Provozovatel rychlovlaků Italo dokoupil od Alstomu dalších pět pendolin
Pendolino EVO v baarvách italského dopravce Italo. Autor: Italo
Italský soukromý železniční dopravce Italo, který provozuje výhradně rychlovlaky, využil opce a objednal u Alstomu dalších pět jednotek Pendolino EVO.
Tohoto dopravce sleduji už delší dobu. Líbí se mi, že expandují, za což jim gratuluji. Jen se mi trochu zdá, že jejich vlaky nemají tak pěkný design interiéru jako v roce 2011. Týká se to Pendolin (pochopitelně), ale i AGV souprav. U nich jsem si všiml, že se postupně mění interiér Club (něco jako business třída) a Smart (ekvivalent 2.třídy) tím, že se dosazují sedadla od C&G Kiel místo Compinu. Údajně kvůli podhlavníkům, které moc nezaujaly, jestli mi Google překladač zdůvodnil důvod z italských webů dobře. 😀 Nevím jak funkčně, ale esteticky se mi tato sedadla ani v třídě Club… Číst vice »
Jestli tohle je off-topic, pak je off-topic 99,9% všech komentářů….
Trošku je. Přeci jen jsem hodnotil jiné vlaky než ty, o kterých se píše v článku. Mimochodem, zajímáš se o vlaky Italo nebo o italskou železnici? Chybí mi tady článek, že Hitachi dodá 135 DMU jednotek pro Trenitalii. 🙂
pěkně napsaný, že autobusy se napojují na železnici. U nás autobusy jedou souběžně se železnicí a ještě si konkurují cenou i když dostávají peníze od stejnýho mecenáše.
Ale čr je menší a nemá skoro žádný koleje, ale zase mají levnou dálnici.
ČR nemá skoro žádný koleje? Pokud vím, tak máme jednu z nejhustších železničních sítí v Evropě..
Asi myslel skoro žádné konkurencechopné dálnici.
No ono je otázkam co myslel, já tomu jeho příspěvku tak nějak celkově nerozumím…
Ono pochopit něco od Petr.R, vyžaduje notnou dávku fantazie nebo se mu „Intelektuálně“ přiblížit. 🙂
Slušné koleje / rychlé koleje tu prakticky nemáme.
Mno design těch posledních pendolin je tedy docela ošklivý, nejhezčí jsou ty, co jezdí mimojiné v Polsku. To jsou pro mě vůbec jedny z nejhezčích rychlovlaků.
Mi ten design připadá stejný jako v Polsku, akorát jiný lak.
Tak to vám jen připadá, design je dost odlišný.
Ono to zdánlivě vypadá velmi moderně a pokrokově, ale myslím, že pro ČR je vhodnější rychlovlaky přeskočit a místo poslední evropské země kde budou zavedeny rychlovlaky se můžeme stát první zemí kde bude Hyperloop. Termín případného uvedení do provozu se v obou případech neliší.
Jak to souvisí s článkem?
Zas tak málo potenciálních cestujících u nás není…
https://twitter.com/PermanentRail/status/1019880839398731778
Já bych zapomenul na Hyperloop. Hula hoop můžeme mít už dnes!
Co mě docela mrzí, že se nikdy neuskutečnil projekt Transrapidu, který mě pojovat Prahu s Berlínem a Mnichovem. Škoda, že se nikdy nenašla politická vle to vybudovat.
Mi nějak vypadávají písmena…
*který měl propojovat
My musíme mít vždycky něco extra. Než postavit něco, co jinde spolehlivě funguje, tak radši budeme říkat, že chceme něco, co ještě nikde nefunguje (a fungovat nebude). Hyperloop u nás je asi tak pravděpodobný, jako olympiáda v Praze nebo výtah na oběžnou dráhu. Pionýři slepých uliček se tomu říká… Ale s tím termínem jste to trefil.
Vždycky něco extra? A co např. máme extra? Nějak si nic nevybavuju….
Reálně se u nás možná za 50 let dokončí dálniční síť. Rychlovlaky u nás reálně nevidím vůbec, protože tou dobou už bude fungovat ten Hyperloop a bude řádově jinde než rychlovlaky, které budou končit jako dříve parní lokomotivy.
Rychlovlaky mají pořád tu výhodu, že můžou jezdit i po rozsáhlé standardní železniční síti, takže se s ním teoreticky dostane odkudkoliv kamkoliv, kam vedou koleje (případně dráty). To u hyperloopu nebude nikdy. Jestli někdy bude jezdit, tak jen mezi největšími městy.
To máte pravdu – bude jezdit bez čekání (naplnění kapacity kapsle) a v řádu desítek minut. Pro zjednodušení se dá stanice přirovnat k letišti. No a od stanice do cíle už to nebude žádná velká vzdálenost (stejně jako od letišť např. v ČR), na to postačí příměstské couráky. Rychlovlaky a kontinentální lety by to mělo eliminovat. Navíc myslím, že se to bude vyrábět jako stavebnice a montáž na místě z připravených dílů by měla být velmi rychlá…
Nicky Na VRT můžou i nákladní vlaky, teda na některé jen v noci. Dost to pomáhá kapacitě dráhy. Kolik kontejnerů, aut, dřeva nebo uhlí odveze hyperloop. Holka, uvědom si, že Hyperloop je alternativa spíše k letecké dopravě, než železniční. Pokud se zaměříš jen na přepravu osob, tak jen mezi cíli, kde je na to trh. Což jsou milionové aglomerace. Nikoliv Praha – Brno. Nehledě na to, kolik energie spotřebuje kapsle na rozjezd. Nemůže se rozjet z Brna na 1000 km/h a brzdit v Jihlavě a potom hurá do Práglu. Hyperloop má smysl mezi Los Angeles – San Francisco, nebo do… Číst vice »
Nepochopil jste. Nic „extra“ nemáme, ale často nám to slibují.