Průlom v přípravě D3 ve středních Čechách. Ekologové prohráli soudní spor o výjimky
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
ŘSD má aktuálně kompletní všechny doklady pro vydání územního rozhodnutí pro 33 kilometrů dálnice. Na tuto situaci čekalo pět let.
Proč těm profesionálním potížistům říkáte „ekologové“ ?
Na tom něco je. Většina aktivistů většinou nemá příliš hluboké environmentální vzdělání. Nedávno jsme jednu takovou nepřijali ke studiu – aktivistka proti cirkusům, ale o životním prostředí věděla velké nic.
Jak aktivismus proti cirkusům souvisí s environmentálním aktivismem? Když už, jedná se o aktivismus za práva zvířat.
Souvisí tak, že se slečna hlásila na obor Ekologie a ochrana prostředí. A ptali jsme se jí na motivaci.
Od té doby, ze nechceme zničit smogem a betonem Posázaví. Neboj NIMBYstu je cca 400 tis a klidně kvůli tomu budou padat vlády či krajské volby…
Podívejte se na střední Slovensko, skoro celé je kryto CHKO a NP, to by tam vůbec nemohly vést žádné silnice ani dálnice, ale vedou. Tady jde o to, že Posázaví protne V JEDNOM MÍSTĚ dálnice, nic více nic méně.
No sláva. Tato část D3 je přitom plánována jako snad nejohleduplnější k životnímu prostředí ze všech dálnic vůbec. Hodně tunelů, ještě více mostů, pod kterými jsou přirozené biokoridory, samotné biokoridory budou taktéž přítomné a dálnice bude většinu v zářezu nebo na náspu, jenž bude osázen dřevinami a stejně tak budou velmi časté protihlukové stěny. Z pohledu životního prostředí je to velmi ohleduplná komunikační stavba, tak nechápu co komu může pořád tak moc vadit.
Třeba to, že kdo tam bydlí nebo jezdi, se na to nechce koukat a vubec to slyšet? Ja bych si treba dům v Jilovisti u D4 nekoupil. Ono je to něco jiného, když dalnice vede 6km daleko v lese a něco jiného je, když vede jen obchvatem sotva 1km daleko. A to potka dost obci kolem D3. Než mě budete poučovat, ze to někdy vest musi, tak dodám, že ja vám neodpovidam na to, zda to stavet ci nestavet, jen vám chci vysvětlit ten rozdíl. Vesnice kde jezdím na chalupu je dnes na D4 napojena lepe než dříve, ale mezi… Číst vice »
To je teda pěkný blábol, takže necháte dopravu na staré E55, která na to kapacitně nestačí. Vyměníte pár desítek lidí, co tam bydlí za tisíce (např Benešov), které ta dálnice uleví. To už rovnou můžete říct, že dálnice se nemusí stavět nová, stačí rozšířit E55, domy kvůli tomu zbourat, však silnice už tam stojí a lidé v okolí už si zvykli…
I to je rozumnější, než ten projekt D3
To je úplný nesmysl, protože pak by se D3 napojovala na D1 a to je kapacitně zcela nemožné, a v budoucnosti by to bylo ještě horší. A není jen jeden rovný pruh okolo Benešova, ta situace na E55 je tam daleko složitější.
Jíloviště je komunistická prasárna, takhle by to dneska v žádném případě neprošlo. (Podobně jako Mirošovice.)
Tak kdy se tady objeví článek ohledně „úspěchu“ tendru na poradce pro PPP u D35? Údajně nějaké úřednictvo prošvihlo termín. To je tak úsměvné, až je to k pláči.
Tímto směrem moc nejezdím, ale fandím ŘSD. Stávající cesta kolem Benešova je už za zenitem a lidé kolem velmi trpí. Navíc se jedná o změnu na kterou si lidé budou muset zvyknout, protože to bude změna proti tomu co tam bylo po celý jejich život. Trochu mi to připomíná vysílače u Českého Brodu. Jsou již za zenitem a jednoznačně přinesly v daném místě velkou změnu. Dnes kdy se mají bourat, tak se pro změnu zase bojuje za to aby zůstal. Podobné to bylo s Eiffelovkou, železničním mostem v Praze a podobně. Jen bych byl rád, aby tentokrát nebylo alfou omegou… Číst vice »
Jojo, Eiffelovku měli zbourat, hrozně tu Paříž hyzdí!
Takové názory v době jejího postavení skutečně existovaly, a nebylo jich málo…
ty jsi hodně malej,viď?!?
Mohl by KONEČNĚ někdo změnit stavební zákon tak, aby ti zoufalí ekoteroristi nemohli škodit? Děkuji
Tohle zrovna nebude stavební zákon, ale obecné právo využít soud jako opravný prostředek na cokoliv.
Přestože ekologistickým manýrům nefandím, tak ekologickou ohleduplnost považuji za nezbytnou. Podle mne nelze dost dobře omezit ekologisty a současně ekologickou ohleduplnost zachovat. V Polsku je ekologická ohleduplnost dopravních staveb silně omezena. Nečumte furt jen do Polska. Jsou i jiné země v EU.
A hlavně si pamatujte, že jako občan a obyvatel nějaké obce máte pouze jedinouoznodt připomínkovat dopravní stavbu: skrz ekologii s to přes nějaké OS. Ekologie se týká nejen přírody, ale i obyvatel. Víte?
Mohl, ale žijeme v zemí extrémního liberalismu, tady cokoliv změnit je skutečně velmi obtížné.
Mám naději že to do 2030 bude, uvidíme 🙂
Snad ne
Gratuluji k úspěchu, ale mám záměrně rýpavé dotazy:
1. Tahle část dálnice podle mě nemá stejně samostatně význam a bude se čekat na povolení i zbytku se Středočeském kraji.
2. Bez Vestecké spojky nemá středočeská část moc význam, pokud bude zprovozněna, zaseká další dopravou už tak zasekanou Vídeňskou. A většina dopravy na dálnicích je cílová do Prahy, obvykle někam k centru… Kudy pojedou? Nejvíce se nabízí právě ta Vídeňská. Alternativa po okruhu a po D1, tak jako dnes. A nebo rovnou „po staru“ po I/3 a D1.
Ano, po staré. A tak to bude se všemi kamiony, které jedou z jihu do Prahy nebo na D8, I/9, D10 a D11, i když bude Vesecká spojka. Žádný špeditér těch 7-8 km navíc po D3/D0 nebude platit, aby ušetřil tři minuty.
Tak tam dostane zakaz vjezdu.
Mínusy jsem čekal, ale čekal jsem i vysvětlení, v čem se mýlím. Věštecká spojka je v nedohlednu.
Nadšenej teda nejsem. Vůbec nebylo zatím posouzeno která varianta je lepší. Jestli tohle nebo Benešov. Bydlím v Posázaví a to mi tam jako má hučet dálnice? Moje studna trpí už dnes, nejdřív sucho, do toho se mi tam furt motají lidé z ŘSD. Jezdí si kam chtějí, fabia nebo tatrovka na louce je běžná věc. Podívejte se na ten most. Je to obluda. Nejsem odpůrce – chci odškodnění. Postavte si to ale já chci vodu, upravit pozemek a novej barák s odhlučnením. A pak dejme tomu, to už pak přežiju.
Prvně varianty byly už dlouho zpátky posuzovány.
Dále má dálnice sloužit i jako vodní přivaděč.
Je obvyklé, že se okolo obydlených oblastí u novostaveb dálnic staví protihlukové stěny.
Jestli má být váš pozemek ovlivněn/vykoupen, dostanete zajisté tučné odškodné.
Vodní přivaděč? To jako vody, která po ní steče? Co v ní asi bude? Samé zdravé věci, že?
Pan kolega mluví o něčem jiném. Společně s dálnicí bude vybudován nový vodovod pro zásobování obcí v trase.
Vy lžete. Diskuze o D3 probíhá od pádu rudého fašismu. Bylo zvažováno opravdu mnoho variant a nakonec se právě tato ukázala jako nejvhodnější.
Varianta Benešov se probírala mnohokrát a pokaždé z toho vyšlo, že nic neřeší.
Už to proboha postavte🙂👍 Díky
Každej chce jezdit po dálnici, ale nikdo jí nechce mít blíž k baráku jak 5km. Nejvíc vřískají ti, co si okolo plánovaný dálnice postavili baráky, i když véděli, že tam povede…
D3 se sic nedočkám, ale kdoví, možná okolo Tábora jednou ŘSD udělá ty 4 pruhy dálnice, když se tam vybírá mýto…
Ty pruhy tam už byly / jsou. Kdyby se vykašlali na rekontrukci, mohlo se po 4 pruzích jezdit pořád,
Nejsem s problematikou toho místa dopodrobna seznámen, ale o tom motoservisu vím. Co ale vlastně brání ŘSD v dostavbě dálnice? Zasahuje snad motoservis pozemkově do dálnice?
To je hodně stará kauza. Když to shrnu, tak motocentrum má přístup od Tábora z Měšic a na druhé straně byla provizorní cesta, protože se už tehdy v roce 1988 se stavbou obchvatu počítalo. Ale chybou úřadu v Táboře byl k objektu povolený trvalý přístup přes provizorní cestu. A majitelé chtěli, aby ŘSD vybudovalo sjezd a nájezd z dálnice a tím trvalý přístup ponechalo. Šlo o spekulaci na pozemek pro výstavbu pumpy, na nabídky odkupu nereflektovali a cca před rokem jim to stát vyvlastnil.
Teď to cca rok visí na ŘSD a ti moc nespěchají.
Tak jednoduché to není. Jednak ještě probíhá výkup/vyvlastnění na plynovou stanici a jednak už cca více jak rok je u Ústavního soudu stížnost (IV. ÚS 2430/22) proti původnímu vyvlastnění. A pak je tam ještě katastrální úřad, který řízeni přerušil do skončení řízení o Ústavní stížnost (podle poslední informace). Takže v současné době s tím ŘSD moc dělat nemůže.
Nepište „nikdo“. Já bydlel od D7 sotva tak 600-700m a to tam ani není protihlukovka, jen křoví. A v pohodě. I když měl člověk otevřené okno, prostě takové slabé šustění, jen sem tam nějaký machr s díravým výfukem. Prostě OK. Kdyby tam nebyl příšerný věčně otravující soused, tak tam bydlím doteď. Já bych klidně „u dálnice“ bydlel.
Vidím to stejně. Bydlím na Budějárně a z okna vidím na dálnici. A nikdy mi ten šumot nevadil. A protihlukové stěny ho nijak neovlivnili.
Tj. ale jen ta méně problematická část dálnice, která by šla stavět zvlášť. Nemusel by se stavět nový obchvat Benešova, což jsou vyhozené peníze a zablokovaná silnice na x let…
D3 by měla být dokončená v souběhu se severní částí D0, tj. aby se nesjíždělo do bordelu v Praze. Na venkově dálnice a v Praze jen jeden pruh směrem k D8, bez připojovacích pruhů na Kbelské, MÚK bez osvětlení…
Máte pocit, že díky severní části okruhu v Praze bordel drobné nebude?
Takže v současné době mohou aktivisté podat rozklad, žalobu a kasační stížnost proti výjimkám ze zvláště chráněných druhů živočichů, následně mohou podat rozklad, žalobu a kasační stížnost proti územnímu rozhodnutí a nakonec ještě rozklad, žalobu a kasační stížnost proti stavebnímu povolení. A ve všech případech lze použít téměř totožné námitky. Vítejte v byrokratickém Kocourkově s názvem Česká republika. Je s podivem, že se tu vůbec kdy podařilo nějakou liniovou dopravní stavbu vybudovat. Zajímalo by mě, proč již dávno nebyla upravena legislativa po vzoru okolních států, kde tuto „triádu“ lze v rámci povolovacího procesu každé stavby provést pouze jednou a nikoliv… Číst vice »
Tak kdyby to fungovalo, tak následující soud by měl ihned rozhodnout o žalobě jako nepodstatnou, když byla zamítnutá v předchozím řízení a jede se dál. Ale bohužel to takhle nefunguje.
Jak já se těším, až bude pouze jedno řízení a jedno odvolání. Už za pár měsíců 🙂
Pak se bude moci napravit všechno zlo, co tu za poslední desetiletí napáchali ekoteroristé.
Stavba se bude povolovat v jednom řízení, ale stále mu bude předcházet minimálně EIA, JES a dílčí řízení k podkladovým stanoviskům pro vydání JESu. K nějakým zjednodušením asi dojde, ale žádný zázrak to nebude.
S nápravou „zla“ bych to taky moc růžově neviděl, neboť ekologickým spolkům se dost rozšíří možnosti být účastníkem povolovacího řízení. Dneska mají spolky statut účastníka řízení jen v případech staveb vyžadujících „velkou“ EIA. Nově to bude všude, kde se bude povolovat kácení, nebo vydávat výjimka na chráněné druhy.
Nakolik bude ono jedno odvolání přínosem ukáže až reálná praxe. Vrátit věc zpět o instanci níž je totiž výrazně jednodušší a rychlejší než vydat opravené rozhodnutí. Spousta stavebních úřadů už teď nestíhá agendu a k tomu dostanou naloženo další.
Z definice situace, kdy je potřeba výjimka z ochrany zvlášť chráněných druhů, nemůže být bez velké EIA. Když jde o chráněný druh, těžko může zjišťovací řízení vyjít se zanedbatelnými vlivy na životní prostředí.
Kácení je poněkud něco jiného, ale tam už je legislativa volnější dlouho.
Takže bude.muset příroda bez vyjímky ustoupit stavbě, hmmm. Příroda je to jediné, co stojí za to bránit. lidi jsou totální idioti, vždyť se podívejte na sebe. Nevědí vůbec nic, nepoznají čmeláka od vosy, a všechno by zašlapali, ale kdo o přírodě a ekologii znalosti a snaží bránit v její likvidaci, je ekoterorista. Jestě, že lidí jako vy nic neznamenají a nic neovlivní. To by pak vypadalo. 😀
S podobne zatatym postojem musite mit strasne slozity zivot, chleb pect v peci z kamenu a mazaniny na drevu z samovolne uschlych stromu, z mouky namlete na rucnim mlynku z nejakeho polodivokeho druhu obili nahodou nalezeneho nekde na lesnim palouku…
Prirodu je vhodne chranit, ale bohuzel to uz je tak…ze slouzi cloveku. Smirte se s tim
Jo, a proto mají v Rakousku natahané přes Alpy dálnice – právě proto, aby provozem nezatěžovali údolí a mohla být příroda v klidu.
Vždycky je potřeba na věc nahlížet komplexně – někdy je potřeba „zašlápnout“ jednoho mravenečka třeba pro to, aby jich v budoucnu nebylo zašlapáváno násobně více. Ale takto myslet asi umí jen málokdo…
Konečněěěěěěěěěěěěěěěě :-)) ale mělo to být už před deseti lety
Psi štěkají….ale karavana táhne dál !!!
Beeeeeheheheheeeee beeeeeeee 😭😭😭😭😭😭😭. Patriku co budeme dělat???? 😭😭😭😭😭
Snad se zmetek nebude chtít mstít jinde 🙂
Kdy vstoupí v platnost konečně změna zákona že to nebude mít odkladný účinek a začne se hned stavět?
Nebo konečně kauce milion??
Uz se tesite, az Vam nekdo zboura Vas dum, protoze jste ho nastval a ma nekoho na stavebnim urade a ten rozhodne, ze ho lze zbourat? A pak prokazete, ze duvod bourat nebyl, ale dum uz je zbourany.
Problem neni pravo se odvolat, ale ze dovolani dlouho trva.
Pro zavedení kauce musíte udělat následující kroky:
1) Změnit Ústavu ČR
2) Prohlásit,l že Listina základních práv a svobod na území ČR neplatí
3) Z bodu 1 a 2 vyplývá nutnost vystoupit z EU, ze skupiny demokratických států a možná být i vyloučen z OSN.
stojí to za to?
Todle prostě průměrně tučnýmu českýmu jelitu nevysvětlíte. Protože ono nechápe existenci a smysl legislativy a chtělo by, aby se s kýmukoli, kdo se mu nelíbí, dalo zatočit po bolševicku podle momentální nálady.
👍
S tou OSN asi moc dramatizujete. V OSN je i Čína, Eritrea a Severní Korea.
Žaloba ani kasační stížnost odkladný účinek ze zákona nemá.
Kauce není potřeba, stačilo by uzákonit, aby se mohli k dané stavbě vyjadřovat jen ti koho se to týká, to jest ti co tam mají trvalý pobyt. Dva kilometry na obě strany od osy liniové stavby a bude klid.
A samozřejmě majitelé pozemků, i když budou bydlet jinde.
A asi i nájemci pozemků, ne? Když má někdo pronajatý pozemek na 99 let, tak by měl mít právo se k tomu, že přes takový pozemek povede dálnice vyjádřit.
Kromě zemědělců, mě nenapadá nikdo jiný kdo by měl takhle dlouhý nájem. To je už skoro jako vlastník, bych řekl já.
I takové případy existují – od nového Občanského zákoníku, kdy bylo zavedeno pravidlo, že stavba nemá stát na cizím pozemku (nebo jak je to přesně formulováno) – se takové případy vyskytují a řeší se přes tzv. právo stavby s lhůtou právě 99 let. Sám jsem byl u případu, kdy most patří fabrice (je to v rámci areálu firmy), než pozemek, na kterém stojí (ten patří povodí Moravy).
To nám už ukázal volební zákon a volby kdy některé obce před volbami mají desítky nových obyvatel, kteří volí….Takže vidím Patrika jak mění trvalý pobyt jako na kolotoči….
No upřímně mě i napadlo, že by mohla být podmínka „starousedlíků“ (řekněme 5 let a více), ale upřímně jsem se obával umínusování zdejších odborníků.
Tak timhle jste se ukazal jako poradny trubec, alespon neni treba proti tem vymyslum jakkoliv argumentovat
Stacilo by zavedeni kauce – chces podat namitku proti liniove stavbe? Jednotlivec at slozi 10 mio KC, obec ci spolek 40 mio KC. Pokud soud namitku zamitne, kauce propada, a stezovatel jeste nad jeji ramec zaplati naklady soudniho rizeni, plus naklady na zdrzeni stavby. Nemas prachy? Tak drz pysk.
To je moc… Nějaké kauce by měly být, u jednotlivců třeba 50kKč, spolky/firmy 250kKč, otázkou je, jestli to není nějak proti ústavě. A nebo minimálně vydat nějakou novelu, která by umožňovala do těch staveb hodit vidle jenom při EIA a po vyřízení prostě už smůla…
Je to proti Ústavě ČR – porušuje to minimálně jeden, spíše dva odstavce Hlavy o „Právo na soudní a jinou právní ochranu“ – viz můj příspěvek
A úředníka nebo soudce, jehož rozhodnutí muselo být kvůli nezákonnosti zrušeno, popravit za úsvitu, aby ta motivace byla oboustranná?
Pokud by se ukázalo, že chybu udělal schválně na pokyn Dětí Země, aby rozhodnutí mohlo být následně zrušeno, tak proč ne 😀
No ptáte se hezky ale pak si pojďme říct že zrovna soudci jsou prakticky nepostižitelní kromě totálních excesů. A úředníci … no schválně co se stalo úředníkovi co má na triku ten průšvih s motocentrem v Táboře?
Ale soudce musi byt skoro nepostizitelny, z principu. To ze to nechapete je spis vase vizitka
To je protiústavní – takto vysoko stanovenou kaucí porušíte Listinu základní práv a svobod (součást nejen naší ústavy) – konklétně Hlava pátá, článek 37, odstavec 3 – cituji: „Všichni účastníci jsou si v řízení rovni.“
Takto vysokou kaucí porušíte rovnost účastníků v řízení.
A vlastně porušíte hned první odstavec Hlavy páté (článek 35, odstavec 1) : „Každý se může domáhat stanoveným postupem svého práva u nezávislého a nestranného soudu a ve stanovených případech u jiného orgánu.“
Kaucí porušíte princip „Každý“
Už o tom byly vydány i judikáty.
Jo demokracie je sviňa 😊 – nelze zamezit přístupu k soudu.
To rudý ani hnědý lůze nikdy nevysvětlíte. Oni by tu chtěli nejradši Čínu nebo tak něco.
A soudní poplatky tomu „Každý“ snad neodporují? Správní poplatky na úřadech?
Ale ty nejsou tak vysoké – a soudní poplatky se uplatňují u kauz, kde se řeší majetková újma. U ostatních ne.
Správní poplatky nejsou tam vysoké – a i o tom už rozhodovaly NSS a ÚS – zda ano či ne a jak vysoké.
Já nejsem právník – ale nejděte si o tom judikáty – jak NSS, tak ÚS – v důvodových zprávách to poměrně dobře a i pro laika srozumitelně vysvětlují – kdy už jde o bariéru o práva na soudní proces a kdy ještě ne.
Soudni poplatky jsou pomerne vysoke k pripade soukromopravnich sporu, u verejnepravni veci spis administrativni.
A i ty soukromopravni lze nekdy odpustit pro nemajetnost. Ale moc se to nestava
No on by to možná šlo udělat jako záloha na soudní poplatky.
Stacilo by vytrit si prd*l ustavou i platnymi zakony…
vitejte v severni korei.
to snad nemohl vyplodit zdravy clovek.
Takovou ptakovinu celkem jiste nemyslite cazne, ale dobrý pokus hehe
Protiustavni napad porusujici listinu.
Vy mate asi nulovou empatii a predstavivost…a vite prd i o financnich moznostech obci…
Nechapu, proc kazdy co ma do zadku diru, musi vymyslet nesmysly narusujici zakladni lidska prava. Misto toho aby se udelal poradek v ponekud zbytecne komplikovanem povolovacim procesu
Bohužel jakékoli žaloby na zdržující spolky jsou liché, protože prostě to zdržování různými odvoláními umožňuje náš zákon. Místo toho aby např. platilo, že: vydá se územní rozhodnutí, EIA společně (proti kterému půjde podat námitky), odvolání. Pak se vydá stavební povolení, proti tomuto kroku nepůjde podat již žádné odvolání; od vydání územního rozhodnutí začne výkup pozemků za nabídkovou cenu např. 8x vyšší než odhad – kdo nesouhlasí, může si na své náklady nechat posoudit odhadní cenu – tu úřad posoudí do 30dní a poté buď na ni přistoupí, nebo zamítne a následuje vyvlastnění – prodávající dostane cenu za původní odhad. Proti… Číst vice »
Proč by se nemělo dát odvolat proti stavebnímu povolení? Co když stavební povolení bude obsahovat vady?
A proč by mělo obsahovat vady? 🙂
Pokud bude SP v rozporu s územním rozhodnutím nebo EIA, nebo obsahovat vady, pak řešit soudně.
Pokud soud rozhodne ve prospěch žalující strany, pak bude potřeba rozhodnutí napravit.
Pokud rozhodne ve prospěch obžalované, pak si obžalovaná může naúčtovat náklady za zdržení projektu, stavby atd. A to je to, co dnes při odvoláních různých teroristických skupin nelze. Protože se odvolávají opakovaně ve všech stádiích řízení (EIA, UZ, SP)…
Luďku ty jsi génius. Ty si nikdy v životě neudělal chybu. Úplně si to představuju – všechny písemky ve škole bez chyby, derivovat a integrovat si uměl už 2 minuty po narození. Ty musíš být fakt dokonalej.
Orgány ochrany přírody to fakt těžké mají! Všude kolem nepřeberně lákadel a svodů, za úplatu proto mokřad od pole nepoznají, – občas se vyplatí zapomenout na přírodu. Komu zachce se stavět, potřebuje parcelu, nejlépe na louce, u lesa nebo na břehu tůně, Správa CHKO nesmí zklamat jeho důvěru – stavba patří do přírody, byť příroda stůně. S moderní technikou a S razítkem od úřadu zdolat přírodu je tak prosté, zasypat mokřady a potoky zahnat do kanalizace, trávu udusit betonem, když mrcha pořád roste; s neukázněnou přírodou je pořád spousta práce. ať mají budovatelé měst a dálnic pořád dost práce. S… Číst vice »
Ta hloupoučká veršovánka musela dát práce.
A přitom taková blbost.
To je ovšem poetický štrop.
Smutné je že k takovému sporu může vůbec dojít…
Smutné je, kolik tu máme bolševiků, kteří si myslí podobné bludy.
Odvolani k vyjimce, soudni žaloba na pravomocnou výjimku, pak mužeme čekat odvolání na vydané ÚR, po získani pravomocného ÚR příde kasačni stižnost a žaloba na podjatost, pak odvolani k stavebnimu povolení, kasační žaloba na stavebni povolení…a všechno to budou dookola ty stejnjé argumenty, znovu a znovu a znovu. Tohle nemá nic společného s bolševikmi a absencí demokratického práva – tohle je takový byrokratický absurdistán, že i kafkove díla se mužou schovat
Tak je třeba rozlišovat správní řízení a (správní) soudní řízení, je jasné, že tam z podstaty věci bude docházet k jakési duplicitě argumentace, což je ale nevyhnutelné, pokud tedy nechceme znemožnit soudní přezkum úředních rozhodnutí, což bych skutečně nedoporučoval a opravdu by to byl návrat do předlistopadových dob. Problém je spíš v tom, jak to vše trvá. Mluvil o tom hezky Radek Mátl v podcastu, možnost odvolat se je v pořádku, ale není v pořádku blokování účelovými či prázdnými podáními, není v pořádku prodlužování lhůt atd. Samozřejmě by významně pomohlo i celkové sjednocení těch všemožných procesů, které jsou k povolení… Číst vice »
Trefa, bolševik je pro mě taky nadávka, ale to bude zřejmě to jediné, na čem se shodneme…
Citace výroku ministra Hladíka, t.č. ministra životního prostředí: ,,Chránit naši přírodu není volbou, je to naše společenská povinnost a zodpovědnost. Země nám byla svěřena do péče a jinou nemáme. Ministerstvo životního prostředí pracuje každý den na tom, abychom ji v dobrém stavu dokázala předat příštím generacím.“ Což evokuje zásadní otázku: Veřejná správo, kdy s tím hodláš začít? Anebo už navždy bude osudem naší krajiny, přírody, životního prostředí být požírány nenasytným molochem zvaným doprava?
Praha roste. A ostatní města také. A logicky pak také rostou přepravní proudy. Je načase přestat ochranu krajiny lživě vydávat za ochranu přírody, začít rušit vesnice a půdu udržovanou pouze ze zákonné povinnosti vracet přírodě. Samozřejmě je také nutno okamžitě přestat hospodářsky využívat všechny státem vlastněné lesy a nechat je také přírodě.
POstačí celosvětově řídit porodnost, stávající zredukovat zhruba na polovinu.
A jakou stávající? Jako, že nechat jen 1,5 miliardy Číňanů, 1,5 miliardy Indů a 1 miliardu lidí v Africe a zbytek vyvraždit? Tak můžeme začít. Napište do Poslanecké sněmovny, ať schválí zákon o zavraždění všech obyvatel ČR. Poslední se zabije sám.
Proč? Vždyť my nebýt migrace tak se zmenšujeme…
Ano, bude. Nic jiného nezbývá.
Teď by měla následovat žaloba na ušlej ekonomickej rozvoj státu…a dané neziskovky, které evidentně bez důvodu zdržely stavbu by měly platit stamiliony. Pak by si každej rozmyslel, jestli má platné důvody proč se soudit.
Co znamená „ušlej ekonomickej rozvoj státu“? A nemá stát zajišťovat naopak právě ty „neziskové“ věci, jako je zdravé prostředí pro život? Přesun silných přepravních proudů na šetrnější způsob dopravy? Místně do značné míry soběstačné hospodářství? Myslím si, že podnikům se to i tak bohatě zaplatí, na úkor ostatních, již si budou muset sami hradit sanatoria…
taky by mne zajímalo, co to je „ušlej ekonomickej rozvoj státu“ 😉 a pak konkrétně komu (které složce státu) to ušlo. A jak by se kvantifikovalo.
Postavení dálnice indikuje dodatečný transport – čili podle nových trendů – více uhlíkové stopy, více oteplení atd. 🤣
„Místně do značné míry soběstačné hospodářství?“
Zavedl Mao Ce Tung, 100.000.000 obyvatel zemřelo hlady za jedinou zimu. To teda není zdravé životní „prostředí“.
A skromnost měl maximálně na jazyku. Jedno z nejdražších aut té doby: https://cs.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600
Mao jich měl 25, slovy pětadvacet kusů. Rozežranec.
Naopak to je dnes bio. 100.000.000 již neprodukuje další CO2 a pomalým rozkladem taky ten uhlík podrží v půdě….a nemá další spotřebu….
A co rovnou do gulagu? To byste je neposlal?
V jakžtakž demokratickém státě přece nemůžete někoho trestat za to, že se soudí v případě, že má pocit, že jsou poškozována něčí práva. Tady není KLDR nebo SSSR.
Jiná věc je, že to soudům a státní správě trvá velmi dlouho než se rozhodne, zda žaloba je nebo není oprávněná. Za to ale žalující strana nemůže.
Stejně jako v trestním řízení, taky nemůžete někoho křivě nařknout třeba ze znásilnění a čekat, že po takovém nařčení zůstanete bez následků. Žalovali stavbu, ta žaloba byla zamítnuta – tedy byla nějakým způsobem nerelevantní a byla pouze se záměrem poškodit stát a zpomalit stavbu.
Ve vašem příkladu se však jedná o úmyslné jednání – těžko prokázat u napadaní úředního jednání, že jste měli za úmysl bezdůvodně zdržet či zmařit stavbu. Pokud by to tak bylo, proč ŘSD je dosud nežalovalo o finanční náhradu?
To už je mojí zodpovědností jak si načtu zákony…nemůžu žalovat někoho, protože se domnívám, že, to je prostě šílenost. Pokud jsem opravdu přesvědčenej, že stavba je v daném ohledu nezákonná a že nebylo rozhodnuto podle všech regulí, tak se rozhodnu žalovat a taky vyhraju, ne?
Tak třeba odeslání prázdného papíru místo konstruktivních připomínek je určitě úmyslné jednání. Nebudete mi doufám tvrdit, že to bylo omylem.
To netvrdím, že to bylo omylem – ale tento úmysl zákon umožňuje a povoluje (poslat prázdný papír – mj. i Vy můžete poslat na úřad papír, že nesouhlasíte se stavbou souseda a žádný důvod uvádět nemusíte a úřad se tím musí zabývat) . Je to smutné, ale jednali v souladu se zákonem, tak je trestat nelze.
To je velký omyl. Správní řád jasně říká, co má být obsahem odvolání. Podání tzv. blanketního odvolání je exces, který by neměl být Patrikovi trpěn, protože v jeho případě se jedná o jasný úmysl zdržovat.
Relevantní důvody tady byly. Fakt, že je veřejná správa ignoruje a soud neznal, nijak nezmenšuje jejich závažnost. Pokud kladete rovnítko mezi ekonomický rozvoj státu a nevratné zásahy do krajiny a přírody, pak nevíte nic o ekonomice ani o ekologii.
A ty žaloby by byly speciálně jen na lidi, kteří si dovolili využít možnosti dané právním rámcem, nebo i na různé úředníky všude možně, kteří buď záměrně nebo nekompetencí sabotují stavby ještě mnohme víc? Havránková budiž případem za všechny.
Havránkové vedla stavba přímo přes její pozemky. To vůbec není případ lidí / sdružení, kteří podávají námitky proti všem stavbám kdekoli v ČR.
Havránková je sedlák a sedlák potřebuje půdu. Tu jí stát odmítl dát v době kdy ji měl. Pak stát půdu na výměnu prodal. A na dolarech obilí nevyroste….
Je to vyhrana bitva, nikoliv valka ale naslapnuto je dobre. Nova legislativa zacina uz sem tam pomahat aby urady (a prenesene většina obyvatel) nebyly rukojmim ekotalibanu. Jedna ze dvou nejpotrebnejsich silnicnich staveb v republice!
D35, D0.. pak možná.
D35 je místní záležitost …tranzit Praha Olomouc/Ostrava není zase tolik aut, navíc se dá jet po D1 … ale na jich do Rakouska nic jiného není.
Na „jich“ se nestaví D4? Nežehlila se železnice? Přitom je to nejslabší směr…
Prý na „jich“ 😀 Ty automatické opravy/doplňování jsou fakt skvělé 😀 A mimochodem, D4 končí v Příbrami a… dál jako co?
No a železnice končí v Budějcích. Ale proč by Frantisek nějaké takové detaily řešil.
Kéž by. Zatím v Ševětíně
Ta moderní a rychlá jo.
D35 mezi Prahou a Lipníkem nad Bečvou (a dále po D1 Ostrava a Polsko), která má ulevit i přetížené D1 (hlavně kolem Brna je to lahoda) je lokání přes 1/2 naší republiky 🙂
Co takhle zanedlouho dobudovávanou D4, chystanou propojkou do ČB (bude asi dříve než D3 pod Prahou https://zdopravy.cz/rsd-ziskalo-dalsi-uzemni-rozhodnuti-pro-tripruh-od-pisku-na-budejovice-179779) a dál na jihu dokončovanou D3 na rakouské hranice?
Jestli chystanou „propojkou do ČB“ myslíte přestavbu I/20 na 2+1 tak to má k ideálu i mezinárodní tranzitní silnici podobně blízko jako současná I/3
D35 je místní… do budoucna spojnice Prahy a Ostravy a také nejkratší dálniční spojení od Rozvadova po Jablunkovský průsmyk.
No jistě. Ale je to alternativní trasa. Velmi často se tu řve že je zbytečné aby na jih Čech vedla D4 a D3 (byť D4 tam vede velmi okrajově). Pak se dá obdobně říct, že je zbytečné aby do Olomouce vedla D35 i D1/D46.
A s tím nejkratším spojením … popravdě by mě zajímalo jaké dopravní proudy jsou v relaci Rozvadov – Jablunkov 🙂
Na D35 se dle dopravního modelu počítá mezi Opatovicema a Olomoucí s intenzitami min. 35k voz./24h.i v těch nejméně vytížených úsecích.
U D3 se nepředpokládá, že by se to někde dostalo k 30k. Ve středočeských úsecích to bude spiš lehce přes 20k.
Můžete sem hodit odkaz? 35k/24h není ani na D1
Coze????? Na 4 milionovou moravu vede jedna katastrofalne pretizena dalnice…. ale podle vas ma prioritu druha dalnice do cca 500tis jiznich cech
Kazdy ma ty priority trochu jinak. Za me D0, D3 StC, D1 Prerov, D52 u Mikulova, D35 atd…
Obec Václavice a obec Tisem je u vás ekotalibán?
Věcně s vámi souhlasím, ale za ty nálepky typu „ekotaliban“ máte ode mě mínus. Opravdu vám přijde někdo kdo se snaží chránit přírodu před asfaltem u soudu v podobném postavení jako bojovník Talibanu? Hádám, že kdyby to tak bylo, tak by tento komentář byl váš poslední. Proto vás prosím, zdržte se těchto dehumanizujících nálepek.
V našich končinách zdá se stále přetrvává bolševické myšlení, že životní prostředí je pouze překážka při budování krásných nových staveb nebo při těžbě dalších surovin, které už měly být v 21. století dávno nahrazeny.
A jak si představujete nahrazení nejvíce nedostatkové suroviny technologií 21. století?
(Pro méně chápavé je řeč o štěrku a písku.)
Bolševici… sice drancovali suroviny jako málokdo, ale nelze tvrdit, že každý, kdo nemá rád obstrukce, je bolševik drancující přírodu.
Bolševici byli také přesvědčení, že kdo není s nimi, tak je NSDAP a tedy fašista. Dlé této logiky patřila celá kapela Sprituál kvintet mezi klerofašisty a tak je zakázali. Američani bijou černochy, což byl další důvod, proč KSČ zakázala blues… zakázala hudbu té mlácené černošské mešiny.
v tom se fakt žít nedalo, nedá a dát nebude, v žádném extrémismu.
Environmentalni Taliban (ekotaliban) je dnes uz kodifikovane slovo. Oznacuje radikalni aktivismus, který nevaha opakovane používat legalni i nelegalni prostredy k blokovani obecne prospěšných, většinou dopravnich staveb. Deti Země asi netřeba představovat. A pokud Krajina 2000 pouzije při napadani stabilizovane varianty D3 argument, ze „D3 se hodila nacistům, později komunistům a dnes lobbistům“, tak si pro tu nalepku sahli sami. Vazim si ekologu, kteří jsou schopni vecne diskuze, prinaseji rozumne argumenty a pokud nejsou v debate uspesni a nepresvedci ostatní diskutujici ci jejich namitky zamítne soud, stahnou je. Tam ani DZ a K2000, podle mého nazoru, nepatri
Ne opravdu to není kodifikované slovo. tečka.
Chránit přírodu přes asfaltem vs. zatěžování obcí (Benešov, Mrač, Miličín) automobilovou dopravou a několik mrtvých ročně. Plus to že tranzitní evropský tah nepovede přes vesnice.
Dá se ta tu vaší ochranu před asfaltem dívat různě.
Já bych si ještě počkal na informaci – jaký byl důvod zamítnutí žaloby.
Pokud soudy rozhodly o zamítnutí na základě třeba procesní chyby, špatné formulace žaloby, chybného datumu apod. tak bych rozhodně nejásal.
Že bych se ještě dočkal? 😀
hurááááá