Průlom: Správa železnic získala povolení k elektrizaci Zlína
Nehoda na přejezdu ve Zlíně. Foto: Drážní inspekce
Zásadních změn dozná stanice Zlín střed, nádraží se přesune blíže ke Gahurově ulici.
Zásadních změn dozná stanice Zlín střed, nádraží se přesune blíže ke Gahurově ulici.
Tahle se dělá novinařina na tomto webu. Napise se nový nadpis, jeden odstavec a vše ostatní se zkopírujte z předchozího článku.
Takže stačí přečíst jen ten nadpis a clanek ani neotevírat.
Nádraží ostuda kraje, kde to ještě mají? Stejně to ten zlínský nejen dopravní skanzen moc nezmění 😉
„Nádraží ostuda kraje, kde to ještě mají?“ No tak třeba tady v Brně..
To už je po rekonstrukci, budete muset dál, do Jihlavy.
Brno je teď náhodou v pohodě. Jen jsem zvědav jak se zvedne provoz, když se vrátí Rožmberci a Vysočiny.
Že jsem tak smělý…proč je jako obrázek ke článku použitý zrovna vykolejený vlak? Jak to souvisí? 🙂
To jsou ilustrativní obrázky. Prostě se v takové agentuře ´tukne do PC a vyletí obrázek. Tak nad tím vůbec nepřemýšlejte. To není na hodinové posuzování, který z obrázků by byl lepší, tady jde o text. nmebo snad měli jet do Zlína ???
Tam se pak počítá s přímými vlaky Praha-Zlín? Nebo se současný Slovácky expres rozpuli a půlka pojede do Zlína a druhá do Luhacovic. Díky
Řekl bych že pravděpodobně zůstane stávají (nebo lehce pozměněný model) linky R18, na to aby jezdila linka v hodinovém taktu (1. hodinu do Luhačovic/Veselí, 2. hodinu do Zlína) asi ani nebude kapacita, ani předpokládám snaha MD v nasledujici smlouvě to měnit. Ale kdo ví, třeba to bude jinak, byl bych rozhodně radši kdyby jo
Bohužel, jezdím pravidelně Olomouc-Pardubice a slovackemu expresu se vyhýbám radši vždy valasskym nebo ostravském protože tam je vždy trochu volněji.
Protože v slováckém platí litacka do Kolína, a jede první.
Tak jedna EMU jednotka do Zlína druhá Bemu do Luhacovic. To by bylo rychle a praktické.
Takže jen spoje Otrokovice-Zlín?
No jo, budou příští rok volby.
Vážně si myslíte, že toto téma nebo toto konkrétní oznámení má nějaký volební dopad? Pro řadové občany má toto téma asi stejný význam, jako snaha ministra Dvořáka o zřízení českého kulturního centra v Charleville-Mézières.
Volební dopad nikoliv, ale vznik v souvislosti s volebním datem ano.
A že jsem tak smělý, máte tu souvislost a mohl bych ji vidět?
V Česku se co měsíc získává povolení na nějakou infrastrukturní stavbu. Proč právě toto povolení souvisí s volbami a jiná ne? Nebo snad každé povolení je uděleno, „protože za jedenáct měsíců a třiadvacet dní budou volby“..??
To je pěkná volovina.
A mohu vidět,které ostatní s volbami nesouvisí. Pokud se dobře pamatuji, tak jsou ti kteří rozhodují o tom co se bude stavět buď přímo voleni, nebo řízeni osobami, které vzejdou z voleb. Takže každá stavba má svůj popud ke vzniku od nějakého voleného orgánu. Tedy její vznik souvisí s volbami.
Takže jste sám popřel, že to souvisí s volebním datem?
Volby jsou pořád
Do doby příštích voleb do PSP cestující rozhodně nic nepozná. Ttakže ne, s volbami to nemá nic společného.
„…Součástí je i modernizace nádraží v Otrokovicích, které dnes podle SŽ není připraveno na očekávaný zvýšený rozsah dopravy na trati Zlín – Vizovice…“
Kdy že se to Otrokovice překopávaly naposledy? Co na to odbor strategie, pane Sosno?
No už to bude skoro 30 let, hlavně ten tehdejší projekt bude 30 let starý, to byl ještě Sosna ve škole a plánováno se zrušit všechny vedlejší tratě.
Byl tehdy na škole, když se to stavělo: https://md.gov.cz/Ministerstvo/Vedeni-ministerstva/Ing-Lenka-Hlubuckova/Ing-Ludek-Sosna
Tehdejším ředitelem strategie mohl být nějaký dněšní důchodce.
Tak doufám vznikne větší autobusák, st ti všechno nemusí jezdit do centra. Za předpokladu, zr vlaky pojedou často.
Nemám ten region úplně v paži, tak jsem se taky pro jistotu podíval na mapu, jestli jsou Otrokovice pod nebo nad Říkovicema 😀
A tady se koukám mazalo. Pročpak asi…
Ty Regionovy vážně nemají dobrej den 😁
Na základě několik let starého ilustracniho obrázku bych žádné závěry nedělal.
Už tam nejsou 🙂
Vím, že ta trať je v hodně složité zástavbě, ale přeci jen 21 přejezdů na tak krátké trati je hodně.
Souhlasím, ale právě ta složitá zástavba to dost komplikuje. Když tam ale budou závory a systém přenosu obrazu z přejezdu ke strojvedoucímu se stane normou, tak to na těch 100km/h asi zas tak velký problém nebude. Spíš bych viděl problém v tratích na 160km/h, kde pořád přejezdy jsou, než na takové příměstské drážce. Ale ano, každý mimoúrovňový přejezd je lepší než nejlépe zabezpečený úrovňový.
Systém přenosu obrazu ke strojvedoucímu? Závory se sklápějí cca 7 vteřin před příjezdem vlaku na přejezd, k čemu takový přenos obrazu bude dobrý?
Ono tam ani tak nejsou problem oficialni prejezdy, jako spis ty neoficialni vyslapane cesticky…tech je tak dvakrat tolik 😀
Nešlo by to zvednout na estakádu?
Přesně toto jsem chtěl napsat, ale Zlín je na to asi malá metropole.
Navrhovat něco neprůchozího při získání stavebního povolení po 15 letech projektování mi nepřijde zrovna inteligentní.
Tak v Praze řeší neprůchozí věci jednoduše, že se u všeho uvede několikrát menší cena. nechci jmenovat, nemělo by to konce. Naposledy tedy Barrandovský most kupodivu jen 2x. Ale jiné stavby třeba 5x, a mimo dopravu tam bylo převýšení až 8x. Z 2 miliard na 16 miliard.
Jinak nesouhlas, kdy ž je něco špatně ,. tak je to špatně, a zastavit takové věci, protože pak se to dělá často nadvakrát. Nejsme tak bohatí, abychom řešili věci dvakrát.
Takže se to zamítlo jako neprojednatelné před 15 lety. To je dobře, že to tehdy prošlo připomínkováním.
Proč na estakádu, v Praze chtějí všechno do tunelu, může to chtít i Zlín.
Tak to není jen v Praze. Ono do budoucna není kam ty dopravní stavby šoupat. Tady by mohl pomoct příbuzný místních z USA, má poradce který to s tunely už zkoušel.
Když už, je to lepší zakopat. Estakáda pořád tvoří dost značnou překážku.
Stejne je to k placi, ze se nepostavi ta Baťova nedokoncena zeleznice za Vizovicemi. Vzdusnou carou je to 11 km a mohlo byt krasne propojene cele Valassko…
Zemek si to dokázal v jistých dobách dobře ohlídat, aby náhodou nepřišlo ČSAD Vsetín o byznys někdy.
Za posledních 70 let už tu dostavbu nikdo nebral jako reálnou, takže ani Zemek nemusel nikde zasahovat.
Vsetínští protestovali kvůli tomu, že by Valašské expresy mohly jezdit přímo přes Zlín a Horní Lideč a nezajíždět do Vsetína.
A který dobrák jim nakukal, že tahle trať má šanci na realizaci?
S tou úvratí? To asi sotva.
Pokud by to podmínka byla, mohli by to nějak vyjednat. Ale objektivně by to bylo zhoršení dopravy – to ale nemá být závislé na infrastruktuře, ale je vždycky lepší mít víc možnosti. Dokonce i na organizaci dopravy po potenciálním dobudování vyšly studie.
Přičemž z těch 11 km je půlka v tunelu. Asi bych úsilí směroval třeba do Liberce než do těchto děr.
Je škoda, že píšete Liberec, pokud jsem kdysi dělal do plánování regionů, slovo Liberec jsme vůbec neznali, byla jen Liberecko-jablonecká aglomerace LJA, a škoda, že se toto vytratilo. Jako kdyby se to Jablonce netýkalo. Prostě je velká chyba, že se už nepoužívá. Výrazně to mění pohled třeba na ČB 95 tis. ale ČBA 171 tis. obyv., kde navíc do budoucna pravděpodobně aglomerace přeroste město.
Tady bych to automaticky nemíchal vzhledem k tomu, že ty města jsou nějak od sebe a i kdyby bylo spojení od Prahy do Liberce hotové, tak nevím jak dalece atraktivní bude pro Jablonec…
Toto je naprosto trestuhodné a trapné, výmluvný doklad impotence státní správy. Leč nejde o výjimku – u nás už od roku 1942 leží místy téměř dokončená dálnice Brno-Jevíčko-Moravská Třebová, miliardy leží na zemi a také se jen kecá a slibuje.
Smysl by mělo postavit tam pořádnou novou trať. Rozhodně ne dokončovat Baťovu klikatici.
Mimochodem asi vůbec nejužitečnější částí takové myšlenky by byl navazující tunel Lidečko – Lúky…
Nikdo neříká že to musí být 1:1
No právě, trefit tou obří novou stavbou jinou lokálku mi jako kauf nepřijde…
A pokud to nevyšlo za Bati, těžko to vyjde dnes.
Naopak – s VRTkovou synergií by to dokázalo vyjít jako hlavní železniční spojnice Prahy, Brna i mnoha dalších oblasti Česka se severním i východním Slovenskem.
V době bateriových jednotek se chce ještě někde natahovat drát? Ten Zlín je fakt pozadu
Je tam taky významná nákladní doprava.
Kde? To myslíte těch pár kontejnerů, co se vozí do Lípy?
Jednak pár kontejnerů si představuju jinak, jednak kombinovaná doprava je budoucnost evropské železnice, takže považuju za účelné jí neházet klacky pod nohy a umožnit jí rozvoj, třeba tím, že odpadne přepřah v Otrokovicích. Obecně ta trať má větší potenciál, než na jaký je dnes využívaná.
Budoucnost? To vážně nevím. Spíš přežití nákladní dopravy na železnici.
No těch se tam vozí právě hodně.
Doba bateriových jednotek? Dovolím si upozornit, že bez drátu ani ta bateriová jednotka nepojede.
Že by z Prahy na expresu jel akupanter jen kvůli těm posledním kilometrům? Zajímavá idea.
Ta doba bateriových jednotek ale nastane jinde než tady. Ani místní příměstská doprava, ani plánované rychlíky z Prahy a Brna, ani náklady nejsou pro BEMU vhodné.
Baterky jsou na všech tratích provizorní řešení než budou nataženy troleje. To platí i o MS kraji. Všechny tratě na kterých plánují jezdit BEMU se plánuje dát pod dráty. BEMU není nákladově efektivní řešení.
Všechny ne ale většina asi jo.
Tak tady je předpoklad Os po 30 minutách a to už se trolej vyplatí sama o sobě. Do toho ale vlaky do Prahy (ano, je to krajské město, aglomerace má 100.000 obyvatel) a nákladní doprava, které je bateriová jednotka dobrá jak kopačák při hokeji.
„Smazáno pro tupost“
A elektrifikace dálnic zase nic.
Není na takovou odbočnou trať s nízkou rychlostí ETCS L2 zbytečné? Nestačilo by levnější L1?
Radiokomunikaci stejně musíte nějak vyřešit a pokud se bude dělat komplet zabezpečovačka, tak ETCS L2 vyjde levněji proti L1.
On tam bude docela provoz, dalo by se mluvit i o páteřní vlakové MHD.
Já bych se nebál slova S-Bahn 🙂
Z-Bahn, jako Zlín-Bahn! 🙂
To si nechte zaregistrovat jako ochrannou známku 🙂
Už jo?
Z jakého důvodu je plánováno jen 100 km/h? Zase tak moc se ta trať nekroutí.
Tak se odvolejte, že chcete víc.
Ale dostanete to o dost později, i tu „pouhou“ stovku. Vyplatí se to, Horste?
Ani ne, určitě se alespoň někdo jiný odvolá, o tolik delší to teda nebude.
Ne, pak se zase někdo jiný odvolá, že nechce víc než stovku.
Co kdybychom požadovali rekolaudovat estakádu Nového spojení na 120 km/h, aby byla kolaudace dřív? 😀
Na to jsem se ale neptal.
A kolik byste si na těch 10km představoval? Rozdíl mezi 100km/h a 300km/h jsou 4 minuty ale jen u vlaků které nestaví v Otrokovicích ani Zlíně. A těch bude 0% procent reálně tak max 2 minuty a to se opravdu nevyplatí kvůli tomu zbourat město.
V Otrokovicích rovně tunelem do Zdounek, další stanice Morkovice-Slížany a dál bez zastavení, víkendový šotoexpres do Prahy.
Otázka nestojí, kolik si představuju. Otázka zní, z jakého důvodu je na nové trati rychlost 100 km/h. Tak buď to víte a odpovíte, nebo to nevíte a odpovídat nemusíte. 🙂
Parádní ilustrační foto. 😀 😀 😀
Cože?? Já myslel že celé je to pouze vtip SprŽele jako trollit Zlíňáky a ve skutečnosti k tomu nikdy nedojde.
To neznáte požadavek koaličního partnera na ministra dopravy v této vládě? “ Z krajských měst do Prahy vlakem za méně než hodinu“. To se má SprŽel sakra co otáčet aby tu VRT ze Zlína postavila ?-D
Patrně již počítá s osamostaněním Moravy, převedením Airbusu na drážní vozidlo anebo s maglevem do Ostravy.
Na to mají Liberec?