Průlom na polských kolejích. RegioJet za měsíc ukončí monopol PKP Intercity mezi největšími městy
Vlak RegioJetu v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dopravce plánuje plný provoz na hlavní polské trati od příštího roku.
Už se těším až je polští cestující poženou…pac co předvádí nejen na Moravě je ubohost kolejové dopravy hnus hnus a jeden bordel
Víceméně souhlasím, nicméně cestujících má dost a jejich počet roste, takže to asi stačí
Ať si to užijí, možná že začátku se bude předvádět a časem to dopadne jak u nás, vlaky Brno Praha špinavé, často nefunguje klima nebo jezdí vagóny z doby kdy ČD nemělo konkurenci. Dnes s s níma jedu je když ČD nemá volno v jejich Railjetech. Bohužel úroveň RJ má klesající úroveň.
ČD se hodně zvedlo, ale nebýt RegioJetu, mohli bychom si o railjetech, InterJetech, ComfortJetech apod. nechat tak akorát zdát.
Neberme proto polským sousedům možnost výběru a hlavně konkurenci, i oni potřebují zlepšit služby svého národního dopravce.
Ještě Berlín a bude to top
Jak se bude řešit údržba?
Externí dílna v PL, nebo se to bude tahat na vlaku z premyszle
Jen aby to měl s kým jezdit – nedostatek personálu snad na každé soupravě a ti, co jedou, tak padají na huby 😞
Vaše péče mě dojímá. On si jistě poradí, nebojte se. Poláci se práce nebojí a umí zabrat.
Tak ať Jančura zvýší platy.
Ježiš, jen to ne, co?
To by pak měl méně pro sebe, to nejde
Jinak vedle některých vozů RJ (ale i ČD ať jsme objektivní) vypadají ta 30ti letá Talga dotažená od RENFE jako kosmické lodě z budoucnosti…
V Polsku bude jezdit předpokládám to lepší z flotily vozů RJ. Ten největší aušus zůstane tady na státem objednaných výkonech. Ale to je naše hloupost, tedy hloupost a neschopnost MD, že nedokáží dát do smluv řádné sankce za neplnění kvalitativních standardů a následně je vymáhat. Stačil by jeden člověk, který by jezdil napříč republikou a dokumentoval neplnění smluvních standardů MD…
Co hodnotíte jako nejlepší z flotily?
Určitě to nebudou jen astry
Tipuji ze se kuchyňky vezmou ze severní linky a vytvoří se totožné soupravy
Když čtu o Regiojetu, tak si vždy vzpomenu na kluka na vysoké školy, který začal s tím, že začal provozovat vyměnné pobyty AU-PAIR…. a pak se začal rozšiřovat letenky…. autobusy….vlaky atd… Nemusíme toho Radima mít rádi…. ale zde můžeme vidět, kam člověk může dojít, když si jdete za svým snem….. To, že to teď je kolos jako kráva, tak to už je jiná kapitola….
Takže od provozování výměnných pobytů po kolos jako kráva? To má být něčí vzor?
Z aupair pobytů na dopravce, který změnil jak autobusovou tak železniční dopravu nejen v Česku nevídaným způsobem? Ano má to být něčí vzor.
Já ho (především jeho věčné stěžování) moc nemusím, ale pamatuji si ho ještě z dob Neváhej a toč! a pamatuji si, jak jsem poprvé viděl jeho autobusy se stewardy jezdit na stejné lince, jako do té doby jezdily často skoro nepoužitelné vraky.
Americký sen?
pokud nasadí růžové sedačky tak PKP zcela odrovná. to prostě trumfnout nejde a myslím, že by byla chyba tuto v čr běžně nasazovanou úroveň cestování nenabídnout i v polsku https://mapy.com/s/gojuzuduga
Z růžovek je po rekonstrukci krásná kategorie Relax. A lowcost je pro chudé, většina ostatních jezdi ve vyšších kategoriích.
Aha tak pro chudé..lowcost je odpad
A před 20 lety jsem tyto vozy na EC jednoucím z Německa k nám vyhleDával. NeskuteČNĚ POHODlné..
On myslel asi Bpmz294.
Tahle firma už neví kam se vecpat, těžce nezvládá to jezdí teď, ale furt se někam vtírá…
Nezvládá, ale zisk roste. 🙂
Což je smutné, byť příznačné pro dnešní dobu.
Drzé čelo lepší poplužního dvora – Jančura dělá jen to a tak, co a jak mu ostatní (resp. my všichni) dovolí.
Peter, peter a odkud myslíš, že plynou tvoje dávky? Prozradím Ti tajemství, ze zisku podnikavých lidí jako je Jančura, tak bež a ukaž že jsi lepší
Podle sebe soudím tebe …
A platba státu na objednávané linky jde zase z našich daní….
Oni nam Allegro a my jim Jancuru. Oboje ultra low coat sluzby s odpovidajici low coat kvalitou.
No já na Allegru nakupují celkem spokojeně 😉
No bodejť. Fungují skvěle a když se něco zepsuje, mají funkční zákaznický servis a obratem vše vyřeší.
Nedávno jsem Allegro vyzkoušel a byl jsem velice příjemně překvapeni.
Allegro se vyhýbám,,, reklamace nefungují
A reklamoval jste přes Allegro Protect? Nebo jen neumíte s internetem a pak nadáváte?
Zajímavé, že všichni tady píšou dobré zkušenosti s Alegrem (k nim se připojuji), a dostávají palce dolů, ale nikdo nechce sdílet negativní zkušenost… 🤔
Protože žádné nemají. Jenom palečkují.
Roky jsem využíval CZC.cz s jejich „kamennými“ pobočkami bez nutnosti platit nehorázné poplatky za dopravu zakoupeného zboží, kde jsem navíc viděl, co přebírám, a mohl hned řešit případný problém se zaměěstnanci firmy : od té doby, kdy je „sežralo“ Alegro, už taková možnost neexistuje a platit 99 Kč za doručení zboží i v hodnotě pár korun do nějaké skříňky, kam si pro ne stejně musím dojít, mi rozhodně nepřijde jako nějaká hvězdně lákavá služba. Proto jednoznačně za mě 1000x palec dolů.
Nepletete si Španělsko a Polsko?
Mimochodem na Allegru se tady snesla taky hromaha nadávek a hnoje.
Krakow-Warszawa přes Zawiercie? Pochopil bych Krakow-Miechów-Wlosczowa pólnoc a dál na Warszawu v podstatě v trase Chopina. Pokud by jel mimo Katowice, tak by musel jet šíleně přes Trzebiniu nahoru na Szczakowu a potom přes Maczki na DG:Zabkowice a Lazy do Zawiercie a pak přes Goru Wlodowskou nahoru po CMK. Není někde chyba? Nemá to místo Zawiercie být spíš Wlosczowa Pólnoc, nebo Opoczno?
Teda dobrý by na tom aspoň bylo, že se to vyhne Jaworznu-Szczakowa a Myslowicim a obecně Katowickému uzlu a je pravda, že do Szczakowe to je z Krakowa téměř komplet na 160. Pak ovšem je úsek Maczki-Dorota, kde je 40 a potom za Dorotou až do Zawiercie 120. Dobrá by byla i zastávka ve Wlosczowa Pólnoc – s napojením na Kielce a pak Grodzisk Mazowiecki s napojením na Lódź.
Je to tak správně. Pojede přes Trzebiniu atd.: https://mapy.com/s/baparujaku
Vzdálenost (89 km) odpovídá údajům v portalpasazera.pl
Není to právě proto, že na té první trase poláci „nemají“ kapacitu?
No tak doufám, že při tom přijímání a školení personálu nezapomene na uklízečky…
Nechť mu ČD slouží jako odstrašující příklad, jak vypadá podinvestovaná údržba a úklid.
Já myslím, že na Regiojet cizí příklady nepotřebuje.
Dnes je Regiojet ten odstrašující příklad pro ostatní z hlediska údržby.
v tomto mají doopravdy remízu
Údržba a úklid je u RJ…někde na konci.
No u ČD je údržba podinvestovaná, to je fakt, ale Jančura je ještě o několik levlů níže…
Ja by som ocenil spoje medzi Ostravou a Krakovom. To čo je tam teraz je čisté zúfalstvo.
Samozřejmě z Prahy přes Olomouc.
Leoš ale není tak zlý, jen jezdí v hrozné časy, ne? (To bude hádám asi také dáno specifickými ochranářskými pravidly polského trhu) Je to škoda, těch šest hodin z prahy se dá při nákupu dlouho dopředu pořídit v jejich nejlepší třídě kolem 1100. Bohužel dojezd je kolem půlnoci a bojím se, že málokterý hotel bude mít check-in v takovou nelidskou dobu.
Existuje autobusové spojení.
kdy budou k prodeji lístky? Ví někdo?
Dobře jim tak,nic jiného si nezaslouží.
Tak jestli z Krakova do Varšavy jede přes Zawiercie, není divu že je to pomalejší než spoje PKP IC. Proč tomu tak je, byla to nějaká podmínka? Chápu že v Zawiercie jsou přípoje na Slezsko a Čenstochovou, ale nevím jestli zrovna o tohle RJ stojí.
Já v tom vidím prachsprostou snahu UTK udělat spojení co nejméně atraktivním…
Berte to tak, že ho nevykázali se začátkem spoje na nádraží Zabierzów, 10 km od Krakova. Což teda nevím, jestli je k smíchu nebo k pláči.
Už by to chtělo lepší vozy
Dobrý vtip
Zdá se, že notně otřepaný vtípek „do švestek“ neztrácí ani po 14 letech svou platnost.
Tak to co předvádí na rychlících Brno -bohumin mi dostatečně stačí. To je tak chytit svrab.
ČD na trati Brno Jeseník je ještě horší. Takže asi na Moravu nám dopravci a objednatel kašlou.
Není ..Brno – Jeseník staré vozy ČD o tom se ví,ale celkem čisté a jezdí v plánovaném řazení. RegioJet R8 hnus ..to tak chytit svrab
To fakt není. Vozy na R12 jsou alespoň čisté, kapacita dostatečná, vsuvky jezdí. Na R8 není nic z toho…
Co si erár zaplatí, to má…
Za naše peníze bez špetky zodpovědnosti
Já jsem nic o švestkách nepsal..ty patří do bečky mimochodem. RegioJetu prostě nevěřím ..jeho kvalita jde stále dolů.. taky se tam lidé střídají jak ponožky atd.
U Regiojetu se střídají zaměstnanci, kvalita jde dolů a přitom ma plné vlaky a generuje zisk. A srovnával bych srovnatelné. Ono R8 je podobné jako R9 a R11. A naopak se na některých trasách, kde je konkurence jezdi výrazně lepší vlaky.
Tak ty plne vlaky bych chtěl vidět.
Tak tím R8 jeďte v neděli odpoledne směr Brno, doporučuju kupovat rezervaci už ráno, v poledne už bývá vyprodáno. Ale to vlastně víte, když to tam znáte.
Během semestru. Vtipné je, že teď, když je pětivozovka přes prázdniny i v teoreticky největší špičce poloprázdná, vozí posily nezřídka v plném počtu.
Jako logiku posilových vozů u RJ jsem nepochopil 😀
Pokud by tam jezdilo vyprodaných tolik vozů, kolik tam kdysi mívalo ČD a kolik jich i Regiojet podle smlouvy mít má, tak by to něco znamenalo.
Jo byly časy kdy sem jezdil do Přerova a jezdilo cd s osmi vozy.jezdilo do natriskane
Jezdilo se běžně s devíti vozy, v dřívějších letech i s 10-11 vozy
To je taky možné já jezdil 2018- 2021 do Přerova do práce..
Do toho hnoje už nevlezu ty vozy od doby co přijely z Německa jen jezdí..údržba nula úklid nula..nechci tam chytit svrab. MD nezájem .
Zkuste si koupit lístek, režijku vám pochopitelně neuznají
Jel jsem ze Suchdola do Studénky regiojetem chytraku ..normálně sem si koupil lístek a když sem viděl ty sedačky ..no hnus. Stal jsem radši u dveří
A kde má Regiojet to lepší vlaky? Krom těch pár Pes ktere zaplatily kraje
Myslím si, že z vaší nevíry si v RJ prd dělají. Ta firma expanduje, zvyšuje obrat i zisk, přináší konkurenci na koleje PKP a nějaký Ondřej je jim se svými starostmi a obavami zcela ukradený. A věřte, že Poláci se na konkurenci těší.
Jasně Poláci se těší na konkurenci.. to určitě .až jim tam přijedou vozy z R8 tak se budou divit. A zajímavé že to chtěl Radimek prodat.
Ja myslim, ze polaci se na konkurenci skutecne tesi, protoze PKP ma sice pekne vagony, ale jinak moc dobre jmeno nemaji a i ceny jsou pomerne vysoke. Jen skoda, ze ten prulom udelala jako prvni zrovna tahle nase smucka.
Co by tam dělaly vozy z R8? Vy jste tak mimo, že už snad víc ani mimo být nemůžete. A pochopitelně že se Poláci těší a samozřejmě, že s méně čí více úspěšně skrývanou závistí koukají na český trh.
Vy jste fakt mimo 😀 co by na našem bordelu tak asi záviděli? 😀 Zajeďte si do PL než napíšete nějakou blbost …
Mimo jste vy? Až uvidí Poláci ty šunky tak se zhrozil. Nedávno tu byly fotky modernizovaných vozů polských drah.. takže tak vypadají vozy. Nedávno jsem byl v Polsku a i po regionálních tratích jezdí pěkne soupravy.
Taky mě přijde komická představa že si polák sedne na zadek z české low cost firmy… polské vlaky jezdí čisté, moderní a spolehlivé… nic co by RJ nabízel
A ostatní cestující jsou jim také ukradení?
Žádný strom neroste do nebe. Zatím roste z toho, že ojebává zaměstnance, vyždímává studenty, ale oni tihle lidé dojdou…
Tohle posloucháme už 12 let. Ještě že se stále rodí nové generace studentů.
Bububu, ty strome 😂😂
A lamou se mu zrezlé vagony….
A co jim RJ přinese? Jen špínu a bordel 😀
Treba to bude jako u nas – konkurence zlepsi sluzby tech ostatnich.
Zrovna PKP IC fungují dobře, žádného cirkusáka nepotřebují
Netřeba být kvůli „žlutému“ tak emotivní.
Pokud tomu bude skutečně tak, jak předpovídáte, tak to přece cestující odradí, nebudou tím jezdit, spojení na pokrytí svých nákladů nevydělá a časem z důvodu prodělku zanikne.
Druhá možnost je, že to sice „nebudou filalky“, ale osloví to určitý segment cestujících a ve spojení s důslednou kontrolou tamního regulátora to přinese nový impuls do vcelku stojatých vod polské osobní železniční dopravy.
Tak mně napadá řečnická otázka:
Kde vlastně, kromě Česka, v zemích bývalého východního bloku, ty stojaté vody osobní železniční dopravě nejsou…
Stojaté vody jsou trochu rozvířené ještě v Rumunsku, kde jezdí pár podobných soukromníků na vlastní triko, ale přijde mi že o nějaký ostrý konkurenční boj s národním dopravcem tam nejde.
Ajajaj. Zase tupé výkřiky neschopných a zamindrákovaných. Já si počkám na reportáž a názory cestujících.
Ty tupé výkřiky tu předvádite jen vy 😀 a tím osočovánim jen dokazijete, jak nemáte argumenty…
Zaměstnanci se dost střídají i v McDonalds nebo v Amazonu, ale to samo o sobě není příznakem ekonomického selhávání firmy, spíš příznakem toho, v jakém segmentu trhu působí.