Průlom: Libeňský přesmyk má pravomocné územní rozhodnutí. Desítky odvolatelů neuspěly
Libeňský přesmyk, vizualizace. Pramen: SŽ

Přípravy této stavby se táhnou téměř dvacet let.
Přípravy této stavby se táhnou téměř dvacet let.
Stejně to moc nepomůže a bude se to ucpávat.
Mám tady něco jiného. Vyzývám všechny kompetentní, aby při projektování a stavbě VRT v oblasti Nová Ves a Ledčice nebrali vůbec žádné ohledy na požadavky na hlučnost. Když nevadí letiště a provoz pilotní školy, neustálé kroužení letadel, která pamatují ještě Blériota, tak nemůže vadit občasný hluk z VRT.
Proti takovýmto stavbam nelze tolerovat odvolaní. Posravit a hotovo!
A kdybyste tam měl dům vy, měl byste stejný názor?
Dobrá zpráva, je potřeba to ve veřejném zájmu co nejdříve postavit….
takže 2040 stříhání pásky…..
bude mostní pole přes koridor ready na 4. kolej? z vizualizací to moc nevypadá..
Ano, bude ready na 4. kolej…
Však on nám ještě někdo ukáže, jak se má správně odvolávat a zastavovat stavba 🙂
Odvolat se už nelze. Jedině soudní žaloba.
Však SŽ si zase něco vymyslí, proč to nejde.
odvolavat se sice něze vuci tomuto, ale tech kroku, proti kterym se bude mozne odvolavat, par jeste bude.
A za pár desítek let budou zas jiné náplavy bojovat za nebourání téhle unikátní architektonicko-technické památky, která definuje panorama Vysočan.
Spolek za starou Prahu jsou náplavy?
Nebourač Scheinherr je NÁPLAVA, nevzdělaná NǍPLAVA 🙂
Ono je to jedno, prostě spolek škůdců, jež je třeba umlčet
Počítá se u toho přesmyku s nějakými protihlukovými zábranami? Na vizualizacích není nic vidět. Na tom vyvýšeném místě by se to bez nich dost neslo.
Nevím jak aktuální je vizualizace, ale územní rozhodnutí je právě ta věc, která říká, že stavba splňuje hlukové limity a lze ji zde dle projektu umístit.
Tak tady budem moct sledovat, jak by to probíhalo se severním obchvatem Prahy, když by stát chtěl prosadit zahloubenou variantu. Mělo to tam stát už dávno, ale očividně to zas až tak moc potřeba není, když SŽ násilím prosazuje variantu, proti které logicky bude odpor.
A která je zde „průchozí“ varianta přesmyku? A hm, o kolik let by bylo její projektování, shánění peněz a stavba rychlejší (jakože naznačujete že by to „už dávno mohlo být“ což se mi velmi nezdá, nějaká trochu větší stavba že by u nás šla „se vším všudy“ postavit řekněme za deset let?). Jinak nevěřím že by nějaká varianta na území Prahy byla bez námitek, snad možná jen menší počet.
Jediná průchozí možnost je přesmyk. Podsmyk by byl sklonově náročný a pro nákladní dopravu nevhodný.
Neexistuje jiná použitelná možnost.
Zahájení 2027-2030? Evidentně s tím moc nekvaltují. U D0 to jsou jinačí tlaky na zahájení stavby.
Však magický termín pro všechno možné je 28, tohle je ještě před tím 😉
Zahájení 2027 je optimistický předpoklad. Jestli se nepletu, tak ještě není ani požádáno o stavební povolení.
D0 má slabých 30 let skluz
No a? V současném provedení D0 stejně ničemu nepomůže. Museli by stavět min osmipruh. Libeňský přesmyk bude mít mnohem větší přínos pro dopravu.
Tak tohle skončí stejnak až u Nejvyššího správního soudu. Nicméně, dobrá zpráva.
Až se kopne, tak mě vzbuďte.
Aby spíš nemuseli kopat, aby tě vzbudili 🙂
Co je na kopání tak důležitého? Zásadní je přeci stříhání pásky a zahájení provozu.. do té doby je dopravní situace pořád stejná.
Nerozumím tomu proč stavby jako libeňský přesmyk (nebo třeba vedení VVN) nejsou stavěné v nějakém režimu „kritická infrastruktura“, kdy by odvolání a napadání nebylo možné, resp. všechny námitky by byly už předem automaticky považovány za zamítnuté.
To tady už 41 let bylo. A nechtěl bych to zpátky.
Možná by stačilo, kdyby stát nevypořádaval připomínky 2 roky a kdyby se nešlo odvolat snad čtyřikrát v každém stupni přípravy.
Ono by pomohlo kdyby úředníci (ať už připravující stavbu u sž nebo povolující na příslušných úřadech) byli slušně zaplacení, aby tam mohli pracovat třeba i kvalitní zaměstnanci. To ale za 35k hrubého v Praze moc reálné není
Méně úředníků, dobře placených s kvalitním kariérním řádem, a kvalitní SW a HW pro práci. Aby bylo možno pl IT zákonné lhůty a procesy zpracovávat kvalitně.
Tak počty úředníků se snaží (více či méně úspěšně) snižovat vlády už nějakou dobu, zároveň ale nepřišlo to přidání. Ono přidat dvojnásobek do tabulek by asi byla politická sebevražda, ačkoliv by ve výsledku platy odpovídaly pořád podprůměru vysokoškolských pozic v Praze. SW a HW povětšinou není problém, jen je blbý, že to vybírají a rozhodují o tom lidi, kteří tomu nerozumí, což mě vede zase k problému číslo 1 – máme nekvalitní úředníky, protože tam nikdo schopný za ty prachy nejde
Nevede to reálně k tomu, že stát hodně služeb outsourcuje k soukromým firmám, kde lidé pracují za v oboru běžné peníze, což je ve výsledku sice ještě dražší (protože firma musí generovat zisk), ale schová se to lépe než plat státního úředníka, po kterém voličská veřejnost puzená populisty závistivě pokukuje?
Jeden z největších problémů je, že ty úředníky v Praze nemůžete zaplatit výrazně lépe než třeba v Bruntále nebo Bělé nad Radbuzou. Bohužel soukromé firmy tohle umí a nikdo nechápe, že stát již dlouho neurčuje mzdovou hladinu v jednotlivých lokalitách.
Na druhou stranu, při současném stavu ekonomiky by razantní růst platů ve státní správě nejspíš znamenal, že na ty stavby samotné už nebudou peníze… K solidně placeným úředníkům vede jen jedna nedluhová cesta: odbourat zbytečné agendy a byrokracii a zredukovat počty úředníků na to, co je skutečně nezbytné. Pak na ty zbylé pozice bude mnohem víc prostředků a můžou je dělat skuteční odborníci. Ale to je politicky zcela neprůchozí, protože těch kdo špičkovými odborníky nejsou bude vždycky řádově víc.
Nerozumím tomu, proč obecně udržujeme současné složité stavební řízení s nekonečnými možnostmi odvolávání. Ať už se jedná o železnici nebo o obyčejné činžáky. Ve většině zemí, včetně těch velmi bohatých, nemají až tak byzantské stavební právo. Jedno řízení, jedna možnost odvolání, zákonem stanovená lhůta, po které musí být pravomocně rozhodnuto. Do toho by patřila i povinnost soudu vyřizovat odvolání v určitém termínu, ne, že dají jednání na příští rok.
Neměla by se zrovna kritická infrastruktura stavět pořádně? Chyba není v těch, kteří upozorňují, že je něco špatně. Chyba je v tom, že se to na začátku navrhne špatně. Když pak ostatní vidí, jak často stát něco udělá špatně a odvolání uspějí, odvolávají se i ti, kteří odvoláním jen škodí.
Já nerozumím tomu, proč nechceme, aby stát dělal věci pořádně. Takže je dělá ledabyle, všechno trvá dlouho, je to drahé – a k tomu, aby se něco udělalo pořádně, musí stát aspoň občas dokopat různé spolky nebo obce.
a co je na presmyku ledabyleho?
jake reseni presmyku by eliminovalo nespokojenost mistnich nimbystu ?
sorey, opet jste mimo.
Musíte reagovat na komentář, i když jste nedočetl ani první odstavec? A ledabylý není přesmyk, ale příprava, odůvodnění…
ano, na blabol reagovat budu.
cetl jsem ho. a pro se ptam, jskbyste si ho predstavoval, aby nimbyste nenymbovali?
Pokud jste komentář četl, tak jste ho vůbec nepochopil.
Můj komentář není o jednom konkrétním přesmyku. Je především o celkovém přístupu. Jak bych si to představoval? Zaplatit kvalitní veřejnou správu, která bude připravovat ta nejlepší možná řešení, takže nikdo nebude mít rozumný důvod proti tomu protestovat. A když už někdo bude protestovat, budou už v tom navrženém řešení argumenty, které ho dokážou obhájit. Takže odvolací orgán nebo soud se ve svém rozhodnutí pouze odkáže na již existující argumenty a nebude muset dělat práci, kterou měl udělat už ten první stupeň.
vy ud trolite umyslne a nebo jste mimo realitu.
vy oprsvdu verite, ze (treba) u presmyku existuje takove reseni, ktere by vyhovovalo vsem?
prozradim vam smutnou pravdu – neexistuje. zadna sprava nimbysty neeliminuje. s kdyz o tom budete snit.
Prozradím vám základní princip demokracie. Je to hledání takového řešení, které bude z hlediska celé společnosti nejlepší. Neznamená to takové řešení, které je nejlepší pro každého jednotlivce. To nejde, jak jste i vy pochopil. Ale je to takové řešení, kde kdyby si jeden polepšil, někdo jiný by si výrazně více pohoršil. Taková řešení existují, a taková řešení má veřejná správa hledat. A má je hledat rovnou, ne až když se někdo odvolá. NIMBY pak sice zůstane, ale v daleko menší míře a daleko snáz se s nimi vypořádá. Ono je totiž těžké vystupovat proti všem, kteří se odvolávají, když mnozí… Číst vice »
takze naivni fantasta.
ty vysvetluje leccos.
Ano, já jsem demokrat, a nestydím se za to. A vždycky budu bojovat proti státu, který chcete vy – s koncentrací moci, který nerozhoduje ve prospěch všech lidí, ale ve prospěch jen několika málo, kteří jsou zrovna u moci. Naivní jste především vy, když si myslíte, že zrovna vy byste byl mezi těmi vyvolenými, kteří by měli z nedemokratického rozhodování prospěch.
vy uz normalne lzete, az se vam od ust prasi.
tohle neni o demokracii (krom toho, z mych prispevku musi byt dlouhodobe jasne, jak liberalni postoje zastavam).
pouze se vam snazim vysvetlit, ze nic, jako ve “prospech vsech” nebo “idealni reseni” (proti kteremu nepujdou nimbyste) neexistuje, a ve skupine, kde jsou vic, jak 3 osoby, existovat ani nemuze.
a take ze vase sneni o tom, jak jakousi kvalitni pripravou docilite toho, ze reseni bude “super pro vsechny” jsou jen sny.
mimochodem, naposled “raj pro vsechny” slibovali komunisti.
mimochodem, prohlaseni, ze jste demokrat a budete bojovat proti moci statu, povazuji vzhledek k vasim urputnym snaham o prosazeni diktatu mensiny, spise za ironii.
navrat do sociku? to snad nemyslite vazne.
Já bych se šel třeba podíval do Polska. Lidi tam jsou jako u nás, beton jako u nás, stroje jako u nás….. Co by tam tak asi mohli mít jinak… Hmmmm
Zákony o umísťování staveb (územní řízení) a následné vyvlastnění pozemků.
Problém není v tom samotném faktu, že mohou lidé v nějakém stupni podávat připomínky. Ty mohou být klidně relevantní. Spíš je problém, že se s nimi neumíme jako stát dostatečně rychle vypořádat nebo že je příliš mnoho rozhodovacích stupňů.
Tak pokud to dají nespokojenci k soudu, tak ten to, doufám, konečně smázne a bude se moci po vydání stavebního povolení stavět.