Provoz na koridoru stál kvůli vykolejení pracovního stroje, vlaky musí odklonem přes Nymburk
Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic
Odpoledne opět došlo ke zrušení vlaků kvůli nedostatečné kapacitě trati.
Tohle už není ani k smíchu. Bohužel alternativa ke koridoru není – přestože se D1 stala opět použitelnou, busy na ní skoro nejezdí a když, tak se zastávkou v JIhlavě.Vopruz nad vopruz.
08:55 Bus 851
09:05 Bus 000038 9
Bez zastávky, za 2:30. Pravda, další až odpoledne. Zas na druhou stranu chápu, proč chce dopravce do Jihlavy zajet. Po kolejích je to do Prahy i do Brna nahouby i bez současných výluk, mají tam zákazníky.
Doslo k otevreni? Autor clanku jen opisuje tiskove zpravy? Je 15 hodin a jezdi se stale po provizornim moste. Rano to same. Spravne melo byt uvedeno, ze provoz zkomplikovala jizda po jedne koleji v nekolika usecich 232, vcetne stale nezprovoznene koleje po novem moste.
Předpokládal jsem, že když SŽ v úterý napíše, že od středy je most v provozu, tak bude v provozu. Díky za informaci.
Ano, před chvílí jsme projeli již po novém mostě.
Zajímalo by mne, jaké odpovědi bych na Správě železnic dostal na anketní otázku „Jaký je smysl Vaší práce?“
Ručím za to, že kýžené tvrzení „Má práce pomáhá zajistit, aby se lidé i zboží dostali po kolejích včas tam, kam mají.“ by se vyskytovalo s četností odpovídající kuriozitě.
A co by asi měli odpovědět? „Jsem zaměstnán zde, protože to mám blízko z domova, moc se tu nepředřu a mám režijku“?
To by byla odpověď na otázku PROČ tu pracujete. Aby mi bylo rozuměno: jakkoliv nepopírám, že jistě nemálo lidí u SŽ koná svou práci jak nejlépe umí a třeba i s láskou, vnitřní kultura firmy jim „pro stromy nedovolí vidět les“. Smysl práce tak většinou je ve splnění úkolu, spokjenosti šéfa, umožnění práce kolegů… JAK cokoliv z toho přispívá k k poslání organizace, které jsem naznačil výše, už nikoho dávno nenapadne se ptát. …a tak vykolejení vozů „je prostě vykolejení vozů, co se divíte, já si ten jeřáb nevyčaruju, prostě si musíte počkat.“ KDYBY tu bylo vědomí smyslu, možná by… Číst vice »
Nemůže být jeřáb nebo hevery v každé stanici….nikdo by to nedokázal zaplatit
Nebojujte se slamněným panákem, nikdo to nežádá.
Zbytečné řeči
Ale to vůbec nejsou zbytečné řeči! Naopak, dovolávám se toho, aby se celá bývalá „modrá armáda“ (SŽ, ČD & spol.) rozpomněla na pravý důvod své existence a začala se k problémům stavět v zájmu těch, jimž má sloužit. Bez změny postoje bude všude vládnout to co dnes – alibismus, lhostejnost a bezohlednost.
Doprava směrem do Prahy kolabovala docela dost, kdo měl méně jak hodinu zpoždění, mohl mluvit o velkém štěstí. Problém byly hlavně Čelákovice, kde po deváté hodině stálo ve směru od Lysé snad deset vlaků.
Asi by se měla zavést NAD trvale a na celém územi státu. Tím by se částečně snížilo zpoždění vlaků 😉
Humbuk.
Bohatě bude stačit omezení dálkoviny…asi tak na 40%.
Omezit zrovna to kde je železnice relativně konkurenceschopná je opravdu geniální nápad.
Zkoušečka svými ženiálními trollí a plevelí diskusi, toho jste si mohl všimnout už.
Zatímco ostatní jedou přes Lysou, RGJ 1042 se cpe přes Sadskou. Takze Ex 141 a RJ 75 krásných 50 minut zpoždění. Všichni jsou si rovni, někteří jsou si rovnější.
Jasně, hodil blinkr doleva a jel….
Až se budu nudit, tak to budu zkoumat 😀 můžeš třeba na kreport septat, jak to bylo (kde byl jaký vlak), co dispečer udělal, co podle tebe měl udělat?
A jestli je pravda že šlo udělat menší zpoždění, zkus to dát i poškozenému dopravci.
To ho měl dispečer neposílat přes Saddskou, přestože je v Čelákovicích dost problémů i bez odklonů?
Tak SŽ dělá vše pro to, aby i zarytí podporovatelé železniční dopravy skončili v autech a vede se jim skvěle. Ačkoliv jsem si to nikdy nemyslel, asi si ho budu muset pořídit. Proč mají baťůžkáři z Regiojetů a pendolin přednost před lidmi, kteří se musí spolehnout na regionální vlaky pro to, aby dojeli do práce nebo do školy (na čas)?
Jen si nemyslete. Silničáři zase dělají vše pro to, aby dostali lidi z aut. Např D5 Pha-Plz . Na osmdesáti km 20 km omezení. Nejrychleji to bude pěšky přes les.
To je pravda, u nás je taky vše neprůjezdné. Ale aspoň s tím můžu víceméně počítat předem.
Rozkaz zněl jasně: Nesmí projet za žádnou cenu.
Proto je potřeba mimořádnosti plánovat předem 😀
Apelujte na změnu příslušného předpisu o přednosti různých kategorií vlaků. Správa železnic se pouze řídí platným předpisem.
Dopravní řád drah, vyhláška MD.
Moje řeč!
Pokud má někdo problém s tím, že EC/IC má přednost před jeho osobákem, tak by neměl sedat za volant. A už vůbec ne v případě, kdy se považuje za nadřazeného vůči ostatním (baťůžkáři z pendolín).
Pravidlo „rychlejší dopředu“ zní logicky, ale když je SprŽel občas schopná kvůli nadvlaku rozbít obraty panťáků po celém kraji. 😀
A občas v Radotíně čeká osobák do Berouna na rychlík co ještě neodjel ze Smíchova (protože předjetí v Dobřichovicích by dávalo smysl).
Kdy jste za poslední 2 roky viděl předjetí Os v Radotíně?
Chápu že jsem vyzněl jako kdybych se nad někoho nadřazoval, za to se omlouvám, neboť jsem to psal v afektu, když jsem seděl v hodinu a půl zpožděném osobáku do Prahy. Za volant sedat nechci, ale jak píšu, SŽ už mi nedává moc na výběr, prostě potřebuju být v Praze včas. Taky jezdím dálkovými spoji, ale tam mi nijak zvlášť 40 minut zpoždění většinou ani nevadí, mnohem více to vadí právě někomu z osobáku, co jede ráno do práce/školy.
aha, takže když jedu EC z Prahy do Brna k soudu, tak tam nemusím dojet včas?
Jeďte o den dříve 😆😆.
A když bych jel k soudu já do Prahy? EC/SC/Ex jet nemůžu, ty z Lysé nejezdí.
Já bych si jen dovolil takovou jedovatou otázku, když jsme u těch mimořádných událostí, kdy má Výborná Správa v plánu odstranit všechny následky po tom co se stalo na Hané v Němčicích? Ten termín už několikrát posunuli…
Příští rok 30.února.
Ve 25 hodin a 10 minut, ideálně i 65 vteřin? 😃
🙂
To je pro PC 2. března ….
Záleží, co a proč chci za vstup a co se s ním dál dělá.
Normálně jako programátor datum zadané uživatelem neřeším a použijí date knihovnu, ty vesměs mají takové „opravy.“
Ale občas se objeví požadavek aby to nešlo (takže když je místo data zadaný nesmysl, tak to neuložím), případně s dotykovými klávesnicemi se dá vyhrát (aktivních jen pár kláves, aby to nešlo).
Jsou programy na výpočet dní mezi daty. Ten „stroj“ musí akceptovat pravidla přestupného dne 29.února …. Tak jsem jednou zadal nesmyslné datum 30.2., co to udělá – a ejhle počítal stejně jako s datem 2.3.
🙂
Měla by být výluka na přelomu září a října, ale nepamatuju si to přesně.
Aktuálně se cosi zašprajclo i v Roztokách (u Prahy), stojíme před stanicí.
Podle Grappu k mimořádné události 😃 s otevřením provozu až v 10 hodin…
V 8:12 osobakem z Kralup, ted v 9:07 stale stojime v Libcicich.
Tak se vracime od odjezd. navestidla spatky k nastupisti a tento vlak do Prahy nejede,pojede do Kralup. Mame si pockat na dalsi vlak,co pojede na Prahu
Dnes 2.5h v osobaku z Kralup na Masarycku
Ten výčet pochybení Nejlepší správy drah ve vesmíru je fakt fascinující:-(
Mě to tak baví ty šílená zpoždění u těch vlaků neustále sledovat – PS: Právě jedu ve vlastním autě !!!
To je dobrý za jízdy čumět do mobilu, navíc psát do diskuze 🙂
Třeba stojí v kolně, nebo s tím praštil a začal vypisovat z odstavného pruhu. Taky jsem už o tom slyšel, policie prý raději vycouvala z kontroly když zjistili že proti nim stojí rozzuřený programátor.
Projeté cestové návěstidlo v Roztokách u Prahy.
Tam byla snad 2 projeta navestidla. Na mimoradnostech cd byla dopravní závada u vlaku arriva a dopravní závada i u vlaku 6907.
Ano, nakonec projeta 2 návěstidla. Vjezdové od ČD a cestové od Arrivy.
Já měl původně jen info o tom cesťáku.
Patrně jsou obě objízdné trasy zjednosměrněné. Ve směru z Prahy se jezdí přes Sadskou a ve směru do Prahy přes Lysou nad Labem. Osobní vlaky pak kyvadlově na koridoru a jako NAD na ostatních tratích. Myslím, že asi nejlepší řešení, jelikož jsou obě objížďky jednokolejné.
Naše vlaky jsou jako pakety internetových dat. Nepotřebují přímou cestu, do cíle se vždy dostanou přes nějaký komunikační bod. Bohužel u internetu se jedná o milisekundy, tady o desítky minut až hodiny.
Taky je to UTP, občas se nějaký paket, teda vlak, do cíle nedostane, ale systému to nevadí.
Asi by bylo trefnější UDP, ne?
Se přepsal, no. Mne zase neustále děsí že se přeřeknu a místo RSA řeknu RSHA.
🙂
Ale tak by síť fungovat měla. Jenom by to chtělo aby na ní bylo ještě víc podobných vhodných spojení. A byť je tu síť celkem hustá, tak to s její použitelností v případě mimořádností není tak žhavé jak by mohlo být. Mnohdy jsou tratě nejen pomalé, ale zejména nevhodně zapojené a neelektrifikované.
Jen si tak říkám, nebylo by náhodou strategické elektrifikovat a porovnat Pacifik? 😀
Celkem smysluplné, jezdí se na odhlášku v provozním intervalu a netřeba čekat ….
K vykolejení došlo ani ne 100 metrů od odbočky na Nymburk. Takže štěstí, že to nezablokovalo i objízdnou trasu.
Tady je zopár snímků (foceno za jízdy a proti slunci):
https://i.ibb.co/WFzrYMj/IMG-20210915-073931.jpg
https://i.ibb.co/mDhhtP1/IMG-20210915-073936.jpg
https://i.ibb.co/nfMRHBB/IMG-20210915-073946.jpg
Pro redakci.
Zkušební provoz na novém mostě v Čelákovicích začne dnes v 16h!Info dle včerejšího článku.Takže tam jsou stále dva jednokolejné úseky.
A předešlý kolaps vzniknul kvůli nickolejnému provozu Horní Počernice – Vysočany.
Takže dnes jeden směr přes Sadskou a druhý přes Lysou.
Asi tak pane Sůro.
I pracovní stroje nebaví stále jezdit po kolejích ….
Bohužel, stane se. Nicméně, lidi u koridoru ví, že až se to opraví, tak to bude dobré. Pro lidi na 340 to stále bude stát za houby.
A co lidi okolo 030, 070, 080…..? Také žádný rock’n’roll.
Jak jste na to přišli, že již byla zprovozněna druhá kolej? Vždyť se stále jezdí jednokolejně!
Tedy pouze po starém mostě.
Vaše zpravodajská služba má zjevně nedostatky …..
Před chvílí jsem přes starý most projel a probíhají dokončovací práce na novém mostě. Takže situaci jsem viděl dost jasně. Protijedoucí vlaky vždy čekají na průjezd.
8:08 je pri vykolejeni rekneme jen jakesi placnuti do vody.. 🙂
Vzhledem na to, že stroj je pořád na trati a kolem běhá asi 30 lidí, tak nelze než souhlasit.
Prostě Dobrá správa a další z nekonečného řetězce jejich problémů ( slušně receno)…..
Jak prosím může Dobrá správa za vykolejení stroje jiného dopravce? Můžete to prosím nějak upřesnit, kde podle Vás udělala Dobrá správa tentokrát chybu? Předpokládám, že jste plně informovaný o tom, proč stroj vykolejil. Tak nás s tím prosím seznamte. Děkuji
Jsem nucen žasnout nad tím, že firma, v níž jsou zaměstnanci ochotni trávit hodiny debatami na téma „acokdyž“, nemá připraveny speciální postupy pro rychlé zprovoznění kritického úseku za podobných okolností.
Pokud dojde k vykolejení vlaku, tak je zájmem všech, aby byl provoz v co nejkratší dobu blokován. Na druhou stranu nakolejení několika tunového kolosu rozhodně netrvá pár minut. Speciálním postupem je například zajištění objízdné trasy, jaké další speciální postupy máte na mysli, pokud vykolejené vozidlo zasahuje do dopravní cesty?
Já nezpochybňuji, že všichni zúčastnění dělali co mohli, ale asi se shodneme, že vinou „blahodárného“ ekonomistního myšlení, které nám již několik desítek let vládne, byly nehodové, záložní aj. kapacity zredukovány na nejmenší únosné minimum, spíše však pod ně. Za odpovídající řešení bych v případě tak důležité trati, jakou je I. koridor, považoval, např. přítomnost nehodové soupravy v hotovostním postavení někde poblíž úzkého hrdla.
Postoj typu „no tak si kaštani hodinku-dvě počkají, však se nezblázní“, je absolutně nepřijatelný – ale bohužel (téměř) jediný uplatňovaný.
Necelých 5 hodin do zprovoznění při dnes již nutnosti vyšetření mimořádné události, je myslím blízko možnému minimu
Tím speciálním postupem je povolání nehodových pomocných prostředků … jednak vlastního HZS, jednak ve spolupráci s nehodovými pomocnými prostředky ČD – nehodový pomocný vlak, nehodový jeřáb … Nehodový (nutný) pomocný vlak má PŘEDNOST před VŠEMI vlaky, i když rychlost jízdy zpravidla nepřesahuje rychlost 80 … i za cenu „zpoždění“ rychlejších vlaků …. HZS má vyprošťovací tanky, ty se vozí na podvalníku … Problém bývá v tom, že těch NPP je v současné době limitovaný počet (v Praze byly NPP dva, jeden ve Vršovicích, druhý na „středu“ – stál v obvodu Hrabovka), v Kralupech nad Vltavou, Nymburce apod. Doba se změnila… Číst vice »
Ano, přesně toto je speciální postup, který se v každém podobném případě použije. Než se zprovozní lokomotiva pro nehodový vlak a ten se dostane na místo určení, tak to prostě chvíli trvá. Pokud by byl potřeba tank, také se nedostane na místo okamžitě. Ve výsledku prostě nakolejení jakéhokoli několikatunového stroje nemůže trvat kratší dobu než několik hodin. Pokud je to nakolejení jednodušší a nejedná se o nějaký extra těžký stroj, zvládnou to i sami hasiči. Ale ani to nejde hned. Takže samozřejmě Správa železnic má připraveny speciální postupy a realizuje je, nicméně opakuji znovu nejde to v řádu několika desítek… Číst vice »
Na výjezd nehodového vlaku je stanovený časový limit …. tuším, že to řešil předpis V 1. Lokomotiva je zaturnusována a připojena na soupravu dílenských / ubytovacích vůz, tudíž je nutné nastartovat motor, naplnit potrubí vzduchem, vykonat zkoušku brzdy … mezi tím se dostaví personál NPP. Ten nesedí v soupravě, ale normálně pracují na dílně – zpravidla provádějí „režijní“ opravárenské činnosti součástí kolejových vozidel, které lze přerušit a počká se na návrat … Pracuje se v nepřetržitém turnusovém provozu, tudíž NPP jsou připraveny kdykoli vyjet „na trať“ …. ******************** K tomu co psal pan Franta ohledně umístění blízko „úzkého hrdla“ –… Číst vice »