Provoz na koridoru u Chocně je omezen. Poškozená kabeláž vyřadila zabezpečovací zařízení
Oprava úseku Choceň - Brandýs nad Orlicí. Foto: Správa železnic

Vlak EC 173 Hungaria je veden odklonem přes Havlíčkův Brod.

Vlak EC 173 Hungaria je veden odklonem přes Havlíčkův Brod.
Včera jsem tím úsekem projížděl a všiml jsem si, že v okolí zastávky Sruby jsou u paty kolejnice namontovány gumové absorbéry. Aspoň tak to vypadalo. Víte o tom někdo něco? Asi počkáme až se Správa pochválí.
Franto, nestíháme ukončit výluku v pět…to neva hoši, podejte krumpáč…prsksksk…už ani nemusíte spěchat…času dost…
V klidu, všichni už jsou v Olomouci na konferenci
Šéfe, mne se něco nepovedlo….
To opravdu taková kriticka funkčnost stojí na jednom (svazku) kabelu? To neříkejte, že nikoho nenapadlo, že kabely se sem tam poruší
To jako všechny periferie (a že jich je) zapojit na dvakrát?
Vypadek jedne periferie způsobil pomalou jízdu na 9km trati?
ano
Ale můžeme se hrdě být v prsa, že jsme na tom líp než Němci…
Teda, prej, někdo tvrdí…
Bít či nebít?
Včera večer taky, místo ve 23 jsem byl v BV až před půlnocí. A to už jsem chtěl chválit, jak si “drahá” poradila s obratem od zpožděného vlaku v Praze jízdou přes Malesice…
Nojo, tak jsme si uzili brutalni kolapsy dopravy pri rekonstrukci Chocen-Usti (vysledek rekonstrukce tzv. bez efektu) no a ted si uzijeme dalsi kolapsy dopravy pri rekonstrukci useku Chocen-Zamrsk (vysledek rekonstrukce opet tzv. bez efektu). No a mezitim se hned vedle otevre za par dni skoro 20 km novych useku D35, s tim, ze dalsi jsou jiz ve vystavbe.
Porad mi treba prijde tragicka cesta z Trebove do Pardubic … kde nekdo porad nezvladl postavit dalnicni privadec. Asi to neni tak snadne, jako si koupit na hrani starou parni masinku. Takhle to do Pardubicke nemocnice trva autem hodinu.
No vedeni mesta Trebove a Litomysle se v minulosti shodlo, ze privadec a najezd na D35 nepotrebuji. Je to sice naprosto nepochopitelna do nebe volajici blbost, ale bylo jim jenom vyhoveno. Najezd v projektu puvodne byl a jednou se predpokladam dostavi.
Me teda chybi napojeni D35 a Pardubic …
D35 je a bude k Pardubicim napojena na nekolika mistech. Vedeni dalnice je kompromisem pro HK a Pce, aby rozumne obslouzila obe mesta. Ve smeru na Prahu je na tom urcite lepe HK.
Rekonstrukce neznamená vylepšení parametrů, nýbrž náhrada opotřebeného majetku novým se stejnými parametry.
Efektem je předcházení poruch svršku a spodku a pomalým jízdám.
To je neuveritelny blabol. Je neco, cemu se rika bezna udrzba a generalni oprava. Bezna udrzba resi prubezne udrzeni puvodniho stavu. Naopak generalni oprava, ktera probiha v intervalu jednou za 20-30 let, je chapana jako investice, ktera ma funkcne posunout stavbu do novych lepsich parametru a resit problemy, ktere postupne vyvstaly ve stavu predchozim. Musi dojit ke zlepseni parametru, nikoliv konzervaci. Potom jinak dojdete do situace, kdy mate infrastrukturni stavbu zamrzlou ve stejnych parametrech 60 let. Mate pocit ze se zeleznice a konkurencni podminky od 90 let do ted nezmenily, tudiz si muzeme dovolit provest generalni opravu v parametrech poplatnych… Číst vice »
To se dost plete. Re-konstrikce. Malá vylepšení v rámci rekonstrukcí jsou možná, nikoliv nutná. I mimo dráhu se zásadní zlepšení řeší buď modernizací předmětu, nebo jeho výměnou za úplně jiný funkčně, velikostně, parametricky. Třeba výměna ručně řízeného uhelného kotle doma za uhelný automat (výměna), úprava uhelného ručního kotle na automatický. Nebo místo generální opravy automobilu jeho modernizace. Nebo auto vyhodím a koupím nové. Takže modernizace trati je náhrada tuhého upevnění pružným se všemi prvky novými, úprava GPK tak, aby se na koleji dala zvýšit TR, úprava, nebo výměna všech typů ZZ za moderní, nebo rovnou za nové, modernizace spodku (modernizace… Číst vice »
No jestli na SZ sedi takovi jaky vy, tak se vztycenou hlavou vyhlizim dalsi useky D35.
Pokud na to koukátej ako na stavebnictví, tak na to koukáte z části nesprávnou optikou. V tom je podstata problému.
Pocit není relevantní. I kdyby to byla dráha soukromá unitární, tak si sama posoudí každé místo na své síti, jestli ho potřebuje vylepšit, nebo to stačí, nebo ho zhorší, nebo zruší. A taky si každou investicí vyhodnotí, jestli se jí to vyplatí. Vy víte, proč se majitel a správce rozhodli pro takovouto variantu investice? Já ne. Ďábel je totiž často ukryt v detailu. Třeba v možnosti financování. Nebo v rychlosti příprav. Vyšší rychlost z úseku ČT – Choceň nedostanete ve stávající stopě v žádném případě. Zrušit přejezdy? Ok, zkuste to vyuradovat. Jaké parametry se tam podle vás dají zvýšit ve… Číst vice »
Fakt to nechat dojít k červenému terči, protože opravou se trať nezrychlí?
Tedy běžná údržba schovaná jako investice.
A jestli se za tu dobu změnily technologie nebo jiné okolnosti, tak je just nevyužít.
Rekonstrukce znamená zlepšení parametrů. To co popisujete vy je obyčejná oprava. A to, že se navyklo překrucovat pojmy aby to vypadalo lépe, na tom nic nemění.
Rekonstrukce je česky oprava.
Rekonstrukce automobilu, baráku, je zlepšení parametrů? Odkdy?
Odjakživa. Nebo vy rekonstruujete dům pomocí heraklitu a základním betonem bez polystyrenu? Elektřinu v hliníku? Tašky zásadně eternit?
Nepřidávaly se tam kolejové spojky pro zkrácení mezistaničního úseku? Zřízení profilu pro V130 je taky zlepšení.