Provoz vlaků z jihu Čech na Vídeň naruší o podzimních prázdninách výluka
Stanice Sigmundsherberg na Dráze Františka Josefa. Autor: ÖBB, Christian Zenger

Rakouské spolkové dráhy se hodlají vylepšování Dráhy Františka Josefa mezi Gmündem a Vídní věnovat i v příštích letech.
Eggenbergem Eggenburg 🤫
Opravdu někdo věří tomu, že OBB obnoví část snesené druhé koleje na Velenice? Když jejich poslední počin v této oblasti bylo snesení druhé koleje mezi Slovinskou Jesenicí a Rosenbachem, takže zanikly dvoukolejné přechody mezi Rakouskem a Slovinskem. Vzdor kecům Rakousko očividně mezinárodní dálkovku a kapacitní tratě přes hranice až na výjimky nechce.
To je toho, týden kvůli rekonstrukci nádraží. U nás se běžně nejezdít třeba 14 dní kvůli ořezu náletů – protože se na to 20 let sralo, tak se musí kácet vzrostlé stromy…
Kdyby radši pohli s tratí z Vídně na Břeclav, tam ty termíny posouvají snad víc než my VRT 🙂
Pro Rakušany Dráha Františka Josefa, za jehož pomoci a peníze byla postavena, vede z Vídně přes Gmünd do Chebu, druhá větev z Gmündu do Prahy. Obě tratě byly postavené během 4 let. Takový žalář národů by se možná současným stavařům hodil.
Je to tak. Nechápu, že se vší technikou (a nezaměstnanými) které máme k dispozici, často trvá byť i rekonstrukce pár Km trati, tedy ve stávající trase, dlouhé roky. Dříve za tu dobu zvládly vykátit lesy, odtěžit skalní stěny, vybudovat mosty, i vyrazit tunely.
My tu máme nějaké davy nezaměstnaných? 🤣 Na pracáku jsou maximálně ti, co makat (rukama) nechtějí 😁
Levné pracovní síly jsou plné kriminály.
Tyhle práce tenkrát dělali italští barabové. Chtělo by to vysoutěžit italskou firmu…
Novostavbu Soběslav – Doubí s estakádami a hloubeným tunelem se podařilo realizovat za necelé 3 roky. O moc rychleji ani se vší technikou a nezaměstnanými nejde.
František Josef byla akcionářem KFJB?
Možná minoritně skrze panství Gmünd
Tu šílenou klikatici (kromě okolí Trebone a Strakonic), pečlivě se vyhýbající snad všem tehdejším městům, si mohli klidně nechat. 🙂
No jo, ale tenkrát nemuseli používat náklaďáky, bagry, buldozery, kompresory, podbíječky a jiné složité stroje a mohli to dělat jednoduše pomocí lopat (často dokonce dřevěných), krumpáčů, palic, majzlíků a volských potahů! To je pak jiná rychlost!