26 metrů od sebe. Provoz na Vláře stál, SŽ mystifikovala inspektory o příčině mimořádné události
Mimořádná událost v Nemoticích. Foto: Drážní inspekce

Podle prvních informací jde o chybu Správy železnic.
Podle prvních informací jde o chybu Správy železnic.
Na základě podnětů z proběhnuvší diskuse usuzuji, že celá MU proběhla takto: výpravčí nařídila postavení vlak.cesty pro vlak Sv od Kyjova z nespravné, čili 1.TK na první staniční kolej, poněvadž v Nemoticích jsou jen poloviční spojky, šlo tak vjet pouze na 1. neb 3.kolej. Motorak přijel a zastavil. Načež šla postavit vlak.cestu pro Sp od Brna a jako obvykle nařídila signalistům postavit vlak.cestu „na první a z první koleje“. Opět byla jen možnost jet na 1. neb 3.kolej, dozadu se nelze dostat. Před tím však měla zjistit volnost, což možná i udělala, ale třeba jen tak bez vnímání skutečnosti, kdo… Číst vice »
Vy jste úplně dokonalý. I podíly viny jste již zveřejnil v procentech. DI ČR zavírá bloky s poznámkami a zítra vydává Závěrečnou zprávu…
Nenápadně opět připomenu, že srážka vlaků ve Světci z dubna 2021 stále nemá svou Závěrečnou zprávu…
To byl jen tip, dle podobných MÚ, jakých už bylo… Ale schválně, kolik jsem se seknul… teda, až to uzavřou, žejo… 😉
Pokud byste někdy četl vůbec nějakou Závěrečnou zprávu DI ČR, tak víte, že se tam na žádná procenta nehraje…
Pokud se dobře pamatuji, tak podíl viny býval součástí závěrů vyšetřování, na základě něj se také vydávaly tresty, to bylo v době normální železnice s unitárními ČD. Současné praktiky už nesleduji, jsem výpravčí v.v.
Nemohu než zopakovat, co říkám už delší dobu: dokud vláda neudělá ze správce správce a né neomezeného vládce, jak je to teď, nic se nevyřeší. SŽ si se železnicí, které je pohým správcem (podle názvu), dělá absolutně co chce. Představte si, že byste měli správce svého majetku a ten si mohl s vaším majetkem dělat, co chce a vy byste neměli téměř žádnou možnost řídit jeho kroky? Absurdní že? U SŽ je to realita. Za mého mládí jezdilo na železnici několikanásobně víc vlaků a bylo méně nehod a méně závažných než od doby, co SŽ(DC) má nad železnicí neomezenou moc.… Číst vice »
Zhoršilo se to od doby nástupu gen.ředitele Jiřího Svobody. Neomezený vládce rozhodující o všem. Hlavně, které nádraží či hist.objekt (např.mosty) zbourat, jakou hrůzu místo toho postavit, šílené modernizace za miliardy pro kočku, modrý zábradlí, nesmyslná megalomanská řešení, opuštěná nádraží… Vůbec bych se nedivil, kdyby se nakonec zjistilo, že je to všechno tunel k vyvedení státních peněz do kapes firem, lačných po státních kšeftech… Kam SŽ vstoupí, tam to totálně zhnusí, pokazí.
Máme tady další příspěvek na téma #svobodaven.
Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Možná jste už zapomněl na předchozí ředitele nebo osoby pověřené vedením, například pana Surého…
Pan ředitel Svoboda nastartoval kvalitní komunikaci, rozjel přípravu staveb (může se Vám to zdát pomalé), dokáže zajistit rozumné financování s predikcí na delší období a mnoho dalších věcí.
A nyní se položme na otázku. Pokud má být nahrazen, tak nám zkuste říci, kým by to bylo možné (jmenovitě) a pana Mátla vynechte, ten má své práce jinde ještě dost a dost.
Kritikou J.Svobody nebylo myšleno, že předtím to bylo kdoví co… Jen je to čím dál horší! SŽ vymýšlí stovky megalomanských předražených projektů, na které samozřejmě naprosto nekompetentní politici skočí a není připuštěn jakýkoli dialog, diskuse o tom, zda je to vůbec potřeba a zda tak megalomansky. Pak se do toho musí zapojit veřejnost, aby je klepla přes prsty. Viz.kauza most pod Vyšehradem, pergola na Pha hl.nádraží, Kladno a další…
Dialogy ja zcela bezne prochazim, drive tomu tak nebylo.
A uplne jste vynechal mou otazku… Kdo jiny?
Otázka je také, kdo má na to žaludek vézt zločineckou organizaci, za niž ji dopravci obecně považují… A že nikde není vidět kandidáta rozhodně neznamená, že ten současný je v pořádku… Ono je to asi tak, že Svoboda vyhovuje všem zúčastněným, krom dopravců a celé lidské veřejnosti, takový vládě průchodný a stavebnímu lobby nakloněný parchant…
Opět se Vás ptám…
Kdo jiný podle Vás?
To je to zásadní.
Zločinecká, nezločinecká, to je vše úplně jedno.
Kdo, když ne #svobodaven???
Most pod Vyšehradem navrhla SŽ nahradit z důvodu překročené životnosti a špatného technického stavu plus nedostatečné kapacity. Vše potvrzeno posudky odborníků. Díky neodborníkům bude most dál razantně omezovat dopravu, pokud to vydrží a nespadne
Tohle není o Svobodovi, netroufal bych si ze všeho vinit jednoho konkrétního člověka, ale na druhou stranu se ho nechci zastávat. Bezpochyby využívá možností, které mu jsou dány. Vždy, když byla někomu dána neomezená moc, dopadlo to špatně. Pravděpodobně žádný člověk nemá tak vysoký morální profil, aby se dokázal udržet na uzdě a nezneužil neomezenou moc. Tohle není o konkrétních lidech, tohle je o systému. Samozřejmě že ani SŽ tu moc nemá úplně neomezenou. Vždy ji svým rozhodnutím může omezit vláda, takže SŽ má povinnost plnit vládní přání a ustanovení. Takže nejvyšší viník současné tristní situace na dráze je vláda.… Číst vice »
Petře, proboha, koukni si prosím do úst. Za Tvého a mého mládí bylo nehod nepopsatelně více, nářaďáky jezdily i z malých dep ve vysoké frekvenci a o takovéto události, kterou zde článek popisuje by věděl tak maximálně „náčelník“ stanice.
Trošku soudnosti, prosím.
Pokiaľ bolo v minulosti menej známych nehôd, tak len preto, že bola výraznejšia možnosť nehodu či už ututlať úplne, alebo tak, že vec vyriešil prednosta stanice „vo svojej právomoci“ a nikam sa to nehlásilo pokiaľ to niekto neudal. Kdežto dnes už ututlať buď nejde vôbec lebo záznamové zariadenia, alebo sa radšej neututláva bo každý má v ruke kameru a internet a nikdy neviete kedy na Vás čo vypláva.
Vůbec mě to neudivuje. Jakože vůbec. Pod Svobodou je možné všechno.
Jakože Svoboda posílá vlaky na obsazenou? Aha.
Mechanicka navestidla v Nemoticich. Co je ovlada? Stara dobra elektromechanika?
Že se někdo „sekl“ v odhadu vzdálenosti mezi stojícími vlaky je fakt věc do titulku. Pochybuji, že šlo o pokus o podvod, všem bylo jasné, že dojde během vyšetřování k přeměření.
Sekl se v příčině, o které věděl.
„šíření dezinformací Správou železnic“? Je poměrně časté, že se informace upřesňují. V tom není záměr, ne vždy je přesun informací pevný hned. Časté je i porušení základních předpisů dopravci, kdy dávno po situaci varují, jestli MU ano či ne. Upřesnění popisu MU s upřesněním km polohy se občas stává. Zásadní je hlášenka, kde mají být informace přesné, což je až jsou kompetentní zástupci na místě.
Ne, jen obyčejný diletantismus a jeho okecávání. ;).
Já bych to rozhodně nenazýval diletantizmem: pokud je v Nemoticích stále ještě jen klasická elektromechanika (nedoplněná o KO), výpravčí se prostě jen „přesáhl“, nastavil na reliéfu jezdec na nepatřičnou kolej a pak se tu chybu snažil svést na strojvedoucího (nějakou takovou svoji prvotní sebeobranu by ostatně zkusila asi většina obyčejných lidí). Ale protože na přípravě vlakové cesty jsou zúčastněni i signalisté, tak pravda nakonec stejně skoro jistě brzy vyjde najevo – její odhalení inspektoři DI ČR zvládají docela dobře.
I tak si myslím, že nešlo o záměrný podvod. Dotyčný by musel být nebetyčný hlupák, aby si myslel, že se na to nepřijde.
Domnívám se, že v tom prvotním zděšení po zjištění významné chyby asi většina běžných lidí zkusí nějakou zdánlivě nejjednodušší sebeobranu a teprve až později začne uvažovat, jestli zvolila dobře a neudělala vlastně další chybu.
Jenže ten „někdo“ se v příčině zjevně nesekl, ale (nejspíš úmyslně) podstrčil falešnou prvotní informaci o příčině vzniku MU postupem podle stanovených pravidel o hlášení MU, a i Kučera pouze uvedl, že šlo o oznámení SŽ inspekci, nikoli o mystifikaci. SŽ by sama od sebe rozhodně GI vědomě či snad dokonce cíleně nemystifikovala – proč by to dělala?
Myslím že člověk se sekne o 10 metrů, nebo i 20.
Ale o 70 metrů….
Kdyby šlo o 70 (74) metrů z třeba 500 tak bych to chápal. Ale reportovat skoro čtyřnásobek skutečné vzdálenosti?
Před časem se podobná věc stala v Opavě-Východ a světe div se, jde to i na Esa 11. Člověk je holt tvor chybující, stávat se to nemá, ale stává. Výpravčí si „omylem“ vymazal obsazenost kolejí a pak si nevšiml, že se mu vlaková cesta pro vjezd osobáku postavila přes kolej, na které byly odstaveny vozy. Naštěstí strojvedoucí je starý praktik, který se řídí hesly „nespouštěj oči z trati“ a „dívej se kam jedeš“ a zastavil dokonce bez použití rychločinného brzdění, takže se ani nikomu nic nestalo. Celá událost potichu zapadla, ani média se toho nedomákla, ale mohla z toho být… Číst vice »
To bych rád viděl, jak si vymazal kolej, na které počítač náprav napočítal jako poslední úkon vjezd nápravy.
Já nejsem výpravčí, takže nevím jak to přesně bylo. Ale prý mu zkušenější kolega vysvětloval, jak vymazat kolej, když mu zůstane obsazená, tak si to pak zkoušel sám.
Jak to boli odstavené vozy, tak posledný úkon bol odjazd nápravy hnacieho vozidla…
těch 15minut je myšleno od zastavení Sp ve stanici
Dobrý den. Z mého pohledu cestujícího, který tam čekal 2,5 hodiny to bylo asi takhle: Sp 1767 přijíždí do stanice Nemotice po průběžné koleji a plynule zastavuje. Po cca 10minutách kdy se nic nedělo a lidi začali zjišťovat proč stojíme, jsme se dozvěděli, že proti nám jede na stejné koleji vlak. Všichni jsme čekali že bude odkloněn na vedlejší kolej a mi budeme pokračovat. Po 15 minutách přijela jedna 810ka jako Sv4192 a pomalu přijela po stejné koleji na těch údajných 26 metrů, jen aby to strojvůdce neměl daleko. Nevím kdo udělal chybu, ale ptám se – kdo naplánoval jízdu… Číst vice »
Pokusím se odpovědět. Sv jela po nesprávné koleji z důvodu plánované výluky Kyjov-Nemotice a mohla se cestou porouchat – proto to zdržení. Zbytek nekomentuji, o situaci jinak nic bližšího nevím.
Sv 4192 zastavil na koleji číslo 1 v 14:10, v ten čas vyjíždel Sp vlak 1767 z Nesovic , v Nemoticích byl 14:18
Nevěřím tomu, že pokud SV přijelo 14:10, tak zařadilo zpátečku, vyjelo z nádraží a pak se vrátilo cca ve 14:30 – stál jsem venku a díval se jak přijíždí. A že bych přehlédnul vlak co celou dobu stojí proti nám – nepravděpodobné ale stát se může
SPEKULACE: Jedině že opravdu SV přijel 14:10. Sp zastavuje 100m před Sv. Sv chce zachránit situaci a couvá, bohužel ale dochází k nahlášení mimořádné události, tak se Sv poslušně vrací, jen přijel trochu blíž než prvně stál
To je odborníků děkuji všem za objasnění situace!
Rychlokvaška z ulice.
V nemocnicích beztak předvést výstraha vjezd volno vlastně kdyby si to ještě uvědomili vytáhli praporek a označili místo zastavení tak to ani nebyla MU 🙂 ne nezlehčuji to ale od stavědla je rovinka a k místu kde Sp.vlak zastavil je to cca 350 m . Spíš si myslím že to nešlo ututlat že v tom vlaku byl pan R.U. z Koryčan 🙂
>V nemocnicích beztak předvést výstraha
Bude lepší psát až po vystřízlivění 🙂
2025 a nezávislá návéstidla… Neskutečné
A pak máme ještě D3 nebo pouze pár set km se skutečným VZ. 😀
Hodně staré ZZ. Ani elektromechanika by neumožnila postavit dvě křížící se cesty.
Ale stanice s mechanickymi predvestmi atp je krasna
Ani elektrické žezlo westinghouse (k vidění v Thajsku). Aspoň ne s těma procedurama, které mají.
Meli by chodit ven s praporkem asi a dvakrát si to kontrolovat, když je to v tak tristním stavu.
Zatloukat, zatloukat, zatloukat
Dovoluji si citovat klasika: „Pravda je často nepřesná, zatímco omyl je naopak velmi přesný.“ Že naše železnice nefunguje podle Cimrmana, že ne? Ještě že ten Sp zde pravidelně zastavuje. Ono ještě aby do toho nebyl namáčen a od DI osočován fíra od Sp vlaku, že v případě překážky na trati nepoužil rychlobrzdu, ale zvolna dobrzdil a zastavil dle pohodlí cestujících.
Odborný technický dotaz:
Jaká je šířka betonového panelu na nástupišti? Nepodařilo se mi to dohledat a ani teď v noci osobně změřit. Ale myslím, že je to do 1m. Já jsem jich napočítal mezi nárazníky 17 +-2 ks (u té 842 je to na fotce už lehce zkreslené). Pokud mě tedy odhad neklame, tak je ta vzdálenost z mého pohledu ještě menší než udávaných 26m (původních 100m dle SŽ raději ani nekomentuji).
Jak to vidíte vy?
Panel je opravdu široký 1m.
Mě to plus mínus na těch 26 vychází. Počítám vždy od prvního na fotce, protože ten může být tak akorát v úrovni konce vozu. Na stránce DI jsou dvě fotky, zhruba uprostřed je něco světlého vysypaného u kolejí a vychází to tak na 12-13 panelů z každé strany. https://di.gov.cz/aktuality/nezajistena-jizda-osobniho-vlaku-v-nemoticich-250602
Na to, že jeden z nich musel vidět, že jede na obsazenou kolej, tak zastavil po projetí docela velké vzdálenosti.
A to má zastavit přímo na přejezdu, na výhybkách nebo těsně před začátkem nástupiště, aby cestující nemohli ani vystoupit? Pokud vyhodnotil situaci včas, proč by používal rychlobrzdu? Aby vystupující cestující popadali? Pokud viděl překážku na trati, tak bezpečně zastavil před ní a ještě u nástupiště, které je dost dlouhé.
Jak by někdo řekl, „na to je předpis“.
Nejsem fíra ani psycholog, ale stejně bych odhadoval tok myšlenek:
1) Průser => rychlobrzda.
2) Dobrý mám ještě xx metrů => odbrzdím a zastavím slušně.
Přeci chvilku trvá přesvědčit se, že vůz proti stojí(jede pomalu) a nechystá se rozjíždět. Když tam ten vůz proti vůbec nemá co delat.
To je normální. Viz Dobřichovice – jízda na RPN. Když se to stane jim, tak zatloukají, ale když se to stane dopravcům bonzují jednaradost….
chybí mi informace kolik lidí bylo ve vlaku? fakt mě to zajímá, zda 6 nebo 8 …
To jste asi jedinej.
Nikoliv, tohle bude velmi zajímat státního zástupce – od 7 lidí nahoru je to obecné ohrožení…
Dovedete si představit předběžné opatření v podobě přivolávacích návěstí všude tam, kde vazba mezi návěstidly chybí?
Kolik takových kostlivců ještě je…
V článku se píše, že strojvedoucí jel na návěst „Volno“, nikoliv na přivolávací naávěst.
To je zvyk soudů to tak brát, ale v trestním zákoníku není psáno, že to musí být 7 lidí.
Není to „zvyk soudů“, je to judikováno NS (viz komentované znění TZ), kterou se soudy musí řídit.
Devět
Já se těším na informaci o tom kdo nadýchal…
Tak když píšou že jeden z nich byl soupravovej…
Taky mě vždycky zajímá ten exkurz do světa lokálek, jestli by se všichni ti lidi z toho vlaku vešli do jednoho auta a nebo by byl nutný mikrobus.
Spesnaky jsou tu obsazeny v bezne casy celkem dost. Ani mikrobus by nestacil. V sedla je prazdneji vsude, tohle neni zadna lokalka, ale dvoukolejna hlavni trat, trolle
Tohle se nikdy nestalo a ta částka taky nesouhlasí!!!
Dost pomohlo, že Sp 1767 v Nemoticích zastavuje.
To tedy ano. Když si uvědomíme, že to do Nemotic klesá spádem 15 promile a vlak uhání osmdesátkou, tak raději ani nedomýšlet, jak to také mohlo dopadnout.
Na tom skanzenu zřejmě musí nastat hromada, aby se konečně začal trochu modernizovat. Elektromechanika bez závislostí návěstidel je ve 21. století snad vtip, ne?
no a v tomhle bordelu si tady žijeme..
Elektromechanika za to nemůže, ta funguje perfektně
Jo, nemůžou mít appku v mobilu co by hlásila polohu a rychlost…by taky mohl vidět člověk polohu vlaku na tom obsazeným úseku o 5m jinde a to přece nejde.
To by nejdřív musel být kolem trati signál. Zrovna mezi Nemoticama a Kyjovem to není žádnej zázrak…
Ako by v tomto prípade pomohla tá appka? Veď je to v stanici. Ak sa tam križuje pravidelne, tak by to fíra odbachol 100x a 101x keď by ho výpravca poslal na obsadenú by to vyignoroval jak keby žiadnu appku nemal.
Jenom takova technicka – “krizovat” se tam urcite nekrizuje, je to dvoukolejna trat a vlaky se potkavaji vetsinou o dve zastavky dal. Navic zde slo o soupravovy vlak, ktery teoreticky muze jet driv ci pozdeji. (To, ze je takova appka nesmysl ale nepopiram.)
Kazdopadne jeste doplnim, minimalne minuly tyden byla mezi Nemoticemi a Kyjovem vyluka TK a vlaky na Brno jezdily v Nemoticich po stejne koleji jako ty opacnym smerem (technologicky je v tomto smeru mozne z nespravne koleje na spravnou prejet az za stanici). Takze jestli vyluka stale pretrvava, je mozno spekulovat, ze si neuvedomili, ze jim od Kyjova jede po nespravne koleji soupravove kaca do Brna, ktera nepletu-li se nejezdi kazdy den… No a spesnak od Brna proste normalne prijizdel na nadrazi jako by se nechumelilo. 🤷 (Ale toto vsechno je samozrejme jen takova teorie, nebyl jsem tam, nejsem vysetrovatel a… Číst vice »
Ono z pohľadu navrhovanej „appky“ je križovanie vlastne úplne všetko. O to mi išlo.
Jen je ted vyluka od Kyjova k Nemoticam
není třeba křižovat tam je dvoukolejka
Lenže z pohľadu navrhovanej „appky“ je všetko križovanie…
užasný nápad osadit všechny vozy GPS čipy, jenom nákladních vagonu jsou desítky tisíc kusů.
Nesmysl. Apka se vám zakousne, spolehlivost GPS není taky 100% navíc licenční poplatky. Jedinná cesta je pořádné zab zař, detekce volnosti tratě a to je ted jen ETCS. Navíc tady chybu udělala SZ, nikoliv dopravce a náklady na nějakou apku by šli za dopravcem, ten si platí za užití cesty. Jen pro zajimavost třeba ESA ( to co řídí zab zař ve stanici) má třeba 2xPC které se neustále kontrolují a na každém běží software od jiného programátora, když se neshodnou shodí se a přepnou na 2xPC záložní. To máte 4xPC jen na řízení + zadávací PC u výpravčího +… Číst vice »
„o 5 m jinde“ – Tedy na SOUSEDNÍ koleji.
Snad potěším když řeknu, že reko. Nesovice-Nemotice-Kyjov je projekt, který se asi opravdu bude dělat jako první. Vše tomu nasvědčuje. Všichni o tom mluví. Za vše mluví i fakt, že ty výluky posledních (i budoucích) dní mezi Kyjovem a Nemoticemi jsou kvůli inženýrskogeotechnickým průzkumům.
Jo, nedávno se to tu objevilo (samozřejmě s kritikou, že není tunel mimo Brankovice).
Tunel Nemo-Neso je šotosen. Ten kdo to kritizuje, tak patrně neví, že na území ČR se nenachází žádný zlatý důl. Jsou mnohem důležitější projekty. Vlára využije svůj potenciál i když bude reko. ve stávající stopě.
Bylo by super, že by se výrazně zkrátila jizdní doba, ale také by se mohly zachovat Nemotice jako historická stanice. Tam je snad jediná „moderní“ technologie světelný přejezd na Nesovickém záhlaví. Bohužel je to ale nerealizovatelné 😀
Prosím jen to ne. Za nostalgií běž do Martinic či kde to je ta muzejní stanice. Nemotice čekají na 21. století už pravděpodobně celé jedno minulé století. Jo a ten přejezd je na zhlaví, né na záhlaví.
Kvůli historické stanici se MU stala, SZZ bez kontroly volnosti kolejových úseků, nemá v dnešní době v pravidelném provozu co dělat.
Nebude, postupovat se bude od Blažovic – i kvůli trakci a ETCS.
jak vypadá elmech , s „nezávislími“ návěstidly
Nemenší vtip jsou nové autobloky bez kódování se sledem návěstidel pár set metrů.
A to mají kde?
Na čerstvě modernizovaných tratích, např. mezi Prahou a Lysou nad Labem, mezi Brnem, Střelicemi a Zastávkou u Brna, mezi Smíchovem a Radotínem (snad jsem ještě na něco zapomněl…).
Kde je zábrzná vzdálenost pod kilometr, tam se nesmí kódovat. Odprásknutí Mirelem podle blbé křivky je míň bezpečný stav, než kalit dál plnou rychlostí.
Dráha je založená na pořádku! Chlívkem u vechtrovny to začíná a srážkou vlaků to končí!
Plakáty nás informují – přijď pracovat k dráze – pakliže ti vyhovují rychlost, šmír a saze! To je to jaro… (dovolím si citovat jiného klasika)
Výpravčí nemá ve výbavě metr, aby přesně změřil vzdálenost. Bohužel jeden z prvních údajů při mimořádných událostech je právě kilometrická poloha . Na to se strašně spěchá …….. Ono nestačí, že se to stalo v žst XY před dopravní kanceláří, nebo že skokan skočil pod vlak na zastávce Kotěhůlky. Důležité v první chvíli je to, jestli se srazily, nebo stihly zastavit kousek od sebe. A jestli je to 100, nebo 26 metrů nemá v první chvíli žádný vliv.
A výpravčí nepozná rozdíl mezi nezajištěnou a nedovolenou jízdou, že?
Průměrný výpravčí ne.
Jsem už 21 let v důchodu a rozdíl mezi nedovolenou a nezajištěnou jízdu také neznám. Za mých 35 let služby výpravčího jsme to takhle nerozlišovali. Protože postavit vjezd na obsazenou kolej bez zpravení vlakového personálu je také jízdou nedovolenou. A pokud je ve stanici elektromechanika, tak se pro každou jízdu zjišťují volnost vlakové cesty oba signalisté i výpravčí. A kdyby bylo zabezpečovací zařízení vypnuté, musí se správné postavení cesty musí kontrolovat. Takovýchto případů bývalo při výlukách a vypnutí zab. zařízení spousta a správné postavení cesty se zjišťovalo pomocí tabule pro zavěšování klíčů s pravítky a později pomocí elektromagnetických zámků.
„postavit vjezd na obsazenou kolej bez zpravení vlakového personálu“
Zeptám se: Jak vlakový perosánl pozná situaci, ve které má být zpraven, ale nebyl? Už použitý trpný rod říká, že vlakový personál je zde v pasivní roli. A nelze ho vinit z toho, že mu rozkaz vůbec nebyl odeslán, ikdyž měl.
Jednoduše, že proti něčemu jede, ale nikdo je o tom neinformoval.
Vlak musí být zpraven o všech mimořádnostech, které se jeho jízdy týkají, jako např. stavebně technické parametry (pomalé jízdy), porucha zabezpečovacího zařízení, nebo třeba vjezd na obsazenou kolej.
Takže pokud někam vjedu, něco tam už stojí, tak je něco špatně.
Myslím si, že je reálný předpoklad, že zaměstnanec který cokoliv postolicuje do takového výsledku jaký nastal, bude vážně docela v šoku. Takže bude rád když splní ohlašovací rozvrh MU a těžko bude řešit termín jestli nedovolená nebo nezajištěná. Nedovolená jízda je to tak jako tak. Takže slovo jako mystifikace, je řekl bych opravdu hodně nadnesené.
Ani například posunovači nemají metr, a pak může být slyšet „posunuj, posunuj, čtyři vozy místo“, a ono to jsou čtyři vozy, ale v měřítku TT.
Dost záleží, kdo zrovna je na stanovišti strojvedoucího. Někteří jsou drtikolové a někteří zase slimáci, kteří, jakmile slyší čtyři vozy, tak prakticky zastaví.
Protože u někoho jsou 4 vozy ještě 80 metrů a u někoho 40. Nehledě na to, že posledních 100 metrů se má říkat v metrech a posledních 20 metrů max 5 km/h.
#MyNic 🤦♂️
Co dodat?
Výpravčí těžko sama postavila vlakovou cestu, když tam je více dopravních zaměstnanců, naštěstí se nic nestalo a věřím, že budou moci sloužit dál. Tohle je bohužel nepříjemná chvíle hlavně pro toho fíru
Výpravčí zodpovídá za volnost koleje v jeho určeném úseku, signalista zvedne návěstidlo pokud se shoduje číslo koleje co mu řekl a co mu sdělil zabezpečovacím zařízením
Vlakovou cestu postavil signalista NA POKYN výpravčí. Místo neznám a nevím, jestli je tam vidět ze stavědla na staniční kolej.
Myslim že od toho přejezdu vidět je
Tak tohle je přesně příklad nedbalého výkonu služby. Pokud neviděl na koleje v jeho obvodu pro zjišťování vlakové cesty, měl volnost zjistit pochůzkou.
Oba signalisti poslouchají hlášení, a oba signalisti jsou povinni použít upamatovací pomůcku. Takže pokud by uslyšeli pokyn k postavení vlakové cesty na obsazenou kolej, tak nesmí příkaz splnit. Tedy kromě povolaného nebo pravidelného vjezdu na obsazenou kolej. Ale pak musí vlak uvědomit žlutým praporkem-tedy to platilo kdysi.
2. Stavedlo? 1. Kolej obsazená Pražák
Ano že stavědla je vidět na staniční kolej.
Tak to nedoufejte, v tomhle případě suspendace na určitou dobu a po uplynutí ttrestu přezkoušení. Fíra zřejmě brzdil i patama a zaslouží velký dík, že odvrátil následky srážky.
Ono to s tím brzděním asi nebylo tak žhavé, v Nemoticích se zastavuje vždy. Výjimek je opravdu málo.
Myslím že brzdil úplně normálně v tom místě když jezdili vlaky proti sobě nebo.obraty běžné zastavovaly každopádně signalista je přítomen na stavění vlakové cesty a pokud mu nahlásil volno tak je to taky problem
Kdo stanici Nemotice zná, ví že má ze všech stran, vjezdy i odjezdy na Mechanikách a to na sobě nezávislých. Kolikrát jsem měl s nákladem na vjezdu volno, ve stanici na stůj. Když mě výpravčí nevolal, volal jsem pro jistotu jestli to bude, nebo nebude na prujezd. Tady se nechám překvapit na onen verdikt, kdo za co může a nemůže. Mezi Kyjovem a Nemoticemi je pořád výluka jedné koleje, nebo už je po výluce?
Tak jestliže nejsou navštívila na sobě závislá, tak ještě něco říká jízdní řád, jestli je možno projet nebo ne
Ano, v Nemoticích mají všechny vlaky bez přepravy cestujících, nebo nákladní vlaky, „zastavení jen z dopravních důvodů“.
Ano, z Kyjova je stále jedna vyloučená kolej. Zrovna včera jsem tudy jel a když jsem viděl tu zastaralou techniku….
Připadá mi blbé dávat v takové stanici na vjezdu „volno.“ Stejně tak ve stanici bez odjezdových návěstidel atd.
Podle mě by mělo jít na vjezdu návěstit stůj nebo výstrahu.
V Nemoticích mají nějaký kratší metry? To na fotce jako 100 metrů nevypadá.
Kde se vzal v Nemo šukafon?
Jezdí celkem pravidelně jako Sv z Brna na výměnu na motory Veselí-Kyjov.
Po další výhře Arrivy ve Veselí zůstalo jen dceřiné DPOV a běžná údržba se zrušila. 810 se do Kyjova vozí soupravově z Maloměřic
Celkem dobrá fotka retro vozidel 810 a 842. Škoda jen, že jsou modré, červená by slušela více.
Vlaky stojí, auta jedou…
U aut se takovéto případy neřeší i když je člověk jednou nohou v hrobě.
Auta stojí na chodníku, lidi chodí po silnici. 😂
Čo sa týka áut, tak sa choďte pozrieť na Youtube a nalaďte si jeden z mnohých dashcam kanálov len v rámci ČR. Väčšina pritom naberie dosť materiálu na to, aby mohli vychádzať 10 a viac minútové kompilácie každý týždeň. Akurát sa to rieši toliko spŕškou nadávok.
Tohle nechceš…
Nicméně počkám si na podrobnou analýzu internetových vyšetřovatelů.
Kdo si počká, ten se dočká. Za týden o tom nevíš a za x let až to rozklíčují to nebude aktuální.
Pokud to budou vyšetřovat jen odborníci z internetu, tak to vyšumí už zítra, max pozítří. Ale tu svoji, oficiálně šetřenou DI, na to NIKDY nezapomenu https://di.gov.cz/mimoradne-udalosti/setrene-mimoradne-udalosti-a-zaverecne-zpravy/veseli-nad-moravou-2018
Tak ještě aby někdo byl zraněn když vlaky zastavily sto merů od sebe.
Při rychlobrzdě může někdo popadat v nástupním prostoru, sletět kufr na hlavu… divil by ses.
A pod ETCS je dnes rychlobrzda normální řešení ztráty signálu, takže bude jenom lépe, asi se začnou do vlaků instalovat pásy…:)
Víte, jak probíhá brzdění?
Nouzové brzdění, bylo to tak v předchozích článcích.
Jak často se to stává? Jasně při vjíždění do stanice kdekdo stává, sundavá kufr(aby byl v pozici, ze které může padat) ale přecijenom to není vždycky.
Řekl bych, že většinou nejde o klasickou rychlobrzdu.
Většinou nejde o klasikou rychlobrzdu, protože ETCS reaguje mnohem dříve. Například při problému na cestě nedovolí ani rozjezd vlaku, tedy kufry nemohou padat.
Zrovna tady nebyla naštěstí rychlobrzda moc potřeba. Do stanice jde vidět už od vjezdového návěstidla a Sp by stejně v Nemo zastavoval, jen o nějakých 100 metrů dál.
Brzdění v autě nemůžete s vlakem srovnávat!
Já myslím, že z pohledu setrvačnosti cestujícího záleží jen na změně jeho rychlosti (tzn. celého vlaku), ne skutečná působící síla. V autě nebo autobusu letíš úplně stejně, jenom jsi v případě auta přivázaný.
Nie. Nezhodí ťa 1. časová derivácia polohy (rýchlosť) – je celkom jedno, či ideš na bicykli 15 km/h, alebo letíš v lietadle 900 km/h. Obvykle ťa nezhodí ani 2. časová derivácia polohy (zrýchlenie) – keď je zrýchlenie stále rovnaké, tak sa proste nakloníš „proti“ a celkom v pohode to ustojíš. (Samozrejme, keby bolo príliš veľké, tak ti prestanú držať topánky na zemi, alebo zadok na sedadle.) To, čo ťa zhodí najčastejšie, je 3. časová derivácia polohy, tj. zmena zrýchlenia tiež zvaná „ryv“ (anglicky „jerk“, alebo „jolt“). V tomto prípade teda rýchlosť nárastu brzdového účinku, alebo naopak jeho strata, ak pred… Číst vice »
Zrychlení má velký vliv na věci, může shazovat kufry. 😀
A s třetí derivací polohy občas počítám, ve sportovním autě na okruhu vím že se bude rozjíždět.
To určitě máte pravdu. V autě bude zpomalení (negativní zrychlení) mnohem větší 😉
26 metrů.
Tak to vypadá na téměř historickou událost. Projeté návěstidlo na elektromechanice je veliká vzácnost a sběratelský unikát.
Dnes se již Pavle hlásí úplně všechno. Nikdo neví, kdo to kdy nahrává.
Petře, máš pravdu, reálně toho asi bude více. Spíše jsem měl na mysli mapu projetých návěstidel 2015-2024, zobrazující desetiletou (oficiální) historii těchto mimořádných událostí a jde patrně o jediný případ tohoto druhu.
To bezesporu není pravda.
Bezesporu nebezesporu, zkuste si dát filtr „typ zabezpečovacího zařízení“ a máte odpověď bez hádání.
Netuším o jakém filtru mluvíte, ale postačí začít listovat stránkami DI, například něco co jsem měl poblíž já
https://di.gov.cz/mimoradne-udalosti/setrene-mimoradne-udalosti-a-zaverecne-zpravy/studenec-
Elektromechanik je pořád ještě hodně, před pár lety to bylo lehce přes sto stanic, sice ten počet klesá, ale je naprosto vyloučeno aby na nich nikdo neprojížděl návěstidla.
Upřesňuji svoji nepřesnost a omlouvám se. Měl jsem na mysli primárně mechanická návěstidla, o projetí mechanického návěstidla skutečně opravdu léta nevím a proto „radost“ nad domnělým projetím v Nemoticích, které slibovala první verze článku. Elektromechanik se světelnými návěstidly je opravdu ještě dost a projetí je celá řada (mj. zmíněný Studenec, Holubice, aj.).
A tohle na fotce šlo tutlat?
(Představoval jsem si, že de utajit čelo pár čísel za návěstidlem, pokud je i za námezníkem tak s pořádným držhubným, ne dva osobní vlaky u stejného nástupiště. Aby se rozmotala situace na fotce, nemuselo by se posunovat s cestujícíma nebo vyhnat lidi, popojet a nahnat je nenápadně do toho z čeho vylezli. )
Toto už je pravda hodně okaté. Leč měli jsme tu případ, kdy strojvedoucí obsazeného rychlíku projel o pár metrů nejmenované návěstidlo v Praze, o pár metrů couvnul, počkal na povolující znak a v míru pokračoval v práci, aniž by si někdo něčeho všimnul. Někdo ho udal až s velkým odstupem doby, snad měsíců.
Tohle určitě ne bez ohledu na zabezpečovací zařízení.
Hlavně když je hustá mlha. No jo, já pamatuju, když se osvětlovaly petrolejkou.
Ale tady navěstidlo nebylo projeté. Bylo postavené na volno.
Dekuji za doplneni.
Rovněž děkuji za upřesnění, tahle informace přišla teprve po korektuře článku, reagoval jsem na původní informaci.