Průvodčím vadí malá ochrana před koronavirem, České dráhy žádají o výjimku pro pořízení respirátorů

Jednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhyJednotky 814 Regionova v Olomouci.. Foto: České dráhy

Značnou nespokojenost vyjadřují v posledních dnech průvodčí a vlakvedoucí Českých drah. Podle jejich názoru jsou nedostatečně chráněni před možnou nákazou

125 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Khunas

Průvodčí do dnešního dne nedostali krom dezinfekčních gelu nic ! Žádné vytamíny jsme nedostaly ani roušky jak je lživě uváděno.

Petr

Liberecký kraj ruší odbavení v autobusech a ve vlacích.. Jízdenky už nebude možné koupit u řidičů autobusů ani u průvodčích ve vlacích.

Petr

DB ruší na regionálních spojích kontrolu jízdenek.

Petr

Tak PID v příměstských autobusech na území Prahy, zavedl prakticky dobrovolné jízdné. Nedělám si iluze, kolik lidí skutečně bude platit. 🙁

Hanzi

Vždyt tam ani být ten štiplístek nemusí ne? Stejně je to jak placený turista. Kecá vepředu s řidičem na motoráku a občas když má náladu jde cvyknout nějaký lístek.

Jenda

Buď nevíte význam průvodčího / vlakvedoucího a neměl byste se vůbec k tomuto tématu vyjadřovat, nebo si děláte legraci.

Hanzi

No zas tak nepostradatelní asi nejsou když jsou linky kde se to obejde i bez nich. Na dlouhých vlacích to chápu ale na nějakém motoráku je to fakt jen placený turista.

Mravkolev Běžný

Máte pravdu, ale tady diskutuje stejně akorát skoro samej mašinkář a šotouš, takže tady holt nepochodíme. 😀

Hanzi

On to je z 80% takový koutek šotoušů a nádražáků zde, ale přeci jen i zde vyjímky existují. Těch normálně ekonomicky a racionálně smýšlejících lidí zde pár najdete. Ne zas každý tu má v hlavě jen kus výhybky.

Jara 16

A někteří ekonomové kus olova, že? !

Mia

na motoráku jsem minule měla fetku, co napadala mladý holky a jak byly děvčata rády, když jsem ji vyhodila z vlaku.

Mravkolev Běžný

Tak jistěže existují situace, kdy lze říci že „ještě že tam ten průvodčí je“.
Ale otázka je, jak moc často se taková situace vyskytne, aby tím byla odůvodněna nepřetržitá existence průvodčích úplně všude.
V každém oboru lidské činnosti máte podobné případy, kdy se o něčem dá říct, že „se to občas hodí“, ale jako závazný argument pro standardizaci dané věci to zkrátka brát nelze.

Mravkolev Běžný

*jediný a závazný

ladys

Jistěže existují situace, kdy lze říci ,,ještě, že tam je“ např. ze stanice A do B je deset zastávek, kde se neprodávají jízdenky, takže nakonec průvodčí a nebo vlakvedoucí po směně odevzdá tržbu z prodaných jízdenek často větší,kterou si nevydělá někdo za týden. Spoléhat na poctivost cestujících, kteří si mohou jízdenku zakoupit ve velkých stanicích a přesto si ji nezakoupí a snaží se přepravit zadarmo i za cenu dohadování se s těmi průvodčími, kteří se snaží s ohledem na mimo jiné ostatní cestující,kteří si řádně zaplatili za jízdenku vymoci zaplacení za jízdenku. Takže Vámi uvedená otázka, jak moc často se… Číst vice »

Miloš

Jestli pracujete i ČD tak jste musela mít problémy

Miloš

Ano? A víte kolik % vlaků ČD je v režimu 0/0-S ?

Mravkolev Běžný

Stále velmi málo na to, kolik by jich mohlo být. 😃

PetrB

Most – Litvínov: ode dnes 15:00 hod. se ruší se povinný nástup předními dveřmi a zavádí se nástup zadními dveřmi a ruší se prodej jízdenek řidiči. Cestující se musí odbavit kartou nebo mincemi umístěných v automatech uvnitř vozů.

libor

tak nechte průvodčí doma a klidně i revizory 😉

Georges

Jenze vlakvedouci neni na vlaku jen od toho aby cvakal jizdenky. To je to posledni. Jde hlavne o dopravni stranku a celkove zajisteni bezpecnosti a plynulosti provozu.

Honza

Ano, správně!!! Nejdřív bezpečnost, pak dodržení grafikonu, pak informovanost kaštanů, pak dle interního nařízení sčítání a pak možná revize!!!!

Yvona

Presne tak, zodpovedna prace jak fyzicka tak psychicka.

Miloš

Tak fyzicky to moc namáhavé asi nebude, ale psychicky to musí byt teror kór u ČD

Mravkolev Běžný

Tam, kde strojvedoucí dokáže centrálně ovládat dveře, jsou vlakvedoucí (průvodčí) skutečně k ničemu. Jde pouze o zastydlou českou potřebu mít všude nějaké dráby, kteří budou něco kontrolovat. Račte se poučit ve Švýcarsku, Rakousku, Německu…kde minimálně příměstské vlaky jezdí bez nich. A často i celkem dlouhé soupravy a ano, mají tam i dost zastávek v oblouku. A přesto to zvládají.

Jara 16

A taky daleko víc centrálně zaviranych dveří! A hlavně daleko víc zodpovědných cestujících. Kolik z nás má osobní disciplínu, aby něco neojebal??
Vždycky budeme hledět k sousedovi přes plot jaké má velké brambory a sámi je máme samou mandelinku..
Takže takové to hloupé poukazování je poněkud krátkozraké…

Mravkolev Běžný

Lidi jsou všude různí.
Já bych ani nepřeceňoval ty výše jmenované státy, ani bych zas tak nepodceňoval nás.

Mravkolev Běžný

A Vašich „více dveří“ – to je tedy vrcholně logická poznámka. 😀
Na vlaku buď centrálně ovládané dveře máte, nebo je tam nemáte. Nic mezi tím neexistuje.

michal

Jenže s naší mentalitou to bez dozoru nejde.

Martin Kosek

A víte o tom, že na těch vlacích vlakvedoucí je? Že Vy o něm nevíte, neznamená, že tam není.

cestujici

Kdyz argumentujete Nemeckem, urcite vite, jak v takovem S Bahnu DB vypada revize jizdenek, ale pro ty, co tam nejezdi cca 6 – 8 osob vcetne policie na jeden vlak, pri dennim dojizdeni do prace byla cetnost vyskytu takoveto cety cca 1 x za 14 dni. Takze ty lidi, co sundate z linkoveho provozu zaclenite zase do skupiny, ktera dela vpodstate totez ale vypada hrozive :-P. Osobne se radeji setkam s pruvodci/m ve vlaku, ktery muze poradit, a pomoci nez s bandou skoro tezkoodencu, kterou potkavam ve Frankfurtu.

Michal80

Ono stačí že nechodi revizoři v MHD. Aspoň v Ostravě se zkuste svézt a uvidíte co tam jezdí za ksindlárnu. A to byste chtěl i ve vlaku?

Zeke

Nesmysl, v ove potkavam revizory nebo asistenty prepravy…

honza

Revizory ČD ne!!! Když můžou buzerovat naše čety za každou blbost, tak ať je karma dožene !!!!

Michal80

Obavy průvodčích chápu, já pracuji v supermarketu taky mě vadí že na mě denně prská a chrchle plno lidí. Naše vedení nám nedalo ani dezinfekci ani gel a kdyby náhodou někdo chtěl nosit roušku, tak to zakazují. Sice peníze mám slušné ale zdraví je přednější. Má profese do této diskuze nepatří, to jen pro srovnání.

Jiří S.

Zakázat nosit roušky by Vám neměli. V tomto případě bych se obrátil na krajskou hygienickou stanici

Jenda

Řekl bych, že váš příspěvek sem patří.
Jste na tom podobně jako my. Jenže s tím rozdílem, že vlakvedoucí se ve vlaku schová, ale pokladní ne.
Zavedl bych víc samoobslužných pokladen, kde dělá pokladni pouze dozor a asistenci.

jan

Hmm dramaticky rozdílný přístup managementu v ČR a Německu. Já vždy tvrdím, že nejvíc problémů si dělají češi sami – zejména jejich český management.

Pepa

Včera jsem to nějak nepohopil.

Průvodčí si klasicky vzal jízdenku, podíval se a vrátil mi ji. Ani ji neoznačil. Tak já už se v tom fakt nevyznám.

Zeke

Tak me inkartu rvou z ruky 3 za 4 pruvodcich… Jeden vtipny mel pri tom gumovou rukavici pro svou ochranu – ze na ni kumuluje bacily a vesele roznasi asi nepochopil…

Jenda

Je to nezodpovědnost spousty kolegů.
Myslíš si, že se jich to netýká, že oni to přeci nedostanou…
Pokud si takto berou jízdenku od každého, tak jim ji prostě nedejte. Trvejte na tom, že ji podrzite, ale nepřejte si, aby na ni bezdůvodně sahal. Ať si klidně načte QR kód z papírové jízdenky pro kontrolu.

Zabakovec

Osz ma plus že se do toho pustili, nerikam ze sou dokonaly ale obcas se do neceho pustej.. Lepsi nez nic držím palce

Big papá Kárl

„Situaci sledujeme a věříme, že bude dodržen slib na dodání ochranných pomůcek. Ničemu bychom ale nepomohli, kdybychom v této situaci zastavili vlaky,“

Klasické odbory,které na vlastní lidi kteří je platí serou,jak ničemu bychom nepomohli,kdybychom zastavili vlaky? Právě že by to pomohlo zabránit šíření,ale odboráři kteří sedí pěkně v kanceláři to vidí jinak.

Pe.tr

To už asi ani ne . Ti pojedou home office , z postele na telefonu , . Teď byl jejich čas ale asi vylezou až na režijky .

PetrN

Už jsem to tu psal- Kdyby jim nařídili ty respirátory nosit, tak zase nadávají, že se v tom celou směnu nedá být. Když jsem tu navrhoval, aby jen řešili výpravu vlaků a úkony s tím spojené a nekontrolovali jízdenky, tak jsem byl označen neslušnými slovy, ze strany některých „vlakošů“ zde…Nejlepší by pro ně asi bylo zastavit dopravu a samozřejmě brát plný plat, protože oni na to samozřejmě mají právo, protože kontrolovat jízdenky je ta nejnáročnější profese, kam se hrabou lékaři či kdokoli jiný :)….Učitelé a dopraváci, zejména ti železniční, to je skupina, která bude vždycky brečet a stěžovat si a… Číst vice »

Miloš

Zkuste je posílit tím že na dráhu nastoupíte a předveďte jim, jak mají tu práci dělat. A nestěžovat si, že na Vás někdo prskne. A když náhodou chytnete Covid, hodiny si naděláte !

PetrN

Proč bych měl? Já mám práci jinou, kterou jsem si stejně jako oni vybral a jsem narodil od nich spokojený 🙂

MiKi

Potom mi není jasné, k čemu se vlastně snažíte vyjadřovat. Ve své práci jste spokojený a máte potřebu se vyjadřovat k práci jiných.

Miloš

Až vám budou házet klacky pod nohy, buzerovat za každé h..no, stahovat z dovolené atd atd , chci vidět jak budete klidný.

Lux

Já si myslím a domnívám se myslím zcela správně, že vlakvedoucí/průvodčí přijde do styku během své směny se stovkami a mnohdy většinou i tisíci lidí v bezprostřední kontakt. Proto by bylo asi správné aby náš silný a přebujelý tým vědeckých nicmachrů různých VŠ už konečně vyvinul ochrannou pomůcku pro tyto lidi, kteří jsou v práci na nohou v jedoucím vlaku mnohdy deset a více hodin a tito pracovníci obdrželi povinně tyto „respirátory“ a to třebas i na úkor vládních činitelů a různých úředníků, kteří mají jedinou starost ochránit sami sebe před hrstkou občanů, kteří přijdou na úřad, který je pro… Číst vice »

Petr

Pamatuji dobu, kdy jízda fasovala černé asi jelenicové rukavice, už dlouho jsem je na žádném vlakovém doprovodu neviděl. Zřejmě to je zrušené?

Vlakvedoucí mezinárodních vlaků

Revizi máme sice vykonávat a minimalizovat kontakt s cestujícím, ale i tyto interní nařízení nestačí. Po 15-ti letech na mezinárodních vlacích vím, o čem mluvím. Doma mám kojence, manželku a starší rodiče jsem se rozhodl nenavštěvovat. Vedení nás vybaví jen gelem. Jak směšné. Odboráři….ticho po pěšině. Oni mají být rádi, že do té práce vůbec jdeme, aby se to nezhroutilo a vybavit nás těma respirátorama, které dle nařízení mít nesmíme. Dokážete si představit co udělá jeden nakažený vlakvedoucí či průvodčí a ani o tom on sám nemusí vědět. Takže jsem se rozhodl to řešit po svém. Revizi nedělám. Pravidelně to… Číst vice »

Odboráři… vy čekáte, že odbory budou řešit opravdové problémy? i vy snílku…

Honza

Ale odbory řeší důležíté věci, například Bowling apod.

Myslím, že nejste jediný, kdo nedělá revizí a je to dle mého jediný správný krok v nastalé situaci.
Nejhorší jsou e-maily, které chodí a manažeři se můžou přetrhnout, kdo napíše lepší motivační dopis, aby se trochu přiblížili projevům Churchilla…
Vedení na nás sere a já taky.

Zdraví mám jenom jedno a nenechám si ho kvůli neschopnemu vedení vzít.

Pavel

Při kontrole ve vlacích kolem Prahy se víceméně naučili skoro všichni bezkontaktní kontrole, cestující přikládají lítačky (na kterých tady jezdí většina) ke čtečce. Aspoň se omezí přímý kontakt.

steblohaf

Po operaci srdce patřím do velmi rizikové skupiny , stejně bych své povinnosti jako průvodčí plnit měl . Nikdo nic neřeší , důchodcům se doporučuje nevycházet , lidé chronicky nemocní ať pomáhají udržet ekonomiku státu !

Petr

Bohužel je to tak,sám o kolegyně dostala paragraf na to, že zavřeli školku. Jsem diabetik prvního typu a starám se o 84 letého otce a žádné úlevy. Makat se musí.

Zabakovec

Vzhledem k tomu ze se po světě objevují případy kolem 30-40 let které jsou vážné tak bych vlakovy personal a řidiče autobusů vybavil… Chytne li to jeden vlakoš a bude občas kejchat nebo kaslat, může nakazit stovky a tisice lidí za směnu..

Zapa

Ovšem to prodavačka za kasou v Lidlu také. Pravdou je, že ta s největší pravděpodobností nakazí jen nejbližší okolí a ne plno lidí po trase.

Zabakovec

Mohlo se zacit nakupovat dřív, ale stát a asi většina neverila ze se to do Evropy tolik přenese… 🙁 povinne rouska pro kazdyho, stat moh rozdavat, min by se to prenaselo

Růža

Ale proč ty respirátory a roušky nezajistí ten stébák? Umí jen zakazovat.

Zapa

Aniž bych se ho chtěl zastávat, tak třeba proto, protože prostě na trhu nejsou. Nejdřív půjdou pochopitelné do zdravotnictví, neboť nakažený doktor nám moc nepomůže, a pak se bude rozdávat i jinde.

Petr

Omezit kontakt, což znamená zavedení nulového jízdného a omezení kapacity vozidel.

Martin Chovanec

Proč nulové jízdné? Kdo si jízdenku může koupit online, ať si ji koupí.

Petr

To asi u nás fungovat nebude. Byl jsem v Rusku a když jsem viděl že tam měli v autobuse jízdenky jako toaleťák a vedle kasičku. Tak už před třiceti lety jsem hned prohlásil, že to by u nás nefungovalo, protože by si každý narval jízdenky a nic nehodil do kasičky. Obdobně by to bylo, kdyby si kupoval cestující jen v případě, že to chce online.

Vlado

Jako když průvodčí nebude prodávat a kontrolovat jízdenky tak si koupí jízdenku online asi jen magor

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A když nebude v obchodech ochranka tak bude za zboží platit asi jen magor?

Zkuste otevřít supermarket a otevřít pokladny , bez pokladních a ochranky, uvidíte.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Přečtěte si prosím celé vlákno než budete reagovat. Předřečník nazývá lidi co platí za odebírané služby ikdyž nikdo platbu nekontroluje magory. Vy s ním souhlasíte?

Ale tak to dneska je, že je považován za magora. Prvotní je zisk a to za každou cenu. Neříkám, že je to správně, protože sem taky magor, ale taky to dost často schytám, že nemám „aktuální“ myšlení. Také proto jsem i když jsem měl možnost koupit věci tzv. za korunu, nechtěl v devadesátkách začít podnik. Prostě magor, aneb člověk, který okrádá vlastní rodinu. Prostě kolega má prostě pravdu, že většinou bude člověk, který zaplatí za magora.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Tak v tom případě jsme na stejné straně, ale nebudu nazývat lidi magorama protože platí za služby a výrobky. Magoři jsou spíš lidi co si neuvědomujou, že obchod je něco na čem musej vydělat obě strany, pokud na něm vydělá jen jedna strana, tak obchod brzy přestane a začne nedostatek dané komodity. Nebo komodita zdraží. A lidi co chtěj vydělat na vyhlášeném nouzovém stavu jsou hyeny, ne nepodobné těm, co okrádají důchodce.

Vzhledem k původu slova magor, by bylo dobré tu většinu označit, lidé, kteří se nebojí (tedy i nezaplatit jízdné).

Vlado

No nevím ,třeba to tak dopadne v ČR není nic nemožné ,ale myslím ,že vir nevir to jen povede k přeplnění vlaků,protože když je něco zadarmo tak jedem.Já bych zavedl dočasně tratové jízdenky s potvrzením zaměstnavatele platící z místa pracoviště do místa bydliště ,tím by zaměstnanci mohli dojíždět do práce za zlevněné ceny a další jízdné bych zdražil,aby se nevyplatilo jed vlakem někomu kdo nemusí,dále by sociálka proplácela rozdíl jízdného pro osoby co bezodkladně musí na úřady mimo bydliště ,nebo důchodcům např co musí k lékaři (vše na potvrzení )I když ono se to možná redukuje samo v podstatě není… Číst vice »

Petr

Bohužel na všechno toto potřebujete čas a pokladní a vlakový doprovod, potřebuje pomoct ihned, nejlépe včera. Druhou věcí je to potvrzení od zaměstnavatele, dnes je spousta OSVČ, dále pak v občance nemáte zaměstnavatele, takže každý si nějaké potvrzení s razítkem (které si vyrobí sám), do týdne pořídí.

Petr

Tím asi myslíte nás, že? Zrušit slevy, abychom se nemuseli trajdt zbytečně mezi městy.

Pravdepodobnost

Jo spravne, zavedte dalsi papirovani. Nic nepomuze sireni viru vic nez kdyz kazdy misto ukazani A4 ze vzdalenosti 1,5 metru bude obihat uredniky aby si vyridil levnejsi jizdne.

Pravdepodobnost

Vy jste placeny za sireni viru nebo jste si nakoupil akcie nurofenu a trollite tu jen tak sam od sebe?
Jednotlive kazdy vas napad povede k narvanym vlaku.

Soucasne nulove jizdne a omezeni kapacity vozidel skutecne zrusi nutnost pruvodcich.
Kdyby se totiz nasel pruvodci co by chtel jet spolecne s cestujicima tak se tam stejne nevleze.

PetrB

Omezení hromadné dopravy vláda neplánuje. „V žádném případě nebudeme omezovat. My potřebujeme, aby lidi chodili do práce,“ řekl premiér Andrej Babiš.

Dominik

Některé kraje omezují autobusovou dopravu a zavádí prázdninový provoz.

Frantisek

Na cesty do práce a zpět by možná stačilo i méně spojů, byť je na druhé straně potřeba rozložit zátěž kvůli osobnímu odstupu. Záleží na konkrétních spojích.

Fliczek

Pracuji jako pokladní a průvodčí u menšího soukromého dopravce. Nemám problém s kontaktem s cestujícími. Ale mrzí mě, že spousta lidí nedodržuje karanténu. Když to chytnu já, „nevadí“. Nerad bych tím však nakazil někoho dalšího, rodiče, prarodiče, ale ani jiné cestující, kteří musí jet do práce. Pravda, dopravu by mohli také zredukovat a třeba v rámci nouzového stavu přerušit kontrolu jízdních dokladů.

Jerry

Stát má mít ve skladech miliony respirátorů za pár korun ..není přichystán na nic ..ministr zdravotnictví mnel dávno odstoupit za nezvládnutí situace.drazni odbory to mají na háku.pruvodcim dáme dezinfekční prostředky a tím to zhasne .. přístup jak kdyby vše bylo v pohodě.

Vnější pozorovatel

Taky všechno v pohodě je, nevím co silite

Frantisek

Úplně v pohodě tedy ne, ale dá se to zvládnout, pokud nenecháme vládnout strach. Také se divím, že „hmotné rezervy“ nemají pro tento případ alespoň nejnutnější materiál pro ty nejnáchylnější.

Vnejší pozorovatel

Jo, to je rozumná řeč…

Rosťa

Hmotné rezervy se začali rozprodavat již loni, neboť dle Vůdce byli zbytečně a potřeboval se dokrmit státní rozpočet.

Erik

Kdyby jste aspoň nežvanil. Prodávají se kovy, jako hliník apod. Jak nám pomůže při tomto? Roušku z něj nevyrobíme. Chce to myslet.

babilon

Hmotné rezervy Babiš rozprodal, aby bylo z čeho uplácet voliče.

Rosťa

ANO bude LIP. Hlavně by mel být vůdce držen v izolaci a co nejdál od lidí.

Václav Horáček

no jo, abys do toho nezamíchal politiku…Kdyby byl premiér komunista, tak bys nadával taky?

Pe.tr

Vždyť je to STBák . Tady TOP komár

Rosťa

Nenadaval. Stačilo zase vidět co dnes předvedl na tiskové konferenci……. Jakeš je proti vůdci vlastně frajer. Zkus si ji pustit. Dozvěděli jsme se, kdo kdy si šel vyprat prádlo nebo že za to můžou úředníci.

Sranda kontra realita

Ochrana svépomocí u firmy vlastněné státem: https://www.facebook.com/1108774026/posts/10216370317386389/?app=fbl

jan

Já jsem to řešil tak, že jsem průvodčímu schválně nechal jízdenku a kartu v největší vzdálenosti na svém kufru a on si ji pak jen na relativně velkou dálku vzal a dal zpět.
Když lidi chtějí, domluví se.. Když ne.

Kubrt

Což v obsazeném primestskem vlaku nelze.

Frantisek

Jak moc to teď vůbec jezdí plné? Na své cestě MHD do práce a zpět pozoruji výraznější pokles obsazenosti.

jan

Tak naštěstí vláda naprosto správně zrušila nepotřebné školy a univerzity.. Takže to by mělo pomoci i kapacitám v MHD. Pokud to nebude nacpané, je to jistě lepší..

Kubrt

„U nás“ Kralupy- Praha ve čtvrtek tak 80 % normálního počtu cestujících, podobně MHD po Praze.

jan

To je pravda. Proto by měla Praha dočasně zrušit modré zóny, rezidenské místa a jiné p.čoviny.. Ale to nechce udělat.
A zároveň poslat měšťáky na pokutovou dovolenou.. A kamerové autíčka nechat zaparkované..
Nebo kdyby alespoň snížili cenu parkovného…

Vnější pozorovatel

Ode mne jako od dalších si průvodci inkartu normálně vzal, nedělali jsme s tím caviky.

Strojvedouci

Za 8 let na draze jsem zjistil ze zamestnanec je vzdy az na poslednim miste…

Kkarel

Až budete na dráze ještě déle tak zjistíte,že za posledním místem je dlouho nic a až potom zaměstnanec.☹️

Jerry

Nejen na dráze..i ve většině montovaná je zaměstnanec neboli otrok na posledním místě.

Miloš

porovnávat montovny a ČD je trochu mimo. V montovnách aspoň nejste 100 hodin měsíčně zadarmo a máte aspoň zajištěnou stravu a peníze jsou možná lepší než u ČD

Miloš

To ale jen u ČD, soukromníci když už nic tak aspoň zaměstnanců si váží. ČD se v tomto směru chová hůře, než kdejaká montovna k šikmookým.

Honza

Resit po svem … , Vlakovy doprovod to vyresil spravne, doprovazi vlaky jen z dopravnich duvodu a to je spravne rozhodnuti!!!! Naprosty souhlas s jejich resenim.

jan

V současnosti je největší problém, že praktičtí lékaři někteří nemají žádné respirátory. Stačí 1 koronavir z 200 osob za den u praktického lékaře a můžeme si škrtnout lékaře a sestru min na 20 dní. ..A 20 důchodců v čekárně. Nebo se to nepozná a sestra nebo doktor bude šířit koronavir zejména na důchodce a i další, co si tam příjdou pro papíry a nesmysly v dalších dnech.. Stovky pacientů denně. Takže u průvodčích to nevidím reálně.. Lidi by měli být ohleduplní, říct, že se necítí ať dodržuje průvodčí odstup. Průvodčí by sám měl držet odstup min 1,6 m pokud je… Číst vice »

Miloš

Ve Wuhanu se alespoň starají o lidi a snaží se to nějak řešit. Jen tady nic.

Luboš Beneš

Ani zdravotníci je nemají…. teprve včera dorazily na krajské úřady roušky třídy ffp2. Ty jsou dobré tak pro procházku po městě, ale ne pro ošetřování nemocných s koronavirem. Stát ani není schopen těch 35 kusů dodat do ordinace.

IGCT

Zastavit osobní vlakovou a autobusovou dopravu včetně veškeré MHD.

Totem

Zastavit úplně ne, ale nemyslím si, že je nutné aby jezdil vlak každou hodinu…

Pečlivý pozorovatel

To bych také jako řešení neviděl. Lidé prostě jezdit musí většinou a omezení vlaků by znamenalo jen jedno větší hustotu cestujících a tím pádem i větší riziko nákazy.

michal

Lidé většinou jezdit nemusí, obzvláště o víkendu, kdy většina nepracuje.

Pravdepodobnost

Cim casteji jezdi tim mene lidi je v jednom vlaku/vagonu. Naopak by se melo pridat kdyz ne spju tak alespon vagonu aby mel kazdy svoje kupe.

Dushan

Zjevně jste vlakem tento týden nejel, jelikož kupé pro sebe má už prakticky každý. Průšvih jsou samozřejmě velkoprostory, kde není úniku před viry, které rozfukují větráky klimatizace po celém voze.

Pečlivý pozorovatel

Vlakem jsem jel naposledy včera a ne jednim. No aby měl každý své kupé mohu vám zaručit že tak dlouhý vlak by Šedo žádné stanice nevešel 😀. S ženy velkoprostory to je ale pravda. Ještě si budeme říkat “ zlata béčka “ 😀

Pravdepodobnost

Jel a vzdy velkoprostorem. Pokud se tyka s velkoprostory tak stopro souhlasim ty jsou na tohle to nejhorsi co muze byt.

PetrB

A lidi do prace by jste dostaval jak? Jen zruseni nocnich linek v Budejcich vyvolalo silnou nevoli cestujicich, kteri vyuzivali posledni spoj na nocnich linkach, kteri je vyuzivaji do prace

Miloš

Tak stačilo nechat v provozu ty noční linky do 24:00 a od 3:30. V mezičase jsou opravdu zbytečné

Dushan

S postupným poklesem poptávky se zřejmě přejde na trvalý víkendový režim. 15 min interval na S7 měl být už zrušen tento týden, od kdy poptávka dramaticky klesá každým dnem.

Frantisek

Pokud budou mít zbylé vlaky dostatečný prostor pro vzájemný odstup těch, již ještě někam musejí, pak ano. Ovšem ta klimatizace v některých soupravách bude možná peklo.

Miloš

To ne, přece nedáme zaměstnancům volno, je třeba, aby pracovali minimálně 60 hodin týdně. Na dráze pracují nadšenci, proto jim nesmí vadit pracovat.

Indian

Vlaky jezdí poloprázdné, tak ty jízdenky fakt kontrolovat nemusí. Dobrovolně stejně nikdo nikam nepojede, když mu kvůli tomu hrozí karanténa.

XXXD

Pokud nejde o režijky, tak se žádné stávky není třeba bát.

Pečlivý pozorovatel

I do této diskuze zaplést režijky to už je skutečně vrchol. Měl by jsi se jít léčit tvá závist je patologická. Toto by snad nedokázal ani Tronda. A překonat i jeho to už je zřejmé známka menší demence.