Průzkum DKV: Nákladní doprava může zkolabovat, nejhůře jsou na tom menší hráči

Odstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraOdstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Silniční nákladní doprava patří mezi silně ohrožené obory, na které dopadla současná pandemie koronaviru a opatření souvisejících se zamezením jejího

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Dnes jsme jeli po D 11 z PPrahy do Poděbrad: 5 kamionů osobák, 2 kamiony osobák, 5 kamionů, autobus, osobák, 4 kamiony … Mám pocit, že se někde lže …

Nelže

To se nikde nelže.. jen nejezdi hafo osobáku.. si myslím , že to všichni dost podceňují .. aby jste pak nebreceli . Že v obchodech nic není a že ve fabrikach nemáte co dělat protože vám nikdo nemá kdo tu práci přivést nebo odvést ..

Opravdu nejezdime na ty silnice jen proto.. aby jsme každýho štvali a překáželi 😉

ušatá

Konečně možnost dostat opět nákladní dopravu na železnici. Povede se to nebo se bude raději dotovat a zachraňovat silniční doprava? Ještě vyřešit to ,abychom nebyli silniční křižovatkou Evropy a když přes nás vozit, tak po kolejích. Ale to by se muselo chtít a muselo se to sapoň objektivně a podle skutečných nákladů a škod zpoplatnit.

Radim

1) To aby jsme nebyli silniční křižovatkou Evropy by chtělo, aby jste ČR teleportovala z centra Evropy např. na Sibiř.
2) Na to vozit náklad přes ČR po železnici by jste v první řadě musela mít, protože provozovat RO-LU se nevyplatí a překládat zboží neustále sem a tam už vůbec ne.
3) A co se týče skutečných nákladů to by se muselo zrušit přerozdělování investic do jednotlivých módů dopravy přes SFDI. Výstavba a údržba S a D by se pak hradila pouze z toho co se vybere na mýtném a u železnice naprosto stejně.

K.S.

1) To není třeba, úplně by postačovalo abychom to nepociťovali či aby nám to nedělalo takové problémy jako to dělá. Ty jsou spíš jenom z naší nehotové sítě, pokud máme prostě jednu dálnici mezi Prahou a Moravou, po které navíc jezdí půl Evropy, je tu něco špatně, potřebujeme severní přes Hradec a nějakou pořádnou státní silnici na jihu. V momentě dokončení dálnice přes Olomouc se navíc trasa zkrátí cca o 40km z Prahy do Ostravy. To že je u nás doprava problém je prostě důsledek nehotové infrastruktury, nic víc nic míň. Jinak bych volil spíš něco teplejšího než Sibiř 😉… Číst vice »

Venca venca

Vratit nakladní dopravu na železnici je možné tehdy až si zase lidé zvyknou kezdit na nádraží s dvoukolákem pro objednané zboží.

Pavel

ta doba se blíží … a to nic nefetuju

Milan

Já vás musím zklamat. Tohle se nepovede. A už vůbec ne u nás. Za prvý – koleje jsou dražší než kamion. Za druhé – dlouhá dodací lhůta. Za třetí – toho zboží je tolik, že ani dráhy nestihají odvážet. Tohle mám potvrzeno od nádražáků.

Eduard

Tak kriticky bych to neviděl. Určitě budou nějaké krachy, ale to patří k životu. Stejně jako, že silnější požírají slabší. Je to bolestné, ale je to tak. Kdo má zdravé finance, rezervy, tak nakonec na této situaci vydělá, protože nebude mít problém s přetažením lidí a s nákupem techniky.

Frantisek

Pokud není jinak uvažující konkurencí a v podstatě celou společností tlačen jet na dluh, pak ano, takto by to mělo fungovat,

V.N.

Kdo v této oblasti má rezervy ? Obrovská konkurence stlačila ceny hodně a hodně hluboko. Vyberte si libovolně nějakých 10 firem a podívejte se na jejich poslední hospodářské výsledky do sbírky listin. Zjistíte, že nic moc. Osobně znám dopravce, kterým se ještě nedávno dařilo a tito lidé aniž by ještě nějaký koronavirus přišel byli před pár měsíci rozhodnuti s podnikáním v autodopravě skončit. Tuto krizi pociťují hlavně čistokrevní dopravci. Pokud někdo funguje i zároveň i jako speditér a funguje tak , že např. 200 přeprav odjede svým vozovým parkem a dalších 500 přeprav přeprodá dál…tak dnes je v pohodě do… Číst vice »

xyz

Tím více žádoucí je v takové situaci nechat trh ponechat samovolnému vyčištění včetně následného narovnání cen.

Eduard

Přesně tak. Pokud se nějaké služby nebude dostávat, tak prostě zdraží a to bude mít za následek, že bude pro více subjektů atraktivní.

Džamel

Ale zase u těch hráčů typu Franta a pět kamionů nebo podobných to bude ku prospěchu celého systému… Peníze na ruku, auto 2006 a starší kvůli kotoučku, aby nebyla karta, technický stav vozu takový, aby to prošlo STK…

-TR-

Ať nebrečí a jsou rádi, že můžou vůbec přejíždět hranice.

Martin Hanzal

Ale jahůdky v lednu nesmrdí, což?

Pavel

je to zrůdnost

ušatá

Upřímně řečeno, jedl jste ty dovážené jahody např. nyní ze Španělska? To se jíst nedá. Žádná chuť, kvalita. Bez toho se opravdu obejdu. Ale chci tu mít dostatek klasické zeleniny a ovoce z našich krajů a levně. A to není. Tedy zelí, saláty, cibule, česnek, květák, brambory, z ovoce švestky, jablka, třešně, hrušky. Nic z toho není třeba dovážet, když se to tu opět bude pěstovat. A co se ušetří na dopravě a tím i na životním prostředí snad není ani potřeba dodávat. A zadarmo bez nesmyslných investic! Rozhodně nepotřebujeme ve volné krajině sklady, dálnice, vyčerpanou půdu po pěstování plodin… Číst vice »

Kody

Hm třešně švestky pomrzli lidi v zemědělství dělat nechtějí 7 dní v týdnu svátek nesvatek a levné to nebude a ta řepka co se tu pestuje jede tak z 90 procent ven tady bude růst do tý doby dokud ji tu eu bude dotovat přece si to nezaserou doma

left-libertarian

A když se já jako zaměstnanec nepoučím z krize, dostanu nějaké peníze? Při podnikání každý nese riziko, a tudíž by měl mít finanční rezervy, když někdo začne křičet po 3 týdnech krize, má smůlu. (A pokud by se nějaké půjčky dávali, bylo by fajn se nejdřív podívat na konta majitelů a ředitelů, zda jsou skutečně bez peněz) 😉

Radim

Náš tzv. kapitalismus umí fungovat jen v dobrých časech, to se zisky vesele privatizují, když však přijdou zlé časy , ti co vesele privatizovali „ve zdraví“ najednou chtěj po státu aby jim v dobách „nemoci“ na provozování jejich soukromého byznysu přispíval z veřejného. Jenže stát se nikde nezavázal, že bude garantovat existenci a prosperitu soukromých společností, stát nefunguje jako automatická veřejná pojišťovna, to by si tyto dnes „brečící firmy“ musely celou dobu platit nějakou podobu pojistného!

K.S.

V tom případě je otázka jestli takový stát, který slouží jen k násilné redistribuci od schopných k méně schopným (a všehoschopným), má smysl a legitimitu, pokud odmítne pomoci, tak se dá zcela oprávněně ptát proč tady v firmám a lidem bere peníze a rozdává je pod záminkou „dobročinnosti“, ale v krizi, kterou sám způsobil, nepomůže a subjekty, které mu před tím odváděly daně, jen tak odepíše. Proč se stejnou argumentací neodepíše lidi a subjekty za normální situace?

Frantisek

Stát slouží především k zajištění stability společnosti, tedy přirozeně dělá „dobro pro všechny za peníze všech“ – každý dá, kolik může. Nikde není řečeno, že záslužnější práce znamená vyšší zisk, někdy je to i naopak (škody platíme všichni). Přiměřená pomoc ku přežití by se neměla primárně odvíjet od výdělků, nýbrž od nezbytných potřeb. Bez ohledu na to, zda je to pro chudší či pro bohatší. Ostatně kdo má z čeho, a není společností tlačen k opaku, měl by určité rezervy mít, a z eráru případně dostat na nutné výdaje, na něž už nedosáhne. Problém je, že celá naše společnost přešla… Číst vice »

Frantisek

Toto ovšem mělo platit i v časech hojnosti, možná by tak i stát měl větší rezervy a nepropadal se do ještě větších dluhů.

Jindra

Jak to stát nebo jeho vláda zavinila?? tím že chrání vaše-naše zdraví!!?? debilní názor!! každý platí daně! dálniční známku atd.obyč.človek nemá na svém kontě tolik co ti co brečí státe dej!! protože chraniš naše zdraví a my nevydělává mě tolik aby jsme mohli jet 4x do roka na Bahamy!!šahněte si do svědomí!!

K.S.

Je krize a „krize“ AKA umělé zastavení ekonomiky.