První Airbus pro Icelandair. Islandský dopravce ukázal náhradu Boeingu 757

První Airbus A321LR pro Icelandair. Foto: Icelandair GroupPrvní Airbus A321LR pro Icelandair. Foto: Icelandair Group

Do příštího léta převezme Icelandair čtyři airbusy.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan táborský

to je určitě na baterie, bez uhlíkové stopy co

Fandík

Já teda moc letecké dopravě nerozumím, ale uměl by mi někdo, jestli jako já laik, který poletí z bodu A do bodu B rozdíl mezí Airbusem a Boeingem???

Jarda

Je to asi jako jet třicetiletou Karosou, nebo moderní dvoupatrovou Setrou … není to o Boeingu nebo Airbusu … Jsou to prostě úplně jiné generace letadel … rozhodně bude příjemnější let tím novým Airbusem … třeba jen z pohledu hlučnosti. Byť 757 byla obrovský dříč …

Y.K.

No že by byl nějaký diametrální rozdíl ve svezení mezi 757 a A320 to bych tedy neřekl. Srovnání Karosa vs Setra dost kulhá. Je to spíše jako 10 let stará Setra vs nová. A ta A320 je nová, takže vypulírováno, ale tím to tak končí. Nemá to nic z vychytávek a-la 787 nebo A350, dramatická změna se nekoná. Ta je spíše pro provozovatele v nákladech.

lvy

Prosím o jakých vychytávkách je řeč? Myslíte třeba ty uživatelsky velice nepřívětivé okenní clony u B787, anebo to neskutečné ticho v A350? Jinak pokud někdo, kdo pravidelně létá nepozná rozdíl mezi A320F a B737 pak asi není vhodné, aby se vyjadřoval k rozdílů, neb je mu to asi zcela fuk.

Y.K.

Větší tlak a vlhkost v kabině, nižší hluk je vám málo? To je zásadní prvek komfortu. Nevím co je za typ A320F a už vůbec proč bych neměl poznat rozdíl mezi A320 a 737. Máte něco konkrétniho k tématu nebo preferujete kopance?

lvy

Tak ten hluk již uvedl pisatel výše, takže toho se to netýkalo. Pokud jde o tlak a vlhkost nevím, osobně jsem tohle jaksi nepoznal byť jsem se na to zaměřil. Pokud jde o A320F, tak se takto označuje rodina letadel A318, A319, A320 a A321 čili A320 Family. Jinak tady nejde o kopance, tady jde o to, že pisatel na kterého reaguji, tvrdí, že to vlastně není žádný rozdíl a je to jen vypulírované.

Apex

Obávám se, že označení A320F jako 320 Family je pouze vaše invence nebo snaha o originalitu, ale takto se označují stroje, které prošly konverzí na nákladní verzi…

Walker

Presne tak, maximalne se pouziva A320 Family. Nicmene pokud se za typ letadla uvede „F“, znaci to „Freighter“, tj. nakladni letadlo. Rekl bych, ze je tedy zcela evidentni, kdo by se mel prestat vyjadrovat k tomuto tematu.

lvy

Tak pokud je všeobecně známo, tak u řady A320 jsou nákladní verze označovány jako A320P2F a A321P2F, viz stránky Airbusu: https://aircraft.airbus.com/en/aircraft/freighters/a320-freighter-family

Pokud jde o A320F, skutečně se takto v letectví označuje celá rodina těchto letadel viz třeba stránky servisní společnosti zde: https://samco-bts.aero/capability/airbus-320f/

Y.K.

Vy možná ne, ale je to objektivní kvalita zlepšující pobyt v kontrolované atmosféře. „F“ mívají freighter varianty, jak už psali ostatní. Pokud se to používá v angličtině, píše se Family, obecně uznávanou zkratku to nemá.

Také byste měl umět rozlišovat v jemných nuancích češtiny, mezi tím, že někde není ŽÁDNÝ rozdíl (nula) a mezi tím, že tam není ZÁSADNÍ rozdíl pro cestujícího, ve smyslu wow efekt. A to tam fakticky není. Kromě toho se nejednalo o 737 ale o 757.

lvy

Tak pokud je všeobecně známo, tak u řady A320 jsou nákladní verze označovány jako A320P2F a A321P2F, viz stránky Airbusu: https://aircraft.airbus.com/en/aircraft/freighters/a320-freighter-family

Pokud jde o A320F, skutečně se takto v letectví označuje celá rodina těchto letadel viz třeba stránky servisní společnosti zde: https://samco-bts.aero/capability/airbus-320f/

Y.K.

Ano, já vím jak jsou označovány freighter varianty A32x rodiny, znamená to Passenger to Cargo, je to přestavba. Proto jsem si z vás nedělal srandu ve smyslu pohodlí v nákladním prostoru. 🙂

Spíše než se odkazovat na stránky navržené kdo ví kým bych pátral v oficiálních zdrojích.
https://aircraft.airbus.com/en/aircraft/a320-the-most-successful-aircraft-family-ever

My si vás tu trochu dobíráme, ale fakt je dobré používat obecně zažité nebo nejlépe oficiální zkratky a značení.

Air Traveller

nejaky konkretnejsi popis toho, v cem spociva ten rozdil “jako mezi karosou a setrou” (z pohledu cestaka) by nebyl?

Air Traveller

Ne 🙂 Letí to stejně, startuje to stejně, přistává to stejně, kravál to dělá stejný…

Jasně, poznáte to podle toho, že vnitřní výbava vypada jinak (jiný tlačítka, jiný výdechy vzduchu apod), ale pokud se oprostíme od tohoto … tak ne.

Jo, jště teda podle jedný věci 🙂 U airbusu je na zemi charakteristický zvuk hydraulického systému , který je takovým „signature zvukem“, kterého si vsimne kazdy.

lvy

Doporučuji zajít si na ušní, rozdíl ve hlučnosti je totiž obrovský. A pokud jde o PTU, pak je otázka kde sedíte a zda se pojíždí na jeden motor, takže většinou si toho při náběhu motoru člověk ani nevšimne.

Air Traveller

tak pak doporucuji zajit na usni vam.

PTU totiz nejde neslyset, bez ohledu na to, kde sedite.

lvy

V kokpitu slyšet vážně není a jinak je slyšitelné skutečně jen výjimečně.

Air Traveller

Asi blba otazka, ale kolik cestujicich tak bezne cestuje v kokpitu?

Petr

no, je slyšet, když zrovna funguje…, hlavně v oblasti centroplánu, kde je umístěné.

p.ondrash

Rozdíl nemáte poznat Vy, ale dopravce v nákladech na let, na sedačku, na km atd.

lvy

Rozdíl má poznat i cestujíc a pokud jde o místo na šířku, tak jistě pozná stejně tak jako rozdíl v hlučnosti.

Air Traveller

kdyz vas na slepo do tech dvou letadel posadim, nebudete schopen rozeznat, ktery je ktery.

to vam garantuju.

Davo

Ja to teda poznam a nechci se nikoho dotknout, ale airbus je tissi a celkove prijemnejsi. I kdyz mi zavazes oci podle zvuku poznam co je co…

Jon

Mate citliva ouska. Zmereny prumer hluku v kabine je A320 -68.5db/B737-69.5db coz je pro lidske ucho tezko rozpoznatelny rozdil

Davo

Ne jen zvuky jsou odlisne…

lvy

Tak to se opravdu mýlíte.

Vašek

..pan všeználek má vycházku..

KrizeVychodniSpolecnosti

Ten rozdíl je asi takový, jaký je mezi ČD a ÖBB railjetem.

off

Důvod (vždycky složitého a bolestného) přechodu na techniku Airbusu je úplně prostý – Boeing aktuálně nic s podobnými parametry jako B757 prostě nenabízí. Komfort, okýnka a jiné kosmetické drobnosti nikdo z managementu reálně neřeší, klíčová je souhrnná ekonomika provozu v dané kapacitě a síti linek dooravce.

Pájin

Je mi divné že zcela byla pominuta zmínka o rozestupech. Abych nepoškodil konkrétní společnost, uvedu pouze že např. Airbus kmitající s cestujícími do hubu může být sakramentsky méně pohodlný než stejné éro stejné společnosti konfigurované pro delší tratě. U Boeingu platí totéž. Dokonce se mi u B732 stalo že jsme pohodlně doletěli do hubu, a za 3 hodiny nás nacpali to totožného letadla (stejná registrace) a měl jsem kolena pod bradou. Měl jsem podezření že přidali řadu. To jsou větší rozdíly než mezi Boeingem a Airbusem.

Jon

Letel jste stejnym letadlem se stejnou konfiguraci jen na prvnim legu jste pravdepodobne sedel u nouzovych vychodu