Průlom: Na jihočeskou úzkokolejku mohou vyjet vlaky, zatím jen na několik kilometrů
JHMD, konečná v Nové Bystřici. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko![JHMD, konečná v Nové Bystřici. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/10/309909533_2965795013713737_6067509345123655984_n.jpg)
![JHMD, konečná v Nové Bystřici. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/10/309909533_2965795013713737_6067509345123655984_n.jpg)
První vlaky s cestujícími by měly vyjet v sobotu 10. srpna, a to na úsek Nová Bystřice – Hůrky.
Tady to máme v parní trakci, aby se vidělo jak to má vypadat https://www.youtube.com/watch?v=-ocjG_ePBmA
Tohle by JHMD mohlo inspirovat https://www.youtube.com/watch?v=eqfVR18XvGk
Tak ogaři ale vážně – kdo má JHMD rád, měl by se nějak teleportovat do Adamsfreiheit a něco tam tou parou odjezdit.
Nakonec to taky může být poslední příležitost…
Jak se tam ta vozidla dostanou?
Pokud vím, tak trať je již oficiálně sjízdná pro vozidla údržby, tak by neměl být v rámci toho dopravit lokomotivu a vozy do Nové Bystřice.
Dojedou tam po kolejích.
To je dobrá zpráva, držím palce.
Ví se, proč jen zrovna ten úsek?
Umíš číst?
Nějak mi ze strany provozovatele chybí vysvětlení, proč bude provoz zahájen pouze na posledních ca. 6 km dráhy z Nové Bystřice do Hůrek.
Doposud od pana Kysely zaznívala ujištění, že je vše už připraveno a čas čekání na vydání osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy Drážním úřadem byl Správou úzkokolejných drah využit pro přípravu tratí pro spuštění provozu.
Tipuji, že zbytek trati potřebuje zásadnější opravy, což bude něco stát. A někteří jedinci potřebuji ukázat, že trať zprovoznit umí, aby přišli nějaké peníze z eráru na příští rok.
Bude zajímavé sledovat další postup souce Strnada, protože dosavadní letošní vyjádření vrchního reorganizátora Kysely vytvářely představu o něčem úplně jiném, než o kyvadlovém pidiprovozu na 6 km koncovém úseku tratě. Zbytek tratí, na které nevydal DÚ osvědčení, zřejmě musí někdo nechat opravit a být schopen (a ochoten) ty opravy také zaplatit. Že by jen tak zničehož nic přilétly milióny ze SFDI? To asi ne. Dalším výživným tématem může být tzv. „předání úzkokolejky obcím“. V článku z 1.6.2024 „Úzkokolejky jako embéčko…“je uvedeno: „Good thing majetek následně převede na svazek obcí podél tratí, který jej bude investorovi 30 let splácet s úrokem… Číst vice »
Kupovat takovýto zadlužený předmět je pro starosty a zastupitele bohužel cesta jednou nohou do kriminálu, skrzevá povinnost řádného hospodáře.
Jako že obce nemohou koupit nic, co nevydělává? Kino na vesnici, kde jsem bydlel, je také dotované a nikdo starostu do kriminálu neposlal.
Není to zbytečně moc? 5,5km. Nešlo by to zkrátit jen Albeř?
V Hůrkách se dá objíždět. A v kempu budou mít zase atrakci.
Název společnosti „good thing“ mě opravdu pobavil
https://www.youtube.com/watch?v=qygluhskZrU