Průlom: Na jihočeskou úzkokolejku mohou vyjet vlaky, zatím jen na několik kilometrů
JHMD, konečná v Nové Bystřici. Poslední dny provozu před pauzou na neurčito. Autor: Dalibor Palko
První vlaky s cestujícími by měly vyjet v sobotu 10. srpna, a to na úsek Nová Bystřice – Hůrky.
K titulní fotce tohoto článku:
Teď jsem otevřel jeden článek na iDnes, kde byla fotka nádražní budovy v Kácově a nějak mi byla povědomá.
https://1gr.cz/fotky/idnes/20/031/cl5/VRJ81c821_dsc07826.jpg
Zřejmě byl v obou případech použit stejný typový projekt, i když vlastníci obou drah byli různí.
Samozřejmě, typová budova 16/H. Jsou i v Rakousku, Slovinsku i na Ukrajině.
Děkuji za informaci, kterou jsem si rozšířil zde:
https://www.k-report.net/budova-16h/
Za mě dobrý počin.
Za mě způsob jak se zbavit dopravce, který vyhrál soutěž. Ach. Čajánkovina.
Jakou soutěž?
Pán asi myslí gepard express a soutěž, co vypsaly kraje a který na tratě ani nesmí vyjet, navíc nemá žádná vozidla ani lidi. A dále pán vidí Čajánka i pod postelí.
Zajímalo by mě, jestli lidi, co bydleli před sto lety podél trati někdy napadlo, že za sto let z toho bude pojízdný cirkus?
A Good Thick snad lidi a vozidla má svoje?
Dle čeho usuzujete? Nevidíte ani do jedné z firem.
Ale přikláním se k názoru, jen způsob jak vykopnout GE z působení na JHMD.
Krajskou, kterou vyhrál Gepard.
Proč to nedají nějaké české společnosti? Good tring jsou nějací nápojáři.
https://www.finmag.cz/obchodni-rejstrik/17775108-good-thing-s-r-o
Proč si to ověřovat v obchodním rejstříku, když si můžeme udělar falešny dojem a thing zaměníme za drink.
Good morning…
Hlavně že to nejsou pivaři. Ti by si hned 9.8 nachlastali huby a 10.8 by nevyjeli. Anebo by hned vykolejili.
S jednou soupravou se naštěstí hromada udělat nedá.
Fakt nemůže vyokolejit až převrátit se na bok jediný vlak – ať již vinou vjetí do špatně postavené (nedo tzv. podhozené) výhybky či jakékoliv překážky na trati, před níž nedokázal zastavit – např. v podobě spadeného stromu či mostu?
Končně.
Nevím jestli 5,5 km je vítězství na které všichni čekali.
zvláště za jízdné 490,- Kč 🙂
Citace z iDnes:
„V článku pro server Zdopravy.cz jeden z věřitelů Jan Kysela oznámil, že první vlaky mají vyjet na trať z Nové Bystřice do Hůrek v sobotu 10. srpna. … Ve vyjádření pro ČTK už tak konkrétní nebyl. „Chceme si rozhodnutí od Drážního úřadu podrobně analyzovat a podle toho se v horizontu několika dnů rozhodnout, jaký bude další postup. Opět zopakuji, že pro nás je na prvním místě bezpečnost cestujících,“ řekl ČTK Kysela.“
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/uzkokolejka-nova-bystrice-hurky-osvedceni-bezpecnost-drazni-urad.A240801_154719_budejovice-zpravy_khr
Ty historické vagony budou jaké, když se většina odvezla? Maďarské Baxy?
Pár dní zpět jsem koukal v Obratani na nějaké historické vozy v depu. Třeba ty? Přetah bez lidí asi předpokládám problém není?
V Obratani je právě v remíze jeden maďarský Bax. Nic víc
A bohužel přetah na trati bez povolení problém je.
Ale samovolně ujet můžou ne? 😀
V místech, kde se vozy nachází samovolně daleko nedojedou 🙂
Právě nově povolený provoz s cetujícími jen na malé části tratí je jiná věc než tzv. technické jízdy za účelem např. správy tratí, který mají již nějaký čas povolen v celé trase!
Hlavně že v diskuzi vedle mě mínusují, když jsem se vyjádřil, že dvě lokomotivy jsou pro JHMD až moc…. A to si ještě někteří naivkové myslí, že si je budou pujčovat od Osoblažky 😂
Jezdit bude Good think, ne JHMD. Zbytek už pak nemá smysl ani komentovat. 😉
Je to thing s g… když už chcete dělat chytrého a útočíte. A jinak, no uvidíme…také bych si obnovení provozu v původním rozsahu přál, ale je to nereálné.
Překlep. Ale vy se na něm budete točit a odpoutávat pozornost od jádra věci. 😉
Tady to máme v parní trakci, aby se vidělo jak to má vypadat https://www.youtube.com/watch?v=-ocjG_ePBmA
Tohle by JHMD mohlo inspirovat https://www.youtube.com/watch?v=eqfVR18XvGk
Nejde vůbec o inspiraci, ale o prachy. Hned teď.
Srovnávate nesrovnatelné, tohle byla síť hlavních tratí kde jezdili dlouhé nákladní vlaky, vlaky se spacímy vozy a v provozu měli i saloní vozy. Ne nějaká „bezvýznamná“ lokálka.
Jestli dobře počítám tak 18 tunelů, horská scenérie, to bude poněkud složitějši imitovat.
Tak ogaři ale vážně – kdo má JHMD rád, měl by se nějak teleportovat do Adamsfreiheit a něco tam tou parou odjezdit.
Nakonec to taky může být poslední příležitost…
Jak se tam ta vozidla dostanou?
Pokud vím, tak trať je již oficiálně sjízdná pro vozidla údržby, tak by neměl být v rámci toho dopravit lokomotivu a vozy do Nové Bystřice.
To si nás myslelo víc, ale povolení na trať bez certifikátu mají právě jen drezíny.
Dojedou tam po kolejích.
Přes splítku? Pokud vím, tak dluží i SŽ… Navíc, jak bude probíhat řízení provozu? To jim také dělalo SŽ.
Tak jako v době, kdy jim dopravu SŽ neřídila?
A nenařídil jim to dražní úřad po té nehodě? Navíc to neřeší průjezd tou splítkou.
Z Nové Bystřice do Hůrky. To tam bude třeba toho řídit. Nesrazí se s mezinárodním expresem třeba? 😁
Good think dluží SŽ? Kde jste vzal tuto informaci? 😉
Thing…. A ano máte pravdu, srazit oba dva pojizdné vlaky a navíc s určitou pravidelností, to je umění, které dokázala jenom JHMD…
To je nějaká obcese s tím JHMD? 😉
Ne…jen kdyby takto jezdily ČD, tak by při té hustotě provozu a počtu vlaků musely mít sražku asi tak dvakrát týdně.
A navíc, je úplně jedno jestli je to JHMD, Good thing, SŽ-JHMD apod. Jsou za tím pořád ti stejní lidé, nebo spíš jejich zbytky. Není to žádná nová firma, která by to v konkurzu koupila. Nebo myslíte, že na lokomotivách nebude logo JHMD ale Good thing?? 😂😂😂🙈
Asi Vás zklamu 😄.
Správná otázka.
„Úzkokolejka se úředně zmenšila, lokomotivy a vagóny dostane do Nové Bystřice jen po silnici“
https://www.obcasnik.eu/uzkokolejka-se-uredne-zmensila-lokomotivy-a-vagony-dostane-do-nove-bystrice-jen-po-silnici/
No a je to tady…. Přitom, každému, kdo stojí nohama na zemi tohle bylo jasné.
Můžou to v poho vzít po kolejích, policajti nemaj úzkokolejnou drezínu,aby je chytali někde v lese u Kaprouna 🤣
Policii ČR úzkokolejné drezíny netřeba. Stačí, když by si s autem stoupla a zdokumentovala průjezd vozidel např. zde:
https://mapy.cz/zakladni?q=j.hradec&source=muni&id=681&pid=78139978&newest=1&yaw=4.697&fov=1.257&pitch=-0.044&x=15.0305535&y=49.1612550&ds=2&z=16&ovl=8
Podstatnou podmínkou pro realizaci toho vašeho návrhu by ovšem musela být nelegální spolupráce staničních zaměstnanců SŽ v JH, což není zrovna reálné.
Pokud by přeci jen…, pak by stačilo, aby regulátor požádal dopravce o vysvětlení, jakým způsobem se vozidla dostala z místa jejich ustájení (zdokumentovaného v podkladech insolvenčního správce pro soudce) do jejich aktuálního místa pobytu.
Silniční transport lze zpravidla jednoduše dokladovat cenovou nabídkou, písemnou objednávkou a fakturou…
na silničním podvalníku za kamionem, jak jinak.
To je dobrá zpráva, držím palce.
Ví se, proč jen zrovna ten úsek?
Umíš číst?
Nějak mi ze strany provozovatele chybí vysvětlení, proč bude provoz zahájen pouze na posledních ca. 6 km dráhy z Nové Bystřice do Hůrek.
Doposud od pana Kysely zaznívala ujištění, že je vše už připraveno a čas čekání na vydání osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy Drážním úřadem byl Správou úzkokolejných drah využit pro přípravu tratí pro spuštění provozu.
Tipuji, že zbytek trati potřebuje zásadnější opravy, což bude něco stát. A někteří jedinci potřebuji ukázat, že trať zprovoznit umí, aby přišli nějaké peníze z eráru na příští rok.
Bude zajímavé sledovat další postup souce Strnada, protože dosavadní letošní vyjádření vrchního reorganizátora Kysely vytvářely představu o něčem úplně jiném, než o kyvadlovém pidiprovozu na 6 km koncovém úseku tratě. Zbytek tratí, na které nevydal DÚ osvědčení, zřejmě musí někdo nechat opravit a být schopen (a ochoten) ty opravy také zaplatit. Že by jen tak zničehož nic přilétly milióny ze SFDI? To asi ne. Dalším výživným tématem může být tzv. „předání úzkokolejky obcím“. V článku z 1.6.2024 „Úzkokolejky jako embéčko…“je uvedeno: „Good thing majetek následně převede na svazek obcí podél tratí, který jej bude investorovi 30 let splácet s úrokem… Číst vice »
Kupovat takovýto zadlužený předmět je pro starosty a zastupitele bohužel cesta jednou nohou do kriminálu, skrzevá povinnost řádného hospodáře.
Jako že obce nemohou koupit nic, co nevydělává? Kino na vesnici, kde jsem bydlel, je také dotované a nikdo starostu do kriminálu neposlal.
Mohou, jenže toto bude sdílené vlastnictví, do kterého budou platit za odkup trati, které by mohli při dobrém jednání dostat za minimální částku a to po dobu 30 let a navíc budou muset trať udržovat a trať je evidentně v horším stavu, než lidé navrhovatelé tvrdí. A představte si, že deset let (dvoje až troje komunální volby) řekne část starostů „do tratě již investovat nebudeme, potřebujeme stavět (vodovod, kanalizaci, školu, opravit úřad, hasičskou zbrojnici) a jak to budou ostatní obce řešit.
Městský úřad Jindřichův Hradec má zcela jistě právní a finanční oddělení, takže tam by měla být garance toho, že se svazku obcí v čele s JH dostane plnohodnotné analýzy potenciálních rizik plynoucích z lehkomyslného převzetí takového závazku, (navrch privátními investory okořeněného ještě 10% úrokovou sazbou) který je akorát zabalen do líbivých nekonkrétních frází. Další rizika mohou plynout z počtu členů svazku obcí (z nichž část obcí je podinvestovaná) a aspektu, na který jste upozornil v závěru příspěvku. V minulosti byl podobný příklad, kdy myslím město Jihlava vystupovalo ze svazku obcí VAK a byly okolo toho docela dlouhotrvající tahanice ohledně předání… Číst vice »
Mohou. Ale staci, aby se nasel nejaky jeden, dva remcalove (takovi ti vecni nespokojenci se vsim napr. – ostatne i tady mame spoustu takovych), zasli na policii s TO a vysledek se neda predikovat.
Clanku a textu na toto tema (doslova strach starostu a zastupitelstev rozhodovat o podobnych vecech) uz bylo napsano vic, nez dost.
Smyslem této „pasti na hejly“ je donutit obce aby musely provoz na 760mm objednávat právě a jen u Kyselou určeného pronajimatele a zároveň jejich starosty tlačit na kraj, aby jim na to dával peníze (které obratem všechny předají onomu určenému pronajimateli).
Právě proto infrastruktura nemůže být „prodána“ spolku založenému obcemi (členové spolku neručí za dluhy spolku), ale musí to být Svazek obcí, ve kterém za jeho dluhy plně ručí účastnické obce.
Není to zbytečně moc? 5,5km. Nešlo by to zkrátit jen Albeř?
V Hůrkách se dá objíždět. A v kempu budou mít zase atrakci.
Název společnosti „good thing“ mě opravdu pobavil
https://www.youtube.com/watch?v=qygluhskZrU