Průzkum DKV: Nákladní doprava může zkolabovat, nejhůře jsou na tom menší hráči

Odstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraOdstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Silniční nákladní doprava patří mezi silně ohrožené obory, na které dopadla současná pandemie koronaviru a opatření souvisejících se zamezením jejího

Silniční nákladní doprava patří mezi silně ohrožené obory, na které dopadla současná pandemie koronaviru a opatření souvisejících se zamezením jejího šíření. Vyplývá to z průzkumu DKV Euro Service, mezinárodního poskytovatele služeb pro dopravce.

Podle dat z průzkumu je 72 % českých dopravců významně ohroženo, z toho 11 % kriticky. Bez zásadních omezení funguje jen 28 % zákazníků DKV. Dopady krize nejvíce pociťují menší dopravci a firmy působící v oblasti automotive a přepravy osob.

Jde o data od více než 1 200 zákazníků v Česku, ve vzorku jsou zastoupeny všechny velikosti dopravních firem, od nejmenších s jedním vozidlem přes střední až po největší přepravní společnosti se stovkami kamionů.

„Průzkum potvrdil kritické ohrožení dopravních firem i náš dřívější názor, že by dopravcům velmi pomohla státní půjčka na provoz, tedy na naftu a mýto. O specializovanou půjčku by dopravci mohli žádat za předpokladu, že stát vyhodnotí dopravu jako strategickou část podnikání, kterou potřebuje v průběhu krize podpořit,“ řekl Lukáš Ondráček, ředitel DKV.

Aktuální stav podle něj lépe zvládají velcí hráči, kteří pokrývají část přeprav externími dodavateli, což jim umožňuje přizpůsobit flotilu aktuální poptávce. Výhodu mají i ti, kteří se poučili z minulé krize a podařilo se jim vytvořit portfolio z různých komodit.

Tagy DKV dopady koronaviru na dopravu situace v nákladní dopravě
26 komentářů