Průzkum Svazu cestujících: Přes tři čtvrtiny lidí ve vlacích chtějí nádraží pod Petrovem. Ťok se přiklání k řece
Brno hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Téměř 78 procent cestujících, kteří jezdí do Brna vlakem, upřednostňuje variantu nádraží pod Petrovem. Naopak 10 procent cestujících je přesvědčeno,
Heh a proč se cestujících vůbec někdo ptá? Vždy o ně přeci vůbec nejde, no ne? :o)
Pro pražáka. Vaše řešení si umím představit.Zní to logicky a dobře.Mám dojem,že jsem slyšel i o variantě,kdy by se bouralo Tesco.Ale Váš názor vypadá fakt dobře.No otázkou je co všechno je za prosazování varianty odsunutého nádraží.
fanna:
Varianta s bouráním OD Tesco je jen další finta v SP, jak zatížit nádraží Petrov další komplikací a náklady. Řešení velkokapacitního nádraží s rovnými nástupišti a bez bourání ale vymyslel už pan Nedvěd skoro před 28 roky. Pořizovatel nynější (již páté) SP ŽUB jenom teď opět nezaměřil toto dílo k nalezení optimálního řešení nádraží a uzlu. A přesto si naopak všichni odpovědní myslí nebo předstírají (včetně brněnského primátora s vystudovanou stavební fakultou dopravního směru), že jiné řešení, než je obsaženo v SP, nemůže existovat.
Jedno je jisté.Současná podoba hlavního už léta nestačí provozu,který tam je.Výpravčí a signalisté mají můj velký obdiv,že to bez velkých potíží zvládají.Ale co s tím?Zachovat jej v současné podobě?Nějak si neumím představit,jak by se stavělo v tomto hustém provozu.Určitě by to přineslo spoustu komplikací a omezení na několik let.Odsunutá poloha,by znamenala přeložení tramvajových tratí,či jiné řešení,jak provázat vlaky s MHD.Stavba jako taková by zřejmě jízdy vlaků nějakým zásadním způsobem neomezovala.Berte můj příspěvek jako názor laika,byť mám na dráze odkrouceno hezkých pár let.
fanna: Stavět se dá vedle, místa je dost jak podél obou navazujících tratí, tak pro rozšíření staničního kolejiště na opačnou stranu, než je pošta a M. Amerika. Napřed se postaví šikmo na most směrem k Uhelné ulici krajní nové dlouhé a rovné nástupiště č. 7 umístěné mimo stávající nástupiště a pak se postupně přistavují další nová a ruší stará. Tím se nahradí kapacita stávajících nástupišť u průjezdných kolejí a jejich odklonem vznikne prostor pro další nová kratší nástupiště hlavně pro S-linky, novou nádražní halu pod kolejištěm a pro nové umístění velké zastávky tramvají přesunuté z dnešní polohy Nové sady k… Číst vice »
v Praze se například nové spojení stavělo za plného provozu, několik let, ale výsledek oproti předchozímu stavu stál opravdu zato. Brno má jednu z nejvýhodněji trasovaných MHD vůbec. Radiálně se sbíhají k Hlavnímu nádraží. Téměř každý se odtud dostane do svého cíle v Brně. Tento výhodný systém navíc obsluhuje jak centrum, tak nádraží. Nic efektivnějšího a ekonomičtějšího už není. I tento systém je dost vytížený. Nic podobného ale nelze zbudovat u Řeky. I když ve studii proveditelnosti počítali i s tratěmi, které Brno pravděpodobně stavět nebude, bylo to vždy horší než teď a Brno bude provoz MHD stát daleko víc… Číst vice »
Petr: To trasování je ovšem výhodou pouze do chvíle, když chcete jet do/z centra apod. Jakmile chcete jet např. mezi okrajovými městskými částmi, tak je vám celé trasování MHD k ničemu a buď musíte zajíždět kvůli přestupům zbytečně k nádraží / Českou nebo to jet (pokud vůbec takové spojení existuje) s přestupy trolejbusy / autobusy. V podstatě podobný problém jak s metrem v Praze, kdy neexistuje „okružní“ trasa D. Navíc to řešení, jak tu pořád prosazuje „Pražák“ zdaleka není tak jednoduché a nepřinese přínos prakticky nikomu. K čemu mi bude nádraží v centru, když se tam ani nebude dát dostat… Číst vice »
Petr 766: „To trasování je ovšem výhodou pouze do chvíle, když chcete jet do/z centra apod. Jakmile chcete jet např. mezi okrajovými městskými částmi, tak je vám celé trasování MHD k ničemu …“
A jak by ten stav změnil ODSun nádraží do bažin, pro který tak horujete? Ten přece se stavbou tangenciálních spojení MHD vůbec nesouvisí, to je třeba řešit (a řeší to zčásti už nyní autobusové linky) zcela bez ohledu na to, kde bude hlavní nádraží!
Výsledky průzkumu mě nepřekvapily. MODERNÍ je nádraží v centru ve formě „vícekolejné zastávky“, a ne rozlehlá megastavba někde na vnitřní periférii města, vedle místního „Bronxu“. Viz třeba Brusel https://en.wikipedia.org/wiki/Brussels_Central_Station nebo Vídeň http://wien-hbf.at/hauptbahnhof_wien_plan.html Celé mi to nějak smrdí – přijde mi, že se establishment snaží lidi přesvědčit, že jediná použitelná varianta je odsun. Demagogie papalášů pro odsun a jejich argumentace, že u varianty Petrov se do nádraží nevejdou rychlovlaky, mi přijde opravdu mimo mísu. Ano, možná to znamená trochu vylepšit variantu Petrov, ale ona diskutovaná studie rozhodně neprokázala, že by se rychlovlaky „nevešly“. Ostatně, ve Studii proveditelnosti Brno – Přerov také… Číst vice »
Chcete argumentovat Vídní a srovnávat ji s variantou Petrov? Nebuďte směšný. Odsun (o tři ulice dál…) je rozhodně lepší varianta než chtít nacpat nádraží do nevyhovující prostoru pod Petrov a ještě víc to tam zprasit než je to teď.
tak primestske vlaky at si jezdi kam chteji, ale pro dalkove a mezinarodni nutne potrebujeme moderni nadrazi s rychlym prujezdem, parkovistem a zaustenim VRT. takze bud „u reky“ nebo nekde jeste dal od centra. a nezlobte se na mne, ale 644 cestujicich je totalni vysmech a ne reprezentativni pruzkum!
Nekdo:
Už tady bylo řečeno, že pro Brno stačí jedno moderní a kapacitní nádraží. A pro ně je právě v lokalitě Petrov dost místa (včetně potřebných P+R a K+R).
Jenom se nesmí věřit tendenční studii proveditelnosti, která obsahuje (asi záměrně) špatně navržené kolejiště, aby to vypadalo, že se tam nedá udělat kvalitní a pro cestující pohodlné nádraží, které jde postavit za plného provozu a bez výluk (jen s výjimkou krátkodobých vždy jen pro přepojování jednoho nástupiště).
Myslíte, že kdyby bylo dotazováno třeba pětkrát/desetkrát víc lidí, že by chtěli odsun? Proč?
Pražák: 644 lidí je ale opravdu výsměch, průzkumy s dělají myslím minimálně s 1000 lidí, navíc to sdružení je podivné, podezřelé. Problém je že na sever povede pořád jenom dvojkolejka, teď se přidává s tím že bude jezdit do Vídně a Bratislavy i Leoexpres, (asi čeká na vícesystémové jedntoky), tomu nemůže ten počet kolejí stačit, ledaže to plánuje brát přes Olomouc a Přerov do Břeclavi a tradičnímu Brnu se vyhnout, nebo že to bude brát nějak jinak za roh. Při odsunu sice sloučíte osobní a nákladní dopravu, ale pokud nenaroste kapacita tratí kolem Brna, zejména na Havlbrod a Třebovou, tak… Číst vice »
Bohužel studii proveditelnosti zaštiťoval Sudop Brno, který má velký zájem na tom, aby vyhrála Řeka, protože tuto variantu zpracovával už nespočetněkrát a věří tudíž, že projekt vyhraje zase a může použít spousty už zpracovaných dokumentů. Byl to klasický střet zájmů a takto to dopadlo.
K.S…..navíc tak do nádraží ze severu půjdou už 4 koleje, ne jenom 2 jako u „Petrova“. – To je přece nesmysl. Varianta Řeka má na sever 4 koleje (z toho 2 pro osobní vlaky a 2 pro nákladní). Petrov má ale taktéž 2 koleje pro osobní a 2 pro nákladní v trase nákladního průtahu. To znamená stejné, ale u Petrova výhodněji oddělené.
K.S. – navíc u Řeky vlaky směr Ostrava (nové rychlé spojení)a Slavkov budou mít do a z Černovic jen 2 koleje (pokud zde zastaví osobák, bude blokovat rychlý i vysokorychlostní vlak), pak až 3 a na Černovické terase teprve 4. Petrov má 4 už z nádraží.
Petr31:
Na sever od hl.n. Petrov nakonec bude víc kolejí, protože se musí taky kvůli průjezdnému provozu S-linek vyrovnat počet zaústěných tratí od jihu a severu. Novou Židenickou tunelovou spojkou ze slatinské trati tak bude zároveň plynule zaústěna modernizovaná Přerovka do hl.n. od severu. Levnější zaústění pražské VRT, jak to požaduje závěr studie, bude od jihu.
Petr31: Změnit ty koleje pro smíšenou dopravu by jít mělo, ve studii je bohužel jenom malý výřez kolejiště. Nevíme třeba jak má vypadat stanice v Židenicích atd. v zásadě myslím není nutné, ve variantě A, aby v Modřicích nestavějící nákladní vlak jel jenom po kolejích zapojených přes současný průtah, mohl by i po kolejích, které budou představovat přesměrování současné tratě na hlavní nádraží. Stejně tak není důvod aby v Ždenicích nestavící vlak osobní dopravy jel kolem nástupiště, jak trať na Hlavní, tak průtah mají na severu přesmyky. Zastávka Černovice je posunutá do místa se 6 kolejemi, jak bude vypadat případné… Číst vice »
Pražák:
To ale popisujete jakousi variantu E, která se tu mihla a které moc nevěřím že by kdy spatřila světlo světa. To spíš uvěřím že tam nějak narvou ještě jednu kolej a buď vyhrabou pražský viadukt, nebo jak se tomu říkají a patřičně jej rozšíří a opraví, nebo postaví moderní estakádu od nádraží k nádraží.
Pražák – já chápu, že se Vám nelíbí, že se hromadně od Petrova odklání jako veřejnost tak hlavně odborníci včetně těch, kteří dříve Petrov podporovali. Ale už konečně přestaňte lhát v tom, jak se pod Petrov všechno vejde a bude krásně sluníčkové. Už teď se v těch místech nedá pohnout (a nemůžou za to „zlá“ auta jak nám aktivisti pořád podsouvají). Když tam začnete rozšiřovat kolejiště, všechno zastavovat, bude to ještě větší hnus než teď a pořád kompromis. A kam tam nacpete P+R pro vlakové nádraží, to bych chtěl vidět. Kapacitní, ne pro pár desítek aut. Půjdete 4 patra pod… Číst vice »
Petr 766 (13:59): Podívejte se na tu obrovskou plochu od OD Tesco podél nádraží až k podjezdu do býv. uhelného nádraží, tam se vejde nejenom moderní kapacitní nádraží i s několikapatrovými parkingy (proč by měly být podzemní?) a západně podél M. Ameriky nové autobusové nádraží s novým napojením (samozřejmě ne z Hybešovy). Nemáte asi žádnou představivost – místo toho tady pořád na někoho nadáváte a mě neprávem osočujete ze lhaní. Trochu více slušnosti by vám rozhodně prospělo. Zkuste si přečíst můj článek ze 14.1.(názory), tam se ledacos dozvíte. Brňáci, které zajímá, kde bude nádraží, se vyjádřili jasně pro Petrov, už… Číst vice »
V některé starší diskuzi jsem byl poučen o tom, že tento „svaz“ nemá jednoho, ale celé tři členy. Poněkud mi uniká smysl proč se zde o tomto „svazu“, který zastupuje leda tak sám sebe, píše.
Vidím, že pokud dochází argumenty, tak se alespoň ten s opačným názorem napadne.
Přesně tak, je to účelové sdružení, nezastupují žádné cestující, nevyvíjejí žádnou činnost pro cestující. Jen vydávají tiskové zprávy svých všech dvou nebo tří členů.
Největší sranda je, že i když to nádraží o kousek odsunou, tak pořád to bude do centra blíž než třeba v Ostravě, Olomouci, Hradci nebo v Pardubicích. Nevím na co si Brňáci pořád stěžujou…
No a třeba v řadě afrických zemí nemají vlaky vůbec. Proč si tedy stěžujeme, žejo.
Pardon, ale toto není žádný argument. Máme se snad porovnávat s lepšími, ne s horšími..
Takže bychom se měli snažit o nádraží na náměstí? Asi ne co, tohle není soutěž. Brno je tak velký město, že poloha nádraží není rozhodující, protože cíl cesty je málokdy jen v jednom místě.
Právě proto, jaká šílená dálka, časově, to už dneska z hlaváku do severní části Brna je, nevidím důvod to ještě oddalovat, hlavně když to v té současné poloze jde.
Elb: Snadná pomoc, postavit pořádnou trať pro jedničku a předností na křižovatkách, mírně rozšířit ulici a od Lužánek by se dala trať ohradit betonovými zátarasy a zvýšit na ní rychlost, není to sice ideální řešení, ale mohlo by to pomoci, spolu s nějakým zabezpečením křižovatek, přejezd? Myslím že to ve světe už někdo řešil, takže je to jenom o tom použít/upravit existující systém. Určitě se dají sehnat i rychlejší výhybky, které by se daly nasadit na tratě mimo zástavbu, to by mohlo při cestách o vzdálenějších oblastí pomoci. Hlavně ale je ale problém v to že dneska se nedá dráha… Číst vice »
Jsem jediný, kterému připadá divné, že po modernizaci uzlu za spoustu miliard se zhorší cestování a pravděpodobně i doprava v samotném Brně? To se tady totiž chystá a politici jsou s tím spokojeni a spousta lidí říká: „Jdeme do toho,zhoršení nevadí, jiná města to mají ještě horší“. To všichni spadli z Marsu?
Petr31: Zapomínáte na psychologický efekt a to že varianta Petrov byla tím vším kolem zjevně natolik znegativizována a poškozena, vezměte si kdo se kolem ní motá, jací lidé a jaký je na ně obecný názor a co předvádí, že lidi jsou při vidině dalších X referend, desítek let odkladů a pod, kdy by měl pokračovat současný kapacitně nevhodný stav (být třeba na místě LeoExpresu a chtít expandovat do Brna, tak koupím minibusy, stavím na Dolní a lidi rozvezu pohodlně po Brně, to nemá ani Jančura 🙂 ), tak jdou raději do přestavby Dolního na jehož používání je výluky pro havarijní… Číst vice »
K.S.(17:54):
Var. Petrov je „znegativizována“ samotnou tendenční studií proveditelnosti, jak už jsem napsal. Ve skutečnosti žádný vážný důvod k odsunu k Řece není a naopak je to spojeno se zhoršením služeb pro cestující (a dokonce i u nákladní dopravy).
Každá stavební fáze modernizace hl.n. Petrov zlepší stávající stav nádraží, kdežto ve var. Řeka by dlouhé roky nebylo nic a beze změn by živořilo stávající nádraží – při slábnoucích dotacích z EU.
To si odpovědný hospodář sotva troufne.
Myslíte? Spíš si přečtěte co se čím dál tím častěji začíná říkat o celém tom hnutí NvC, Žít Brno… Celá ta situace se studiemi, referendy a pod umístění nádraží pod Petrovem jenom více a více shazuje a je voda na mlýn odsunu.
Takže místo „co“ budeme hodnotit „kdo“. Smutné.
Pražák: přestaňte už lhát. Já chápu, že jste na Petrovu nějak zainteresován, to jste tu předvedl už několikrát, ale ty naprosté tendenční lži tomu opravdu nepomůžou.
jestli někdy něco vyberou, tak at to udělají s nadchodama a nádražní budovu nad kolejama, ušetří za pozemky.
Dost možná si většina dotazovaných pod variantou „nádraží pod Petrovem“ představuje dosavadní nádraží. A to by mělo být provozně trvale zachováno (taky proč by se jinak investovaly stamilióny na rekonstrukci dosavadního kolejiště/mostů?!). Pokud, někdy za mnoho let, nebude to dosavadní nádraží vyhovovat pro VRT, tak se postaví nádraží čistě pro VRT někde opodál, třeba v místě dolního nádraží. Ale pro časté dojíždění je nádraží v centru nejpraktičtější i s ohledem na celkovou koncepci vedení tramvajových linek s přirozeným středobodem u dosavadního nádraží.
Mít dvě nádraží jedno pro VRT a jedno pro regionální spoje mi nepřipadá šťastné, i když někde v Japonsku jsem o tom slyšel. Představa, že dojedu do města a teď se musím přepravovat na další nádraží tj. 2x přesedat mě zrovna neláká a ne každý bydlí v Brně.
Investuje se protože se současné sype a jak kdosi poznamenal v jedné diskusi. „Nádraží se opravuje aby nám nespadlo na hlavu, nebo lokomotiva do podchodu“ Postavit 2. nádraží na Dolním by bylo asi nejjednodušší, vlastně co by bylo třeba? Lépe rozdělit koleje průtahu, letos tam budou 3 nástupní hrany. Myslím že úprava tak aby vznikly 4 (ev. 5) a tak aby byl možný průjezd rychlostí >>40km/h, by to mohlo být zajímavé i pro dnešní EC. Po letošku by to bylo v zásadě o několika výhybkách, novém zhlaví a pár dalších věcech, ale v zásadě by to bylo za vysoké desítky… Číst vice »
Tomáš 2. A co třeba Praha? Hlavní a Masarykovo? Pokud si půjčíte spojku z B1f tak by to šlo, udělat s přípojem na hlavní, respektive by byla možnost nějak využít vlaky do/z Černovic, kde by se dala zrušit současná spojka, ale bylo by jedno křížení v prostoru Dolního nádraží. Navíc by si to stejně asi vyžádalo změny v Židenicích, vznik 1. ostrovního nástupiště, posun jedné koleje průtahu, takže pokud se bude jezdit stále přes Třebovou, tak přestup by byl zde. Myslím že stále hrozí že celá naše VRT síť se zvrhne v koridory 2.0, kdy se rovné tratě Polabí a… Číst vice »
Než ukončovat vlaky na okraji a cpát lidi na přestup, nebylo by už lepší vést ty tramvlaky v celé trase z okolí města přes centrum?
František: S tím by mohly být problémy, jednak napájení bude jiné (ale tvařme se že spínaný zdroj na 25kVAC/650VDC není zase problém, ale co váha? kolik to přidá na kolik jsou tratě ve městě?) a bude se muset vyřešit aby to bylo bezpečné při kolizi na silnici i na železnici, kolik jich reálně existuje ve světě nevím, mohou být v dané zemi jiné podmínky a pod. Ovšem (!) Brno by mohlo ve svém nejbližším okolí opravdu zřídit systém lehké dráhy místo využívání klasické železnice, tím by odpadla asi nutnost taktu 15 minut a zároveň by bylo díky dlouhým soupravám, jednotkách,… Číst vice »
S dovolením asi takto: youtube. com/watch?v=6Ms9A-212F0 Podle mne bude lepší postavit zcela nový uzel s vyřešením dopravy, možná se i oprostit od radiálního rázu sítě linek, na to je Brno už moc velké. Zároveň je tu pak možnost po zrušení současného nádraží uvolnit průchody pod mostem. Eventuálně, pokud by se ukázalo že by s novým nádražím byly problémy, mohlo současné přestavět na hlavové (narovnají se nástupiště) a ukončovat na něm některé linky. Nové nádraží, vypadá to, by mohlo mít i dost prostoru ze strany od ulice Železniční k tomu aby tam mohl vzniknout opravdu velký terminál autobusů a možná parkovací… Číst vice »
svaz cestujících? proboha co to je, nejsou to ti co dávali ty rudé hvězdy na autobus a vlak?
Autobusy nesnáší, mají rádi jen vlaky a kola…..
Tak to nikoho neznám.
Pánové a to je ten největší kámen úrazu. Plně cestující chápu. Proč by měli číst studie? Cestující studie vůbec zajímat nemusí. Chtějí se co nejjednodušeji dostat z bodu a do bodu B. A ten bod B je Brno centrum. S tím nic nenaděláte. Taky jsem býval zastáncem přesunu. Pak jsem projel pár měst vlakem po Belgii a Německu, kde jsem pochopil o čem to je. Dojedete na nádraží, vysoupíte a jste v centru. Cestovat někam mimo centrum a pak přesedat je pro cestující zkráka nepohodlné. Po přesunu a zrušení stávajícího nádraží bych se já osobně hodně obával odlivu cestujících. Částečně… Číst vice »
Já si nemyslím že by ta odsunutá varianta byla postavena někde v polích, kolem nádraží vznikne nová čtvrť a pokud se podaří vybudovat Severojižní diametr, tak se stejně bude jednat o jednu zastávku. I v Praze pokud se někam chci dostat dále než na Václavské náměstí, tak musím sejít dolů a nastoupit do metra. Neviděl bych to jako drastický problém. V Ostravě je například situace daleko horší, od nádraží je to slušná štreka na náměstí a ještě dále ke Karolíně. Odsunuté nádraží v Brně bude vzdálené cca 800m, Petrov by byl vzdálený 300m od stavajícího. Myslím si že těch 500m… Číst vice »
Myslíte, že odsun o cca 900 metrů odsune nádraží z centra? To je Brno tak melé město.
Ad: Myslíte, že odsun o cca 900 metrů odsune nádraží z centra? To je Brno tak melé město.
Problém je v tom, že u dosavadního nádraží se sbíhá většina tramvajových linek, což už u odsunutého nádraží možné nebude. Pro většinu cestujících to bude znamenat přestup navíc a 10-20 minut v MHD denně navíc je už znát. Přesun nádraží tedy bude pravděpodobně znamenat přesun cestujících do aut.
A ze všeho nejhorší je přestupovat na jednu stanici. 🙂 Bude pro občasné cestující kombinovaná jízdenka?
Souhlasím s Petr. Do Brna jsem chvíli dojížděla. Přesun nádraží = přesun lidí do aut. V dnešní době, kdy lidé nejsou zvyklí chodit a šetří každou minutu, to bude rychlý a razantní proces. A pak se můžou plánovači divit, kde udělali soudruzi z NDR chybu. Dvě nádraží sice nejsou řešení optimální, leč stávající výhody pro cestující budou zachovány.
Ale do toho slavného „centra“ které dnes už z poloviny je stejně zaneřáděné jako okolí nádraží, podchodů a Tesca, míří menšina lidí. Většina pokračuje MHD pryč. Takže jestli pojedu MHD z Dolního nebo pošlapu z Petrova na ten úžasný uzel MHD je celkem jedno ono to může být klidně rychlejší z Dolního. Do centra dneska chodí tak maximálně chlastat ti Žít Brňáci se Zelenýma, mají tam kancly svých „neziskových“ organizací apod., tak chápu, proč tolik řvou, kdyby to měli z toho centra jako jediní o kus dál. Většině lidí je to celkem jedno a spíš jsou znechuceni tím, co se… Číst vice »
Já jenom doufám, že se povede zablokovat zrušení kolejí a starého nádraží. Ať si postaví nějaké EU nádraží z EU dotací někde v.. Ale ať nechají stávající sloužit.
Je to možné, nějaký návrh tu byl, bylo by to asi celkem levné. Bavili bychom se asi pak o znovuuvedení do trvalého provozu nádraží Dolního. Navrhoval bych pak ale zrušení kusých nástupišť u hlavního nádraží a redukci kolejiště směrem k Americe. Případně jeho proměnu na hlavové, ale to už by se musela udělat spojka ala B1f a stejně by se z dolního rozšířil počet kolejí do Židenic na 4. takže to asi nic. Nebo by se dalo čarovat na severním zhlaví které by se dalo po zrušení zbytků odstavných kolejí předělat a možná změnit most a zvětšit poloměr oblouku. Problém… Číst vice »
A k čemu to bude dobré, to zachování kolejí? Jediné smysluplné využití by to mělo někde od 5., 6. nástupiště jako trať pro šaliny k řece. Jinak by to bylo jaksi k ničemu.
A zkoumali u nich znalost jednotlivých variant? Protože v některých relacích je zrychlení vlaku dost významné i u Sbahn
Zajímalo by mě, kolik z nich tu studii četlo? Jestli jí nečetli, tak nevím, k čemu se vlastně vyjadřovali….
Většina lidí je pro nádraží v centru. Odborníci jsou rozděleni tak napůl. Většina politiků je pro odsun.
Protože rozhodují politici, bude se odsouvat.. :-/
Ta většina lidí, to je ta stejná většina, co (ne)přišla k referendům? Proč nepřišli, kdy chtějí centrum? Nebo že by Zelenými uváděná většina bylo ve skutečnosti pár desítek křiklounů, co neustále opakují ty nesmyslné dva argumenty proč řeka ne? Ačkoliv třeba lži o pozemcím jim paradoxně vyvrátil sám Hollan?
Sice nejsem z Brna ani okolí, ale že by se skoro 90% lidí ve vlacích nějak zajímalo o přesun nádraží a tušilo, co která varianta znamená, to se mi vůbec nechce věřit.
Podle mě je tohle kámen úrazu kde mohou mít lidé, kteří prosazují variantu Petrov navrch. Ono to zní logicky, proč bychom něco přesouvali daleko, když to můžeme postavit „hned vedle“ a to ani neberu v potaz, že někomu může splývat Petrov a zachování současného nádraží v jednu a tu samou variantu.
Bohužel je k tomuto rozhodnutí potřeba mnohem více informací, které běžný člověk nemá, pokud to vyloženě nesleduje. Proto si myslím, že by mělo zastupitelstvo města Brna dát větší důraz na názor odborníků než běžných občanů.
Taky nejsem z Brna ani z okoli – ale lidi resi soucasnej stav – nikdo z nich nemá ani paru jak to bude vypadat az se celej prostor zcivilizuje, postavi se nova tramvaj, busove linky, tisice pracovnich prilezitosti v novych ofisech, btech a htelech a dělnických ve sluzbach pro ofisy, hotely a byty…
Jak se muzou ptat nekoho, kdo o tom vůbec nic nevi…. 🙁 🙁 🙁
Také bych do článku doplnil, že aktuálně doporučila „řeku“ i městská část Brno – Střed a to je tedy (nejen) pro mě docela překvapení. Opět jediní, kdo byly pro Petrov, byly Zelení a aktivisti od ŽB a Pirátů. Podobně to vypadá na besedách, které pořádá KAM na různým místech v Brně. I hlavní městský architekt (který původně byl jednoznačně pro Petrov), na základě studií apod. změnil názor na Řeku (což je navíc člověk, kterého si tam prosadili původně Zelení).
Bohužel hlavního architekta Brna nezajímá, jak se bude lidem cestovat a jaké dopravní komplikace to způsobí, ale aby mu nádraží pokud možno nepřekáželo a aby se něco stavělo co nejdříve, z jeho vyjádření vyplývá, že nemá vůbec ponětí o základních věcech jako je navazující MHD.
Ale zajímá. Ale taky ho zajímá, jak to bude tady u nás v Brně vypadat a není tak hloupý, aby prosazoval nesmyslné zahuštění zástavby a dopravy v případě varianty Petrov. A jestli se někomu kdo dojíždí (a bude to mít teoreticky dál), nic mu nebrání kvůli (teoretickým) max 5 minutám na jednu cestu zkusit cestovat jinak. Jen by mě zajímalo jak, autem je to na houby úplně a autobusy jsou roztrkané po celém Brně a nevšiml jsem si, že by Zelení tak vehementně protestovali, když to tenkrát Kordis a spol. spouštěl. Ale vláček, to je asi cestující nějaký privilegovanější, tak… Číst vice »
Pan Zítka opět perlí, jako už několikrát. Zajímavé je, že v Brně, kterého se týká, to vychází přesně naopak a v podstatě dneska už kromě Zelených škůdců a aktivistů nikdo není proti Řece. Samozřejmě, když se vhodně zeptáme ve vlaku, tak každý řekne, že by nejraději to měl na náměstí. Možná by těm cestujícím mohl někdo říct, že Petrov ovšem bude o něco dál než současné nádraží a ta slavná MHD (což je vlastně jediný argument, který zbyl Zeleným) tak bude taky o nějakou to stovku metrů dál a ne hned před budovou nádraží. Zvláště pokud půjde o tu variantu… Číst vice »
Co přesně je špatně na vyjádření? Ptal se snad někdo dříve cestujících?
Špatného je na tom to, že tomu „Svazu“ nejde o to, něco vyřešit nebo udělat nějaký skutečný průzkum, ale populisticky se zviditelnit na aktuální otázce přesunu nádraží v Brně. Pochybuju, že někdo z nich by si aspoň přečetl nějaké souhrny studie apod. Jinak stejný průzkum můžu vytvořit taky, jak chcete aby vyšel a jak mám nazvat svou organizaci?
Proč? Páč cestujících a těch, co to denně využívají, se nikdo nikdy neptá… o všem rozhoduje ministerstvo, kraj, organizátor dopravy, kteří vlak neviděli ani z rychlíku…