Provozní budova ČD na hlavním nádraží půjde k zemi, zaměstnanci do buňkoviště
Praha hlavní nádraží, vpravo dole budova určená k demolici. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy už kvůli "pokračující revitalizaci území okolo pražského hlavního nádraží" zrušily v polovině prosince terminál autovlaků.
No pokud to bude dočasné a spodní prostory toho administratovního centra poskytnou zaměstnancům dráhy tak asi ok, ale myslím, že panstvo tam byť odděleně, dělnickou třídu chtít nebude.
Dobrý business prodat si fleky pod zadkama a jít do buněk nebo nájmu.
Jako by na jednom z těch mnoha pozemků nemohla být postavena budova pro kanceláře ČD, když řeší furt kam s lidma… Ale co, hlavně se napakovat teď a co bude zítra…
Když se tedy tahle překážející budova bourá, mohlo by se postavit plnohodnotné 8. nástupiště, a nejen ta jedna plánovaná hrana o poloviční délce?
Nemají být na 8. nástupišti 2 hrany?
Já teda nechápu, jak památkáři a MČ mohou dovolit obestavění památeční montované nástupišťní haly tak, že nebude vidět. Copak to není částečné zrušení funkce památky? Když jde o pitomou odbavovací halu, neštítí se památkáři i podvodu, ale tady jsou najednou úplně ticho…
Podvodu, no… Formálně možná ano, leč věcně to opodstatnění má (z odborného hlediska). To obestavění haly už je snad povolené? Ač tedy do podstaty památky nezasahuje, kontext by zničilo.
Až bude povolené, nic to nezastaví.
Věcné opodstatnění to žádné nemá, když se NOH ve zcela jiném stylu „nenápadně přičlenila“ do památkového rozhodnutí z roku, kdy ani ještě neexistovala. Ale o tom tenhle článek není…
Ten protiatomový kryt by mohl sloužit jako muzeum, ale je tam problém s vlhkostí, což by asi znamenalo výdaje na vytápění a větrání objektu.
Ten může sloužit maximálně jako radonové lázně
“ jde o „platný smluvní vztah, který trvá“.”
Další devadesátkovej tunel, a nic se opět neděje.
Má smysl pro tento stát cokoliv dělat (a především platit daně), když se tady tak krásně rozkrádá? Oni neví co bude, ale musí si rozkrást pozemky zrovna teď.
Už leta vážně přemýšlím o přesunu do zahraničí a už se mi to blíží. Pro tenhle stát opravdu nemá cenu dělat vůbec nic. Marné a neskutečně odpudivé. Opravdu jsem si nepředstavoval, že uprostřed Evropy uděláme z naší hezký republiky takový eldorádo pro mafie a politický hrátky a celou republiku rozprodáme do zahraničí.
To jste se měl stěhovat už v těch divokých devadesátkách, kdy se většina takových lukrativních pozemků roz(pro)dala. Dnes je potřeba hlídat, aby se to víckrát neopakovalo.
A kdo to hlídá? Nikdo.
Až najdete tu bájnou zemi, dejte vědět. 😀
Ale je vidět, že uvažováním ve stylu, že se vše rozkrádá, sem patříte.
Tento výrok mi taky přišel nejvtipnější z celého článku. Jak trvá? Jak nedá? 33 let a nic se nedá dělat, jen poslouchat developera, kterej u toho nota bene tehdy asi ani nebyl?
Pentu a kamarády nic nezastaví, ale na buňkoviště jsou železničáři zvyklí, třeba ze Smíchova, tam ještě sloužilo do nedávna , soukromníkovi, tak o co jde ….
Přijde mi podivné, že se něco bourá a neví se, co tam následně bude.
Penta si tam postaví kancelářské budovy, pak se ozve spolek pro starou prahu že to postavili moc vysoke a zkazili vyhled na prahu a bude se to dalsich 30 let resit
Bude tam administrativní budova Churchill III, někde na internetu jsou i vizualizace.
Nejde jen o nějakou jednotlivou administrativní budovu. Ze tří stran té montované haly chce Penta udělat platvormy, tedy na krajních čtvrtinách nástupišť I – IV a nad celými nástupišti V – VII, a postavit tam čtyřpatrové baráky. Má to poměrně těsně zakrýt montovanou halu, a také Fantovu budovu ze severu a jihu.
Já myslím jen náhradu toho bouraného objektu
Dobrý den,
tento článek byl asi do kategorie silnice zařazen omylem…
Přeji hezký den.
Ano, šlo o omyl. Už je ve Městě a v Železnici. Díky za upozornění. JŠ
Já teda nechápu, proč se čety nepřestěhují rovnou do budovy hlavního nádraží ale až někam daleko do Bredovského dvora.
A jestli bude potřeba přistavit auto tak brzo, tak gratuluju k zabití další služby, která byla v celku populární.
Jednak probīhá rekonstukce budovy hlavního nádraží a za druhé čd prodaly barák sž takže to je politicky neprůchozí
tak dle toho, co jsem tam viděl, tak už je tam spustu prostor po rekontrukci prázdných, ale nevím, jaké jsou požadavky čd
Rekostrukci prošly zatím jen restaurace a saly na severni strane, ted se budou provozni zamestnanci sž stehovat do severni veze kterou opustil drazni urad a zacne rekonstrukce jizni casi budovy (smerem k tunelum) cca na 2 roky
Tipoval bych, že to vázne na penězích, barák neni jejich a Grandi Stazzioni je tam nenechá přenocovat zadarmo, i kdyby mělo ty prostory nechat prázdné.
Grande stationi to nemá možná 8 let. Prohráli soud a nádraží bylo vráceno čd, ti ho obratem prodali sž
Tam podle mě není ještě dokončená vnitřní rekonstrukce. Když jsem to teď měřil, tak třeba ze 7. nástupiště to je halou přes 700 m., což třeba při hodinovém přerušení je docela ztrácený čas, tak doufám, že aspoň jedna, nebo dvě buňky, budou sloužit k tomuhle.
Pořád blíže než z Bredovského dvora. A pak je tam ještě ten druhý barák naproti této kostce, tam ale nevím, co je. A od 1. je to zase blíže.
Těch 300 m z Bredovského dvora myslím není nepřekonatelné. Barák na proti nikdy drážní nebyl, byl České pošty, teď je tam nějaká milionářská klinika.
..vzhledem k tomu, že tam chodím i já, tak není rozhodně milionářská.. jenom se tam za péči o vlastní zdraví platí.. a nečeká tři měsíce, jako u doktora na pojišťovnu…
Tak hlavně je ten poštovní barák „slavnej“ vysíláním jistého Xavera, kde má studio.
Těch 700 m jsem počítal právě do Bredovského dvora.
A koleje vytrhají kdy?
Přesně. Vytrhal bych to až k hale, ke čtvrtýmu peronu. Ať si kluci staví… Víc kolejí přece není potřeba – prakticky na každým nádraží v republice, co prošlo revitalizací, se snížil radikálně počet kolejí, aby tam nešlo jezdit. Aktuálně je to vidět třeba na odklonové vozbě z Žatce do Plzně… ta dvoukolejná nádraží jsou fakt super.
Ta budova postavená někdy po roce 2000 se bude bourat?
Postaveno cca 1993 a dodnes nemá kolaudaci ani čp. – duvod patrne ten ze mela mít o patro vic a mela zde byt DK
Kdo tam měl byt? Ministryně Daniela Kovářová?
Překlad: „Měla zde být dopravní kancelář.“
Trošku smutné je to, že čd a sž rozprodá budovy i pozemky a pak se nastěhují do drahých pronájmů
Údržba, nevyužití, plochy, rekonstrukce apod můžou být nakonec i dražší než samotný pronájem. To se takhle blbě kalkuluje. Spíše je zvláštní, že ČD nemá další větší pronajaté nebo vlastněné prostory v areálu Hlaváku.
Nejblíž asi masaryčka, ale tam probiha rekonstrukce a patrně také čeká na prodej
Jojo, to se to uvádí argumenty PRO prodej… a kde tam figuruje to „jakmile to není naše, nic nezaručí že nás do pár let nevyhodí“? Jakože kvalita smluv vyrobených jejich právním oddělením (viz. Škoda), nebo snad „dobrá vůle“?
Jaký si to ve smlouvě dohodnete, takové to bude. Nic víc, nic míň. Co čekáte za zázračnou věc?
Čekám rozdíl mezi „úmyslem“ a realizací smlouvy… tak jako ta z 33 let zpátky, popřeváděná předávaná a odkupovaná… ale ČD jsou jí stále vázány…
A současně plánují megalomanské stavby budov nových – Smíchov, Krč. Jo, dokud je dost cementu a ropy (za jakou nepřímou cenu)…
Tak takto se u státního dopravce hospodaří a Penta staví hlavně na státním.
Kvůli financování projektu zastřešení Hlaváku a následné parkové úpravě jsem jednal na ministerstvu dopravy někdy v r. 1993-4.
Banku zajímala reálnost a návratnost projektu developera. Plány a vizualizace byly hezké.
Takže před více jak 30ti roky…
Také jsem na tomtéž ministerstvu zjišťoval situaci okolo výkupu a cen pozemků pro dokončení Pražského okruhu.Obávám se, že konečné realizace se nedožiji – jako u většiny velkých projektů u nás.
Já doufám, že se toho taky nedožiju. Zlodějiny, nic jiného Penta neumí.
Otázka je kdo umí něco lepšího.
Přeměnu všech těch sr*ček v okolí Masny do městské zástavby udělala právě Penta. Pokud to má nějaké rezervy, musí ji město trochu hlídat a usměrňovat-
A to je problém této (české) společnosti. Klanět se bohatým nadnárodním firmám, že nám tady něco staví, a že jsou to hodní a příjemní strejčci. A nejlépe je ještě obhajovat při jakýmkoliv střetu zájmů nebo zlodějině.
Vy si jako vážně myslíte, že nám tady ty firmy stavějí pro naše dobro? 😀
Ne, jen z toho viděj miliardy a miliardy, které ale dostanou jen vyvolení. Ne jejich zaměstnanci.
Hele, ale kromě plánovaného hospodářství (což se moc neosvědčilo) je tohle princip fungování firem… nedělají to jako dobročinnost, ale za účelem zisku…? Proto je tady celá mašinerie zacházení se státním majetkem tak aby ideálně nedocházelo k jeho rozkrádání (otevřené soutěže atd.)
Samozřejmě, nic co vytvořil člověk nefunguje na 100%
A víte o tom, že Penta je v základu československá společnost? 🙂
Znám jednoho zaměstnance Penty a ten má velmi slušný životní standard 🙂
To hlavní už napsal SYN.
Anebo to udělat samo, líp. Sen…
Mně u toho bourání starých budov vadí obecně jen to, že z cihelné poctivé stavby (45cm obvodové zdivo, pevné stropy, komíny, sklepy, sedlová střecha), vznikne polobetonové polystyrenové neopravitelné ošklivé monstrum s rekuperací, klimatizací.
Aha, pán je zřejmé odborník.
Nevím, jestli se hodí tento názor prezentovat právě u tohoto článku 😉
A co je špatného na rekuperaci a klimatizaci? Nebo máte rád smrad a vlhkost?
Že někdo bude v dnešní době nadávat na rekuperaci a klimatizaci, tak to se dá nazvat asi jenom totální úlet…
To ale asi nepíšete o budově z článku?
Klimatizaci a rekuperaci v ČR nechceme!
Ten dům má plochou střechu a je pouze obložen cihlovým páskem.
Ty 45cm (masivní) zdi vás „zachrání“ někdy na jaře nebo na podzim, ale při létech kdy je měsíc 30+ stupňů tak už ani to nepomáhá… takže poslat lidi domů nebo klíma stejně bude. A když už tam to tepelné čerpadlo je, je rozumné ho využít i na topení… a rekuperace je jak snížit náročnost topení… co konkrétně je špatně? Ostatně, i betonový skelet může být vyplněný 30cm keramickými cihlami s izolací lepší než „šedesátka“… akorát komerční subjekty obvykle moc nejsou motivovány dalekým výhledem na několik desetiletí…
Těch autovlaků na Slovensko je trochu škoda.
To už se nikdy nevrátí. Na to, aby člověk přistavil auto v poledne na odstavné nádraží, aby večer mohl odjet z hlaváku vlakem, sotva kdo přistoupí.
Zbytečně vyhozené peníze za stavbu rampy v Michli.
Proč by to auto mělo být přistaveno v poledne. Navíc v blízkosti Jižní spojky přístupnost pro auta nebude na ONJ úplně zlá.
Dobrá, tak ne přímo v poledne, ale pokud „někde“ čtu, vozidlo bude přistaveno nejpozději ve 14 hodin, tak předpokládám, že to dotyčný myslí doopravdy…
A kde jste to prosím četl? To je totiž totální nesmysl 🙂 Nakládka i nástup bude samozřejmě co nejblíže k času odjezdu, rozhodně ne ve 12, 14, 16, 18 hodin. Osobně tipuji 19-20 hodin.
Bez komentáře 😉
Souhlas, a když „převzetí“ automobilu (a později „vydání“) bylo fyzicky v prostoru aspoň „za rohem“ od výchozí/konečné stanice tak se dalo „na několik hodin“ vyrazit do okolí, kdežto na ONJ i kdyby nakrásně tomu člověku povolili nástup do osobní části vlaku, tak by tam několik hodin seděl a čučel, anebo si koupí jízdenku MHD a přejede na hlavák… nic moc. Prostě autovlak je příliš velké riziko že když cokoliv neklapne přesně, bude cestující stát a čekat potenciálně hodiny než mu bude vydáno auto… Bohužel, pokud naložená auta tvoří „frontu“ kde stačí jediný člen nedostupný na to aby někteří nevyjeli tak… Číst vice »
Takhle pěkně flexibilně nastavená služba je tak leda pro ty veterány z fotky…
Tak já předpokládám, že podobně jako ve Vídni se bude v Michli přímo nastupovat, a pokud se ta rampa udělá chytře, že mohou zároveň najíždět auta nahoru i dolů, právě jako ve Vídni, tak to naopak ten čas mezi nakládkou a odjezdem zkrátí.
Slovo předpokládám bych nahradil spíš slovem doufám.
Nevydržiš od 14 hodin do odjezdu bez auta točvolante?
Ten auto vlak nie je len služba pre pražských, ale aj pre tranzit, a nutnosť skorého pristavenia napríklad pri ceste z Nemecka na východné Slovensko môže zahubit akúkoľvek výhodu tejto služby..predpoklad že to sú len pražskí „točvolanti“ čo nevedia auto skoro pristaviť a pol dňa by chodili tramvajou je jednoducho nesprávny
Vydržím, ale pokud auto přistavím ve 14.00 a odjezd vlaku bude ve 22.00, tak když pojedu rovnou po vlastní ose, budu v těch 22.00 už v Košicích.
On ten autovlak měl svůj smysl a půvab v jisté době, kdy srovnání autem vs. autovlakem vycházelo nějak. Teď jsme o nějakých dvacet let dál a bude to vycházet zase jinak – po všech stránkách. Osobně už bych dnes také volil cestu jet rovnou autem.
Navíc se Slovákům docela daří pokroky s dálnicí. Ještě 15 let zpět to byla katastrofa, za pár let žu bude cesta na východ daleko pohodlnější.
On by měl smysl i dneska – pokud by to bylo stylem „v 7 večer navagónuju, ubytuju se v lůžkáči, v 8 večeře v jídelňáku, ráno v 8 snídaně, v 9 sjíždím v Košicích z rampy, co se děje mezi tím, mě nezajímá“. Jsem pohodlně vyspinkaný, ušetřil jsem jednu noc v hotelu.
A levněji… a spolehlivěji…
Ve 14 hodin ještě řada lidí pracuje. A budou to ti samí lidé, kterým by teoreticky cesta v noci z PÁ na SO ušetřila den dovolené.
Toto je bezkonkurenčně nejstupidnější příspěvek co jsem tu za dlouhou dobu viděl…
Ani nespočítám, kolikrát jsem si tu už přečetl, že auta patří na okruh a v centru nemají co dělat. A když se nakládací rampa pro auta přesune z Hl.n. do Michle, půl kilometru od sjezdu z MO, tak je to zase blbě.
Blbě není ten přesun samotný, blbě je ta technologie, pokud neumožní odjezd v čase a místě co nejbližších nakládce.