Provoz na nové tramvajové trati v Olomouci má začít v listopadu

Stavba nové tramvajové trati v Olomouci. Foto: OHLA ŽSStavba nové tramvajové trati v Olomouci. Foto: OHLA ŽS

Stavba začala se zpožděním loni na jaře.

Zkušební provoz na dokončovaném novém úseku tramvajové trati z centra Olomouce na sídliště Nové Sady by měl začít v listopadu. Novinářům to řekl Martin Kutěj ze společnosti OHLA ŽS, která má stavbu na starost. Nová část tramvajové trati měří 1 200 metrů, bude mít tři zastávky a dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Stavba tohoto úseku byla zahájena loni na jaře, náklady činí 469 milionů korun včetně DPH.

„Konečný termín stavby je pro nás konec října. Včetně toho, aby to tady prošli pracovníci Drážního úřadu a zkolaudovalo se to, aby se mohl v listopadu zahájit zkušební (tramvajový) provoz,“ uvedl. Stavbaři nyní dokončují část tramvajové trati směrem ke křižovatce ulic Zikova a Schweitzerova. Tento úsek by měl být do dvou týdnů po místní kotelnu zkolaudován a v půlce srpna zprovozněn pro obyvatele, kteří budou mít k dispozici výjezdy z ulic Rožňavská a Werichova. „Poté uzavřeme nyní průjezdnou křižovatku ulic Rožňavská a Zikova, kde budeme muset rychle dokončit veškeré práce hlavně na pevné jízdní dráze a zastávkách, abychom stihli konečný termín stavby,“ podotkl.

Výběrové řízení na stavbu této nové části tramvajové trati na sídlišti Nové Sady v Olomouci vyhrála společnost TT Nové Sady – Povel II, kterou tvoří firmy OHL ŽS Brno a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Loni na jaře zahájená stavba má trvat 20 měsíců. Nový úsek tramvajové trati se měl začít stavět už předloni na jaře. Radnice ale projekt kvůli pandemii koronaviru a jejím dopadům na rozpočet města odložila.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici v centru Olomouce s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů korun. Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů.

Rozšiřování tramvajové trati na jih Olomouce. Foto: Olomouc.cz

Rozšiřování tramvajové trati na jih Olomouce. Foto: Olomouc.cz

ČTK

Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc OHLA ŽS rozšíření tramvajové tratě Povel - Nové Sady
33 komentářů