- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Letectví •
- Zprávy
Průlomová shoda na tunelech v Praze 6. Hloubka přes 80 metrů a náklady 13 miliard
Vizualizace tunelů na Praze 6. Pramen: Správa železnic
Výstavba nové trati Dejvice – Veleslavín začne po roce 2025 a potrvá přibližně dva a půl roku
hmm zeleny koridor pro pesi a cyklisty a sirce 4 metry? Nevim, ale srovnani s dvoukolejnou trati ve strasnicich je trochu divne, prece jen tam je mnohem vice prostoru. A za kazdou cenu nacpat cyklisty a pesi a jednu komunikaci neni uplne idealni reseni, bud jedno nebo druhe, priklanel bych se pro cyklostezku, jelikoz chodniky jsou v podstate v kazde okolni ulici. Parku na prochazky v okoli take dostatek a kolik lidi pujde celou 4km trasu? V pripade ciste cyklostezky by se mohly zrusit nebezpecne pruhy na Evropske a cykliste by meli bezpecny prujezd pres Prahu 6…
Ono tady ho taky není tak málo, i když je to jednokolejný ten koridor kolem trati není ve většině trasy zas tak úzkej a pár míst, kde by se to na ty čtyři metry na chvilku stáhlo se dá v pohodě přežít.
jenomze jsme v Cechach, takze opet vznikne velice oblibena stezka se smisenym provozem, bez nejakeho fyzickeho oddeleni (i kdyby to byl pitomy pruh s nejakou vyssi travou nebo nizkym kerem), takze to dopadne uplne stejne jako kolem Vltavy, kde se za hezkeho pocasi propletaji vsichni navzajem mezi sebou, to je proste realita, at uz smer Zbraslav nebo Klecany, pripadne neco ve stylu Vysocany. Chapu, ze prostoru je ve meste malo, ale nejde za kazdou cenu vsechno natesnat na jedno misto – viz cyklopruhy na Evropske, je to neprijemne jak pro cyklisty tak pro ridice. A kolik tam denne projede cyklistu?… Číst vice »
Když už to jde tolik na jih, je podle mě škoda, že to nevede „rovně do Ruzyně“. Pak by se mohlo dosáhnout přece jen i docela zajímavého času na to letiště (a holt aspoň na kraj Kladna), jednak kraší trasou a jednak Dejvice – Ruzyně na 120+ km/h. Dotyk s metrem na Veleslavíně bych nepřeceňoval, přece jen bude taky na Hradčanské (tedy doufejme).
jojo, taky jsem nad tim premyslel, teoreticky by slo udelat zastavku na Petrinach…
cena by byla nekde jinde, ale urcite by se to vyplatilo z duvodu uspory casu. de facto ve Veleslavine nic moc neni, tedy ani nepredpokladam, ze nejake davy zde konci jizdu a nikam nepokracuji..
Pri pohledu na mapu se to nabizi, ale uprimne: na Petrinach taky nic zajimaveho neni a uspora nejakych 3 minut cestou na letiste pri prazskych vzdalenostech nestoji za rec (hlavne konecne eliminovat presedani na autobusy). Jediny uzitek bych videl pri dennim dojizdeni z Kladna. A to je na tunel trochu malo.
Navic ta aktualni trasa Veleslavin – Ruzyne neni nijak zla. Staci odstranit ty asi 3 prejezdy, mozna vykoupit par zahradek a garazi a trochu narovnat oblouky, a nevidim duvod, proc by to 120(i vic, kdyby opravdu byla vule a par miliard) nezvladlo.
Milé děti, když mi bylo pět let, vyprávěl mi můj dědeček poprvé pohádku o vlaku na letiště. Dnes, když je mi osmdesát, ji můžu vyprávět i já vám…
Je kladen důraz na hloubku trati, bylo by výrazně levnější, kdyby tunel byl ražen stejnou technologií, ale méně hluboko?
Nebylo. Vrtání díry do zdi trvá stejně dhouho u podlahy i u stropu. Teda pokud u stropu není úplně jiné zdivo než u podlahy.
Těžko říct, to by musel člověk vidět výsledky hydrogeologického průzumu v oblasti.
A rozumět tomu, samozřejmě. Bez toho je jakákoliv odpověď plácnutím do vody.
Ale bezdůvodně do takové hloubky určitě nešli.
Ta hloubka bude imo dost daná taky tím, že je to pod celkem vysokým kopcem, kterej ta stávající povrchová trať objíždí. Jeden konec bude mít nadmořskou výšku tak 220, druhej konec 320 a povrch má v některejch místech těsně před tím vyšším koncem ke 350. Plus afaik řešili, že na tom kopci nad tím je fyzikální ústav AV a nemocnice a vlivy na přístroje v nich. Čímž nevylučuju, že je tam i důvod hydrogeologickej, o tom nic nevím.
Je teoreticky možné, že ve větší hloubce je stabilnější podloží.
Jak píšu, je to samozřejmě možný. Ale jako důvod pro tu hloubku by myslím stačila i výška toho kopce nad tím sama o sobě, je dost zbytečný, aby tunel nejdřív stoupal a pak zas klesal jen proto, aby kopíroval tvar kopce nad sebou…
To nelze jednoznačně říci. V podstatě se jakákoliv podzemní stavba musí vypořádat minimálně s horninovými, hydrodynamickými a hydrostatickými tlaky. A ty nejsou závislé pouze na mocnosti nadloží, ale i na jeho skladbě, zlomech, možných vzájemných posunech apod.
Proč tak drahé a zbytečné řešení? Tak krátký úsek za 13 mld. jen proto, že si to někdo zájmově vydupal, když technicky to není potřeba? Co kdyby si to zaplatili ti odpovědní a šetřící politici, zejména z TOP a ODS, kteří to prosazují a tak rádi požadují šetření na všem, zejména na lidech? Proč tento tunelový nesmysl máme platit, když povrchová varianta ničemu nevadí a z hlediska zdraví a prostředí je v pohodě a splňuje veškeré požadované parametry? A navíc za max. pětinu uvažované ceny?
Byl jste někdy na projednávání čehokoli na veřejném zasedání? Já ano, proto nechápu lidi, co mají neustále potřebu se vyjadřovat k něčemu, o čem nemají ani páru. Mimochodem, tato varianta, jako jediná, má šanci projít. Přispěli jsme k tomu i my, když jsme deklarovali, že nákladní doprava od Hostivice na východ prostě nebude. 🙂
Proč náklad nebude?
Já bych řekl, že nebude kapacita, a dolů budou jezdit po Semmeringu.
Kdyby se stejně chovali všude v republice, tak se budou stavět už jenom tunely. A kde na to stát vezme peníze? Jenže jinde se jaksi staví a modernizují lidem za barákem jak silnice, tak železnice. V čem je Praha 6 tak vyjímečná, že má nárok na něco, na co ostatní občané této země nárok nemají? Jedině v tom, že tam lidi víc řvou a hájí si svoje zájmy na úkor ostatních. A řešit se to dá jedině na úrovni legislatavy. Pokud je stavba, která slouží zájmu určité části obyvatel, pak o ní nemúže rozhodovat nějaká mnohem menší část obyvatel. Ti… Číst vice »
Praha 6 neni zadny vidlakov
Samozřejmě, žijí tam nadlidé. Jinak by nedokázali 30 let blokovat stavbu výrazně nadregionálního významu
Jasně, Praha 6 je naprosto výjimečná, plná nadlidí.
Protože např. u Ejpovic žádný nový 4 km dlouhý tunel pochopitelně vůbec není.
Myslíte, že by bylo lepší, kdyby u Ejpovic místo tunelu postavili horskou dráhu?
Horskou dráhu přes Chlum se zastávkou na rozhledně úplně nemuseli, ale ze začátku to měly být dva kratší tunely s otevřeným úsekem mezi nimi, až o dost později se to změnilo jeden dlouhej, ne? (respektive dva dlouhý paralelní oproti dvěma kratším dvoukolejnejm v sérii s otevřeným úsekem mezi nimi)
Mě se nakonec tohle řešení moc líbí. Nejen, že je pro železnici rychlostně a kapacitně nejlepší, ale pokud na celém původním tělese od Stromovky až po nádraží Veleslavín vznikne kvalitní páteřní cyklostezka, bude to super. Ono sice již dnes existuje cyklopruh od Sparty až v Vojenské nemocnici, nicméně tohle jako výpadovky z Prahy ven pro cyklisty by bylo kvalitativně něco zcela jiného. Ještě by to chtěl nějak vymyslet, jak tu cyklostezku dotáhnout alespoň do Liboce. Dá se jet buď do Šárky (odtamtud už je to v pohodě kamkoliv na sever/severozápad) nebo pokračovat obytnými ulicemi přes starou Ruzyň ven z Prahy… Číst vice »
Tunel je jedine rozumne reseni. Podivejte se, kolik stoji Cross Link. Nejakych 15 miliard je laciny prdik. Investice do infrastruktury velkomesta se vzdy vyplati. Po povrchu at si jezdi ve vidlakove.
„povrchová varianta ničemu nevadí“
Vadí Praze 6. Můžete tamní obyvatele zkusit prokádrovat, kdo koho volí. A jinak teda to slyším prvně, že ODS někde chce stavět železnici. A je docela „veselé“ protestovat proti šetření na lidech a zároveň žádat šetření na úkor lidí, kteří bydlí v okolí. A to z poheldu arogantního politka, jako vystřiženého z hrůzovlády ODS.
No klasický tunel…kdyby se opravil svršek, dali dráty, mírně zvedla rychlost tak i na jednokolejce dosáhneme interval 10 minut.Stejně se předpokládá zastavování ve všech stanicích…Ale to by bylo levné a málo tunelové…A vzhledem k tomu kolik jsem již četl prohlášení kdy to bude, tak těmto termínům také věřím.
na jednokolejce … 10 minut interval? tak urcite 😀
Interval se vyjezdí. Ale v každé stanici bude vlak čekat navíc minutu na křižování, aby se dalo mluvit o jízdním řádu. Za 10 minut ujede osobní vlak maximálně 6,5 km. Takže každého 3,5 km výhybna neboť se protijedoucí potkají v polovině vzdálenosti a ještě se musí ubrat na zastavení a rozjezd. Ne 3,0 a ne 3,7 km od sebe, to by rozhodilo grafikon. Tím vychází jízdní doba odhadem 7 minut mezi odjezdy z výhyben. Je to asi 20 km na letiště, takže 6 výhyben. Za 42 minut je z Buben na Letišti. S odřenýma ušima a kvílením brzd, a to… Číst vice »
Odpověď je výše- a to je dnešní jízdní řád… takže 30 minut na letiště v pohodě. A to z Veleslavína už můžou být 2 koleje, že….
Zcela jistě již dnes. Bubny – Dejvice 5 minut, Dejvice – Veleslavín 5 minut, Veleslavín – Ruzyně 5 minut. A to je dnes bez úprav a Regionovou…. Takže po opravě, zrychlení úplně v klidu. Dnešní Os Masaryčka-Hostivice 30 minut… což by mohlo dát i na letiště a to fakt stačí.
Dokonce i v části trati mezi Bubny – Veleslavínem by větší část úseků mohla být dvoukolejná a pouze pár set metrů přes staré Dejvice a úsek od Výstaviště po Korunovační mají pro dvě koleje v současné konfiguraci málo místa.
U letištních „expresů“ se nepředpokládá, že budou zastavovat všude, a ani se současnýma rychlíkama do Rakovníka to jiné nebude, a i nějaké spěšňáky do Kladna-Ostrovce by měly být. Nechávat tam jednokolejný úsek, když se daj postavit dvě koleje je při navrženým grafikonu prasečina. Nějakou spolehlivost by to i chtělo. A občas by se to taky mohlo opravit, a pochybuji, že místní občané budou nadšeni z nočních pracích, zrovna v tomhle krizovém úseku vilové Ořechovky.
já myslím, že by to chtělo další studii
Moje řeč!
Předpokládám, že je to vtip. Hlavně by to chtělo už něco stavět. Je to ostuda, že Praha doposud nemá adekvátní spojení mezi centrem města a letištěm. Kdybych byl příznivce konspiračních teorií, tak bych věřil v sílu vyšších sil a taxikářského lobby.
Stejna hruza jako z letiste v L.A. na Union Station.
Asi trošku větší šance na realizaci než tunel pod Červenohorským sedlem, zhruba stejná, jako Brněnský diametr.
Ten tunel by dával smysl kdyby dálnice (komunikace 2+2) byla jak ze Slezské, tak i z Moravské části. Takto by to byl hodně drahý špás.
Dovolil bych si to přirovnat k D43.
a co budova dejvického nádraží? – podle toho videa skončí uprostřed louky – a pak dopadne jako nádraží vyšehrad
A bude z ní stodevadesátéosmé kulturní centrum na území Prahy. 😀
Těžko může skončit uprostřed louky, když z té strany, kde nejsou koleje, přímo navazuje na okolní zástavbu.
ok, pane rejpale…tak teda „pololouka“
Ale vždyť tam je zájem developerů na výstavbě! Proto ta snaha dostat trať pryč a pod zem. A my to zaplatíme!!
Jen at se tam postavi nejake vysoke budovy. Mesto je mesto. Ve meste se stavi.
Takže radši nestavět tam, kde už kolem infrastruktura je, třeba na brownfieldu po zbořený uhelný teplárně ve Veleslavíně, ale na zelené louce v polích za městem, kam je potřeba všechnu infrastrukturu draze nově dovést a nepůjde se odtamtud rozumně dostat jinak než denně autem. To vyjde rozhodně levněji…
Zájem developerů? Tak já vám nevím, já mám kolegu co bydlí na Ořechovce a jeho odpor vůči opravě trati v současné stopě se mi zdál dost upřímný. A jsou to hlavně lidi z Ořechovky co léta uspěšně blokujou tu trať.
A je tam bohoslovecká fakulta.
Katolická teologická fakulta UK a Arcibiskupský seminář sídlí na adrese Thákurova 676/3…takže jakékoliv nádraží má pouze omezený význam.
Slečna asi myslela husitskou bohosloveckou kolej s Husovým sborem ve Wuchterlově ulici. Což ovšem úplně těsně u nádraží také není.
No, oni si cyklisti jistě rádi něco na zub a žízeň dají.
Skutečně úžasné. Stejného efektu – připojení letiště velkokapacitně a spolehlivě by se dalo dosáhnout zavedením tramvaje v průběhu např.:
https://mapy.cz/s/josededuja
cca 6km, cena cca 1,3 mld Kč , doba stavby odhad 1-2 roky.
Ale zjevně je nutno proinvestovat hodně ale opravdu hodně peněz, aby bylo na úplatky pro ODS, ČSSD, Piráty, nezávislé :-), taxikáře … a ano i pro ANO. Tedy další tunel na obzoru.
Mnohem větší vytížení pro danou trať tvoří lidé dojíždějící do Prahy denně z Kladna a to už tramvajovou tratí nevyřešíte.
Jojo, všichni jsou zvědavý na to jet 20km tramvají 🙂
Ten pocit když přiletíte z dovolené a nasednete do rozpálené T3 ovoněnou bezdomovci a ověnčen kufry kolem dalších stojících osob se potáhne člověk dalších 50 minut tramvají do centra přes 30 zastávek. K nezaplacení 😆
Přesně tak 🙂 Zážitek za všechny prachy 😀
Cože, šance pro Leoše a jeho-nejeho tramvaje?
tohle muze napsat jen clovek, ktery v zivote nebyl na letisti
Ta trať je zde nutná a užitečná, ale na v takové podobě a za takové peníze.
Jezis ty jsi ale myslitel. Si zkus jak dloooooooooooouho trva tramvaji se vubec dostat na Veleslavin. Ty ted chces tou tramvaji jet az na letiste 🙁 Facepalm… Prosimte, z Dejvicky by to trvalo 30-40 minut. Absurdni pitomina.
Mgr. Pavel, odkud jsi??? Vidlák z venkova, co potřebuje létat???
Postav si to u sebe…
Stejně si říkám, jestli tam nemohlo jezdit metro. Budou se stejne kupovat nové soupravy na Ačko, tak by se koupily takové, aby mohly jezdit i venku a mely schody s možností změny výšky dle nástupiště.
Pak by souprava metra mohla jezdit až do Kladna. A je otázkou zda by nešlo udelat 2-3 stanice na Kladně podpovrchové. To co by se ušetřilo za ražení tunelu pod Dejvicemi by se mohlo vracit do tunelu pod Kladnem. Na Česko asi moc odvážné řešení,vím 🙂
Ani ne tak odvážné, jako spíš pro tento případ nevhodné.
Mohlo, ale neřešilo by potřeby pasažérů letiště. Ocenili by ho snad jen zaměstnanci bydlící v Praze.Další důvody proti jsou ale technické, cenové i provozní. Metro potřebuje mnohahodinovou noční pauzu. Prodloužená trasa je pořád ta samá trasa. Metro potřebuje napájecí kolejnici, což znamená oplocenou, nepřekročitelnou trať na povrchu. žádnej přejezd, ani přechod. Vlaky metra nemají skříně pro venkovní provoz. Nemají topení, nemají dvojitá okna, nemají utěsnění dveří proti dešti, nemají aktivní ventilaci….Metro by jelo na hlavní dopravní uzly s přestupem. Trasa A totiž všechny míjí.
Není pravda, že přes trať s napájecí kolejnicí nemůže být úrovňový přejezd. V Berlíně to tak existuje – např. trať S25 u stanice Tegel. Metro A sice jede mimo dopravní uzly, ale na jaký uzel pojede rychlodráha? Cestující z letiště vyklopí na Masaryčce a co dál? Půjdou někam na osobák směr Kolín? Návaznost na dálkové spoje nulová.
Masarycka a Hlavak je v podstate jedno nadrazi. Za 100 let to nejakou lavkou s moving walkway snad propojeny bude.
Hradcanska a Veleslavin jsou take dobre dopravni uzly.
Metro by muselo stavit u kazde pitome zastavce mezi nima a na hlavak Acko vubec nejezdi.
Na jih od Londýna a v Kentu (včetně obsluhy letiště Gatwick) se železnice s třetí napájecí kolejnicí 750 V hojně používá. Na obsluhu letiště v Ruzyni by se metro hodilo, ale do Kladna bych ho netahal, tam už podle mě nevýhody jasně převažují. Železnice dobře obslouží obojí.
pokud si dobre pamatuji, tak v Hamburku jezdilo v pa/so a so/ne metro nonstop, jen by me zajimalo, jak tam tu udrzbu v noci delaji…jinak nejsem zastance metra na letiste
Zajímavý, když jde o zoufale chybějící trať na letiště, je 13 miliard pro spoustu diskutujících nepředstavitelně moc a když jde za podobný peníze o radlickou radiálu, která navíc bez dořešení spousty dalších drahejch věcí a zklidnění řady alternativních tras na mnoha místech víc uškodí než pomůže, zdaleka takovej odpor vůči ceně není. To samý u Blanky nebo dostavby okruhu, u kterých ty náklady byly (nebo budou) ještě násobně vyšší. Ale to je infrastruktura pro auta, tam je životně důležitý, aby to mělo X pruhů každým směrem a všechny křížení mimoúrovňový, tohle by bylo pro vlaky a možná by se tam… Číst vice »
Tak tady jde asi o to, že tohle šlo prostě postavit levněji a mohlo to už dávno být. Místo toho tu mám po skoro 30 letech průtahů extrémně drahou variantu, která bude v provozu v ideálním případě za dalších 10 let.
Zrovna tak mohla dávno fungovat ta tunelová, odpovídající 21. století, kdyby Spržel dokázal včas přijmout, že povrchová narozdíl od dávné minulosti, kam by se hodila, neprojde a nezkoušel ji protlačit přes hodně výraznej a celkem pochopitelnej odpor.
21. století odpovídá jen tunel? Asi jste vyrůstal na sci-fi 60. let, kde se lítalo na dovolenou na Mars :-)))
Jak kde. V tomhle případě, kdy by mělo jít o vytíženou příměstskou trať a už ta aktuální povrchová verze s menší frekvencí je tam poměrně výrazná překážka napojení čtvrtí, který by stálo za to propojit o dost líp, podle mě jo. Ono nejde jen o tu trať samotnou, jde i o to, kolik míst kolem ta trať činí nevyužitelnýma nebo obtížně využitelnýma, protože znemožňuje jejich rozumný napojení na infrastrukturu na druhý straně trati.
A co ty silnice, třeba Evropská, která poškozuje bydlení, zabírá plochy, emise, hluk, rozděluje )zemí. výrazně omezuje jeho využití a šíře je kolem 40m jen záboru a dalších 200m okolí je pás, který je tím ohrožen a likvidován pro běžný a klidný život. U takových silnic to nevadí, zatímco u tratě ano? Takže se musí pod zem?
Ne, že by nebylo super Evropskou taky zklidnit a přidat prostor pro chodce a další bezmotorovou dopravu, častější přechody, atd., ale furt má po celý dýlce úrovňový křižovatky a možnost se přes ni dostat, jezdí po ní tramvaje, jsou tam zastávky, kanceláře, obchody, služby (i když ne tolik jako u klasický blokový zástavby). Tu téměř neprůchodnou bariéru, která znemožňuje normální propojení a využití městskýho území kolem sebe, dělá ta trať daleko horší. (a mimo jiné tím taky generuje používání těch vámi nenáviděných aut i mezi místy, kde by jinak bylo triviální dojít pěšky, nebo kde by mohla jezdit MHD. To… Číst vice »
To, ze je nekde jedna blba vec, preci neznamena, ze musime blbe delat uplne vsechno ostatni. Ano. Evropskou taky bude nejak nutne resit, v roce 2070 na to urcite nejakych 450 miliard padne.
Kdyby byly v pr… ryby, nebyly by rybníky, viďte. Modernizace Buštěhradky je zablokováná od doby, kdy první zveřejněný záměr použil temné a zlověstně varující slovo „rychlodráha“. Tehdy byla u moci ODS a ta, jak známo, používá veřejné projekty pouze jako zdroj ekonomické moci. Čím dražší, tím větší šance na realizaci. No a proto bylo třeba modernizaci existující dráhy blokovat a posunout celý záměr do řádu desítek miliard, v němž se teprve strana dobře pohybovala. V neposlední řadě (nebo spíš v první) šlo a jde o nemovitosti na Ořechovce. Hádejte, kdo a kolik vlivných kmotrů tam má majetek? Cože? železnice u… Číst vice »
Ono to mělo vést spolu s další dálnicí zahrádkářský kolonií. Vysvětloval nám to nějaký soudruh na veřejné schůzi místního OV KSČ. Bouřlivé protesty soudruh chtěl uklidnit a učinil tak slovy „ta se nás netýká, to bude někdy po roce 2000“. Přihlásila jsem se o slovo a ujistila jsem soudruha, že sice nevím jak on, ale já se toho chci dožít. K mému údivu jsem tím schůzi ukončila.Lidi se zvedli a odkráčeli jsme. A já už 20 let přežívám.Jak je na tom soudruh nemám ponětí.
No, koncem osmdesátých let si soudruzi naplánovali celou trať zrušit. Považovali ji za zbytečnou a přežilou – v tom druhém se nemýlili. Ono se mělo rušit i nádraží Praha střed (Masarykovo), na které ona trať vede. Naštěstí to nestihli.
Divil byste se, v kolika hlavách toto zůstalo a je snaha toho opět dosáhnout. I proto ta zdržování a vymýšlení drahých a nesmyslných řešení, aby se třeba podařilo dosáhnout toho, že to nemá smysl a tak se to vůbec dělat nebude. Že jsou to vyhozené peníze. Ono to není v ideologii a soudruzích, ale v hlavách těch co měli a mají železnici za zbytečnou. A že jich je!
Ano, v tom to vězí!!!
A proto si politici z ODS skoupili celou Ořechovku aby mohli tu stavbu blokovat 🙂
Po více jak 50 letech!!! To už se řešilo kolem rok 1970 a podstatně s lepší koncepcí.
Do infrastruktury mesta se vzdy vyplati investovat. Tohle jsou Dejvice, ne nejaky vidlakov na chodove.
Spojení letiště s centrem je důležité, stejně jako je důležité dobudovat oba okruhy, radiály a metro D až na Mírák.
Čím dřív, tím líp.
Potřeba je obojí. Nebo si myslíte, že vodovod nahradíte přípojkou elektro?
Vodovod ne, ale takovej plynovod nebo teplovod může silná elektro přípojka substituovat na řadě míst celkem slušně. Ale k věci, neříkám, že komunikace pro auta nepotřebujem. Včetně okruhů a radiál (zejména pokud by s nima konečně přišlo výrazný zklidnění centra, slibovaný už s Blankou a bohužel neprovedený). Jen mě udivuje, že když jde o infrastrukturu pro auta, můžou desítky miliard lítat a maximálně někdo zvedne obočí, že je to drahý, ale holt asi nutný, protože jinak než podzemím to neprojde. Zatímco když jde o příměstskou trať, která má konečně použitelně spojit s centrem turistický metropole letiště a blízký sedmdesátitisícový město,… Číst vice »
Když u toho vznikne i cyklostezka …
U této koncepce je ještě vadou to, že se zde likviduje možnost nákladní dopravy, která by právě mohla řešit snížení zátěže po silnicích. Prostě se z této celostátní tratě dělá prakticky tramvaj.Přitom je nesmyslem, že by zde něco rušila nebo mohla vadit. Jde spíš o místní nákladní dopravu a zásobování města.
Dneska může jet nákladní vlak z Kladna do Prahy? Kam dojede, na Masarykovo a úvrať?
Ale beru, přechodnost by měla být rozumná. A napojení třeba na Holešovice by neuškodilo.
Akorát, že za rozorání Stromovky by vám nikdo nepoděkoval…
Může jet z Negrelliho viaduktu po spojovacím oblouku mimo Masarykovo nádraží do Libně a dál bez úvrati.
Těžká nákladní doprava velkýho rozsahu po téhle trati je naprostej nesmysl už pár desítek let. A když o to bude zájem, proč by tam nemohl lehkej nákladní vlak zásobující centrum, třeba v noci nebo jindy mimo špičku, kdy budou dlouhý intervaly, jezdit? Třeba s cargem z letiště a distribučních centrál v okolí do skladů a malejch rozvozovejch dep v centru nebo na druhým konci Prahy. Pokud se na to na Masaryčce. Libni a kolejích v centru najde kapacita… Když může po Drážďanech jezdit nákladní tramvaj zásobující fabriky…
Ocel z Kladna už se tudy do centra Prahy vozit fakt nebude…
Pak už je skoro zbytečný ten oblouk na Veleslavín. Pokud to má být rychlé spojení na letiště a Kladno a staví se nákladná tunelová varianta, bylo by lepší to už dotáhnout to až do Ruzyně: https://mapy.cz/s/jolugacako
Napojení na metro už je zajištěné (Dejvice-Hradčanská), další může případně vzniknout na Petřinách, když už jsme v tom rozhazování. Přestup podzemí-podzemí by byl ještě rychlejší.
Každopádně by se na financování měli podílet NIMBYsti z Prahy 6. Každý rok strhávat určitou částku z RUD, dokud nebude jejich „podíl“ zaplacen.
Taky mě to napadlo. Takový prachy a je tam zbytecnej oblouk.
Nevypadá to špatně, jen dva kilometry tunelu navíc. Ale ta podzemní stanice Petřiny by docela pustila žilou. Tu razícím štítem nepostavíte. Navíc přestup by byl určitě s dlouhými chodbami jako má Můstek. Nevěřím tomu, že by si troufli razit těsně vedle stanice metra A.
Akorát neprojednáte ten poslední kilometr před napojením na současnou trať. Tak ten váš návrh docela kosí spoustu domů.
Takže za jednu zástavku v Praze polovina ceny tunelu do Berouna? WTF. Tohle zvýhodňování pražákú fakt už nezná mezí. Co všem ostatním musí stačit, pražákúm zase nestačí. Změnit zákony, aby to bylo všude stejný a pak to podle toho postavit ať se to Praze 6 líbí, nebo ne. Takhle jsou zvýhodňovaní ti, co nejvíc řvou. A to sou kupodivu většinou pražáci. Až se to takhle draze postaví tak začnou vymýšlet jak to mimopražským předražit, aby jim tam nejezdili, jak už to udělali u parkování.
To nejsou Pražáci. To je Praha 6.
Na Praze 6 nežijí Pražáci? To jako fakt?
ne to jsou Dejcičáci 🙂
Taky Bubeneč, Střešovice aj.
..Vokovice, Suchdol, Lysolaje, Hradčany, Břevnov, Strahov, Ruzyně, Řepy…
Pražák jako pojem je nesmysl, tady funguje patriotismus max na úrovni čtvrtí, už ti z jiný části stejnýho obvodu jsou většinou vrcholně podezřelí, natož ty prapodivný individua třeba dokonce z druhýho břehu Vltavy… Házet pražáky do jednoho pytle může jen někdo, kdo absolutně netuší, která bije…
Mnozí pražáci jsou zcela upřímně naštvaní na obyvatele Prahy 6, že to tak protahují zdržují a prodražují. Takže házet Pražáky do jednoho pytle je nesmysl.
Krom toho polovina „pražáků“ je stejně naplavenina 😉
Technická: Jsou Pražáci a Pražené. Pražené jsou zpravidla rození obyvatelé, co to všechno berou s rezervou, Pražáci především náplavy, co musí být papežštější než papež.
Já teda zastávám názor, že pražené je leda kafe.
Pražené só asi z Hané. 🙂
Tohle jsou problémy, které se řeší ale úplně všude, ne jen v Praze. To, že to je nákladné je dost logické, když to ve městě a možnosti jsou omezené.
Nejsou všichni občané Prahy 6 jako jejich politická reprezentace a zájmy několika ambasád…
Gratuluji k nejhloupějšímu komentáři dne.
Já nějak nechápu, v čem jako spočívá to „zvýhodňování pražáků“. Patrně to mělo být v tom, že takto rozsáhlá dopravní stavba v naší největší aglomeraci stojí více, než zastávka a modrý zábradlí v Horní Dolní. Tady mi – ač nejsem pražák (a mám pár palců dolu za fandění mšenský lokálce) – smysl poněkud uniká. Jinak samozřejmě, kdyby se PHA6 necukala, už to dávno mohlo stát a daleko levněji, to je pravda. Jenže taková trať by byl naprosto zásadní šrám ve městě, kde je každej plácek zeleně dobrej. Takže šoupnout to do tunelu je dobrej nápad. Škoda že v tom našem… Číst vice »
Metrostav placenej od hodiny? Zvláštní, že je to smlouva o dílo. Ale jo, než by to dělal metrostav, tak raději nestavět. Aspoň bude na co nadávat. 😛
nechápete ironii? narážím na to, že dílo se stoprocentně protáhne a bude stát ještě daleko více…
9 metrový pás pro železnici je šrám, zatímco 20 metrový pás silnice je lahůdka?
Já se ale o žádné silnici nebavil, víme? Jistě že silnice je stejnej šrám jako železnice, ale nevím proč to vytahujete. Nemáte rád gumokola, co? No co, já bych taky radši Těšnovský nádraží než debilní magistrálu
To je bohužel demokracie. Když někdo ne a ne a NECHCE, aby nejstarší dráha široko daleko byla zrychlena, ztišena a modernizována, tak s ním nehne ani nájemnej vrah. Zvláště v případě, když jde o celou VIP společnost Ořechovka.
Zrychlení, ztišení a modernizování chtěj všichni. Otázka je jestli to dělat co nejlevněji a tak napůl, nebo o dost dráž, ale pořádně…
Všichni, kteří železnici podporují. V okolí trati ale vlastní majetek lidé, pro které je železnice synonymem pro špínu, chudobu a celkovou ubohost, s níž se nechtějí potkávat. Tihle lidé rozhodují, mají velkou váhu v politice města a zvláště městské části 6. Ne nadarmo byla Praha 6 komunistickou baštou v minulosti a po převratu ta nejpravicovější z pravých….modrých.
Jenže ona povrchová železniční trať, stejně jako povrchová dálnice, kolem sebe takovej špinavej, divokej a nic moc pás přirozeně generuje zcela reálně. Kdybyste měl pravdu, mělo by těm lidem, o kterých píšete, spíš vyhovovat, že ta trať jejich čtvrť celkem účinně odděluje od činžáků a paneláků podél Evropský a spíš by bylo logický, aby bojovali za zachování tohoto bariérovýho koridoru (zejména když by elektrifikace přinesla i jeho částečný ztišení, který by se dalo ještě podpořit protihlukovýma stěnama nebo dokonce zastřešením), než za jeho odstranění přesunem tratě pod zem nebo úplně do jiný trasy. Zastávky se tam mezi Veleslavínem a Dejvicema… Číst vice »
Ten odpor pramení z vlastního sociálního postavení, k němuž se hromadná doprava nehodí. Železnice obzvlášť. Prostě to tady u nás nechceme a žádné argumenty, které se opírají o fakta a veřejný zájem – nepřijmeme. My to nechceme a MY máme vliv. Tak to prostě je…. Proto existuje institut vyvlastňování.
Já chápu, co chcete říct. A nepopírám, že to na uvažování části lidí sedne. Jen chci říct, že: -pro zapuštění této trati pod zem existují podle mě i daleko rozumnější důvody, nezaložené na takových předsudcích, zdaleka pro tunelovou variantu nejsou jen tito lidé – ani na Ořechovce podle mě tihle lidi dneska nepřevládají, hledal bych je v rámci Prahy 6 spíše v oplocených a střežených vilových areálech v Nebušicích, Šárce atd. – těm, co chtěj z tohoto důvodu trať pod zem kolem Ořechovky se to může spíš vymstít, protože jejich tratí dosud relativně izolovaná vilová čtvrť může být najednou o… Číst vice »
Jo, taková cyklostezka dokáže hodně 🙂 Psi, bruslaři, jednokolkaři, koloběžkáři a cyklisti. Trať je k přecházení bezpečnější.
Oni jsou a byli to tak vlastně titiíž lidé.
Schválně se podívejte někdy na volební výsledky. Sídliště Na Pendreku je stále jediné místo v Praze kde vyhrávají komunisti.
To že na Ruzyni, Řepích a Břevnově udělali soudruzi sídliště pro vojáky a SNB se samozřejmě projevilo na preferencích. Stejně jako to, že po revoluci Dejvice a Ořechovku (znovu)osídlila trochu jiná sorta lidí.
Původních Pražáků v Praze moc nežije obvykle je to zde samá náplava nebo obce přifařené k Praze když se Praha rozrůstala.
Za jednu zastávku v Praze polovina ceny tunelu do Berouna?
Jste to nečetl nebo dělaté protipražskou agitku po bolševicku?
Neuniklo vám, že tady to bude taky tunel a taky celkem dlouhej? A že v ceně je úsek Výstaviště – Veleslavín a ne jen Dejvice – Veleslavín?
A nemluvě o tom, že tunel do Berouna bude dražší 🙂
Jako to stačilo Plzeňákům kolem Ejpovickýho tunelu? Jako to stačí Budějičákům kolem dálničního tunelu na obchvatu (tuším Pohůrka)? A jako to stačí obyvatelům mnoha dalších obcí a měst, který donutili investory upravit projekty tak, aby nenadělaly v dotčených lokalitách větší paseku, než je nezbytně nutný? Smiřte se s tím, že lidi, kterým nějaká taková velká liniová stavba povede kus od baráku, maj co mluvit do toho, jaká opatření na ní chtěj, aby jim jejich město nebo vesnici úplně nezničila. To, že to ŘSD nebo Spržel nějak nakreslí podle prehistorickejch plánů nebo si vycucá z palce neznamená, že to tak má… Číst vice »
Takovéto články miluji. Zde jsou moje hity.
1. Rychlodráha Praha – letiště – Kladno
2. Lanovka Podbaba – Bohnice
3. Metro D
4. Tunely Praha Smíchov – Beroun
5. Pražský okruh okolo Suchdola.
Je fantastické, jak se tyto články s periodicitou dva měsíce (někdy jeden měsíc) střídají. Vždycky je zdůrazněna nutnost, aktuálnost. Dále pak výkup pozemků a změna trasy. V neposlední řadě okolnosti výběrového řízení a samozřejmě zdůvodnění toho, proč se doba zahájení výstavby a dokončení protáhne o nějaký ten rok.
Obávám se, že se mýlíte hned v prvním bodě. Už se o tom ani nemluví jako o rychlodráze, ale o železnici. Je to obyčejná spojka mezi letištěm a centrem Prahy. Bohužel na nádraží, odkud se prakticky nikam nedá najít vlakový přípoj. Tedy pro mimopražské v podstatě nepoužitelná. A tím nemyslím jen vzdálenější regiony, ale také okolí Prahy, resp. celé Střední Čechy. Pokud nebude napojení na hlavní nádraží, bude přínos omezený.
Měl by tam být nějaký podchod, který propojí Masarykovo nádraží z Hl.N., nebo ne?
Podchod není řešení. Představte si, že by jste musel pravidelně spoléhat na spojovací tunel, který „obývá“ současné obvytelstvo Sherwoodu. Pachový vjem by pak byl podobný tomu, jenž se nabídne při výstupu skleněnou věží na střechu odbavovací haly Hlavního nádraží.
Osobně bych v této situaci preferoval tramvajovou trať přes Vrchlického sady.
Rozumný přestup by mohl vzniknout s využitím metra mezi Vltavskou a Hlavním nádražím. Tedy pokud se podaří novou stanici, která by měla vzniknout na místě nádraží Bubny, nějak inteligentně propojit s metrem.
To by mělo být, protože ta stanice nemá být na místě nádraží Bubny, ale oproti němu posunutá těsně před Negrelliho viadukt, přímo nad Vltavskou. Někam do těch míst, kde byla dočasná zastávka vlaku při rekonstrukci viaduktu, akorát tentokrát na kolejích napojených na viadukt a ne na slepý. Dokonce jsem viděl i variantu s druhým vestibulem Vltavské přímo napojeným na tu vlakovou stanici.
Mám za to, že se má stavět druhý vestibul směrem do bubenského nádraží. Všechno bude stavět na předělaných Bubnech. A má zmizet paskvil jménem Holešovice – zastávka.
JJ, akorát ty předělaný Bubny by neměly využívat hlavní budovu nádraží Praha-Bubny, ale celý by to mělo být mezi ní a řekou v podstatě vedle Vltavský. S napojením na jedný straně přímo z novýho vestibulu metra do nový vlakový stanice a na druhý ze stávajícího vestibulu metra kousek po povrchu na druhej konec vlakový stanice.
Ono by stačilo mít k nynější budově v Bubnech druhý vestibul z metra, který se měl stavět už při výstavbě metra, ale právě proto, že se chtěla trať rušit, tak se pro jistotu tento vestibul nestavěl, aby si lidé náhodou na vlak nezvykli. Bohužel, tak to chodilo a chodí.
Kdyby se tehdy to propojení z Vltavský na Bubny postavilo, dávalo by smysl to využít a jen tu zastávku modernizovat. Ale vzhledem k tomu, že se to tehdy neudělalo a má se to dělat až dnes, dává mi o dost větší smysl, udělat to rovnou vedle Vltavské a ne pár set metrů vedle. Už kvůli tomu, aby se tam dalo snáz udělat úrovňové napojení do oblasti budoucí výstavby kolem Argentinské, jak hned u budovy zastávky, tak z druhé strany budovy Praha-Bubny v ose Veletržní.
Palec dolů za ty přípoje. Je tam celá osobka do východních a severních Čech.
Bohužel nemáte pravdu. Rád se poučím, pokud mi ukážete, že “celé severní a východní Čechy” jsou tratě do Děčína a Kolína/Pardubic, kde se však jedná pouze o osobní vlaky a nikoliv rychlíky. Cokoliv dalšího je mimo. Pokud pomíjím fakt, že máme i jiné regiony.
Myslím že v tom vidíte zbytečný problém, ty vlaku budou zastavovat i na nových Bubnech u budoucí Filharmonie a ty budou pravděpodobně podpovrchovou chodbou spojený s metrem Vltavská, takže skočit si na metro, poskočit ty dvě zastávky Céčkem a objevit se na hlaváku snad nikomu problém dělat nebude. Jasně, není to ideální, ale bude to rychlejší než ten tunel mezi nádražími který tu nebude ještě hodně dlouho. Ty tramvaje do Vrchlického sadů budou v době dostavby této trati snad také už jezdit, takže si každý může vybrat co uzná za vhodné. Jo ideální to není, ale máte nějaké rozumné řešení?
Nechápu, co se pořád řeší se vzdáleností Masarykova nádraží a Hlavního. Když je to dohromady velké jako menší terminál velkého letiště. Až bude možnost přejít koleje na Masaryčce přes nadchod, tak z vestibulu metra C to je na křižovatku Opletalova – Hybernská skoro stejně daleko jako na 8. nástupiště Hlaváku. Ideálně by městská nádraží měla zapojit do města tak, že nepoznáte, kde končí nádraží a začíná město. Takhle to je třeba v Curychu. Tam se jde z ulice rovnou do vlaku. K čemu nádraží.
Super! Teď ještě nechat P6 zaplatit část nákladů, které stavbu tak prodražily.
Jako chápu, nikdo nechce mít drncající vlak za okny, ale NIMBY přístup P6 mi přijde až extrémní.
Kdyby nechali opravit trat, tak ten drncajici diesel zmizi a bude jim tam jezdit tichy el. vlak…
To NIMBYstům nevysvětlíš.
NIMBYsti na tohle měli argument, že nechtějí aby jim 3 roky jezdily pod okny tatrovky.
Jenže po elektrifikaci a po instalaci nového svršku s pružným upevněním nejsou ani exhalace ani hluk. Takže nic nedrncá.
No a kdyby dali proplatit Chabrům a Suchdolu i D0, tak by to bylo vůbec nejlepší. Jenže to tak nefunguje.
Nevíte jestli náhodou nějaká sázková kancelář nevypsala nějaký kurz na nedodržení termínu?
Tak pokud by ten kurz bylo hodně vysokej, tak pár začínajících sázkařů by to mohlo přilákat, to je fakt.
Že bychom poprvé viděli v kurzu exponenciál?
A proč by to dělali? Sázkovka není od toho, aby všem sázkařům vyplatila víc, než kolik prosázejí. Sázkovka je od toho, aby majiteli přinášela podíl z prosázených peněz.
Kolik sázkařů má alespoň rámcovou představu o železnici…
Za těchto okolností by se měla nadále používat stávající jednokolejka. Nasadil bych tam nejstarší diesely a pořádal občasné historické výlety parní lokomotivou. Praha 6 by to musela skousnout.
Sergeje! Bez tlumiče!!!
V sobotu dopoledne!…
No tak Bardotka tam chraplala desítky let, mohla by zase 🙂
Kolektivní vina? Tak tím tomu rozhodně pomůžete.
A víte, že pára tam někdy jezdí?
Já myslím že ČD se v tomhle směru celkem snaží 🙂 Ono tím že to je z Dejvic dost do kopce, tak tam všechno dost supí, Regionovou počínaje a Brejlovcem konče.
Chápu to tedy správně, že v Dejvicích se bude přestupovat výlezem na ulici či v lepším případě do podchodu? Přísun zastávky ke Špejcharu totiž usnadní hlavně přestup na tramvaj. Z metra měl naopak vést druhý výstup směrem do Dejvic, který by ústil u stávajícího nádraží. Není nad to, když se přibližuje jen podle toho, kde je výlez. 🙂 Doufám, že i na tu druhou díru ven z metra dojde, vlak nevlak.
Když si pustíte to video v článku, tak cca po druhé minutě uvidíte napojení vlakové zastávky jak na stávající podchod, který teď je pod kolejema a měl by být pro změnu nad nima, tak na nový vestibul směrem do Dejvic na konci Dejvické ulice, do kterého vede výtah z druhého konce nástupiště metra, než odkud jdou stávající eskalátory.
Kolik by zbývalo na hl.n., kdyby se ten tunel napřímil? Jistě dost mále, aby se vyplatilo to celé rovnou napojit na hlavní nádraží celé ČR
A jak budou kompenzovat zrušení nejstarší železnice v Praze? Z Budějovic do Lince se svou koňku místy obnovují, dělají z ní atrakci, zatímco Praha připustí její zrušení a nikdo se proti tomu neozve.
No byl by skoro dvojnásobně dlouhej a v cestě Vltava.
Zavedením tramvaje koňmi tažené. Trasa bude osvětlená svítiplynem… A vlaky z Vídně do Varšavy to hlavní nádraží celé ČR přestanou míjet.
Hlavní nádraží má, žel, ve směru od Ruzyně nevýhodu, že je dost na kopci a skoro kolmo ke směru od Ruzyně. Čili buď do hloubky bez kolejové návaznosti přímo na hlavním na ostatní koleje, nebo nějaký skutečně velkolepý oblouk.
Šlo by nějak přetrasovat trať tak, aby se jezdilo z hlaváku?
Beru, že trať Praha – Kladno je spíše lokálního charakteru. Ovšem co vím tak obce v polabí už teď brojí proti plánované VRT, a tady by stát těm bcím měl jasně říct, že VRT je strategická stavba celostátního významu, a proto se postaví jak je naplánováno a nebudou se o tom vést s obcemi žádné diskuze.
Chcete diktaturu? Diskuse se vést mohou, ale měly by být věcné, a zamítnuty by měly být nepravdivé argumenty, což se v Praze 6 nestalo; naopak tam ty lži převážily.
Které lži, prosím?
Zásadní lží je, že stávající trať prochází hustou zástavbou. Skutečnost? Ke trati ve skutečnosti přiléhá zastávba že 17 %. Okolím trati je spíše křoví, zahrádky, garáže, oplocené neprostupné pozemky, pozemek teplárny apod. Zástavbou prochází železnice třeba v Nuselském údolí, nebo v Dolních Počernicích. A ve stovkách dalších obcí v Česku. Věřím, že kverulanti z P6 nikam nejezdí, přece by nechtěli místním ničit život. Ale ať už ten tunel tedy postaví. Nebude to snadné, lidi jsou i nad tunelem, a když někdo šíří různé nesmysly, třeba o výbuchu v tunelu a zničení Střešovic, to by bylo, aby to aspoň na půlku… Číst vice »
Díky za doplnění, protože to zde chybělo. Tedy zájmy několika lidí, kteří ovládli radnici, a melou tyhle nesmysly. A pochopitelně zájmy zastupitelských úřadů. Jako občan Prahy 6 volební preference mých spoluobčanů nechápu, ale mám jenom jeden hlas. Pravdou prostě je, že Praha 6 je nejdůležitějším dopravním uzlem republiky (bez přehánění). A přečtěte si prosím názory jedné herečky a jednoho senátora, kteří zde bydlí, a kteří jednoznačně přispívají k tomu, že stojí okruh, letiště, „rychlodráha“ apod.
Prohlídněte si podrobně mapu. Ta trať ve stávající povrchový variantě dělá poměrně širokej, v podstatě nevyužitelnej a jen na pár místech překročitelnej koridor vedoucí v podstatě až do úplnýho centra obvodu. Nepřijde vám takový množství obtížně využitelný plochy takhle blízko k centru a s takhle dobrým napojením na MHD trochu škoda?
Pokud ji je někdo ochoten za 10 miliard koupit, tak to škoda je. Jinak ani ne.
JJ, takový zbytečný roztahávání města do prostoru, aby nebylo kompaktní a museli se v něm lidi dopravovat na co největší vzdálenosti a velkejma oklikama, totiž vůbec, ale vůbec nic nestojí…
Souhlas. Nelze připustit, aby se tady o věcech nevedla diskuze.
Stát tvoří obce, ne ovce. Diskutovat se bude, budou-li lidé a jejich volení zástupci mít o diskuzi zájem a žádný Kamui jim nebude diktovat.
Jasná zpráva hrdino. Dálnice Praha – Drážďany povede přes Beroun a vlak Praha – Liberec přes Humpolec. Jinde trasu nechtějí.
„nebudou se o tom vést s obcemi žádné diskuze.“
V právním státě je to recept na dvacet let soudních sporů. Já nevím, proč si pořád ještě někdo nevšiml, že vyjednávání může být účinnější taktika než válka.
Jenže vláda je tu nejvyšší orgán, a současně určuje pravidla.
Navíc je teď ještě stále nluzový stav, takže tyhle dlohodobě problémové stavby by stačilo prohlásit za nouzové, a blokovači by měli rázem po ptákách.
Máte právní povědomí na úrovni holohlavého pendrekáře.
Prokristapana, zkuste si nejdřív něco aspon obecně nastudovat o právu, než sem začnete psát. Takhle tady budete za kulturní vložku 😉
Jako člověk o právu něco vědoucí tvrdím, že jádro příspěvku není daleko od pravdy. Bohužel, stát svými oudy (hlavně Poslaneckou sněmovnou) připustil, že NIMBUS obcí přesáhl únosnou úroveň. Diskusi je třeba vést a názorům naslouchat, bohužel obce často neslyší vůbec na nic a jediné stanovisko je, že se zde nic stavět nebude, i když je infrastruktura dávno ve všech plánech (viz pražská 511). Buď infrastrukturu chceme, nebo ne. A všude jít tunely bohužel vésti nemůže. Silnější postavení státu ve prospěch celku musí mít navrch nad lokálními zájmy (nemluvíme pochopitelně o rozumné ochraně životního prostředí apod.).
Problém je právě v tom že jsou stavby a koridory v plánu tak dlouho a pak je znovu nikdo neprojednává. Jednak se za tu dobu, klidně 20, nebo i 70. let změní obecné názory ve společnosti, jednak jednak se změnilo pravděpodobně obyvatelstvo v okolí, charakter okolí a hlavně si to lidi zvyknou brát jakože se to stejně nepostaví, tak si z toho nic nedělají. Pak jsou z toho problémy, ten přístup se musí změnit. Nehledě na to jsou tam zvěrstva. Například do povodí Moravy nad Olomoucí je naplánované poměrně velké množství přehrady, oficiálně pro zajištění vody, no a stejně se… Číst vice »
No tak to jste na nejlepší cestě k soudním sporům a další diskreditace státu a likvidace důvěry v něj.
Ono je ještě co likvidovat? 😀
Něco se jistě ještě najde. Nějaké v temných koutech krčící se zbytky, takové ty co jsou jako to 1% bakterií co to vždycky v reklamě přežijí. 😀
Jenže bakterie se v nestřežené chvíli dokáži nakultivovat dělením. Jste si jist, že důvěra ve stát někdy poroste exponenciálně?
Samozřejmě, s koeficientem 0.5. 😉
Asi by stačilo celkem málo na to aby to začalo růst, jenže to by tu musela být standardní populace a ne populace stále z nemalá část populace odchovaná v diktátorské ohradě. S tou totiž kroky vedoucí ke ztrátě důvěry nevedou na dostatečný společenský trest toho kdo tuto zapříčinil.
Vláda tu pravidla (zákony) neurčuje (neschvaluje).
Já se naopak domnívám, že obce, potažmo naši volení zastupitelé po celé republice by měli hájit zájem svých vlastních občanů podobně dobře jako radní Prahy 6. SŽDC by na to mělo být připraveno a poždovat po projektantech, aby stavby přestali navrhovat stylem „tady je čára, zdrarec“.
A pak přijde přepravní proud či strategická potřeba a vedle toho jsou vrstevnice, maximální sklony a oblouky pro daný typ prostředku. Tak kudy…?
Co kudy kam? Prvně je třeba vědět s čím a proti čemu se bojuje, pak si vzít tu mapu a začít hledat řešení a to bez toho aby někdo říkal že to nejde.
Když už velkorysý tunel, tak by měl od Ruzyně směřovat přímo na Masarykovo nádraží, a ne někam do parku, ne tak velkolepým esíčkem.
A co silná vazba z Kladna na centrální Prahu 6, kterou by takový tunel minul? A Prahu 7.
Do těch jiných částí a nádraží Prahy, kam se to nehodí přes Masarykovo nádraží, po dosavadních tratích nebo i jinými dopravními prostředky.
Když už nebude dělat trať ve stávající trase, ale bude se dělat tunel, tak by se neměl dělat v souběhu s metrem do Dejvic, ale směrem na Smíchov. Tato vazba Veleslavín – Smíchov je mnohem důležitější pro městskou dopravu a cestující z letiště by dojeli na Hlavní nádraží.
Železniční trati na Smíchov by samozřejmě také měly byt napojeny na letiště.
Když už tak velkorysý tunel tak rovnou na Smíchov, Vyšehradský most ne 3 ale 4 koleje a variantně k tomu nový tunel na hlavní nádraží už z Albertova. Trasa do centra by tak byla výrazně kratší a rychlejší.
Taky mam pocit, ze z toho tunelu mohla byt odbocka od Kladna i Dejvic smerem na Smichov… Mohla by vzniknou i zastavka na Kralovce a Andelu a spoji se jak severni, tak jizni cast Prahy…
No hlavně by tím tunelem mohla do Prahy ústit i VRT od Drážďan a bezúvraťově pokračovat na zatáčku do Vídně. Místo dvou megastaveb každá na jiném konci Prahy, by mohla by být jen jedna. Napojení VRT na letiště je jen bonus navíc.
To je zajímavá myšlenka, ale nepotřeboval by jste pak další dva tubusy pro tu VRTKU?
No 4 koleje by tam být musely, ale jestli jedním tubusem nebo dvěma, to je k diskuzi. Z důvodu bezpečnosti asi spíše dvěma. Délka tunelu vychází cca na 8 km, sklon 10 promile, maximálka 120 by bohatě stačila i pro VRT.
No ja uvazoval o lepsim vedeni S-bahn, u VRT i predpokladam zastavku na Smichove… A u S-bahn propojeni Smichova a Dejvic pod Strahovem… pripadne pak i propojeni s trati do Krce,…
A v tom tunelu budete mít ozubnicovou dráhu? Z Veleslavína je to celkem slušné převýšení.
Pro těžké nákladní vlaky by to asi nebylo.
Jako metro A, musely by to byt specialni vlaky spise prave podobne metru…
Také preferuji napojení na Smíchov, hlavně s ohledem na budoucí diametr (Nové spojení II). Ze severu bude totiiž zapojeno víc tratí než z jihu.
Jedná z mála staveb, u kterých doufám, že nebude. Postavit to kolem a tento úsek se dodělá potom, třeba jako rekonstruovaná jednokolejka.
Vzhledem k vytíženosti trati je jednokolejná trať nedostačující.
Jednokolejka by byla šílené úzké hrdlo zabíjející většinu pozitiv z dvojkolejky jinde.
I na rekonstrukci potřebujete X potvrzení a souhlasů, a P6 by do toho skoro jistě hodila vidle.
Nezbytné práce údržby se můžou dělat bez úřadů.
Vykládejte to u zpracování náletové zeleně.
Nijak zvlášť, minimálně 4 páry se tam procpou a zbytek by holt končil na Velsu.
Ano, to jistě 4 páry se tam procpou.
Ale pro mě jako občana Kladna, ktery jezdi do centra Prahy se pro mě vlak stává poté neatraktivni spojení a radši využiju autobus z Kladna, který mi staví před barakem
Část vlaků od Rakovníka a Kladna také může jezdit na Zličín a Smíchov. To, že metro A nevede od motolské nemocnice na sídliště Řepy nebo až ke zličínskému nádraží asi také souvisí se sny o protažení metra na letiště (možná až do Kladna, Slaného a Zlonic).
Já nevím, že to někdo nazývá rychlodráha. Vždyť jenom ten oblouk do stanice Nádraží Veleslavín rychle projet nepůjde
Nebude tam stejně všechno zastavovat?
Mnohým tohle bohužel nevysvětlíte.
Asi nechápete význam slova rychlodráha. To není dráha typu VRT, ale městská dráha, která je rychlejší než dráha pouliční, tramvajová, a to bude beze zbytku splněno. Proto rychlodráha.
Tak taková rychlodráha je tam už dnes ne? Tramvaje mají maximální rychlost kolem 70 km/h, ale Regionova sviští i osmdesátkou 🙂
Jo, osmdesátkou… ale jen z kopce. 😀
Asi nechápu. I Uber je rychlejší než tramvaj. Promiňte Davide, pod pojmem rychlodráha bych si představil, že po celé délce bude spodní hranice pro rychlost alespoň 120 km/h.
Uber může a nemusí být rychlejší než tramvaj. Když pojede vedle ní a narozdíl od ní zkejsne v zácpě, může ji těžce nestíhat. Ve městě o rychlosti dráhy rozhoduje daleko víc počet zastávek (případně úrovňovejch křížení, kde je třeba čekat na semafor, atd.) než maximální rychlost na trati, pokud ta je aspoň trochu rozumná.
Toto není rychlodráha, ale celostátní trať na Kladno – Rakovník (Chomutov). Název rychlodráha je nesmysl a jde zde jen o modernizaci a přestavbu stávající tratě.
A přispěje něco Praha 6, když jsou kvůli ní takové vícenáklady?
A ještě do ní budou nadále jezdit auta, protože vlak zastaví jen ve Veleslavíně a pak až v Dejvicích. 🙂
Mezi Veleslavínem a Dejvicemi vede metro, vážený spolu diskutující. Nevím, proč ho na místě stavět ještě jednou. Tohle je spojení na letiště, ne místní obslužná infrastruktura.
Tohle je spojení Praha-Kladno s odbočkou na letiště. A nevíme, jestli časem bude důležitější to letiště nebo to Kladno.
Vzhledem k ceně nemovitostí v Praze se snadno může stát, že v celém tom pásu obcí od Hostivice do Kladna vzniknou nová sídliště pro třeba 40-50 tisíc osob, z nichž velká část bude dojíždět do Prahy, když už budou mít dvojkolejnou elektrizovanou trať u nosu.
Z tohoto hlediska mi jedna mezilehlá zastávka mezi Veleslavínem a Dejvicemi dává smysl. Třeba právě někde poblíž Kajetánky, tam to stejně metro neobsluhuje.
Slyšela jsem i názor, že důležité je, aby se zdůvodnilo, proč se za státní peníze odkloní trať do podzemí a uvolní rozsáhlé pozemky na povrchu, kde pak soukromý investor postaví bytové domy… jo, bude mezi nimi také 3m cyklostezka, to je určitě prima :-).
To je dobře že se budou stavět bytové domy. Bytů se staví v Praze málo.
Jojo, investoři hladovějí…
Bytů je v Praze víc než dost, ale velké množství neobsazených.
Tzv.na investici. Tohle mi opravdu vadí. Nemělo by být možné vlastnit byty a mít je neobsazené. Měla by existovat sankce pro majitele za blokování prostoru města k bydlení, aby raději pronajímal. Peníze jsou to hlavní, co je zajímá.
Ale tak to mi přijde jako logický krok. Pokud je možno něco vést pod zemí a nezabírat tím zbytečně místo na povrchu, tak proč by to tak nemělo být? Naopak, opačný přístup by mi přišel jako trestuhodný.
Stát získá daň z příjmu z prodeje vzniklých nemovitostí a obec daň z nemovitosti. Pokud se bude jednat o investiční bydlení na pronájem, což je pravděpodobné, tak dokonce stát získá ještě další pravidelnou daň z příjmu.
Plus by se tím mohlo o dost zlepšit propojení Ořechovky a Petřin s tou částí P6, která je podél Evropský, což by taky nebyl vůbec špatnej vedlejší efekt.
Je ale fakt, že pokud je tam (podle mě velmi rozumnej) záměr stavět tam v případě přesunutí tratě do podzemí hodně nových baráků, mohli by investoři, kteří tu výstavbu chystaj, na ten přesun tratě do tunelů přispět. Nebo aspoň poté zaplatiti další infrastrukturu, která na to bude potřebná – taková tramvajová odbočka z Evropský Kladenskou a/nebo Na Dlouhém lánu někam k Veleslavínský teplárně by nemusela být vůbec marná, kdyby se tam mělo hodně stavět.
Ony ale státu byty přispívají a to dost. 1 m2 nového bytu stojí v Praze 100000 Kč, takže z každého 1 m2 má stát 21000 Kč (21% DPH). Spočítejte si kolik by měl stát za nemovitost, ve které bydlíte. Jestli si myslíte, že by se za byt 2+kk, který má 50 m2 a stojí 5000000 Kč a stát z toho shrábne 1050000 Kč, mělo platit ještě víc, tak nevím. Mě to přijde už tak dost. Spíš by DPH z nemovitostí měla jít přímo obci, aby mohla financovat náklady spojené s nemovitostmi – ulice, kanalizaci, vodovod, výstavbu škol a školek atd.
Jo, DPH z novejch bytů obci na financování infrastruktury mi zní rozumně. Plus podle potřeby podmínky typu, že v rámci výstavby většího rozsahu musí vzniknout i nějaký množství obchodů, prostor pro služby, atd, aby nevznikaly jenom noclehárny. Plus povinnost umožnit napojení MHD za tu DPH odváděnou obci (potřebnej prostor)
Něco takového – vyšší zdanění nemovitostí podél nové infrastruktury – použili v Británii pro financování crossrailu. Argumentovalo se zvýšenou hodnotou těch nemovitostí.
Realita je taková, že zvýšená daň se platí a crossrail nabírá zpoždění. Ale je to určitě zajímavý precedent, jen pravděpodobně nepřenositelný do našeho právního neřádu.
Cyklostezka by tam byla luxusní. Hlavně tedy ve směru Veleslavín –> Dejvice. Opačným směrem bude potřeba trochu i šlapat. 🙂
No to bude moc pěkný japonský bydlení na tom současným tělese 🙂
Jediný pozemky by mohly být na místě nádraží Dejvice.
Taky se na to můžeme podívat tak, že si to vylobbovali cyklisti a tudíž to bude suverénně nejdraží cyklostezka na světe 🙂
Tak se podivejte poradne. Na tom hornim konci pred Veleslavinem by jich bylo podstatne vic, ktery dnes nejdou rozumne napojit, protoze jsou mezi trati a strmym kopcem. A i v tech Dejvicich proc neco rozumne velkyho nepostavit, aspon by byvaly nadrazi Bruska nebylo tak odriznuty. Pozemky pod kolejistem a po obou stranach nadrazni budovy jsou tam rozsahly (byt neco zabere druhej vestibul Hradcanske-i nad nim by ovsem patro dve mohlo klidne byt, jako to bylo v planu na Kolbenove.) kdyz tohle sectete, neni to prostoru uplne malo a je v mistech, kde by to mohlo byt vyhodny pro developery i… Číst vice »
Ono vlastně SŽ celou dobu věděla, co dělá. Přišla covid krize a přestalo se létat, proto se nestavělo dřív, oni něco tušili lišáci jedni. A nyní je termín 2028, do té doby se to rozlétá. No co ta SŽ má pod čepicí to se musí nechat, jsou to kluci šikovní na svých místech.
Holky tam žadné šikovné nemají?
Určitě, možná jako sekretářky…
Určitě i systémové specialistky. 🙂
Rozmařilost za 13 miliard. Stát by měl na stavbu dát tolik, kolik by stála původní povrchová varianta a zbytek ať si doplatí Praha 6.
Svatá pravda, kolego. A stejnou filosofii uplatnit tam u Vás. Prosím, jako občan Prahy 6 neberu v ochranu zdejší radnici, naopak. Ale tenhle argument není z nejlepších.
„Jinde“ či chcete-li „tam u nás“ to funguje tak, že když je jakž takž reálná nějaká jednoduchá varianta a najednou, třeba díky odporu místních, je potřeba varianta jiná, výrazně nákladnější, odpovědní řeknou, že to ekonomicky nevychází a nestaví se vůbec nic. Tak tu zbytečně neplácejte o zvýhodňování jiných a nezbytné nutnosti nalít obří sumu právě k Vám, protože „jinde to tak dozajista dělají také“. Nedělají.
Trať na Kladno / letiště je potřeba, to bez debat, ale šíleně nákladné varianty v hluboko ražených tunelech by měly být až tou poslední možností, nikoli výsledkem vzdoru po vzoru umanutého děcka.
Já s Vámi souhlasím. Moje reakce zrovínka o tomhle nebyla. I já jsem příznivce vedení trasy železnice na letiště po povrchu. I já souhlasím s tím, že je nesmysl tohle stavět. Pouze bych do toho nezatahoval argument, že je to možné jenom v Praze. I jinde mají podobné pomníky……
A kde neco takovyho ctete, vy brepto? Nikde nepisu ze je to mozny jen v Praze.
Vy jste precet „Morava“ a udelalo se vam rudo pred ocima, vidte?
Tady u nas nam stat nikdy nepostavil zadnou stavbu, ktera by se z nasi pohodlnosti prodrazila o 10 mld.
Za ty prachy by se dalo napriklad Jesenicko priblizit civilizaci, nebo postavit pulku novostavby drahy mezi Brnem a Prerovem.
Na Šumpersku a Jesenicku už se byl přece podívat nový hejtman a říkal, že to tam rozjede, ne 😀
Byl podívat / rozjede to tam × postavilo. Vidíte ten rozpor?
jo, to byl vtip, proto ten smajlík
Co novostavby, ale mohli alespoň udělat žst Vyškov + cca 2km v současné stopě a dvojkolejný kus Holubice – Velešovický most. A možná by se vlezlo i protažení směrem k mostku nad cestou do Křenovic. To by byly nějaké dva kilometry dvojkojleky kde by se vlaky mohly vyhnout.
Ještě k Jesenicku, jak přesně to chcete napojovat? Tunel přes Kouty neprojde, byl by dlouhý a jen pro osobní dopravu, sklon dobrých 20 promile už z Loučné. Přes Ramzovou je to to samé, jenom po Hanušovice by se dalo jezdit asi 120-160 a trať tam je a asi by stačilo ji zadrátovat, ale bude stále pomalá. Navíc jednokolejka. Na nákladní dopravu lze asi zapomenout, to by musela být asi i lokomotivy s ozubnicí
Problematice sudet (což Jesenicko je) se zatím ve svém funkčním období věnoval jediný premiér. Tento vládl jediné volební období a jeho strana byla nevětším poraženým následujících parlamentích voleb. To bude primární důvod, proč na tom jesenicko hned tak lépe nebude. (Což mě do značné míry mrzí)
Na druhou stranu, Praha má více obyvatel než celý Olomoucký kraj, a tady se řeší napojení na největší letiště v zemi (význam celorepublikový, nebo minimálně pro většinu Čech) a zároveň spojení největšího středočeského města s hlavním městem. Stavba tomu parametrově odpovídá.
Tak si udělejte vlastní, ne? To je přece za vaším nickem schovaný.. Svobodná a suverénní Moravěnka, malá….
Ono by bohatě stačilo převést část pravomocí na země, místo toho jsou kraje, malé a slabé.
To by ale nejdřív musela být vůle obnovit zemské zřízení místo těch dnešních 14 gubernií….
A ja za tvym nickem vidim ublizenyho pepika.
Milej Vincku. Já jsem se v Praze narodil, stejně jako moji rodiče i prarodiče a těžce nesu, když se do mý domoviny naváží nějakej zakomplexovanej hejtr hlavního města. Takže ano. Nasral jsi mě. Ale jsou vás zástupy, přesvědčenejch, že Praha republice škodí. Víš co? Přesvědčuj své moravské patrioty, aby do Prahí neodcházelí, že je to v Brně také dobré, ba nejlepší! 😉
Nejde jen o pohodlnost, ale i o budoucnost. Nemůže se pořád něco stavět jen na pár let dopředu, to je varianta velmi krátkozraká. „Áčko z Kulaťák na Mírák bylo v podstatě jen náhradou za autobus číslo 235,kterým jsem od 77 jezdila do práce. Autobusy přistavovaly jeden za druhým, ani pořádně nezastavil. Ani pak v metru jsem si nesedla,bylo to jistě příjemnější,ale jen to vyřešilo stávající problém.
U té 300 spíš jednu stavbu z pěti.
Tak si vybavuji úryvek z knihy Dluhy České politiky vydané v roce 2006, kde pan Petrák navrhoval úpravu tratě Praha – Kladno s odbočkou na letiště (zdvojkolejnění, elektrifikace) s cenou části na letišti cca 400 milionů Kč a kritizoval návrh hlavního města na metro v hodnotě 4 miliardy Kč. A dnes řešíme kousek železniční tratě za 13 miliard Kč. S výstavbou někdy v daleké budoucnosti.
Souhlas, vzpomínám. 👍
Po železnici se sveze až další generace. Metro by tam mohlo jezdit už pět let…
Tonda Blaník musí mít ze své práce opravdu radost! My ostatní už tak velkou nee… 🙄
Úvahy o metru se neustále vrací, ačkoliv byli mnohokrát vyvráceny.
Ale přitom nejsou železnice a metro navzájem výlučné. Možná kdyby se chtělo (nevím teď jak hluboko je metro a jak má vést vlak na letiště, udělat dvojitou hlavovou stanici jak pro metro, tak pro vlak, ne tedy s propojeným kolejištěm asi.
Metro na letiště jezdit mohlo, ale v nemocnici Motol je teď mnohem užitečnejsi.
Jojo. Jako na Mošnově vozí se tam vzduch
Fakt? Mě přijde že tam vozí lidi co pak jezdí busama na Řepy, Stodůlky a příměstem na Beroun.
Ty ceny jsou hezky vycucané z prstu. Za 400 milionů by byla tak projektová dokumentace. A metro na letiště se v té době odhadovalo na 40 miliard.
Nebylo by jednodusi vybudovat prednostne usek Kladno Letiste Veleslavin?
Asi bylo a asi by to vytvořilo i tlak na tunely, ale je to SŽ, co po tom chcete? Podívejte se na Brno-Přerov co je v současné stopě a jak si to rozfázovali a co se staví. A to je to místo kde každý metr dvojkolejky nebo výhybna pomohou.
Možná i tlak dodělat to bez tunelů. 🙂
Možná, ale to je pokud jsem dobře slyšel neprůchodné přes místní. Ani se jim nedivím. Nemůžeme pořád jenom improvizovat a oprašovat něco co už nevyhovuje. Na druhou stranu by to možná vedlo k elektrifikaci a modernizaci tratí vedoucích do prostoru Hostivic.
Viděl bych to podobně. Nova trať do Veleslanína, na letišťi přestup na VRT a zastávku Dejvice zrušit.
A ono to není v plánu? Něco se změnilo?
A pořád platí Vmax 80km/h?
ne, už dokonce 100 km/h. úspora JD minimální. Fraška
V tunelu 120 km/h, kromě horní části.
A cirou shodou nahod je to i varianta nejdrazsi…
Dobrý, tak jeste vyresit sjezd z Blanky a okruh. Praha 6 je největší špunt Prahy.
No já to vidím na opravu Švýcarským modelem. Oprava. Elektrifikace, výhybny, ETCS v původní stopě.
Bylo by to nejlepší. 13 miliard je moc, to se hledá těžko.
To jsou jen dva roky slev na jízdném
Tak na sociálních dávkách pro nezaměstnatelné a ty co pracovat nechtějí stát vyplácí hodně peněz. Kdyby se téhle problematice stát víc věnoval a vyplácel dávky jen těm, co si podporu opravdu zaslouží, ušetřil by.
Jak to chcete rozlišit? A tomu, komu se ráno nechce do práce, nevyplácet mzdu? 😀
Ale no tak, vždyť to rozlišit jde. Mně se taky nechce vstávat, ale protože jsem bílej, tak dávky (tak štědrý) nedostanu. V týdnu jsem byl na sociálce požádat o finanční podporu na bezlepkovou, bezlaktózovou a bezezbytkovou dietu a bylo mi řečeno, že když jsem výdělečně činný, tak nic nedostanu. Pak tam přijde někdo vidno zanedbanej a dostane bohatý honorář. Já nevím jak vám, ale přijde vám normální, aby rodina, co má 8 dětí a rodiče celej den koukají z okna, děcka nechodí do školy, od rána do večera se potulujou po městě, rodiče na všem možném berou 80 000 měsíčně… Číst vice »
Ano ušetřil, nepojistne soc. dávky cca 20 mld. ročně pro všechny tedy včetně těch co pracují.
Jsme, nebo byli jsme, na nezaměstnanosti 2% pod to se jít nedá, leda tak v diktatuře, problémy jsou tu jiné, to poslední co tak nějak dělá problém jsou dávky. Jasně není to ideální, ale není to ten hlavní problém. Jednou jsem četl pěkný názor: „Česká společnost je příliš sociální a příliš asociální zároveň.“ Na jednu stranu poměrně dost přerozdělujeme, daníme práci jak blázni (možná ta daňová změna projde senátem), místo posunu do spotřeby, což tedy nabízí možnost ukončit tu pověst ČR jakožto putyky Evropy, na druhou tu máme šílený byznys s exekucemi, držíme se průmyslu s ne zase tak super… Číst vice »
Vážený pane, není v podstatě nic, v čem bych s Vámi nesouhlasil. A teď ještě prosím zde, na odborném webu rozveďte, proč se nestaví ta Vámi zanedbaná infrastruktura…..Ono to jde, jak vidíme jinde, v jiných zemích. Ale bude to bolet a budou se muset měnit zákony, které umožnily brzdit jakoukoli výstavbu. Jo, a pochopitelně, najít jiné státní zaměstnance, kteří v těchto příbězích chybují často více, než je zdrávo, viz naposledy MŽP při přípravě výstavby D1 u Přerova.
Vážený pane, myslím že ty příčiny oba známe. Je to jednak o úřednících a jednak o obecné kultuře kdy se tu 40 let iniciativa ubíjela, takže se tlačí stará řešení a možná nevhodná. Jednak, jak oba víme tu máme problém ve stavebním řízení, to je zdlouhavé už samo o sobě, další problém je nekvalitní práce úřadů a odvoláními občanských iniciativ. jenže zrychlit to nejde tak že se omezí možnost se k tomu vyjádřit. Naopak, ta musí být v maximální míře zachována. Bylo by ale třeba aby se výrazně zlepšila práce úředníků a samotný proces povolování se zjednodušil. Otázka je jak… Číst vice »
Bohužel to urychlení a ponechání možností vyjádření jsou dvě věci, které jdou přímo proti sobě. Tedy, ono pro ně existuje řešení, ale je extrémně drahé. Tuhle práci by nesměli dělat úředníci, ale skuteční odborníci v dané oblasti. Ty ovšem stát nikdy nezaplatí…
Kolik železniční infrastruktury by se dalo postavit za 60 miliard ročně?
Ještě se zbavit těch sabotérů ze Sudopu ( viz pár článků níže) a snad i bagry vyjedou ….
jak ten cas leti : za moment bude konec stoleti a cesi dostavuji bezvyznamnou trat a po 150x rekonstrukce stare D1 co cesi nazyvaji jako nova dalnice.
Kolik stojí každý rok věčné rekonstrukce D1?