Obnova provozu po povodních. Do Bohumína dorazí vlaky v pondělí, škody přesahují miliardu

Podchod na nádraží v Bohumíně po povodních. Zdroj: Správa ŽeleznicPodchod na nádraží v Bohumíně po povodních. Zdroj: Správa Železnic

Na Svinov už zajíždějí spoje všech tří dopravců.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

Za to vyčerpání a zprovoznění podchodu v Bohumíně palec nahoru. Divím se, že jim prošla zkouška izolačního stavu u elektrorozvodů, protože ty stěny a podlaha podchodu se budou „potit“ minimálně ještě další tři měsíce. Kdyby to takhle rychle šlo u každé havárie na železnici…

Tomáš Gottschalk

Naši sousedé jsou na tom daleko hůře – nejzatíženější západní dráha je kolem svatého Hipolyta (St. Pölten) téměř ochromená, obnovení dvoukolejného provozu na původní trase se předpokládá 10. 10., obnova dvou vysokorychlostních kolejí si vyžádá náklady možná až miliardu ojro a několik měsíců. Kapacita trati je momentálně na 150 vlacích denně místo původních 500, po zprovoznění druhé koleje sice vzroste, ale poříd to bude hodně komplikované. Příroda byla tentokrát silnější. Pro znalé němčiny přidávám odkaz: https://presse-oebb.at/news-oebb-hochwasser-legt-zwei-gleise-der-weststrecke-fuer-mehrere-monate-lahm-?id=205549&menueid=27024&l=deutsch
Ti pro redakci – mohlo by to být téma na samostatný článek.

Pavel

Na Chalupki je v GRAPP uvedeno uvedení do provozu také v pondělí 30.9. proč je v článku uvedeno, že se bude jezdit do polska jen přes petrovice ?

Martin Hanzal

Protože na to SŽ bodá…

Rafaelle

V preshraničnem useku u Chałupek je strhnuty most, kolaje tam doslova viseli ponad reku – toto se neopravi behem nekolik dni…

182-097

Jaký most je strhnutý a přes jakou řeku tam visely koleje?

Smutný pohled

Tam SŽ ještě ani neprošla pořádně se podívat. (Je to podemleté). Opravné práce se nyní soustředí na koridor. Na grappu si může psát kdo chce, co chce.

Ondra

Regiojetu aktuálně jezdí do Svinova jen spoje linky R8, směr Havířov (a Slovensko/Polsko) jezdí stále přes Vítkovice. Kompletně to obnoví zřejmě až se zprovozněním úseku na hlavní nádraží (aby se dostali do Kunčic po své běžné trase přes Stodolní). Přes Vítkovice stále jezdí i ČD na Slovensko (vlaky 14x). 🙂

Tom

Z Hnojníku do Českého Těšína je do konce grafikonu NAD. To je plánována výluka nebo v důsledku povodní?

sklenář

Odkud máte tuto informaci?

Tom

Včera večer to bylo na webu ČD – výluky a bus jezdil, dnes už nic, takže nic…

Pezos

Chtěli asi opticky zmenšit počet mimořádností, tak je nahradili výlukami s ukončením ke konci grafikonu. V detailech bylo, že do odvolání.

Error

Bohuzel se letos seslo, ze pri zaplaveni prechodu Chalupki zaroven probihaji stavebni prace na prechodu Zebrzydowice, takze probojovat se s nakladnim vlakem do Polska je hodne na ostre lokty, a cekaci doby jsou brutalni, nema cenu si nic nalhavat. Vylozene se prace namisto ctyr PPS dela jen v jedne. Po spusteni linky Ex1 do Polska a stale vyluce na Chalupki se tato situace jeste zhorsi, protoze i ten zbytek kapacity na polske strane vyzerou rychliky. Snad bude tato faze co nejkratsi.

182-097

A velká část nákladních vlaků musí pak na polské straně navíc vykonat několik úvratí… Když si k tomu připočteme neskutečně dlouhé časy, jak moc dlouho některým trvá převzít vlak, udělat brzdu, nebo objet soupravu, to že výpravčí na PLK nefungujou v čase od 5:00-7:00 a 17:00-19:00 (a někdy se prostě seknou a nefungujou vůbec), na nějaké dispozice nadřízených dispečerů zhusta kašlou, a přednost před náklady má snad i pojízdný stánek s párkama, tak z toho vzniká současná situace.

Twix

Co znamená, že výpravčí PLK od 5 do 7 a od 17 do 19 nefungujou? Proč?

Michal M

Předávají si službu? 🙂

Jiří Kocurek

Vedou kamaň proti silniční dopravě, zejména proti polským kamioňákům. 😀

Ferda Vomáčka

2 hodiny?

Radim Škopec

Oficiálně výmluva na předávku služby, reálně jsou prostě líní jak prase a mají provoz na salámu, důležitější je uvařit si kafe, sníst koláček a pokecat se zbytkem osazenstva stavědla…

182-097

Protože to jsou lajdáci. Ti co končí už jsou moc unavení a nebudou nic dělat, ti co začínají se teprve musí do práce nachystat, přihlásit do systémů, zjistit co bude. Někteří razí teorii že při střídání nechtějí nechat kolegovi vlak na trati aby náhodou na něho někdo nezapomněl, jinak samozřejmě na stavědle pokecy všeho druhu, kavička, ztišená vysílačka (aby neotravovalistrojvedoucí proč nejedou), mnohdy vyvěšený telefon (aby neotravovali dispečeři proč nejedou ) a absolutní arogance a nezájem o provoz. Hlavně aby jim rychle utekla směna a nikdo nic nechtěl. A vlaky stojí, čas práce strojvedoucích utíká a všichni se tváří že… Číst vice »

Radim Škopec

Zrovna včera jsem se snažil probít přes PuK a Zeb, naprosto šílená situace, kdy od 19:30 do 21:50 projelo i se mnou 5 vlaků a to jsem musel furt volat, aby se něco dělo… PLK ani PuK naprosto neřeší, které vlaky jsou průjezdné a které budou v PuK smrdět x hodin kvůli umělému protahování zkoušky brzdy po výměně HV. Jakmile tady najede osobka, bude rychlejší jezdit snad i přes Plaveč…

Error

5 vlaku za 3 hodiny? To byl jeste nadprumer. Nekdy to byva i naopak, 3 vlaky za 5 hodin. A desitky cekajicich.

Radim Škopec

Já sice chápu, že když se sejde situace, že Zebrzydowice jsou v současnosti jen zastávkou, v Pruchne se musí kličkovat bokem, v Chybiu je na průjezd jedna kolej a dvě na objíždění a ke všemu jednokolejka na Bronow, tak to není lehké vyjezdit, ale i na PLK je ta lenost ultra šílená a to už do PL pár let jezdím a zažil jsem ve vnitrozemí různě líné výpravčí.

David

To skoro vypadá, že základní jednotka čehokoliv na dráze je miliarda…

Dálkový cestující

To víte bohatá firma, co staví za trojnásobek oproti ŘSD a šestinásobek, co by stavěl průměrný soukromý korporát.

peter.hudec88

Hlavne aby sa už vlaky vrátili na svoje pôvodné trasy, lebo absolvovať cestu autobusom centrom Ostravy v špičke je dobrá skúška trpezlivosti

Happy

Vláda navýšila rozpočet o povodňovou sumu 30 mld. Myslím, že ji dokáže hravě SŽ roztočit a to ještě bude chtít zlikvidovat trať za Žulovou, protože moc peněz…

Michal M

K čemu je trať za Žulovou?

Rafaelle

Za Žulovou se jede k Javornikum

Chleba Nakup

Prý tam je hodně kaolinu.

David

Jo, chapu … tech popadanych baraku zase nebylo tolik, ale omitnout nejaky lokalni nadrazi a obnovit modre zabradli by z tech 30mld mohlo urvat dost bez zbytecnych vyberek

Jiří Kocurek

Jak sjel ten autobus na trať po nehodě na silnici, myslíte, že modré zábradlí by ho udrželo? Vypadá tak …