Provoz mezi Českou Lípou a Děčínem stál, vlak Českých drah vyjel proti rychlíku Arrivy
Osobní vlak Českých drah ve stanici Stružnice. Foto: Radko Šilov /Mapy.cz
Vlaky od sebe byly 900 metrů.
Vlaky od sebe byly 900 metrů.
Mě tedy nejde do hlavy to, že na vjezdu musela svítit výstraha (to je první upozornění), pak zastavení ve stanici (většinou tu výpravčí i gestikulují křižování (ale samozřejmě není nic podmíněno), no a v poslední řadě, stanice je rovná a odjezdové návěstidlo muselo být vidět.
Tak už z uvedených důvodů jsem zvědav na závěr.
Takže pokud strojvedoucí, byť jen o metr, projede odjezdove navestidlo na stůj, avšak nedostane se za námezník, tudíž neohrozí plynulost dopravy, už se to řeší jako MÚ, a musí se kvuli tomu zastavit celá doprava na trati?
Ano. A s tím „byť jen o metr“ – má zastavovat deset metrů před, takže je to „byť jen o jedenáct metrů “ A ze stanice se nemá rozjíždět vůbec, pokud není vypravený (což se vzde prokazovat, když fíra řekne že ho vypravili rádiem,…)
Odhadem 10 metrů ☝️ pokud to délka vlaku vs délka koleje dovolí.
Někteří strojvůdci na děčínsku jsou pěkně vypečení, i když můžou čekat ve stanici radši popojedou, aby už nikdo nemohl nastoupit, i když by mohli čekat ve stanici. Žádných deset metrů, co jsem viděl na zdejších regionálkách se moc nedodržuje, pokud to tedy dodržet jde.
Abych to zkritizoval, chtěl bych znát konkrétní situaci.
Na korydoru běžné, že se osobák musí trefit do díry mezi rychlíky, takže jak má čas odjezdu tak povytahuje od nástupiště k návěstidlu, když to vyjde tak ani nezastaví.
A jo, je to kravina způsobující blokování provozu. 🙁 Vyfotit si mašinku je akce na pár minut, stáhbout logy vsech zařízení taky. Dát fírovi fouknout jestli chlastal může místní policista. Výhybka řiznutá není, protože vlak není za námeznikem, jezdit se může za 20 minut.
V Hostivice také projete navestidlo vlakem jiného dopravce dle mimoradnosti cd. Takže arriva nebo náklad?
Dopravců je přes 50.
Kdyby přes 50.
Strabag rail
https://zdopravy.cz/dalsi-projeta-navest-vlaky-z-hostivic-na-kladno-i-rudnou-nejezdi-kvuli-chybe-strabag-rail-128048/
To samé v pátek 30.9. odpoledne mezi stanicemi Václavice – Starkoč.
21. století. Kamery, GPS, moderní komunikační technika. Nikomu a ničemu se nic nestalo. Jak je proboha možné, že je kvůli tomu na 3 hodiny zastaven provoz? Cestující, který tohle zažije přímo ve vlaku, už příště pojede vlakem maximálně na výlet…
Vylet, kde by si s sebou mozna vzal kolo!
Jo tohle by se v 21 stoleti nemelo stavat. I to zastaveni provozu je tedy vyrazne delsi nez u silnicnich nehod.
Už aby bylo všude to ETCS. Spoléhat pouze na člověka i když existuje technické řešení které dokáže jeho chyby opravit je prostě pitomost.
Už aby existovala povinnost druhého člena posádky vlaku zkontrolovat souhlas s odjezdem nebo výprava vlaků výpravčím.
Jednak to nemá na nic vliv a za druhé je to nereálné. Výpravčí má sedět v dopravní kanceláři u počítače a řídit dopravu a ne chodit ven ukazovat výpravku.
Výpravčí, který je ještě ve stanici může být jakousi pojistkou při selhání čehokoli.
To je pohled velice laický. Výpravčí nemůže prakticky zabránit ničemu, protože jakmile se strojvedoucí rozhodne s vlakem odjet, tak ho výpravčí může zastavit jen telefonem či vysílačkou. Navíc ve větších stanicích, kde je venkovní výpravčí, jsou výpravčí celkem dva, jinak by to nešlo uřídit. A ten druhý výpravčí spíše dbá na to, aby vlaky ze stanice odjížděly tak, aby byla zajištěna bezpečnost cestujících. Viz třeba Ústí nad Labem-Střekov. Představa, že venkovní výpravčí bude vypravovat i v této stanici nákladní vlaky, je pěkně přitažená za vlasy, protože na litoměřickém zhlaví bude většinou lokomotiva půl kilometru od výpravčího, takže výpravkou to fakt… Číst vice »
Pohled člověka, který byl v provozu desítky roků a něco malinko za tu dobu viděl.
Bez argumentů, které by potvrzovaly napsané, jako kdyby nic napsáno nebylo.
4.10. 0:25
„protože jakmile se strojvedoucí rozhodne s
vlakem odjet, tak ho výpravčí může zastavit jen telefonem či vysílačkou.“
Toto je pohled velice laický. Každý výpravčí má ruce, kterými lze dávat strojvedoucímu návěst č. 62a Stůj, zastavte všemi prostředky (kroužení praporkem, jakýmkoli předmětem nebo jen rukou…)
Tuto návěst může v řadě případů strojvedoucí vidět. Pokud ale už nemá strojvedoucí možnost výhledu na výpravčího, tak výpravčí použije píšťalku (návěst č.62b), kterou právě pro tento případ musí u sebe výpravčí (signalista, dozorce výhybek, či výhybkář) nosit.
Nikoliv, toto je velice praktický pohled. Strojvedoucí po odjezdu už sleduje především trať před sebou. Že si nevšiml z nějakého důvodu návěstidla s návěstí stůj, je teď vedlejší. Dveře jsou zavřeny a zajištěny, strojvedoucí nemá důvod sledovat kohosi ze stanice, má zavřené okno, které velice dobře hlukově izoluje. Co na tom, že tam na něj někdo krouží rukou, nebo píská píšťalkou. Na tohle prostě nelze spoléhat. Jediné, na co by se šlo spoléhat, by byl zabezpečovač, kdyby byl. A on bude.
4.10. 9: Tak nevím, na dráze jsem strávil téměř půl století a za tu dobu jsem mimo jiné často slýchával, že v případě nebezpečí máme udělat vše pro odvrácení neštěstí. Popsal jsem vám jednu z možností, tedy i kdyby se za dlouhou dobu tímto zachránil jeden jediný člověk, tak to stojí za akci. „Jediné, na co by se šlo spoléhat, by byl…“ Kdyby jste vnímal můj příspěvek, tak by jste zjistil, že jsem nepsal nic o spoléhání, ale o jakési pojistce. „má zavřené okno, které velice dobře hlukově izoluje.“ Pokud vím, tak na železnici ještě nebyly zrušeny zvukové návěsti a… Číst vice »
To je sice hezké, že slyšíte kluky pískat přes trojité sklo okna, ale na nic jiného se nesoustředíte, takže Vám to neunikne. Kdybyste se na něco už soustředil, tak by to bylo úplně jinak.
A co se týká údajné pojistky, o které píšete, tak se dá okomentovat takto: Za příliš mnoho peněz získáme akorát pojistku, na kterou se vůbec nelze spolehnout. A taková pojistka je zcela k ničemu, obzvlášť v dnešní rychlé době.
4.10. 19:47
Asi máte potíže s vnímáním psaného textu. Ještě jednou, nepsal jsem nic o spolehnutí, psal jsem o jakési pojistce, vidíte-li tam něco o spolehlivosti, tak jde pouze o vaši značně rozvinutou fantazii.
„taková pojistka je zcela k ničemu, „
Není, byl jsem několikrát u toho, když byla použita. Představte si, pokaždé ji strojvedoucí i v této rychlé době slyšel.
Zeptám se, proč v této rychlé době nejsou zrušeny slyšitelné návěstí, když jsou zcela k ničemu?
Už aby výpravčí nahradil sofistikovaný program, který bude řídit dopravu. To se všem na kolejích uleví.
Na to je třeba mít také potřebnou kapacitu trati, aby to takový program zvládl. To znamená z Prahy-Libně do Kolína alespoň čtyři koleje. Teď jsou tam jen dvě a mezi Libní a Poříčany jen tři, což je stále málo. Krom toho takový program existuje a využívá se, alespoň občas. Například mezi Hostivicemi a Společným nádražím na Smíchově.
Hlavně se všem uleví, až nějaký softistikovaný program nahradí ignoranty návěstidel a stahovaček. 😉
A ten program nějak zajistí, aby se na jednokolejné trati vlaky nemusely křižovat???
Pokud bude mít AVCS informace dopředu, tak snad zajistí přeložení křižování podle zpoždění. Pokud některý z vlaků nemá předepsaný pobyt, může mu sdělit čas průjezdu danou stanicí (s čímž by si třeba AVV poradilo tak, aby nezastavilo)
Výpravčí je posádka vlaku jo? 😀
Umíš číst?!? Pavel Skládaný píše o výpravčím. A ještě dodám, že druhý člen ve vlaku mnohdy není, což platí hlavně pro nákladní vlaky, ale osobních pouze se strojvedoucím je také dost. To, že je ve vlaku mnohdy průvodčí bez dopravních zkoušek na tom nic nemění.
Jsme nějaci nervózní po ránu ne 😀
Že by půl dvanáctá dopoledne bylo ráno? Je o všem možné, že jakýsi Pajoš má řádně zatemníno. Jak byt, tak hlavu :-).
Kvůli jednomu omylu tolik urážek… 😀
No vidíte je čas začít řešit oběd 🙂
Čím víc lidí, tím větší šance že každý uvěří ostatním. Jako ve Stéblové, fíra, topič, vlakoš i štíplístci.
A jak výpravka zabrání projet cokoli jiného, než odjezd ze stanice?
Stále lidský faktor, moc vám ta demagogie nejde.
Ale když budou stejnou věc kontrolovat dva lidští faktoři, tak se šance na eliminaci chyby toho druhého zvýší. Ze stejného důvodu jezdili v minulosti na jednom stroji dva strojvedoucí, když ještě nebyl zabezpečovač (právě pro případ, kdyby ten druhý udělal chybu, usnul, omdlel…).
Zajímalo by mě, proč má Váš komentář tolik minusů.
Železničáři nemají rádi modernizaci a standardizaci. Nejlíp bylo když vlak táhla parní lokomotiva, na každém spoji jiná a na hranicích se přepřahalo. Přece nebude vlak jezdit přes půl Evropy stejně jako autobus nebo kamion.
Jasně…a proto prošla a prochází železnice tak velkým technickým pokrokem.
Navzdory tomu…. nikoliv a proto. 🙂
Neznáte někdo statistiku podobných MI ze zahraničí? Zajímalo by mě srovnání s okolními státy.
Dá se vubec z DI dostat? A vůbec, jak kompletní by byla když tohle DI vyšetřovat nebude?
Ve statistikách DI jsou i ty, které nevyšetřují.
Každá MU se musí hlásit i na DI, ta se pak rozhodne, jestli tam pojede nebo ne.
Když ten vlak nevjel do výhybek tak jak mohl vjet do vlakové cesty toho rychlíku?
A pak už vůbec nedává smysl proč je zastaven provoz na trati. Jako že nejede ten vlak ČD bych možná pochopil ale proč nejedou i ty ostatní vlaky to je mi záhadou.
Protože projel odjezdové návěstidlo.
Projete návěstidlo je odpověď na to proč stojí všechny ostatní vlaky?
Pokud ten vlak nezajel za námezník (což tedy chápu z toho že“nevjel do výhybek“) tak se má řešit jen tenhle vlak a ty ostatní normálně pustit. Přece nedává žádný smysl mít zastavěnou dopravu na celé trati kvůli tomu že jeden vlak stáji pár metrů za návěstidlem.
§1 (vždy se to tak dělalo).
Tramvajáci v Praze mají již léta dispečerská vozidla NEHODY na modrých majácích a jednoho dispečera řidiče/tramvaje ve vozidle navíc, aby bylo maximálně rychlé znovuobnovení provozu. V 90tkách se nám chlubili (v centru) obnovením průjezdnosti (u malých ťukanců s autem) do 10 min. Kde všude sídlí v ČR vyšetřovatelé MÚ? Tím nerozporuji §1 u SŽ, ČD, DI atp.
Tak tak, sledovat pražské tramvajové dispečery při nehodě je zážitek. To je koncert lidí, kteří přesně vědí, jak mají postupovat, co mají dělat a že čas hraje proti nim. Klobouk dolů, je vidět, že to mají hodně pečlivě nacvičené, aby neztratili ani minutu zbytečně.
Souhlasím s Vámi, že dispečeři DPP jsou v tomto skutečně bravurní. Až bude na železnici taková hustota mimořádností jako je v provozu pražských tramvají, jistě i drážní systém zareaguje. Tak jestli tímto směrem hledat nadějí na zlepšení….? 🙂
Porovnáváte nesrovnatelné. Zkuste zastavit vlak těžký nějakých 2 500 tun a z rychlosti kolem 100 km/hod.
Jsi totálně vedle :-). Právě, že takto, se to vždy nedělalo. To je výdobytek až dnešní doby. To je důsledek slavné liberalizace a kvůli ní rozkouskovaní ČD a oddělení provozu a dopravní cesty. Dříve by to určitě tak dlouho netrvalo, protože by se to řešilo vše jen interně v rámci ČD.
…zacouváním, opakovaným odjezdem a flaškou rumu zúčastněným.
Také jsem slyšel, že i toto se prý stávalo, já jsem se s tím ale nesetkal. Já myslel samozřejmě něco zcela jiného :-).
Jo zažil jsem to.
To, jak se to dnes vše řeší mi s trochou nadsázky připadá, jako kdyby ke každému zmetku, který vyprodukuje dělník ve fabrice byla volána speciální komise a celý závod musel stát. To by asi brzy došlo ke krachu :-).
přesně tak, pokud nedošlo k reálnému ohrožení jiných vlakových cest, tak je nesmysl zastavovat dopravu, stoupnout jen ten projetý vlak a jezdit normálně ostatní dále
A jak zjistíte stav zabezpečovacího zařízení, když se bude dál používat?
ZZ si může dělat logy toho, co a proč dělá, kdo to zadal.
A pokud fíra bude tvrdit, že viděl jinou návěst, porovná se videozáznam z mašiny.
…tak něco pro laiky, ne všichni jsou zaměstnanci drah a přilehlých oborů…to se návěstidlo zasekne, vypne, výpravčí strachy uteče…prosím trochu popsat co se děje…už 2x se mi to jako cestujícímu stalo a doprava stála 4 hodiny, což bylo velice příjemné, obzvláště když vám nikdo nic neřekne…
To tak prostě funguje. Nehne se ani kolo. Je to mimořádná událost a dokud se nevyšetří s ničím se nehýbe ani nemanipuluje.
„Zákazníku příště autem…“
No právě…asi by bylo dobré ten systém upravit aby to nebylo tak absurdní 🙂
Naštěstí v MHD to tak nefunguje. Kdyby se stálo po každé nebezpečné situaci nebo projetí čoček na stůj tak jsou tramvaje zastavené většinu dne. Naštěstí tady to umí řešit operativně a priorita je pro ně obnovení provozu co nejrychleji a to i po těžké nehodě. Protože smysl té dopravy je přeprava cestujících ve stanoveném čase, nikoliv měření kolik milimetrů za návěstidlem se zastavilo a co měl strojevedoucí ráno k snídani.
To bychom se nikam nedostali, v Brně některým řidičům šaliny, stůj nic neříká, stejně jako třeba omezení rychlosti např. v obloucích. (Míněno tak, že zvyšovat rychlost lze až po projetí posledního podvozku, posledního vozu soupravy kolem návěstidla „konec omezení rychlosti“, příp. vyjede – li tento z oblouku.
Nechci polemizovat, jen přidávám osobní zkušenost, že ve vlaku jsem projetí „Stůj“ již zažil dvakrát, ale v šalině projetí čoček ani jednou.
Co je to „projetí čoček?“ Padáčky se v Praze stávaly dřív docela často. (Dneska už málokdy dynamický semafor ukáže volno když neví o tramvaji)
mohl zastavit v profilu vedlejsi koleje a mam dojem ze tam je jednokolejka
No to mohl. Ale jelikož nevjel do výhybek a výhybka je ohranicena nameznikem a nameznik zajišťuje to aby vozidlo na jedné koleji nebylo v profilu koleje druhé … Tak to zřejmě nebylo jak píšete.
A když už je teda provoz zastaven … řekněme že třeba kvůli soupisu toho, kde jsou zrovna ostatní vlaky … dokáže někdo znalý vysvětlit, proč to trvá tak STRAŠNĚ DLOUHO?
Co se tam dělá skoro 3 hodiny, co nejde zvládnout za +- 10 minut?
(když k tomu stejně ani nikdo odnikud nevyjíždí, nikdo nic nevyšetřuje atd.)
Tady píší, že nevyjede Drážní inspekce. Ale jestli se nepletu, tak musí dopravce interně vyšetřit MÚ, tak než tam pošle vyšetřovatele. Ten taky nesedí v každé stanici. Většinou je strojvedoucí sundán ze stroje, takže nějaká náhrada za něho. Nevím jak za provozovatele dráhy, jestli Správa železnic k tomuto posílá vyšetřovatele. Dělá se nějaká foto/dokumentace, atd.
Ano je to tak. Osobně jsem byl svědkem události, kdy strojvedoucí rychlíku jen o pár metrů projel cestové návěstidlo v Libni. Za tím návěstidlem nejsou ani výhybky, nevjel do žádné vlakové cesty, nevznikla žádná škoda a přesto se vše muselo vyšetřit i když bylo víc než jasné, že se jednalo o pouhou nepozornost strojvedoucího, který si při vjezdu do Libně v oblouku spletl návěstidla a pak již jen nestačil dobrzdit a strojvedoucí musel být vystřídán. Protože v Praze nikdo volný nebyl, musel přijet strojvedoucí až z České Třebové. Lidé si museli přestoupit do jiného vlaku a ten rychlík pak odjel… Číst vice »
No nevyjela k tomu DI, ale počítám, že k tomu vyjížděl někdo z nehodové pohotovosti od dopravců, a možná i od SŽ.
Tak předpokládám že zafungovalo VNPN u dispečera, je to minoradnost, to není za 30 minut jezdíme
Vždy to šetří O18 SŽ + vyjíždí nepohodová pohotovost PO
Do Prčic čumte už konečně na trať a nechte mobily na pokoji. Jste v práci ne na ústředně
A je vyšetřeno 😀
Tam bylo hlavně přeložené křižování, protože s tou Arrivou se má potkávat až v Polici. Těžko soudit proč to projel, když za normálních podmínek je to tam přehledné.
No určitě sledoval návěstidlo.
Jako že si zrovna po zastavení ve stanici, výpravě a zavření dveří, začal hned hrát s mobilem? Jo, vím že je na tom plno lidí závislých, ale zrovna tady mi to přijde divný. Nechal bych to vyšetřovatelům.
Ať si čučí třeba na filmy , ale nemusí zrovna když má v cestě semafor.
Jakej Semafor odborníku
Normální, co tam svítí ty.barvicky různý a na tu červenou to asi jet nemá dle všeho.
Naštěstí jsou všem na dráze barvičky na semaforech uplně u pr**le. Co se týče návěstidel – i „na červenou“ se může na dráze jet, víme? Za určitých okolností.
Ale, ale. Civilové neví že zatáčka = oblouk a semafor = návěstidlo. Proč do toho hned taháte (_|_) fakt nechápu.
Ale no tak. Jaký odborník? 😀
Skladník v Amazonu co si myslí že všemu rozumí 😀
Divadlo 😂😂
Semafor? Jsem nevěděl, že ten Od jel po silnici…
Os
I na silnici jsou návěstidla, jen se jim říká semafor. 🤷
Když pominu, že vaše vyjádření je velmi směšné a neodborné, evidentně o práci strojvedoucího nemáte ani ponětí, dám vám malé vysvětlení. Nedávno, jsem sledoval seriál letecké katastrofy a v tomto díle málem došlo k neštěstí, jen proto, že oba piloti si nevšimli, že po zásahu letadla bleskem se jim nevypnul autopilot. Zdánlivě toto se železnicí nesouvisí, ale přesto to může vysvětlit spoustu nepochopitelných mimořádných událostí i na železnici. Psychologové zde totiž vysvětlovali, proč k tomu přehlédnutí mohlo dojít. Když se člověk dostane do stresové situace, kdy musí řešit něco mimořádného, třeba závadu, nastává u něj tzv. tunelové vidění. To je… Číst vice »
Jenže to letadlo bylo atyp (že se autopilot automaticky nevypínal po zásahu pilota do řízení), navíc kontrolka stavu AP hodně nepřehledná. Co je atypického na návěstidle? Když projede červenou řidič, je to prase hodné porážky, že?
Říká se, že na rozdíl od chlapů ženský mohou řešit ve své mozkovně více věcí současně.
Víte, říká se tomu automatika. Samozřejmě, já vím, že když Vy jedete po trase, kterou dobře znáte, tak každou značku kontrolujete, jestli jsou přesně tak, jak byla naposledy, ale bohužel ne každý je dokonalý tvor a bohužel funguje tak, jak je zvyklý. Není to správně, ale tak to je. Ne každý je celou dobu na 100 % soustředěný na to, na co by měl. Stačí krátká hloupost, vypustíte na pár sekund myšlenky jinam a problém je na cestě. Hlavní je, že se nakonec nic vážného nestalo. Znovu, nemá se to stávat, ale stává se to. A obviňovat hned někoho z… Číst vice »
Takovým „vodborníkům“ bych tady dával banán (ban) rovnou od stolu.
Vy jste nikdy neudělal chybu, Vy budete asi nejdokonalejší člověk na světě, chápu.
Takový mám úplně nejraději, sotva umí řídit kolo, ale už ví, že by práci strojvedoucího dokázal 100x lépe a bez chyb. Proč to neděláš, chlape, očividně budeš nejlepší a nikdy se nespleteš 🙂
Ale ono nejde o tu chybu, jde o řešení – totiž několikahodinové zastavení provozu…
Telefon a tablet je pracovní nástroj strojvedoucího, stejně jako vysílačka, která musí obsluhovat. Zaměstnanci SŽ volají nejraději na mobilní telefon, nejlépe z linky, která není nahravaná…