Provoz na koridoru v noci zastavilo vykolejení nákladního vlaku

Vykolejení nákladního vlaku u České Třebové. Foto: Drážní inspekceVykolejení nákladního vlaku u České Třebové. Foto: Drážní inspekce

Příčinou je podle SŽ nejspíše technická závada na vozech.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirka

Zpráva inspekce bude velmi zajímavá.. Bude to takový návod, jak roztrhnout svár..

By mě ve snu nenapadlo, že takový svár může povolit. Navíc, když na něm neleží váha kontejneru, tam jsou boční trámy přímo nad okolkem..
Leda, že by to celé bylo prohnuté, pak váha nákladu může ulomit i tento svár na čepu. A pokud je to tak, odhaduji, že se jedná o konstrukční chybu.. = kontrola všech stejných vozů bude drahá..

Practicus

teda, ti strojvedoucí ale musí mít ukrutnou sílu, když roztrhnou vagón vejpůl

jirka

6,5 MW – 🙂 Ale jelo to z ČB do kopce obloukem– jestli za to vzal.. no souprava byla dlouhá a konec ještě vysel na kopci za horizontem..
Stejně bych ale tipnul, že dřív povolí táhlo, než takový svár..

Hugo s.r.o.

Nepsali nic o lokomotivě ale že strojvedoucí to rozthl. Asi lepší oddíl 😆

M 474 003

Nakolejit vůz, který nemá podvozek?

Jakub

Ve vší účtě k hasičům toto není práce pro ně. K tomu měl jet nehodou vlak (kdyby nebyly zrušeny). Nevím jak to chtějí na trati spojit aby to mohli odvést.

Petr Frýdlant

O tom kdo to nakolejí má poslední slovo dopravce. A hasiči moc dobře vědí zda to dají nebo ne. Pokud je dopravce požádá udělají to. Nehodové prostředky v podobě jeřábu jsou k dispozici u dvou soukromníků a v podstatě ihned na zavolání. Proč SŽ rozvázala smlouvu s ČD ohledně nehodových prostředků, to se zeptejte na nábřeží.

Martin Pražák

U nás v Brodě když vykolejil brejlovec ho zkoušeli nakolejit za nárazníky. Jeden ulomili úplně a dva ohnuli. Je to necelé tři týdny…

Nádražák

Ale vždyť to dělali „profici!?

Nádražák

Správa železnic smlouvu s ČD nerozvázala! S koncem dvacetileté smlouvy o nasazování nehodových prostředků ČD, se současné vedení ČD do výběrového řízení na poskytování těchto služeb již nepřihlásilo, takže souhlasím s přesměrováním dotazu na nábřeží, co je k tomuto vedlo a následně zrušilo fungující jednotky se zkušenými osádkami a technikou pro tyto činnosti, což se projevilo převedením této techniky do nepotřebných. Nu co, manažerské rozhodnutí, avšak nechápu tímto další komentáře, poukazující na práci „profíků“, jak je třeba níže od Martina Pražáka. Teď už máte, co jste chtěli! A co týká dvou jeřábů od soukromníků, připravené v podstatě ihned na zavolání,… Číst vice »

Nádražák

Ještě bych dodal, když byly nehodové prostředky ČD objednány ze strany velitele zásahu hasičů SŽ a odstraňovali následky nehod, v médiích neustále znělo, že nehodu odstraňují hasiči SŽ a ne ti, kteří ji opravdu odstraňovali. Nebylo i toto případně spouštěčem pro managment ČD nepokračovat ve spolupráci?

Jiří

Nehodový vlak, určený pro tyto mimořádnosti

Nádražák

Již bohužel není určen!

Svoje jméno neřeknu

No pěkný, ví někdo jestli se jedná o vůz od Nymwag? Minulý rok médií proběhla kauza ohledně vady ve svárech přesně v tomto místě. Ale bohužel nevím, jak ta kauza skončila.

Pepa

Není.
Jedná se o vůz turecké výroby.

Pavel Skládaný

Takže obyčejný špinavý konkurenční boj! Styďte se, Majere, styďte se Majere, styďte se Majere!

Pepa

Není.
Je to vůz turecké výroby.

Petr Frýdlant

Škoda, že není více fotek, ta druhá část vozu co se valí v kolejích je zajímavá. Štěstí je že to šlo mimo profil vedlejší koleje. A strojvedoucí se zachoval velice profesionálně. Aniž by ještě věděl, hned nahlásil podezření na vykolejení.

Martin Pražák

Náhlá ztráta tlaku vzduchu v hlavním potrubí. Dokud nedojde k prověření situace a zjištění že průjezdný průřez sousední koleje/kolejí je volný je třeba počítat i s variantou vykolejení kdy mohou vozy zasahovat do průjezdného profilu sousední koleje. Proto je v předpisu že se na vícekolejné trati musí v případě náhlé ztráty tlaku vzduchu v hlavním potrubí rozsvítit na čele vlaku návěst „stůj, zastav všemi prostředky“, použít nouzové spojení „červené tlačítko na vysílačce či pultě lokomotivy jehož zmáčknutím se aktivuje nouzové vysílání na všech frekvencích a následně co se stalo nahlásit výpravčímu. Až poté proběhne zajištění lokomotivy a vlaku proti ujetí… Číst vice »

Tomáš Záruba

A během té doby se odpovídá na asi 15 dotazů od výpravčího, provozního dispečera a dispečinku dopravce (kterému volali z toho CDP, protože se nešlo dovolat na ten mobil, ze kterého probíhal předchozí hovor o tomtéž s dispečinkem) jestli už se může jezdit, že vedle stoji rychlík. 😉

Martin Pražák

Jj, to už k tomu patří. Jedna ruka točí s kolečkem od ruční brzdy a druhá drží u ucha telefon…