽ v Trutnově.

Josef Pešek

Jednička má snížený výkon naftového motoru. Je to nostalgické vozidlo, proto by měla tahat nostalgické vlaky a ne rychlík, který někdo objednává v závazku veřejné služby s úplně jiným hnacím vozidlem Ale soudím, že takové podružnosti jsou MD šumák.

Lokfürer

A jak že má snížený výkon? Smím to vědět?

platamond

Jaký rychlík…, těch pár vozů do malého stoupání a bude tam stejně hlavně na okrasu. Když před pár lety v Praze 2x 749 táhl 15 vozů Legoexpresu do 20 promil, tak to byl pořádný vlak a stejně to v dešti daly na plných traťových 70 km/h.

Marťas

Začátkem devadesátých let jsem se Zamráčou jezdil coby pomocník strojvedoucího a kolikrát na ní i spal… Měli jsme nákladní vlaky… A s naprostou nostalgií musím uznat, že na spinkàni byla bájo… Lehli jste si na pult, před pádem vás chránilo vystouplé kolo ruční brzdy… Nebo teplíčko ve strojovně… Bájo… Velice silná mašina… A to její nádherné bublání… Nádherná kolomotíva 🤪

Killinger Jaroslav

Teplo ve strojovně , v zimě ? Tak na Sergeji určitě, ale tady na Zamráče to je blbost. Studený odchov.

Marťas

Ale prd… Zezadu v uličce ve strojovně (pokud jste tam někdy byl) teploučko až do rána

Mengo

Presne tak. Kdyz tam bylo v zime takove teplo tak proc se protaceli tedy? A nepis ze jste meli strojovnu otevrenou s nastartovanym motorem. Nehlede na ten smrad ze strojovny.

Jouda

Tak je taky škoda, že sis pak taky ve velkých opravách nedával dohromady ty totálně popraskané a zprohýbané laminátové pulty … to bylo taky moc „bájo“….

Marťas

No furt se nějak nemůžu zbavit dojmu, že laminát by praskal a neohýbal se… Sice je to víc než třicet let, ale vsadil bych se, že to byl plech… Ovšem splést si Bardotku s trabantem je tak snadné… Vždyť jsou to téměř identická dvojčata… Samozřejmě se Vám touto cestou omlouvám za to, že jste musel při velkých opravách měnit ty totálně popraskané a zohýbané pulty a vůbec na nic dalšího už Vám nemohl zbýt čas… Vy jste musel mít (a dle tónu příspěvku stále máte) nádherný život… Až se mi chce závidět…😃😃

Jouda

A víte že mám? A ano ,ty pulty jsou na 751 opravdu, ale opravdu laminátové. A vyžilej laminat už opravdu po 50 ti letech pruznosti moc nemá 😘

Francek

Pulty na stanovišti jsou plechové, jak na sériových mašinách. Laminátová jsou prsa zvenku.

Jouda

Ne. Možná jak která série, ale když byla na dílně naposledy veka oprava 749, byla z KŽC , dělalo se i stanoviště a pult laminatovy a zprohýbaný jako prase, popraskany, dělala se konstrukce z jeklů a na ty se pak pripevňoval původní pult, aby nebyl ve středu jak trychtýř.

Dominik

Az budete mit zpozdeni protoze vam nenabehne vlak, vzpomente si na sotouse.

Marťas

Mistře, kdyby Vaše vznešená Excelence ráčila jezdit limuzínou, patrně by se dotčeně ohrazovala proti čekání u závor, že…😂😂?

Ortodoxní Šotoušek

Dominiku Halo-D, nechceš fakt s tím trollením přestat? Není to ani trochu vtipné. Mašina je povedená, už jen proto, že po tolika letech stále spolehlivě slouží.

Marťas

Hlavně v klidu … Vlak nenabíhá, vlak nemá nožičky…😃. A ten pàn není troll, tam je chxba v písmenku… to je trottl…🤣🤣

El Barto

Co to má být za mimikry? Hala_D jsi ty, odkopal ses už pod článkem o Nákladovém nádraží Žižkov.

noerf

Taky by ji mohli poslat na R11 na úsek Brno – Jihlava. S tím co jezdí na této lince za vagóny, by to byl stylový návrat do 70.let

Marťas

Tak zrovínka tenhle úsek by dala s grácií a noblesou… A úplně v pohodě…

xyz

Aktuálně žel jen Náměšť n/O. – Jihlava s nutností návozu přes Křižanov (teď už tudy, naopak po staré Tišnovce by to teď pár týdnů nešlo).

Jan

Budiž jí šotoušská země lehká. Začátkem devadesátek jsme s ní často uháněli z Vršovic na vandr posázavským pacifikem. Její bublání a skřípání dvoupatrových vagonů se rozléhalo údolím…

Statistik

001 asi opravdu ne….

Rabín

Na přelomu září a října 1991 bylo ve Vršovicích setkání zamračených. A 1001 tam kromě mnoha jiných byla též a odvezla pár osobáků na dolním Pacifiku.

Statistik

Podle mě nemluvíte pravdu, byl jsem tam a 015 tam opravdu nebyla.

Vlek

Pořád ve formě.

xyz

Upřímně – po té závadě z 6/2019 jsem nevěřil, že ještě vyjede.
Sice to trvalo 2 – 3 roky, ale… vyjela.

Josef Pešek

A tak jsem si vzpomněl na nářky hlavounů ČD, jak ONI musejí doplácet na nostalgii a soukromník ne, proto je soukromník ve VŘ levnější.