Průtah Polskem v podobě dálnice A1 je hotov, Česko má nové dálniční spojení až k polskému Baltu
Baltské moře a Českou republiku spojuje dvouproudová silnice. Foto: www.gov.pl
Rychlost na posledním otevřeném úseku bude ještě několik měsíců omezená.
Podle našeho současného systému by ta dálnice musela vest do Varšavy , a tam by se po 20 letech dělal obchvat .
Úplně hotovo ještě není. Ještě existují omezení, ale když si vzpomenu jakým tempem na tom pracovali, tak klobouk dolů.
Polsko mohutně staví a buduje silniční a dálniční síť, to ano. Tomu článku a mapce bych ale mohl věřit jen tehdy, pokud bych minulý týden úsek Czestochowa – Piotrków Trybunalski neprojel osobně….
A co jste zažil, povídejte.
To že se kus cesty jede v provizorních pruzích že je tam 70 kterou i tak nikdo nebere vážně.
To je jasný,že -jedou-, protože je to naučili Čínani a pak je za to vyhodili,chudáky…
Číňani naslibovali ale skutek utek. Dodneška dluží místním firmám. Ale jak se říká vše zlé je pro něco dobré. Poláci se z toho poučili, změnili legislativu a takříkajíc kopli do vrtule.
Vzniká systém paralelních dálnic a viceproudových rychlostnic mezi Vídní a Hlivicemi. To bude hustý. 🙃
Kam až povede ta posedlost auty…
Potrebujem byt jeden den v Krakove. Autom Zilina – Krakow to trva necele 3.5 hodiny. Takze rano vyrazim zo Ziliny, pred 9:00 som v Krakove a veceru si davam zase v Ziline.
Prosim prosim naplanuj mi to verejnou dopravou.
No dobře, a mezi Ostravou/Olomoucí a Prahou? Mezi Prahou a Berlínem? Mezi Prahou a Budějovicemi? Jsou úseky, kde se vůbec nevyplácí brát auto.
Pokial to je verejnou dopravou bezproblemove, tak nou pojdem. Tak isto ma caka cesta do Bratislava. Budem sa pohybovat len po Bratislava, takze ma ani nenapadne ist autom zo Ziliny do Bratislavy a idem vlakom.
Nevykrikujem a nehlasam tu ze, za kazdych okolnosti je verejna doprava fuj fuj a vsetci maju presadnut do aut, ako to prezentuje Frantisek v opacnom garde. Obcas mi pripada, ze najradsej by zakazal vsetku automobilovu dopravu tam, kde su nejake kolajnice.
Místo potřebuju, napiš radši chci. Mohli bychom se totiž dozvědět, že ta potřeba je zcela zbytečná.
Pre upresnenie. Ten Krakow je sluzobka a idem aj s kolegom. Takze ist verejnou dopravou znamena vyrazat o den skorej, spat v Krakowe. Dalsi den urobit u zakaznika co treba a na treti den rano prist do Ziliny. Fakt si myslite, ze nieco taketo zakaznik zaplati namiesto toho aby sme isli autom a urobil to za jeden den ?
Jo, ale Frantisek by tam urcite chtel vzit i kolo! Navic v tom Vasem aute mu urcite nebude platit rezijka.
A určitě pokaždé, když někdo nastartuje auto, tak někde umře koťátko…
A co kdybyste se snažili tu cestu nahradit onlajn setkáním? Fakt je ta cesta na otočku tak nenahraditelná?
Škoda že v tomto nejdou vzorem politici a aktivisti sjíždějící/sletávající se z celého světa na ekologické konference.
Do Polska jezdím 30 let pravidelně a projel jsem celé. Pamatuji začátky v 90tých letech, kdy cesta do Lodže trvala i sedm hodin. Dnes 3,5h max. Dálnice OK, ale problém Polska je jinde. Odbočte téměř kdekoliv z hlavní silnice a najedete na uválcovanou cestu, většinou i z rozbitých cihel a tašek. Kolikrát jsem nevěřil, že jedu správně, ale navigace nelhala. Občas jsem projel i statkem, ale trefil 🙂
Přesně tak. Zásada číslo jedna- nikdy nesjíždět z hlavní silnice. Končí to přesně takto!
Dle této zásady má ovšem taková silnice jasně opačný význam než ten omílaný „rozvoj kraje“. 🙂
Infrastruktura obvykle předchází rozvoji.
To mi připomíná Rumunsko a Bulharsko…
Projezdil jsem také celé Polsko a pracoval tam 10 let a to co píšete se nezakládá na pravdě. Většina silnic prvních i druhých tříd je opravena. S kvalitou vedlejších silnic je to jInak na západě země a jinak na východě. Sjel jste někdy ze silnice první třídy ve středních Čechách? To si připadáte jak v Kambodži, i když už i tam jsou kvalitnější silnice.
Tak nějak. Rozhodně to není tak jak to pán líčí. Že mimo dálnic dál nic. Jak my tak i oni mají hodně kostlivců ve skříni, ale nic fatálního to není.
Bravo, my nejsme schopni dotáhnout úsek Pohořelice- Mikulov ani za 30 let.
Jenže pozemní komunikace jako celek máme v lepším stavu, než Polsko (a než Slovensko). A to dlouhodobě. I když srovnám souhrnně stav silnic druhé třídy a nižší, tak jsme na tom lépe než Polsko i Slovensko.
Podle mne máme ty silnice lepší, než kdokoliv na východ. I přes to, že jsou některé v havarijním stavu ale lepší. Možná kromě Slovinska, tam jsem dloooouho nebyl.
No, zkuste se podívat co v Polsku vydávaji za silnice první třídy.
Jednou to postavíme. A za stejnou cenu.
Osobně dávám přednost pomalejšímu stavění lépe naplánovaných dálnic než překotnému a bezohlednému stavění à la Polsko. Když vidím protihlukové stěny 2-3 metry od obytných domů a čtu o tom, že kvůli dálnici vyvlastňují řadové domy (ne volně stojící uprostřed ničeho, ale jeden řadový dům zbourají a ostatní nechají stát, tedy ty nevyvlastněné budou stát hned vedle dálnice), tak děkuji, ne.
Doporučuji D10 Praha – Boleslav; Benátky – Kbel, domy 2 metry za protihlukovu stěnou. – dřevěnou, aby raději z oken nic nebylo vidět.
Takže se raději budeme handrkovat, soudit se a stavby se budou zdržovat a zdražovat. Za mě co dělají Poláci je v pořádku a my bychom jsme si měli vzít z nich příklad.
Takhle to vypadá, když vedení státu ví kde má manko v oblasti dopravní infrastruktury. Mimo jiné je smutné vidět jaký udělali progres v porovnání s námi ve stejně dlouhém období od získání demokracie.
ja bych to polsko moc neadoroval. tech kostlivcu maji ve skrini taky dost. a ze 80 milionova republika postavi petisetkilometrovou dalnici to neni zadny majstrštyk.
80 milionů? On podle Vás každý Polák vydá za dva?
40 milionů žije v Polsku a dalších 40 různě po světě, halvně v Brtánii, Německu, USA 🙂
Ale jdete, ve světě jich žije maximálně 20 milionu, celkem jich je do 60 milionu.
Investice gut, údržba na prd. Jako u nás.
Kdyby to věděl, tak nestaví tolik dálnic. To spíš vám a podobným se to hodí, tak to obdivujete.
Skloňuje se do Piotrkowa/Piotrkówa Trybunalského, v Piotrkowě/Piotrkówě Trybunalském atp. Trybunalski je přídavné jméno související s podstatným jménem trybunal – ve městě byl korunní tribunál, nejvyšší soud někdejšího Polského království.
Ano, jen detail, že polština v šestém pádě mění ó (výslovnost „u“) na o jako v češtině, čili polsky je „Piotrków, Kraków“, ale „w Piotrkowie, w Krakowie“.
Pouze drobná oprava – v českém pátém pádě, šestý je oslovující. Ale jinak souhlas. Za mě je rozdíl mezi skloňováním a časováním v polštině a češtině velmi malý, ale asi to mám tak jenom já. V Když jsem byl malý na konci 80. let, tak jsme denně koukali na PL televizi, protože už tam odstranili cenzuru a během jednoho měsíce jsem rozuměl naprosto všemu. S aktivní mluvou je to horší, ale pokud bych to používal, tak je to za měsíc plynně.
Ony se v poslední době prohazovaly pátý se šestým pádem? My ještě oslovovali pátým… Ale jinak ano, dokonce před několika málo sty lety byly prý ty jazyky vzájemně srozumitelné. Možná pak to období ztráty a následného kříšení už vedlo ke trochu jiné češtině. Otázkou je také dnes rozdílný přízvuk – zda jsme jej dodatečně nepřejali z němčiny – ale to jen spekuluji. Ostatně polština se od té doby asi též dost vyvíjela.
Tak ty naše dálnice nejde srovnávat z Polskem a to nemluvě o kvalitních odpočívadlech.Placených úseku bych napočítal na jedné ruce a pořád se staví ve velkém! My tu ovšem platíme za děravé cesty celoročně a ještě chtějí poplatek zvedat no ostuda
Taky platím, platím trapný paušál za rok. Nákladní doprava platí výkonové Mýto. I w Polsce. Platíte za osobní auto v Česku jen za některé státní silnice a dálnice. A ty jsou v dost dobrém stavu. Za krajské silnice platíme kulový, kraje mají rozpočty na hovno už od vzniku krajů, takže podle toho vypadá všechno ve vlastnictví a správě krajů. Mít tak KSÚSky rozpočet poměrně jako ŘSD, tak máte všechny silnice druhé třídy kvalitní.
I ty „dvojky“ a „trojky“ máme v daleko lepším stavu (většinou), než kdokoliv na východ, možná kromě Slovinka
To jsou ale hospodské kecy. Ukažte mi u nás děravou dálnici.
Roční poplatek je natolik směšné výše, že to snad ani nejde nazývat „placením“, 125 korun měsíčně je jedna krabička cigaret. Pokud si to nemůžete dovolit, tak hádám, že si nemůžete dovolit ani platit povinné ručení, absolvovat pravidelnou tech. kontrolu, měnit pneumatiky, měnit olej a vůbec řešit údržbu vozidla. Potom je v pořádku, že po dálnici nepojedete.
Doporučuji projet D35 v úseku Mohelnice – Olomouc. Samá díra, samá kolej, příčné praskliny a pořádnou údržbu už to nevidělo hodně let.
Nelžete…. naposledy se opravovali úseky kolrem Loštic, tuším vloni….
Teď se opravuje v úseku Nasoburky – za Unčovice směr Olomouc, ve směru na Mohelnici, Unčovice – Nasoburky.
Polsko staví, Česko mluví a rozkrada peníze na studie a bláboly
Vy věříte tomu, že v Polsku žádné studie (kudy trasovat) nedělali? Že přišel *kdosi* a udělal čáru na mapě?
Myslíte, že 18 studií na železnici z Prahy do Liberce je dostatečné množství, nebo by se jich mělo ještě pár přidat?
A ukázala nějaká, že by se to vyplatilo?
Zatím všechny ukazují, kudy to nejde.
To je jednoduché. Už máme dálnici, ta odebrala objemy a zabrala kus území. Lidé v okolí už nechtějí další zátěž, dnešní přepravci už mají zvoleno dle dosavadní státní dopravní politiky.
Tak chcete další dálnice, nebo také nějaké železnice? Nebo obojí za cenu dalšího růstu celkových objemů přeprav (protože s novými cestami bude dovoz zase výhodnější) se všemi důsledky?
To je jen o as 3 míň než ten vlak do Kladna a na letiště…. již brzy.
Pane Kocourek, Česká ostuda píše o rozkrádání peněz na studie, a né že se žádné neudělaly.
Jasně, on o nich nikdy neslyšel, tak neexistují. A vůbec, psal to Franta na fejsu.
Minimálně mají v Polsku jinou proporci mezi čerpáním fondů na infrastrukturu a na rozhledny.
Ale rozhledna je přece také infrastruktura. A jsme v ní nejlepší na světě!!!!
A v Polsku je hlavně rovina…
To nevylučuje postavit z EU dotací hlubokoúdolní rozhlednu.
A proto km dálnic u nás stojí víc než v hornatém Rakousku…
přesně,kolem Roudnice se na obchvat čekalo 30 let,v Břeclavi čekáme dodnes…Děti země najdou sysla ,žábu atd.
Nenajdou sysla. dovezou křečka a zablokuji obchvat nebo dálnici do Fryštáku. Že ekoterostiční magoři
Spíš polská ostuda. Polsko staví, ale za jakou cenu? Projeďte se a uvidíte, jak se žije lidem, kterým postavili dálnici hned před okny, a když říkám hned, myslím třeba 3 metry.
Nádhera. Něco podobného bude jejich rychlostní silnice S3, kterou plánují dokončit v roce 2024. Délka 471 km.
ano S3 je super, od Bolkova (od hranic se to staví) se jelo pěkně k Baltu do Kosalinu, nejhorší úsek bohužel u nás Jaroměř- Státní hranice :-(((
Toto spojení má význam především pro obyvatele Moravy, ze západních částí České republiky se stále spíše vyplatí jízda přes Wroclav kde některé úseky chybějí…
A nebo dokonce přes Frýdlant, člověk si odpustí jízdu v konvoji kamionů přes obce kolem Kłodzka. Ta původní silnice z Katovic na Lodž, tzv. gierkówka, neměla zase takový problém s rychlostí a kapacitou (kromě špuntu v Čenstochové), ale bylo to místy o hubu, samé křižovatky, přechody, parkoviště u ošklivých bufetů… a problém nastal když bylo třeba kus opravit.
Tady jde krásně vidět, jaký smysl má být v EU a Polsko to dobře ví…A my víme,že mají jedny z nejlepších dálnic ve východní Evropě… leckdy lepší než v Německu 🙂
Zas bych to nepřechválil 🙂 Třeba v úseku Bytom – Pyrzowice se A1 vlní ze stejného důvodu jako D1 v Ostravě.
Tak celé Polsko projeté nemám 🙂 Mám projeté úseky jen do Wroclawi od Liberce a tam jsem byl vždy nadšen 🙂
no nevím, včera jsem jel poprvé z Wroclawi na Lubawku a Trutnov a ten kousek po A4 žádná extáze … 110 km/h, bez odstavného pruhu … nevím jestli je to dál na Liberec lepší
Mám zkušenosti s A1, A4, A6 a S3, S5 a S6 a kromě toho, že člověk narazil ještě na úseky ve výstavbě, naprostý luxus včetně velkých osvětlených sjezdů.
S3 také dorazí co nevidět na naše hranice.
to nemůžu soudit, ale toto mi velký luxus skutečně nepřišel
https://goo.gl/maps/VFMDrrEydDzJqNzY7
Je to možné, tenhle úsek neznám,respektive jsem ho nejel.
Ze svých zkušeností znám čtyř proudé silnice s odstavnym pruhem a osvetlenymi sjezdy, nebo staveniště. Většina z nich zdarma, pak člověk přijel do ČR a za prachy znatelný skok dolů 🙂
On ten náš příhraniční úsek bude to samé – 110 a bez odstavných pruhů.
To je Hitlerova dálnice, tedy nemá odstavné pruhy, jen lepší povrch. Ale ta vede z Vratislavi do Berlína, A4 radši vohnuli na Drážďany, zbytek k hranicím měl a má tak bídnou údržbu, že takový úkaz asi v EU nenajdete. Je to už jen silnice 18. Některé mosty jsou v jednom pásu nesjízdné.
To jsou ti polští kostlivci ve skříních jejich správy silnic a dálnic. Nové úseky jsou fajn, ale ty staré jsou bída o dost horší, než u nás. Vsechny, kromě těch zásadně modernizovaných. Typickou vadou je neúnosnost konstrukčního souvrství – kolejny a rozpad krytu.
Díky za rozšíření obzorů, A4 znám právě jen tu část „ohnutí na Drážďany“. Snad ty nové úseky nedopadnou podobně.
Prosím 🙂
Však se koukněte na fotomapy, fotky z guglu a podobně.
Celá ta Hitlerova dálnice v Polsku byla v roce 1995 úplně rozjezděná. To si dobře pamatuju, jak jsme po ní skákali. Nejen schody, ale různé díry, ulámané hrany, propady, záplaty všeho druhu. Brutální i pro znalce staré betonové D1. No a zbyl z toho ten dnešní úsek silnice 13. A4 je opravována, ale není nijak zmodernizovaná.
Polsko jede, buduje masivně síť dálnic a hlavně rychlostek, které strčí naše dálnice do kapsy.
Jeli jsme na letiště do Katovic a je to místy pěkná vlnovka, jet tou povolenou 110 je riskantní.. Ale pokud jedu Ostrava – Liberec, tak přes Polsko se to dá za 3,5 hodiny, přestože to je o 80 km delší..
Se uvidí za dvacet let. Jaká je kvalita výstavby a kvalita údržby. Na tom bude záležet hodně.
Tak si projeďte dálnici Wroclaw – Berlín budete zírat. V jednom úseku ji Poláci radši degradovali na silnici (č. 18). Tak dopadne stará dálnice při sraní na údržbu.
Prosím? Např. A4 je hrozný hnus, a od Vratislavi směrem na Německo se to dálnicí ani nazvat nedá
Ale houby, je tam asi 70km úsek bez odstavných pruhu a 110km/hod, ale silnice je v pohodě. Od Krzyzowe po ZGorzelec je to plnohodnotná dálnice cca 5 let otevřená.
Usuzovat o smyslu být či nebýt v EU jen podle peněz nalitých do dopravních staveb a dálnic, je v dnešní době , kdy se onen smysl v jiných oblastech poněkud vytrácí, dost úzkoprsé.