Provoz na koridoru u Přerova byl téměř 24 hodin zastaven kvůli srážce nákladních vlaků
Srážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekce
Provoz je zastaven na jednom z nejvytíženějších úseků tuzemské železnice.
Výhybka byla vyrobena v pátek 21. 1., resp. 5. den od zahájení výroby. Držet všechny typy výhybek na skladě je nereálné, není to v možnostech žádného správce železniční infrastruktury ani výrobce protože by se jednalo o stovky typů. Výrobce drží na speciálním skladě jen vybrané komponenty, které se v případě potřeby upravují či dokončují dle konkrétní potřeby. V tomto případě se dodává téměř celá výhybka, konkretně kompletní kolejivo, ve střední a srdcovkové části i všechny betonové pražce včetně dodatkových pražců za výhybkou.Původní zůstanou jen nepoškozené pražce s vystrojením ve výměnové části, ty jsou jen necelé rok staré a nebyly poškozené.… Číst vice »
To je to skladování výhybky opravdu draží, než jakou to způsobí škodu na dva týdny jedno kolejném provozu nejvytíženějších tratí v Evropě? Co tak důležitého to na uskladnění potřebuje? Co z toho nemůže být ve skladu státních hmotných rezerv, kde kolejnice i mosty běžně mají?
Á, zase jeden chytrej. Máte představu, kolik různých typů výhybek by se mělo skladovat? To není jak Piko vláčky, kdy byly výhybky dvě: levá a pravá.
Pro představu – pár typů (rozhodně ne úplný výčet, a vynásobte si to dvěma: levá a pravá).
J49-1:7,5-190-I
J60-1:7,5-190-I
J49-1:9-190
J60-1:9-190
J49-1:9-300
J60-1:9-300
J49-1:11-300
J60-1:11-300
J49-1:12-500-I
J60-1:12-500-I
J49-1:14-760
J60-1:14-760
J49-1:14-760-I
J60-1:14-760-I
J49-1:18,5-1200
J60-1:18,5-1200
J49-1:18,5-1200-I
J60-1:18,5-1200-I
Stačí, abyste měl výhybku třeba v oblouku, a už je to úplný atyp.
Základní typy v rezervě jsou, ale zrovna tady jde o výhybku stovkovou, která má na délku 70 metrů.
Silně poškozená výhybka v Prosenicích je na rychlost 100 km/h do odbočky, což není úplně běžně používaný tvar. Jedná se o převzetí podobné výhybky z výrobního programu výrobce, která je určena do stavby do Dluhonic.
Mohli tam nově dát vyhybku na 120, jistě již vyrobenou pro Dluhonice, místa je tam dost. Na přerovském zhlaví v Dluhonicích bude kříž z 6 výhybek pro 100 Km/h, na brodeckém ještě 2 na 120 km/h. Nová návěstidla s indikátory již stojí.
>místa je tam dost
Opravdu? Já tam na fotomapách vidím, že na výhybku z předjízdné bezprostředně navazuje výhybka spojky.
Ad. cekani 14 dni na novou vyhybku: Jsem laik, ale tak nejak bych ocekaval, ze standardizovane vyhybky maji v rozumnem poctu s velkou rezervou uskladnene ve skladu pro mimoradne udalosti. Oni ale zrejme setrili, proto neni naskladneno.
Jak jste sám napsal jste pouze laik. Bylo by fajn mit na skladě výhybky. Jenže to má malý háček. Na české železnici se používá hodně typů výhybek. Pro příklad někde podle typu kolejnice,typ závěru, délka a hlavně rychlost pojíždění. Proto nejspíš nelze mít na skladě protože stanic je hodně s tím ze v každé stanici je to trochu jinak a nelze to úplně přesně předpovědět kde se stane nehoda. Neříkám ze by to neslo mít na skladě ale bylo byt to vic nez jedna výhybka.
V podstatě. jak níže uvedeno je každá výhybka dělána na míru, tím spíše, že je dodávána v rozmontovaném stavu a sestavuje se na místě – montáž na pražce a na místo se ukládá pomocí kolejového jeřábu.
Je mylná představa, že někde je sestavená výhybka, ta se naloží na vagon, doveze na místo a tak se „jednoduše“ vloží do kolejiště. Pro práci kolejového jeřábu je nezbytná výluka trakčního vedení – práce v blízkosti elektrického zařízení VN …
Nemáte pravdu- výhybky jsou standardizované ( podle tvaru kolejnice a poměru- např.: 1: 12-500) je jich celkem do 20 druhů. Na hlavních tratích to jsou především vyh. UIC 60. A u Prosenic bych to odhadoval na 1:12 až 1:18 (dlouhé štíhlé). Zpravidla se montuje na místě pouze srdcovka,zbytek je naložen na Res jako plm. Kdyby SŽ chtělo, může je mít skladem,ale to jsou skladové zásoby a ty finančně zatěžují hospodaření…
Zpoždění vlaků z důvodu čekání na výhybku a expresní cena u výrobce místo výběrka nejsou finanční zátěž?
Jo sklad je potřeba mít popsaný, ne že jenom Franta ví kde je výhybka, ale ten je teďka na dovolené, tak se objedná nová. To se auditorům nelíbí.
To je ta skladování výhybky opravdu draží, než jakou to způsobí škodu na dva týdny jedno kolejném provozu nejvytíženějších tratí v Evropě? Co tak důležitého to na uskladnění potřebuje? Co z toho nemůže být ve skladu státních hmotných rezerv, kde kolejnice i mosty běžně mají?
Viz má odpověď výše.
Tak já jich (viz příspěvek výše) napočítal 18, a to jsem skončil stovkovými.
Dále existují výhybky transformované, ale zdá se, že v Prosenicích jsou normální (rovné).
Jo a „krát dvě“ – levá a pravá (o symetrických raději nemluvme 🙂 )
Záznam dnešní mimořádné situace ve stanicích Hranice na Moravě, Drahotuše a Prosenice:
https://youtu.be/WEnxjjKKC-8
Nějak jsem nepochopil význam videa
Tak bylo to mysleno jako takova mala, samozrejme lajcka reportaz z mista deni kdyz uz jsem se tam nahodou vyskytl… Puvodne urcena jen pro muj archiv. Ale zrejme naivne jsem predpokladal, ze by to mohlo zajimat i ostatni ctenare. Slo o to, ze se daly videt situace, ktere jinak nevidite, no… Treba to Pendolino u prvniho nastupiste v Hranicich, ci ta gorila se 151 posunujici na hranickem zhlavi. Nebo popreni fam zde v diskusi o tom, ze Rgj nemel zadne autobusy atd. Mne to osobne zajimave prislo, Vam treba ne. Vsak je na kazdem, zda to zhledne, ci ne…
Díky za ni, nenechte se odradit.
Re. Zesp
Za mě OK.
Díky
Díky za skvělé video. Je fajn vědět, že jsou lidé, kteří si všímají i dalekosáhlých důsledků, které taková nehoda způsobí pro cestující a nejen pro ně. Fakt moc díky.
Já bych to přirovnal třeba k tomuto videu. I po 20 letech je připomínkou mimořádné události stejně jako video vložené výše. Ve videu je vidět, jak taková událost může ovlivnit společnost a ukazuje také to, že ani tehdy se život nezastaví.
https://www.youtube.com/watch?v=Z2px7aJvr08
Docela rozsáhlé, díky.
Video parádní………
Je celkem škoda že mezi Moravou a Slezském je jenom jedna použitelná trať, takto bohužel zase stojí půlka Evropy. VRT sice pomůže, ale jenom osobní dopravě a to asi ještě ne zdaleka vší. Chtělo by to aby krom projektu VRT vznikl ještě alespoň jeden projekt na propojení Moravy a Slezska kapacitní železnicí. Je asi celkem jedno jestli to bude přes Holešov do Valmezu a pak na Hranice nebo dále do Frenštátu, nebo jestli to naopak nebude na Holešov, ale z Valmezu na Horní Lideč a Vláru. A nebo jesttli se to vyřeší ještě jinak, každopádně současný stav s jednou elektrifikovanou… Číst vice »
Nesmysl. Nejsou a nebudou love
A vaše řešení problému tedy je?…
Sebedestruktivní eliminace za účelem zisku Darwinovy ceny. 🙂
Připomenu to o čem dost píšu. Tož třebas Vám z toho vyjde závěr ze kterého vyplyne odpověď na Vaši otázku a) V ČR připadá na 100 km2 rozlohy naší vlasti zhruba 12 km železničních tratí. Průměrné denní využití jednoho km žel.tratě v roce 2019 bylo 39 pasažerských vláčků, které platily do kasičky SŽDC v průměru 0,58 EUR / vlakový kilometr. b) V Německu je hustota žel. tratí zhruba 11 km tratí na 100 km2 rozlohy Německa. Průměrné denní využití jednoho km žel.tratě v roce 2019 bylo 60 pasažerských vláčků, které platily v průměru 5,4 EUR / vlakový kilometr. c) V… Číst vice »
Výjimečně píšete rozumně 🙂 . Ano, přes Frenštát a Hulín / Vláru kapacitní trať postavíte leda za nesmyslně velké náklady. To by se na KFNB musel provoz přerušovat každý druhý den, aby mělo smysl o tom přemýšlet.
Fotografie ze vzduchu: https://lokomotivy.net/adm/zobraz2.php?rada=r_prac&loko=11
No po zkušenostech ze Studenky 2008 a nyni by nebylo od veci premyslet o vybudovani přímých odbocek mezi trati 270/280 v Hranicich a 280/323 ve Val.Mezu,( prip.i v Kojetine, Nezamyslicich,Opave a Olomouci), aby se pri takovych udalostech mohlo jet bez zdrzujiciho úvraťového “prepichovani” lokomotiv alternativni trasou.
Odbočka mezi tratěmi 270/280 u Hranic už v minulosti existovala, ale jako nepotřebná byla zlikvidována
Ale prd. Ta spojka byla zapojená možná tak za válka. Pak tam sice byly koleje, ale bez napojení, veksle se měli vložit až v případě války.
Kdy to stavěli je dobrá otázka, protože existovala už na snímcích ze 47. roku, ale teoreticky by mohlo být možné že vznikla už ve 30. letech protože hlavní koleje jsou o pěkných pár metrů posunuty proti původnímu stavu a nové napojení tratě do Valmezu se otevíralo snad ve 38. roce. Dávalo by to smysl, protože by se tím otevřela celkem kapacitní trať pro uhlí z Ostravska na Slovensko. Proč nebyla dokončena je otázka, ale asi za to mohly politické změny kdy přímé spojení na Ostravsko už zase nebylo žádoucí po nějakou dobu a pak to zase nebyla priorita atd.
Obnoven provoz včetně TV v 2.TK v 21:16 hod. Prosenice-Lipník dvoukolejně.
Před chvílí jsem se vrátil z Hranic na Moravě, Drahotuší a Prosenic, kde jsem pořídil dokumentaci toho, jak to tam dnes odpoledne vypadalo. Jakmile z toho dám dokupy film, dám sem na něj odkaz, ať tedy máte představu, jak se s tím popasovaly Dráhy a Regiojet a nechybí ani pár záběrů z nakolejování posledního vozu se dřevem… Originálně to asi vyřešil Leoš, který jezdil odklonem přes Holešov…
Vzdyť OBB je ten dopravce, který je nám dáván za příklad, protože tam není zmrvená liberalizace a všechno funguje. A najednou projedou návěstidlo.
To je problém českého zabezpečovače ve výluce.
Podle ministra Kupky se do půlnoci obnoví provoz aspoň po sudé skupině a 2. TK – aspoň něco. 🙂
Píše se tu jen o osobce, jak je na tom nákladní (zastavená, odklon, kudy) ?
Co se týče nehody, myslím na: pane doktor, vy jste se zase kochal. (souběžná jízda)
Stojí, tohle se obtížně objíždí.
no…je to také také tragédie,ikdyž jen boční srážka
Vždyť je to díky Bohu bez zranění, natož úmrtí. Je to hromada, průser jak mračna, ale naštěstí se nejedná o tragédii. Což je hlavní.
Můžete udělat onlajn z 1004?? Ten vlak je komický až běda a ukazuje se v celé kráse společnost Regiojet
Ano, jistě. Extrém jediného dne extrapolovat na všecko.
Nize v diskusi se muzeme docist, ze se nejedna o extrem ale o logicky dusledek neschopnosti platit vcas autobusakum za nahradni dopravu.
278 minut…hmm…
Kolik má Regiojet (za celou dobu existence) rekord?
Asi půlden při cestě z Chorvatska, sesuv půdy na trati v Chorvatsku.
a to s tím, že pasažéry vyložil už v Břeclavi a do Prahy dovezl busem
Před hodinou se sjelo v Drahotuších celkem šest autobusů, z toho čtyři klasicky Regiojeťácké (ještě i s cedulí Praha – Brno) a dve zájezdové od cizích subjektů.
Nevite prosim nekdo, proc do VM zajizdi LeoExpres? Vylozi tam cestujici a jede strojne zpet na Hranice… . Dekuji.
Strojně nebo soupravově?
Omlouvam se. Nejsem strojvedouci, jen fanda. Omluvte prosim mou spatnou terminologii. 🙂
Střelím od boku: Koupil lidem lístky do Hulína, jeďte Regiosharkem, bude na vás čekat souprava do Prahy.
Zajistil nahradni soupravu z Hulina do Val. Mezu…
Odklon pres Holesov
Třetí fotografie ve fotogalerii. To není možné použít techniku a je nutné to rozřezat a odnosit po kouskách?
https://olomoucka.drbna.cz/zpravy/doprava/24263-v-prosenicich-se-srazily-dva-nakladnich-vlaky-doprava-na-ostravu-je-prerusena.html
Tekl bych, že chlapi vědí, co dělají.
Překlep: Řekl bych….
A co se vám nezda?
No nevím, ale příjemce toho dřeva bude asi rád, když přijede rozřezané na 50cm kuláče. O tom, že jeho doprava bude následně obtížnější ani nemluvím.
To.jede na biocel.tam to nevadí.
O to bych neměl strach. Prioritou je odstranit následky nehody. Rozřezané dřevo vem čert. Navíc dnes je dřeva haba fuk. A jestli to jede na biocel… ikdyby ne, tak te už to pojede…..
Ty Prosenice jsou snad prokleté. Tam už bylo vykolejení… Štěstí je, že bez zranění, tak do v rámci možností dobře dopadlo.
V šedesétých letech souprava Sa se sergejem vjela z boku do r 47. 7 mrtvých. Přišel jsem na denní směnu, po noční nehodě. Bylo to na jihu 1 a 3 kolej
Proč Jančura pouští od rána z Ostravy na Olomouc vlaky? To tam ti lidi budou pět hodin trčet někde v poli?
Přesně tak. Vlak RJ 1004 má aktuálně zpoždění 270 min, RJ 1008 160 min, RJ 1010 má 100 min.
A co má dělat?
Co třeba udělali ostatní dopravci? Jediný další zpožděný vlak z toho směru byl (dle IS ve stanici) vlak jiného dopravce EC 128 Valašský expres, ten má 30 min (což je nic ve srovnání s RJ). Pak je tam ještě 50 min zpožděný EC 127 Valašský expres z opačného směru, ale tam nevím, jestli to s tím nějak souvisí (např. obratem soupravy od zpožděného vlaku).
Nevím co dělají… Před chvílí ještě stál RJ 1010 ve Lhotce nad Bečvou. Teď stojí ve Valmezu a má +160 (zatím…)
V pátek (tuším) EC124 mělo v Olomouci krásných +9. (dle GRAPPu)
Drobným stínkem na tomto výsledku byl fakt, že nečekal na NAD, takže cestující z první „části“ EC124 (Púchov – Hranice) jeli až dalším vlakem s cca +70,
Takže asi takhle „to dělají ostatní dopravci“.
„Jiní dopravci“ myšleno tak, že v tu chvíli tam RJ byl jediný takhle zpožděný a dost to bilo do očí, protože tam první 3 řádky zabíraly jen vlaky RJ (všechny směr Praha hl. n.), které za normálních okolností mají od sebe být vzdálené několik hodin. Čím to, že se tam takhle nenahromadily i vlaky jiných dopravců?
U RJ 1004 teď začali hlásit 320 min zpoždění
Jistě to za chvíli zaokrouhlí směrem vzhůru na rovných 6 hodin (tj. 360 minut)
Vůbec poprvé za život (je mi 43) jsem dnes jel z Ostravy do Prahy tak, že jsem si našel dopolední bus z Krakova do Vídně, tím jsem poskočil z Ostravy do Olomouce, a tam jsem přesedl na jeden z těch mnoha zpožděných vlaků, které se štosovaly ve stanici.
IDOS vám ten bus vyhledá, ale přestup nenabídne. Bylo tam asi 20 volných sedadel, které mohly posloužit jiným cestujícím.
Podľa príspevkov nižšie pre nich autobusoví dopravci nechcú jazdiť, ak správne chápem kvôli nepreplateným minulým službám.
Však tohle si přece různí váčkofilové přáli: Zakázat autobusy, aby se po kolejích muselo mnohem delší trasou denně a pro všechny.
Co?
V debatě pod článkem o prodeji lokálky do Žacléře. Vadilo, že lidi jezdí do Trutnova autobusem.
Zakázat ne…jen zprivatizovat současně se zavedením výrazně progresivního mýta…(mocninou hmotnosti/km)
Písemně dokázat prosím…abychom věděli přesnější sumy…
70% podobných MU je při všemožných výlukách. Neví někdo jak dlouho ještě mají dělat na tomto přerovském uzlu? tedy Přerov a přilehlé tratě, v tomto případě cca Brodek u Přerova-Prodenice. Přijde mi nekonečná a v Prosenicích není první.
70 %? Na to je nějaká statistika, nebo to je jen odhad?
Zajímalo by mě , zda ta sluneční clona byla stažená již před událostí a nebo zda byla stažena až po.
Myslíte, že ji zatáhl, spinkal a jel na autopilota? Nebo že to je stanoviště, které v tu chvíli nebylo obsazeno?
Nic takového si nemyslím. Prostě by mě to jen zajímalo. Není časté, aby v noci svítilo slunce.
Ona je stažena jen částečně, takže tipuju, že ji měl stáhlou, bo ledkové osvětlení zastávek a stanic je dost protivné na oči, zvláště když předtím koukáte dlouho do tmy.
Děkuji. To s osvětlením mě napadlo, ale včera byla mlha (nevím jak tam, ale tady jako mléko) . Ten průzor mi přijde velmi úzký a říkám si, že pokud by bylo potřeba něco vidět, bylo by to možné asi jen na větší vzdálenost a kratší dobu, než by se to schovalo. Ale asi jde o zvyk.
No, po události se nesmí manipulovat vůbec s ničím a pokud je toto ,,jízdní poloha“, moc vidět nemohl. Klidně tím mohl odfiltrovat návěstidlo.
Proč řešíš takové p**oviny?
Věřím tomu, že při vyšetřování příčin nehod se řeší i takové věci, které se některým mohou zdát jako nepodstatné.
Neví někdo, jaké je stoupání mezi Bystřicí pod Hostýnem a Osíčkem? Tu dvanácti vozovou RJ 1021 plus E lokomotivu tam odvezla T 731 od ČD Cargo na dvakrát, celá akce tak zabrala 2 hodiny a 20 minut…
16 ‰
Jenže je to pomalé, jednokolejné, bez drátu a kapacita bude stát za starou belu.
Na jednokolejku bude kapacita „v pohodě“, vždyť tam v podstatě „nic“ nejezdí – dopoledne cca 1x za 2 hodiny 1 pár Os, odpoledne 1x za hodinu. Jinak nic… Ale pomalé to je, 70km/h fakt nic moc…
Jestliže budete křižovat co 10 km, tedy v každé stanici, tak je úplně jedno, jestli 70 nebo 90. Podstatné je, na kolik se v tom stoupáku vlak rozjede. Jen připomenu, že na studentském spěšňáku tam kdysi jezdívali 2 brejlovci a mělo to 10 nebo 11 vozů.
No jasné, to vím. Ale nebyli tam ti dva brejlovci spíš kvůli stoupání Valmez – Hostašovice? Tam je krpál jak kráva… A ty studentské spěšňáky pokud vím jezdily z Brna do Ostravy přes Bystřici, Valmez a Frenštát… Nebo si to pletu?
Přijelo to od Ostravy/Frenštátu a spojovalo se to ve Valmezu se čtyřmi nebo pěti Bdt od Vsetína (Žiliny?). Pak to jelo do Brna.
A jó, tenhle… 🙂
Z Holešova do Branek na Moravě je telefonika
Jojo, to ještě dráha za C.K. monarchie zaváděla inovace plošně.
Ještě že nákladní jezdí prakticky jen v noci, stát se to přes den, mohla mít kolize s osobním fatální následky a ještě horší kolabs vlakového provozu.
Výborný nápad, vypínat zabezpečovací zařízení. Děkujeme.
Vskutku. Při zapojování nového, respektive při práci na starém je lepší ho vypnout a jet telefonicky. Bůh ví, zda by se tam ne postavily dvě vlakové cesty proti sobě a tvářilo se to OK…
Můžete přijít s konstruktivním návrhem, jak TO řešit bez vypnutí ZZ.
Mimo jiné, „přivolávací návěst“ = pomalu kmitající bílé světlo se používá „podle potřeby“ (nějaká závada nebo plánovaný vjezd „druhého“ vlaku na obsazenou kolej při spojování dvou souprav) i když není ZZ vypnuto …
Bylo možno viděl na HLN v Praze při spojování Slováckého a Valašského expresu v minulém GVD … Alternativou bylo zastavení u cesťáku a dále na návěst „posun dovolen“ … Záleželo na výpravčím, jaký postup zvolil …
Vypnutí ZZ není v příčinné souvislosti s nehodovou událostí ….
1) vypnutí zabazař není jen tak že by se někdo rozhodl že to teď vypne a bude se jezdit bez něj
2) jestli ten vlak projel stůj tak to zas tak moc společného s vypnutím zabzař nemá
Jen by mě zajímalo, který zoufalec šel jezdit RegioJetu. Zatímco České dráhy volaly ještě před půlnocí, žlutí se probudili ráno v pět a byli odpálkovaní s tím, že nám dluží od září, v součtu téměř čtyři miliony a dokud to nevyřeší, nikdo z nás a dopravců v okolí pro ně nehne prstem.
Pokud jezdí RegioJet přes Holešov a ValMez, tak asi nepotřebovali dnes NAD. Nebo jak je to?
Evidentně nesehnali. Naším dispečerům také ráno volali anejelo se.
Radimek vždy rád hodí hřejivé slovo s novým a neprozřelým dopravcem… Tak už to ve „velkém“ byznysu chodí….
Zkuste to písemně doložit….
Pro čí potřeby? Pro Vaše? Jaký to bude mít efekt?
Tohle bude leda tak dobré pro právníka, ne diskutujícího na fóru.
Máme komunikaci doloženou, ozvěte se nám například přes Facebook.
Jestli výše diskutující napsali pravdu, celou pravdu a nic než pravdu, tož nechápu proč ignorují možnost aby své kačky dostali od RGJ v rámci insolvence RGJ….
Proč věřitelé RGJ dosud nepodali insolvenční návrh, když tvrdí, to co tvrdí?
Správně. Normální je platit včas. Jenom kojot (a Radim) si může myslet, že si tak vylepší cashflow a nevrátí se mu ta facka odjinud.
To jste špatně pochopil. Radim přece jenom občas nějakou tu fakturku přidrží… (ironie)
Akorát že ne 3 dny, ale 3 roky že…
Přesně tak. Ale on na tom parazitování nevidí nic špatného a řekl to i na mikrofon. Jo pokud by to bylo obráceně, tak by si i v médiich ublíženě stěžoval, jak jsou na něj ostatní zlí.
nedovedu si představit, jak by se jezdilo za hustoty provozu na železnici jaká byla v době socialismu – xy náklad. vlaklů které dnes neexistují a nejedou i 40-50 vagonů“ – ale nebyli také soukromý dopravci, bylo pouze ČSD a na silnici ČSAD
Tak si to nepředstavuj.
Jezdilo mnohem méně vlaků osobní dopravy.
Ale to dřívbylolípáci nepochopí a pokud by chápali, tak nepřiznají. Tehdy si nákladní vlaky pár dní postály a nikdo to moc neřešil. A osobní se rozjela, až to šlo.
No…
64 párů dálkoviny a max. 98 párů Os…by mohlo stačit…
Neni ted uz vetsi provoz nez na konci 80. let? Minimalne v nekterych usecich?
Dnes se jezdí, tehdy se popojíždělo. Třeba nultá kolej Poříčany- Brod sloužila jako čekačky pro Vršovice. Vlaky se tam zamykaly.
Přesně tak, soudruhu! Socík byl nej, všechno bylo rychlejší, levnější a spolehlivější!! Vždy všude včas, co včas… s náskokem dokonce! Zpoždění díky soudruhům z KSČ neexistovalo a nikdy nebylo!
Správně, zpoždění a nekvalitní dílo, to vše bylo vymýceno, jako kapitalistický přežitek !
Nejméně 30 rozvázaných vlaků na síti, od Hrušek, Třebovic po Bohumín.. Zastavení řazení Přerov pravé, Olomouc, Ostrava ,
To je velmi jednoduché, nejděte si v jízdním řádu, jaká byla četnost osobní dálkové dopravy …. Nákladní vlaky se odstavily, takže ve stanici zůstala jedna průjezdná kolej, Autobusy přistavilo „nejbližší“ ČSAD podle možností … Tohle moc nikdo neřešil, protože podle „dokonalého“ předpisu D1 & D2 přece nemohlo k nehodové události dojít (nebyla plánována) … , tudíž v systému plánovaného hospodářství, kde se nehody neplánovaly nemohla být plánována nehodová NAD … plánovala se pouze výluková NAD a těch výluk byl zlomek dnešního počtu … ČSAD měly v podstatě naplněnou personální potřebu, mimo linkové dopravy měly „zájezdovou“ kapacitu a podnik ČSAD fungoval… Číst vice »
No hele, takže potáhne brejlovec Pendolino přes Holešov? Kde jsou šotouši? To chci vidět. 😀
Ach jo, tak nic. Nasadili NAD, člověk se prostě Pendolina pod Hostýnem nedočká 🙁
Expresy nestačí? Zrovna jede další 🙂
Leda že by si nějaké přitáhnul na zahradu…
Ale na to bude potřeba si nejméně 10 let počkat…
No a Shark by mohl taky ukázat svou dravost….
To jsem jednou přemlouval strojvedoucího jedoucího do Prešova strojně s brejlovcem, zda by neodvezl košicský rychlík z Hulína do VM. Po slibu, že zůstane na konci do Kysaku to přijal, musel se však podívat na mapu, kde pojede.
Bez poznání, bez pilota. Dal to?
Byl to Slovák a z Kolina do Spíše jel poprvní, dál to znal. V Hulíně našli pilota, vlakvedoucího a dostal JŘ. Spádové poměry ho nezajímaly, ale do Valach dojel. A byl to docela slušný vlak, 10 vozú a Lv 499 na konci. Pejane, Ty jezdíš po světě, máš všude poznání? Znal jsem u soukromníků strojvedoucí, co jeli všude kde byly koleje.
Taky bych přijel 🙂
Předevčírem jsem tam jel. Lipník – Prosenice mezistanicne, celé Prosenice vypnuté, jízda na PN….. Na vjezdu i odjezdu. Tak mě to bylo řečeno z CDP Přerov. V Prosenicich byla obsazena dopravní kancelář výpravčím a ten mi dával při průjezdu na PN navést odjezd!!! To není proti předpisu, ale při průjezdu stanicí podle rozhledových poměru to může u někoho navodit pocit, že na odjezdu je volno. Viz smrtelná nehoda v Čerčanech. I když příčina včerejší nehody bude jiná, pravděpodobně projetí stůj, chci upozornit na zmatečné chování některých zaměstnanců SZ. Hezké ráno všem.
strojvedoucí nemůže jezdit podle pocitu…ale chápu co se snažíš popsat (dával palec nahoru)
A byl jste vlak projíždějící nebo jste zastavoval pro výstup a nástup cestujících? … jen si tady nad tím tak přemýšlím. Díky za info
Průjezd….
Tak to je skutečně nesmysl. Ikdyž jak píšete není to proti předpisům, tak ono tam taky nikde není napsané, že to má dělat. Resp. je tam popsáno kdy to má dělat. Každopádně tím se nijak nezruší jízda podle rozhledu a na takového člověka je třeba si dát pozor. Přemýšlel jsem o situaci že vezete Os, vjedete na PN, zastavíte u nástupiště a protože předpokládáte stůj na dalším návěstidle, nevidíte na něj, návěstní opakovač ukazuje „stůj“, tak nikam nejedete. V tuhle chvíli musíte být nějak vypraven, ale ikdyž to předpis nikde neříká, tak se tím pořád neruší jízda podle rozhledu. Ale… Číst vice »
Vezl jsem Nex, o výluce TZZ včetně Op v Oseku jsem měl rozkaz, ale o výluce PZZ v Prosenicich tam nebylo ani slovo. Na vjezd i odjezd na PN jsem byl upozorněn GSM z Přerova. Celá stanice byla vypnutá včetně kódu VZ…. Info o tom v rozkazu žádné a najednou mi výpravčí dává průjezd…. Já vím, co mám dělat, ale je to podobná situace při které umřel které kolega, kamarád a další kolega (údajný viník) je z toho nešťastný.
Možná jsem to napsal nějak špatně, ale já jsem samozřejmě na Vaší straně a je mi jasné, že víte co máte dělat.
Jen jsem si tak „nahlas! přemýšlel o té situaci proč to tak bylo a co tím výpravčí sledoval.
No to že Vám to nedali do rozkazu a ani Vám nevolali je skutečně divné.
Zřejmě to chtěl výpravčí ,,urychlit“, což je samozřejmě špatně.
Ono snad nejde o to „být na něčí straně“ ale předávat takové informace, které obě strany budou chápat stejně. Jestli strojvedoucí vyvozuje z výpravky zelenou, tak to bych potřeboval vysvětlit důvod. Zdůvodnění „já to tak cítím“ je pro mě nedostatečné.
“ V tuhle chvíli musíte být nějak vypraven, ale ikdyž to předpis nikde neříká, tak se tím pořád neruší jízda podle rozhledu.“
To není pravda. Po vypravení tzv.“jiným způsobem“ musí být kolej k dalšímu návěstidlu volná a strojvedoucí musí jet max. 40 km/h až do doby, kdy uvidí návěst na návěstidle(pak jede podle jeho znaku. Návěstidlo musí dovolovat jízdu vlaku. V Čerčanech vlak projížděl a výpravčí ho nevypravil,jen ho informoval, že na odjezdu má volno.
Ano máte pravdu, že kolej musí být volná, ale taky kde v předpise je napsáno, že když vjíždíte na přivolávačku tak jízda podle rozhledových poměrů končí výpravou vlaku výpravkou?
A neměl!!!!!
Volno na odjezdu měl.
Nezlob se, ale pro tebe jako pro fíru musí být svatá návěst na návěstidle. Nebo když ti budu dávat při průjezdu návěst odjezd a na návěstidle bude 40 a potom volno, tak to taky projedeš plnou traťovou rychlostí?
Copak ono se nějak vylučuje návěst odjezd výpravkou a rychlost 40 na návěstidle? To je přece naprosto standartní situace.
Chovají se tak všichni? Byl tady kolega co se rozjel do obsazeneho oddílu stovkou… A Čerčany? Na vjezdu PN, pak info vysílačkou máš volno…. V těchto situacích dochází k selhání jednotlivce, nikoli systému, ale právě tyto informace o průjezdu dané v těchto konkrétních případech jsou zmatečné, zavádějící… To je celé. Jsme jenom lidi.
Souhlásím, že to podle předpisů nemusel dávat. Těch obou kolegů z Čerčan je mi opravdu líto. A ujišťuju tě, že kdybych v těch Čerčanech byl já a řekl do vysílačky „Máš to volný, můžeš jet“, tak jsem viník a do smrti se v klidu nevyspím.
Sice taky vím, co se snažíš popsat, ale pochybuju, že by výpravka zvedal výpravku u vlaku, kterej mu tam má zastavit…
Výprava výpravkou může navodit jediný dojem – na odjezdovém návěstidle je návěst povolující jízdu. A důvod jejího dávání je tuto informaci předat strojvedoucímu dříve, než na to návěstidlo uvidí. Proč by někdo z toho měl vyvozovat zelenou?!
To je právě ono, 99%kolegu ví, jak se má chovat… Ten jednoprocentní může selhat. Kdyby žádný průjezd nedával, předpokládá stůj, chová se podle toho a privolavacka na odjezdu je jen příjemné překvapení….🙂 proto je někdy lépe nic nedělat a dopadne to dobře.
Jenže pak si zase jiní strojvedoucí budou stěžovat, že výpravka nijak neinformuje. A někdy to nedopadne dobře. U mnoha projetých návěstidel jsem slyšel „proč mně fíra neřek, že tu budeme stát?“.
výpravka
V tom případě bych já osobně jednal jako na pochybnou návěst a zastavil. Pak se ptal co se děje. Samozřejmě v případě, že výpravu návěsti budu mít v rozkaze, tak pojedu. V Prosenicích není dána výprava „odjezdem“ tak není co řešit
Jak může být návěst „odjezd“ pochybná?
Nikdy se tam nevypravovalo, podle JŘ se nevypravuje, v rozkaze nic není, v tom případě bez diskuze pochybná návěst. Kdyby Vás vypravil na koleji, kde před Vámi něco je, tak odjedete, protože odjezd není pochybná návěst?
Predpis D1 rika ze vypravci muze vypravit vlak návěstí odjezd v pripade ze je to ucelne. Je to nekde v kapitole vyprava navesti odjezd. Neni potreba mit na to rozkaz nebo znacku v tabelaru.
D1,čl.2993. Výpravčí vypravuje návěstí Odjezd:
d) všechny vlaky vjíždějící s pohotovostí zastavit, není-li zastavení třeba:
db) v ostatních případech, je-li to s ohledem na místní podmínky účelné (stanice v oblouku apod.) a možné, neznemožňuje-li mu to jiný úkon, související s plněním jeho povinností;
D1,čl.2993. Výpravčí vypravuje návěstí Odjezd:
d) všechny vlaky vjíždějící s pohotovostí zastavit, není-li zastavení třeba:
db) v ostatních případech, je-li to s ohledem na místní podmínky účelné (stanice v oblouku apod.) a možné, neznemožňuje-li mu to jiný úkon, související s plněním jeho povinností;
A co to znamená „účelné?“
Alibismus, aby za následnou MU mohl dopravce a ne Spržel, jako v Čerčanech, kde výpravčí tvrdil že má volno?
Pokud fíra má jet podle rozhledu a nevidí na návěstidlo, stejně nebude zrychlovat ani jinak měnit styl jízdy, protože stejně neví jestli na úrovni klacku není stojící vůz.
Účelné není alibismus ale ten předpis jednoduše nemůže na jednom místě obsáhnout všechny případy … v tom bych problém neviděl.
A ano o jízdě podle rozhledu a zároveň výpravě jsem už tady psal, že to předpis nikde neřeší a tak si to asi každý může vykládat jak chce, ale správně to jistě není.
To jsou ty slovíčka…. Je účelné…. Nebo …zpravidla. Dá se to vyložit všelijak.
Přesně….
Takže podle vás je rozumné, při takové vyluce zastavit a ještě těm výpravčím ztizit práci? Zajímavá dedukce.
čo bolo príčinou projetí Stoj, či únava prišla na fíru?
1. Je rozdil jestli by nekdo projel stuj protoze byl unaveny nebo když nebyl unavený?
2. cekate ze tady do diskuze ted prispeje nekdo z DI a napise nejaky predbezny poznatek?
občas se tu pan Kučera výskytnul. ale vyjadřoval se značně obezretne
1) Jsou různé důvody, proč „stůj“ projíždět. Únava nebo jiná chyba přímo při řízení (reakce na návěst na vedlejší koleji, zapomenutí na výstrahu,…) Fíra zadal brzdu, vlak jel(bordel při svěšení, prokluz,…). Padáček.
Terazky stě akým jazykom hovorili?
-Ještě že máme dobře zabezpečené trtaté
-Cože máme?
-Dobre zabezpečené tratě. Zítra bude přehlídka.
Jen tohle není pohádka, ale opravdové peklo.
…..S čerty nejsou žerty patří mezi mé oblíbené.
Ja tomu sice moc nerozumim, ale nejak nechapu tu souvislost s temi Otrokovicemi. Tam bylo vypnuto tratove zabzar a tudíž se jezdilo v mezistanicnim oddíle a tam taky jeden vlak zezadu nabral druhý. Jaka je souvislost s tim, ze tady se jezdilo na privolavacku? … z informací v článku to nedava smysl.
Vypnuto TZZ.
A souvislost s tou privolavacku?
No uf ještě, že jsem stihl projet rychlíkem po R8 před nehodou. No to nevím v kolik bych se pak dostal domů.
No už to vidím … 1021 – Osíčko, VM, Hranice +310
Teď je škoda, že třeba nejsou elektrifikované ty boční trasy přes Osíčko a Veřovice (a upravené, aby se mohlo jezdit s dlouhými vozy), Štramberk. Podstatně by to snížilo zpoždění, kdyby se jelo pod jednou lokomotivou a bez změny směru jízdy.
Štramberk?to je
s vtip nebo co?
Byl jste někdy ve Štraberku.to může jen blázen.😁
Napsat.teda
Proč? Znáte nějaký způsob jak tam legálně ty vozy od Veřovic dostat?
Dyt je tam do veřovic stoupani jako prase a ostre oblouky plus kratke stanice viz pribor a koprivnice a normativ asi 350 tun a nahore ve veřovicich to same.a to nemluvim o prechodnosti jestli vite co to znamená
Dobře no přes 600 metrů dlouhý Příbor bych zrovna za krátkou stanici nepovažoval. To už raději 270m Kopřivnici. Jinak do Štramberku od Studénky jezdí i 500 m dlouhé vlaky a to že je stanice krátká vůbec nevadí. Postaví se na průjezd a jede se. Jinak normativ je jedna věc a to že pak tam jede 700 tun na dvě lokomotivy je věc jiná. A o přechodnosti se bavím v budoucím stavu a nikoliv v momentálním.
Do Śtramberku ano.dal nejezdí z nákladních vlaků nic.a nahoře ve Veřovicich je ostrý oblouk kde by vám ten rychlík vykolejil stoprocentně.
Takže ty náklady s tím vápencem co tam jezdily při výluce to bylo nějaké kouzlo?
To jsem mimochodem vozil.takze to vim.bylo to 9 vozu lozenych vapencem a tri lokomotivy.rychlost maxxx.30 km a jelo se trikrat aby se to odvezlo.jeste nejake info potrebujetea pak se skladalo cele dohromady asi 2 h ve veřovicich
Pravidelně samozřejmě ne, ale když je nepřetržitá výluka někde mezi Štramberkem a Studénkou tak se jezdí přes Veřovice běžně, hlavně přes noc.
Proč myslíte že by vykolejil. Zažil jsem tam vlak 2x pára 475 a 7 rychlikovych vozů a projelo to normálně. Jediné omezení bylo 10 km/h v oblouku ve Veřovicích.
Co to plácáte za nesmysly? Copak já tady tvrdím, že jde ten vlak vézt z Veřovic do Štramberku? A teď trochu pojmů místo Vašich dohadů: 1) čemu vadí to stoupání jako prase? Co třeba uvažovat s normativem hmotnosti a brzdícími procenty? Při výluce tam jezdí občas i nákladní vlaky. Je tam 25 promile. 350t Vám přijde jako málo pro nějaký Ex s pšti vozy? 2) „Ostré oblouky“. Pan Jirka přece píše, že je škoda že ta trať není upravená aby tam ty dlouhé vozy mohly jezdit. Ne že to nyní jde! Ale opět trochu faktů: Je tam povolena jízda vozů… Číst vice »
To nema smysl se dohadovat s vami.ja jsem tam jezdil s vlaky osobnimi a nakladnimi.takze vim o cem mluvim.konec debaty.
Šmarjá panno,tak se nedohadujte,diskuse byla o tom, že je škoda, že trať není upravená jako obchvat koridoru,a vy nás tu zásobujete příspěvky o tom jak je to teď. Zkuste u čtení myslet.
Ja?jen vam predkladam fakta.jak to tam vypada..kdyz ti meldo pise hovadiny.o tom myšleni se radši ani nebudu vyjadřovat.klidne at si tam jezdi i pendolino😎
Fakat jako „kopec jako prase, ostré oblouky, krátké stanice, … “ tak taková fakta můžete vykládat v hospodě, tam tomu nikdo rozumět nebude, tak budete vypadat chytře.
Neni o cem se dohadovat kdyz nemate predstavu o zakladnich technickych vecech a stavite vse na dojmech.
S vámi se nemám o čem bavit pane.klidne tady dál ventiluje svoje moudré názory.coz vás očividně baví.uz na naše stupidní názory nebudu reagovat.
Promiňte ale vy určitě školit nemusíte.zajimalo by mne jestli jste aspoň železničář nebo jen teoretik z kanceláře.nic ve zlém 😀
Jelikoz ja jsem v teto diskuzi ten ktery vi o cem je rec na rozdil od Vas tak by asi bylo dobre kdybyste si prestal vymyslet o tom jak jste tam vozil vlaky a prestal delat zeleznicarum ostudu.
Tohle vyřeší jenom VRT. Ta trať přes Veřovice není pro provoz rychlíků vhodná ani trochu.
To bude zas poprask
Uz je… zpozdeni minimalne hodinu…
A že ty výluky na Ferdinandce vždycky odnese náš Vectron 🙂 Na tomhle pomalu ještě ani nezaschnul lak…
No, hlavně, že všichni zúčastnění přestáli tuto událost bez zranění. Zbytek jsou jen plechy… a hodiny a hodiny zpoždění…
Držte se!
tak hlavně, že bez zranění.
cestujícím pevné nervy.