Provoz na pravobřežce zastavilo tragické střetnutí „zamračené“ s autem na přejezdu
Nehoda na přejezdu v Malém Újezdě. Foto: HZS Středočeského kraje
54 cestujících z Kokořínského rychlíku muselo být evakuováno.
54 cestujících z Kokořínského rychlíku muselo být evakuováno.
Plná úhrada škody viníkem by byla jediným správným řešením.
Přejezd, který DSŽ spolu se samosprávou navrhují zachovat, ačkoliv kousek odtud je nadjezd, který pro dopravní obsluhu obce je plně dostačující. Pro pěší je k dispozici nedaleký podchod. Co dodat? Zbytečně zmařené životy. A DSŽ namísto rušení přejezdů určitě přijde s nějakým novým prvkem, který nahradí závory, aby je řidiči nemohli podjíždět a chodci obcházet.
Ten rádoby podchod moc použitelný není osobní zkušenost.
Nechybělo málo a k podobné události došlo o kousek dále v Neratovicích. V sobotu jsem totiž viděl experta na přejezdu P2762. Závory jsou tam celé osazeny blikajícím led osvětlením přes celé břevna (takže jak pouťová atrakce). A i tak se našel duševně omezený jedinec, co vjel na přejezd, v okamžiku kdy šli závory dolů. Jenom přidal plyn, zatůroval motor a z druhé strany závor do křižovatky vjle když závory dopadly na zem. V křižovatce pak ještě smykem odbočil na Kostelec a zmizel z dohledu. Bylo to už za tmy (21:40) a závory svítily jak na lesy. Přiznám se ale že… Číst vice »
Podle fotky to musela být „rána na komoru“ a ve vteřině to měl za sebou.
To nemůžete vědět!
No spíš tím tažením plechu mezi pražci, kolejnicí a nárazníkem Berty znamenalo požíračský efekt, tedy hrnutí plechové hmoty pod nárazník Berty. Z toho tedy nejde určit bez dalšího vybavení, kudy vedl přímý náraz….
Jak se tohle jen může stát? Projíždění červených světel s větou „to ještě stihnu“ je blbost, ale vjíždět pod závory? Můžeme mít sebelip zabezpečené přejezdy, ale někteří lidé jsou tak blbí, že jim to pořád bude málo. Tenhle kousek ani nemohl dopadnout jinak…
Ten den tam byla porucha, kdy blikal přejezd asi hodinu. Takže to možná jednou projel na červenou a když jel zpátky, tak si zas myslel, že je porucha a napálil to pod Kokořínský rychlík. P.S. je to jen špekulace.
Dovolím si taky jednu spekulaci podle fotky kdy náraz nešel čistě z boku ale trochu jako by čelně bych se nedivil kdyby šlo o formu sebevraždy. Ale co je to smutný no.
Ten přejezd nejde kolmo k trati ale pod úhlem asi 60°, ale i tak je vidět na obě strany.
Hodně blbý nápad na provedení sebevraždy. Dovedete si představit že to špatně „propočítáte“ a zůstanete slisovaný mezi ostrými plechy bez toho aby Vás náraz zabil hned zabil? Představa že tam trpíte…..
1. to bylo 6 h před tim. 2. ten přejezd jde bez problémů objet po 1/16.
Vůbec nevíme, kde bylo v tu chvíli slunce. Ono taky dovede nepěkně některé věci „zneviditelnit“ . Od klávesnice je možností příčin této tragické nehody několik.
V šest ještě celkem vysoko nad obzorem.
Takových výmluv na oslnění už jsem slyšel… Když si nejsem jistej, tak prostě nejedu.
Co s tím má společného regiojet???
R23
„Řidič osobního auta nehodu nepřežil.“
Jako pokud byl v době nárazu ve vozidle divil bych se kdyby přežil. Ta fotka říká vše
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/807bd8c1-fea4-49bc-8e38-04d01eccc20e.jpeg
Mě to stálo hodinu zpoždění. Zhruba v sedm jsem jel Mělník -> Lysá. Dle cestujících v Mělníku informace od RegioJetu absolutně žádné, dokonce ani nesvítilo zpoždění.
Tak vidíte jak jste na tom ještě dobře. Řidiče osobního auta to stálo život, dopravce poškozenou Barču, Sž jistě poškozenou trat a tak bych mohl pokračovat.
Vás hodinu Vašeho života, řidiče život. To snad pro Vás není taková tragédie, ne?
Řidič si za to může zcela jistě sám, nerespektoval červená světla. Takže soucitim s cestujícími, kterým takový řidič mohl dost pokazit den.
Nevím co bylo příčonou zde, ale neodpustím si jedno. Když se řidiči aut chovají často jako ho..da není se čemu divit , že jejich jízda může skončí podobně. Za tenhle víkend jsem toho viděl na silnici tolik, že kdyby se mi v pěněžence objevila za každý přestupek kterého jsem byl svědkem stokoruna v neděli večer bych byl v slušném balíku. K tomu ještě nutno dodat, že za sobotu jsem něpotkal jedinné policejní auto. V neděli to byla dvě. Jedno služební v barvách v Poděbradech a jeden nehodový Transporter na křižovatce Zelený Háj který tam měl práci. Ovšem když jsme u… Číst vice »
A budu se opakovat, ale Nouzov na silnici č. 32. Byl bych moc rád kdybych tam někdy mohl vidět, že tam policie měří překročení rychlosti! Jako pokud jedete 90km/h před značkou označující začátek obce zvolníte a na její úrovni tam máte 50 a řidič co jede za vámi vás za touto značkou předjede nezměnenou rychlostí tedy nějakých 90, přes plnou čáru, v blížkosti následující křižovatky a způsobem div vás svým pravým předkem nenabere a nepošle vás do škarpy… Tohle místo stojí za prd a říkám to opakovaně. Buď tam namontovat radar co bude měřit a pokutovat něbo tam posílat hlídky… Číst vice »
No tak Nouzov je typický případ, kde značka IS12 nemá vůbec co pohledávat, je to obchvat vesnice, ale nějaký páprda si tam prosadil naprosto zbytečnou 50. Chápu většinu řidičů, proč mají uprostřed lesa najednou brzdit a nechápou proč.
PROČ? Vy opravdu nevíte proč? Kdyby nic jiného jsou tam po obou stranách zastávky autobusu a křižovatka. Ono pokud tu silnici chcete přejet nebo se na ní připojit z těch vedlejších odhadnou jestli auto jede jen 90 nebo 110 (což na téhle silnici není vůbec výjimečné) může být problém….Takže tohle všechno tam je, ale hádejte co tam chybí a vůbec tam není. Přechod pro chodce!!! Teb kdo přijede busem od Kopidlna a bude chtít přejít…Pořád nechápete?
Stejně jako u semaforu na křižovatce – když padne žlutá (popř. zhasne odbočovací šipka) tak buď zvládnu bezpečně zastavit nebo pokračuji v jízdě. Vyklízecí doby křižovatek s tím počítají, stejně jako přejezdy. Právě proto jsou mezi zhasnutím bílé – rozblikanim červené – sklopením závor poměrně velké časové odstupy.
Mezi zhasnutím bílé a rozblikáním červené zpravidla žádný „časový odstup“ není. Ten je až po průjezdu vlaku a ukončením výstrahy, kdy probíhá tzv. anulace. V této fázi bílá cca několik desítek vteřin nesvítí a je „tma“, než vlak opustí vzdalovací úsek.
Tam, kde má přejezd vlastní kolejové obvody nebo počítače náprav, tak tam zhasne bílá a ihned bez zpoždění se rozblikají červená světla.
Tam, kde je PZZ navázáno na kolejové obvody autobloku, ktere jsou delší, než je potřeba pro spuštění výstrahy, tam při obsazení úseku zhasne bílá a běží (bezpečný) časovač odložené výstrahy a po uplynutí potřebné doby dojde ke spuštění výstrahy. Ta odložená výstraha zkracuje dobu uzavření přejezdu na potřebné minimum.
Vypozorováno na 1. koridoru u zastávky Pardubice-Opočínek.
Díky za upřesnění.
Když jel rychlík kolem nás tak v něm skoro nikdo nebyl. Bylo to tedy ještě před úvratí na Mělníku. V Malém Újezdu jsou normální závory tak jsem zvědavý jak to nakonec bylo.
Na přejezdu P2932 nejsou celé závory, takže „slalom mezi závorami“ nelze vyloučit.
Stejně je to divné, podobná nehoda je velice vzácná. U PZS se závorami je statistická úmrtnost posádek aut v ceké ČR průměrně pouze 1/3 (jedna třetina) člověka ročně. Zatím o případu nevím nic, ale pracoval bych i s vyšetřovací verzí, že tam řidič mohl buď vjet úmyslně nebo uváznul na ploše ve fázi, kdy ještě výstraha nemusela být.
Co je vzácné není vyloučené. Viz ta zpráva o úmrtí řidišky po zásahu kamenem.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-ve-svycarsku-zemrela-ceska-40477446#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=abtest255_trending_llm_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Pokud jel strojvedoucí s tou barčou pomalu, mohl řidič nabýt dojmu, že vlak zastaví v zastávce která je těsně před přejezdem. Motoráky tam obvykle zastavují. Podle polohy vozidel po střetu tipuji, že z pohledu vlaku přijel zprava od silnice I/16 a slunce měl v zádech.
V diskuzi na iDnes se objevily příspěvky nějakého Jana Kroupy, vkládám je sem přesně tak jak jsou uvedeny, ten „dispečink ČD“ tedy není můj výmysl Nejprve napsal: „To je zajímavý, že tam po celé délce trati nefungovala správně signalizace dneska! Tak to by mě zajímalo, jestli to s tím má souvislost.“ A následně v reakci na příspěvek jiného uživatele odpověděl: „Moje žena volala na dispečink ČD a bylo jí řečeno, že kolem 13:00 by mělo být vše opraveno. Tak nevím, jak to dopadlo. Ale je zvláštní, že člověk čte, že pár hodin poté tam dojde k nehodě. Žena mi říkala,… Číst vice »
Kdo ví, co bylo. Mohlo se tam jezdit na OP. Mohlo se jezdit úplně normálně…. To ukáže vyšetřování.
Ráno jsem cestou z tohohle vlaku viděl, jak se teprve kousek před vlakem sklápí závory. Nevím, jak je to běžné, čekal bych, že budou dole déle.
I kdyby byla poruchou zpomalena sekvence, pořád před jejich sklopením svítí červené světlo.
Jak jel rychle – nedávala se už op?
Jel 50. Rozhodně ne krokem, koukal jsem z okna.
Přejezd se uzavírá 10 sec před příjezdem čela vlaku. Závory jsou doplňkové, silniční vozidla nesmějí vjíždět na přejezd jakmile se spustí světla. To jak dlouho svítí z vlaku neuvidíte 🙂
silniční vozidla nesmějí vjíždět na přejezd jakmile se spustí světla.
Tvl, zrovna to výše píšu. Když nebude blikat bílá a já pojedu k přejezdu30 budu se chystat ho přejet touto rychlosstí když bude zařízení těsně předemnou rozsvítí se červená světla mám dělat asi co? Dupnout na brzdu? Těžko bych zastavil ještě před závorou a musel bych s nějvětší pravděpodobností couvat. A to nepočítám vozidla která mohu mít za sebou.
Mínusy si nechte od cesty. P5911. A ruku na srdce. Kolik z vás ho přejíždí nejvyšší dovolenou rychlostí tj. 50km/h nebo 30km/h? Vždycky si tam připadám jak debil a ta nějvětší brzda provozu.
Tak především- přejezdy jsou lstive nastavené tak, aby po začátku signalizace stačil zmizet i „nejpomalejší projektovaný objekt“. Počítám, že důchodce o holi nebo aspoň traktor s valnikem.
Což je v pořádku. Já reagoval na tvrzení, že na červená světla žádný řidič něsmí vjet na přejezd. Prostě pokud budete mít výstražné žařízení na kterém se spustí červená světla pouhý metr před vozidlem těžko v ten okamžik kdy se ta světla spustí stačíte zareagovat a zastavit na onom metru a to nemluvím o tom, že v tu chvíli se třeba rozhlížíte a již zařízení nesledujete.Vzhledem k tomu, že závora je obvykle na stejném sloupku na kterém je výstražné zařízení …….Ale tohle se tady již kdysi řešilo v souvislosti s odpovědností a postihem při vjetí na výstrahu na přejezd. Když… Číst vice »
vypadlo mi slovo zastavit
Jsem (také?) názoru, že „červená“ se VŽDY = STÁT, dál se nejede a to za všech okolností (snad jedině s výjimkou povolení někoho nadřazeného, kdo provoz řídí) a že by před změnou „na červenou“ měl být nějaký upozorňující „znak“ (obdoba oranžové na silničních semaforech)*). Ale vážený pane, tady jsme na dráze a to je jinej svět!
*) … obávám se, že ani v zahraničí není (všude) nic podobného. 😐
Já sjem také toho názoru, že červená znamená zastavit ovšem pokud se červená rozsvítí nečekaně když bude čumák vozidla míjet VZ (vozidlo již bude přední částí pod závorou) tak v takovém případě jedině nohu na plyn. I kdybyste zastavil musel byste pak couvat.Dupnout na brzdu znamená nejdříve zkontrolovat zrcátko a situaci za vozidlem jestli na vámi není nekdo nalepený kdo Vás zezadu naboří a na ten přejezd stejně pošle. Vám se nikdy nestalo, že výstražné zařízení začalo zvonit a blikat když jste byl již na přejezdu? Je to stejný případ.
Asi jste si nikdy nevšiml, že na blížící se přejezd upozorňují hned 3 dopravní značky ve vzdálenosti 240, 160 a 80 metrů před přejezdem.
Před přejezdem se nemáte co rozhlížet po krajině, máte koukat na výstražník PZS. Jinak v mnoha zemích je na přejezdu signalizace ve smyslu tma-žlutá-červená, tj. rozsvícení výstrahy předchází zpravidla 4 vteřiny žlutého světla, kdy řidič má buď zastavit před stopčárou a pokud je příliš blízko, smí přejezdem projet. A v červené fázi je pak absolutní „Stůj“ a odpadají debaty, kolik má činit tolerance na začátku výstrahy, neb auto opravdu nezastaví „na fleku“.
Před přejezdem se nemáte co rozhlížet po krajině, “
A já napsal, že se rozhlížím po krajině?Dělám jen to co mi zařizuje zákon tedy přesvědčuji se, že můžu přejezd bezpečně přejet.
nařizuje
U PZS se přesvědčíte tím, že se díváte na VÝSTRAŽNÍK, neb jen na výstražník je zaručen normový rozhled. Na trať se rozhled nezajišťuje, pouze pár metrů pro jízdu na Op.
Jistě. Už z dálky vidím jaká barva bliká a jestli vůbec něco bliká a podle to ho se řídím (30/50)Jasně, že na výstražník koukám ještě před přejezdem, ale nesouhlasím že bych se měl podle něj měl bezhlavě řídit. Pokud nebude blikat bílá a závory budou nahoře je to pro mě zdvižený prst , že se musím rozhlédnout jestli něco nejede a to i kdybych měl pro pořádné rozhlédnutí zastavit. Prostě nebudu věřit bezhlavě světlům. Taky by s emohlo stát , že by nic neblikalo, závory bahoře , há tam vjedu protože zařízení přeci nemůže mít poruchu a vjedu přímo pod… Číst vice »
Vy když přejíždíte přejezd celou dobu hypnotizujete výstražné zařízení dokud nemine A sloupek Vašeho vozidla? Co auta v protisměru?To vůbec nesledujete situaci před vozidlem? Tak to tedy potěškoště. A když nebliká bílá na přejezdu bez závor děláte co? To jako koukáte na výstražník a rychlostí 30km/h na přejezd vjedete aniž byste se podíval jestli se něblíží z některého směru vlak? Tak to jo.
Že vy budete duchovní nástupce Axela, protože ta debilita pokládaných dotazů nemůže být náhodná.
Křivé obvinění?
Ještě jedna věc. Kdybyste byl všímavý neuniklo by Vám, že můj slovník je zcela odlišný a postrádá taková označení jako např lokotka atd.
V Německu už to dávno vyřešili tím, že na přejezdu je semafor červená a žlutá. nejprve se rozsvítí žlutá, pak červená a hotovo. Ale u nás by to stejně nikdo nerespektoval a hledali by se výmluvy proč zrovinka teď to nešlo.
Myslím že je to dimenzováno na volský potah, dnes už celkem raritní dopravní prostředek.
Norma kdysi říkala vozidlo dlouhé 22m jedoucí 3km/h.
3km/h je chodec o holi, 22m klidně může mít kamion, pokud je před/za přejezdem zatáčka tak kamion bude manévrovat docela pomalu.
Volský potah. No volský potah asi rarita již je, ale volský povoz…těch je dnes na silnicích spousta.
Viděl jsem, dávno tomu, že závory spadly až ZA vlakem. Kladno – Rozdělov. Naštěstí od Rakovníka, takže všichni včetně vlaku měli dobrý rozhled, ale strojvedoucí houkal dost vyděšeně. Ne že bych se mu divil.
Pokud jel na OP, tak nehoukal vyděšeně, ale podle rozkazu OP. Nebyl jsem u toho, nemůžu soudit.
Tohle je normální stav – tzv. bezpečnostní doba mezi sklopením závor a příjezdem vlaku činí dle normy 6 vteřin. Resp. normální stav je to v ČR, v zahraničí to bývá delší. Na jedné straně se tak minimalizují doby zavření, na druhé straně to bývá někdy nepříjemné i pro strojvedoucí, kteří se blíží k přejezdu (často velkou rychlostí) a z dálky vidí, že závory jsou nahoře. Nejsou si pak stoprocentně jisti, že přejezd je opravdu ve výstraze.
11:00 – 12:50 byl obsazený kolejový úsek ve 2. TK s ovlivněním uvedeného přejezdu, skutečně se jezdilo na Op. To, že lidi opravdu volají na Kontaktní centrum ČD je fakt, ti většinou volají provozním dispečerům, případně přímo do stanic, a pak informace zase předávají zpátky…
Mám fotku z nedávné doby z druhé strany Všetat, jak stojím u přejezdu s přijíždějícím vlakem a závory nespadly. Dějou se tam divné věci..
Leckdy je klesání šraněk vypnuté schválně, třeba když blbne koncová aretace ve svislé poloze a hrozí že by padaly samovolně (což má za následek ještě pád do nouzového stavu a vyvolání nežádoucí výstrahy), tak se zablokují v otevřené poloze do doby opravy (nejčastěji druhý pracovní den). Nicméně, šraňky nahoře, ale přejezd jinak funguje: – pro fíry se nic neděje, přejezd je zabezpečen výstražnými světly, zvonce a závory jsou jen doplňkovou ochranou. Rozsvítí se na volnoznak i všechna návěstidla závislá na POHOTOVOSTNÍM stavu přejezdu –> žádné rozkazy a přivolávačky netřeba řešit. – pro výpravčího se mění jen to, že bez funkčního… Číst vice »
Hmm, tak s ohledem nato, jak je dráha předpisová, tak zrovna tohle mi teda přijde jako nepochopitelný hazard..
V čem? Základní výstrahou je i podle silničního zákona červené světlo. Ten ostatní balast okolo nich, co dělá hluk a fyzicky brání vjetí na koleje, je tam jen navíc, doplňuje červená světla, ale bezpečnost na něm primárně nezávisí.
(Kategorii PZM a její výjimky do toho teď netahejme, ty mechanické šraňky už stejně dožívají jen někdo na lokálkách a místních silničkách a i tak jsou v poslední době ve velkém likvidovány.)
Je velký rozdíl, jak zabezpečení vnímá předpis a jak to vnímá psychologie běžného účastníka silničního provozu. Kříž je podle zákona taky zabezpečení, navíc jsou tam vlastně i ta světla. Samozřejmě je to slovo „zabezpečený“ prakticky nesmysl.
Zase další nesvéprávný, co by neměl mít řidičák, protože je nebezpečný sobě i okolí. No, teď už nic.
Vy víte, kdo to byl? Vy víte, co bylo bezprostřední příčinou nehody? Vy víte, že to nemohl být nemocný člověk, třeba kardiak, diabetik, epileptik? Nevíte nic, ale mudrujete a soudíte.
Epileptik nema za volantem co delat.
Mohl mít první záchvat v životě. Mohlo to celé mít X příčin, vyšetřování ještě zdaleka neskončilo.
To ho omlouvá nebo potvrzuje výše psané?
Epikleptik i diabetik s komaty má zákaz řízení dle vyhlášky.
Stejně jako strojvedoucí RJ v Pardubicích, že?
Vyčkejte výsledků šetření, ukvapené závěry nejsou to pravé, často se ukáže, že všechno bylo jinak.
Zatím se ani neví, zda neprojel fíra Op plnou rychlostí. Občas se to stává, zmíním případ, kdy to skončilo blbě – přejezd ve Starém Lískovci, trať Brno -Střelice, tuším 2009?
Neříkám že chybuje fíra, ale to, ať se s hejty začne až na základě faktů, ne domněnek a ne „podle prvních zpráv“.
Projetá ópéčka bohužel nejsou fata morgana, ne příliš dávno se tohle stalo např. i v Kyjově, taktéž s tragickým koncem.
Jako výpravčí to vím, nebudu ani říkat kolikrát jsem za to fíry seřval i když se nic nestalo (vidím na staniční přejezd/těsně před stanicí je jízda na Op slyšet/jednou fíru zachránili duchapřítomní zabezpečováci co sami zastavili auto a co pak fírovi řekli mobilem, to si za rámeček nedal), ale zmiňuju jen příklad kdy vím, že to fíra zvoral a fakt to nevyšlo.
Děkuji Vám za zajímavou zkušenost, je těch případů zřejmě ještě víc, než by si člověk pomyslel.
Informování ze strany Regiojetu tristní jako vždy.
REGIOJET měl pronajmutá vozidla od KŽC???
Ne ale provozuje dopravu na té trati
Regiojetí vlaky měly velká zpoždění, náhradní autobusovou dopravu.
Prej měl někdo regiojetí jizdenku a nevěděl o tom (podle mé zkušenosti chodí smsky, i když to tají na webu).
Foto zařadit
do učebnic autoškoly pro výstrahu.
?
V Malém Újezdě jsou podle fotek závory, to už vyžaduje zvláštní dávku odhodlání…
… nebo čekal že tam zastaví. Mnoho řidičů nepočítá třeba s tím, že ve městě tramvaj nezastaví v zastávce.
Proto ve městě tramvaj musí zastavit vždy i při manipulační,služební,zkušební jízdě.
Blbce nelituju, ale doufám, že to nebude mít vliv na pravidelné vlaky KŽC? Naplánoval jsem si výlet Kralovickým rychlíkem a nerad bych, aby místo Bardotky jelo něco jiného.
Budete s sebou mít i kolo?
No bože, tak to potáhne bangle.
A co třeba pozůstalé? Co třeba dítě, pokud nějaké měl? Ty také nelituješ? Ale tak snad ty nebudeš mít nepříjemnost v podobě jiné lokomotivy na výletě.
Jak se odklízí takové nepojízdné vozidlo, když má urvaný kohout brzdy? Předpokládám, že to znamená, že je lokomotiva zabržděná, a protože nejde do systému nafoukat vzduch, nejde odbrzdit?
Lokomotiva se prostě vypne z brzdy a odvětrá následně nehodový vlak má ve své výbavě náhradní hadice které se provlečou lokomotivou a lokomotiva se zařadí doprostřed soupravy aby první a poslední vůz byl bržděn. Lokomotiva samotná bude nebržděná.
V tomto případě bude stačit, když na čelo vlaku se zařadí přípřežní lokomotiva která se zapojí na nouzové hadice které se provlečou poškozenou lokomotivou a zapojí se do vozů za poškozenou lokomotivou.
Ten vzduch v brzdových válcích časem vysyčí. A určitě to jde odpustit i ručně.
Ne. Pokud v potrubí ani ve vzduchovém válci není vůbec vzduch, tak je pořád odbrzděná.
Naopak při ztrátě tlaku se vlak brzdí
Ovšem po ztrátě vzduchu v brzdových válcích se odbrzdí.
Přiveze se mix betonu a udělá se z ní pomník:-)
Zde odpočívá: KŽC 749 253
* ??.??.???? – + 23.06.2024
– škoda že neměla rudou hvězdu, Davidovi by se určitě líbila
54 lidí je ok na meziměstsky autobus…
Aspoň už na ty lokomotivě nemají vepředu rudou hvězdu.
Ty jsi krásně rudej vzteky, že ano 🙃
Trolíš sice hezky ale úplně k prdu, tahle lokomotiva u KŽC nikdy žádnou hvězdu neměla.
Vsadil bych se že ji měla už z výroby.
Tak ještě jednou. U KŽC nikdy hvězdu neměla. Už pochopil?
Zatímco zemřel člověk (patrně svojí chybou), tak vy řešíte nějakou zas- pardon, hvězdu..
Myšlení se zastavilo u vás cca 1990-1991…
Neskutečné…
Možná se pletu.
Nezastavilo se nikdy…
Bóže….uf….uf…
David=dezolát.
Se 44 místy k sezení? Vy jste taky OK?