První A350 pro Aeroflot. Předávání doprovodil baletem i módní přehlídkou, překvapil luxusní byznys třídou

A350-900 pro Aeroflot. Foto: AirbusA350-900 pro Aeroflot. Foto: Airbus

Ruská letecká společnost Aeroflot převzala v pátek první z 22 objednaných Airbusů A350-900. Letadlo nasadí hlavně na mezinárodní dálkové linky.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
avijan

Server Simply Flying z 28. února 2020 ovšem uvádí ve své zprávě něco jiného: Russian flag carrier Aeroflot has taken delivery of its first Airbus A350 at a ceremony in Toulouse. The aircraft is the first of 14 A350-900s on order by the carrier. It will debut to St Petersburg as soon as next week, according to the Aeroflot schedule. Aeroflot originally placed an order for 22 of the smaller Airbus A350-800, however, when the project was shelved, the Russian carrier traded these for 14 Airbus A350-900 aircraft. This first Airbus A350 will fly back to Moscow tomorrow. Here it… Číst vice »

avijan

Ono ani tak nejde o to, čemu věřím, jde o to, co jsem četl. Nechci spekulovat, z jakých zdrojů zmíněný server informace čerpal, prostě to zveřejnil. A děkuji za firemní odkaz.

GPGP

má být americká avionika 🙂

GPGP

Už v roce 1990 se do ruských TU154 M montovala ruská avionika Bendix Kings, tzn. po 30 letech a sankcích proti Rusku není žádná naděje že se v Rusku vyrobí jakékoliv ekonomicky přijatelné civilní letadlo a obnova a nákupy letadel z EU nebo USA budou pokračovat.

Simon

Samozřejmě že raději A350 než ruský krámy… Vždyť by jim do toho krom Rusů nikdo nevlezl. Tohle je hospodárné a bezpečné letadlo.

Tony

Ten byznys vypadá dobře. Mohli by to poslat na nějaký zaškolovací let PRG – SVO

Mirvald

Proč si národní dopravce objednává letadla z ciziny? Proč ne Tu nebo Il? To jsou také kvalitní stroje.

Juraj

Toto je nejaký bot, ktorý vloží komentár vždy, keď sa v texte objaví Rusko?
Škoda len, že nenapíše, ktorýže Iljušin alebo Tupolev s porovnateľnými parametrami by to mal byť…

Iceman

Teď už jen chybí robot jentak…..ještě ho dneska nezapli?

Pražák

A těrazky mi povedztě, Mirvald, čo vy si predstavujetě pod takovým slovem „kvalitný ruský stroj“?

Mirvald

Nejsem žádný rusofil, spíše naopak. Ale vím, že Rusové mají určitou hrdost. Když dokáží vyrábět kosmickou technikou (na lodích Sojuz jsou t.č. závislí i Američané), tak jistě mají i kvalitní letadla. Sám prezident Putin si pořídil auto ruské výroby (tuším, že se jmenuje Aurus). Takové Tu 104 bylo kdysi na špici vývoje. Nebo se mýlím?

Nekdo

bylo a už není. kosm. technika taky. bohužel.

Pražák

Tu 104 rozhodně dobré dopravní letadlo nebylo, byl to překonstruovaný bombardér Tu 16, aby mohli Rusové demonstrovat, že to také dovedou. Když si uvědomíte, že vzlétl dva roky před ikonickým Boeingem 707, přičemž technologický demonstrátor Boeing 367-80 z něhož je 707 přímo odvozen vzlétl dokonce ještě rok před Tu 104, tak je jasné jak moc byla Severní Asie pozadu. Jinak i v Rusku jde většinou o peníze až v první řadě a když doma dopravní letadla buď nevyrábíte (žádný ruský ekvivalent A 350 neexistuje), případně to co vyrábíte je poruchové, se špatnou ekonomikou provozu, tak musí jít hrdost stranou. Jinak… Číst vice »

Kubrt

Hrdost mají, ta jim ale nezajistí kvalitní výrobky. Vyjma jadernych, vojenských a kosmických technologií nemají nic mezinárodně konkurenceschopného.

Jen tak

mylis se. ono … oni byli schopni vyrobit leccos, ale nejaka prevratna kvalita to nebyla.

Y.K.

Tu-104 na špici? To fakt ne. Rozhodně to byly zajímavé a neobvyklé stroje, ale zcela poplatné tomu, že vzešly z vojenského bombardéru bez nějakých zásadnějších změn, takže nic moc pro civilní provoz. Jediné čím byly unikátní a na čem se stavěla socialistická propaganda bylo, že byly prvními komerčními proudovými letouny. A nám zvedaly hrdost tím, že jsme pár let měli něco první ve světě, což se nestává často. Na druhu stranu 3 ze sedmi byly zničeny (trosky jednoho z nich ještě vloni ležely u letiště na Kypru). Problematické byly řekněme vysoká spotřeba, naprosto tragická avionika (ČSA musely pořídit avioniku z… Číst vice »

Jirka

Aeroflot má momentálně v provozu cca 50 Suchojů Superjet a dalších cca 100 jich má objednáno. Nechce se mi dohledávat přesná čísla, najděte si to sám, i tady na zdopravy se o nich píse často…

Pražák

Které v těchto počtech nechtěl a nebýt tlaku z Kremlu, tak by jich měl jen pár. To letadlo trpí klasickými ruskými nemocemi, problematickou kvalitou výroby a ještě horší servisní podporou. Ani v Rusku to letadlo, krom státního Aeroflotu nikdo nechce. Je to hezká ukázka co se stane když národní hrdost vítězí nad ekonomickou realitou.
MS 21, což má být ruská konkurence k B 737 a A 320 bude dle všeho stejná písnička, Rusové to dostanou befelem a nikdo další to nekoupí, exoty typu Air Koryto či Cubana, kteří se k ničemu lepšímu nedostanou nepočítám.

Jen tak

Za socíku jsme taky měli JAKy, IL-62ky, TU-154ky… které někdo nechtěl.

A v rusku to dodnes funguje tak, jak u nás za socíku – stát zavelí, že to objednáš. Tak jsi to objednal.

Realitu aeroflotu je potřeba vnímat v kontextu ruských reálií .

Luboš

A-350 mají skvělou budoucnost a ničím zpochybnitelné kvalita a úroveň mluví za vše.

Adam

A registrácia vo Francúzsku? F-WGZT

Y.K.

Ne, to je dočasná imatrikulace ro zkušební lety.
https://www.abcdlist.nl/a350f/a350f.html
Bude mít VQ-BFY, koneckonců to potvrzuje označení na dvířkách příďového podvozku.

Jen tak

to je registrace pro prelet k zakaznikovi atd.

ve finale dostane nejakou “exotickou” bermud a okoli

Martin V.

A to je taky ta vzývaná ruská hrdost – Bermudy a okolí. 🙂

Jen tak

Hrdých zkrachovalých podnikatelů jsou plné škarpy.

Když jde o stamiliony dolarů, jde hrdost vcelku logicky stranou.

Adam

Zospodu na krídle je vidno imatrikuláciu VQ-BFY, čo by mal byť Barbados.

Adam H

Z jakého důvodu to Aeroflot dělá?

Jen tak

vysoka cla/dane (v podstate je jedno, jak tomu rekneme) na letadla vyrobena v zahrqnici a registrovana v putinove kralovstvi

takze je registruji mimo.

Jiří Kocurek

Tady vidíte, jak vysoká cla a daně napomáhají domácímu trhu.

Petr

To dělají všechny ruské společnosti. Je to jeden z přežitků (snad) z časů SSSR. Na zahraniční letadla jsou v Rusku velké daně, nebo jiné poplatky, proto se to tímto způsobem obchází. Například Suchoje Superjet mají registraci ruskou RA-xxxx, protože jsou domácí. 🙂 Snad je to srozumitelné.

Honza D.

A jak je to tam v této souvislosti nyní s L410?

Jiří Kocurek

Není to tak, že spolumajitelem je nějaký rus? A tím pádem je to ruská firma v zahraničí.

Tony

1. Velké clo, klidně přes 40%
2. Leasingovky „sídlí“ na Bermudách nebo v Irsku

V případě Aeroflotu, ale je to hlavně díky důvodu č. 1