Průlom pro Pražský okruh. Po desítkách let má spojka D1 a Běchovic pravomocné povolení

Tunel u Říčan na budoucí části Pražského okruhu. Foto: ŘSDTunel u Říčan na budoucí části Pražského okruhu. Foto: ŘSD

ŘSD vybírá zhotovitele zakázky za 15 miliard, stavět chce ještě letos.

149 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miky

Tak slava, sice je to jako kdyz si clovek svaze tkanicky u bot a pak slavi, ze o letech doklopytal do cile, ale presto 3x slava! Horsi bude protlacit Sever, kde se v mezicase (nejakych 50 let) rozrostla Praha tak, ze uz je skoro otazka, zda pujde o v pravem slova smyslu o obchat nebo spis prutah.

Libor Dlabal

Zvítězili jsme sami nad sebou,
respektive nad těmi legislativními klacky,
které si házíme pod nohy.
Sleduji tuto pseudo výstavbu od 80.let
a je to jen pro silné nervy.

vladimir.hadraba

Nemějte „strach“. On to někdo buď napadne u soudu, nebo až vyberou zhotovitele u ÚHOSu. Pokud vítězem nebude Metrostav, stane se to určitě. Viz D11 u polských hranic.

Petr

Otazníky jsou skryté už v tom titulku … „Po desítkách let má … “ řešení z úplně jiné doby … to přeci nemůže být dobré řešení pro dalších 50 let

frank

Proč ? Většina “ západních“ měst v Evropě tato 50 let i starší řešení stále používá. Nám tohle dle vás “ nedobré řešení“ návazně přinese snížení dopravy uprostřed obce, kterou léta letoucí projíždí silnice první třídy na Kolín… Obcím které jsou momentálně na trase D1-Běchovice nechtěně “ součástí okruhu“ to v jejich centrech taky přinese uklidnění , tak co je na tomto “ starém řešení“ špatně ? Prosím konkrétně, dík …

Hasler

Není na tom špatně nic, jen v HP nepochopili proč přesně se to staví… Teda možná pochopili, ale zjistili, že zrovna jim se toho až tak moc k lepšímu nezmění a jelikož jsou jediní kde už to stojí, tak zavidí ostatním, že s tím ještě můžou něco udělat. Oni už toho moc nadělat nemůžou, tak se snaží to aspoň pod*lat ostatním.

(Když chcípla koza mě, tak by měla i sousedovi…)

Sch

V jiné době se to projektovalo skrz Petrovice a těsně kolem Horních Měcholup. Tato trasa je už z nové doby, jen bohužel vybraná už je vskutku více než dvě desítky let.

Ruda

Je důležité určitě zmínit je ze podminujici stavbou pro zprovoznění 511 je prelozka I/12.

Pavel

Nebyla kdysi podmínka i obchvat Říčan na I/2? Nebo tohle už vyšumělo. Divil bych se, že by si to pan Mátl jako místní nepohlídal.

Adam Ř

Ne že by Prahu kdy podmínky zprovoznění zajímaly…
Ale je pravda, že tohle není Praha ale ŘSD, tak uvidíme

Petr

Je důvodem k radosti přivést na Černý Most o 60 tis.aut denně víc, navíc tam kde je problém jakékoliv rozšíření současné komunikace ? ( dnes 73 tis.aut/24 hod … potom 133 tis.aut/24hod … takový Barranďák ….. gratulujeme !)
Je to zastaralý, nekoncepční a škodlivý projekt.

jinonic

Kde se vezmou?

Mirek

Asi má pán na mysli indukci.

horst

Bo přímo genezi.

Petr

Podle dopravního modelu TSK v příloze k dokumentaci EIA z roku 2023
k SOKP 520, aktuálně v řízení na MŽP

Air Traveller

Víte o tom, že SOKP 520 je úplně jiná stavba, než to, o čem je tento článek?

Air Traveller

Krom toho, troufám si tvrdit, že účelově lžete

Podle modelu, který srovnává původní stav se stavem po zprovoznění 518, 519 a 520 je denní nárůst provozu mezi křitovatkama chlumecká a olomoucká 18 tisíc aut (osobní) a 2000 (nákladní)

nárůst 60 000 aut je jen v úsecích, kde nyní žádná dálnice nebyla (protože přirozeně, bere se nový stav oproti nule)

Aleš

Křižovatkou Černý most už přeci všechna doprava proudí i tak… Jen při cestě z D11 na D1 musí projet po Jižní spojce ne? Tak o jakém navýšení počtu vozidel to tu plácáte??? Proberte se prosím …

frank

navíc část dopravy tam již dnes teče přes obce v rámci současných řidičských „variant okruhu“, tedy silnice 101 a jejich odboček směr Újezd nad lesy, Koloděje, Dubeč, Klánovice , Horoušany …

Air Traveller

Vy jste dokonaláí otázka toho, jak to vypadá, když začne aktivista, který sice vůbec neví, o co jde, naprosto netuší, co se staví, kde se staví, odkud kam se to staví, bojovat proti … no, hlavně, že se bojuje

Prosím, těch 60 tisíc aut se tam vezme kde?

Zkuste se prosím aspoň podívat do mapy. Podívat se, odkud kam tento okrh vede. A během asi tak 10 sekund zjistíte, že na černý most ten okruh nepřivede prakticky ani o auto víc.

A proč? Protože tam už jezdí.

Petr

Vy neznáte data … seznamte se s oficiální dopravní prognózou z EIA, v TSK jsou dopravní experti, a určitě ne aktivisti

Air Traveller

Ano, tu jsem si přečetl, čísla si tam našel, a potvrdilo se, že jste malinko mimo.

Je možné, že jsem se v těch víc, jak 12000 stranách ztratil, tak prosím, na které stránce a ze které tabulky/grafiky jste vyčetl, že na černém mostě přibude 60 tisíc aut?

Hasler

Na to už se odpovědi od pána co se přistěhoval do HP nedočkáte…

Petr

Zdroj : Dokumentace k EIA, D0, STAVBA 520
BŘEZINĚVES – SATALICE
Dopravně inženýrské podklady
Příloha Dokumentace B.1
– str.33 stav B 2019 … 73100 aut/24 hod
stávající stav
– str.38 stav D 2030 … 113100 aut/24 hod
(s 511, ale bez severní části 518,519,520)
– str.57 stav Ea 2030 s komplet okruhem … 133200 aut/24hod
prognóza intenzit na Černém Mostě

Air Traveller

Takže jste kecal, jenom o něco méně. Tvrdil jste, že D0-D1 dovede +60 tisíc aut. na 133 tisíc aut Takžte nedovede. Je potřeba srovnat modely 2030 v současné konfiguraci a s propojením na D1 – tam je pak nárůst poloviční – jen 30 000 (z 79000 na 113100) Navíc jste (opět lživě) uváděl, že tam 133 tisíc aut bude po dostavbě D0-D1, což je ale stav po dokončení celého okruhu. Klasický aktivistický přístup – vezmu sice reálná čísla, ale účelově je aplikuju tak, aby to vypadalo hůř. A doufáte, že se v tom nebude nikdo rýpat. Dále tvrdíte, že dojde… Číst vice »

Petr

Vidím, že jste si podle mého návodu data našel, i když je interpretujete po svém. Podstata je taková, že v roce 2019 jezdilo na Černém Mostě 73100 aut/24 hod (pro info v roce 2000 to bylo 39500) a po zokruhování jich tam má být 133200 aut/24 hod. Takže na komunikaci, kde se za 20 let počet aut skoro zdvojnásobil, přidáme další auta … místo posunutí okruhu dál od Prahy. Černý Most a Horní Počernice prohrály. Podle Vás asi výhra.

Air Traveller

Opet manipulujete 🙂 ale s tim se u aktivistu pocita.

Tomáš

Vás přivázat na židli v některé z těch vesnic, když už ne na Spořilově a bylo by po mudrování. Okruh dál od Prahy za dalších 30 let by těm lidem byl k ničemu

Michal

Nezapomněl jste na dopravní indukci?

nowas

Už si jdu koupit auto, protože východní obchvat má pravomocne povolení.

Tomáš Sys

A dnes tam ta auta nepřijedou? Já myslím, že ano, jen pojedou jinudy a nebudou strašit na D1 mezi 8. a 0. km, nepojedou přes Spořilov, Jižní spojku a Štěrboholskou

Kamil

Dobrý nesmysl, ta auta na Černém mostě už dávno jsou. Jen tam bohužel stojí jelikož je Jižní spojka totálně přetížená. Po tomto projektu se možná začnou hýbat.

pavel

Jsme razítková velmoc.

PetrN

tím chcete říct že jinde v Evropě nemusí dopravní stavby projít procesem EIA, územním rozhodnutím, stavebním povolením a výběrovým řízením na dodavatele nebo jak?

Robert Pražák

To ano, ale nevím, zda tam mohou nějací aktivisti blokovat důležitou stavbu desítky let.

ZdendaP

Kolikrát taky. Akorát nás to tolik nes… nerozčiluje, tak to tolik nevnímáme. Stavební řízení je u nás extrémně dlouhé, ale občasné problémy s aktivisty mají IMO ve všech právních státech.

BND30

Tak např. v sousedním Bavorsku je takto zablokována celá řada dálnic a rychlostních komunikací. Jako příklad B15n, A94, obchvat Mnichova A99)

Hasler

Jo… B15n ta mi chybí velmi citelně…

PetrN

Tak výběrové řízení bylo zahájeno už na konci prosince 2023, po spoustě dodatečných dotazů a posunů termínů (dle očekávání) zatím platí aktuálně termín 2.9.2024. Při troše štěstí bude už jen minimum dotazů, otevřou se obálky na konci září, oznámení o výběru dodavatele nebude dřív než v prosinci, zahájení tak spíš až třeba únor 2025. Ale ono je to ve finále jedno jestli se začne naoko 20.12.2024 nebo až v průběhu 1Q/2025, hlavně že se zahájí

Velky putan

Zde je i na místě poděkovat Martinu Kozákovi a všem zainteresovaným úředníkům z DESU. Vydání stavebního povolení na takovouto stavbu do třech měsíců….. Ruku na srdce – dokážete si to před 15-ti, 10-ti nebo 5-ti lety představit……

Jan Tichavský

Dřív ne, dnes už ano, když mi ChatGPT a podobné dokáže analyzovat stovky stránek textu během okamžiku, automatizace zpracování dokumentů by s tím měla dost pohnout.

A z jiného soudku, proč píšete „5-ti“, to je přece nesmysl: pět-ti. Buď pište jen to číslo anebo to vypište slovně, ale prosím bez takových zkomolenin.

Air Traveller

Bohužel nepohne.

Ony všechny tyhle „úžasný“ AI věci vypadají cool, když se o tom dělají cool prezentace a statusy na linked-in, ale…

… pokud to chcete k něčemu serioznímu, tak to, co z toho vypadne, tak to, co z toho vypadne, musíte komplet zkontrolovat – a k tomu, abyste ten výstup zkontroloval, stejně musíte projít i ty vstupy.

Takže ono ve finále vyjde rychlejc si to stejně udělat sám.

PetrK

AI je teď takový buzzword, který zase do roka vyšumí

Radim

A i kdyby byl výstup super v pohodě, dávat citlivé dokumenty k dispozici „cloudu“ není moc dobrý nápad

bkv

Tak naštěstí to nedělali v nové systému…

Beneš

Už teď je projekt zastaralý . Jenom úředníka primitiva bez řidičáku může napadnout že napojení této části okruhu do již tak přetíženého uzlu u Černého mostu bude přínos pro dopravu.

Hasler

Projekt není zastaralý jen chybí jeho kompletní dostavba.

Gogo

Další dopravu to tam nepřivede, jen ty co jedou z D8,D10,D11 na D1,D5,D7 už nepojedou po jižní spojce a vnitřní Praze se uleví.

PetrN

ale něco tam rozhodně přibude navíc, teď se například využívá jako alternativa II/101 nebo třeba osobní doprava z D1 na D8 jezdí z jižní spojky po Průmyslové, nikoliv až na Čerňák.

mic

To je samože pravda, ale ještě lepší by bylo, kdyby se ty auta směřovaly za Úvaly a okruh pak pokračoval kolem Brandýsa za Kralupy a třeba v trase 1/16 ke Slanému.

ZdendaP

Ne nebylo. V radiálních směrech by to byla zbytečně velká zajížďka a daleko více aut by pak jezdilo přímo přes Prahu.

mic

No tak třeba D1-D8 srovnatelné, možná o kousek delší. D1-D7 se pojede západem.
D5-D11 by bylo zase kratší…

ZdendaP

D1 – D8 je to cca 55 vs cca 80 km. To už je celkem rozdíl.

D7 – D1 se nadále bude jezdit po té existující jižní části, ať už by ta severní byla jakákoliv.

D5 – D11 se bude jezdit kolem letiště a samozřejmě to bude o dost kratší podle aktuálního návrhu, než jet přes Slaný, Mělník a Starou Boleslav.

frank

tak to by se mohlo rovnou udělat Divišov, Sadská/Nymburk , Mladá Boleslav, Mělník a Slaný což ? Nebo něco Polskem…

Michal

Tak to prostě bude ucpané někde jinde, a bude se lobovat za obchvat obchvatu, než se přijde na to, že více silnic = více aut.

bkv

Takže řešením je dle vás méně silnic = méně aut? A jistě to chcete dotáhnout do stavu žádné silnice = žádná auta…

Petr David

Řešení pro rozpínavost člověka jak je vidět nyní neexistuje. Časem ho najde sama příroda.

Jaaa

MI Roads. 😉

ADZI

No, jako člověk žijící v blízkosti výstavby z toho nejsem vůbec nadšený. Snad to alespoň rychle dostaví a nebudou zdejší silnice dlouho zavřené. Ono i měsíc kdyby zavřeli starou cestu spojující Běchovice a Koloděje nebo Běchovice a Dubeč, by bylo velké špatné.

Ondra

Na okruh čekám hlavně proto, aby už v Praze skončilo „ažbudeokruh“ náboženství, začali se věci měnit taky ve prospěch chodců a cyklistů.

MirekK1

To se nestane. Viz Letná po Blance. Co jen bylo keců, jak se vozovka zúží, co jen bylo vizualizací. A výsledek?

Jaaa

Nicméně argument tranzitem ubude a pak se teda uvidí.

Frantisek X

Pěkně drahý argument. Počítám ale, že přijdou další (silnice, které je ještě potřeba postavit, aby…).

L.

Misto tří pruhů (2+1) jsou teď dva, Strojnická byla zneprůjezdněna. Co přibylo jsou cyklopruhy.

Ondra

Letná je tragická, na pláni vznikla přerušovaná cyklostezka, která končí u každé křižovatky. Tolik potenciálu když se celý uliční profil předělával.

Michal Mann

Smazáno pro vulgarity

Kopr

Tohle napsat muze také jeden…

Ondra

Napsal jste dobrý nesmysl

Viktor Šedivý

K čemu by byl nějaký „potenciál“, chybí-li cyklisté.
Přes Letnou jich fakt moc nejezdí.

Klondajk

Strojnická zúžení, od Špejcharu po Letenské náměstí je bývalý druhý pruh vždy odbočovací

Michal

Ono kdyby se změnily věci vě prospěch chodců a cyklistů, tak by se možná zjistilo, že žádná další část okruhu není zas tak akutně potřeba.

bkv

Jako že bych z Plzně do Pardubic vyrazil místo autem pěšky?

Hasler

A možná taky ne…

Jiřik

Pamatujete, jak vypadala třeba Jindřišská/Vodičkova před pětadvaceti lety?

Flinta19

Tři dny slavte a volejte sláva!

Vojta_7

D0 samozřejmě nezbývá než dostavět, ale také by měl být postaven Středočeský okruh nebo jiná dálnice tak, aby všechny kamiony z Polska, Turecka apod. nejezdily do Prahy. Je hezké, že se někde situace zlepší, ale východní část okruhu vede Prahou a experti tu plánují 12 pruhů. Už teď je to horší než spát vedle zapnuté pračky…

Kanil83

Přesně třeba něco jako D3-D1-konec D12-D11 Nehvizdy -D10 Stará Boleslav 😉 sice tohle dostane kopec hejtu. Nicméně ulevilo by to D0

Mikulik

Tak podobne návrhy se přeci ve velmi minimalistickem stavu staví. Jednopruhove a jestebs kruhaci. Spojka d7-d8, je naplanovana uz ptes 30 let a diky skvelym schopnostech neumetelum ze str. Kraje se dlouho určitě nestane

platamond

Ona nová II/240, či jak to plánují pojmenovat řeší spíše satelity než tranzit. Spojka D7 a D8 je plně funkční a jmenuje I/16.

Twix

Která spojka D7-D8 je naplánována a jak? Jednička mezi Slaným a Novou Vsí je komplet přeložena mimo obce, žádný kruháč na ní není (jen napojení na D8) a využívá se. Pro čtyřpruh nevidím moc důvod.

Frantisek X

SkvělýM schopnosteM neumětelŮ. Ach jo…

No já bych tak nekritizoval. Plánujeme další silnice proto, abychom ulevili již stavěnému dálničnímu okruhu, který má ten tranzit převzít? Paradox.

Tom Matto

Hlavni tranzitni smer je Zapad-Vychod, takze jako prvni je treba propojeni D5-D3-D1(-D35).
Coz by mela mimo jine dle p. Matla mela resit studie proveditelnosti, ktera mela byt hotova na konci 2023.

Frantisek X

On tam ještě není (od Petrovic daleko na jih posunutý) dálniční okruh s mohutným mostem přes Berounku a Vltavu?

Frantisek X

A jak budete tu Prahu zásobovat, když ji všechno objede? 🙂 Výrobu jsme vymístili a nákladová nádraží zrušili. Navíc značnou část provozu tvoří dojížďka osobními auty do Prahy. Další a další silnice spolu s absencí péče o jiné kraje situaci nezlepší, naopak.

Tomáš Flaška

Bydlím v Újezdě nad Lesy přímo u kolínské výpadovky. Do práce často jezdím přes Říčany do Zbraslavi. A krom D0 se má společně vybudovat obchvat i Újezda a Běchovice. Dnes si se ženou večer dáme šampáňo.

Ferda

Tak super, bude se stavět směrem, kterým do práce nejezdíte. Gratuluji a ženě pusu na čelíčko…

Tomáš Flaška

Tomu nerozumím. Dnes se kodrcám přes Sibřinu, Křenice, Pacov a Říčany k D0. V budoucnu najedu v Újezdě na obchvat a u Běchovice na D0. Mrkněte na mapu.

Air Traveller

tak se do ty mapy podivejte jeste jednou 🙂

Vladimír

Zastánci teorie dopravní indukce nam vysvětlí, že tenhle úsek D0 nic neřeší.
Vlastně žádné dálnice podle nich nic neřeší.

Metro

Přesně tak! Na Štěrboholské radiále nastane dopravní armagedon, jako nastal po zprovoznění jižní části okruhu, kdy nějaké provokatér vypnul semafor na nájezdu na Barrandovský most a bylo po kolonách.

Jan Beck

Spis by vam vysvetlili, ze srovnavate jabka s hruskama

Air Traveller

nene 🙂 priznivci indukce uz se zde k tomuto nekolikrat vyjadrili, a ano – podle nich toto povede ke zvyseni provozu na sterboholske i na jizni spojce, a ke zvyseni provozu v cele praze .

Jaaa

Samozřejmě že okruh v příštích pěti letech způsobí další zrychlení nárůstu dojížďky IAD do Prahy, na tom je podle vás skutečně něco k diskusi?

Air Traveller

Už je to tady .. Už je to tady 🙂 Všechno špatně, nejleépě všechny silnice zakázat. Pak nebude indukce, a všichni budou štastni az do smrti.

akorát, že vůbec.

Frantisek X

A ono těch aut s novými silnicemi nepřibývá? Vždy se má něco vyřešit, a rovnou se počítá s tím, že to nakonec stejně nebude stačit. Indukce ovšem funguje u jakékoli dopravy, jen ten poměr „hromadné, příměstské a dálkové“ železnice ku silnicím tak nějak pořád stagnuje až klesá, zatímco objemy přeprav „utěšeně“ rostou.

pěškobus

Aut přibývá, tečka.
Zkrátka nemáme dvě identické Prahy či jiná města, abychom je mohli porovnat v čase a prostoru, jednu se silnicemi a druhou bez. Proto je celá indukce hezkou teorií a to je asi tak všechno.

Petr David

Teorií možná pro Vás, já bych dal přednost statistice a vlastním očím. Auta přibývají a ta auta po něčem jezdí. A to něco opět generuje auta.

pěškobus

Já jsem ještě na vlastní oči neviděl, aby silnice vygenerovala auto. Stejně tak jsem si nešel koupit další jenom proto, že se staví obchvat Klatov.

Aut přibývá, tečka. To je statistika. Asi proto, že lidi bohatnou. V nějaký moment si je možná (doufejme) kupovat přestanou, začnou si třeba vážit vlastního času a dají přednost VHD. Nemyslím si, že začnou jezdit jedním zadkem ve dvou autech naráz jen proto, že se zrovna dostavěla severní část okruhu.

Petr David

„Já jsem ještě na vlastní oči neviděl, aby silnice vygenerovala auto.“

generovat, [ang. < lat.] odb. vytvářet, vzbuzovat, budit, tvořit, vytvořit.

Jinak: nabídka nové kapacity spojení vyvolá nárůst poptávky po ní.
Provoz, který se na nové komunikaci či lince objeví, je nejen doprava přesměrovaná, která na tuto novou trasu přechází z jiné trasy, jiného druhu dopravy nebo jiné denní doby, ale také doprava indukovaná (vyvolaná)
Wikipedie.

Vilda

A co teprve elektrikou! Zakázat a všichni alou pěšky!!!

Vilda

Elektrokol

Petr David

Proč zakázat, nestačí přemýšlšlet, co se připravuje potomkům a omezit svoji spotřebu?

Dachs

Nárůst dojížďky do Prahy proběhne tak jako tak. Důvodem jsou rychle přibývající lidi. Ty trendy by vyděsily nejednoho 🙂 Praha a okolí místo zaslíbené… IAD s tím spojená je až cosi sekundárního 😛

Petr David

Rychle příbývající lidé? Ona je nějaká povinnost bydlet v Praze?

Hasler

Není, ale naší republice je to kupodivu jediné místo, kde je skoro o 25% vyšší medián průměrné mzdy, než jinde v republice.

A kdyby se bydlelo v praze, tak fajn. Ale tady jde o to, že ti lidé za tou dobrou prací jsou ochotni dojíždět. Někdo může vlakem, někdo MHD, někdo musí autem (ať už z jakéhokoliv důvodu) ale musí se nějak do toho města dostat, aby se „kola kapitalismu mohla točit“. Kdyby se v Praze netočilo klikou, věřte, že úroveň celé ČR je o poznání horší. Ale tyhle věci si málokdo chce připustit….

Eman

Jakože díky okruhu přibudou v Praze parkovací místa?

Jaaa

Njn., věda nejsou žádné čáry, ale Vláďa z ulice to stejně ví nejlíp. 😉

Petr David

Vysvětlení není tak složité, dopravní indukce je jev, který se týká celé oblasti, nikoli zrovna „řešeného“ úseku. Podrobněji si najdete sám, vlastně skupina (nám), za kterou píšete, internet máte.

Frantisek X

Ono je pro ně jednodušší sázet mínusy, než se zajímat o alternativy k zažitým dogmatům. (Částečně to ovšem platí o většině z nás, to je zase třeba si přiznat :)).

Hasler

Co budeme nejdejbože dělat, až budou VRT a bude možné dojíždět denně třeba i z brna :-O

VíKo

Jsem z Dolních Jirčan u Jesenice. Jezdím často do MB. Tohle mi zkrátí cestu snad o 20 minut mimo špičku. Ve špice víc než hodinu.

Smutný pro Říčany je, že jim to sice uleví v dopravě, ale ubyde snad 1/4 rozpočtu. Jejich kaskády radaru v každý zatáčce potom nevydelaji ani na sebe. Říčany jezdím často. A často mi přijde pozdrav za litr. A ne. Nejsem silniční pirát.

MP22

Počkej, takže ty nejezdíš jako prase ale zároveň ti chodí pokuty? To je zvláštní, to by si měl hnát k soudům ne?

VíKo

Dobre. Budeme si tykat. 😁 Radar od D0 před Shellkou… V místě kde nemá co dělat chodec a jsou tam výjezdy pomalu z nezpevnenych silnic jsem dostal několik pokut. Vše za rychlost 56-58. Ano je to přes limit. To nerozporuju. Jde o ten důvod. Dát tam semafor by totiž nevydělalo ani vorla, ale pomohlo by těm, co v ty Bohem zapomenutý části Říčan bydlí. Z D0 jsem dostal pokutu taky. Jezdím tam takřka denně. Jenže začátek měřeného úseku má flexibilní značku omezení rychlosti. Občas ji sníží. A když si nevšimnu, což při denním ježdění jde snadno, mám ji tam. Ricanum… Číst vice »

bkv

> A když si nevšimnu, což při denním ježdění jde snadno, mám ji tam.
A stává se vám často že nevnímáte dopravní značení? Co až tam jednou bude třeba zákaz vjezdu?

VíKo

Ale no tak… 😳😂 Zákaz vjezdu při změně je avizován dost jasně. Tady se bavíme o dálnici a ne nějakých uličkách v centru. Asi prostě jen nejezdite no. 🙂

Michal M

To je mi opravdu, opravdu líto. Takhle být terorizován režimem…

pěškobus

Tři roky zpátky, vylezl jsi ven bez roušky, když jsi se šel ‚jen‘ vyvětrat do Prokopáku? Ano? Tak jsi pirát úplně stejnej.

Honza R.

Říčany budou zpracovávat přestupky i na významné části tohoto nového úseku D0, tak se tolik neradujte 🙂

VíKo

To ano. Ale asi to bude jeden dva usekovy radary. Ne u každý značky prujezdovej.

Kebab

Smrtících 54…

JiP

Jojo, Ricany, to je vypalne, zvlaste ten radar za tou 70….. Kdo misto nezna lapne se velmi snadno.

Pat

Ano, když tím někoho srazíte, pravděpodobně to smrtící bude

VíKo

To i 40. Nezpochybnuju předepsanou rychlost jako takovou. Ale jsou tam radary jako pasti.

VíKo

Ano. Stačí málo a litr je tentam. 🙂

Ferda

Jste. Jezdím tam denně a ještě jsem nezaplatil ani cent…

Eman

Že tam nezaplatil ani cent, to asi může říct každý.

VíKo

Ty jo. Jste můj kapitán Amerika. Normálně fakt hrdina. Co máte za bicykl?

BND30

SOBI 20 (ta dvacítka je maximálka).

trent

Nejsem pirát, ale… Jak vy to jen děláte? Já tam jezdím poměrně často a jediná pokuta mu přišla sice z Říčan, ale právě z úseku D0…

VíKo

No jak píšu… Je tam místo, kde snad ani nejsou pouliční lampy, ale ostrá 50. Před Shell od D0. Taková dlouhá pravotociva zatáčka. Tam mi to jde snadno. Pár let nazpět byl na iDnes i článek o tom, kolik Říčanům radary vydělají. 😎

ToMa

Také je v tom místě co popisujete křižovatka s Březinovou ulicí a před tím, než tam byl radar se tam na hlavní téměř nedalo najet, teď je to o dost lepší

Jaaa

Jo, než si to samé řekne asi tak 3000 dalších lidí navíc a zase budete tam, kde jste teď. 😉

Air Traveller

proč zrovna 3000? proč ne 4563 ?

Tomáš Gottschalk

Zprovoznění tohoto úseku D0 by se mohlo pozitivně odrazit na snížení zátěže na D1 na příjezdu od 12. na nuůtý km a snížení počtu ranních ťukanců. Snad se podaří projednat i další důležité zatím zablokované stavby – zejména D52 od Pohořelic do Mikulova.

MP22

No ťukance… Za pár let tam díky indukci a odlivu náklaďáků vzroste počet osobních aut tak, že tam bude zase těsno. Úplně stejně to bylo s Jižní spojkou.

Metro

Na Jižní spojce jsou dnes stojící kolony akorát kvůli reko Barrandovského mostu, jinak je tam průjezd plynulý i v době ranní špičky, než když nebyl okruh a byla zácpa už od Průhonic.

Air Traveller

Zázraky se nedějí jen o vánocích .. ale také v srpnu. Yess!

Sova

Výborně! Tak jen aby to pak ještě netorpédovali neúspěšní účastníci soutěže, jak je poslední dobou moderní… 🙁

Marek Kubík

Skvělá zpráva! 😀

vojta.tydli

Nikdo nepodal rozklad = nikdo to v novém systému neumí. Lip to ani nemohlo vyjít xD

Movia

Dobrej vtípek, ale tohle se podávalo ještě po staru. 😉

Richard

Tohle se podávalo před 30 lety….

Hurá

Hurá

Dejf

No jako tak asi nejdůležitější tuzemská zpráva okurkové sezony. Děkuji všem, co pro to něco udělali, tohle fakt hrozí i tím, že se toho dožiju…

Kafro

Je někde mapa s modelovanými změnami dopravních intenzit, podobně jako ji nedávno vydali pro severní část okruhu?

David

Super, pěkna práce. Asi nejlíp utracené peníze na dopravní infra – tenhle úsek.

Jan

Haleluja…