Všechna čest výpravčímu za použití GS, zaslouží pochvalu za duchapřítomnost a pohotovou reakci. Mohl jít na záchod, snídat, řešit vlaky .. bylo to štěstí.
Nedelal bych z vypravciho hrdinu, byt GS zadal myslim v rekordnim case. Ale MUVka jiz stala a NEx 55371 jiz nekolik vterin brzdil rychlocinnym brzdenim.
Měl jsem za to, že NEX začal brzdit právě díky zavedenému GS. Jinak fíra MUVky dle mého ani nevěděl, že udělal něco špatně, když měl pár metrů před čelem NEX tendenci se ještě “schovat” za ranžírku. Nebo jak jinak si vysvětlit pohyb MUVky směrem k NEX po zastavení obou?
Podle vypovedi strojvedouciho zacal brzdit on, az nasledne prisel GS. Ale zaznam z prouzku jeste nemam k dispozici.
Detepak
2 měsíců
Mě by zajímalo co je tak závadného na uveřejněné pravdě, že za to mohla drezína SŽ, že to na webu ČD poupravili, aby tam to SŽ nebylo? To mi hlava nebere. ČD si přece nemusí sedat že SŽ na zadek. Nebo snad ano?
Popis MU ani tak nemá být o obviňování, na to jsou tiskové zprávy.
Jako cestující chci vědět:
a) kdy jak (ne)pojede můj vlak, do kterého mám místenku
b) co jede teď nejdříve z A do B. pokud NAD tak kde to má nástupiště, pokud slibují proplacení taxi tak jak ho objednám(+co dělat bez cashflow či kde je u nádraží bankomat). Pokud to de, tak rozumný odhad času odjezdu z A (můžu se zašít do hospody jako Švejk) + pokud to de tak rozumný odhad příjezdu do B (mám hlásit zpoždění v práci nebo se na to vykašlat a nejezdit).
To Vám ale musí poskytnout váš dopravce. Nám taky stál od dvanácti vlak v Lysé, neustále bylo slibováno, že se ve 14:00 pohne, až jsme ho nakonec někdy v 15:30 poslali přes Prahu.
Jojo, taky je to ve stromu příspěvku „…na stránkách CD…“
V Lysé ste čekali na pravobřežku a rozhodli ste se pro odklon?
noerf
2 měsíců
Může mi někdo vysvětlit, proč když vjede jedno železniční z odbočky na traťovou kolej do cesty jinému vlaku a zastaví několik metrů je zastavení provoz na celé trati v řádu hodin a nedojde k zprovoznění sousední traťové koleje v řádu 15 – 30 minut?
Vysvětlím. Vlaková cesta pro NEx 55371 byla postavena křížem z první do druhé koleje. Tímpádem výhybka 53 v druhé koleji byla do odbočky. Po MU se musí vše nechat ve stavu, v jakém to bylo. Následně probíhá dokumentace stavu, tedy Zabzař, návěstidla, výhybky, drážní vozidla a je tedy nutno se v kolejišti pohybovat. Až je toto vše zdokumentováno, dá se povolit provoz v druhé koleji nějakou nízkou rychlostí, protože výhybka 55 po rozřezu asi ještě nebude opravena, takže ambulantní zámek, přivolávačky atd. Takže ty tři hodiny na umožnění provozu po druhé koleji považuji s ohledem na to, že se tam… Číst vice »
Zajisté jste ještě v životě nikdy nic nepřehlédl a neudělal chybu, že pane dokonalý? Budete se divit, ale i strojvedoucí je pořád jen člověk a neexistuje na světě žádný člověk, který by dokázal zaručit, že nikdy chybu neudělá. A obzvlášť u profesí, kde se pracuje přes noc, extrémně brzo ráno nebo pozdě večer. Na to člověk není stavěný a pozornost klesá. Neexistuje způsob, jak tomu zabránit.
Jouda
2 měsíců
No jo no , tak stane se. Nic se nestalo . Dopravní prostředek jako který koliv jiný. Kolik aut takhle denně pár metrů od sebe zastaví ?? A ?? Teď ma být krásný víkend. Kolik motorkářů zase několik idiotů sestřelí do neděle? A nakonec to nikoho nezajímá. A u tohoto zase bude diskuze všech chytrejch…
Projetí návěstidla je mnohem větší ohrožení provozu než nestažený sběrač. Jen bych připomněl článek ze včerejšího večera, kde se (asi) fandové SŽ ihned sesypali na strojvedoucího.
Ohrožení provozu je to v každém případě – i když naštěstí k nehodě nedošlo, stejně je provoz rozvrácen na několik hodin. Co kdyby příčina byla jiná, než zřejmá a v první chvíli uvedená… Tady skutečně železnice vybočuje příliš, bohužel pro své uživatele.
Což je samozřejmě nesmysl. Odjakživa platí, že závažnost nějakého přestupku/trestného činu se vždycky posuzuje podle stupně společenské nebezpečnosti, tedy podle závažnosti popř. hrozby následků. A logicky stržená trolej bezvýznamná, vůči vjetí do cesty jinému vlaku s hrozbou srážky. A kromě hrozby následků se taky vždycky posuzuje, za jakých okolností k přehlédnutí nějakého návěstidla došlo. Určitě nechceš tvrdit, že by se mělo posuzovat stejně, když strojvedoucí přehlédne stůj a vjede do cesty jiného vlaku s tím, když třeba ve stanici nedobrzdil před návěstí „místo zastavení“ projede nárazníky 2m za něj, aniž by kohokoliv ohrozil. Přitom vlastně oba případy mají stejnou příčinu,… Číst vice »
Bohužel, velmi častou příčinou těžké nehody je nedání přednosti v jízdě. A to i v případě, že přednost nedostal cyklista, u kterého je překračování rychlosti v obci možné, mimo obec stěží představitelné.
Souvislost s událostí v článku je taková, že Metrans měl přednost, MUVka mu ji nedala.
Na motorce jsem nedostal přednost výrazně víckrát než v autě! A jako cyklistu mě relativně často ignorují i profesionální šoféři. Relativně nedávno jsem si to „šel vyříkat“ s autobusákem…!
Těch projetých návěstidel je daleko více, než se tady zveřejňuje (nepíše se o každém případu). Takže částečně má Jouda pravdu, nic se nestalo a za pár dnů se na to zapomene.
Zrzek
2 měsíců
No tam to funguje zajímavým způsobem. První ranní od Lysé s pobytem cca 20min, posunuje na mělnické zahlavi. Přijezd Os od Ústí po jeho odjezdu následuje průjezd nákladů a potom se posunuje zpět do stanice.
Karel Svobodovič
2 měsíců
Tak to už SŽ dělá naschvál. Metransu by se měli omluvit a kompenzovat zdržení nákladu.
Mně je jen líto že si prostě po sobě ani nepřečtou titulek než to zveřejní. Kdyby to byl ojedinělý problém ale ono to je porad něco tady…
Joe
2 měsíců
Už to přestává být vtipné.
Jirka
2 měsíců
To není chyba dopravců, ti za železniční cestu platí. A že tu cestu někdo zneprovoznil, tak on by měl nést následky a hradit všem škodu!
marek hudec
2 měsíců
baví mě na tom ta reakce provozovatele a dopravců: jeden spí, druhej mlčí, třetí zatlouká a na peronech lidi jen tak mimochodem zuří……..
stane se vám tohle dvakrát třikrát a příště už jedině autem (v lepším případě dojezd do práce po domluvě s kolegy, kdy jedete ve čtyřech a po týdnu se střídá řidič se svým vozem…)
A na silnici bude převrácený kamion a před městem každodenní zácpa. Pardon, ale podobných případů jsem za léta dojíždění zažil desítky, ale nikdy mne ani nenapadlo jezdit do práce (a pokud možno ani jinam) autem.
To je stejná hloupost, jako kdyby jste napsal, že se moc těšíte, až soused, kterého nemáte rád uklouzne na schodech a zlomí si nohu. Já osobně se na rozdíl od vás na nepříjemnosti a problémy druhých nikdy netěším.
Všechna čest výpravčímu za použití GS, zaslouží pochvalu za duchapřítomnost a pohotovou reakci. Mohl jít na záchod, snídat, řešit vlaky .. bylo to štěstí.
Nedelal bych z vypravciho hrdinu, byt GS zadal myslim v rekordnim case. Ale MUVka jiz stala a NEx 55371 jiz nekolik vterin brzdil rychlocinnym brzdenim.
NEx viděl změnu na vjezdovém návěstidle? Nebo až tu muvku? Ale v tom oblouku to moc přehledné není.
https://www.youtube.com/watch?v=Oy3X0_mBKSI od cca 6:00. Dokonce ten rychlík měl „postaveno“ stejně jak ten NEx 1.tk -> 2. sk.
Měl jsem za to, že NEX začal brzdit právě díky zavedenému GS. Jinak fíra MUVky dle mého ani nevěděl, že udělal něco špatně, když měl pár metrů před čelem NEX tendenci se ještě “schovat” za ranžírku. Nebo jak jinak si vysvětlit pohyb MUVky směrem k NEX po zastavení obou?
To bych nechal na vysetrovatele. Nebudu spekulovat.
Podle vypovedi strojvedouciho zacal brzdit on, az nasledne prisel GS. Ale zaznam z prouzku jeste nemam k dispozici.
Mě by zajímalo co je tak závadného na uveřejněné pravdě, že za to mohla drezína SŽ, že to na webu ČD poupravili, aby tam to SŽ nebylo? To mi hlava nebere. ČD si přece nemusí sedat že SŽ na zadek. Nebo snad ano?
Asi nic, ale pokud si já vybavuji, zrovna tam ČD vždy píší „vlak jiného dopravce“. Tak to berte jako opravu do jejich firemního stylu.
Možná taky vlak vs. posun.
Popis MU ani tak nemá být o obviňování, na to jsou tiskové zprávy.
Jako cestující chci vědět:
a) kdy jak (ne)pojede můj vlak, do kterého mám místenku
b) co jede teď nejdříve z A do B. pokud NAD tak kde to má nástupiště, pokud slibují proplacení taxi tak jak ho objednám(+co dělat bez cashflow či kde je u nádraží bankomat). Pokud to de, tak rozumný odhad času odjezdu z A (můžu se zašít do hospody jako Švejk) + pokud to de tak rozumný odhad příjezdu do B (mám hlásit zpoždění v práci nebo se na to vykašlat a nejezdit).
To Vám ale musí poskytnout váš dopravce. Nám taky stál od dvanácti vlak v Lysé, neustále bylo slibováno, že se ve 14:00 pohne, až jsme ho nakonec někdy v 15:30 poslali přes Prahu.
Jojo, taky je to ve stromu příspěvku „…na stránkách CD…“
V Lysé ste čekali na pravobřežku a rozhodli ste se pro odklon?
Může mi někdo vysvětlit, proč když vjede jedno železniční z odbočky na traťovou kolej do cesty jinému vlaku a zastaví několik metrů je zastavení provoz na celé trati v řádu hodin a nedojde k zprovoznění sousední traťové koleje v řádu 15 – 30 minut?
To bych také rád věděl, bez ironie.
Zákaz manipulace s ZZ ze strany DI? Jen tip.
Taky my to přišlo divné. Ale možná se nedá vyloučit, že nedošlo k poruše nějakého zařízení, signalizace, nebo něco podobného.
P.S.: řád „15 – 30 minut“ neexistuje.
Jedná se o mimořádnou událost.
Vše se musí zdokumentovat a vyšetřit.
Tak je to nastavený..
První důvod může ten že jen než dojede vyšetřovatel DI tak to může hodinu trvat.
Vysvětlím. Vlaková cesta pro NEx 55371 byla postavena křížem z první do druhé koleje. Tímpádem výhybka 53 v druhé koleji byla do odbočky. Po MU se musí vše nechat ve stavu, v jakém to bylo. Následně probíhá dokumentace stavu, tedy Zabzař, návěstidla, výhybky, drážní vozidla a je tedy nutno se v kolejišti pohybovat. Až je toto vše zdokumentováno, dá se povolit provoz v druhé koleji nějakou nízkou rychlostí, protože výhybka 55 po rozřezu asi ještě nebude opravena, takže ambulantní zámek, přivolávačky atd. Takže ty tři hodiny na umožnění provozu po druhé koleji považuji s ohledem na to, že se tam… Číst vice »
Děkuji za informaci a vysvětlení.
Ještě ve Všetatech je nyní průjezdná jen jedna kolej na části Lysá Ústí. Probíhají tam opravy
Petře DI se tam dostat nemusí, je to její volba. Ale bohužel tady být chtěla. Jezdilo by se daleko dříve.
Ano, DI CR si muze zvolit, zda pojede ci nepojede. Zde se rozhodla, ze pojede, dle meho osobniho nazoru opravnene.
Kčemu jinému už by měli jet?
Protože je to mimo řádná událost a jedná se o vyšetřování..a to není akce má pár minut
By mne zajímalo, čím je strojvedoucí tak zaneprázdněn, že nemůže sledovat návěstidla, a jestli by tedy raději neměl alespoň zastavit…
Jděte se ho zeptat, nikdo vám nebrání.
Však zastavil ne?
Zastavil by vždy. Třeba nárazem do lokomotivy…
A když ho lokomotiva od Nex bude tlačit zpátky, tak se to bere že zastavil? Nebo že couval?
Jednou zastaví…
posunoval přeci….
Ale už bylo pozdě.
Např.tzv les návěstidel.nemusi tam bude jít o zanepradneni
Zajisté jste ještě v životě nikdy nic nepřehlédl a neudělal chybu, že pane dokonalý? Budete se divit, ale i strojvedoucí je pořád jen člověk a neexistuje na světě žádný člověk, který by dokázal zaručit, že nikdy chybu neudělá. A obzvlášť u profesí, kde se pracuje přes noc, extrémně brzo ráno nebo pozdě večer. Na to člověk není stavěný a pozornost klesá. Neexistuje způsob, jak tomu zabránit.
No jo no , tak stane se. Nic se nestalo . Dopravní prostředek jako který koliv jiný. Kolik aut takhle denně pár metrů od sebe zastaví ?? A ?? Teď ma být krásný víkend. Kolik motorkářů zase několik idiotů sestřelí do neděle? A nakonec to nikoho nezajímá. A u tohoto zase bude diskuze všech chytrejch…
Projetí návěstidla je mnohem větší ohrožení provozu než nestažený sběrač. Jen bych připomněl článek ze včerejšího večera, kde se (asi) fandové SŽ ihned sesypali na strojvedoucího.
Nyní tedy odvádění poroznosti jinam.
Ohrožení provozu je to v každém případě – i když naštěstí k nehodě nedošlo, stejně je provoz rozvrácen na několik hodin. Co kdyby příčina byla jiná, než zřejmá a v první chvíli uvedená… Tady skutečně železnice vybočuje příliš, bohužel pro své uživatele.
Oboje je nerespektování návěstidla, mělo by to být tedy posuzováno stejně. Což bohužel není.
Což je samozřejmě nesmysl. Odjakživa platí, že závažnost nějakého přestupku/trestného činu se vždycky posuzuje podle stupně společenské nebezpečnosti, tedy podle závažnosti popř. hrozby následků. A logicky stržená trolej bezvýznamná, vůči vjetí do cesty jinému vlaku s hrozbou srážky. A kromě hrozby následků se taky vždycky posuzuje, za jakých okolností k přehlédnutí nějakého návěstidla došlo. Určitě nechceš tvrdit, že by se mělo posuzovat stejně, když strojvedoucí přehlédne stůj a vjede do cesty jiného vlaku s tím, když třeba ve stanici nedobrzdil před návěstí „místo zastavení“ projede nárazníky 2m za něj, aniž by kohokoliv ohrozil. Přitom vlastně oba případy mají stejnou příčinu,… Číst vice »
Pokud ti motorkáři pojedou podle pravidel a nebudou překračovat rychlost, „střihat“ zatáčky, předjíždět kolony, tak ty případy nastanou jen vyjímečně.
Bohužel, velmi častou příčinou těžké nehody je nedání přednosti v jízdě. A to i v případě, že přednost nedostal cyklista, u kterého je překračování rychlosti v obci možné, mimo obec stěží představitelné.
Souvislost s událostí v článku je taková, že Metrans měl přednost, MUVka mu ji nedala.
Na motorce jsem nedostal přednost výrazně víckrát než v autě! A jako cyklistu mě relativně často ignorují i profesionální šoféři. Relativně nedávno jsem si to „šel vyříkat“ s autobusákem…!
Váš příspěvek plně odpovídá vašemu nicku
Těch projetých návěstidel je daleko více, než se tady zveřejňuje (nepíše se o každém případu). Takže částečně má Jouda pravdu, nic se nestalo a za pár dnů se na to zapomene.
No tam to funguje zajímavým způsobem. První ranní od Lysé s pobytem cca 20min, posunuje na mělnické zahlavi. Přijezd Os od Ústí po jeho odjezdu následuje průjezd nákladů a potom se posunuje zpět do stanice.
Tak to už SŽ dělá naschvál. Metransu by se měli omluvit a kompenzovat zdržení nákladu.
Celá firma může za individuální pochybení jednoho zaměstnance? Nehledě na to, že DI ještě neuzavřela šetření MU.
„Provoz ve Všetatech“ je samostatná věta, nebo jak mám sakra číst ten titulek?
-je zastaven
Mně je jen líto že si prostě po sobě ani nepřečtou titulek než to zveřejní. Kdyby to byl ojedinělý problém ale ono to je porad něco tady…
Už to přestává být vtipné.
To není chyba dopravců, ti za železniční cestu platí. A že tu cestu někdo zneprovoznil, tak on by měl nést následky a hradit všem škodu!
baví mě na tom ta reakce provozovatele a dopravců: jeden spí, druhej mlčí, třetí zatlouká a na peronech lidi jen tak mimochodem zuří……..
stane se vám tohle dvakrát třikrát a příště už jedině autem (v lepším případě dojezd do práce po domluvě s kolegy, kdy jedete ve čtyřech a po týdnu se střídá řidič se svým vozem…)
A na silnici bude převrácený kamion a před městem každodenní zácpa. Pardon, ale podobných případů jsem za léta dojíždění zažil desítky, ale nikdy mne ani nenapadlo jezdit do práce (a pokud možno ani jinam) autem.
vás zatím ne, ovšem, mohu-li na základě osobních zkušeností soudit, nezanedbatelný počet lidí tak už učinil
Já ano. Po čase strávené každodenním čekáním na dvacet minut zpožděny vlak od Moravan již dávám raději volbu iad.
Cestující si musí cestu vlakem užít. To je slogan SŽ.
Moc se těším, až osobáky převezme RJ, jak budou (ne)zvládat mimořádnosti.
To je stejná hloupost, jako kdyby jste napsal, že se moc těšíte, až soused, kterého nemáte rád uklouzne na schodech a zlomí si nohu. Já osobně se na rozdíl od vás na nepříjemnosti a problémy druhých nikdy netěším.
Tak ne každý je Mirek Dušín a občas použije ironii a i v v tom je pak to srovnání se zlomenou nohou z cesty.
Stejně jako teď. Mrtvý brouk a necháme to vyhnít…
To je jednoducá odpověď: kapříci tečou,.. nač by se starali, jako do teď odřeknuto a nic