Provoz na koridoru v Kralupech je zastaven, na zhlaví vykolejil nákladní vlak. Omezení potrvá do zítřka
Vykolejení nákladního vlaku v Kralupech nad Vltavou. Foto: Zdopravy.cz
Mimo koleje se ocitly tři vozy.
Mimo koleje se ocitly tři vozy.
Opet koridor a opet se nejezdi….
Ani bych se nedivil nějaké závadě na výhybce, koleji atd. Celé Kralupy se už roky flikují, sem-tam se vymění pražec, sem-tam podbije blaťák, takový nekonečný příběh.
Triangl v Lysé nad Labem nikdo nepotřeboval? šetříme zase ať to ve finále stojí prachy jinak?
Potřeboval. Ale přimlouvám se radši už z Čelákovic, aby se tam dalo jet rychlostí hodnou aspoň 20. stol.
A k tomu ještě zmodernizovat a zadrátovat trať z Vysočan do Neratovic a Všetat.
To vypadá na dýl, to je poničený přes obě koleje. A odklony přes Lysou, no nevím nevím, tam je rozkopaný koridor a stejně trať přetížená odklony zase kvůli Poříčanům.
Bydlím momentálně v Řeži, takže tentokrát holt na autobus… (Raději chodím ty skoro 2 km na vlak.)
Kralupy nad Vltavou jsou uzel, kde na vás dýchne atmosféra pozdní husákovské éry jak z kolejiště, tak z nádražní budovy. Potřebovaly by rekonstrukci jak sůl, včetně prodloužení podchodu směrem do Minic.
Elefant na odjezdu z Kralup směr Libčice pěkně skáče, i když nejede nijak zvlášť rychle. Ty koleje tam musejí být v nedobrém stavu.
Při příjezdu z Prahy mělo libčické zhlaví v Kralupech jednu velkou výhodu – vždy vás bezpečně vzbudilo…
Přesně na to myslím. Jel jsem tam jen jednou a to v roce 2019 ešusem, a to zhlaví mě utkvělo v paměti, jaký randál to byl. Říkal jsem si, že tady je to na velkou opravu. A ono nic… Ale alespoň mnohé lokálky máme na úrovni, ne?
Ovšem největší skákačka na úseku z Prahy bývala asi v 451 na roztockém zhlaví žst. Bubeneč, v místě nynější zastávky Podbaba.
Jo, na tý DKS,
Ještě tam není koridor, takhle to před koridorem „skákalo“ všude.
No a pro ty, kteří jezdili busem, vykonávaly obdobnou funkci dilatační spáry na posledním mostu na tehdejší R7 nad údolím Svatojiřského potoka. Poslední šancí byl přejezd 110/vlečka ZZN/vlečka STS. Zdravím.
Právě proto jsou Kralupy nejhezčí stanice na celé trati Praha – Děčín. Za Husáka uměli skloubit funkčnost a krásu, zatímco stavby, co se staví teď, jsou k z*lití.
Jistě, v dobách „všeho zdarma“ bylo jedno, jestli se vytápí tisíce m³ zbytečně. I proto vám ten Husák skončil. Naštěstí.
Hrozná zkušenost. V Kralupech jsem vystoupil z R603 Krušnohor. Čekal jsem autobus do Prahy kde mám přestoupit na RailJet. Místo toho trčím v Libčicích v hnusným Elefantu. Maj to ČD pěkně zorganizobaný.
Buďte rád že tam někde nemusíte stát…
Jenže touhle dobou jsem měl sedět v jídelňáku RailJetu.
a máte jasno kdo za to může? třeba to je správa železnic, ne dopravce?
Já myslel že náhradní přepravu si zajišťuje dopravce sám.
Inu to, se stává … buďte rád, že další RailJet nejede za 24 hodiny nebo za úžasných 48 hodin ….
No jo no, to jste měl. Ale stala se nehoda a realita je kvůli tomu jiná, tak se s tím musíte popasovat. Již se stalo a nezměníte to. Válka to není.
A co s tím má ČD? Koleje jsou SŽ, vykolejený vlak Cargo. Zařizovat by mělij iný.
Chtělo by to se jasně vymezit proti zmrvené liberalizaci, kdy se jednotné ČD rozdělili na ČDC a SŽ a není tak jasné, kdo za to může.
Až se to vyšetří tak bude naprosto jasné kdo za to může!
Ale bez zmrvené liberalizace bysme to věděli hned, žádné přehazování viny, byly by jednotné ČD.
A co by to vyřešilo? Opravila by se ta výhybka dřív?
Vůbec by nepraskla. Za dob jednotné dráhy by si to nikdo nesměl ani nafotit.
Nezapomínejte na úderku z Dlážděné, která při vykolejení nákladního vlaku u Vyškova chtěla potrestat novináře, který to vynesl a nabonzoval, práskač jeden.
A taky by měly být jednotné České Silnice. Když se na D1 vysype kamion s pivem, všichni budou vědět, že za to můžou České Silnice s.p., a zajistí všem náhradní dopravu a odškodnění :-). (Moment, to odškodnění vlastně ty jednotné ČD taky nezajišťovaly)
A co by nám to pomohlo kdybysme hned věděli že za to může firma „státní dráhy“ ?
Jo Vy jste asi z těch, kteří rádi bez důkazů a znalostí věci ukazují na jiné prstem, že?
Vy to nevíte – za veškeré ZLO na železnici – může černokněžník ZABABA. Třeba se špatně vyspal, nechutnala mu ranní káva apod.
Kdyby bylo na „mně“ (a měl k dispozici lok nezávislé trakce s možností napájení kabelu), tak by R 603 a jeho sourozenci jeli z Kralup do Neratovic a pak do Prahy … nemusel byste čekat v Libčicích … „hodilo“ by tak „by oko“ dvě hoďky zpoždění, ale nemusel byste trčet v Libčicích v hnusným (chybí odporném, ba přímo hnusném …) Elefantu ….
Jenže to by se zase nesmělo šetřit a likvidovat tzv. nadbytečné lokomotivy, vozy, koleje, budovy atd. Prostě šetříme za každou cenu, ať to stojí co stojí.
Z Kralup jezdí náhradní bus až do Holešovic,pokud jste nasedl do toho,který jede do Libčic,tak to není problém ČD
Ten oblouk tam na Libčickém zhlaví pěkně hází. Je tam 80tka, ale jezdím tam míň. Když se dělal koridor, tak na Kralupy se nějak zapomnělo. Starý oblouk, staté veksle a bác ho. Něco nevydrželo.
Osmdesátka
Dyk řikám. A podle té fotky jel vlak do boku přes spojku. Takže max 40. A stejně vyletěl. Je to tam v hrozném stavu. Ale takové Poříčany, ty už se překopávají podruhé? Potřetí??
Potřetí, řekl bych. Podruhý to nebylo sice tak velký, ale 30 na pražskym zhlaví kvůli srdcovkám byla docela dlouho. No a když započítáme vložení oné slavné 120 výhybky na kolínském zhlaví, můžem říct počtvrtý.🤣
Poříčany minimálně potřetí. Není přece podstatné udělat to pořádně, nejlepší je si co nejvíc nakrást a navrch si „kvalitním“ provedením zajistit další zakázky.
Teď je otázka zda se mají opravy dělat dle opotřebení a nebo podle kalendáře. Takže popraskané srdcovky musí ještě 10 roků vydržet.
Tak nějak mi přijde, že není normální, aby takhle nákladné a rozsáhlé opravy měly tak neuvěřitelně mizernou životnost. Což tedy není specialita koridorů a železnice, stačí se podívat třeba na „kvalitně“ zrekonstruované nebo dokonce nově postavené dálnice.
80 do rovnýho, návěštěná návěstidlem, což je poměrně kuriozita. Stejný býval vjezd do Libně od Masny. Na Kralupy se nezapomnělo, ty byly považovány (někdo to tak bere dodnes) za „nové nádraží“. Navíc se to pak (někdy) veme jedním vrzem s Nela-tunely.
Ano vím. Z obou stran je tam vždycky 80 a … něco do přímého směru.
To není kuriozita, to je funkčnost ZZ v rámci rychlostní návěstní soustavy.
Na návěst rychlost 40 potom volno nebo rychlost 40 očekávejte rychlost 40 můžete projet stanici po rovné …
Nemusíte mně vysvětlovat rychlostní návěstní soustavu, ale „do rovnýho“ ve většině stanic obvykle svítí jen horní světlo, jedno jestli žluté nebo zelené, klidné nebo přerušované – tj. jízda traťovou rychlostí. Navěstit traťovou rychlost návěstidlem jinak než jednosvětlovou návěstí je prostě méně obvyklé, byť v kombinaci s lepším VZ, které umí hlídat rychlost, by nebylo k zahození. No a Praha hlavní, tam je to spíš ústup od rychlostní soustavy…
Žádným světlem se traťová rychlost nenávěstí. Ani jedním ani dvěma.
Ale samozřejmě, že návěstí. Proč by asi pak byly rychlostniky u jednoramenných vjezdů, kde se holt (zbytečně) pomalu jede i do rovna? Vám jde o to slůvko, chápu, ale v principu mám pravdu.
Lépe je to vidět v názvu německých mechanik, kdy dvě ramena = Volno se sníženou rychlostí, tedy jedno rameno je Volno (traťovou) rychlostí. Skoro se dá říci, že ono Volno (o žluté teď nemluvím) je vlastně zároveň pozůstatek směrové soustavy „Volno přímým směrem“, kdy se dále uvádělo „Tato návěst neříká nic o rychlosti“ –> tj. maximální, traťová. Samozřejmě s ohledem na tabelár.
To byla jakási móda cca na přelomu 70./80. let. Kromě té Libně dále třeba Malešice.
Kralupy se přeskočily kvůli tunelům. Největší problém je tam s podložím, neustále se tam dělají blaťáky, když se skončí s jejich opravou v jedné koleji, může se začít znova ve druhé. Tam se to bude muset jednou pořádně všechno odtěžit a udělat znova.
Kvůli tunelům se přeskočily tunely (s čímž se bohužel svezla nelahozeveská zastávka). Kralupy jako takové byly mimo do značné míry proto, že v době definice koridorů bylo ještě ve funkcích nemálo těch, kdo tu osmdesátkovou přestavbu měli tehdy na starosti, a tak je považovali za „ještě příliš mladé, kde není co předělávat“.
Drahy: prů..r za prů…m…..
Na železnici dějou se věci, na dráze jsou zaměstnáni švarní mládenci…
Koho tim „dráhy“ mate vlastně na mysli?
soudce lync má jasno vždy. na dráze se vždy vynada průvodcimu. ten se neschova
Ten je taky placený za styk s veřejností.
Stejně jako recepce, co neumí vyřešit sám to napsat a předat kolegům.
ale aby cestující řvali na průvodčího…cože to vlak jede pozdě…bo reálně bouřka sestřelila zab zař ve stanici a není boha, aby to daném blbci vysvětlil, že za to rozhodně nemůže dopravce, co s ním uděláte?
frustrát si potřebuje akorát zchladit žáhu. ideální scénář – mimořádně zastavit vlak a vysadit v nějaké neobsluhované stanici.
co byste dělal vy? necháte na sebe řvát a sklopíte uši?
To se nedovíme. On sám beztak neví.
Není už těch příběhů seriálu nějak moc?
Stává se z toho opravdu telenovela s mdlým obsahem.
Já bych počkal na výsledek vyšetřování. Zda-li byla na vinné například podhozená výhybka pod vlakem (lidská chyba) nebo technická závada.
Ne se zjistí, že vexle je 40let stará a rozpadla se.
Takže technická závada…
Na dálkovině lze obtížně podhodit výhybku …podhození veksle se povede signalistovi ….
A co teprve, kdyby se psalo o každé bouračce auta 😃. To by se tady nepsalo o ničem jiném….
On je problém v tom, že se děje velké množství problémů na koridorech, kde to postihne desítky tisíc lidí. Řadě z nich třeba uletí letadlo, prošvihnou pohovor nebo zkoušku… O bouračkách, které postihnou tolik lidí (několik hodin zastavený provoz na dálnici) se myslím píše úplně vždy. Akorát že na dálnici to způsobí problémy pouze lidem bezprostředně za nehodou (ostatní už to objedou), zatímco u vlaků se cestující nedostanou kam potřebují třeba ještě za 12 hodin a třeba na druhém konci republiky.
Tak na železnici je to taky řešitelné. Jen to trochu trvá s odkazem na absenci vhodných odklonových tras.
A to by někteří rádi spojovali linky a tahali vlaky skrz celou republiku.
V nostaligii na jednotné dráhy, kdy jezdily přímé vozy pomalu i Osoblahy do Vyššího Brodu.
A hlavně na koridorech, které stály neskutečnou sumu peněz a nějak to pomalu není vidět. Něco asi není v pořádku. Kde se stala chyba?
EC178 jede přes Čelákovice
I EC 176