Provoz na koridoru u Přerova byl téměř 24 hodin zastaven kvůli srážce nákladních vlaků

Srážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekceSrážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekce

Provoz je zastaven na jednom z nejvytíženějších úseků tuzemské železnice.

210 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman Šlézar

Výhybka byla vyrobena v pátek 21. 1., resp. 5. den od zahájení výroby. Držet všechny typy výhybek na skladě je nereálné, není to v možnostech žádného správce železniční infrastruktury ani výrobce protože by se jednalo o stovky typů. Výrobce drží na speciálním skladě jen vybrané komponenty, které se v případě potřeby upravují či dokončují dle konkrétní potřeby. V tomto případě se dodává téměř celá výhybka, konkretně kompletní kolejivo, ve střední a srdcovkové části i všechny betonové pražce včetně dodatkových pražců za výhybkou.Původní zůstanou jen nepoškozené pražce s vystrojením ve výměnové části, ty jsou jen necelé rok staré a nebyly poškozené.… Číst vice »

Elb

To je to skladování výhybky opravdu draží, než jakou to způsobí škodu na dva týdny jedno kolejném provozu nejvytíženějších tratí v Evropě? Co tak důležitého to na uskladnění potřebuje? Co z toho nemůže být ve skladu státních hmotných rezerv, kde kolejnice i mosty běžně mají?

Vbb

Á, zase jeden chytrej. Máte představu, kolik různých typů výhybek by se mělo skladovat? To není jak Piko vláčky, kdy byly výhybky dvě: levá a pravá.

Pro představu – pár typů (rozhodně ne úplný výčet, a vynásobte si to dvěma: levá a pravá).

J49-1:7,5-190-I
J60-1:7,5-190-I
J49-1:9-190
J60-1:9-190
J49-1:9-300
J60-1:9-300
J49-1:11-300
J60-1:11-300
J49-1:12-500-I
J60-1:12-500-I
J49-1:14-760
J60-1:14-760
J49-1:14-760-I
J60-1:14-760-I
J49-1:18,5-1200
J60-1:18,5-1200
J49-1:18,5-1200-I
J60-1:18,5-1200-I

Stačí, abyste měl výhybku třeba v oblouku, a už je to úplný atyp.
Základní typy v rezervě jsou, ale zrovna tady jde o výhybku stovkovou, která má na délku 70 metrů.

Koleno

Silně poškozená výhybka v Prosenicích je na rychlost 100 km/h do odbočky, což není úplně běžně používaný tvar. Jedná se o převzetí podobné výhybky z výrobního programu výrobce, která je určena do stavby do Dluhonic.

Důchodce Pepa

Mohli tam nově dát vyhybku na 120, jistě již vyrobenou pro Dluhonice, místa je tam dost. Na přerovském zhlaví v Dluhonicích bude kříž z 6 výhybek pro 100 Km/h, na brodeckém ještě 2 na 120 km/h. Nová návěstidla s indikátory již stojí.

Vbb

>místa je tam dost
Opravdu? Já tam na fotomapách vidím, že na výhybku z předjízdné bezprostředně navazuje výhybka spojky.

LKB

Ad. cekani 14 dni na novou vyhybku: Jsem laik, ale tak nejak bych ocekaval, ze standardizovane vyhybky maji v rozumnem poctu s velkou rezervou uskladnene ve skladu pro mimoradne udalosti. Oni ale zrejme setrili, proto neni naskladneno.

Jaromír

Jak jste sám napsal jste pouze laik. Bylo by fajn mit na skladě výhybky. Jenže to má malý háček. Na české železnici se používá hodně typů výhybek. Pro příklad někde podle typu kolejnice,typ závěru, délka a hlavně rychlost pojíždění. Proto nejspíš nelze mít na skladě protože stanic je hodně s tím ze v každé stanici je to trochu jinak a nelze to úplně přesně předpovědět kde se stane nehoda. Neříkám ze by to neslo mít na skladě ale bylo byt to vic nez jedna výhybka.

Miroslav Zikmund

V podstatě. jak níže uvedeno je každá výhybka dělána na míru, tím spíše, že je dodávána v rozmontovaném stavu a sestavuje se na místě – montáž na pražce a na místo se ukládá pomocí kolejového jeřábu.
Je mylná představa, že někde je sestavená výhybka, ta se naloží na vagon, doveze na místo a tak se „jednoduše“ vloží do kolejiště. Pro práci kolejového jeřábu je nezbytná výluka trakčního vedení – práce v blízkosti elektrického zařízení VN …

Ondřej Dubský

Nemáte pravdu- výhybky jsou standardizované ( podle tvaru kolejnice a poměru- např.: 1: 12-500) je jich celkem do 20 druhů. Na hlavních tratích to jsou především vyh. UIC 60. A u Prosenic bych to odhadoval na 1:12 až 1:18 (dlouhé štíhlé). Zpravidla se montuje na místě pouze srdcovka,zbytek je naložen na Res jako plm. Kdyby SŽ chtělo, může je mít skladem,ale to jsou skladové zásoby a ty finančně zatěžují hospodaření…

Leinad

Zpoždění vlaků z důvodu čekání na výhybku a expresní cena u výrobce místo výběrka nejsou finanční zátěž?
Jo sklad je potřeba mít popsaný, ne že jenom Franta ví kde je výhybka, ale ten je teďka na dovolené, tak se objedná nová. To se auditorům nelíbí.

Elb

To je ta skladování výhybky opravdu draží, než jakou to způsobí škodu na dva týdny jedno kolejném provozu nejvytíženějších tratí v Evropě? Co tak důležitého to na uskladnění potřebuje? Co z toho nemůže být ve skladu státních hmotných rezerv, kde kolejnice i mosty běžně mají?

Vbb

Viz má odpověď výše.

Vbb

Tak já jich (viz příspěvek výše) napočítal 18, a to jsem skončil stovkovými.
Dále existují výhybky transformované, ale zdá se, že v Prosenicích jsou normální (rovné).

Vbb

Jo a „krát dvě“ – levá a pravá (o symetrických raději nemluvme 🙂 )

zesp

Záznam dnešní mimořádné situace ve stanicích Hranice na Moravě, Drahotuše a Prosenice:

https://youtu.be/WEnxjjKKC-8

Jenisej

Nějak jsem nepochopil význam videa

Zesp

Tak bylo to mysleno jako takova mala, samozrejme lajcka reportaz z mista deni kdyz uz jsem se tam nahodou vyskytl… Puvodne urcena jen pro muj archiv. Ale zrejme naivne jsem predpokladal, ze by to mohlo zajimat i ostatni ctenare. Slo o to, ze se daly videt situace, ktere jinak nevidite, no… Treba to Pendolino u prvniho nastupiste v Hranicich, ci ta gorila se 151 posunujici na hranickem zhlavi. Nebo popreni fam zde v diskusi o tom, ze Rgj nemel zadne autobusy atd. Mne to osobne zajimave prislo, Vam treba ne. Vsak je na kazdem, zda to zhledne, ci ne…

Potulný Wechtr

Re. Zesp
Za mě OK.
Díky

Tomáš679.2

Díky za skvělé video. Je fajn vědět, že jsou lidé, kteří si všímají i dalekosáhlých důsledků, které taková nehoda způsobí pro cestující a nejen pro ně. Fakt moc díky.

Tomáš679.2

Já bych to přirovnal třeba k tomuto videu. I po 20 letech je připomínkou mimořádné události stejně jako video vložené výše. Ve videu je vidět, jak taková událost může ovlivnit společnost a ukazuje také to, že ani tehdy se život nezastaví.
https://www.youtube.com/watch?v=Z2px7aJvr08

Uuuuuuuuuuu

Docela rozsáhlé, díky.

Audi A4

Video parádní………

K.S.

Je celkem škoda že mezi Moravou a Slezském je jenom jedna použitelná trať, takto bohužel zase stojí půlka Evropy. VRT sice pomůže, ale jenom osobní dopravě a to asi ještě ne zdaleka vší. Chtělo by to aby krom projektu VRT vznikl ještě alespoň jeden projekt na propojení Moravy a Slezska kapacitní železnicí. Je asi celkem jedno jestli to bude přes Holešov do Valmezu a pak na Hranice nebo dále do Frenštátu, nebo jestli to naopak nebude na Holešov, ale z Valmezu na Horní Lideč a Vláru. A nebo jesttli se to vyřeší ještě jinak, každopádně současný stav s jednou elektrifikovanou… Číst vice »

Axel

Nesmysl. Nejsou a nebudou love

K.S.

A vaše řešení problému tedy je?…

Potulný Wechtr

Sebedestruktivní eliminace za účelem zisku Darwinovy ceny. 🙂

Axel

Připomenu to o čem dost píšu. Tož třebas Vám z toho vyjde závěr ze kterého vyplyne odpověď na Vaši otázku a) V ČR připadá na 100 km2 rozlohy naší vlasti zhruba 12 km železničních tratí. Průměrné denní využití jednoho km žel.tratě v roce 2019 bylo 39 pasažerských vláčků, které platily do kasičky SŽDC v průměru 0,58 EUR / vlakový kilometr. b) V Německu je hustota žel. tratí zhruba 11 km tratí na 100 km2 rozlohy Německa. Průměrné denní využití jednoho km žel.tratě v roce 2019 bylo 60 pasažerských vláčků, které platily v průměru 5,4 EUR / vlakový kilometr. c) V… Číst vice »

Vbb

Výjimečně píšete rozumně 🙂 . Ano, přes Frenštát a Hulín / Vláru kapacitní trať postavíte leda za nesmyslně velké náklady. To by se na KFNB musel provoz přerušovat každý druhý den, aby mělo smysl o tom přemýšlet.

Koleno
Vladco

No po zkušenostech ze Studenky 2008 a nyni by nebylo od veci premyslet o vybudovani přímých odbocek mezi trati 270/280 v Hranicich a 280/323 ve Val.Mezu,( prip.i v Kojetine, Nezamyslicich,Opave a Olomouci), aby se pri takovych udalostech mohlo jet bez zdrzujiciho úvraťového “prepichovani” lokomotiv alternativni trasou.

Nádražní Vrabec

Odbočka mezi tratěmi 270/280 u Hranic už v minulosti existovala, ale jako nepotřebná byla zlikvidována

rozinka

Ale prd. Ta spojka byla zapojená možná tak za válka. Pak tam sice byly koleje, ale bez napojení, veksle se měli vložit až v případě války.

K.S.

Kdy to stavěli je dobrá otázka, protože existovala už na snímcích ze 47. roku, ale teoreticky by mohlo být možné že vznikla už ve 30. letech protože hlavní koleje jsou o pěkných pár metrů posunuty proti původnímu stavu a nové napojení tratě do Valmezu se otevíralo snad ve 38. roce. Dávalo by to smysl, protože by se tím otevřela celkem kapacitní trať pro uhlí z Ostravska na Slovensko. Proč nebyla dokončena je otázka, ale asi za to mohly politické změny kdy přímé spojení na Ostravsko už zase nebylo žádoucí po nějakou dobu a pak to zase nebyla priorita atd.

Koleno

Obnoven provoz včetně TV v 2.TK v 21:16 hod. Prosenice-Lipník dvoukolejně.

zesp

Před chvílí jsem se vrátil z Hranic na Moravě, Drahotuší a Prosenic, kde jsem pořídil dokumentaci toho, jak to tam dnes odpoledne vypadalo. Jakmile z toho dám dokupy film, dám sem na něj odkaz, ať tedy máte představu, jak se s tím popasovaly Dráhy a Regiojet a nechybí ani pár záběrů z nakolejování posledního vozu se dřevem… Originálně to asi vyřešil Leoš, který jezdil odklonem přes Holešov…

rozinka

Vzdyť OBB je ten dopravce, který je nám dáván za příklad, protože tam není zmrvená liberalizace a všechno funguje. A najednou projedou návěstidlo.

Jakub

To je problém českého zabezpečovače ve výluce.

Student DR

Podle ministra Kupky se do půlnoci obnoví provoz aspoň po sudé skupině a 2. TK – aspoň něco. 🙂

Jakub

Píše se tu jen o osobce, jak je na tom nákladní (zastavená, odklon, kudy) ?
Co se týče nehody, myslím na: pane doktor, vy jste se zase kochal. (souběžná jízda)

roman

Stojí, tohle se obtížně objíždí.

petr

no…je to také také tragédie,ikdyž jen boční srážka

Pája

Vždyť je to díky Bohu bez zranění, natož úmrtí. Je to hromada, průser jak mračna, ale naštěstí se nejedná o tragédii. Což je hlavní.

Palecek.M

Můžete udělat onlajn z 1004?? Ten vlak je komický až běda a ukazuje se v celé kráse společnost Regiojet

Jiří Kocurek

Ano, jistě. Extrém jediného dne extrapolovat na všecko.

Ondra L.

Nize v diskusi se muzeme docist, ze se nejedna o extrem ale o logicky dusledek neschopnosti platit vcas autobusakum za nahradni dopravu.

medical examiner

278 minut…hmm…
Kolik má Regiojet (za celou dobu existence) rekord?

Jiří Kocurek

Asi půlden při cestě z Chorvatska, sesuv půdy na trati v Chorvatsku.

Gwann

a to s tím, že pasažéry vyložil už v Břeclavi a do Prahy dovezl busem

zesp

Před hodinou se sjelo v Drahotuších celkem šest autobusů, z toho čtyři klasicky Regiojeťácké (ještě i s cedulí Praha – Brno) a dve zájezdové od cizích subjektů.

Roman Adamek

Nevite prosim nekdo, proc do VM zajizdi LeoExpres? Vylozi tam cestujici a jede strojne zpet na Hranice… . Dekuji.

Posun dovolen

Přestup na ČD( náhradní doprava).Byl to ale jen jeden spoj ráno, zbytek už je přetahován motorovou trakcí do Hulína.

Karek

Strojně nebo soupravově?

Roman Adamek

Omlouvam se. Nejsem strojvedouci, jen fanda. Omluvte prosim mou spatnou terminologii. 🙂

Jiří Kocurek

Střelím od boku: Koupil lidem lístky do Hulína, jeďte Regiosharkem, bude na vás čekat souprava do Prahy.

Zesp

Zajistil nahradni soupravu z Hulina do Val. Mezu…

Zesp

Odklon pres Holesov

Tomáš679.2

Třetí fotografie ve fotogalerii. To není možné použít techniku a je nutné to rozřezat a odnosit po kouskách?
https://olomoucka.drbna.cz/zpravy/doprava/24263-v-prosenicich-se-srazily-dva-nakladnich-vlaky-doprava-na-ostravu-je-prerusena.html

Jiří Kocurek

Tekl bych, že chlapi vědí, co dělají.

Jiří Kocurek

Překlep: Řekl bych….

Permonik

A co se vám nezda?

Tomáš679.2

No nevím, ale příjemce toho dřeva bude asi rád, když přijede rozřezané na 50cm kuláče. O tom, že jeho doprava bude následně obtížnější ani nemluvím.

Martin11

To.jede na biocel.tam to nevadí.

Permonik

O to bych neměl strach. Prioritou je odstranit následky nehody. Rozřezané dřevo vem čert. Navíc dnes je dřeva haba fuk. A jestli to jede na biocel… ikdyby ne, tak te už to pojede…..

Jiří Kocurek

Ty Prosenice jsou snad prokleté. Tam už bylo vykolejení… Štěstí je, že bez zranění, tak do v rámci možností dobře dopadlo.

Dnes důchodce

V šedesétých letech souprava Sa se sergejem vjela z boku do r 47. 7 mrtvých. Přišel jsem na denní směnu, po noční nehodě. Bylo to na jihu 1 a 3 kolej

Michal O

Proč Jančura pouští od rána z Ostravy na Olomouc vlaky? To tam ti lidi budou pět hodin trčet někde v poli?

Lolookie

Přesně tak. Vlak RJ 1004 má aktuálně zpoždění 270 min, RJ 1008 160 min, RJ 1010 má 100 min.

Leinad

A co má dělat?

Lolookie

Co třeba udělali ostatní dopravci? Jediný další zpožděný vlak z toho směru byl (dle IS ve stanici) vlak jiného dopravce EC 128 Valašský expres, ten má 30 min (což je nic ve srovnání s RJ). Pak je tam ještě 50 min zpožděný EC 127 Valašský expres z opačného směru, ale tam nevím, jestli to s tím nějak souvisí (např. obratem soupravy od zpožděného vlaku).

Radim

Nevím co dělají… Před chvílí ještě stál RJ 1010 ve Lhotce nad Bečvou. Teď stojí ve Valmezu a má +160 (zatím…)

Vbb

V pátek (tuším) EC124 mělo v Olomouci krásných +9. (dle GRAPPu)
Drobným stínkem na tomto výsledku byl fakt, že nečekal na NAD, takže cestující z první „části“ EC124 (Púchov – Hranice) jeli až dalším vlakem s cca +70,
Takže asi takhle „to dělají ostatní dopravci“.

Lolookie

„Jiní dopravci“ myšleno tak, že v tu chvíli tam RJ byl jediný takhle zpožděný a dost to bilo do očí, protože tam první 3 řádky zabíraly jen vlaky RJ (všechny směr Praha hl. n.), které za normálních okolností mají od sebe být vzdálené několik hodin. Čím to, že se tam takhle nenahromadily i vlaky jiných dopravců?

Lolookie

U RJ 1004 teď začali hlásit 320 min zpoždění

medical examiner

Jistě to za chvíli zaokrouhlí směrem vzhůru na rovných 6 hodin (tj. 360 minut)

Marian Kechlibar

Vůbec poprvé za život (je mi 43) jsem dnes jel z Ostravy do Prahy tak, že jsem si našel dopolední bus z Krakova do Vídně, tím jsem poskočil z Ostravy do Olomouce, a tam jsem přesedl na jeden z těch mnoha zpožděných vlaků, které se štosovaly ve stanici.

IDOS vám ten bus vyhledá, ale přestup nenabídne. Bylo tam asi 20 volných sedadel, které mohly posloužit jiným cestujícím.

Andrej

Podľa príspevkov nižšie pre nich autobusoví dopravci nechcú jazdiť, ak správne chápem kvôli nepreplateným minulým službám.

Jiří Kocurek

Však tohle si přece různí váčkofilové přáli: Zakázat autobusy, aby se po kolejích muselo mnohem delší trasou denně a pro všechny.

nowas

Co?

Jiří Kocurek

V debatě pod článkem o prodeji lokálky do Žacléře. Vadilo, že lidi jezdí do Trutnova autobusem.

medical examiner

Zakázat ne…jen zprivatizovat současně se zavedením výrazně progresivního mýta…(mocninou hmotnosti/km)

medical examiner

Písemně dokázat prosím…abychom věděli přesnější sumy…

Winchester1873

70% podobných MU je při všemožných výlukách. Neví někdo jak dlouho ještě mají dělat na tomto přerovském uzlu? tedy Přerov a přilehlé tratě, v tomto případě cca Brodek u Přerova-Prodenice. Přijde mi nekonečná a v Prosenicích není první.

Lolookie

70 %? Na to je nějaká statistika, nebo to je jen odhad?

Tomáš679.2

Zajímalo by mě , zda ta sluneční clona byla stažená již před událostí a nebo zda byla stažena až po.

Pája

Myslíte, že ji zatáhl, spinkal a jel na autopilota? Nebo že to je stanoviště, které v tu chvíli nebylo obsazeno?

Tomáš679.2

Nic takového si nemyslím. Prostě by mě to jen zajímalo. Není časté, aby v noci svítilo slunce.

Vendelin

Ona je stažena jen částečně, takže tipuju, že ji měl stáhlou, bo ledkové osvětlení zastávek a stanic je dost protivné na oči, zvláště když předtím koukáte dlouho do tmy.

Tomáš679.2

Děkuji. To s osvětlením mě napadlo, ale včera byla mlha (nevím jak tam, ale tady jako mléko) . Ten průzor mi přijde velmi úzký a říkám si, že pokud by bylo potřeba něco vidět, bylo by to možné asi jen na větší vzdálenost a kratší dobu, než by se to schovalo. Ale asi jde o zvyk.

Vašek

No, po události se nesmí manipulovat vůbec s ničím a pokud je toto ,,jízdní poloha“, moc vidět nemohl. Klidně tím mohl odfiltrovat návěstidlo.

Spejbl

Proč řešíš takové p**oviny?

Tomáš679.2

Věřím tomu, že při vyšetřování příčin nehod se řeší i takové věci, které se některým mohou zdát jako nepodstatné.

Tom

Neví někdo, jaké je stoupání mezi Bystřicí pod Hostýnem a Osíčkem? Tu dvanácti vozovou RJ 1021 plus E lokomotivu tam odvezla T 731 od ČD Cargo na dvakrát, celá akce tak zabrala 2 hodiny a 20 minut…

Amper77

16 ‰

K.S.

Jenže je to pomalé, jednokolejné, bez drátu a kapacita bude stát za starou belu.

Radim

Na jednokolejku bude kapacita „v pohodě“, vždyť tam v podstatě „nic“ nejezdí – dopoledne cca 1x za 2 hodiny 1 pár Os, odpoledne 1x za hodinu. Jinak nic… Ale pomalé to je, 70km/h fakt nic moc…

Jiří Kocurek

Jestliže budete křižovat co 10 km, tedy v každé stanici, tak je úplně jedno, jestli 70 nebo 90. Podstatné je, na kolik se v tom stoupáku vlak rozjede. Jen připomenu, že na studentském spěšňáku tam kdysi jezdívali 2 brejlovci a mělo to 10 nebo 11 vozů.

Radim

No jasné, to vím. Ale nebyli tam ti dva brejlovci spíš kvůli stoupání Valmez – Hostašovice? Tam je krpál jak kráva… A ty studentské spěšňáky pokud vím jezdily z Brna do Ostravy přes Bystřici, Valmez a Frenštát… Nebo si to pletu?

Jiří Kocurek

Přijelo to od Ostravy/Frenštátu a spojovalo se to ve Valmezu se čtyřmi nebo pěti Bdt od Vsetína (Žiliny?). Pak to jelo do Brna.

Radim

A jó, tenhle… 🙂

Jiří 3

Z Holešova do Branek na Moravě je telefonika

Jiří Kocurek

Jojo, to ještě dráha za C.K. monarchie zaváděla inovace plošně.

Roman Čadek

Ještě že nákladní jezdí prakticky jen v noci, stát se to přes den, mohla mít kolize s osobním fatální následky a ještě horší kolabs vlakového provozu.

Laik

Výborný nápad, vypínat zabezpečovací zařízení. Děkujeme.

MRC

Vskutku. Při zapojování nového, respektive při práci na starém je lepší ho vypnout a jet telefonicky. Bůh ví, zda by se tam ne postavily dvě vlakové cesty proti sobě a tvářilo se to OK…

Miroslav Zikmund

Můžete přijít s konstruktivním návrhem, jak TO řešit bez vypnutí ZZ.

Mimo jiné, „přivolávací návěst“ = pomalu kmitající bílé světlo se používá „podle potřeby“ (nějaká závada nebo plánovaný vjezd „druhého“ vlaku na obsazenou kolej při spojování dvou souprav) i když není ZZ vypnuto …

Bylo možno viděl na HLN v Praze při spojování Slováckého a Valašského expresu v minulém GVD … Alternativou bylo zastavení u cesťáku a dále na návěst „posun dovolen“ … Záleželo na výpravčím, jaký postup zvolil …

Vypnutí ZZ není v příčinné souvislosti s nehodovou událostí ….

Výkolejka

1) vypnutí zabazař není jen tak že by se někdo rozhodl že to teď vypne a bude se jezdit bez něj
2) jestli ten vlak projel stůj tak to zas tak moc společného s vypnutím zabzař nemá

RETROBUS Prostějov

Jen by mě zajímalo, který zoufalec šel jezdit RegioJetu. Zatímco České dráhy volaly ještě před půlnocí, žlutí se probudili ráno v pět a byli odpálkovaní s tím, že nám dluží od září, v součtu téměř čtyři miliony a dokud to nevyřeší, nikdo z nás a dopravců v okolí pro ně nehne prstem.

Martin

Pokud jezdí RegioJet přes Holešov a ValMez, tak asi nepotřebovali dnes NAD. Nebo jak je to?

Hošek

Evidentně nesehnali. Naším dispečerům také ráno volali anejelo se.

Jan Sova

Radimek vždy rád hodí hřejivé slovo s novým a neprozřelým dopravcem… Tak už to ve „velkém“ byznysu chodí….

medical examiner

Zkuste to písemně doložit….

Nokonnen

Pro čí potřeby? Pro Vaše? Jaký to bude mít efekt?

Tohle bude leda tak dobré pro právníka, ne diskutujícího na fóru.

RETROBUS Prostějov

Máme komunikaci doloženou, ozvěte se nám například přes Facebook.

Axel

Jestli výše diskutující napsali pravdu, celou pravdu a nic než pravdu, tož nechápu proč ignorují možnost aby své kačky dostali od RGJ v rámci insolvence RGJ….

Proč věřitelé RGJ dosud nepodali insolvenční návrh, když tvrdí, to co tvrdí?

Marek Janík

Správně. Normální je platit včas. Jenom kojot (a Radim) si může myslet, že si tak vylepší cashflow a nevrátí se mu ta facka odjinud.

Pája

To jste špatně pochopil. Radim přece jenom občas nějakou tu fakturku přidrží… (ironie)

medical examiner

Akorát že ne 3 dny, ale 3 roky že…

Pája

Přesně tak. Ale on na tom parazitování nevidí nic špatného a řekl to i na mikrofon. Jo pokud by to bylo obráceně, tak by si i v médiich ublíženě stěžoval, jak jsou na něj ostatní zlí.

kočičák

nedovedu si představit, jak by se jezdilo za hustoty provozu na železnici jaká byla v době socialismu – xy náklad. vlaklů které dnes neexistují a nejedou i 40-50 vagonů“ – ale nebyli také soukromý dopravci, bylo pouze ČSD a na silnici ČSAD

Facepalm

Tak si to nepředstavuj.

Tomariero

Jezdilo mnohem méně vlaků osobní dopravy.

Bram

Ale to dřívbylolípáci nepochopí a pokud by chápali, tak nepřiznají. Tehdy si nákladní vlaky pár dní postály a nikdo to moc neřešil. A osobní se rozjela, až to šlo.

medical examiner

No…
64 párů dálkoviny a max. 98 párů Os…by mohlo stačit…

Tom Matoo

Neni ted uz vetsi provoz nez na konci 80. let? Minimalne v nekterych usecich?

Vašek

Dnes se jezdí, tehdy se popojíždělo. Třeba nultá kolej Poříčany- Brod sloužila jako čekačky pro Vršovice. Vlaky se tam zamykaly.

Uuuuuuuuuuu

Přesně tak, soudruhu! Socík byl nej, všechno bylo rychlejší, levnější a spolehlivější!! Vždy všude včas, co včas… s náskokem dokonce! Zpoždění díky soudruhům z KSČ neexistovalo a nikdy nebylo!

BND30

Správně, zpoždění a nekvalitní dílo, to vše bylo vymýceno, jako kapitalistický přežitek !

Důchodce Pepa

Nejméně 30 rozvázaných vlaků na síti, od Hrušek, Třebovic po Bohumín.. Zastavení řazení Přerov pravé, Olomouc, Ostrava ,

Miroslav Zikmund

To je velmi jednoduché, nejděte si v jízdním řádu, jaká byla četnost osobní dálkové dopravy …. Nákladní vlaky se odstavily, takže ve stanici zůstala jedna průjezdná kolej, Autobusy přistavilo „nejbližší“ ČSAD podle možností … Tohle moc nikdo neřešil, protože podle „dokonalého“ předpisu D1 & D2 přece nemohlo k nehodové události dojít (nebyla plánována) … , tudíž v systému plánovaného hospodářství, kde se nehody neplánovaly nemohla být plánována nehodová NAD … plánovala se pouze výluková NAD a těch výluk byl zlomek dnešního počtu … ČSAD měly v podstatě naplněnou personální potřebu, mimo linkové dopravy měly „zájezdovou“ kapacitu a podnik ČSAD fungoval… Číst vice »

Jirka

No hele, takže potáhne brejlovec Pendolino přes Holešov? Kde jsou šotouši? To chci vidět. 😀

Jirka

Ach jo, tak nic. Nasadili NAD, člověk se prostě Pendolina pod Hostýnem nedočká 🙁

Jirka

Expresy nestačí? Zrovna jede další 🙂

medical examiner

Leda že by si nějaké přitáhnul na zahradu…
Ale na to bude potřeba si nejméně 10 let počkat…

Jan Sova

No a Shark by mohl taky ukázat svou dravost….

Důchodce Pepa

To jsem jednou přemlouval strojvedoucího jedoucího do Prešova strojně s brejlovcem, zda by neodvezl košicský rychlík z Hulína do VM. Po slibu, že zůstane na konci do Kysaku to přijal, musel se však podívat na mapu, kde pojede.

Pája

Bez poznání, bez pilota. Dal to?

Důchodce Pepa

Byl to Slovák a z Kolina do Spíše jel poprvní, dál to znal. V Hulíně našli pilota, vlakvedoucího a dostal JŘ. Spádové poměry ho nezajímaly, ale do Valach dojel. A byl to docela slušný vlak, 10 vozú a Lv 499 na konci. Pejane, Ty jezdíš po světě, máš všude poznání? Znal jsem u soukromníků strojvedoucí, co jeli všude kde byly koleje.

Pája

Taky bych přijel 🙂

Luboš

Předevčírem jsem tam jel. Lipník – Prosenice mezistanicne, celé Prosenice vypnuté, jízda na PN….. Na vjezdu i odjezdu. Tak mě to bylo řečeno z CDP Přerov. V Prosenicich byla obsazena dopravní kancelář výpravčím a ten mi dával při průjezdu na PN navést odjezd!!! To není proti předpisu, ale při průjezdu stanicí podle rozhledových poměru to může u někoho navodit pocit, že na odjezdu je volno. Viz smrtelná nehoda v Čerčanech. I když příčina včerejší nehody bude jiná, pravděpodobně projetí stůj, chci upozornit na zmatečné chování některých zaměstnanců SZ. Hezké ráno všem.

Palecek.M

strojvedoucí nemůže jezdit podle pocitu…ale chápu co se snažíš popsat (dával palec nahoru)

Výkolejka

A byl jste vlak projíždějící nebo jste zastavoval pro výstup a nástup cestujících? … jen si tady nad tím tak přemýšlím. Díky za info

Luboš

Průjezd….

Výkolejka

Tak to je skutečně nesmysl. Ikdyž jak píšete není to proti předpisům, tak ono tam taky nikde není napsané, že to má dělat. Resp. je tam popsáno kdy to má dělat. Každopádně tím se nijak nezruší jízda podle rozhledu a na takového člověka je třeba si dát pozor. Přemýšlel jsem o situaci že vezete Os, vjedete na PN, zastavíte u nástupiště a protože předpokládáte stůj na dalším návěstidle, nevidíte na něj, návěstní opakovač ukazuje „stůj“, tak nikam nejedete. V tuhle chvíli musíte být nějak vypraven, ale ikdyž to předpis nikde neříká, tak se tím pořád neruší jízda podle rozhledu. Ale… Číst vice »

Luboš

Vezl jsem Nex, o výluce TZZ včetně Op v Oseku jsem měl rozkaz, ale o výluce PZZ v Prosenicich tam nebylo ani slovo. Na vjezd i odjezd na PN jsem byl upozorněn GSM z Přerova. Celá stanice byla vypnutá včetně kódu VZ…. Info o tom v rozkazu žádné a najednou mi výpravčí dává průjezd…. Já vím, co mám dělat, ale je to podobná situace při které umřel které kolega, kamarád a další kolega (údajný viník) je z toho nešťastný.

Výkolejka

Možná jsem to napsal nějak špatně, ale já jsem samozřejmě na Vaší straně a je mi jasné, že víte co máte dělat.
Jen jsem si tak „nahlas! přemýšlel o té situaci proč to tak bylo a co tím výpravčí sledoval.
No to že Vám to nedali do rozkazu a ani Vám nevolali je skutečně divné.

Vašek

Zřejmě to chtěl výpravčí ,,urychlit“, což je samozřejmě špatně.

Amper77

Ono snad nejde o to „být na něčí straně“ ale předávat takové informace, které obě strany budou chápat stejně. Jestli strojvedoucí vyvozuje z výpravky zelenou, tak to bych potřeboval vysvětlit důvod. Zdůvodnění „já to tak cítím“ je pro mě nedostatečné.

Apollo17

“ V tuhle chvíli musíte být nějak vypraven, ale ikdyž to předpis nikde neříká, tak se tím pořád neruší jízda podle rozhledu.“

To není pravda. Po vypravení tzv.“jiným způsobem“ musí být kolej k dalšímu návěstidlu volná a strojvedoucí musí jet max. 40 km/h až do doby, kdy uvidí návěst na návěstidle(pak jede podle jeho znaku. Návěstidlo musí dovolovat jízdu vlaku. V Čerčanech vlak projížděl a výpravčí ho nevypravil,jen ho informoval, že na odjezdu má volno.

Výkolejka

Ano máte pravdu, že kolej musí být volná, ale taky kde v předpise je napsáno, že když vjíždíte na přivolávačku tak jízda podle rozhledových poměrů končí výpravou vlaku výpravkou?

Luboš

A neměl!!!!!

Apollo17

Volno na odjezdu měl.

Standa

Nezlob se, ale pro tebe jako pro fíru musí být svatá návěst na návěstidle. Nebo když ti budu dávat při průjezdu návěst odjezd a na návěstidle bude 40 a potom volno, tak to taky projedeš plnou traťovou rychlostí?

Výkolejka

Copak ono se nějak vylučuje návěst odjezd výpravkou a rychlost 40 na návěstidle? To je přece naprosto standartní situace.

Luboš

Chovají se tak všichni? Byl tady kolega co se rozjel do obsazeneho oddílu stovkou… A Čerčany? Na vjezdu PN, pak info vysílačkou máš volno…. V těchto situacích dochází k selhání jednotlivce, nikoli systému, ale právě tyto informace o průjezdu dané v těchto konkrétních případech jsou zmatečné, zavádějící… To je celé. Jsme jenom lidi.

Standa

Souhlásím, že to podle předpisů nemusel dávat. Těch obou kolegů z Čerčan je mi opravdu líto. A ujišťuju tě, že kdybych v těch Čerčanech byl já a řekl do vysílačky „Máš to volný, můžeš jet“, tak jsem viník a do smrti se v klidu nevyspím.

bakiy

Sice taky vím, co se snažíš popsat, ale pochybuju, že by výpravka zvedal výpravku u vlaku, kterej mu tam má zastavit…

Amper77

Výprava výpravkou může navodit jediný dojem – na odjezdovém návěstidle je návěst povolující jízdu. A důvod jejího dávání je tuto informaci předat strojvedoucímu dříve, než na to návěstidlo uvidí. Proč by někdo z toho měl vyvozovat zelenou?!

Luboš

To je právě ono, 99%kolegu ví, jak se má chovat… Ten jednoprocentní může selhat. Kdyby žádný průjezd nedával, předpokládá stůj, chová se podle toho a privolavacka na odjezdu je jen příjemné překvapení….🙂 proto je někdy lépe nic nedělat a dopadne to dobře.

Amper77

Jenže pak si zase jiní strojvedoucí budou stěžovat, že výpravka nijak neinformuje. A někdy to nedopadne dobře. U mnoha projetých návěstidel jsem slyšel „proč mně fíra neřek, že tu budeme stát?“.

Amper77

výpravka

Roman G.

V tom případě bych já osobně jednal jako na pochybnou návěst a zastavil. Pak se ptal co se děje. Samozřejmě v případě, že výpravu návěsti budu mít v rozkaze, tak pojedu. V Prosenicích není dána výprava „odjezdem“ tak není co řešit

Výkolejka

Jak může být návěst „odjezd“ pochybná?

Roman G.

Nikdy se tam nevypravovalo, podle JŘ se nevypravuje, v rozkaze nic není, v tom případě bez diskuze pochybná návěst. Kdyby Vás vypravil na koleji, kde před Vámi něco je, tak odjedete, protože odjezd není pochybná návěst?

Výkolejka

Predpis D1 rika ze vypravci muze vypravit vlak návěstí odjezd v pripade ze je to ucelne. Je to nekde v kapitole vyprava navesti odjezd. Neni potreba mit na to rozkaz nebo znacku v tabelaru.

Haan

D1,čl.2993. Výpravčí vypravuje návěstí Odjezd:
d) všechny vlaky vjíždějící s pohotovostí zastavit, není-li zastavení třeba:
db) v ostatních případech, je-li to s ohledem na místní podmínky účelné (stanice v oblouku apod.) a možné, neznemožňuje-li mu to jiný úkon, související s plněním jeho povinností;

Haan

D1,čl.2993. Výpravčí vypravuje návěstí Odjezd:
d) všechny vlaky vjíždějící s pohotovostí zastavit, není-li zastavení třeba:
db) v ostatních případech, je-li to s ohledem na místní podmínky účelné (stanice v oblouku apod.) a možné, neznemožňuje-li mu to jiný úkon, související s plněním jeho povinností;

Leinad

A co to znamená „účelné?“
Alibismus, aby za následnou MU mohl dopravce a ne Spržel, jako v Čerčanech, kde výpravčí tvrdil že má volno?
Pokud fíra má jet podle rozhledu a nevidí na návěstidlo, stejně nebude zrychlovat ani jinak měnit styl jízdy, protože stejně neví jestli na úrovni klacku není stojící vůz.

Výkolejka

Účelné není alibismus ale ten předpis jednoduše nemůže na jednom místě obsáhnout všechny případy … v tom bych problém neviděl.
A ano o jízdě podle rozhledu a zároveň výpravě jsem už tady psal, že to předpis nikde neřeší a tak si to asi každý může vykládat jak chce, ale správně to jistě není.

Luboš

To jsou ty slovíčka…. Je účelné…. Nebo …zpravidla. Dá se to vyložit všelijak.

Luboš

Přesně….

J. Rozsypal

Takže podle vás je rozumné, při takové vyluce zastavit a ještě těm výpravčím ztizit práci? Zajímavá dedukce.

Mat

čo bolo príčinou projetí Stoj, či únava prišla na fíru?

Výkolejka

1. Je rozdil jestli by nekdo projel stuj protoze byl unaveny nebo když nebyl unavený?
2. cekate ze tady do diskuze ted prispeje nekdo z DI a napise nejaky predbezny poznatek?

Gwann

občas se tu pan Kučera výskytnul. ale vyjadřoval se značně obezretne

Leinad

1) Jsou různé důvody, proč „stůj“ projíždět. Únava nebo jiná chyba přímo při řízení (reakce na návěst na vedlejší koleji, zapomenutí na výstrahu,…) Fíra zadal brzdu, vlak jel(bordel při svěšení, prokluz,…). Padáček.

A. Mikulka

Terazky stě akým jazykom hovorili?

Původní Pražák

-Ještě že máme dobře zabezpečené trtaté
-Cože máme?
-Dobre zabezpečené tratě. Zítra bude přehlídka.
Jen tohle není pohádka, ale opravdové peklo.

Pája

…..S čerty nejsou žerty patří mezi mé oblíbené.

Výkolejka

Ja tomu sice moc nerozumim, ale nejak nechapu tu souvislost s temi Otrokovicemi. Tam bylo vypnuto tratove zabzar a tudíž se jezdilo v mezistanicnim oddíle a tam taky jeden vlak zezadu nabral druhý. Jaka je souvislost s tim, ze tady se jezdilo na privolavacku? … z informací v článku to nedava smysl.

Výkolejka

A souvislost s tou privolavacku?

Jirka

No uf ještě, že jsem stihl projet rychlíkem po R8 před nehodou. No to nevím v kolik bych se pak dostal domů.

Jirka

No už to vidím … 1021 – Osíčko, VM, Hranice +310
Teď je škoda, že třeba nejsou elektrifikované ty boční trasy přes Osíčko a Veřovice (a upravené, aby se mohlo jezdit s dlouhými vozy), Štramberk. Podstatně by to snížilo zpoždění, kdyby se jelo pod jednou lokomotivou a bez změny směru jízdy.

Martin11

Štramberk?to je
s vtip nebo co?

Martin11

Byl jste někdy ve Štraberku.to může jen blázen.😁

Martin11

Napsat.teda

Výkolejka

Proč? Znáte nějaký způsob jak tam legálně ty vozy od Veřovic dostat?

Martin 11

Dyt je tam do veřovic stoupani jako prase a ostre oblouky plus kratke stanice viz pribor a koprivnice a normativ asi 350 tun a nahore ve veřovicich to same.a to nemluvim o prechodnosti jestli vite co to znamená

Jirka

Dobře no přes 600 metrů dlouhý Příbor bych zrovna za krátkou stanici nepovažoval. To už raději 270m Kopřivnici. Jinak do Štramberku od Studénky jezdí i 500 m dlouhé vlaky a to že je stanice krátká vůbec nevadí. Postaví se na průjezd a jede se. Jinak normativ je jedna věc a to že pak tam jede 700 tun na dvě lokomotivy je věc jiná. A o přechodnosti se bavím v budoucím stavu a nikoliv v momentálním.

Martin11

Do Śtramberku ano.dal nejezdí z nákladních vlaků nic.a nahoře ve Veřovicich je ostrý oblouk kde by vám ten rychlík vykolejil stoprocentně.

Výkolejka

Takže ty náklady s tím vápencem co tam jezdily při výluce to bylo nějaké kouzlo?

Martin 11

To jsem mimochodem vozil.takze to vim.bylo to 9 vozu lozenych vapencem a tri lokomotivy.rychlost maxxx.30 km a jelo se trikrat aby se to odvezlo.jeste nejake info potrebujetea pak se skladalo cele dohromady asi 2 h ve veřovicich

Jirka

Pravidelně samozřejmě ne, ale když je nepřetržitá výluka někde mezi Štramberkem a Studénkou tak se jezdí přes Veřovice běžně, hlavně přes noc.

Mil

Proč myslíte že by vykolejil. Zažil jsem tam vlak 2x pára 475 a 7 rychlikovych vozů a projelo to normálně. Jediné omezení bylo 10 km/h v oblouku ve Veřovicích.

Výkolejka

Co to plácáte za nesmysly? Copak já tady tvrdím, že jde ten vlak vézt z Veřovic do Štramberku? A teď trochu pojmů místo Vašich dohadů: 1) čemu vadí to stoupání jako prase? Co třeba uvažovat s normativem hmotnosti a brzdícími procenty? Při výluce tam jezdí občas i nákladní vlaky. Je tam 25 promile. 350t Vám přijde jako málo pro nějaký Ex s pšti vozy? 2) „Ostré oblouky“. Pan Jirka přece píše, že je škoda že ta trať není upravená aby tam ty dlouhé vozy mohly jezdit. Ne že to nyní jde! Ale opět trochu faktů: Je tam povolena jízda vozů… Číst vice »

Martin 11

To nema smysl se dohadovat s vami.ja jsem tam jezdil s vlaky osobnimi a nakladnimi.takze vim o cem mluvim.konec debaty.

Chronosphere

Šmarjá panno,tak se nedohadujte,diskuse byla o tom, že je škoda, že trať není upravená jako obchvat koridoru,a vy nás tu zásobujete příspěvky o tom jak je to teď. Zkuste u čtení myslet.

Martin 11

Ja?jen vam predkladam fakta.jak to tam vypada..kdyz ti meldo pise hovadiny.o tom myšleni se radši ani nebudu vyjadřovat.klidne at si tam jezdi i pendolino😎

Výkolejka

Fakat jako „kopec jako prase, ostré oblouky, krátké stanice, … “ tak taková fakta můžete vykládat v hospodě, tam tomu nikdo rozumět nebude, tak budete vypadat chytře.

Výkolejka

Neni o cem se dohadovat kdyz nemate predstavu o zakladnich technickych vecech a stavite vse na dojmech.

Martin11

S vámi se nemám o čem bavit pane.klidne tady dál ventiluje svoje moudré názory.coz vás očividně baví.uz na naše stupidní názory nebudu reagovat.

Martin11

Promiňte ale vy určitě školit nemusíte.zajimalo by mne jestli jste aspoň železničář nebo jen teoretik z kanceláře.nic ve zlém 😀

Výkolejka

Jelikoz ja jsem v teto diskuzi ten ktery vi o cem je rec na rozdil od Vas tak by asi bylo dobre kdybyste si prestal vymyslet o tom jak jste tam vozil vlaky a prestal delat zeleznicarum ostudu.

Marian Kechlibar

Tohle vyřeší jenom VRT. Ta trať přes Veřovice není pro provoz rychlíků vhodná ani trochu.

Mat

To bude zas poprask

Sinthera

Uz je… zpozdeni minimalne hodinu…

Martin Hanzal

A že ty výluky na Ferdinandce vždycky odnese náš Vectron 🙂 Na tomhle pomalu ještě ani nezaschnul lak…

No, hlavně, že všichni zúčastnění přestáli tuto událost bez zranění. Zbytek jsou jen plechy… a hodiny a hodiny zpoždění…

Držte se!

Gwann

tak hlavně, že bez zranění.
cestujícím pevné nervy.