Výpadek proudu přerušil na hodinu provoz na dvou tratích podél Labe

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhyLokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy

Přerušen je elektrický provoz na koridoru i "pravobřežce".

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal M

Russácké filcky se naučily používat VPN a můžou tak přispívat i na zdopravy. Malodci!

Jirka z UL

😉 Ještě ze mě včera napadlo jet autem, i když se přítelkyně vztekala. Jinak jsem dostal domů bůhví kdy.

Na to, že se jedná o koridor, tak poslední dobou furt něco.

El Barto

Vtip kde?

M152

Má zpoždění…. 🤣

Franta Pepa Jednička

Když ty potvory vlezou všude, ale aspoň hezky zpívají.

Nemel

Cože? Vždyť nezvládají ani kánon a většina z nich netrefí vysoký tón!

Blátošlap

Celá železnice je jedno velké bezpečností riziko, tento stát zrušil i drážní policii… Velké nebezpečí jsou právě koridory, kudy jezdí nákladní vlaky vč. ohrožení lidí žijících okolo. Možnost sabotáží je „obrovská“.

El Barto

Moc sledujete akční filmy nebo řetězové maily, železnice je daleko bezpečnější, než doprava po silnici.

Blátošlap

Vy jste to vůbec nepochopil jaké nebezpečí jezdí lidem kolem oken ve velkém, kdo tu mluví o bezpečnosti na silnicích nebo železnici?

El Barto

Úplně stejně nám ve velkém létá „nebezpečí“ přímo nad hlavami v podobě mnohatunových letadel plných vysoce hořlavého paliva. Budeme se kvůli tomu stěhovat pod zem?

Michal M

Děda chce zachraňovat svět, tak mu to nekažte…

Jiří Kocurek

A co by s výpadkem napájení ta drážní policie udělala?

pingl

Posvítili by si na to…

Jiří Kocurek

Na, cituji: „výpadky napětí od ČEZ“

Asi by byla potřeba ještě přenosová a rozvodná policie…

Tomáš Záruba

Byl jsem zrovna v Libechove a z mělnické elektrárny se ozývaly zatraceně divné zvuky…

Radek

Jestli to znělo jako upouštění páry, tak to je od nich běžná věc, nejlíp ve 4 ráno 🙂

Jiří Kocurek

V elektrárně škoda páry, která neprojde turbínou.

starší pán

RegioJet už to s tím neinformováním přehání.

Tomasek

Kdo vyhodil jistic?

Sériový jezdec

Letos je to s napětím peklo. Kolísá snad každou směnu. Už několikrát jsem dal nějaké minuty rychlíkům/osobákům kvůli výpadkům. Zajímal by mě důvod. Že by příklon k OZE?

Martin

Nestabilita vnější rozvodné sítě se na napětí nepozná. Tu poznáte leda na frekvenci. Ale tu zas neuvidíte pod stejnosměrnou trolejí za měnírnou 😀 Snaha hodit ty poklesy na OZE je akorát projev toho, že o elektřině toho moc nevíte 😉

M152

A čím to tedy je, že poslední zhruba dva roky je téměř všude na stejnosměru měkké napětí?

nowas

Přetíženýma měnírnama? Velkým odběrem a velkou ztrátou v drátech?

Michal M

Přibylo Vectronů, ubylo 2MW popelnic?

M152

To bych souhlasil, kdyby i když jsem o víkendu v noci s vysokou pravděpodobností na trati přes HK sám s 2MW plečkou, tak není problém srazit napětí o 500-800V.

Michal M

Spíš bordel a neustálé odkládání 25 kV.

Bez přezdívky

Na hodinu vypadla i půlka Litoměřic.

IGCT

A takových událostí bude díky oze časem přibývat.

Daniel

Mínusy nechápu, protože tohle skutečně kvůli OZE a odstavování stabilních velkých rotačních zdrojů skutečně hrozí.

Martin

Blablabla 😀 Energetice sice rozumíte jako husa flašinetu, ale můžou za to OZE. Vodní elektrárna je ale také OZE a že by se z Orlíku náhle vypařila všecka voda je nesmysl. Mezi OZE se počítají i zdroje, kde pálíte biomasu… že?

Daniel

Nové vodní elektrárny budou těžko vznikat, když je tento potenciál na území ČR už vyčerpaný. Je snad jasné, že se bavíme o připojování OZE typu fotovoltaiky a větrné elektrárny. Biomasa toho fakt moc nespasí.

Martin

O proudění v atmosféře také zdá se víte prd. A i výroba fotovoltaik se dá s poměrně vysokou mírou přesnosti předpovèdět. Mimoto i malé vodní elekrárny majì stále dost prostoru, kde vzniknout můžou. Ono nemusíte mít jen pár velkých zdrojů, spousta menších tu službu zastane také. Modernizují se i existující vodní zdroje a zvyšuje jejich výrobní výkon. No, nejhorší ze všeho jsou předsudky z neznalosti 😀

Jiří Kocurek

Fajn, tak předpovíme výkon FVE. Co dál, povinnost akumulace na straně provozovatele FVE?

Na železnici se totiž obdběr podle výroby řídit nedá.

Daniel

Myslím si, že se v problematice pohybuji více než obstojně. Po vašem osočení je ale vidno, že nemá smysl vám cokoliv vysvětlovat.

Snad vám vaše fotovoltaiky zabrání v rozpadu sítě až tu nebudou velké rotační zdroje. Dost o tom pochybuji.

peter

Pred dvoma tyzdnami sa v Nemecku v ten den netrafili rosnickari do predpovede produkcie FVE. Spotova cena elektriny vyletela na 9999 eur/ MWh.

Rosnickari odhadovali produkciu na 20 GW okolo 10 rano. V ten den rano znizili odhad na 17 GW a skutocnost bola 13 GW. Takze realna produkcia bola okolo 65% odhadu.

Pezos

Podle pravidel EU vodní elektrárny s výkonem nad 10 MW nemohou být zařazeny mezi OZE. Vítejte v rádobyzeleném světě.

https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zdroje/obnovitelne-zdroje/voda/informace-o-vodni-energetice

mimochodem

No jeje, na Slovensku s tim taky maji mrzeni.
Tam maji spoustu vykonu z jadra a z vody, takze jsou „temer bezuhlikovi“, ale jsou ze strany EU kritizovani za to, ze maji nedostatek „tech spravnych“ ( = cinskych) OZE.

Jiří Kocurek

Uch oh, Manicougan je tedy fosilní elektrárna a Quebec tak má 94 % elektřiny nově ze zdrojů fosilních?

https://mapy.cz/s/gepogejepe ten kráter…

Pezos

Nakonec jsem to možná špatně pochopil a výkonové omezení se týká malých vodních elektráren. Ale stejně mi to přijde mírně ujeté. Chápal bych, že nad 10 MW to nemůže být malá vodní elektrárna (kvůli zjednodušení papírování atd.), ale ne, že to nebude OZE.

nowas

A co hrozí? Ani nevíte, co se stalo, ale víte, že to hrozí?

Nemel

„Mámo, neteče voda, asi vypli proud…“

Zesp

Je výpadek proudu a přitom tam jedou jen el. lokomotivy a jednotky. Tak tomu nerozumím…

Miroslav

Tohle jsem vůbec nepochopil, tratě jsou elektrifikované tak proč na nich nemůžou běžné jezdit elektrické lokomotivy/jednotky?
Jistě, dieselová záloha by se ocenila ale narozdíl od jiných MU, tohle se děje skoro jen jednou za 10 let.

M19

Když nejde proud, tak prostě jet nemohou. O tom, že by tam nemohli jezdit z jiných důvodů tam nebylo ani slovo. 😉

Anonym ze severu

Až na to, že výpadků bude přibývat s přibývajícími OZE.

Martin

To je pěkná ptákovina 😀

Jiří Kocurek
Michal M

To víš, že jo, strejdo. Říkal to Pepa a to je elektrikář.

M19

Jakože na trati jezdí téměř výhradně jen el. lokomotivy a jednotky a proto se nejezdí, ne proto, že by SŽ trať uzavřela.

Petr Vašek

A RGJ pro jistotu neinformuje vůbec 🙂

IGCT

Inu, o třídu lepší dopravce 🙂

hsnm

Pátek 14. června večer pro poruchu HV RJ odřeknuty bez náhrady 2 spoje na trati Most-Žatec z toho jeden poslední ze Žatce do Mostu (s přípojem na Chomutov). Tak další až v 5,30,tak si,vážený cestující,užívej.

Rudolf 33

No, pane Vašku, to by jste musel vědět, kolika vlaků Regiojetu se výpadek vůbec týkal. Ono těch rychlíků mezi Ústím a Kolínem zase tolik není. Takže výpadek se týkal především spojů ČD.

nowas

Osobáků ČD tam v neděli jede úplně stejně jako rychlíků RJ. Jednou za dvě hodiny každým směrem.

Pavel

Jako obvykle. Výpadky a zpždění v ÚK, tím se pro jistotu nezabývají vůbec.

veli.k

Mě fakt mrzí, že tohle nemají objednatelé ošetřeno ve smlouvách a dopravci se to trpí. Respektive, cestující tím trpí.

Leinad

Pidí výpadky jsou často na stránkách pid.

Miroslav

Psát ministerstvu které pečuje pouze o peníze které ušetří levnější nabídkou od Arrivy/RegioJetu bude těžko reagovat na jakékoliv problémy a pokud budou muset (s donucením), tak pošlou příšerně vtipnou pokutu v podobě pár stovek tisíc..

Jirka63

Zato vypraný ponožky(káva)zdarma.A to se vyplatí.