Průlomový kontrakt pro Bogdan. Ukrajinský výrobce trolejbusů porazil v Česku poprvé Škodu Electric
Trolejbus Bogdan při schvalování v Ostravě. Foto: Libor Hinčica / Československý dopravák
Příchod nového hráče na trh s trolejbusy může dopravním podnikům zlevnit nákup nových vozidel.
Ukrajinský trolejbus, upřímnou soustrast, když jsem viděl kvalitu automobilu MAZ, tak už nikdy nic z Ukrajiny bych nechtěl.
MAZ je z Běloruska…
Bral by som ich aj do Bratislavy.
Jak může někdo zlevnit ceny. Zlevnit se může zboží, které má cenu a na cena.
To jsou mi výběrová řízení, nejdříve 7 kusů, pak 3 a teď 6. To neumí vypsat jedno velké s možností opce na další?
„V ní Škoda nabídla kloubové elektrobusy“
Opravte si to, nabídla kloubové trolejbusy.
Jeden z mála případů, kdy konkurence ve strojírenství proniká z východu Evropy…
Průmysl na Ukrajině má tradici už od XIX století. Pomáhali ho založit Angličané.
právě teď
Nevypadá to jako tank, toť dobrá zpráva. Tak ať se daří jak se patří, vzpomínám pří této příležitosti na pohodlné trolejbusy ve Lvově. Snad to i náročný, vypočítavý a nekompromisní český cestující ocení.
Nevypadá to jako tank, toť dobrá zpráva. Tak ať se daří jak se patří, vzpomínám pří této příležitosti na pohodlné trolejbusy ve Lvově. Snad to i náročný, vypočítavý a nekompromisní český cestující ocení.
Není to zbytečné. Naše DP jsou zařízeny na škodovky.
Máte pravdu. Není to zbytečné..
Omlouvám se, chybí tam otazník. Samozřejmě pokud by Škoda nebyla schopna uspokojit všechny požadavky DP, potom se podívat do ciziny.
Hmm a na jaké škodovku jsou DP zařízeny ? To je nesmyslný agrument. I mezi 2 generacema téže řady je tolik rozdílů, že se jedná o jinej vůz. Stačí vzít první 27Tr a poslední 27Tr v Ústí a porovnat kolik je toho shodnýho a zaměnitelnýho. A pokud Schadewerk dostane konkurenci, tak jí to může jen prospět. Bude muset zlevnit aby prodala, to ukázalo teď Brno, kam může jít dolů. A bude muset zapracovat jak na vozidlech, tak na přístupu k zákazníkům.
No jo, ono když Богдан je rusky Bogdan a ukrajinsky Bohdan (ono je to i vlastní jméno). A bannery mají v ruštině i ukrajinštině. Tak pak babo raď…
A na co to vliv? Na dojivost krav?
Pak samozřejmě Bohdan, nejen proto, že je to ukrajinská firma, ale i proto, že v češtině je to také Bohdan.
A máme tady trolejbusovou analogii jazykového koutku, jeden Štýrský Hradec nestačil 🙂
A vadí to čemu přesně?
Co je Štýrský Hradec? Řekl bych, že historické stavby v Česku znám, ale o tomto jsem ještě neslyšel.
A Benátky znáte?
Ano, Benátky nad Jizerou. Kamarád tam má firmu. 🙂
To je jak fotbalový Šachtar / Šachťor Doněck. Taky se už používá ukrajinská verze, tedy Šachtar.
Víte někdo, že jméno Bohdan bylo ve velké míře používané ve staročeské historii i v oblasti dnešních Čech a Moravy?
mě napadl hned Bohdan Tůma
sto tabletůůů týýýýdněěě 😀
I dnes najdeme Bohdany. Třeba Bohdan Pomahač, plastický chirurg. Bohdan Sláma, režisér. My jsme měli na vysoké škole docenta Bohdana Lindu.
Ještě si pamatuju tenistu, McEnrou ho vyslovoval: Bódan Ulirak (Bohdan Ulihrach)
Ano, ten taky. 🙂
https://bogdan.ua
https://bogdan.ua/en/
Cegelec je osvědčená volba výzbroje, z toho strach nemám. Snad bude rozumná i mechanická část.
Myslíte, že 10 let provozu na Krymu, kde to jezdí převýšení 700m ty vozy neotestovalo dostatečně? Nehledě jiné provozy na Ukrajině, kde jsou silnice v dezolátním stavu a vozy jezdí přes 10 let a to jsou vyrobené z horších materiálů, jak mají být do ČR?
Dle mého je Bohdan dostatečně otestován jak mechanicky, tak i výzbrojí.
Teď jen popřát, ať se je podaří schválit bez problémů. Aby v našich končinách byla nějaká konkurence.
Myslím, že homologaci už mají dávno za sebou, když tady kdysi jezdil jeden v Ostravě, tuším v roce 2007.
No, od té doby se z pohledu výzbroje dosti měnilo, navíc tenkrát to byl běžný tbus, ne parciál.
Kdyby měly homologaci, tak není celá ta fraška u výběrovýho řízení.
A pak zeť soutěže nefungují. A je zcela lhostejné zda si nějaký DP kupuje trolejbusy, nebo kraj vybírá dopravce na železnici.
Ale no tak…
Co no tak? Jak ukazuje příklad v článku zmíněného Brna, případně pošumavských lokálek v případě Plzeňského kraje, tak soutěže snižují cenu.
vÝbĚrOvÁ řÍzEnÍ jSoU pŘeCe ŠpAtNá To KaŽdÝ vÍ!!!
Nechápu tyhle reakce, soutěžit je normální, už dávno mělo být vysoutěžených všechno a ne dělat podpultový zakázky jak v devadesátkách
VůBeC ToMu NeRoZuMíM, aLe ŽvAnIt O tOm, JaK jSoU oStAtNí IdIoTi, žE nEuZnÁvAjÍ mOjI pRiMiTiVnÍ iDeOlOgIi A pLoChOu DěTiNsKoU lOgIkU, BuDu!!!
Budeme soutěžit i úředníky v úřadech? Nebo na to už vaše inteligence nepostačuje?
Říká se tomu pohovor s uchazečem o práci.
Soutěže fungují tehdy, pokud jsou poctivě a bezchybně nastaveny. – Jak chcete řešit poctivost nastavování, pokud není žádoucí soutěžit pouze na pár jednoduchých parametrů (což je v tomto oboru v podstatě vždy), hm? Prostě jen odsunujete problém jinam a odmítáte vidět, jaké problémy a náklady navíc to přináší. VVýsledkemje, že se jenom radujete jak malé dítě, že máte v kolonce menší číslo, a to vám prostě stači. Ale to vůbec neznamená, že výsledkem je lepší kvalita za nižší cenu. Totální závislost na formě znamená zákonitě suboptimální plnění. Specifikovat požadované podmínky dokonale a nenapadnutelně je velmi obtížné a potřebné specialisty na… Číst vice »
Nevím, jestli toto bych zrovna považoval za fungující soutěž…ale tak když ty vozy akutně nepotřebujete, je to vlasně v pořádku.
„K podpisu smlouvy došlo téměř rok poté, co jihlavský dopravní podnik vyhlásil sdružení jako vítěze.“
Asi jako u všeho do čeho se naveze Schadewerk..
Právěže první soutěž, co se nepodařilo HGW podplatit na žádném z míst, ikdyž se o to dost snažila.
Ví se, jak to s tou brněnskou soutěží po zastavení ze strany ÚOHS vypadá?
Kloubáky jsou podepsané a dodají se (20 vozidel má být dodáno do 24. ledna 2022). Krátké netuším…zřejmě stále mrtvý bod…
Jedno výběrko už je po rozhodnutí ÚOHS zrušené.
Proč ne. Cena je výhodná, Bogdan se bude určitě snažit (reference) a výrobky mají dobré.
Kdo s tím jel u nich doma na Ukrajině, na jejich krásných silnicích, tak ví, že to je sakra dobrý.
No, ten kus, co hnije po léta v Ostravě, tak ten se rozpadal už při testování… Zas tak moc bych na ně nesázel.
Ten už v Ostravě asi tak 10 let není, máte v tom trochu guláš.