Výpadek proudu přerušil na hodinu provoz na dvou tratích podél Labe
Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy
Přerušen je elektrický provoz na koridoru i "pravobřežce".
Russácké filcky se naučily používat VPN a můžou tak přispívat i na zdopravy. Malodci!
😉 Ještě ze mě včera napadlo jet autem, i když se přítelkyně vztekala. Jinak jsem dostal domů bůhví kdy.
Na to, že se jedná o koridor, tak poslední dobou furt něco.
Vtip kde?
Má zpoždění…. 🤣
Když ty potvory vlezou všude, ale aspoň hezky zpívají.
Cože? Vždyť nezvládají ani kánon a většina z nich netrefí vysoký tón!
Celá železnice je jedno velké bezpečností riziko, tento stát zrušil i drážní policii… Velké nebezpečí jsou právě koridory, kudy jezdí nákladní vlaky vč. ohrožení lidí žijících okolo. Možnost sabotáží je „obrovská“.
Moc sledujete akční filmy nebo řetězové maily, železnice je daleko bezpečnější, než doprava po silnici.
Vy jste to vůbec nepochopil jaké nebezpečí jezdí lidem kolem oken ve velkém, kdo tu mluví o bezpečnosti na silnicích nebo železnici?
Úplně stejně nám ve velkém létá „nebezpečí“ přímo nad hlavami v podobě mnohatunových letadel plných vysoce hořlavého paliva. Budeme se kvůli tomu stěhovat pod zem?
Děda chce zachraňovat svět, tak mu to nekažte…
A co by s výpadkem napájení ta drážní policie udělala?
Posvítili by si na to…
Na, cituji: „výpadky napětí od ČEZ“
Asi by byla potřeba ještě přenosová a rozvodná policie…
Byl jsem zrovna v Libechove a z mělnické elektrárny se ozývaly zatraceně divné zvuky…
Jestli to znělo jako upouštění páry, tak to je od nich běžná věc, nejlíp ve 4 ráno 🙂
V elektrárně škoda páry, která neprojde turbínou.
RegioJet už to s tím neinformováním přehání.
Kdo vyhodil jistic?
Letos je to s napětím peklo. Kolísá snad každou směnu. Už několikrát jsem dal nějaké minuty rychlíkům/osobákům kvůli výpadkům. Zajímal by mě důvod. Že by příklon k OZE?
Nestabilita vnější rozvodné sítě se na napětí nepozná. Tu poznáte leda na frekvenci. Ale tu zas neuvidíte pod stejnosměrnou trolejí za měnírnou 😀 Snaha hodit ty poklesy na OZE je akorát projev toho, že o elektřině toho moc nevíte 😉
A čím to tedy je, že poslední zhruba dva roky je téměř všude na stejnosměru měkké napětí?
Přetíženýma měnírnama? Velkým odběrem a velkou ztrátou v drátech?
Přibylo Vectronů, ubylo 2MW popelnic?
To bych souhlasil, kdyby i když jsem o víkendu v noci s vysokou pravděpodobností na trati přes HK sám s 2MW plečkou, tak není problém srazit napětí o 500-800V.
Spíš bordel a neustálé odkládání 25 kV.
Na hodinu vypadla i půlka Litoměřic.
A takových událostí bude díky oze časem přibývat.
Mínusy nechápu, protože tohle skutečně kvůli OZE a odstavování stabilních velkých rotačních zdrojů skutečně hrozí.
Blablabla 😀 Energetice sice rozumíte jako husa flašinetu, ale můžou za to OZE. Vodní elektrárna je ale také OZE a že by se z Orlíku náhle vypařila všecka voda je nesmysl. Mezi OZE se počítají i zdroje, kde pálíte biomasu… že?
Nové vodní elektrárny budou těžko vznikat, když je tento potenciál na území ČR už vyčerpaný. Je snad jasné, že se bavíme o připojování OZE typu fotovoltaiky a větrné elektrárny. Biomasa toho fakt moc nespasí.
O proudění v atmosféře také zdá se víte prd. A i výroba fotovoltaik se dá s poměrně vysokou mírou přesnosti předpovèdět. Mimoto i malé vodní elekrárny majì stále dost prostoru, kde vzniknout můžou. Ono nemusíte mít jen pár velkých zdrojů, spousta menších tu službu zastane také. Modernizují se i existující vodní zdroje a zvyšuje jejich výrobní výkon. No, nejhorší ze všeho jsou předsudky z neznalosti 😀
Fajn, tak předpovíme výkon FVE. Co dál, povinnost akumulace na straně provozovatele FVE?
Na železnici se totiž obdběr podle výroby řídit nedá.
Myslím si, že se v problematice pohybuji více než obstojně. Po vašem osočení je ale vidno, že nemá smysl vám cokoliv vysvětlovat.
Snad vám vaše fotovoltaiky zabrání v rozpadu sítě až tu nebudou velké rotační zdroje. Dost o tom pochybuji.
Pred dvoma tyzdnami sa v Nemecku v ten den netrafili rosnickari do predpovede produkcie FVE. Spotova cena elektriny vyletela na 9999 eur/ MWh.
Rosnickari odhadovali produkciu na 20 GW okolo 10 rano. V ten den rano znizili odhad na 17 GW a skutocnost bola 13 GW. Takze realna produkcia bola okolo 65% odhadu.
Podle pravidel EU vodní elektrárny s výkonem nad 10 MW nemohou být zařazeny mezi OZE. Vítejte v rádobyzeleném světě.
https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zdroje/obnovitelne-zdroje/voda/informace-o-vodni-energetice
No jeje, na Slovensku s tim taky maji mrzeni.
Tam maji spoustu vykonu z jadra a z vody, takze jsou „temer bezuhlikovi“, ale jsou ze strany EU kritizovani za to, ze maji nedostatek „tech spravnych“ ( = cinskych) OZE.
Uch oh, Manicougan je tedy fosilní elektrárna a Quebec tak má 94 % elektřiny nově ze zdrojů fosilních?
https://mapy.cz/s/gepogejepe ten kráter…
Nakonec jsem to možná špatně pochopil a výkonové omezení se týká malých vodních elektráren. Ale stejně mi to přijde mírně ujeté. Chápal bych, že nad 10 MW to nemůže být malá vodní elektrárna (kvůli zjednodušení papírování atd.), ale ne, že to nebude OZE.
A co hrozí? Ani nevíte, co se stalo, ale víte, že to hrozí?
„Mámo, neteče voda, asi vypli proud…“
Je výpadek proudu a přitom tam jedou jen el. lokomotivy a jednotky. Tak tomu nerozumím…
Tohle jsem vůbec nepochopil, tratě jsou elektrifikované tak proč na nich nemůžou běžné jezdit elektrické lokomotivy/jednotky?
Jistě, dieselová záloha by se ocenila ale narozdíl od jiných MU, tohle se děje skoro jen jednou za 10 let.
Když nejde proud, tak prostě jet nemohou. O tom, že by tam nemohli jezdit z jiných důvodů tam nebylo ani slovo. 😉
Až na to, že výpadků bude přibývat s přibývajícími OZE.
To je pěkná ptákovina 😀
A kvůli čemu ČEPS instaloval tyhle transformátory?
https://ekonomickydenik.cz/regulacni-transformatory-cepsu-jsou-kompletni-dorazil-i-posledni-nich/
To víš, že jo, strejdo. Říkal to Pepa a to je elektrikář.
Jakože na trati jezdí téměř výhradně jen el. lokomotivy a jednotky a proto se nejezdí, ne proto, že by SŽ trať uzavřela.
A RGJ pro jistotu neinformuje vůbec 🙂
Inu, o třídu lepší dopravce 🙂
Pátek 14. června večer pro poruchu HV RJ odřeknuty bez náhrady 2 spoje na trati Most-Žatec z toho jeden poslední ze Žatce do Mostu (s přípojem na Chomutov). Tak další až v 5,30,tak si,vážený cestující,užívej.
No, pane Vašku, to by jste musel vědět, kolika vlaků Regiojetu se výpadek vůbec týkal. Ono těch rychlíků mezi Ústím a Kolínem zase tolik není. Takže výpadek se týkal především spojů ČD.
Osobáků ČD tam v neděli jede úplně stejně jako rychlíků RJ. Jednou za dvě hodiny každým směrem.
Jako obvykle. Výpadky a zpždění v ÚK, tím se pro jistotu nezabývají vůbec.
Mě fakt mrzí, že tohle nemají objednatelé ošetřeno ve smlouvách a dopravci se to trpí. Respektive, cestující tím trpí.
Pidí výpadky jsou často na stránkách pid.
Psát ministerstvu které pečuje pouze o peníze které ušetří levnější nabídkou od Arrivy/RegioJetu bude těžko reagovat na jakékoliv problémy a pokud budou muset (s donucením), tak pošlou příšerně vtipnou pokutu v podobě pár stovek tisíc..
Zato vypraný ponožky(káva)zdarma.A to se vyplatí.