První A380 definitivně dolétaly, ve Francii je začali rozebírat na náhradní díly
Na francouzském letišti v Tarbes definitivně skončil provoz dvou Airbusů A380, které létaly v komerčním provozu. Dva ze čtyř strojů
Na francouzském letišti v Tarbes definitivně skončil provoz dvou Airbusů A380, které létaly v komerčním provozu. Dva ze čtyř strojů po Singapore Airlines začal jejich majitel rozebírat na náhradní díly.
Podle německého serveru aerotelegraph.de začalo rozebírání dvou letadel na začátku prosince loňského roku. Jejich majitel, společnost Dr. Peters Group, už v létě oznámil plán nevrátit je do provozu a vydělávat na prodeji náhradních dílů z letadel. Jde o letadla, která měla na deset let pronajatá společnost Singapore Airlines; nájem už neprodloužila.
Demontáž nabrala zpoždění kvůli hledání řešení, jak letadlo rozebrat tak, aby se dalo co nejvíce částí recyklovat. Společnost Tarmac Aerosave, která má rozebírání na starosti, odhaduje, že znovu využije až 92 % hmotnosti letadla. V prvním kroku byly odstraněny kapaliny z letadla, poté začala demontáž všech pohyblivých částí. Vše, co půjde prodat dál, bude vyčištěno a uloženo pro případný prodej. Samotný trup bude zlikvidován.
Prodej na díly má přinést zhruba 45 milionů dolarů za každé letadlo. Firma věří, že bude po dílech velká poptávka od stávajících provozovatelů těchto letadel. Emirates například už začaly s výměnou podvozků. Motory zatím zůstanou firmě, prodat je chce na konci roku 2020.
Další dva odstavené Airbusy A380 zatím zůstanou pro případné zájemce. Už dříve jeden z airbusů odebrala portugalská společnost Hi Fly, která je nabízí různým dopravcům při nedostatku letadel.