První Bardotka slaví 60 let. Mimořádně se objeví na rychlících
Lokomotiva T 478.1001 aneb první Bardotka. Autor: Zdeněk Bartoň
Lokomotiva z produkce ČKD je ve stavu, který se blíží technicky i vzhledem době vzniku mašiny.
Historie, nostalgie… Ale to USBčko v pultu je boží 🙂
Hmm, super, vlak s rudou hvězdou – je to aspoň na nějaký spoje na Slovensko?
Pro běžné cestující to není žádná nostalgická jízda…jediné, co si pomyslí je, že jedna z těch lokomotiv na běžném vlaku má poruchu, a proto je připojená druhá. Nevím, jestli je to nejvhodnější forma pocty tomu stroji…
Jediné, co zajímá obyčejné cestující, je zda jede jejich vlak včas, jestli je tam čisto a teplo. A jsou k dispozici garantované služby. Jestli jejich vlak táhne T 478 1001, nebo 754 077 je jim upřímně jedno…
Jsem ze stejného století i desetiletí jako jednička ale, že je to tisíc jednička čtu poprvé, vzdycky když jsem jí potkal tak jednička nebo deset nula jednička.
Tak úplně správně by to zřejmě mělo být Jednička (typ) nulanulajednička (číslo)
Od r. 70 do r. 75 jsem sej jako el. mechanik v Brně na Dolním podílel na její údržbě. Měli jsme tam i 002. Pro nás to byl , i ostatní 478.1, vždy Cecek.
To je diskuze… To otevřeli brány ústavu pro chorobomyslné?
Choromyslné…
Jinak v okolí Brna je to cecek nebo cecina
CecuLa je správně
V roku 1983 jsem byl na vojně,před zelenou magořinou už dělal pomocníka u ČSD.Byl vojenský transport z Okřížek na Libavu přes Brno a tyto báječné stroje to táhly.2 vpředu a jedna na postrku.Ten rachot do Kralic a Rapotic…To by dnešní šotouši učurávsli.
Já jsem na nich jezdil jako pomocník na nákladech na Posázavském Pacifiku v letech 92-93. V Čerčanech byly tehdy tři turnusové stroje ( 094, 219, 221 ), které se točili. Občas ještě nějaké postrky do Stránčic nebo Střezimíře. V Krhanicích z kamenolomu jsme někdy brali vagony s kamenem. Pak, když jsme stoupali do kopce nad Týncem nad Sázavou jsme byli pěkně slyšet 😉. V té době to byly dobré stroje. A jako pomocníci jsme je ještě museli leštit 😁 pucvolí a olejem. V létě místo klimatizace otevřený dveře😁.
Prosím vás, nemohl by někdo normálně napsat, že nasazení toho stroje do čela těch vlaků NEBUDE MÍT NA TY VLAKY ŽÁDNÝ NEGATIVNÍ VlIV? Normálně to pojede, bude to topit, svítit, houkat, brzdit. Protože co tady někteří lidi dokáží napsat je strašný…
To víš,takoví lidé jsou zblblî Novou. Primou.Tam jsou na vše velký problémy
Upozorňujeme, že následující články budou drastické…😂😂
Když někde vyhrabou vozy s funkčním parním topením, tak to možná topit bude 🙂
Co na to napsat. Že asi neumíte číst, případně nechápete psaný text.😡
Pardon, někde V ČLÁNKU nebo zde nad mým příspěvkem (kde je t.č. 6, slovy šest příspěvků) se píše o tom, jak to bude vyřešeno?
Nebo vy nejprve přečtete celou diskusi (t.č. 70 příspěvků) a až poté ji procházíte znova a na vybrané příspěvky reagujete? Pokud ano, pak máte můj obdiv…
Prosím vás, myslíte, že se někdo zdržuje se čtením článku? Stačí přečíst nadpis, jen tak přelétnout fotku a hned můžeme komentovat, ne?
Pardon, někde V ČLÁNKU se píše o tom, jak to bude vyřešeno?
Vy jste ten článek nečetl, že?
A stejně je to nádherná lokomotiva, jak se říká, zamraca má být především slyšet! 👍👍👍
Na zdopravy.cz vyjde clanek a na CD Nostalii o akci nikde nic, takto ti vazeni Plochacek vede.. a vede to dal a dal protoze tam je Jirka Jesetuj. Mimoradne neschopny manager ten Marek.
Myslim si, ze kluci od cecka maji dostat poradnou gratulaci, dekovacku a nejakou korunku k vanocum. Nicmene to se asi u CD nestane……
Dobře, tak šotoušci si můžou stříknout do šasí, ale co normální lid prostý obecný v těch pravidelných vlacích? Asi si nebudou sundávat bundy, když to nemá VSETku na 3kV, aby to napájelo všech pět vozů s CZE.
Jed si gumokolem
:'(
Honzo, trochu zapojit mozek. Ne každý má autorizace na 751, tudíž pojede v soupravě 754 s kmenovým fírou a bude to vytápět. 751 je opravdu je na paráda.
Hehe. Mně to je jasné, jen jsem tu chtěl nasrat pár (aktuálně 81) šotoušků. Nic víc 😀
No Nově byla reportáž,že v těchto vozech budou kamínka na uhlí a cestující si budou přikládat.Jsko jediné televizi se jim to podařilo zjistit.A jistě to bude pravda.Niva nelže.
xD
Opravdu je někdo tak hloupý, že by si myslel, že plánované nasazení historického vozidla do čela vlaku, bude pro cestující obnášet zimu, tmu a omezení služeb ve vlaku? Opravdu? Nebo chce jenom trollit. Spíš to druhé, že?
:'(
Rok 2024 a v ČR budou ZDO zajišťovat vlaky s rudou hvězdou…z toho se člověku chce zvracet. To se dá trpět v muzeu nebo u nostalgických jízd ale kterého hňupa napadlo to poslat na běžné vlaky?
A legiovlak s rudou hvězdou je taky dobrej úlet.
V zemi, kde slusna cast populace ma bolsevickou mentalitu, bych rudou zvezdu na masine fakt neresil.
Az Bures a rusa Jekaterina nebudou mit 40% tak prijd
A ty budeš asi nějakej pan “ korektní „, z huby po ránu Euro 6 a duhový ručník v koupelně, ne ???
To je ono, jen do nich soudruhu!!
Zvykejte si, naši uvědomělý voliči si to přejí. Ps: už se opět učíte Ruštinu?
Vy jste zatím nezvládl ani češtinu. 🙁
Taky nemám rád komunisty, ale rozhodně to takhle nehrotím. Ta mašina se s tím narodila a sluší jí to. Moc to řešíte.
Nj., s hákenkrajcem byste taky jezdil? Asi ne, co?
Že to zrovna píše zelený bolševik. 😉
Říká skutečný bolševik – nálepkování je totiž to jediné, co se ve škole naučil.
Kdyby tam tento symbol patřil, tak ano, jezdil.
Ale nepatří. Tož to jste vymyslel blbé přirovnání. Na tuhle mašinu a v provedení této epochy hvězda neodmyslitelně patří. Komunisty v této souvislosti řeší jen omezenci.
Zajímavé, že na Němkách se nikdy neukazoval.
No treba veterani z valky s nim bezne jezdi.
Můžu vidět příklad?
Vážně? Historici mají tyhle symboly na uniformách na suchý zip a mimo prostor akce je sundávají.
Já jo, víte co je význam slova „historie“. Sakra já zapomněl dnes je dost trendy ji přepisovat🤬
Je to oslava narozenin úžasného stroje, která s politikou nijak nesouvisí. Jen hlupák v tomhle může vidět politiku.
Problém je že to není oslava ale běžný rychlík v závazku veřejné služby, na takovém vlaku nemají symboly hnutí vedoucího k potlačení práv a svobod vůbec co dělat.
Jestli se stydíte za to, co předchozí generace dělaly, je to v pořádku, ale nějaké potlačování symbolů minulosti ničemu nepomůže. Jen ať to všichni vidí, prozkoumají, a sami následně jednají lépe. Ale chápu, že je lehčí zašlapat symbol, než změnit myšlení a chování.
Historky And memory🤔
To není oslava rudé hvězdy, ale narozenin významné lokomotivy. Radši zůstaňte doma.
Není to oslava rudé hvězda ani lokomotivy, je to běžný vlak v závazku veřejné služby s totalitním symbolem 35 let po pádu totality.
Všichni víme, že v různých koutech republiky měly jedny řady lok různá pojmenování . A tak se „bavím“, jak nikdo nezmíní CECKA, nebo jak říkali kolegové z Veselí: že „jedů s Ceculů. Ale jejich zvuk motoru, to nemá chybu . Radost poslouchat . A někdy /kdysi, jak pomocník, to byla odměna se na ní svézt . Kluci DÍKY !!!!!!!!
Tak tak, správný veselák by ale řekl „jedú s ceculú“ To „ú“ s čárkou je pro tento dialekt naprosto příznačné 🙂
V Čechách má člověk jednu jedinou jistotu:
ať se udělá cokoli, pro některý jedince to bude vždycky blbě.
Proč myslíte, že na Moravě a ve Slezsku je tomu jinak?
Zdali už hujerský zaváděči ETCS do ní začali vyřezávat místo pro elektroniku ETCS?
Mělo by se již soutěžit. A místo po Pegasovi je tam dost, toho dnes fakt již nikdo udržovat nebude.
Zrovna prototypová berta má pegase snad stále funkčního.
Aby si ale cestující všimli, že je to historie…
To mi připomělo M131.1 při jízdách k výročí trati. Bylo to v 91 roce a do zvláštního vlaku složeného z M131.1 nastoupil cestující a rozevřel noviny a četl. Mezi pořadateli hned vznikla diskuse zda vzpomíná na to jak jezdil do práce. Nakonec jsme zjistili, že jede z práce a rozdíl mezi 810 a 801 ho u dráhy nepřekvapil, prý si myslel, že dráha nasazuje nějaké nové stroje. 😀
No prave. Uplne me polilo horko kdyz se zacalo povidat ze misto brejlaku se v Tu zacnou obnovovat zamraceny. To uz je opravdu sila. Neskutecny. Jak v muzeu.
to je ale správná poznámka, pač takový šrot jezdí běžně …
Sedněte jsi do vaší Škody 120 a můžete rovnou vyrazit na výlet. 😉
Bohužel nemám, jsou drahé jak prase.
Pěkná lokomotiva a dobrá myšlenka. Fotografové jistě uvítají. Ovšem co na to řekne objednavatel, když bude jiné řazení vlaků?
Jiné řazen? Soupravy budou stejné, jen tam bude navíc 751.
Pěkně si chlapi mákli. 👍
…když vidím ty rychlíky, kde bude mašina nasazena – asi se předpokládá přípřež? Nebo snad má 001 elektrické topení?
Studený odchov, nebo to bude mít postrk.
Vzadu by měl být Brejlovec, napsali z Vláry
Klidně může být i vpředu jako vlakový a berta na přípřeži, jako na letošním RDŽ v Trutnově.
Jednička má snížený výkon naftového motoru. Je to nostalgické vozidlo, proto by měla tahat nostalgické vlaky a ne rychlík, který někdo objednává v závazku veřejné služby s úplně jiným hnacím vozidlem Ale soudím, že takové podružnosti jsou MD šumák.
A jak že má snížený výkon? Smím to vědět?
Jaký rychlík…, těch pár vozů do malého stoupání a bude tam stejně hlavně na okrasu. Když před pár lety v Praze 2x 749 táhl 15 vozů Legoexpresu do 20 promil, tak to byl pořádný vlak a stejně to v dešti daly na plných traťových 70 km/h.
Začátkem devadesátých let jsem se Zamráčou jezdil coby pomocník strojvedoucího a kolikrát na ní i spal… Měli jsme nákladní vlaky… A s naprostou nostalgií musím uznat, že na spinkàni byla bájo… Lehli jste si na pult, před pádem vás chránilo vystouplé kolo ruční brzdy… Nebo teplíčko ve strojovně… Bájo… Velice silná mašina… A to její nádherné bublání… Nádherná kolomotíva 🤪
Teplo ve strojovně , v zimě ? Tak na Sergeji určitě, ale tady na Zamráče to je blbost. Studený odchov.
Ale prd… Zezadu v uličce ve strojovně (pokud jste tam někdy byl) teploučko až do rána
Presne tak. Kdyz tam bylo v zime takove teplo tak proc se protaceli tedy? A nepis ze jste meli strojovnu otevrenou s nastartovanym motorem. Nehlede na ten smrad ze strojovny.
Tak je taky škoda, že sis pak taky ve velkých opravách nedával dohromady ty totálně popraskané a zprohýbané laminátové pulty … to bylo taky moc „bájo“….
No furt se nějak nemůžu zbavit dojmu, že laminát by praskal a neohýbal se… Sice je to víc než třicet let, ale vsadil bych se, že to byl plech… Ovšem splést si Bardotku s trabantem je tak snadné… Vždyť jsou to téměř identická dvojčata… Samozřejmě se Vám touto cestou omlouvám za to, že jste musel při velkých opravách měnit ty totálně popraskané a zohýbané pulty a vůbec na nic dalšího už Vám nemohl zbýt čas… Vy jste musel mít (a dle tónu příspěvku stále máte) nádherný život… Až se mi chce závidět…😃😃
A víte že mám? A ano ,ty pulty jsou na 751 opravdu, ale opravdu laminátové. A vyžilej laminat už opravdu po 50 ti letech pruznosti moc nemá 😘
Pulty na stanovišti jsou plechové, jak na sériových mašinách. Laminátová jsou prsa zvenku.
Ne. Možná jak která série, ale když byla na dílně naposledy veka oprava 749, byla z KŽC , dělalo se i stanoviště a pult laminatovy a zprohýbaný jako prase, popraskany, dělala se konstrukce z jeklů a na ty se pak pripevňoval původní pult, aby nebyl ve středu jak trychtýř.
Az budete mit zpozdeni protoze vam nenabehne vlak, vzpomente si na sotouse.
Mistře, kdyby Vaše vznešená Excelence ráčila jezdit limuzínou, patrně by se dotčeně ohrazovala proti čekání u závor, že…😂😂?
Dominiku Halo-D, nechceš fakt s tím trollením přestat? Není to ani trochu vtipné. Mašina je povedená, už jen proto, že po tolika letech stále spolehlivě slouží.
Hlavně v klidu … Vlak nenabíhá, vlak nemá nožičky…😃. A ten pàn není troll, tam je chxba v písmenku… to je trottl…🤣🤣
Co to má být za mimikry? Hala_D jsi ty, odkopal ses už pod článkem o Nákladovém nádraží Žižkov.
Taky by ji mohli poslat na R11 na úsek Brno – Jihlava. S tím co jezdí na této lince za vagóny, by to byl stylový návrat do 70.let
Tak zrovínka tenhle úsek by dala s grácií a noblesou… A úplně v pohodě…
Aktuálně žel jen Náměšť n/O. – Jihlava s nutností návozu přes Křižanov (teď už tudy, naopak po staré Tišnovce by to teď pár týdnů nešlo).
Budiž jí šotoušská země lehká. Začátkem devadesátek jsme s ní často uháněli z Vršovic na vandr posázavským pacifikem. Její bublání a skřípání dvoupatrových vagonů se rozléhalo údolím…
001 asi opravdu ne….
Na přelomu září a října 1991 bylo ve Vršovicích setkání zamračených. A 1001 tam kromě mnoha jiných byla též a odvezla pár osobáků na dolním Pacifiku.
Podle mě nemluvíte pravdu, byl jsem tam a 015 tam opravdu nebyla.
Pořád ve formě.
Upřímně – po té závadě z 6/2019 jsem nevěřil, že ještě vyjede.
Sice to trvalo 2 – 3 roky, ale… vyjela.
A tak jsem si vzpomněl na nářky hlavounů ČD, jak ONI musejí doplácet na nostalgii a soukromník ne, proto je soukromník ve VŘ levnější.