posily_do_teamu

První architektonická soutěž na dálniční most přilákala 15 firem

Lochkovský most na Pražském okruhu. Foto: Things to upload, CC BY-SA 4.0/Wikimedia CommonsLochkovský most na Pražském okruhu. Foto: Things to upload, CC BY-SA 4.0/Wikimedia Commons

Soutěž je jednokolová, rozhodnou i náklady na stavbu a údržbu.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miky

Rok 2027 – pisu si do diare…

Adam Ř

Dvorecký most dopadl velice dobře, tak snad vyberou něco hezkého, hodnotného a ne moc megalomanského i zde. Nevíte, zda a kdy se mají zveřejnit všechny návrhy?

luxor

k poslední větě dodávám. výtoň ? nový most … nenamáhejte se s opravou. je to zbytečná práce a vyhozené prachy.

Pave69

„co nejcitlivější zasazení do krajiny a současně vytvořit z mostu novou dominantu“:
katolíci by to nazvali architektonické schizma, komunisté antagonistický rozpor.

Tomáš

něco jako Ještěd. Rozpor v tom není.

Adam Ř

Nebo, pokud máme zůstat u mostů, Viadukt Milau

Pave69

A tak teda, který dominantní most považujete za „necitlivě (ne)zasazený do krajiny“? Každá dominanta okolí prostě okolí válcuje jako Eifellovka. Je to čistě o tom si zvyknout.

Tomáš

Millau je geniální stavba. Něco takového bych bral.

Frank

Ještěd by dneska neprošel.
„Děti Ještědu “ či „Hnutí za Podještědí „by něco takového zařízli na první dobrou…

Jan

Musíte panu premiérovi dopřát pocit, že provádí výběr, Bernarde…

vlachjan

Jedná se o soutěž regulérní, tedy odpovídajcí pravidlům České Komory Architektů. V takovýchto soutěžích tvoří nadpoloviční většinu porotců nezávislí architekti.

Dejf

nerad si z toho dělám legraci, ale vzhledem k tomu, co se tak odehrává okolo jisté stavby na výtoni bych byl nerad, kdybych zase měl pocit, že se nám tady na nějakém projektu zviditelňují nějací nezávislí architekti.

vlachjan

Na výtoni se nejdnalo o architektonickou soutěž, nýbrž o soutěžní dialog. Ten umožňuje výtěze vybrat s výrazně nižší mírou transparentnosti. Proto je tento alternativní způsob výběru architektonického návrhu u SŽ asi tak v oblibě. (Obdobným způsobem byl vybrán i návrh na hlavní nádraží) Jedinou skutečnou architektonickou soutěží, kterou SŽ vypsala byla soutěž na její sídlo. Nicméně po té, co zaměstnanci dobré správy zjistili, že se jim nelíbí myšlenka sedět v moderní soudobé kancelářské budově, neboť se tam snáze kontrroluje pracovní aktivita (nepodložený názor autora tohoto příspěvku), rozhodli se celý návrh shnout ze stolu a studii nové kancelářské budovy na střeše… Číst vice »

VJY

Takže další architektonický návrh na Suchdolský most. Tuším již 3 kolo. A ty návrhy z 30. – 40. let nebo ten z 1999 jsou nepoužitelné?

Tomáš V.

To nemyslíte vážně, že ne? 🙂

ZdendaP

To si opravdu myslíte, že by dávalo smysl stavět most podle 100 let starého návrhu? Opravdu si myslíte, že se ve stavebnictví za 100 let nic nezměnilo?

PS: Z toho roku ’99 AFAIK ani žádný konkrétní a doparacovaný návrh mostu není. A ikdyby byl, zak už je to taly hodnědávno.

Bobek

(Krom toho byl ten poslední návrh v patrové variantě.)

vlachjan

Na druhou stranu, na Václaváku se nyní realizuje rekosntrukce podle návrhu z roku 2005. Někdy je zajmavé, když k něčemu takovému dojde. Konkrétně v případě Václavského náměstí je relativně úsměvné, že autor trval na použití některých prvků mobiliáře, například odpadkových košů vybraných před těmi dvaceti lety, o kterých lze již nyní říci, že se jedná o prvek svým vzhledem morálně zastaralý. Nicméně krom této drobnosti lze tvrdit že se jedná o návrh povedený a relativně nadčasový. Jestli má podobné kvality i most z poslední soutěže nevím, její výsledky jsem neviděl. Byl bych ale překvapen, kdyby byl nový most uvažován ve… Číst vice »

Adam Ř

Je nepochybně levnější utratit nějakých ~30 mega za soutěž, než to stavět historickými technologiemi, navíc s parametry odpovídajícími historickému provozu

Clovek

Jenom jedna lávka? Doufal jsem ve dvě, jedna +- na úrovni dálnice a druhá dole jen pres řeku místo přívozů

Karel

a přívozník nebude mít co žrát….

Kubrt

ŘSD těžko bude řešit nějakou lokální pěší/cykloinfrastrukturu.

Clovek

ŘSD to v rámci svých staveb imo určitě má řešit, a naštěstí i řeší, eg D0 u Bechovic. Jen k tomu musí být popoháněni ze správných míst

Adam Ř

U Běchovic, pokud se nepletu, pouze nahrazují cesty, které se stavbou zruší

Adam Ř

Teoreticky by na pilířích mohla být příprava na uchycení spodní lávky, pokud teda budou nějaké pilíře v řece. Případně nahoře na mostě, ale takhle dlouhý závěs by asi nebyl úplně šikovný

Pavel S.

Časem snad tramvajový most do Kobylis spolu s novou lavkou v Klecánkách tyhle „spodní“ vazby vyřeší. Přece jenom pražský okruh tady žádnou vazbu nepřerušuje, tak těžko to hodit na ŘSD.

Dejf

na druhou stranu evakuační chodníky nahoře stejně budou a když si město dole zavěsí nějakou lehkou konstrukci, tak se taky nic zásadního nestane. nedělal bych z toho vědu, řsd a praha spolu normálně dokážou mluvit.

Vašek

Tam jde spíš o to, že ten most bude tak vysoko nad řekou (a skoro určitě bez pilířů v řece), že by zřejmě lávku na dlouhé závěsy ani technologicky nešlo zavěsit, nebo by to bylo esteticky hnusné…

Clovek

Asi zalezi jestli to tam budou veset zeshora jak Oparno, nebo to dole budou rozvrtavat a stavet zezdola. Kdyz uz by to tam bylo rozvrtane, lavku bych opravdu ocekaval, stala by ramci cele stavby jen drobne a technika uz tam bude

Kubrt

Taky si myslím, že by to nebylo pěkné, ale co hlavně – ten most D0 povede o několik set metrů dále po proudu, než je dnešní přívoz Sedlec – Zámky, a tedy v místech, kde už Roztocká silnice vede těsně mezi řekou a tratí. Z hlediska využití pro cyklo a pěší si myslím, že případná lávka by měla být někde kolem dnešního přívozu, dá se tam lépe a bezpečněji napojit na stávající komunikace, než někde níže pod Sedlcem.

Pavel S.

Autor prvního příspěvku zmiňoval i lávku na úrovni břehů, ta by konstrukčně s mostem (s ohledem na výšku) konstrukčně nijak spojená určitě nebyla. Ono ani to vyústění na obou březích na úrovni řeky) nemá návaznost, takže lávka Klecánky – Roztoky a most pro tramvaj do Bohnic na úrovni řeky, k tomu navíc chodník/stezka na úrovni dálnice dávají smysl. Takto je to i zadáno v soutěži.