Provoz na letišti České Budějovice si vyžádá vykácení lesa
Nový terminál Jihočeského letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeské letiště České Budějovice
Les se vykácí a následně se bude porost udržovat dostatečně nízký, aby neohrožoval letový provoz.
69 ha je dejme tomu pruh o šířce 200 m a celkové délce 3,5 km v ose ranveje. Fakt je to letiště zarostlé v takové džungli? Nezdá se.
https://mapy.cz/s/hovahakehu
Znicena priroda ve jmenu zbytecne trafiky na jihu Cech.
Takže do roku 2025 stromy letadlům vadit nebudou a od roku 2025, vadit budou.
Vůbec jste to nepochopili!
Boeingy budou lítat na biomasu, letiště již najalo smluvní topiče.
Zajímal by mě poměr vykacenych stromů a počtu letů velkých letadel. Jinak se domnívám, že autobus na letiště do Prahy/ Lince by mohl z Budějovic dlouho jezdit 2x denně zdarma a kraj by byl v plusu.
A co na to říká pan Patrik????
Neuveritelne, meli zaplatit lidem bus do Prahy, udelali by lepe a nemuseli nic kacet.
Debilstan proste…
Kraj, kde není ani pořádný IDS, tam nelze čekat zázraky 😉
Zajímavý je definice lesa v zákoně. „Les je to, co plní funkci lesa.“
Dočasné na jeden furt. Jak asi bude „fungovat“ trvale nízký lesní porost…
Běžný les je vysoký 20-30 m, nízký lesní porost znamená výšku dejme tomu 3-6 m. V tom mohou zcela bezproblémově vegetovat ptáci, savci, plazi i obojživelníci – jen lidem se v takovém křáčí bude chodit hůř… což je nakonec pro zvířata přínosem…
Doufám aspoň, že ti, co tenhle nesmysl chtěli pak na vlastní náklady v blízkém okolí vysadí 138 ha nového lesa, o který se zároveň na vlastní náklady postarají aby se řádně uchytil a budou o něj takto pečovat do doby, než bude samostatně schopen fungovat.
Docela by mě zajímalo, zda bude nějaký cvičný let B737 na JCL (podobně jako kdysi dávno B733 Czech Connect Airlines na LKHK), aby se vyzkoušela reálná připravenost letiště na odbavení dopraváku (B738 na JCL nikdy nebyl), nebo se to bude všechno odehrávat naostro až s prvním letem s koupáky? 😮
738 tam nebyl, ale A319 už ano 😀. Sice v roce 2009, ale odbavení letadla stejné kategorie dali 😉 a to se nezapomíná!
Takže opět socializace nákladů (zde ve formě snížení kvality života v okolí) ve prospěch pár dovolenkářů?
Nějak jste zapomněl na ty peníze co do toho sype kraj… tohle je socializace nákladů ve prospěch jedné firmy.
No proto píšu „opět“.
Moc nechápu smysl těchto regionálních letišť.
Rozrůstat by se mělo hlavně pražské.
Já bych smysl chápal, kdyby si na sebe vydělala. Ne že je dotuje kraj či město, protože si pár zastupitelů chce hrát na velkoměsto.
Proč, kapacita pořád nestačí? Už takhle se létá až až.
Provoz?
Tak tam se snad v roce 2028 začne řešit stavba druhé ranveje
A 2030 se otevře rychlodráha na letiště Praha. Letiště bude bráno jako další terminál letiště Václava Havla. 🙂
Doteď tam lidi nevozí ani po vlečce, a kdo ví, jak palivo.
Proboha tohle ani nevyslovujte, tady ti naši megalomani naskočí na cokoliv (ne)smysluplně kolosální. Ještě by v té době mohla proběhnout první plavba vele-elektrolodě Primátor Dittrich II. z Prahy do Budějc 🙄. Další hovadina – lití betonu do Vltavy ve jménu podpory turismu.
Docela odvážné od instituce s dočasně omezeným plněním funkce letiště 🙂
Souhlasím. Navrhuji letiště zbourat a na jeho místě udržovat porost dostatečně vysoký, aby tam již nikdy nic nepřistálo + všechny náklady s letištěm spojeným rozúčtovat mezi všechny zastupitele, radní aspol., kteří tento nesmysl chtěli
To je nepřijatelné! ČR se zavázalo plnit klimatické cíle z Pařížské dohody a tohle jde přesně proti těmto cílům. Létání je samo o sobě škodlivé a ještě kvůli tomu kácet lesy? Bizár na entou.
A ještě ten celý ekonomický nesmysl (ve prospěch jediné soukromé firmy co z toho letiště má létat) je placen z našich daní.
Ať si pak stát či spíše kraj nestěžuje, jestli mu chybí peníze, když zde vyhazuje takový majlant za tak neekologickou věc ve prospěch jedné firmy..
Myslím, že té jediné firmě, co z toho letiště má létat, je úplně jedno, jestli ty koupáky poveze z Budějovic nebo z Prahy…
Chápal bych to, pokud by to letiště bylo důležitější než ten kus lesa. Jenže v tomto případě je to přesně naopak. Letiště mělo být dávno zrušeno a les měl zůstat.
Už tam ten provoz bude probíhat alespoň tak dlouho jako tam stojí ten les, tak by se tom možná dalo uvažovat…
Asi tomu nerozumim. Cedok zacne letat za par mesicu, ne-li tydnu, ale plan na vykaceni lesa je az v roce 2025? Pokud nyni lze letat bez kaceni, proc se tedy za dva roky musi kacet? Pokud nyni les ohrozuje bezpecne vzlety a pristani, jak muze Cedok letat z Budejovic?
Třeba se bude moc přistávat/vzlétat jen z druhé strany, kde les není.
Les roste, takže za dva roky bude vyšší, což je asi ten problém.
Problém není les, problém je to letiště.
Letiste vubec neni problem. Problemem je korupcni snaha nekterych politiku z neho udelat neco, cim byt realne nemuze.
Vrtulník, voe!
Možná je teď les ještě dostatečně nízký..?
Ale nevím, u této černé díry na krajské finance bych se nedivil ničemu.
Ja bych v tom logiku nehledal. Hlavne to jsou letadla Smartwings a ti dostali povoleni. Cedoku je to sumak, jak si to dopravce zaridi…
Možná očekávají provoz v rozsahu Ruzyně 😀
V te EIA zpravě je odpoveď. Jedna se o zajištění bezpřepažkového režimu přístaní.
Tj. Když teď letadlo přístava od západu, musí si být pilot vědom že v sestupové hladine jsou překažky (koruny stromů).
Po vykacení už koruny vadit nebudou.
Les aktualně nic neohrožuje…… jen lehce omezuje.
Sestupna hladina zadna neni. Osa sestupu. Jinak fakt sila jak zachazime s prirodou. Jsem fanda letani ale tohle je nehoraznost.
Díky za opravu. Psal jsem to polopatický.
Je pravda, že podle mapy.cz od prahu dráhy 09 k okraji lesa, který se má skácet, je to v případě LKCS jen nějakých 1000 m a pokud počítám správně, tak by být ve smyslu předpisu L14 alespoň 1400 m, aby se vyhovělo rozměrům a sklonům překážkových ploch. Pro letošní rok je ale zásadní asi to, že je letiště VFR/den, resp. zkušebně je povolen provoz VFR/den, noc, kdy se pro B737 předpokládá přistání pouze na dráhu 27 a odlet pouze z 09, tak to pro letošní rok asi není problém a do budoucna se rozhodne podle vyhodnocení zkušebního provozu. Nebo se… Číst vice »
Ono kvůli tomu je na dráhu 09 nestandardní sestupový úhel. Stejně tak jsou i návrhy přístrojových přiblížení pouze na dráhu 27 (třeba jen RWY 27 má ILS, RNP by na 09 šlo, ale nepočítá se s ním). Ale co vím tak SID je na obě dráhy, takže odlet asi bude možný i z dráhy 27. Co ale může být problém je výpočet výkonosti pro B738. Díky tomu že tam jsou překážky a je tam krátká CWY tak může být nedostatečná TODA.
Díky. Jen drobná poznámka, nemyslím, že by TODA měla být problém, aktuálně vyhlášená je pro obě dráhy 2560 m, přičemž jmenovitá délka vzletu 738 je 1850 m (jen pro upřesnění pro ostatní diskutující: jmenovitá délka vzletu je minimální délka dráhy potřebná pro bezpečný vzlet letounu při maximální vzletové hmotnosti letounu za standardních podmínek).