Provoz na IV. koridoru u Budějovic zastavil padlý strom, jezdí náhradní busy
Dřeviny zastavily 5. května provoz na IV. koridoru u Hluboké nad Vltavou. Pramen: Správa železnic
Provoz byl ve středu ráno obnoven a opět přerušen.
Jel jsem Vltavou ve čtvrtek v 10h z ČB do Prahy, o spadlém stromu jsem si tady ve středu večer přečetl, ale předpokládal jsem, že druhý den dopoledne už pojedu vlakem. Neměl jsem čas kontrolovat aplikaci, tak mě NAD trochu překvapila, ale budiž. Co bylo horší, tak pro 1 rychlík byl vypraven 1 postarší autobus, který se rychle zaplnil. Tak 1/3 lidí zůstala venku a doufala, že ještě nějaký přistaví. Informace nepodal nikdo, jen řidič busu bručel, že jede do veselí. Ve Veselí vlak docela svižně po příjezdu prvního autobusu odjel a žádného dalšího jsem si nevšiml. Zbývající cestující možná… Číst vice »
Kolem šesté hodiny průjezdné, ale je to znovu…
Ví někdo, jak se řeší taková škodní událost? Strom musí někomu patřit, požaduje SŽ nebo dopravci za zpoždění proplatit škodu po majiteli stromu? O padlých stromech v obvodu dráhy čteme poměrně často, takže nejde o malé peníze.
Většina lesa patří Lesům ČR, tedy státu.
A jelikož má majitel lesa povinnost stromy vysadit a tedy mít nalesním pozemku les, tak ho těžko vinit z toho, že mu v lese rostly stromy. Vis major, zásah vyšší moci.
OTV Veselí a OTV CB by měly mít turnus.
Pokud v tom není namotanej vlak, ráno se jezdí.
Proč se tomu říká koridor, když to dovede sprasit strom? Tam se má jezdit 200? Za tohle bere prachy u SŽDC kdo? Může to potkat každého z nás. Musím na to mít vysokou školu?
Protože to bylo za evropský koridor prohlášeno, i když je to stará schwarzenberská trať spojující z ČB do Veselí n/L tratě Vídeň – ČB – Plzeň a Vídeň – Třeboň – Praha.
Je to kouzlo nechtěného. Teď to ještě bude v pořádku. Prostě je to odpovědnost SŽDC. Jestli ma strom 15 metrů a je 10 metru od trati tak ho zkrátim na deset, nejlépe na osm, nebo úplně.
Nemůžete přijít na pozemek někoho jiného a uříznout mu půlku stromu. Takhle to dnes nefunguje.
Pokud strom ohrožuje bezepčnost provozu, tak můžete. Zákon o lesích ukládá majiteli lesa povinnost takový zásah strpět.
Samozřejmě nelze vykácet plošně, ale stromy nahnuté či usychající, to traťovka vyřezat může.
Právěže můžou:
Podle Správy železnic došlo ke zlepšení především díky novele zákona o dráhách, která jasně definuje rizikové porosty a zamezuje rozdílnému výkladu v rámci jednotlivých institucí. „Podle novelizovaného znění jsou stromoví a jiné porosty, které při svém pádu mohou zasáhnout do průjezdného profilu dráhy, stromovím ohrožujícím bezpečnost nebo plynulost drážní dopravy nebo provozuschopnost dráhy,“ vysvětlila Friebová.
https://zdopravy.cz/bezpecnejsi-okoli-trati-sprava-zeleznic-zacala-vyrazne-vice-kacet-stromy-v-okoli-trati-109148/
Ne, tahle část trati se má nahradit tunelem.
A do té doby ať nefouká, pak to bude fajn? Pardon , vím jak to myslíte.
Jakýkoliv fíra, alespoň trochu při smyslech, nepojede 200 km/h na staré jednokolejce, když se má 200 km/h zkoušet na zmodernizované části trati, což je úplně jinde.
Schovávat se před stromy do tunelů za miliardy je docela drahá sranda…
Račte si uvědomit, že ten tunel se nestaví kvůli padajícím stromům, ale kvůli zrychlení trati samotné.
U SŽDC za to nebere peníze vůbec nikdo, ta společnost už hodně dlouho neexistuje.
Také jistě víte, že IV. koridor je zatím dokončen jen v úseku Ševětín – Praha a zbylá část teprve čeká na přeložku. Termín koridor neznamená, že je trať dvojkolejná a jezdí se na ní rychle. Ono to totiž funguje obráceně, nejdřív důležitou trať označíme jako koridor a na základě toho je následně modernizována.
Zmínku o rychlosti 200 km/h už radši ponechám bez komentáře.
Teď běží na ČT24 srážka nákl. a os. vlak u Pardubic.
Ve nové stanici Pardubice – Centrum, RegioJet s ČD Cargo (RJ dle foto 1. vagon na kloněný na bok, modrá mašinka to schytala zezadu od kontejneru a má to už asi za sebou). Lidé zranění, ale jinak snad všichni přežili (z 2. vagonu RJ je už i video, jak to pozorují cestující z okna).
Zdá se mě to, nebo je to pravda?
Když spadne strom na silnici, do půlhodiny je odklizen a náhradní vlaková doprava se nezavádí.
Když spadne strom na koleje, zastaví se na půl dne doprava, náhradní busy, auta, kola.
Vyburcují se média, milion článků o stromě na kolejích, rozhovor s hasiči během likvidace, pak články o zprovoznění trati a slavnostním zahájením dalšího vlakového provozu s monitorováním okolí v okolí 10km od místa nehody.
Je to divné.
Vyřežou ho (dobrovolní) hasiči, mají to k místu většinou do 20 minut od oznámení. Pokud teda nejde o stom v autobusu jak předevčírem, to spěchali víc.
Na dráze ovšem zasahovat nemohou, když nejde o život. Dráha si to zařídila sama. Lidi od dráhy v diskuzích argumentují tím, že běžný profi hasič nezná průjezdný profil a snášejí arugumenty i „argumenty“, vymýšlejí hrůzostrašné scénáře…
Drobný rozdíl je v tom, že nad silnicí není trolej. Pořezat spadlý strom na trati je stejně rychlé jako na silnici. Ale obnova stržené troleje zakončená revizí fakt není práce pro hasiče.
Spíš jde následující: Čím dřív padlé stromy někdo vyřeže, tím dřív můžou dráteníci začít s opravou troleje.
Elekrikáři nemusí dělat dřevorubecké práce a po hasičích zas nikdo neche opravu troleje. Potřeba jsou ale obě profese.
Opravdu jste tak hloupatý, nebo máte jen potřebu si zanadávat a je to jedno na co? I na těch fotografiích je patrné, že došlo ke stržení trolejového vedení a to už není jen o odstranění padlého stromu.
Tak ještě že tam zrovna neprosvištělo to pendolino při fiktivní V = 200 km/h 🙂
Copak pinďulíno. Víte čím to je, že jsou dnes tratě tak zarostlé jako nikdy? Kdyby se používaly parní lokomotivy ve velkém tak by okolí vypadalo jinak. Ona by síra udělala své. Holt všechno zlé je i pro něco dobré.
Na téhle staré trati kterou mají nahradit tunely Nemanice – Ševětín.
„Dřeviny zastavily 5. května provoz na IV. koridoru u Hluboké nad Vltavou.“
Dřeviny 🙂
Jinak podmáčeno může ještě stále na některých místech být. Není to tak dlouho co lilo až se hory zelenaly. A tady koukám, že samej akát. Akát je zlo. Jako materiál na parkový mobiliář a prolézačky super, ale často jsou proschlé . Navíc jak to vypadá, byl hlavní příčinou ten jasan (nebo co to je ) který je sebral. Jasan je taky svinstvo. Plevel neskutečný co zaplevelí široké okolí a zbavit se těch náletů je téměř až nadlidský úkol. A navíc
https://www.prahain.cz/zivot-ve-meste/jasany-mohou-ohrozovat-zivoty-lidi-pozor-na-ne-13792.html
Akát je skutečně „nepřátelský“ strom. Je silně alergenní, navíc alergie na akát je poměrně rozšířená.
Navíc má trny a na jaře…na jaře mu trvá hrozně dlouho než se vůbec olistí a pak šup, ještě ani listí pořádně nemá a už kvete.
Popíliť!
Však ano. Na toho neřáda s Husquarnou a pilovým kotoučem ideálně ještě když je mladý, ale ten zmetek si stejně vyhodí výhon jinde a roste vesele dál. Problém je, že ten kmínek sílí a sílí….Když se člověku nechce moc blízko k zemi tak apk vznikne jakýsi pařízek který škodí a je snadné o něj zakopnout. Snad jediná šance jak se toho rouští zbavit je každý malý užíznutý stromek něčím zatřít aby chcípl. Ale to by se člověk zbláznil než by je všechny ponatíral. Prostě plevel. Nejvíc člověka naštve, že ta semena létají z obecního.
Vysušit, zatopit, zahřát se podruhé.
Jediná výhoda akátu je med.
Že ty samé stromy nepadají na hlavní silniční tahy a neblokuji tu dopravu tam…
Ale padají. Ani městům a cestám pro pěší nebo i silnicím mimo města se pády stomů „z ničeho nic“ nevyhýbají. Jen si vemte jak v posledních letech začala města řešit zeleň a zdravotní stav stromů když několik stromů se rozhodlo jít k zemi. U nás byl taky jeden takový. Spadl si a jen díky bohu, že nikdo okolo něj zrovna nebyl. Až pak se ukázalo, že byl dole prohnilý. Jinak by mě docela zajímalo čí pozemek to byl na kterém ten strom stál. Jestli to byl pozemek ještě patřící k dráze, pozemek patřící Lesy Č.R a nebo to byl pozemek… Číst vice »
Ono co si budeme povídat, že?
https://mapy.cz/letecka?pid=73419443&newest=1&yaw=4.295&fov=1.181&pitch=-0.335&x=14.4839629&y=49.0454509&z=19&ovl=8
Lesy České republiky
Třeba takový modřín čili verpán. Má jednu zajímavou vlastnost podobnou borovici (však je taky ze stejné čeledi) . Když do něj foukne tak se špička často ulomí a pak letí po směru větru a umí dopadnou i dost daleko od svého kmene. Já vlastně nevím proč se takto vzrostlé stomy nechávají stát takto exponovaně kdy jsou více vystaveny poryvům větru. proč se nevykácí komplet a neosadí celá plocha znova. Obzvláště takto v blízkosti trati kdy je očividné, že to vedení je hodně na ráně
Ve Zlíně spadl stom na náměstí. Spadl na zastávku, děcko mrtvé, ze školy se už nevrátilo.