Provoz na koridoru omezil převrácený nákladní automobil, do vysypaného štěrku najel vlak Leo Express
Nehoda nákladního automobilu u České Třebové, při které došlo k vysypání kameniva na kolejiště. Foto: Drážní inspekce
Provoz je omezen na jednu kolej, vlaky nabírají zpoždění.
Naštěstí pro cestující byl náklaďák mimo koleje. Kolik náklaďáků se převrátilo špatným upevněním nákladu. Vysoký těžiště – auto se na silnici rozkýve a mohl to být masakr Nažidla II. Dle mne by měl BESIP natočit scénu, jak to s náklaďákem v zatáčce (nebo při rychlém vybočení) houpne do strany a reakci řidiče a dát to jako přílohu k školení řidičů.
Nesuďte tak příkře. Dovedu si představit situaci, kdy kamion byl předjížděn nějakým ynteligentem (nebo dotyčný předjížděl v protisměru) tak blbě, že kamion musel uhnout na krajnici, která to nevydržela. Pak už často nic neuděláte…
Myslíte, že ten štěrk měl špatně upevněn?
Jaký štěrk. Na foto je hlína, ve které je pár balvanů a kamenů.
A to se upevňuje jinak? 😉
Ikdyby vezl písek… Jak se upevňuje sypký náklad?
Jako kapalina. 😀 Prostor o objemu nákladu, musí být plný nebo prázdný, pokud chci vozit půlku tak má auto „“dvě cibule“.
Naštěstí nevykolejil, takhle to pobere povinné ručení. Snad měl v kabině kameru a záznam, proč se dostal až za krajnici.
Proč to píšu? Známý uhýbal do příkopy dodávce, ve které usnul řidič. Nestačilo to 🙁
Za povšimnutí stojí 20% obsazenost vlaku na nejhlavnější trati v ČR. To jen kdyby někdo chtěl tvrdit, jak jsou vlaky cestujícími „narvané“.
O koronavirové epidemii jste slyšel?
Koronavirus a středa odpoledne na dálkové trati. .. Ještě něco?
Konstatuji fakta, buďte úplně v klidu:)
V tu dobu jsem jel jiným spojem jiného dopravce po stejné trati a obsazenost byla odhadem 60-80% (v našem 6-ti místném kupé 4 lidé a ve zbytku vlaku to vypadalo velmi podobně)…
To, ale neřeší případ. Vlaková souprava i bus má daný jízdní řad. A je lhostejno zda jede s deseti nebo padesáti cestujícími. Hromadná osobní doprava je službou občanům . A provoz nestojí desetikoruny ale tisíce.
Keď som v článku našiel údaj o počte cestujúcich tak som očakával komentár od Willyho, a nebol som sklamaný. 😀 Na Willyho sa dá spolahnúť!
Čemu se ještě divíte? Fráze zde používané u každého příspěvku: Přetížená trať a narvané vlaky!!! 😀😀
velikost zrna mi na šterk nepřijde, na pražcích leží pořádnej šutr…
10 miliónů škoda? Za snímač VZ a možná ohnutou pískovací rouru, nebo co tam dole může být?
Tak Leo se musí zahojit to vite koronavirus ubral cestujicí.
Jinak souhlasím 10M je moc, porovnejte si ale škody ČD a soukromníci při nehodách a je tam řadový rozdíl. Tak snad to bude tím, že soukromníci odškodní za zpoždění cestujicí.
(cena celé soupravy je 300M za novou.)
Hmm, vyjde levněji panter nebo Stadler?
Jen se ptám…ale na náklady za celý provoz…
Třeba plochy na dvojkolí, elektronika… A ne všechny škody má ta pohřební tramvaj, ono i správa něco napíše, náklaďák taky nebyl se zbytkovou hodnotou 0,- ….
Tak prvni dvojkoli to muselo schytalo hooodne. Takze novy kola. A zbytek dvojkoli pri takovem mnozstvi sterku? Jestli taky museji byt nova ci postaci reprofilace? Kdo vi, avsak cena mi neprijde az tak uplne mimo.
Škoda jistě není jen za vlak. Minimálně i to Volvo stálo pár korun. Zastavení provozu na koridoru. Poškozená krajnice, kolejový svršek a obecně nehoda na dráze. Tam je všechno 10x dražší.
V podobných místech (zatáčka silnice nad železniční tratí) bych čekal svodidla. Ostatně je to pár měsíců, co jsem z vlaku sledoval souběžně jedoucí nákladní auto, jak mu na ledu tancuje přívěs přes celou šířku vozovky. Měl kliku, udržel to na silnici. A my ve vlaku měli kliku taky, protože to bylo u Kojic, kde je silnice hned vedle koridoru a taky bez svodidel.
Nejsem si jistý, zda by standardní svodidla dokázala udržet naložený kamion.
Ale pomoct by mohla 🙂
V zimě se sněhem na silnici by tam mohlo skončit cokoliv. A sice vlak versus Octavia by pro vlak moc velký nebezpečí nebyl, ale ty lidi v tom autě by zaplatili za chybu nejvyšší cenu, protože tam něco chybělo
Já chápu že si na SŽ neustále stěžujeme že se jí rekonstrukce vlečou, ale myslím že takt jsme si to nikdo nepředstavovali…
*takto
Pod pojmem kuriózní nehoda si představuji třeba tohle:-) https://slovacky.denik.cz/nehody/po-stretu-s-jezevcem-skoncil-vuz-v-kolejisti-selma-mrtva-a-ridicka-v-nemocnici-2.html
Nebo tohle:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/japonsko-doprava-zeleznice-vlak-elektrina-nehoda-nestesti-slimak.A190625_173120_zahranicni_luka/foto/nahledy
Prosim smazat prispevek, dekuji a omlouvam se.
Nebo tohle:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/japonsko-doprava-zeleznice-vlak-elektrina-nehoda-nestesti-slimak.A190625_173120_zahranicni_luka?galerie
Nebo včerejší zřícení mostu i s metrem…
Celkem 50 cestujících i palubní personál byli evakuování do druhého vlaku Leo Express, a to během 8 minut.
No to koukám. Strojvedoucí najede do kamenů, ohlásí vznik mimořádné události. No a během 8 !!! minut se z nebe snese spása v podobě další jednotky LE, kde za asistence hasičů (jinak to nejde) se cestující evakuují.
To je sci-fi jak cyp!
Musíte chápat novinářskou nadsázku.
Tak Sirius je Sirius😅😅
No jo, člověk by skoro zapomněl, už tu dlouho nebyl žádný update, jak pokračuje schvalování.
Asi nic moc, jinak by se LE jistě pochlubil.
Rozuměj, celá evakuace (od jejího zahájení po její ukončení) trvala 8 minut. Ne, že od vzniku nehody do konce evakuace uběhlo osm minut.
A nebylo to spíš myšleno, že 8 minut trval samotný přestup, nikoliv že 8 minut po nehodě už byli všichni v jiném vlaku?
Hmm, mě osobně se to zdá rozhodně reálnější. Leda že by ta druhá jednotka zrovna stála v Č. Třebové.
Nebo mohl jet druhý v protisměru a cestující nabrali na kus cesty zpátky.
Bohužel na železnici vždy evakuují hasiči. Stalo se mi několikrát s ČD (hlavně skokani).
Nejhorší ale bylo, když na druhou kolej v zatáčce přistavili vlak a mezi dveře našeho odstaveného a přistaveného (oba vlaky v náklonu) dali vodorovně žebříky a „přelezte si“. Kdyby na ten žebřík dali aspoň desku…..
Rozhodně bylo bezpečnější po schodech vystoupit a nastoupit do druhého vlaku, ale to se nesmělo.
Ten Leo má na to kamení ale smůlu..
Teď koukám, že v titulku je, že do toho LEO najel, ale v odkazu na zprávu od Hasičů, se píše že kolem projel vlak LEO. Nechtělo by to tak zpěchat a pořádně to sepsat. Z dopravy.cz se začíná podobat bulváru. Honem napsat senzaci jako první ……
Pokud by jen projel okolo, tak by asi cestující neevakuovali do jiného vlaku. I ta škoda 10 000 000 by asi byla menší.
„Přes kamení na trati projel vlak.“
To jako za 8 minut po tom, co do toho LEO najel, byla evakuace provedena ? ? ? To vypadá, jako byto bylo sehrané a LEO měl připravenou další jednotku někde za bukem. (-: (-: (-:
Tiskový mluvka si nejspíš trochu pohrál se slovíčky. 8 minut mohlo trvat samotné přestoupení cestujících do soupravy, která zastavila na sousední koleji. To už ale neřekl, protože takhle to vypadá pro Leo líp.
Jasně, „Po dvou hodínách byla přistavena náhradní souprava a evakuace cestujících byla provedena během 8 minut.“ To by nevypadalo tak skvěla ……..(-:
jak dopadla potrefená pohřební tramvaj? bude mimo provoz, čekat např. na nové přední sklo dva měsíce?
Naštěstí tohle vysypané kamení dopadlo ještě dobře, narozdíl od toho v Mošnově.
Nemyslite Studénku misto Mošnová?
Máte pravdu, na Mošnov vede silnice.
Tak od druhé Studénky taky včera nebylo zrovna daleko. Naštěstí se to odešlo bez ztrát na životech.
https://budejcka.drbna.cz/zpravy/doprava/31046-vazna-nehoda-u-pisku-pri-stretu-vlaku-s-nakladnim-automobilem-se-zranil-strojvedouci-i-cestujici.html