kmax

13 metrů od tragédie. Provoz ve Všetatech stál, drezína jela proti nákladnímu expresu

Mimořádná událost ve Všetatech. Foto: Drážní inspekceMimořádná událost ve Všetatech. Foto: Drážní inspekce

ČD zavádí náhradní autobusovou dopravu.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pohádkár

Všechna čest výpravčímu za použití GS, zaslouží pochvalu za duchapřítomnost a pohotovou reakci. Mohl jít na záchod, snídat, řešit vlaky .. bylo to štěstí.

Petr Šimral

Nedelal bych z vypravciho hrdinu, byt GS zadal myslim v rekordnim case. Ale MUVka jiz stala a NEx 55371 jiz nekolik vterin brzdil rychlocinnym brzdenim.

nowas

NEx viděl změnu na vjezdovém návěstidle? Nebo až tu muvku? Ale v tom oblouku to moc přehledné není.

nowas

https://www.youtube.com/watch?v=Oy3X0_mBKSI od cca 6:00. Dokonce ten rychlík měl „postaveno“ stejně jak ten NEx 1.tk -> 2. sk.

Pohádkár

Měl jsem za to, že NEX začal brzdit právě díky zavedenému GS. Jinak fíra MUVky dle mého ani nevěděl, že udělal něco špatně, když měl pár metrů před čelem NEX tendenci se ještě “schovat” za ranžírku. Nebo jak jinak si vysvětlit pohyb MUVky směrem k NEX po zastavení obou?

Petr Šimral

To bych nechal na vysetrovatele. Nebudu spekulovat.

Petr Šimral

Podle vypovedi strojvedouciho zacal brzdit on, az nasledne prisel GS. Ale zaznam z prouzku jeste nemam k dispozici.

Detepak

Mě by zajímalo co je tak závadného na uveřejněné pravdě, že za to mohla drezína SŽ, že to na webu ČD poupravili, aby tam to SŽ nebylo? To mi hlava nebere. ČD si přece nemusí sedat že SŽ na zadek. Nebo snad ano?

Petr Šimral

Asi nic, ale pokud si já vybavuji, zrovna tam ČD vždy píší „vlak jiného dopravce“. Tak to berte jako opravu do jejich firemního stylu.

Tomáš Záruba

Možná taky vlak vs. posun.

Leinad

Popis MU ani tak nemá být o obviňování, na to jsou tiskové zprávy.
Jako cestující chci vědět:
a) kdy jak (ne)pojede můj vlak, do kterého mám místenku
b) co jede teď nejdříve z A do B. pokud NAD tak kde to má nástupiště, pokud slibují proplacení taxi tak jak ho objednám(+co dělat bez cashflow či kde je u nádraží bankomat). Pokud to de, tak rozumný odhad času odjezdu z A (můžu se zašít do hospody jako Švejk) + pokud to de tak rozumný odhad příjezdu do B (mám hlásit zpoždění v práci nebo se na to vykašlat a nejezdit).

Petr Šimral

To Vám ale musí poskytnout váš dopravce. Nám taky stál od dvanácti vlak v Lysé, neustále bylo slibováno, že se ve 14:00 pohne, až jsme ho nakonec někdy v 15:30 poslali přes Prahu.

Leinad

Jojo, taky je to ve stromu příspěvku „…na stránkách CD…“
V Lysé ste čekali na pravobřežku a rozhodli ste se pro odklon?

noerf

Může mi někdo vysvětlit, proč když vjede jedno železniční z odbočky na traťovou kolej do cesty jinému vlaku a zastaví několik metrů je zastavení provoz na celé trati v řádu hodin a nedojde k zprovoznění sousední traťové koleje v řádu 15 – 30 minut?

Doktor Macháček

To bych také rád věděl, bez ironie.

Radek

Zákaz manipulace s ZZ ze strany DI? Jen tip.

Lukáš

Taky my to přišlo divné. Ale možná se nedá vyloučit, že nedošlo k poruše nějakého zařízení, signalizace, nebo něco podobného.

P.S.: řád „15 – 30 minut“ neexistuje.

Miloš Vytasil

Jedná se o mimořádnou událost.
Vše se musí zdokumentovat a vyšetřit.
Tak je to nastavený..

Tomáš Řehák

První důvod může ten že jen než dojede vyšetřovatel DI tak to může hodinu trvat.

Petr Šimral

Vysvětlím. Vlaková cesta pro NEx 55371 byla postavena křížem z první do druhé koleje. Tímpádem výhybka 53 v druhé koleji byla do odbočky. Po MU se musí vše nechat ve stavu, v jakém to bylo. Následně probíhá dokumentace stavu, tedy Zabzař, návěstidla, výhybky, drážní vozidla a je tedy nutno se v kolejišti pohybovat. Až je toto vše zdokumentováno, dá se povolit provoz v druhé koleji nějakou nízkou rychlostí, protože výhybka 55 po rozřezu asi ještě nebude opravena, takže ambulantní zámek, přivolávačky atd. Takže ty tři hodiny na umožnění provozu po druhé koleji považuji s ohledem na to, že se tam… Číst vice »

noerf

Děkuji za informaci a vysvětlení.

Zrzek

Ještě ve Všetatech je nyní průjezdná jen jedna kolej na části Lysá Ústí. Probíhají tam opravy

Petr Frýdlant

Petře DI se tam dostat nemusí, je to její volba. Ale bohužel tady být chtěla. Jezdilo by se daleko dříve.

Petr Šimral

Ano, DI CR si muze zvolit, zda pojede ci nepojede. Zde se rozhodla, ze pojede, dle meho osobniho nazoru opravnene.

nowas

Kčemu jinému už by měli jet?

petr

Protože je to mimo řádná událost a jedná se o vyšetřování..a to není akce má pár minut

Jméno

By mne zajímalo, čím je strojvedoucí tak zaneprázdněn, že nemůže sledovat návěstidla, a jestli by tedy raději neměl alespoň zastavit…

Premek

Jděte se ho zeptat, nikdo vám nebrání.

Tomáš Řehák

Však zastavil ne?

Petr Šimral

Zastavil by vždy. Třeba nárazem do lokomotivy…

Neznamyjarek

A když ho lokomotiva od Nex bude tlačit zpátky, tak se to bere že zastavil? Nebo že couval?

Petr Šimral

Jednou zastaví…

Luboš Beneš

posunoval přeci….

petr

Ale už bylo pozdě.

petr

Např.tzv les návěstidel.nemusi tam bude jít o zanepradneni

Jackbrno

Zajisté jste ještě v životě nikdy nic nepřehlédl a neudělal chybu, že pane dokonalý? Budete se divit, ale i strojvedoucí je pořád jen člověk a neexistuje na světě žádný člověk, který by dokázal zaručit, že nikdy chybu neudělá. A obzvlášť u profesí, kde se pracuje přes noc, extrémně brzo ráno nebo pozdě večer. Na to člověk není stavěný a pozornost klesá. Neexistuje způsob, jak tomu zabránit.

Jouda

No jo no , tak stane se. Nic se nestalo . Dopravní prostředek jako který koliv jiný. Kolik aut takhle denně pár metrů od sebe zastaví ?? A ?? Teď ma být krásný víkend. Kolik motorkářů zase několik idiotů sestřelí do neděle? A nakonec to nikoho nezajímá. A u tohoto zase bude diskuze všech chytrejch…

N.N.

Projetí návěstidla je mnohem větší ohrožení provozu než nestažený sběrač. Jen bych připomněl článek ze včerejšího večera, kde se (asi) fandové SŽ ihned sesypali na strojvedoucího.

Nyní tedy odvádění poroznosti jinam.

Frantisek X

Ohrožení provozu je to v každém případě – i když naštěstí k nehodě nedošlo, stejně je provoz rozvrácen na několik hodin. Co kdyby příčina byla jiná, než zřejmá a v první chvíli uvedená… Tady skutečně železnice vybočuje příliš, bohužel pro své uživatele.

Brodacek

Oboje je nerespektování návěstidla, mělo by to být tedy posuzováno stejně. Což bohužel není.

Jackbrno

Což je samozřejmě nesmysl. Odjakživa platí, že závažnost nějakého přestupku/trestného činu se vždycky posuzuje podle stupně společenské nebezpečnosti, tedy podle závažnosti popř. hrozby následků. A logicky stržená trolej bezvýznamná, vůči vjetí do cesty jinému vlaku s hrozbou srážky. A kromě hrozby následků se taky vždycky posuzuje, za jakých okolností k přehlédnutí nějakého návěstidla došlo. Určitě nechceš tvrdit, že by se mělo posuzovat stejně, když strojvedoucí přehlédne stůj a vjede do cesty jiného vlaku s tím, když třeba ve stanici nedobrzdil před návěstí „místo zastavení“ projede nárazníky 2m za něj, aniž by kohokoliv ohrozil. Přitom vlastně oba případy mají stejnou příčinu,… Číst vice »

VýpravčíXY

Pokud ti motorkáři pojedou podle pravidel a nebudou překračovat rychlost, „střihat“ zatáčky, předjíždět kolony, tak ty případy nastanou jen vyjímečně.

N.N.

Bohužel, velmi častou příčinou těžké nehody je nedání přednosti v jízdě. A to i v případě, že přednost nedostal cyklista, u kterého je překračování rychlosti v obci možné, mimo obec stěží představitelné.
Souvislost s událostí v článku je taková, že Metrans měl přednost, MUVka mu ji nedala.

bakiy

Na motorce jsem nedostal přednost výrazně víckrát než v autě! A jako cyklistu mě relativně často ignorují i profesionální šoféři. Relativně nedávno jsem si to „šel vyříkat“ s autobusákem…!

Zdeněk

Váš příspěvek plně odpovídá vašemu nicku

Lukáš Chytil

Těch projetých návěstidel je daleko více, než se tady zveřejňuje (nepíše se o každém případu). Takže částečně má Jouda pravdu, nic se nestalo a za pár dnů se na to zapomene.

Zrzek

No tam to funguje zajímavým způsobem. První ranní od Lysé s pobytem cca 20min, posunuje na mělnické zahlavi. Přijezd Os od Ústí po jeho odjezdu následuje průjezd nákladů a potom se posunuje zpět do stanice.

Karel Svobodovič

Tak to už SŽ dělá naschvál. Metransu by se měli omluvit a kompenzovat zdržení nákladu.

Brodacek

Celá firma může za individuální pochybení jednoho zaměstnance? Nehledě na to, že DI ještě neuzavřela šetření MU.

Pat

„Provoz ve Všetatech“ je samostatná věta, nebo jak mám sakra číst ten titulek?

Projektant

-je zastaven

Pat

Mně je jen líto že si prostě po sobě ani nepřečtou titulek než to zveřejní. Kdyby to byl ojedinělý problém ale ono to je porad něco tady…

Joe

Už to přestává být vtipné.

Jirka

To není chyba dopravců, ti za železniční cestu platí. A že tu cestu někdo zneprovoznil, tak on by měl nést následky a hradit všem škodu!

marek hudec

baví mě na tom ta reakce provozovatele a dopravců: jeden spí, druhej mlčí, třetí zatlouká a na peronech lidi jen tak mimochodem zuří……..
stane se vám tohle dvakrát třikrát a příště už jedině autem (v lepším případě dojezd do práce po domluvě s kolegy, kdy jedete ve čtyřech a po týdnu se střídá řidič se svým vozem…)

Pavel

A na silnici bude převrácený kamion a před městem každodenní zácpa. Pardon, ale podobných případů jsem za léta dojíždění zažil desítky, ale nikdy mne ani nenapadlo jezdit do práce (a pokud možno ani jinam) autem.

marek hudec

vás zatím ne, ovšem, mohu-li na základě osobních zkušeností soudit, nezanedbatelný počet lidí tak už učinil

Spokojená

Já ano. Po čase strávené každodenním čekáním na dvacet minut zpožděny vlak od Moravan již dávám raději volbu iad.

Jiří

Cestující si musí cestu vlakem užít. To je slogan SŽ.

Caprad

Moc se těším, až osobáky převezme RJ, jak budou (ne)zvládat mimořádnosti.

Martin

To je stejná hloupost, jako kdyby jste napsal, že se moc těšíte, až soused, kterého nemáte rád uklouzne na schodech a zlomí si nohu. Já osobně se na rozdíl od vás na nepříjemnosti a problémy druhých nikdy netěším.

Flek

Tak ne každý je Mirek Dušín a občas použije ironii a i v v tom je pak to srovnání se zlomenou nohou z cesty.

Tomáš Fuk

Stejně jako teď. Mrtvý brouk a necháme to vyhnít…

Cestovatel

To je jednoducá odpověď: kapříci tečou,.. nač by se starali, jako do teď odřeknuto a nic