Průlom na polských kolejích. RegioJet za měsíc ukončí monopol PKP Intercity mezi největšími městy
Vlak RegioJetu v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dopravce plánuje plný provoz na hlavní polské trati od příštího roku.
Tahle firma už neví kam se vecpat, těžce nezvládá to jezdí teď, ale furt se někam vtírá…
Oni nam Allegro a my jim Jancuru. Oboje ultra low coat sluzby s odpovidajici low coat kvalitou.
Krakow-Warszawa přes Zawiercie? Pochopil bych Krakow-Miechów-Wlosczowa pólnoc a dál na Warszawu v podstatě v trase Chopina. Pokud by jel mimo Katowice, tak by musel jet šíleně přes Trzebiniu nahoru na Szczakowu a potom přes Maczki na DG:Zabkowice a Lazy do Zawiercie a pak přes Goru Wlodowskou nahoru po CMK. Není někde chyba? Nemá to místo Zawiercie být spíš Wlosczowa Pólnoc, nebo Opoczno?
Teda dobrý by na tom aspoň bylo, že se to vyhne Jaworznu-Szczakowa a Myslowicim a obecně Katowickému uzlu a je pravda, že do Szczakowe to je z Krakowa téměř komplet na 160. Pak ovšem je úsek Maczki-Dorota, kde je 40 a potom za Dorotou až do Zawiercie 120. Dobrá by byla i zastávka ve Wlosczowa Pólnoc – s napojením na Kielce a pak Grodzisk Mazowiecki s napojením na Lódź.
No tak doufám, že při tom přijímání a školení personálu nezapomene na uklízečky…
Nechť mu ČD slouží jako odstrašující příklad, jak vypadá podinvestovaná údržba a úklid.
Já myslím, že na Regiojet cizí příklady nepotřebuje.
Dnes je Regiojet ten odstrašující příklad pro ostatní z hlediska údržby.
Ja by som ocenil spoje medzi Ostravou a Krakovom. To čo je tam teraz je čisté zúfalstvo.
Samozřejmě z Prahy přes Olomouc.
kdy budou k prodeji lístky? Ví někdo?
Dobře jim tak,nic jiného si nezaslouží.
Tak jestli z Krakova do Varšavy jede přes Zawiercie, není divu že je to pomalejší než spoje PKP IC. Proč tomu tak je, byla to nějaká podmínka? Chápu že v Zawiercie jsou přípoje na Slezsko a Čenstochovou, ale nevím jestli zrovna o tohle RJ stojí.
Já v tom vidím prachsprostou snahu UTK udělat spojení co nejméně atraktivním…
Berte to tak, že ho nevykázali se začátkem spoje na nádraží Zabierzów, 10 km od Krakova. Což teda nevím, jestli je k smíchu nebo k pláči.
Už by to chtělo lepší vozy
Dobrý vtip
Zdá se, že notně otřepaný vtípek „do švestek“ neztrácí ani po 14 letech svou platnost.
Tak to co předvádí na rychlících Brno -bohumin mi dostatečně stačí. To je tak chytit svrab.
Já jsem nic o švestkách nepsal..ty patří do bečky mimochodem. RegioJetu prostě nevěřím ..jeho kvalita jde stále dolů.. taky se tam lidé střídají jak ponožky atd.
U Regiojetu se střídají zaměstnanci, kvalita jde dolů a přitom ma plné vlaky a generuje zisk. A srovnával bych srovnatelné. Ono R8 je podobné jako R9 a R11. A naopak se na některých trasách, kde je konkurence jezdi výrazně lepší vlaky.
Tak ty plne vlaky bych chtěl vidět.
Tak tím R8 jeďte v neděli odpoledne směr Brno, doporučuju kupovat rezervaci už ráno, v poledne už bývá vyprodáno. Ale to vlastně víte, když to tam znáte.
Během semestru. Vtipné je, že teď, když je pětivozovka přes prázdniny i v teoreticky největší špičce poloprázdná, vozí posily nezřídka v plném počtu.
Pokud by tam jezdilo vyprodaných tolik vozů, kolik tam kdysi mívalo ČD a kolik jich i Regiojet podle smlouvy mít má, tak by to něco znamenalo.
Myslím si, že z vaší nevíry si v RJ prd dělají. Ta firma expanduje, zvyšuje obrat i zisk, přináší konkurenci na koleje PKP a nějaký Ondřej je jim se svými starostmi a obavami zcela ukradený. A věřte, že Poláci se na konkurenci těší.
Jasně Poláci se těší na konkurenci.. to určitě .až jim tam přijedou vozy z R8 tak se budou divit. A zajímavé že to chtěl Radimek prodat.
Ja myslim, ze polaci se na konkurenci skutecne tesi, protoze PKP ma sice pekne vagony, ale jinak moc dobre jmeno nemaji a i ceny jsou pomerne vysoke. Jen skoda, ze ten prulom udelala jako prvni zrovna tahle nase smucka.
A ostatní cestující jsou jim také ukradení?
Žádný strom neroste do nebe. Zatím roste z toho, že ojebává zaměstnance, vyždímává studenty, ale oni tihle lidé dojdou…
Tohle posloucháme už 12 let. Ještě že se stále rodí nové generace studentů.
A co jim RJ přinese? Jen špínu a bordel 😀
Treba to bude jako u nas – konkurence zlepsi sluzby tech ostatnich.
Netřeba být kvůli „žlutému“ tak emotivní.
Pokud tomu bude skutečně tak, jak předpovídáte, tak to přece cestující odradí, nebudou tím jezdit, spojení na pokrytí svých nákladů nevydělá a časem z důvodu prodělku zanikne.
Druhá možnost je, že to sice „nebudou filalky“, ale osloví to určitý segment cestujících a ve spojení s důslednou kontrolou tamního regulátora to přinese nový impuls do vcelku stojatých vod polské osobní železniční dopravy.
Tak mně napadá řečnická otázka:
Kde vlastně, kromě Česka, v zemích bývalého východního bloku, ty stojaté vody osobní železniční dopravě nejsou…