Průlom: Na jihočeskou úzkokolejku mohou vyjet vlaky, zatím jen na několik kilometrů

JHMD, konečná v Nové Bystřici. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor PalkoJHMD, konečná v Nové Bystřici. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko

První vlaky s cestujícími by měly vyjet v sobotu 10. srpna, a to na úsek Nová Bystřice – Hůrky.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
marcel.stancl

Tady to máme v parní trakci, aby se vidělo jak to má vypadat https://www.youtube.com/watch?v=-ocjG_ePBmA

marcel.stancl

Tohle by JHMD mohlo inspirovat https://www.youtube.com/watch?v=eqfVR18XvGk

Michal M

Tak ogaři ale vážně – kdo má JHMD rád, měl by se nějak teleportovat do Adamsfreiheit a něco tam tou parou odjezdit.
Nakonec to taky může být poslední příležitost…

Tomáš Záruba

Jak se tam ta vozidla dostanou?

Bram

Pokud vím, tak trať je již oficiálně sjízdná pro vozidla údržby, tak by neměl být v rámci toho dopravit lokomotivu a vozy do Nové Bystřice.

Jan

Dojedou tam po kolejích.

MiRo

To je dobrá zpráva, držím palce.

Sotous

Ví se, proč jen zrovna ten úsek?

Ross

Umíš číst?

Karl vB.

Nějak mi ze strany provozovatele chybí vysvětlení, proč bude provoz zahájen pouze na posledních ca. 6 km dráhy z Nové Bystřice do Hůrek.
Doposud od pana Kysely zaznívala ujištění, že je vše už připraveno a čas čekání na vydání osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy Drážním úřadem byl Správou úzkokolejných drah využit pro přípravu tratí pro spuštění provozu.

noerf

Tipuji, že zbytek trati potřebuje zásadnější opravy, což bude něco stát. A někteří jedinci potřebuji ukázat, že trať zprovoznit umí, aby přišli nějaké peníze z eráru na příští rok.

Karl vB.

Bude zajímavé sledovat další postup souce Strnada, protože dosavadní letošní vyjádření vrchního reorganizátora Kysely vytvářely představu o něčem úplně jiném, než o kyvadlovém pidiprovozu na 6 km koncovém úseku tratě. Zbytek tratí, na které nevydal DÚ osvědčení, zřejmě musí někdo nechat opravit a být schopen (a ochoten) ty opravy také zaplatit. Že by jen tak zničehož nic přilétly milióny ze SFDI? To asi ne. Dalším výživným tématem může být tzv. „předání úzkokolejky obcím“. V článku z 1.6.2024 „Úzkokolejky jako embéčko…“je uvedeno: „Good thing majetek následně převede na svazek obcí podél tratí, který jej bude investorovi 30 let splácet s úrokem… Číst vice »

Vlasák

Kupovat takovýto zadlužený předmět je pro starosty a zastupitele bohužel cesta jednou nohou do kriminálu, skrzevá povinnost řádného hospodáře.

Kotec

Jako že obce nemohou koupit nic, co nevydělává? Kino na vesnici, kde jsem bydlel, je také dotované a nikdo starostu do kriminálu neposlal.

Libor

Není to zbytečně moc? 5,5km. Nešlo by to zkrátit jen Albeř?

Pavel

V Hůrkách se dá objíždět. A v kempu budou mít zase atrakci.

M M

Název společnosti „good thing“ mě opravdu pobavil

Slávek