První A220 pro Smartwings už je v Praze, nese barvy ČSA

Airbus A220-300 Smartwings v barvách ČSA. Foto: PRG: airsideAirbus A220-300 Smartwings v barvách ČSA. Foto: PRG: airside

Cestující se v novém Airbusu proletí poprvé 25. listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub K

To nebude žádná tiskovka, kde si můžou novináři udělat fotky?

Jan Sůra

Ne.

AAAA

To je strašný typický Smarwings PR úroveň = 0

Jarda

A me je to celkem sympaticky. Nedelat humbuk kolem vseho. Melo by se povinne zavest i ve statni sprave. Je to plytvani penezi.

Air Traveller

ale jo, v tomhle pripade je to skoda 🙂 by tim pekne potrolili komunitu …

nejdriv vsechna media reportuji o konci csa..
a tri tydny nato smartwings dela PR tiskovku k priletu noveho letadla v barvach .. CSA 🙂

AAAA

Oni by to nějak zaobalili

Martin

Prohlidka letadla pro partnery probiha zitra v dopolednich hodinach. Zrejme vas tedy nepozvali 🙁

Jan Sůra

Prohlídka pro partnery a tisková konference je něco jiného.

Martin

Ta by mela udajne nasledovat po prohlidce letadla pred odletem na prvni linku do Parize. Chysta se pry i slavobrana.

Jirka

Jste tu všichni velmi chytří a je vidět, že i všemu rozumíte. Není divu, že díky takto chytrým lidem je Česko tam, kde je….

Jiří B.

Možná zvláštní dotaz, ale neměla by být ta česká vlajka nakreslená modrým klínem vlevo? Já vím, že kvůli tomu to letadlo nespadne,ale vypadá to trochu divně…

Petr Stück

Ne, neměla.

Air Traveller

mel. modry klin z pohledu pozorovatele vzdy vlevo.

Air Traveller

(viz 352/2001 paragraf 9a)

Petr Stück

To je fakt k smíchu, vy ani nevíte co je vlajka ale oháníte se paragrafy

Air Traveller

dobry postreh! 🙂

Dominic

Ne, vlajka má na letadle vlát ve směru letu, takže na jedné straně normálně a na druhé obráceně.

Air Traveller

a toto je psané kde? .) existuje k tomu nejaka legislativa .. nebo je to jenom nejaka dojmologie?

zakon o statnich symbolech jednoznacne urcuje, jak ma vlajka cr byti umistena. a zadna vyjimka o letadlech tam neni.

co tak koukam, tak historicky na letadlech CSA byla vlajka na prave strana malovana obema zpusoby.

Dominic

Je to v souvislosti s označováním vojenské techniky státním symbolem v nějaké vyhlášce, takže to mají letadla ČSA spíš historicky.

Observer

Krásné , moderní letadlo, které může přinášet schopnému provozovateli výhodu proti konkurenci.

lvy

Bohužel v praxi z pohledu cestujícího je slyšet, že vzniklo na americkém kontinentu což je podle mě velká škoda.

lvy

Líbí se mi ty mínusy, ale aby někdo napsal proč to ne. 🙂 Jeden by čekal, že na takto kvalitním webu budou i čtenáři tomu odpovídající, ale bohužel tomu tak není.

lvy

Děkuji, nezklamali jste.

Jirka

Já bych priste uvažoval o barvách PID 😉

Jirka

Hloupý na to jsi dost.

Průvodce původní Aleš

Právníci z Condoru by to mohlo dát k soudu 🙂

Romana

Jde prosim lletadlo normalne videt red na letisti? Nebo v kolik kam v pondeli leti?? Syn by chtel moc videt. Moc dekuji

Někdo neznámý

V pondělí letí jako QS 1034 do Paříže, odlet by měl být ve 12:25.

Ota Zima

aktuálně stojí u hangáru F, je dobře vidět z té spojovací cesty mezi T1/2 a T3. s dobrým objektivem se zvládne i dobrá fotka spolu s vedle stojícím A320 Finnairu 😀

Observer

Pohrobek

mlokXCM

No a jaký to má důvod, že to je v barvách ČSA? Předpokládám, že na palubě vás budou vítat na palubě letadla Smartwing. 😀

Dominic

Asi stejný jako byly 737-500 v barvách Smartwings a společnost s AOC se jmenovala Travel Service. Mají nějakou prodejní značku a tu chtějí mít na letadle.

Blzx

Je to ironické, chvíli po zániku ČSA se začne zvětšovat flotila v jejich barvách

Někdo neznámý

Žádný zánik. 😉 ČSA normálně existují a jsou vlastníkem Smartwings.

jackbrno

To je jen šméčko. Reálně je vlastníkem samozřejmě Smartwings a jeho vlastníci. Ti o všem rozhodují, žádný ČSA. A kromě toho, ČSA už nemají AOC, takže nejsou leteckým dopravcem, je to jen prázdná schránka.

Tomáš

A kdo je nyní ve vedení Smartwings? Accountable manager, obchodní ředitel, nástupce Nevoleho v příštích týdnech? Lidi z čsa.. se podívejte dobře. V tý firmě pracuju a vidím co se tam děje. Ten management z čsa je banda neschopných lidí, nic víc. Ne že vy management smartwings nebyl arogantní katastrofa, ale aspoň dokážou zajistit dostatek kšeftů. Lidi z čsa jsou jen neschopní mamrdi co vylezli vysoko díky kontaktům..

RHood

Mamrd, co to je ? Vy zaměstnanci QS máte asi hodně jednoduchý slovník, že.

No name

Tak zrovna Obchodního ředitele si určitě vybral Vik osobně, rozhodně by to nesvěřil jen tak někomu z ulice.Ten člověk ve Smartwings pracuje už dlouho. I šéf pravidelky byl ex-ČSA svého času. Že někdo někde pracoval dřív není vada. A rozhodně se nedá říct, že by nebylo co létat… Naopak. Zbytečná zášť!!!

Brownspa

Bohužel máte pravdu. Rádoby odborníci z CSA obsadili pozice u SW protože mají hroší kůži. Pravdou taky je, že žádnou inovaci nepřinesli a nepřinesou. To se od mančaftu který už jednu firmu položil ČEKAT NEDÁ!

Igor Mauricio

Kde pořád všichni berete ty výrazy jako prázdná schránka, fiktivní společnost apod.? Je to normálně fungující firma.

Air Traveller

takze lufthansa group je take jen prazdna schranka?

RHood

A labužník Air Traveller porovnává LH Group s holdingem ČSA a QS.

Brownspa

Ta jakoby změna vlastníka, že je to ted ČSA je samozřejmě jenom finanční tah kvůli daním. Je to běžná a legálna praxe. Takže se doopravdy nejedná o “znovuzrození” ČSA

Dan

Škoda že do červenej farby nedali aj motory… zaujímavé, že na trupe v zadnej časti je nálepka propagujúca web CSA a nie Smart.

Jan

Kam se hrabe vzkříšení Krista…

Někdo neznámý

Přeji mnoho spokojených cestujících!!! 😀

noerf

Bude pořízení Airbusů A220 znamenat konec Boeingů 737-700, které mají obdobnou kapacitu?

Dominic

Podle jedné starší výroční zprávy končí leasing OK-SWW a OK-SWT v květnu, respektivě listopadu 2025. Je otázka zda leasing byl či bude prodloužen (ale podle stavu laku odhaduju že ne)

Jiří 24

A čím se bude lítat třeba na Skiathos?

Dominic

Zrovna na Skiathos letají 737-800 běžně

jackbrno

Čímkoliv jiným. Kdo řekl, že na Skiathos nemůže 737-800? 🙂 Vždyť tam lítá nebo alespoň ještě před pár lety lítal běžně i 757

lvy

Nevím jak moc lze věřit wiki, ale pokud jde o délku dráhy, tak by A220-300 mělo stačit 1900m oproti 2042 u B737-700. Samozřejmě A220 je lepši i v doletu.

Průvodce původní Aleš

Jste si jistý těmi limity? Protože podle wiki má Skiathos délku 1628 metrů, což údajně stačí dokonce až pro B762
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Skiathos_International_Airport

lvy

Podle mě je to tím, že uvedené údaje pro letadla platí pro MTOW tedy letadlo na vzletu při maximální povolené hmotnosti. Stačí tedy ubrat náklad/palivo a délka se zkracuje. Bohužel nemám přístup k ani jednomu z těch dvou letadel, ale dohledat to jde poměrně snadno.

Dan

Palce dole sú za čo? Je to celkom páfna otázka.

Alfons

To jsou starosti. Palce dolů nebo nahoru?
Když jich bude hodně půjdete si ublížit nebo se vám zbortí svět?
Běžte za roh a tam si v klidu sám nafackujte.

Dan

Som rád, že Vás trápia moje starosti 🙂

vanek.koch

Jestli bude podobné uspořádání jakou mají AirBaltic tak to bude pěkné…

Průvodce původní Aleš

Air Baltic mají o 4 sedadla míň.

Ident

Konkrétně které letadlo ze 49. ma airBaltic o 4 sedadla méně???

Air Traveller

nemaji. fyzicky maji 148. 145 je jen s odectem prostredniho sedadla u 1,5 rady v konfiguraci “C” a nektere webove seatmapy to pak prezentuji jako 145

btw – kde se u tech CSA vzalo 149 … to nekam narvali jednosedscku? pro kombinaci 2-3 tech 149 moc nevychazi.

Martin Routa

Ba ne fyzicky má všude po pěti sedadlech, takže 150. Akorát 1e je neobsaditelný.

Air Traveller

jooo, uz viim, o tom uz se tu psalo – na 150 by uz byly potreby tri poletuchy.

diky!

Průvodce původní Aleš

OK, děkuji za upřesnění, bral jsem údaj ze Seatguru.

Ident

airBaltic maji fyzicky konfiguraci 148 a nebo 149, podle toho jestli je vepředu skřínka. Přitom vzadu na poslední řadě pokud vepředu není skříňka, tak se prostřední sedačka na trojce nepoužívá, proto 149.

Takže počítám, že to tak mají stejně jako airBaltic těch 149.

Davis

Ma nekdo foto interieru?

Jake

Ano, ale hádám že veřejné budou až v pondělí po prvním letu do CDG. Každopádně interiér je moc hezký.

Tuaer

A jaký mají potahy vzor? Šedivý jako byl ve většině letadel ČSA a dodnes je v OK-IOO, nebo nějaký jiný?