Provoz vlaků v bavorském pohraničí obhájila Die Länderbahn

Železniční stanice v bavorském Marktredwitzu. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraŽelezniční stanice v bavorském Marktredwitzu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Počet objednaných vlakových kilometrů by měl oproti dnešku v obou oblastech vzrůst.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Mimo to, jak je to s celodenní IDPK v Bavorsku? Ví se už, jaké bavorské úseky budou začleněny popř. kdy se čeká zavedení? Děkuji.

Daniel

IDPK bohužel nic nezveřejnila

Marcel Štancl

Die Länderbahn bude jezdit po celém Německu, ale neudělá 1 symbolický kilometr přes hranice do Čech na komerční riziko. Viz Ebersbach – Rumburk. Sliboval jsem si dříve od Die Länderbahn lepší propojení Čech a Německa.

highway

Regionální tratě nejsou na komerční riziko, ale na zakázku. A přeshraniční jízda má k tomu zvláštní pravidla. Pokud by měli jezdit vlaky z Ebersbachu do Rumburku, tak by se měli domluvit objednatelé dopravy v Ústeckém kraji a v Sasku. A jde to, v jihomoravském kraji máme dvě přeshraniční vlakové linky i zaintegrované (Znojmo – Retz, Veselí – Myjava), čímž i jízdné je na normální úrovni.

Josef Trögl

A obráceně jezdí některé linky do Německa nebo přes Německo, např. zrovna železniční linka Děčín-Bad Schandau-Rumburk nebo autobusová linka DÚK 521 Litvínov-Horní Jiřetín-Olbernau.

Jan pesina

A nebo taky autobusová linka Varnsdorf scheifernersdorf Rumburk a nebo Rumburk Jiříkov ebersbach

Marcel Štancl

Ano v jihomoravském kraji máte schopné lidi na kraji!

hank

„Sliboval jsem si dříve od Die Länderbahn lepší propojení Čech a Německa.“

Hmmm… Takže od zahraničního dopravce. Co pro to udělali/dělají tuzemští dopravci?

Ryk Mat

Die Länderbahn CZ s.r.o.
U Studánky 39/1
400 07 Ústí nad Labem
IČ: 083 42 849
DIČ: CZ08342849
Firma s českým DIČ je česká firma, ne?

Chlebem projíždí osobní vlaky z Hofu do Trhové Ředvice, končí zde osobní vlaky z Cvikovu a Plavna a spěšné vlaky z Norimberku.

xyz

Také je pro mě zajímavou informací, že součástí kontraktu pro období 2025 – 34 je i trať Gotteszell – Viechtach, tzn. že bavorský zemský objednatel tam nadále počítá s osobní dopravou, i když tam nebylo dosaženo – coby požadavek pro tratě prošlé obnovením osobní dopravy (k čemuž došlo v roce 2016, po 24 letech bez osobní dopravy) v podobě 1000+ cestujících za den „v přepočtu na každý km tratě“. Pokud tomu tak skutečně bude, tak z mého pohledu jen dobře – tedy v tom ohledu, že toto pravidlo zjevně je řešeno jen tam, kde dochází k obnovení osobní dopravy a… Číst vice »

veli.k

Takhle nějak bych si představoval soutěže i u nás. Soutěží se řádně (žádné pseudo „rozstřely“ jako u nás, ale oficiální výběrová řízení dle zákona), soutěží se včas, soutěží se rozumně středně velký provozní soubor (srovnej u nás občas kdy se soutěží jedna či dvě tratě), a současně s novým provozním obdobím se rovněž zatraktivňuje jízdní řád pro cestující – ušetřené peníze ze soutěže objednatel použije k doplnění chybějících spojů či zahuštění dopravy.

Jiří Kocurek

A nemusí se tam milionkrát přestupovat na hranicích kraje 😀

Josef Trögl

Ty naše „rozstřely“ také nefungují špatně, navíc umožňují zpětnou vazbu od dopravce typu „když budeme provozovat tyto dvě navazující linky, ušetří se jedna souprava“ apod.

xyz

To zahuštění na trati Zwiesel – Grafenau, zmíněné na konci článku, bylo umožněno díky tomu, že po letech se ze Spiegelau, dříve stanice, později se sjízdnou jen jednou kolejí, stala opět dvoukolejná stanice. Plus došlo ke zrychlení navazujícího úseku tak, aby se tam stíhalo křižování okolo X:30 h.

Nicméně i tak je tam zajímavé, že nejezdí žádné časně ranní spoje, viz http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn/906_Baykb_Taeglich_F_Bayern_G24112022.pdf?filename=906_Baykb_Taeglich_F_Bayern_G24112022.pdf&orig=sS

Jsem zvědav, co okolo Chamu a Zwieselu bude jezdit namísto RS1 ve chvíli, kdy přijde zmiňovaný postoj „nafta = fuj“.

Mojmír

No ono ani pozdní tam moc nefunguje.
K naftě, třeba to je obrat k lepšímu, že ji potřebujeme, třeba už se sbližování HDP na osobu u nás a v Bavorsku nebude dít tím, že Bavorsko zkurví svojí ekonomiku, zelenými nesmysly zpátky na naši úroveň, ale my opět budeme dohánět.

Georg

je to hezka ukazka premejsleni absolventa vysoke skoly zivota, ale…. ale ne.

Mojmír

Jsem ekonom, co tam máte dál? Copak jste studoval vy, tipuji gender studies, antropologie komiksu, nebo něco podobně prospěšného?

Josef Trögl

„Zkurví zelenýminemsyly“ může napsat jen někdo, kdo je ignorant reálného stavu klimatického, ekonomického i geopolitického.
Jiná cesta než udržitelnost a obnovitelné zdroje není. Není to jednoduchá cesta a Německo do ní investuje hodně prostředků.

xyz

Z toho geopolitického pohledu budu zvědav na to, jak se bude nynějším ropným zemím (Blízký východ, Rusko) zamlouvat ztráta jejich vlivu poté, co výrazně klesne poptávka po ropných produktech, která pro ty země je mnohdy hnacím motorem jejich ekonomiky.

Mojmír

V ekologickém Německu jsem viděl zrušené nádraží přestavéné na benzinku, to je taky jedna z cest. A obecně přes 30 let tady doháníme (bývalé Západní) Německo a nevidím důvod proč bysme s tím měli přestat, než je doženeme. Nemyslete si, Západní Némecko, když se dralo nahoru, tak jim nějaká ekologie taky byla ukradená a zákazy jízdy aut v r. 1973 byli jen proto, že jim šejci přestalo dodávat ropu a ze stejného důvodu začali snižovat spotřebu aut, žádná ekologie motivem nebyla. Až budeme mít jejich HDP na osobu a životní úroveň, prosím, ale do té doby ne, nebo ať nám… Číst vice »

VTT

Ideologicky zdůvodněné opouštění jaderné energie tu cestu ale moc neusnadní. Přičemž plynová závislost na Rusku se tím zvýšila (ke každé fotovoltaické a větrné elektrárně je potřeba jedna plynová, která naběhne, když nefouká a nesvítí). Ostatně, o vazbách německých Zelených na Rusko se už psalo.
geopolitického… tak se vytváří závislost na Číně – jinde se FV panely skoro nevyrábí.

Johnny Cash

Místo RS1? Siemens Mireo BEMU, nic menšího se nedělá. Ale zaráží mě jiná věc: Elektrizace Regensburg-Hof za 10 let a vůbec nic do Furthu jako odpověď na blbnutí SŽ s modernizací do Domažlic.

xyz

… a jako odpověď na „blbnutí“ s tím, že naftové lok. budou v té době taky „fujfuj“.

Jednotky Mireo namísto RS1 jsou dalším z příkladů v tom smyslu, že ve jménu „bezemisní“ dopravy, budou – zde asi nadbytečně – nasazeny výrazně těžší jednotky než ty dosavadní, takže pro svůj pohyb budou potřebovat i více energie než ty dosavadní. Ovšem, bude to „bezemisní“.

Josef Trögl

Efektivita dieslového motoru je nízké, u auta kolem 25%, u většího motoru na lokomotivě to půjde někam možná ke 40%, zdaleka to ale není srovnatelné s účinností elektromotoru (přes 90%) i dobíjení baterií. Takže i těžší elektrický vlak může jet s nižší spotřebou.
Jiná věc je samozřejmě efektivita výroby té elektřiny, ale to už by bylo na delší přednášku.

Johnny Cash

Není vyloučeno, že se v NDR sejde parta soudruhů techniků a začne vymýšlet vodíkovou lokomotivu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Co taky s námi, že jo…

Vojtech

1 jde o blbnutí, ne realitu
2 tunel u Furtu= tato trať. By spíše měla být z kopce a do Chebu do kopce, jednou to Pohl publikoval, ale jestli to bude opačné a vyjde stahovacka před tunel, tak …

Ryk Mat

Aha. Takže vy jste proto, aby se česká železnice nemodernizovala, ale stále jen opravovala a zůstala neměnná?