Provoz v Chebu byl podruhé během měsíce zastaven kvůli srážce vlaku s bagrem

Jednotka 844 po srážce s bagrem u Chebu. Foto: České dráhyJednotka 844 po srážce s bagrem u Chebu. Foto: České dráhy

České dráhy nasazují náhradní autobusy. Omezení se týká trati do Mariánských Lázní.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

to nepochopis…

Mariiscal Mariano Santamaria
Pako

Už tu firmu, co neumí stavět na dráze vyměnili?

Zlámalík

Hlavně že na školení nám vtloukají do hlavy, jak je novým standardem SŽ jakési německé magneticky upínané zábradlí, které dovolí průjezd vlaků okolo stavebního místa traťovou rychlostí. Tady by asi stačila i dřevěná lať, aby to někoho trklo.

Petr

Tou latí vzít všechny, co tam neměli co dělat

HonzaH

A hitem letosni sezony se staavaa!!! Vylukova cinnost SZ !

Zvědavec

Myslíte, že to byl stejný bagrista?

Kámo

Dvakrát skoro na jednom místě, to už není náhoda😭, ale b o r d e l.

Jan

Převelte Štefana do rodných Michalovců…

F. K.

A kdo bude stavět? Vy?

Granja

Jenže Pišta má rodinu tady!

Pája

Spousta lidí mimo železnici nemá ani ponětí o existuje něčeho jako průjezdný profil. Už jsem zažil několikrát argumentaci ve smyslu „na koleji nestojím/nejedu“ . Vůbec by mně nepřekvapilo, kdyby to byl i tento případ.

F. K.

Není to ten případ.

Petr Jetelina

To na té stavbě popíjí pivo, nebo co se to tam děje?

F. K.

Ne. Šetří se , aby si mohli majitelé dodavatelů postavit pátou vilu.

F. K.

Pane kolego, už jste dostatečně stár na to, abyste věděl, že na každé stavbě či okrsku se popíjí. Jde jen o to, v jakém množství.

David

Kolik lidí se mi tu smálo za to, když jsem zmiňoval, že Švýcaři instalují na stavbách ochranné stěny? Nojo, staveniště máme nezabezpečené, vlaky máme nepojištěné, tratě máme z větší části nezabezpečené vlakovým zabezpečovačem, máme nesčetně přejezdů na koridorových tratích (i na silnici I. třídy), ale hlavně že máme perfektně zabezpečené okolí stanic kilometry masivního zábradlí.

Tomáš

Já se tomu nesměji. Loni o velikonocích jsem seděl ve Valašském expresu, který narazil u Vsetína pro změnu do bagru. I když šlo v podstatě jen o odřený lak na lokomotivě, následky v podobě zpoždění a v podstatě ucpání celého (tehdy právě kvůli stavbě jednokolejného) úseku na Slovensko byly tragické.

Pokud se dějě nějáký nežádoucí jev s takovou pravidelností, je třeba asi hledat nějáké systémovější řešení.

Petr

Nainstaloval bych ETCS i do všech aut pro případ, kdyby chtěli řidiči použít přejezd, pracovní místo v místě dráhy a hlavně přezkoušet celý národ a na hranicích všechny přijíždějící do Čech 🙂

Kernteriér

K čemu v tomto případě potřebuješ pojištěný vlak. Viníkem ČD asi nebudou.

David

No třeba i proto, že povinné ručení je zastropované na 35 milionech (a včetně odškodnění zraněným a zabitým). V tomto případě to tak roli nehraje, nicméně Pendolinům se to již 2x vymstilo.

ABC

ne, zastropované fakt není
35 mega je minimální pojistná částka
a je to 35 mega na hmotné škody a 35 mega na odškodnění zraněným a zabitým pro každého zvlášť…
takže pozabíjíte-li plný autobus, teoreticky to může pojišťovnu stát i miliardu i když máte základní limit 35/35

David

Máte pravdu, nicméně například oprava CityElefantu po srážce na přejezdu v Uhřiněvsi byla za 50 mega, oprava Pendolina ve studénce za 200 mega.

milan

tak jeden napíše nesmysl a druhý to vyvrací jiným nesmylme – povinné ručení má několik výškově možných stropů, ale vždy je to zvlášť na majetkové škody a na škody nazdraví /životech, OVŠEM NIKOLIV PRO JEDNOTLIVÉ POŠKOZENÉ, ALE SOUČET TĚCH ŠKOD! Nadruhou stranu ten tzv. strop – resp. pojistnou částu si každý majitel motorového vozidla může zvolit sám z nabídky pjištoven a 35/35milionů je ta nejnižší, a nejvyšší snad 100/100milionů. Jenže musíme si přiznat, že ano ta mnou právě uvedená nejvyšší pojistná částka nepokryje totállní škody na jediném voze Pendolina či jakékoliv moderní lokomotivy – natož k tomu škody na přepravovaných… Číst vice »

Kernteriér

Naprostý nesmysl. Nemluvě o tom, že tady by se to přes povinné ručení dost pravděpodobně vůbec neřešilo.

Mysel

Proc do toho tahate „povinne ruceni“, se kterym tenhle incident vubec nijak nesouvisi?

F. K.

a, na ty ochranné prvky musíte mít nejdřív peníze. Švýcarsko fakt nejsme
b, jak jste přišel na výrok, že staveniště máme nezabezpečená?

David

Pokud máte na mysli zabezpečení alá přejezd „zabezpečeny“ výstražnými křížemi, pak zajisté je vše v pořádku…

libor

ten bagrista asi nemá rád ČD….

Petr

Hlavně tam neměl co dělat. Už podruhé. Firma Pat a Mat

krystof.bohm1

Doufám že obě nehody budou natočené, mohlo by to být ve Vrtácích při práci.

krystof.bohm1

Celkově by se hodil díl na téma českých železnic.

Véčko

Řekne mi někdo, jak se tohle může stát? To mají ti bagristi nějaký to promile v žíle? Přece když řídím bagr, tak musím vnímat svět kolem sebe. A nějak tak nevěřím tomu, že by strojvedoucí jel někam, aniž by dodržoval nějaká bezpečnostní pravidla. A ještě k tomu už je to podruhé za poslední měsíc.

Surio Mario

Taky to může být obyčejná nezkušenost se stavbou na železnici. Na normální stavbě se projíždějící auta bagrům a dalším stavebním strojům vyhýbají. Pokud si bagrista nezafixuje do hlavy, že teď je to opačně a vyhýbat se musí on, tak je zaděláno na nehodu.

F. K.

Ten bagrista tam není sám.

Petr Herbrik

Ano, je pravdou, že většina lidí se se železnicí setká maximálně na přejezdu, kde na ní akorát nadává. Jak potom může takový bagrista, co jezdí jen autem, něco tušit o nějakém průjezdném profilu? Tohle je chyba toho člověka na stavbě, co má na starost osvětu pracovníků pohybujících se v kolejích.
PS tohle je přesně důvod, proč SŽDC v minulosti dělalo výluky i při sečení trávy podél kolejí. Takže co je lepší? Celodenní výluka nebo riziko střetu nepoučeného bagristy s vlakem? Řádně je poučit dnes zřejmě nikdo neumí.

milan

No, průjezdný profil nemají jen vlaky na tzv. železnici, ale i TRAMvaje, které se poměrně běžně pohybují i po pozemních komunikacích (Prahy, Brna, Ostravy, Plzně Olomouce, Liberce s Jabloncem a Mostu s Litvínovem = NA 7 MÍSTECH V ČR / V POLOVINĚ KRAJŮ ČR Z JEJICH CELKOVÉHO POČTU 14 VČETNĚ SAMOSTATNÉHO TVOŘENÉHO HL.M.PRAHOU, z níž by se TRAM mohly v následujících letech rozjet do 8. / Středočeského kraje) – tzv. silnicích, a proto o průjezdním profilu by správně měl být poučen každý držitel ŘP na jakékoliv mortorové vozidlo, ale zjevně tomu v ČR tak není!

F. K.

Nezajistěná nebo nedostatečně zajištěná pracovní místa.

Lukáš Chytil

Jel jsem při výluce s posunovým dílem a bagr na vedlejší koleji se otočil lžíci proti mému stanovišti. Okamžitě rychlobrzda, naštěstí nízká rychlost a ihned jsem bagristovi vysvětlil jaký je chytrák. Odpověď: „Ses nikdy nesplet, cooo?