Průlom rychlostního limitu. Pendolino míří na IV. koridor, od září má jezdit jako Jižní expres

Na IV. koridoru jsou postavené pro rychlost až 200 km/h (pro naklápěcí soupravy) dva úseky.
Česká železnice se v příštích měsících dočká prolomení rychlostního limitu 160 km/h v běžném provozu s cestujícími. Alespoň takové jsou plány ministerstva dopravy. To chce z pozice objednatele zajišťovat jeden pár spojů mezi Prahou a Českými Budějovicemi na IV. koridoru jednotkou pendolino.
Pendolino by mělo jezdit jako poslední večerní Jižní expres z Prahy (IC 545 s odjezdem ve 20:20) a první ranní Jižní expres z Českých Budějovic (IC 542 s odjezdem v 5:58). V Budějovicích tak stráví noc. Deníku Zdopravy.cz to potvrdila mluvčí ministerstva Alena Mühl.
„Momentálně probíhají finální úpravy infrastruktury tak, aby bylo možné zahájit provoz rychlostí 200 kilometrů za hodinu soupravou řady 680 Pendolino v horizontu nejbližších několika měsíců,“ doplnila Mühl. Podle informací deníku Zdopravy.cz má být provoz zahájen v září.
Pendolino bylo na testech na IV. koridoru v jižních Čechách loni ve druhé polovině června. Testovala se především „interakce pantografu a troleje“. Pendolino bylo vybaveno měřicí technikou firmy DB Systemtechnik ze skupiny Deutsche Bahn
Na IV. koridoru jsou postavené pro rychlost až 200 km/h (pro naklápěcí soupravy) nové úseky Soběslav – Doubí a Sudoměřice – Votice. Doposud platil pro dotčené traťové úseky ES certifikát (prohlášení o shodě s normami EU) s omezením do 160 km/h.
Zda už Správa železnic získala aktualizovaný ES certifikát bez omezení, deník Zdopravy.cz zjišťuje. Rychlostní limit 160 km/h platí na české železniční síti od roku 2000.