Provozovatelé nákladních aut zaplatili loni státu na mýtném rekordních 11,5 miliardy

Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechTollKontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Během jarní covidové uzávěry to vypadalo na mýtné fiasko, podzimní logistická sezona ale byla rekordní

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Premek

Takže žádná krize se nekonala.

Kalina

Bude pro srovnání článek, kolik dopřála loni státu železniční nákladní doprava?

Chronosphere

Když vidím ty tisíce valících se polských kamiónů přes Moravskou bránu,tak si nedovedu představit,co se začne dít,až padnou všechna omezení ohledně covidu.

Greta

Kdyby zdražili mýtné, tak by jich třeba ubylo. Nebo by alespoň víc přispěli do rozpočtu.

Jiří Kocurek

Protože spotřební daň z paliva není příjem státu ze silniční dopravy?

Otakar

Spotřební daň z paliva platí jenom ti, kteří zde tankují. Kamion má nádrže přes 1200 litrů. Při spotřebě 25l/100 km ujedou 4800 km, tedy Evropu tam i zpět.
Samotné mýto tak snadno zdražit nemohou, to už teď vymýšleli jak obejít EU třísložkovým mýtem, který v podstatě přidává více proměnných, přitom už dle EURO tříd ty složky už tam jsou zahrnuty. Přecijen EURO 6 motor bude méně hlučnější než EURO 3…

Vladimír Bílý

Hlavně, kdyby jim zpoplatnili i všechny jedničky a dvojky, kudy tak rádi to mýto objíždějí!

Emil

Hlavně, kdyby ten slavný satelitní systém byl využit i pro naúčtování poplatku i při cíleném objíždění zpoplatněných komunikací po silnicích nižších tříd a pro jeho odhalení (třeba dokonce přes zákazy, sám jsem toho svědkem a dodatková tabulka „tranzitní doprava“ pod zákazovou značkou do x tun tomu fakt nepomůže, když není dodržování zákazu nijak kontrolováno, samotné obce by na tom mohly vydělat, nechápu, stačila by kamera …)