Provoz na pravobřežce zastavilo tragické střetnutí „zamračené“ s autem na přejezdu

Nehoda na přejezdu v Malém Újezdě. Foto: HZS Středočeského krajeNehoda na přejezdu v Malém Újezdě. Foto: HZS Středočeského kraje

54 cestujících z Kokořínského rychlíku muselo být evakuováno.

118 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Plná úhrada škody viníkem by byla jediným správným řešením.

lokodepo

Přejezd, který DSŽ spolu se samosprávou navrhují zachovat, ačkoliv kousek odtud je nadjezd, který pro dopravní obsluhu obce je plně dostačující. Pro pěší je k dispozici nedaleký podchod. Co dodat? Zbytečně zmařené životy. A DSŽ namísto rušení přejezdů určitě přijde s nějakým novým prvkem, který nahradí závory, aby je řidiči nemohli podjíždět a chodci obcházet.

Zrzek

Ten rádoby podchod moc použitelný není osobní zkušenost.

Honza

Nechybělo málo a k podobné události došlo o kousek dále v Neratovicích. V sobotu jsem totiž viděl experta na přejezdu P2762. Závory jsou tam celé osazeny blikajícím led osvětlením přes celé břevna (takže jak pouťová atrakce). A i tak se našel duševně omezený jedinec, co vjel na přejezd, v okamžiku kdy šli závory dolů. Jenom přidal plyn, zatůroval motor a z druhé strany závor do křižovatky vjle když závory dopadly na zem. V křižovatce pak ještě smykem odbočil na Kostelec a zmizel z dohledu. Bylo to už za tmy (21:40) a závory svítily jak na lesy. Přiznám se ale že… Číst vice »

Pavel

Podle fotky to musela být „rána na komoru“ a ve vteřině to měl za sebou.

Trumway

To nemůžete vědět!

Jan Sova

No spíš tím tažením plechu mezi pražci, kolejnicí a nárazníkem Berty znamenalo požíračský efekt, tedy hrnutí plechové hmoty pod nárazník Berty. Z toho tedy nejde určit bez dalšího vybavení, kudy vedl přímý náraz….

Ra

Jak se tohle jen může stát? Projíždění červených světel s větou „to ještě stihnu“ je blbost, ale vjíždět pod závory? Můžeme mít sebelip zabezpečené přejezdy, ale někteří lidé jsou tak blbí, že jim to pořád bude málo. Tenhle kousek ani nemohl dopadnout jinak…

Mickey

Ten den tam byla porucha, kdy blikal přejezd asi hodinu. Takže to možná jednou projel na červenou a když jel zpátky, tak si zas myslel, že je porucha a napálil to pod Kokořínský rychlík. P.S. je to jen špekulace.

Balík

Dovolím si taky jednu spekulaci podle fotky kdy náraz nešel čistě z boku ale trochu jako by čelně bych se nedivil kdyby šlo o formu sebevraždy. Ale co je to smutný no.

Johnny

Ten přejezd nejde kolmo k trati ale pod úhlem asi 60°, ale i tak je vidět na obě strany.

Trumway

Hodně blbý nápad na provedení sebevraždy. Dovedete si představit že to špatně „propočítáte“ a zůstanete slisovaný mezi ostrými plechy bez toho aby Vás náraz zabil hned zabil? Představa že tam trpíte…..

nowas

1. to bylo 6 h před tim. 2. ten přejezd jde bez problémů objet po 1/16.

Pája

Vůbec nevíme, kde bylo v tu chvíli slunce. Ono taky dovede nepěkně některé věci „zneviditelnit“ . Od klávesnice je možností příčin této tragické nehody několik.

Mickey

V šest ještě celkem vysoko nad obzorem.

Premek

Takových výmluv na oslnění už jsem slyšel… Když si nejsem jistej, tak prostě nejedu.

Petr

Co s tím má společného regiojet???

Martin

R23

Trumway

„Řidič osobního auta nehodu nepřežil.“
Jako pokud byl v době nárazu ve vozidle divil bych se kdyby přežil. Ta fotka říká vše
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/807bd8c1-fea4-49bc-8e38-04d01eccc20e.jpeg

Zdeněk Štěpánek

Mě to stálo hodinu zpoždění. Zhruba v sedm jsem jel Mělník -> Lysá. Dle cestujících v Mělníku informace od RegioJetu absolutně žádné, dokonce ani nesvítilo zpoždění.

Trumway

Tak vidíte jak jste na tom ještě dobře. Řidiče osobního auta to stálo život, dopravce poškozenou Barču, Sž jistě poškozenou trat a tak bych mohl pokračovat.

Ivan

Vás hodinu Vašeho života, řidiče život. To snad pro Vás není taková tragédie, ne?

Ivan_pha

Řidič si za to může zcela jistě sám, nerespektoval červená světla. Takže soucitim s cestujícími, kterým takový řidič mohl dost pokazit den.

Trumway

Nevím co bylo příčonou zde, ale neodpustím si jedno. Když se řidiči aut chovají často jako ho..da není se čemu divit , že jejich jízda může skončí podobně. Za tenhle víkend jsem toho viděl na silnici tolik, že kdyby se mi v pěněžence objevila za každý přestupek kterého jsem byl svědkem stokoruna v neděli večer bych byl v slušném balíku. K tomu ještě nutno dodat, že za sobotu jsem něpotkal jedinné policejní auto. V neděli to byla dvě. Jedno služební v barvách v Poděbradech a jeden nehodový Transporter na křižovatce Zelený Háj který tam měl práci. Ovšem když jsme u… Číst vice »

Trumway

A budu se opakovat, ale Nouzov na silnici č. 32. Byl bych moc rád kdybych tam někdy mohl vidět, že tam policie měří překročení rychlosti! Jako pokud jedete 90km/h před značkou označující začátek obce zvolníte a na její úrovni tam máte 50 a řidič co jede za vámi vás za touto značkou předjede nezměnenou rychlostí tedy nějakých 90, přes plnou čáru, v blížkosti následující křižovatky a způsobem div vás svým pravým předkem nenabere a nepošle vás do škarpy… Tohle místo stojí za prd a říkám to opakovaně. Buď tam namontovat radar co bude měřit a pokutovat něbo tam posílat hlídky… Číst vice »

David

No tak Nouzov je typický případ, kde značka IS12 nemá vůbec co pohledávat, je to obchvat vesnice, ale nějaký páprda si tam prosadil naprosto zbytečnou 50. Chápu většinu řidičů, proč mají uprostřed lesa najednou brzdit a nechápou proč.

Trumway

PROČ? Vy opravdu nevíte proč? Kdyby nic jiného jsou tam po obou stranách zastávky autobusu a křižovatka. Ono pokud tu silnici chcete přejet nebo se na ní připojit z těch vedlejších odhadnou jestli auto jede jen 90 nebo 110 (což na téhle silnici není vůbec výjimečné) může být problém….Takže tohle všechno tam je, ale hádejte co tam chybí a vůbec tam není. Přechod pro chodce!!! Teb kdo přijede busem od Kopidlna a bude chtít přejít…Pořád nechápete?

Kuba - Dopravní videa.cz

Stejně jako u semaforu na křižovatce – když padne žlutá (popř. zhasne odbočovací šipka) tak buď zvládnu bezpečně zastavit nebo pokračuji v jízdě. Vyklízecí doby křižovatek s tím počítají, stejně jako přejezdy. Právě proto jsou mezi zhasnutím bílé – rozblikanim červené – sklopením závor poměrně velké časové odstupy.

Pavel Skládaný

Mezi zhasnutím bílé a rozblikáním červené zpravidla žádný „časový odstup“ není. Ten je až po průjezdu vlaku a ukončením výstrahy, kdy probíhá tzv. anulace. V této fázi bílá cca několik desítek vteřin nesvítí a je „tma“, než vlak opustí vzdalovací úsek.

Kamil

Tam, kde má přejezd vlastní kolejové obvody nebo počítače náprav, tak tam zhasne bílá a ihned bez zpoždění se rozblikají červená světla.
Tam, kde je PZZ navázáno na kolejové obvody autobloku, ktere jsou delší, než je potřeba pro spuštění výstrahy, tam při obsazení úseku zhasne bílá a běží (bezpečný) časovač odložené výstrahy a po uplynutí potřebné doby dojde ke spuštění výstrahy. Ta odložená výstraha zkracuje dobu uzavření přejezdu na potřebné minimum.
Vypozorováno na 1. koridoru u zastávky Pardubice-Opočínek.

Pavel Skládaný

Díky za upřesnění.

Daniel

Když jel rychlík kolem nás tak v něm skoro nikdo nebyl. Bylo to tedy ještě před úvratí na Mělníku. V Malém Újezdu jsou normální závory tak jsem zvědavý jak to nakonec bylo.

s J.

Na přejezdu P2932 nejsou celé závory, takže „slalom mezi závorami“ nelze vyloučit.

Pavel Skládaný

Stejně je to divné, podobná nehoda je velice vzácná. U PZS se závorami je statistická úmrtnost posádek aut v ceké ČR průměrně pouze 1/3 (jedna třetina) člověka ročně. Zatím o případu nevím nic, ale pracoval bych i s vyšetřovací verzí, že tam řidič mohl buď vjet úmyslně nebo uváznul na ploše ve fázi, kdy ještě výstraha nemusela být.

s J.

Pokud jel strojvedoucí s tou barčou pomalu, mohl řidič nabýt dojmu, že vlak zastaví v zastávce která je těsně před přejezdem. Motoráky tam obvykle zastavují. Podle polohy vozidel po střetu tipuji, že z pohledu vlaku přijel zprava od silnice I/16 a slunce měl v zádech.

Radek Vizi

V diskuzi na iDnes se objevily příspěvky nějakého Jana Kroupy, vkládám je sem přesně tak jak jsou uvedeny, ten „dispečink ČD“ tedy není můj výmysl Nejprve napsal: „To je zajímavý, že tam po celé délce trati nefungovala správně signalizace dneska! Tak to by mě zajímalo, jestli to s tím má souvislost.“ A následně v reakci na příspěvek jiného uživatele odpověděl: „Moje žena volala na dispečink ČD a bylo jí řečeno, že kolem 13:00 by mělo být vše opraveno. Tak nevím, jak to dopadlo. Ale je zvláštní, že člověk čte, že pár hodin poté tam dojde k nehodě. Žena mi říkala,… Číst vice »

Smutný pohled

Kdo ví, co bylo. Mohlo se tam jezdit na OP. Mohlo se jezdit úplně normálně…. To ukáže vyšetřování.

Mickey

Ráno jsem cestou z tohohle vlaku viděl, jak se teprve kousek před vlakem sklápí závory. Nevím, jak je to běžné, čekal bych, že budou dole déle.

Joe

I kdyby byla poruchou zpomalena sekvence, pořád před jejich sklopením svítí červené světlo.

Leinad

Jak jel rychle – nedávala se už op?

Mickey

Jel 50. Rozhodně ne krokem, koukal jsem z okna.

s J.

Přejezd se uzavírá 10 sec před příjezdem čela vlaku. Závory jsou doplňkové, silniční vozidla nesmějí vjíždět na přejezd jakmile se spustí světla. To jak dlouho svítí z vlaku neuvidíte 🙂

Trumway

silniční vozidla nesmějí vjíždět na přejezd jakmile se spustí světla.

Tvl, zrovna to výše píšu. Když nebude blikat bílá a já pojedu k přejezdu30 budu se chystat ho přejet touto rychlosstí když bude zařízení těsně předemnou rozsvítí se červená světla mám dělat asi co? Dupnout na brzdu? Těžko bych zastavil ještě před závorou a musel bych s nějvětší pravděpodobností couvat. A to nepočítám vozidla která mohu mít za sebou.

Trumway

Mínusy si nechte od cesty. P5911. A ruku na srdce. Kolik z vás ho přejíždí nejvyšší dovolenou rychlostí tj. 50km/h nebo 30km/h? Vždycky si tam připadám jak debil a ta nějvětší brzda provozu.

Z. Lapil

Tak především- přejezdy jsou lstive nastavené tak, aby po začátku signalizace stačil zmizet i „nejpomalejší projektovaný objekt“. Počítám, že důchodce o holi nebo aspoň traktor s valnikem.

Trumway

Což je v pořádku. Já reagoval na tvrzení, že na červená světla žádný řidič něsmí vjet na přejezd. Prostě pokud budete mít výstražné žařízení na kterém se spustí červená světla pouhý metr před vozidlem těžko v ten okamžik kdy se ta světla spustí stačíte zareagovat a zastavit na onom metru a to nemluvím o tom, že v tu chvíli se třeba rozhlížíte a již zařízení nesledujete.Vzhledem k tomu, že závora je obvykle na stejném sloupku na kterém je výstražné zařízení …….Ale tohle se tady již kdysi řešilo v souvislosti s odpovědností a postihem při vjetí na výstrahu na přejezd. Když… Číst vice »

Trumway

vypadlo mi slovo zastavit

R.L.m.

Jsem (také?) názoru, že „červená“ se VŽDY = STÁT, dál se nejede a to za všech okolností (snad jedině s výjimkou povolení někoho nadřazeného, kdo provoz řídí) a že by před změnou „na červenou“ měl být nějaký upozorňující „znak“ (obdoba oranžové na silničních semaforech)*). Ale vážený pane, tady jsme na dráze a to je jinej svět!

*) … obávám se, že ani v zahraničí není (všude) nic podobného. 😐

Trumway

Já sjem také toho názoru, že červená znamená zastavit ovšem pokud se červená rozsvítí nečekaně když bude čumák vozidla míjet VZ (vozidlo již bude přední částí pod závorou) tak v takovém případě jedině nohu na plyn. I kdybyste zastavil musel byste pak couvat.Dupnout na brzdu znamená nejdříve zkontrolovat zrcátko a situaci za vozidlem jestli na vámi není nekdo nalepený kdo Vás zezadu naboří a na ten přejezd stejně pošle. Vám se nikdy nestalo, že výstražné zařízení začalo zvonit a blikat když jste byl již na přejezdu? Je to stejný případ.

Harvánek

Asi jste si nikdy nevšiml, že na blížící se přejezd upozorňují hned 3 dopravní značky ve vzdálenosti 240, 160 a 80 metrů před přejezdem.

Pavel Skládaný

Před přejezdem se nemáte co rozhlížet po krajině, máte koukat na výstražník PZS. Jinak v mnoha zemích je na přejezdu signalizace ve smyslu tma-žlutá-červená, tj. rozsvícení výstrahy předchází zpravidla 4 vteřiny žlutého světla, kdy řidič má buď zastavit před stopčárou a pokud je příliš blízko, smí přejezdem projet. A v červené fázi je pak absolutní „Stůj“ a odpadají debaty, kolik má činit tolerance na začátku výstrahy, neb auto opravdu nezastaví „na fleku“.

Trumway

Před přejezdem se nemáte co rozhlížet po krajině, “
A já napsal, že se rozhlížím po krajině?Dělám jen to co mi zařizuje zákon tedy přesvědčuji se, že můžu přejezd bezpečně přejet.

Trumway

nařizuje

Pavel Skládaný

U PZS se přesvědčíte tím, že se díváte na VÝSTRAŽNÍK, neb jen na výstražník je zaručen normový rozhled. Na trať se rozhled nezajišťuje, pouze pár metrů pro jízdu na Op.

Trumway

Jistě. Už z dálky vidím jaká barva bliká a jestli vůbec něco bliká a podle to ho se řídím (30/50)Jasně, že na výstražník koukám ještě před přejezdem, ale nesouhlasím že bych se měl podle něj měl bezhlavě řídit. Pokud nebude blikat bílá a závory budou nahoře je to pro mě zdvižený prst , že se musím rozhlédnout jestli něco nejede a to i kdybych měl pro pořádné rozhlédnutí zastavit. Prostě nebudu věřit bezhlavě světlům. Taky by s emohlo stát , že by nic neblikalo, závory bahoře , há tam vjedu protože zařízení přeci nemůže mít poruchu a vjedu přímo pod… Číst vice »

Trumway

Vy když přejíždíte přejezd celou dobu hypnotizujete výstražné zařízení dokud nemine A sloupek Vašeho vozidla? Co auta v protisměru?To vůbec nesledujete situaci před vozidlem? Tak to tedy potěškoště. A když nebliká bílá na přejezdu bez závor děláte co? To jako koukáte na výstražník a rychlostí 30km/h na přejezd vjedete aniž byste se podíval jestli se něblíží z některého směru vlak? Tak to jo.

Péťa

Že vy budete duchovní nástupce Axela, protože ta debilita pokládaných dotazů nemůže být náhodná.

Trumway

Křivé obvinění?

Trumway

Ještě jedna věc. Kdybyste byl všímavý neuniklo by Vám, že můj slovník je zcela odlišný a postrádá taková označení jako např lokotka atd.

Luboš Beneš

V Německu už to dávno vyřešili tím, že na přejezdu je semafor červená a žlutá. nejprve se rozsvítí žlutá, pak červená a hotovo. Ale u nás by to stejně nikdo nerespektoval a hledali by se výmluvy proč zrovinka teď to nešlo.

Dejf

Myslím že je to dimenzováno na volský potah, dnes už celkem raritní dopravní prostředek.

Leinad

Norma kdysi říkala vozidlo dlouhé 22m jedoucí 3km/h.
3km/h je chodec o holi, 22m klidně může mít kamion, pokud je před/za přejezdem zatáčka tak kamion bude manévrovat docela pomalu.

Trumway

Volský potah. No volský potah asi rarita již je, ale volský povoz…těch je dnes na silnicích spousta.

Z. Lapil

Viděl jsem, dávno tomu, že závory spadly až ZA vlakem. Kladno – Rozdělov. Naštěstí od Rakovníka, takže všichni včetně vlaku měli dobrý rozhled, ale strojvedoucí houkal dost vyděšeně. Ne že bych se mu divil.

Pája

Pokud jel na OP, tak nehoukal vyděšeně, ale podle rozkazu OP. Nebyl jsem u toho, nemůžu soudit.

Pavel Skládaný

Tohle je normální stav – tzv. bezpečnostní doba mezi sklopením závor a příjezdem vlaku činí dle normy 6 vteřin. Resp. normální stav je to v ČR, v zahraničí to bývá delší. Na jedné straně se tak minimalizují doby zavření, na druhé straně to bývá někdy nepříjemné i pro strojvedoucí, kteří se blíží k přejezdu (často velkou rychlostí) a z dálky vidí, že závory jsou nahoře. Nejsou si pak stoprocentně jisti, že přejezd je opravdu ve výstraze.

Pavel

11:00 – 12:50 byl obsazený kolejový úsek ve 2. TK s ovlivněním uvedeného přejezdu, skutečně se jezdilo na Op. To, že lidi opravdu volají na Kontaktní centrum ČD je fakt, ti většinou volají provozním dispečerům, případně přímo do stanic, a pak informace zase předávají zpátky…

Romanero

Mám fotku z nedávné doby z druhé strany Všetat, jak stojím u přejezdu s přijíždějícím vlakem a závory nespadly. Dějou se tam divné věci..

Libor

Leckdy je klesání šraněk vypnuté schválně, třeba když blbne koncová aretace ve svislé poloze a hrozí že by padaly samovolně (což má za následek ještě pád do nouzového stavu a vyvolání nežádoucí výstrahy), tak se zablokují v otevřené poloze do doby opravy (nejčastěji druhý pracovní den). Nicméně, šraňky nahoře, ale přejezd jinak funguje: – pro fíry se nic neděje, přejezd je zabezpečen výstražnými světly, zvonce a závory jsou jen doplňkovou ochranou. Rozsvítí se na volnoznak i všechna návěstidla závislá na POHOTOVOSTNÍM stavu přejezdu –> žádné rozkazy a přivolávačky netřeba řešit. – pro výpravčího se mění jen to, že bez funkčního… Číst vice »

Romanero

Hmm, tak s ohledem nato, jak je dráha předpisová, tak zrovna tohle mi teda přijde jako nepochopitelný hazard..

Libor

V čem? Základní výstrahou je i podle silničního zákona červené světlo. Ten ostatní balast okolo nich, co dělá hluk a fyzicky brání vjetí na koleje, je tam jen navíc, doplňuje červená světla, ale bezpečnost na něm primárně nezávisí.

(Kategorii PZM a její výjimky do toho teď netahejme, ty mechanické šraňky už stejně dožívají jen někdo na lokálkách a místních silničkách a i tak jsou v poslední době ve velkém likvidovány.)

Romanero

Je velký rozdíl, jak zabezpečení vnímá předpis a jak to vnímá psychologie běžného účastníka silničního provozu. Kříž je podle zákona taky zabezpečení, navíc jsou tam vlastně i ta světla. Samozřejmě je to slovo „zabezpečený“ prakticky nesmysl.

Daniel

Zase další nesvéprávný, co by neměl mít řidičák, protože je nebezpečný sobě i okolí. No, teď už nic.

Daniel Jablonecký

Vy víte, kdo to byl? Vy víte, co bylo bezprostřední příčinou nehody? Vy víte, že to nemohl být nemocný člověk, třeba kardiak, diabetik, epileptik? Nevíte nic, ale mudrujete a soudíte.

Zbynek

Epileptik nema za volantem co delat.

Pája

Mohl mít první záchvat v životě. Mohlo to celé mít X příčin, vyšetřování ještě zdaleka neskončilo.

nowas

To ho omlouvá nebo potvrzuje výše psané?

Luboš Beneš

Epikleptik i diabetik s komaty má zákaz řízení dle vyhlášky.

pzag

Stejně jako strojvedoucí RJ v Pardubicích, že?

Pavel Skládaný

Vyčkejte výsledků šetření, ukvapené závěry nejsou to pravé, často se ukáže, že všechno bylo jinak.

Libor

Zatím se ani neví, zda neprojel fíra Op plnou rychlostí. Občas se to stává, zmíním případ, kdy to skončilo blbě – přejezd ve Starém Lískovci, trať Brno -Střelice, tuším 2009?

Neříkám že chybuje fíra, ale to, ať se s hejty začne až na základě faktů, ne domněnek a ne „podle prvních zpráv“.

Pavel Skládaný

Projetá ópéčka bohužel nejsou fata morgana, ne příliš dávno se tohle stalo např. i v Kyjově, taktéž s tragickým koncem.

Libor

Jako výpravčí to vím, nebudu ani říkat kolikrát jsem za to fíry seřval i když se nic nestalo (vidím na staniční přejezd/těsně před stanicí je jízda na Op slyšet/jednou fíru zachránili duchapřítomní zabezpečováci co sami zastavili auto a co pak fírovi řekli mobilem, to si za rámeček nedal), ale zmiňuju jen příklad kdy vím, že to fíra zvoral a fakt to nevyšlo.

Pavel Skládaný

Děkuji Vám za zajímavou zkušenost, je těch případů zřejmě ještě víc, než by si člověk pomyslel.

Jarda

Informování ze strany Regiojetu tristní jako vždy.

Mirek

REGIOJET měl pronajmutá vozidla od KŽC???

Tomáš

Ne ale provozuje dopravu na té trati

Leinad

Regiojetí vlaky měly velká zpoždění, náhradní autobusovou dopravu.
Prej měl někdo regiojetí jizdenku a nevěděl o tom (podle mé zkušenosti chodí smsky, i když to tají na webu).

Martin

Foto zařadit

Martin

do učebnic autoškoly pro výstrahu.

Emanuel

V Malém Újezdě jsou podle fotek závory, to už vyžaduje zvláštní dávku odhodlání…

s J.

… nebo čekal že tam zastaví. Mnoho řidičů nepočítá třeba s tím, že ve městě tramvaj nezastaví v zastávce.

hsnm

Proto ve městě tramvaj musí zastavit vždy i při manipulační,služební,zkušební jízdě.

Adam

Blbce nelituju, ale doufám, že to nebude mít vliv na pravidelné vlaky KŽC? Naplánoval jsem si výlet Kralovickým rychlíkem a nerad bych, aby místo Bardotky jelo něco jiného.

František

Budete s sebou mít i kolo?

Joe

No bože, tak to potáhne bangle.

mlokXCM

A co třeba pozůstalé? Co třeba dítě, pokud nějaké měl? Ty také nelituješ? Ale tak snad ty nebudeš mít nepříjemnost v podobě jiné lokomotivy na výletě.

Lukáš F.

Jak se odklízí takové nepojízdné vozidlo, když má urvaný kohout brzdy? Předpokládám, že to znamená, že je lokomotiva zabržděná, a protože nejde do systému nafoukat vzduch, nejde odbrzdit?

Big papá Kárl

Lokomotiva se prostě vypne z brzdy a odvětrá následně nehodový vlak má ve své výbavě náhradní hadice které se provlečou lokomotivou a lokomotiva se zařadí doprostřed soupravy aby první a poslední vůz byl bržděn. Lokomotiva samotná bude nebržděná.

Big papá Kárl

V tomto případě bude stačit, když na čelo vlaku se zařadí přípřežní lokomotiva která se zapojí na nouzové hadice které se provlečou poškozenou lokomotivou a zapojí se do vozů za poškozenou lokomotivou.

Fučida

Ten vzduch v brzdových válcích časem vysyčí. A určitě to jde odpustit i ručně.

Smutný pohled

Ne. Pokud v potrubí ani ve vzduchovém válci není vůbec vzduch, tak je pořád odbrzděná.

Tomáš

Naopak při ztrátě tlaku se vlak brzdí

Jiří Procházka

Ovšem po ztrátě vzduchu v brzdových válcích se odbrzdí.

Martin Frank

Přiveze se mix betonu a udělá se z ní pomník:-)

Miroslav

Zde odpočívá: KŽC 749 253
* ??.??.???? – + 23.06.2024
– škoda že neměla rudou hvězdu, Davidovi by se určitě líbila

David

54 lidí je ok na meziměstsky autobus…

Aspoň už na ty lokomotivě nemají vepředu rudou hvězdu.

DCHDC

Ty jsi krásně rudej vzteky, že ano 🙃

Joe

Trolíš sice hezky ale úplně k prdu, tahle lokomotiva u KŽC nikdy žádnou hvězdu neměla.

vladki

Vsadil bych se že ji měla už z výroby.

Kuneš

Tak ještě jednou. U KŽC nikdy hvězdu neměla. Už pochopil?

Miroslav

Zatímco zemřel člověk (patrně svojí chybou), tak vy řešíte nějakou zas- pardon, hvězdu..

Ic540

Myšlení se zastavilo u vás cca 1990-1991…
Neskutečné…

Ic540

Možná se pletu.
Nezastavilo se nikdy…
Bóže….uf….uf…

růža

David=dezolát.

Pája

Se 44 místy k sezení? Vy jste taky OK?