Letecké společnosti Letectví

První A380 pro japonské ANA vzlétl, na palubě budou rozkládací gauče

První A380 ještě bez konečného nátěru pro All Nippon Airways. Foto: Airbus
První A380 ještě bez konečného nátěru pro All Nippon Airways. Foto: Airbus

První airbus A380 pro japonského dopravce dnes poprvé odstartoval z letiště v Toulouse. Odletěl do závodu v Hamburku, kde ho čekají finální úpravy včetně netradičního lakování. Majitelem se stanou All Nippon Airways (ANA), které jsou současně prvním a zatím jediným japonským zákazníkem pro největší osobní letadlo na světě.

Letadlo absolvovalo v Toulouse i první letové zkoušky včetně manévru touch and go, tedy letmého přistání, při kterém se dotkne ranveje a vzápětí opět vzlétne. Poté pokračovalo už do Hamburku, podle dat na Flightradar24.com  letěl ve výškové hladině 43 tisíc stop, tedy přes 13 kilometrů.

V Hamburku čeká letadlo montáž interiéru a lakování, ANA mají převzít nový stroj na začátku roku. Celkem má objednána tři letadla, ze začátku je nasadí na linku z Tokia do Honolulu.

A380 v barvách japonské společnosti All Nippon Airways. Foto: ANA
A380 v barvách japonské společnosti All Nippon Airways. Foto: ANA

Trio nových A380 bude výjimečné svým vzhledem i uspořádáním. V ekonomické třídě nabídne 60 míst, které označuje jako gauč. Půjde o tři až čtyři místa vedle sebe, u kterých půjde sedačka rozložit tak, že vznikne vodorovná plocha. ANA čeká, že takové sedačky využijí zejména rodiny s malými dětmi. Cestující ještě dostanou speciální matraci pro pohodlnější spánek.

Sedačky v ekonomické třídě, které lze přeměnit v rozkládací gauč. Foto: ANA
Sedačky v ekonomické třídě, které lze přeměnit v rozkládací gauč. Foto: ANA

Mezi dalšími novinkami bude speciální prostor, kde mohou rodiče přebalovat děti nebo se cestující mohou převléci. Bude na spodní palubě úplně vzadu.

Nové A380 pro ANA pojmou celkem 520 lidí. Horní paluba je pro první třídu (8 míst), byznys třídu (56) a economy premium (73), spodní pro 383 cestujících v ekonomické třídě.

Design nátěru vzešel ze soutěže, kterou aerolinky uspořádaly. Vítěz Chihiro Masuoka z Tokia přišel s obrazy karety obrovské, která je považována za jeden ze symbolů Havajských ostrovů.

Letadla budou mít tři různé barvy: modrou, která má představovat havajskou oblohu, smaragdově zelenou, která ukazuje barvu oceánu kolem ostrovů a oranžovou, která má připomínat západ slunce.

Airbus zatím předal zákazníkům 229 strojů A380, odbyt letadel je nižší, než výrobce očekával.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • ty gauče, spíše bych řekl lůžka budou max. pro děti či lidi do 140 cm , vyšší by si těžko složili nohy, i pro japan. rodinu 2 + 1 se mě to zdá malé, jen by mě zajímalo, jak se v nouzové situaci lidi dostanou pro plovací vestu, horko těžko 😉

  • U druhého obrázku se píše:
    „foto ANA“
    Jinde se píše:
    „První airbus A380 pro japonského dopravce dnes poprvé odstartoval “ (ještě bez konečného nátěru).
    Čili někde bude chyba. Asi to není foto ale vizualizace.

    • Dobrý den,

      letecké společnosti obvykle vydají před finálním podobou vizualizaci, jak bude nátěr vypadat, až bude letadlo kompletně hotové a připravené k předání zákazníkovi.

      Společnost ANA (All Nippon Airways) vyobrazila na vizualizaci, nikoliv na oficiální fotografii, jak bude nový nátěr vypadat, až bude Airbus A380 v Hamburku hotový a zamíří do Tokia.

      Doufám, že Vám moje odpověď a snaha o vysvětlení pomohla.
      Přeji pěkný den.

  • „Letadlo absolvovalo v Toulouse i první letové zkoušky včetně manévru touch and go, tedy přerušeného přistání, při kterém se dotkne ranveje a vzápětí opět vzlétne.”

    Přerušené přistání není „touch and go” (česky „letmé přistání”) ale „go around”

Newsletter

Partneři


Výběr editora